Technische vragen

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Sander » zo mei 07, 2006 8:20 pm

Heb je in het configuratiescherm gekeken?
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Pluizer » zo mei 07, 2006 8:27 pm

Sander schreef:Heb je in het configuratiescherm gekeken?

Ja, maar geen idee waar ik wezen moet.

Ik dacht aan een mogelijkheid om in ieder geval de toetsencombinatie Crtl+shift te wijzigen.
Maar het liefst zet ik het helemaal uit.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 08, 2006 7:16 pm

Pluizer schreef:Is dat niet hetzelfde als Crtl+Shift? Ja toch?
Ik wil die hele schakeling weghebben.

Ik heb gewoon één toetsenbord en nimmer de behoefte gevoeld om te schakelen. Waarom doet Windows dit? Ze zijn toch zo gebruikersvriendelijk?

Elke keer als ik de shift verkeerd raak, en dat is vaak, zit ik met verkeerde tekens.
HELP!

Het heeft blijkbaar hetzelfde effect, ja.

Ik maak het ook af en toe mee. De eerste keer was ik helemaal in paniek, want ik wist niet wat ik moest doen en kon niet meer uit de voeten met het toetsenbord. Ik weet niet hoe je die schakeling weg kunt krijgen. Ik maak het gewoon ongedaan als het weer eens gebeurd.

Het is een optie voor mensen die wél willen schakelen, maar waarom zou je dat willen, denk ik dan..
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Pluizer » di mei 09, 2006 9:23 am

Rockerduck schreef:[verkeerde tekens] De eerste keer was ik helemaal in paniek, want ik wist niet wat ik moest doen en kon niet meer uit de voeten met het toetsenbord. Ik weet niet hoe je die schakeling weg kunt krijgen. Ik maak het gewoon ongedaan als het weer eens gebeurd.

Nee, ik raak daarvan niet in paniek. Ik bestel dan gewoon een nieuwe computer. (nja!)

Rockerduck schreef:Het is een optie voor mensen die wél willen schakelen, maar waarom zou je dat willen, denk ik dan..

Door rechtsklikken kun je onder "instellingen" een toetsenbord verwijderen. Maar wat verwijder ik dan precies?

Verder zoek naar een oplossing om gewoon weer aanhalingstekens en apostrophes te kunnen typen, zonder op erna spatie te moeten drukken om ze te laten verschijnen.
Weet iemand hoe dat moet?
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Sander » di mei 09, 2006 7:58 pm

Pluizer schreef:Door rechtsklikken kun je onder "instellingen" een toetsenbord verwijderen. Maar wat verwijder ik dan precies?

Als het goed is staan er meerdere instellingen van toetsenborden. Met CTRL+SHIFT kies je er eentje. Je hebt waarschijnlijk een Amerikaans toetsenbord, dus het Nederlandse verwijder je. Er kan niet zo veel misgaan; je kunt het altijd later opnieuw toevoegen. Het komt zelden voor dat toetsenborden dan ook echt in het niets verdwijnen, als je op 'Verwijderen' klikt.

Pluizer schreef:Verder zoek naar een oplossing om gewoon weer aanhalingstekens en apostrophes te kunnen typen, zonder op erna spatie te moeten drukken om ze te laten verschijnen.

Je kan kiezen tussen 'V.S.' en 'V.S. Internationaal'. Internationaal zorgt ervoor dat je accenten en trema's op letters kan maken, maar je wilt blijkbaar 'V.S.' Dan krijg je meteen een aanhalingsteken als je op ' of SHIFT+' drukt.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Kjell » za mei 13, 2006 8:46 pm

Ik zou graag de fragmenten van Jensen! (http://www.rtl.nl/shows/jensen/home/) opwillen slaan, maar met de URL (Rechtermuisknop > Eigenschappen > Locatie) kan ik nogal weinig. Als ik hem invul in de adresbalk start ie wel op in WMP, maar ik kan hem niet opslaan :(

Een voorbeeld van zo'n link:
http://www.rtl.nl/(channel=rtl5,progid=jensen)/system/video/wvx/components/shows/jensen/miMedia/2005/week50/vrijdag_do15dedc05_jensendocu.avi_plain.xml/364.wvx
Kjell
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 8:50 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » zo mei 14, 2006 10:28 am

Kjell schreef:Ik zou graag de fragmenten van Jensen! (http://www.rtl.nl/shows/jensen/home/) opwillen slaan, maar met de URL (Rechtermuisknop > Eigenschappen > Locatie) kan ik nogal weinig. Als ik hem invul in de adresbalk start ie wel op in WMP, maar ik kan hem niet opslaan :(

Een voorbeeld van zo'n link:
http://www.rtl.nl/(channel=rtl5,progid=jensen)/system/video/wvx/components/shows/jensen/miMedia/2005/week50/vrijdag_do15dedc05_jensendocu.avi_plain.xml/364.wvx

ik heb het geprobeerd, maar wil totaal nie lukke :(
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor montoyarulers oppas » zo mei 14, 2006 10:44 am

montoyaruler3 schreef:ik heb het geprobeerd, maar wil totaal nie lukke :(

Het is pas half elf. Ga terug je nest in. Ik wil uitslapen.
montoyarulers oppas
 

Berichtdoor Pluizer » zo mei 14, 2006 11:13 am

Het is streaming. Dus dat kun je niet zomaar opslaan. Wie heeft tips?
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Sander » zo mei 14, 2006 1:06 pm

Een Google-zoektocht naar save streaming video levert enkele miljoenen sites op. Misschien kun je daar wat mee?
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor montoyaruler3 » zo mei 14, 2006 8:14 pm

Sander schreef:Een Google-zoektocht naar save streaming video levert enkele miljoenen sites op. Misschien kun je daar wat mee?

wordt er niet echt makkelijk op. troues wel leuk als je die jensens op kunt slaan, ff op un cd'tje branden.. vette SVCD heb je dan, daar passe flink wat shows op :D
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Kjell » ma mei 15, 2006 4:26 pm

Niet alles is streaming op de site, dus ik zal wel kijken. Ik wist niet dat het streaming was trouwens. Ik zal wel kijke naar een video grabber ofzo.
Kjell
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 8:50 pm

Berichtdoor MegaChriz » wo mei 17, 2006 12:28 pm

Sander schreef:
Pluizer schreef:Door rechtsklikken kun je onder "instellingen" een toetsenbord verwijderen. Maar wat verwijder ik dan precies?

Als het goed is staan er meerdere instellingen van toetsenborden. Met CTRL+SHIFT kies je er eentje. Je hebt waarschijnlijk een Amerikaans toetsenbord, dus het Nederlandse verwijder je. Er kan niet zo veel misgaan; je kunt het altijd later opnieuw toevoegen. Het komt zelden voor dat toetsenborden dan ook echt in het niets verdwijnen, als je op 'Verwijderen' klikt.

Pluizer schreef:Verder zoek naar een oplossing om gewoon weer aanhalingstekens en apostrophes te kunnen typen, zonder op erna spatie te moeten drukken om ze te laten verschijnen.

Je kan kiezen tussen 'V.S.' en 'V.S. Internationaal'. Internationaal zorgt ervoor dat je accenten en trema's op letters kan maken, maar je wilt blijkbaar 'V.S.' Dan krijg je meteen een aanhalingsteken als je op ' of SHIFT+' drukt.

Ik heb dat soort problemen nooit op mijn Apple Mac :) (wel weer andere problemen)
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor kwak » vr mei 19, 2006 7:02 pm

weet iemand waar ik (gratis) een soort web log systeem vandaan kan halen zodat ik gemakelijk een stukje op mijn website kan plaatsen?
kwak
New member
 
Berichten: 6
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 8:14 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » vr mei 19, 2006 11:51 pm

kwak schreef:weet iemand waar ik (gratis) een soort web log systeem vandaan kan halen zodat ik gemakelijk een stukje op mijn website kan plaatsen?

via freewebs doe ik het, gewoon de broncodes kopieere, en op je eige site droppen. moe je wel steeds via freewebs je weblog update!
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron