Politiek 2.0

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 30, 2006 7:01 pm

Pluizer schreef::lol: Je hebt je gevoel voor humor nog niet verloren. Dat doet me goed. Femke Halsema praat met een upperclass-accent waar zelfs de jonge Boudewijn de Groot een schoffie bij is. Ze heeft in haar keel een aardappel waar de hele derde wereld een jaar van zou kunnen eten, en dan nog houd je een maaltijd over aan de kruimels.

Dus nu is zelfs al de manier waarop iemand praat genoeg reden om aan diens intenties te twijfelen? Jeej, ik wist dat je graag op de man speelde en mensen graag op persoonlijke grond pakte, maar zelfs dit had ik niet van jou verwacht. Dit is echt te triest voor woorden.

Rockerduck schreef:Groenlinks is zo onbeduidend, dat het eenvoudig is om achter standpunten te blijven staan. Wat stelt Groenlinks precies voor, kun je dat kernachtig omschrijven in je eigen woorden? Wat is er "groen"? Wat is er "links"? Ik kreeg het gevoel dat het "een beetje vanne dit en een beetje vanne dat" is, zoals D66. Zo van: "Dit is mijn principe. Maar als het je niet bevalt, heb ik ook andere principes."

Dat is onzin, dat is verzonnen. Dat blijkt niet uit het partijprogramma. Je kent de feiten niet.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 30, 2006 7:04 pm

Trouwens, ik vind het accent van Femke best sexy. :)
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Pluizer » vr jun 30, 2006 8:16 pm

Rockerduck schreef:Dus nu is zelfs al de manier waarop iemand praat genoeg reden om aan diens intenties te twijfelen? Jeej, ik wist dat je graag op de man speelde en mensen graag op persoonlijke grond pakte, maar zelfs dit had ik niet van jou verwacht. Dit is echt te triest voor woorden.

Accent en taalgebruik doet een verheven bovenklasse-mentaliteit vermoeden. Wat weten Paul Rosenmöller en Femke Halsema werkelijk van het leven van de onderklasse? Hoe sociaal zijn ze werkelijk? Hoe weten ze waarover ze praten?

Rockerduck schreef:Je kent de feiten niet.

Jij wel dan? Je ontwijkt mijn vraag. Ik vroeg: Wat stelt Groenlinks precies voor, kun je dat kernachtig omschrijven in je eigen woorden?
Je kunt overal blind een kras doorheen zetten, maar weet je zelf de antwoorden wel?

Rockerduck schreef:Trouwens, ik vind het accent van Femke best sexy. :)

Ja, en je vindt dat een schatje als Taïda niet weggestuurd mag worden, op basis van een foto: "Kijk eens wat een schatje, die zet je toch niet uit?"
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=1522#p1522

Het begint er sterk op te lijken dat Rockerduck zijn politieke gedachten op gulp-hoogte heeft. :P

*EDIT* boardlinking updated naar McDrake
Laatst bijgewerkt door Pluizer op zo feb 11, 2007 3:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 30, 2006 8:33 pm

Nogmaals: iemand beoordelen op basis van zijn of haar stem is echt te triest voor woorden. Kom eerst maar eens zélf met echte argumenten voordat je anderen beschuldigt van onzuivere politieke voorkeuren.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Pluizer » vr jun 30, 2006 10:39 pm

Rockerduck schreef:Nogmaals: iemand beoordelen op basis van zijn of haar stem is echt te triest voor woorden. Kom eerst maar eens zélf met echte argumenten voordat je anderen beschuldigt van onzuivere politieke voorkeuren.

Prietpraat. Mijn oordeel ging over achtergronden van personen, wat hun levensinstelling is en zo. Dat lijkt me duidelijk.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jul 01, 2006 1:02 am

Prietpraat. Je oordeel ging over de "aardappel" in de keel van Femke Halsema. Dat lijkt me duidelijk een non-argument.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Non » za jul 01, 2006 1:10 am

Rockerduck schreef:Prietpraat. Je oordeel ging over de "aardappel" in de keel van Femke Halsema. Dat lijkt me duidelijk een non-argument.

:O
Non
 

Berichtdoor Pluizer » za jul 01, 2006 2:28 am

Rockerduck schreef:Prietpraat. Je oordeel ging over de "aardappel" in de keel van Femke Halsema. Dat lijkt me duidelijk een non-argument.

Het gaat ook om woordkeuze. De manier hoe ze over haar onderwerpen praat. Ik vind daar wat afstand in klinken. Een gedragen manier. Alsof armoede ver van haar bed is.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jul 01, 2006 3:59 am

Femke is erg welbespraakt, ja. Dat moet ook als je in de politiek komt. Kijk eens hoe Wilders altijd praat in de Kamer. Geen hond die hem serieus neemt. Steevast klinkt er gelach.

Overigens zie ik net de nieuwste politieke barometer (peiling) van Nova: GroenLinks heeft nu 8 zetels, kreeg er gister in de peiling 11, nu terug naar 10.

Interessant: zowel het linkse blok PvdA-GroenLinks-SP als coalitiepartijen CDA-VVD-D66 krijgen gezamelijk 71 zetels in deze peiling.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Verdoeming » za jul 01, 2006 2:00 pm

Het einde van Nederland:
http://www.sp.nl/partij/theorie/program ... ervoer.stm

Ach ja, op naar Balkenende 3!

(Lol, typ verdoeming is in op google.)
Verdoeming
 

Berichtdoor Pluizer » za jul 01, 2006 3:18 pm

Rockerduck schreef:Hahaha, gevallen gevallen gevallen! :lol:

Volgens de laatste berichten juich je te vroeg.

Rockerduck schreef:Vervroegde verkiezingen, als het goed is. En als die gluiperds het maar niet zo ritselen dat ze tot die tijd door mogen als romp-kabinet. Gewoon demissionair vind ik al teveel eer.

Wat heb ik je gezegd? Zoals het er nu uitziet gaat het kabinet door met de LPF, onder meer om een begroting er doorheen te krijgen.
Complot-theorie: Nu D66 zichzelf gedumpt heeft, heeft Balkenende meer vrijheid dan ooit. D66 is de zondebok, en LPF zal de kans aangrijpen om het rechtse CDA/VVD te steunen en zodoende mee te werken aan een rechts beleid, dat dan na de verkiezingen voortgezet kan worden. Door Rita Verdonk binnenboord te houden, hebben ze een stemmentrekker.
Zoals bij de voorgaande verkiezingen zul je als je op CDA stemt, de VVD er gratis bij krijgen. En andersom zul je als je op de VVD stemt, het CDA er gratis bij krijgen. Zo stem je niet meer op politieke partijen maar op coalities.

Dit is zomaar even een vage complot-schets. Op z'n minst vraag ik me af of deze breuk met D66, het CDA en de VVD goed uitkomen.

Wat ik in de afgelopen dagen voorbij heb zien komen is een misselijk machtspelletje van Balkenende & Co. Dusdanig dat ik vind dat de democratie in gevaar is. De manier hoe Verdonk zich misdragen heeft tegenover een partijgenoot, doet het ergste vrezen voor gewone burgers in eenzelfde positie.
Maar wat hoor ik burgers zeggen? Dat de breuk zo jammer is vanwege de economie. Geld, geld, geld. Wat kan ons één persoon schelen? Wat kan ons de democratie schelen? Een schandelijk falende minister die een andere minister het land uit wil zetten, ach wat. Waar hebben we het over? Leve de poen. Leve de wet van de sterkste. Pakken wat je pakken kan.

Dan moet ik denken aan de titel van een hit van de Manic Street Preachers: If you tolerate this, then your children will be next.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » za jul 01, 2006 6:09 pm

Hoewel Verdonk Hirsi Ali uit wilde zetten, en dat geen minister is maar een (inmiddels ex-)Kamerlid, heb je gelijk. Maar men begint nu al D66 de schuld te geven van de val. Ook de media. Zul je zien dat de bevolking erin mee gaat.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Stripje » vr jul 07, 2006 1:12 am

Afbeelding
Stripje
 

Berichtdoor Rockerduck » vr jul 07, 2006 11:50 pm

En het nieuwe kabinet-Balkende III (of 'Verdonk-I' zoals Femke het noemde) heeft zich gepresenteerd middels een regeringsverklaring die nogal op de vlakte bleef en geen details gaf over mogelijke onderwerpen, buiten de begroting 2007 en het belastingplan, die al dan niet behandeld zullen worden door dit minderheidskabinet. GroenLinks wilde een tweede termijn om dat op te helderen, maar de rest van de Kamer helaas niet.

Hoogtepunt was de ruzie tussen Jan Marijnissen (SP) en Gerard van As (LPF). Jan vroeg zich hardop af of dit kabinet er wel verstandig aan deed te rekenen op de steun van de resten van D66 en de "wrakstukken van de LPF". Van As cs. namen dit nogal persoonlijk op en er ontstond wat gehakketak. :lol:
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » di jul 11, 2006 2:09 am

Iemand de recentste Vrij Nederland nog gelezen? Daarin staat werkelijk waar een prachtige strip over politiek Nederland op dit moment. Ik plaats hem hier (heb 'm ingescant) en hoop maar dat-ie goed leesbaar uitpakt (desnoods door door te klikken op de afbeelding). Zo niet, koop dan VN. Ook vanwege een steengoede analyse van de kabinetscrisis (zoals ik 'm ook beleefd heb).

Afbeelding
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron