Commodore 64 3.0

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Computerexpert » di feb 21, 2006 5:00 pm

Kennen jullie de Commodore 64 nog uit de jaren 80? Egt een vette computer was dat en die spellen waren ook erg cool. Dat laden met de cassette duurde erg lang!

Wat vinden jullie dr van?
Computerexpert
 

Berichtdoor Prick » di feb 21, 2006 10:28 pm

Ah man ,een c64.
Ik had zo'n atari waar ik van die casettes in moest proppen, die dan weer een los contactje hadden. Zodat je net geen nieuwe highscore had als dat kreng weer eens bevroor.
Tjee, uren bij m'n neef zitten downloaden op Boulderdash, wat een coole game.
Wat een mooie tijd.
Prick
 

Berichtdoor Computerexpert » di feb 21, 2006 11:10 pm

Ja wat een mooie tijd was dat. Ik had geen atari computer wel een atari 2600...... Boulderdash is ook een super spel. Ik speelde het uren achter mn c64 ding.
Daarna kocht ik een MSX en daarna een Amiga. Wat ook vette computers zijn. Wat ook een goede game op de retro computers waren was: The last ninja , Winter games etc etc.
Wie heeft er nog meer retro computers? (oftewel oude computer rond jaren 80)
Computerexpert
 

Berichtdoor Pluizer » wo feb 22, 2006 11:27 pm

Waarom alleen Comomodore als onderwerp? Ik heb een heuse Sega met maar liefst 16 megabit, of zoiets. Stereo geluid! Jaja.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor @@Net Duck@@ » wo feb 22, 2006 11:54 pm

Pluizer schreef:Waarom alleen Comomodore als onderwerp? Ik heb een heuse Sega met maar liefst 16 megabit, of zoiets. Stereo geluid! Jaja.

Hééééé die heb ik ook! zo'n SEGA megadrive 16bit!! Een vet ding man, ik heb alle Sonic delen die spellen zijn echt vet cool man!
@@Net Duck@@
 

Berichtdoor Dukka » do feb 23, 2006 12:08 am

Ik heb helaas nooit een Commodore, Atari of Megadrive gehad :(
Op de eerste twee heb ik ook nooit gespeeld (zover ik me herinner), maar een vriend van mij had destijds wel een Megadrive. Daar heb ik heel wat uurtjes doorgebracht om o.a. Sonic te spelen. (Die toen nog wel vet was.)
"This is a business for lame ducks."
Dukka
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: za jan 14, 2006 2:08 pm

Berichtdoor Prick » do feb 23, 2006 11:38 pm

Ik kan me noch herinneren dat m'n vader de allereerste spelcomputer gekocht had. met zo'n joystick met een ronde knop die je moest draaien om proberen een viekant stipje over te kaatsen. Dat spel heette tennis. Als je een kleiner speelveld nam met hetzelfde vierkante balletje was het ineens pingpong. Had ik dat ding nu noch maar.
Prick
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr feb 24, 2006 1:27 pm

Vroeger had je DISKETTES! Van die hele grote diskettes die niet hard maar zacht waren. En dan had je er 10 nodig voor een simpel spelletje. En dat vonden we toen gaaf. Jaja, zo ging dat. En eens hadden we een spelletje en dat was ongelooflijk gaaf, want aan het begin zag je een poppetje die dan 'BARBARIAN' ZEI! Als je heel goed luisterde hoorde je iets wat erop LEEK dat hij echt PRAATTE! Nou, dat was me toch gaaf!

Ja, zo ging dat vroeger. Met z'n allen rond de pc in het computerkamertje. Met Digger, Paratrooper, PCMan, FirePower en Prince of Percia. O, en Barbarian en Double Dragon... oei, gave spellen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor montoyaruler3 » vr feb 24, 2006 1:38 pm

Ik heb nog een GameBoy Classis uit de Gouden Eeuw.. *kuch* jaren 80, en speelde vroeger.. *kuch* nu soms nog NES en SNES, en mijn oude buurjongtjes hadden vroeger een heuse SEGA Megadrive, wat was ik jaloers ;) Enja hoor, die 8 inch (geloof ik) Prince of Percia heb ik ook nog gehad in het zwart wit :P
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Dukka » vr feb 24, 2006 2:17 pm

Whahaha, zwart/wit? Wij hadden de kleuren versie! :cool:

Wij hadden hem echter niet origineel (kijk, zelfs dat kon toen al) en er ook geen boekje bij, dus kwamen we maar zelden verder dan het lever waarbij je diverse drankjes met letters moest drinken :(

Overigens, nog een spel wat ik in die tijd veel speelde bij een vriend van mij op de pc: Commander Keen!
"This is a business for lame ducks."
Dukka
Member
 
Berichten: 109
Geregistreerd: za jan 14, 2006 2:08 pm

Berichtdoor @@Net Duck@@ » vr feb 24, 2006 2:24 pm

Ik kent er nog WOLFENSTEIN 3D dat je al die Duitsers moet dood schieten, tweede wereldoorlog.
Afbeelding
@@Net Duck@@
 

Berichtdoor @@Net Duck@@ » vr feb 24, 2006 4:31 pm

@@Net Duck@@ schreef:Ik kent er nog WOLFENSTEIN 3D dat je al die Duitsers moet dood schieten, tweede wereldoorlog.
http://www.dr-lex.34sp.com/marathon/images/ws3d_dos.gif

Ik had een type fout gemaakt: Ik moest zijn: wie!
@@Net Duck@@
 

Berichtdoor montoyaruler3 » vr feb 24, 2006 9:06 pm

Dukka schreef:Whahaha, zwart/wit? Wij hadden de kleuren versie! :cool:

Wij hadden hem echter niet origineel (kijk, zelfs dat kon toen al) en er ook geen boekje bij, dus kwamen we maar zelden verder dan het lever waarbij je diverse drankjes met letters moest drinken :(

Overigens, nog een spel wat ik in die tijd veel speelde bij een vriend van mij op de pc: Commander Keen!

De kleurenversie kreeg ik pas later, en 2 jaar geleden kreeg ik 'the sands of time' op de Cube :) En Keen 1 t/m 6 ofzow ware praaaachtig. Of Agent, die heb ik zooo vaak uitgespeeld ;)
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Prick » vr feb 24, 2006 11:17 pm

Vannacht gedroomd over tennis en pingpong. Weet je dat er nog een level was? Dan werd het beeld gedraaid en twee hele kleine doeltjes(een horizontaal balkje met twee puntjes erop) erin gezet, was het opeens voetbal!!!
Hahaha, en dat rot balletje maar heen en weer gaan, piep,piep,piep,piep,uuuuuuh
1-0

Wie heeft er weleens q-bert gespeeld op de atari? Brilliant spel.
Prick
 

Berichtdoor Kjell » za feb 25, 2006 3:21 pm

Ik ben geboren in het N64 tijdperk :) Onze eerste spelcomputer was de PS1.
Kjell
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 8:50 pm

Volgende

Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron