De slechtste president in de geschiedenis?

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Rockerduck » di aug 01, 2006 3:20 am

Ik hoef niet meer aan te tonen wat voor sukkel Bush is, hij doet het zélf! Op bezoek in Duitsland, geeft hij een persconferentie met Angela Merkel. De journalisten willen zijn mening over de crisis in het Midden-Oosten tussen Israël en Libanon. Bush... wel... Bush praat liever over... het varken dat hij bij het avondeten krijgt:
http://www.youtube.com/watch?v=grssbNMZ ... %20Stewart

Als deze man je president is, schaam je je toch de ogen uit je kop.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » za aug 05, 2006 12:15 am

Daniel73 schreef:The Doors - The Unknown Soldier
http://www.youtube.com/watch?v=dpEhCHjTT3Y

Cynische, ademstollende video-clip. Jim Morrisson wordt gefusillieerd en daarna grove beelden van de Vietnam-oorlog.

Ik ben benieuwd wat Rockerduck ervan vindt.

De clip is erg goed in elkaar gezet. De muziek en tekst vind ik matigjes. Daarvan ben ik beter gewend bij The Doors. De boodschap van de clip is volgens mij, dat de gewone Jan Soldaat al gauw vergeten wordt, iets wat volgens mij nog steeds veel te onderbelicht is. Het is goed dat men daar toen al aandacht aan besteedde, in de vorm van deze clip. Cinematografisch zit-ie goed in elkaar. Vooral het moment waarop Morrison gefussilleerd wordt, en het bloed uit zijn mond stroomt, is perfect. Je ziet he bloed in close-up uit zijn mond druipen, op de witte bloemen onder hem, die rood kleuren. De beelden van de Vietnam-oorlog daarna zijn dan alleen nog maar passend, hoe gruwelijk ook.

Toch vond ik op de één of andere manier de bovenstaande clip van mij (1953-2001) krachtiger, omdat daarin gruwelijke beelden gecombineerd worden met het vrolijke liedje 'What a wonderful world' van Louis Armstrong. Dat contrast maakt het allemaal nog wat harder. Ook omdat het woord 'world' herhaaldelijk wordt gebruikt, wordt de impact van de acties van de VS op de rest van de wereld duidelijker. Ook de genoemde aantallen slachtoffers die in beeld verschijnen zijn confronterend. Veel mensen weten wel het één en ander van deze geschiedenissen, maar als ze zo achter mekaar op een rij worden gezet, met beelden erbij, kan je niet anders dan ontzettend kwaad worden. Amerikaanse nationalisten zouden verplicht die clip moeten zien. (Maar zouden ze het geloven?)
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » za aug 05, 2006 12:20 am

Daniel73 schreef:Frusciante For President
This is an ad from the 2004 election endorsing John Frusciante as president... too bad the campaign didn't take off more...
http://www.youtube.com/watch?v=yCgSQyNxrSU

'The lesser of 2 evils... or the evil of 2 lesser?' is leuk gevonden, dat moet ik ze meegeven. Verder is deze clip natuurlijk nog veel te soft om voor presidents-reclame door te gaan. Iedereen die ooit een beetje een Amerikaanse presidentscampagne heeft gevolgd, weet dat je het met dit soort morele boodschappen en beelden niet redt. Je moet de tegenstander volledig besmeuren. Bovendien is het ongelooflijk naiëf om te denken dat je het kunt opnemen tegen de twee heersende partijen; Republikeinen en Democraten. Vraag maar aan Nader.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Daniel73 » za aug 05, 2006 9:30 am

Rockerduck schreef:'The lesser of 2 evils... or the evil of 2 lesser?' is leuk gevonden, dat moet ik ze meegeven. Verder is deze clip natuurlijk nog veel te soft om voor presidents-reclame door te gaan. Iedereen die ooit een beetje een Amerikaanse presidentscampagne heeft gevolgd, weet dat je het met dit soort morele boodschappen en beelden niet redt.

John Frusciante is de gitarist van the Red Hot Chili Peppers. Zoals ik de clip zie is het een grap van een stel fans. Ik moest er ontzettend om lachen, ineens zo'n zingende gitarist lieflijk in beeld. Ik dacht dat de Frusciante-muziek alleen ter ondersteuning was, dus ik vroeg me af wie volgens Frusciante's 'Regret' de winnaar moest zijn. Blijkt het allemaal (zogenaamd) om Frusciante zelf te draaien. Vind ik leuk. Vind ik leuk.

Rockerduck schreef:Je moet de tegenstander volledig besmeuren.

De tegenstander volledig besmeuren? Dat zou in een Rosa-versie kunnen. Rosa for president. Het zou 'm nog lukken ook. :P
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » za aug 05, 2006 7:38 pm

Daniel73 schreef:De tegenstander volledig besmeuren? Dat zou in een Rosa-versie kunnen. Rosa for president. Het zou 'm nog lukken ook. :P

In Finland dan zeker. :P

Ik vond trouwens de muziek in de clip heel storend. Steeds maar weer datzelfde zinnetje en datzelfde akkoordje. Dat gaat irriteren.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Daniel73 » zo aug 06, 2006 4:06 am

Rockerduck schreef:In Finland dan zeker. :P

:lol: O ja, was ik vergeten.

Ik vond trouwens de muziek in de clip heel storend. Steeds maar weer datzelfde zinnetje en datzelfde akkoordje. Dat gaat irriteren.

Vind ik ook. Het duurt te lang.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 13, 2006 4:19 am

Fragment waaruit duidelijk wordt dat Bush sowieso Irak zou aanvallen, of er nou massavernietigingswapens zouden zijn gevonden of niet:
http://www.youtube.com/watch?v=b8DYRdL7EJg (Uit: 'The Daily Show with Jon Stewart')
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » wo aug 16, 2006 2:19 am

Source: U.S., U.K. at odds over timing of arrests
British wanted to continue surveillance on terror suspects, official says

http://www.msnbc.msn.com/id/14320452/

Bush Administration and Republican insiders knew foiled terror plot announcement was coming
http://msnbc.msn.com/id/14028806/
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 25, 2006 3:11 am

'Is George Bush an "idiot"?':
http://www.youtube.com/watch?v=m211YBCe ... ed&search= (MSNBC)
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 25, 2006 11:36 pm

Morgen (zaterdag 26-08) om 22.00 op RTL 5:

Bowling for Columbine

Mis het niet!
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo aug 27, 2006 12:40 am

Wouter, je kan dan wel zeggen dat er in het interview met Heston aan het einde is geknipt, toch blíjft dit een dijk van een film!

En je kan niet volhouden dat Moore de waarheid geweld aan doet: het ís waar dat Charlton Heston tien dagen na het bloedbad op Columbine Highschool (waar twee tieners 12 leerlingen en een docent doodschoten) naar de betreffende stad kwam om een bijeenkomst te houden van de National Rifle Association, ondanks dat inwoners en de burgemeester hem te kennen hadden gegeven niet welkom te zijn. En amper een paar dagen nadat een jongetje van vier een meisje van zes had neergeschoten in Buell, stond Heston daar om een speech te houden vóór vrij wapenbezit. De planning was gemaakt ná het drama. Dat is geen verzinsel of plakwerk van Moore. Ook loopt Heston zélf weg van het interview aan het einde. Het beruchte knipwerk heb ik niet gezien. Men zegt dat je dan moet letten op de klok achter Michael Moore. Ik heb erop gelet en geen rare tijdsprongen gezien.

Ik vind 'Bowling for Columbine' een ijzersterke aanklacht tegen de Amerikaanse cultuur van angst- en paniekzaaierij en alle (wapen)leed die daarmee gepaard gaat. Heeft Moore alleen de spectaculairste media-verslagen aan elkaar geplakt om een vals beeld creeëren? Nee. Kijk maar eens naar Fox News of een willekeurige andere Amerikaanse zender. YouTube biedt hulp in dit opzicht. Ik vind het goed dat Moore dit adresseert. Meer Amerikanen moeten beseffen dat zij voor de gek gehouden worden door de media, de politici en de commercie, die grof verdienen aan hun angst en hun onschuldige doden.

Eén moment in de documentaire maakt mij aan het huilen. Dat is de 'chronology of American agression' die ik hierboven al eens gepost heb: een clip van 2 minuten met daarin de dieptepunten uit 50 jaar Amerikaans buitenalnds beleid na WO II. Dat wordt gecombineerd met het liedje 'What a wonderful world' van Louis Armstrong. Dat contrast op zich is al goed gevonden en versterkt de gruwelijke beelden, maar te bedenken dat dit gedaan is door een land dat door miljoenen (ook in Europa en Nederland) wordt vereërd als het beste land ter wereld, vervult mij van afschuw.

Ik geef 'Bowling for Columbine' een 10.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr sep 08, 2006 1:49 am

Last week our Great Leader gave a Great Big Press Conference to talk about all the Really Super Things going on in the Middle East. When asked how he reconciled his hard talk of the consequences of leaving Iraq with the fact that the consequences wouldn't have existed if we'd never invaded in the first place, he replied:

THE PRESIDENT: You know, I've heard this theory about everything was just fine until we arrived, and kind of "we're going to stir up the hornet's nest" theory. It just doesn't hold water, as far as I'm concerned. The terrorists attacked us and killed 3,000 of our citizens before we started the freedom agenda in the Middle East.

Q What did Iraq have to do with that?

THE PRESIDENT: What did Iraq have to do with what?

Q The attack on the World Trade Center?

THE PRESIDENT: Nothing.

Whoa! Wait a second there. Nothing? Iraq had nothing to do with the attack on the World Trade Center? Then why, in September of 2003, did 69% of people in a Washington Post poll say "they believe it is likely the Iraqi leader was personally involved in the attacks carried out by al-Qaeda," according to USA Today? Where on earth could they have gotten that idea? Please continue, Mr. President.

Nothing, except for it's part of - and nobody has ever suggested in this administration that Saddam Hussein ordered the attack. Iraq was a - the lesson of September the 11th is, take threats before they fully materialize, Ken. Nobody has ever suggested that the attacks of September the 11th were ordered by Iraq.

Ah, I see - "ordered" is the operative word here. Because it would be pretty darn difficult to claim that the Bush administration has never linked the two. See this thread in our Research Forum, for example.

So what else did George have to say about the situation in Iraq?

I have suggested, however, that resentment and the lack of hope create the breeding grounds for terrorists who are willing to use suiciders to kill to achieve an objective. I have made that case.

I see. The future of Iraq rests on us getting rid of the "resentment and the lack of hope" that creates "the breeding grounds for terrorists." So how's that working out?

It is three years after the war and the situation in Iraq has visibly deteriorated. Immediately after the war, cities like Baghdad were burned and looted and under occupation, but there was still a hope that buildings could be rebuilt and Iraq could be put back together. I think as the months go by with no visible progress, especially in the areas of security and infrastructure, Iraqis feel less and less hopeful. -- Iraqi blogger "Riverbend"

Nice work, George.

It's okay though, Our Great Leader has One Last Great Plan left for the wars in Iraq and Afghanistan - he's simply going to pretend they don't exist. From Salon:

On his way to vacation at his parents' compound in Kennebunkport, George W. Bush stopped at a local elementary school Thursday to meet with family members of U.S. troops who have lost their lives in Iraq and Afghanistan. After the meetings ended, Hildi Halley, whose husband died in Afghanistan in June, said she told the president that it's "time to stop the bleeding" and "swallow our pride and find a solution."

Bush's response? Halley said the president told her that "there was no point in us having a philosophical discussion about the pros and cons of the war."

----------------------

Uit: 'The Top 10 Conservative Idiots No. 275'
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za sep 09, 2006 11:01 am

Balkenende, over Bush die lang het bestaan van CIA-gevangenissen ontkende: "Dit soort zaken moet je niet te veel hebben"
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Rockerduck » za sep 09, 2006 12:23 pm

Ridder ter Geit schreef:Balkenende, over Bush die lang het bestaan van CIA-gevangenissen ontkende: "Dit soort zaken moet je niet te veel hebben"

Wat een lul.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor 26 jaar geleden... » zo sep 10, 2006 1:55 am

Voor Rockerduck en Ridder. Over wapenbezit.

Report of John Lennon murder Bill Bonds 1980
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=AJIoTGH9IS0

Bill Bonds: "We have so much. Why do we Americans need these damned guns."
26 jaar geleden...
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron