PunBB

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Daniel73 » di jan 23, 2007 7:15 am

Het ontbreken van een post flood interval voor gasten vind ik ook een groot gebrek, maar daarvan is tenminste duidelijk wat de oorzaak is.
Dit in tegenstelling tot berichten die "zomaar" afgekapt op het forum verschijnen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Kjell » di jan 23, 2007 11:25 pm

Wat bedoel je precies? Dat er halverwege het typen op Verzenden word 'gedrukt'.
Kjell
Member
 
Berichten: 74
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 8:50 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 24, 2007 12:08 am

Kjell schreef:Wat bedoel je precies? Dat er halverwege het typen op Verzenden word 'gedrukt'.

Ik bedoel dat er op magische wijze een afgekapt bericht verschijnt. Het afkappen gebeurt op een plek waar ik een volledige tekst had staan.
Dus zelfs al zou er per ongeluk op verzenden gedrukt worden, hoe komt het bericht dan slechts gedeeltelijk op het board?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 24, 2007 10:12 am

Vraag aan Sander:
Kan je backup-programma van McDuck ook op McDrake draaien?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma jan 29, 2007 12:20 pm

Nog een vraag:
Op McDuck stond bij elk leden-bericht vermeld of de verzender wel/niet online is.
Hoe kan ik dat ook op McDrake instellen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » ma jan 29, 2007 11:51 pm

Daniel73 schreef:Wat ik trouwens vervelend vind is dat ik de laatste tijd zonder het te weten afgekapte berichten verstuur. Volgens mij is dat sinds Internet Explorer 7. Er moet een toetsencombinatie of wat dan ook zijn dat dit doet. Eerder had ik er nooit last van. Ik schrijf inmiddels mijn lange berichten al in een aparte editor, en tóch is er weer een bericht verzonden. En waarom steeds afgekapt op de vreemdste plekken, halverwege een woord bijvoorbeeld? En waarom alleen ik?

Kan het zijn dat je dan iets als ALT+S indrukt? Bij mij in Firefox zorgt ALT+SHIFT+S voor het direct verzenden van een bijdrage.

Daniel73 schreef:Kan je backup-programma van McDuck ook op McDrake draaien?

Op McDuck.nl werkte het niet, alleen op mijn eigen pc. Ik heb voorlopig geen zin om het op McDrake te proberen; mijn voorstel is dat iemand anders dat doet, eventueel met mijn advies. Ik kan het backup-programma PunBBArchiver wel verder afmaken, maar dan onafhankelijk van McDrake en het liefst in samenwerking met anderen. De broncode van wat ik op McDuck.nl heb geprobeerd, is te vinden op punbbarchiver - Google Code. Het is ook mogelijk dat iemand anders verder gaat met mijn broncode en het programma eerder af krijgt dan ik.

Ik werk ook aan een programma waarmee het mogelijk is een PunBB-forum in HTML-vorm te downloaden, zonder dat de eigenaar van het forum daarbij hoeft te helpen. Daarmee kunnen forums als off-topic.mypunbb.com, waarvan geen SQL- of tekst-backup verkrijgbaar is, opgeslagen worden.

Daniel73 schreef:Nog een vraag:
Op McDuck stond bij elk leden-bericht vermeld of de verzender wel/niet online is.
Hoe kan ik dat ook op McDrake instellen?

Ik zie op dit forum netjes onder elke naam 'Online' of 'Offline' staan. Misschien laat Internet Explorer 7 de tekstjes niet goed zien? Heb je het al in Firefox geprobeerd?

Je kunt algemene vragen trouwens beter op de PunBB.org Forums vragen. Als je dat liever in het Nederlands doet, kan daar misschien een Nederlands subforum komen onder 'International discussions'.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » di jan 30, 2007 2:46 pm

Sander schreef:[zonder het te weten afgekapte berichten versturen] Kan het zijn dat je dan iets als ALT+S indrukt? Bij mij in Firefox zorgt ALT+SHIFT+S voor het direct verzenden van een bijdrage.

Dank voor de tip. Bij ALT+SHIFT+S wil Internet Explorer 7 het bericht versturen. Maar dat verklaart nog niet waarom ik afgekapte berichten verstuurd heb.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Kan je backup-programma van McDuck ook op McDrake draaien?

Op McDuck.nl werkte het niet, alleen op mijn eigen pc.

Kan ik het ook op mijn eigen pc draaien?

Sander schreef:Ik heb voorlopig geen zin om het op McDrake te proberen; mijn voorstel is dat iemand anders dat doet, eventueel met mijn advies. Ik kan het backup-programma PunBBArchiver wel verder afmaken, maar dan onafhankelijk van McDrake en het liefst in samenwerking met anderen. De broncode van wat ik op McDuck.nl heb geprobeerd, is te vinden op punbbarchiver - Google Code.

Als je zelf al "geen zin" hebt om ermee te stoeien kun je kwalijk verwachten dat anderen dat wel hebben. Ik vraag je niets over afhankelijkheid. Mijn punt daarin is duidelijk. Ik wil NIET met mensen samenwerken die "geen zin" hebben. Ik word daar sjacherijnig van en zij van mij.
Jij bent degene die dat onvoltooide PunBBArchiver programma hebt geschreven. Ik was enthousiast over jou omdat ik dacht dat jij enthousiast was. Maar als je niet enthousiast bent, dan baal ik vooral dat ik mezelf weer eens heb blijgemaakt met een spookbeeld. Je hebt allerlei ideeeën gelanceerd en aangepakt, dus hopelijk neem je het mensen niet kwalijk als ze bij jou om advies vragen en hopen dat je dat leuk vindt. Ik vroeg naar mogelijkheden en je antwoordt dat je onafhankelijk wil zijn etc. etc. Had dat iets met de vraag te maken? Vroeg ik of jij medewerker van McDrake wilt worden? Nee, ik kijk wel uit. Het kost mij teveel energie om je te enthousiasmeren. Tot dusver is het eigenlijk alleen ene Harry die voor zijn lol en het algemeen nut programmeert, en die mij enigzins kan verdragen. Op internet is is eerst Harry, en dan is er niets, en daarna nog steeds niets, niets, niets.

Sander schreef:Het is ook mogelijk dat iemand anders verder gaat met mijn broncode en het programma eerder af krijgt dan ik.

Je stelt dat iemand anders met jouw broncode verder zou kunnen gaan en het programma eerder af krijgt dan jij. Maar dat betekent dat mensen langs elkaar heen gaan werken. Probleem dat ik met jou nooit weet of je weet waarover je praat, of dat ik onwetend ben. Organisatorisch is je voorstel onzin, tenzij jij een methode hebt om al die diverse broncodes weer samen tot één broncode te krijgen. Overzicht houden in versies is nota bene één der basisprincipes in de informatica.

Sander schreef:Ik werk ook aan een programma waarmee het mogelijk is een PunBB-forum in HTML-vorm te downloaden, zonder dat de eigenaar van het forum daarbij hoeft te helpen. Daarmee kunnen forums als off-topic.mypunbb.com, waarvan geen SQL- of tekst-backup verkrijgbaar is, opgeslagen worden.

Schitterend. Dat zou helemaal mooi zijn. Hoera! Hoera! Hoe.. Wacht even... Dit klinkt weer te mooi om waar te zijn. Heb je dan wel zin om dat programma wel te voltooien? Of ligt daarvan de onvoltooide broncode straks ook in de aanbieding? Zeg het maar, hoor. Ik zal me flink proberen te houden.

In voorjaar 2005 toonde je bereidwilligheid om een backup-programma te maken. Daarop heb ik vertrouwd toen ik me inzette voor McDuck. Het is daarna weer eens een lange huilpartij mijnerzijds geworden. Ditmaal over een Sander die iets beloofde maar het niet gaf, en die zichzelf niet op liet jutten en "geen zin" had, etc. Inmiddels ben ik zowat twee jaar verder met mijn backup gesmeek. Had je toentertijd meteen gezegd dat je geen zin hebt, of dat je jarenlang gaat zitten klooien van het ene halve programma naar het andere, dan had ik me nooit zo met McDuck beziggehouden. Backup en databehoud was mijn eerste prioriteit. Voor mij was de meerwaarde van je McDuck-forumboard dat er een backup zou komen. Daar heb ik op vertrouwd en gebouwd. Dat maakte het voor mij de investering waard. MIjn plan was om maar kort op McDuck te blijven, want ik kon er moeilijk materiaal van opslaan. Zelfs het opslaan van HTML-pagina's kan niet, vanwege een foutmelding. Dat ook op McDrake het geval. Forumboards zijn waardeloos. Ze verschijnen uit het niets, ze verdwijnen in het niets. Rendement is nul. Elke gek kan zo'n forumboard draaien.
Het spijt me enorm dat ik op mensen reken, en dat ik hun beloftes incalculeer als waren ze reeds werkelijkheid. Ik ben een grote klootzak in de omgang, maar anderzijds kan men ook klootzakken maken. Wat heb ik al die tijd op McDuck (of McDrake) gedaan? Zelfs nu McDuck al vier weken gesloten is heb je er geen volledige backup beschikbaar, maar eentje die half december ophoudt. Wat weerhoudt jou om even te FTPen naar je eigen server, omwille van je eigen service en je eigen programma? Dat is kopiëren van de ene directory naar de andere. Als je dat al moeilijk vindt, wie kan dan met je samenwerken? Je hebt het te druk of je hebt geen zin. Afspraken maken is er niet bij. Dus wat blijft er over? Ik wil niets liever dan onafhankelijk van jou zijn. Maar voorlopig moet ik nog afwachten of je nu alsnog de brui eraan geeft, of dat je toch zo goed bent om te doen wat je beloofde. Is dat leuk, zulke spanning? Hoe goed kun jij samenwerken?
Maar goed, het zal allemaal wel aan mij liggen. Daar twijfel ik niet aan. Als IK - de verachte trol Daniël van Eijmeren - mezelf eens netjes leerde gedragen, dan willen mensen natuurlijk wel doen wat ze op zich nemen... Of maak ik nu weer een denkfout?
Het moge duidelijk zijn dat Oom Daniel eigenlijk niets op internet te zoeken heeft, behalve misschien als bezoeker. Ik zou me prima op internet kunnen redden als ik me maar verre hield van clubjes en databeheer. Ik moet ver weg blijven van mensen. Als ik in real life mijn handen niet op elkaar kan krijgen, dan lukt het via internet al helemaal niet.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Nog een vraag:
Op McDuck stond bij elk leden-bericht vermeld of de verzender wel/niet online is.
Hoe kan ik dat ook op McDrake instellen?

Ik zie op dit forum netjes onder elke naam 'Online' of 'Offline' staan. Misschien laat Internet Explorer 7 de tekstjes niet goed zien? Heb je het al in Firefox geprobeerd?

Ik heb (nog) geen Firefox. Ik weet nu in ieder geval dat het niet aan PunBB-opties ligt, en dat blijkbaar meer mensen er last van hebben dat er geen online/offline meer naast ledenberichten verschijnen.

Sander schreef:Je kunt algemene vragen trouwens beter op de PunBB.org Forums vragen. Als je dat liever in het Nederlands doet, kan daar misschien een Nederlands subforum komen onder 'International discussions'.

Ja, maar is dat omwille van effectiviteit of omdat je "geen zin" hebt in contact?
Het zou best kunnen dat ik bij jou een blauwtje heb gelopen, zonder dat ik dat zelf doorheb. Als ik zulke situaties doorhad, zou ik niet zo paranoïde zijn.

Ik zou mezelf prima kunnen redden, alleen al door gezeur van mij niet te versturen. Maar een reden waarom ik mij inzet met zaken zoals McDuck en McDrake is dat ik een sympathie voel voor de mensen. Daar deed ik het voor. Voor de "schaapjes". Maar als nu blijkt dat die sympathie een vorm van waanzin mijnerzijds is, en dat ik het allemaal voor mezelf doe, dan kan ik veel beter iets anders voor mijzelf gaan doen. Al te goed is buurman's gek. Ik hoopte dat de wereld zat te wachten op open clubs, vrijheid van mening, compendiums over Barks, Nijgh, etc. bla bla. Als de wereld daar niet op wacht, wat doe ik er dan?
Het is niet alleen om jou. Dat zou te makkelijk zijn. Maar ik heb wel het gevoel dat als zélfs jij "geen zin" hebt, dat ik ontzettend mijn tijd verdoe. Ik informeer naar wat ik dacht dat jouw hobby en leven was, maar uiteindelijk sta ik weer als vanouds buiten de stadspoorten te schreeuwen. En ik weet niet meer waarvoor. Ik hoopte dat ik het deed voor de mensen, waaronder Rockerduck, Sander, etc.
Een hoofdreden voor mij om met McDrake te beginnen was dat ik met Stephan in discussie was en dat ik die discussie wil voortzetten. Stephan is zo enthousiast in wat hij doet, dat ik me afvraag of ik in de maling genomen wordt. Een jaar geleden wist hij naar eigen zeggen amper wat een sporenrecorder was, en nu luister ik met verbazing naar de resultaten die hij behaalt. En het is diezelfde vervelende rot-Daniel waarmee ook hij te doen heeft. Blijkbaar kan ik alleen enigzins een klein beetje omgaan met mensen die een enthousiast doorzettingsvermogen hebben. Die mensen zijn gewoon zeldzaam.

Excuses dat ik weer een topic vervuil met ruis. Het moge duidelijk zijn hoe fout ik hier zit en hoe weinig zin ik nog heb. Er is te veel teleurstelling mijnerzijds. Waar doe ik het voor? Als het aan mij zou liggen, zou ik op een grasveld een groot vreugdevuur maken van mijn spullen. Weg met de troep. Als je dood bent heb je er ook niets aan. Ik ben ontzettend teleurgesteld. Ik houd mezelf alleen nog gaande omdat ik van alles beloofd heb, maar het kan me eigenlijk niets meer schelen. Ik hoopte dat ik iets voor de gemeenschap kon doen. Het feit dat ik gevangen zit in mijn beheer, terwijl ik totaal opgebrand ben, laat toch wel zien hoe slecht internet voor mij is. Het is een online zelfmoord, op deze manier. En het mooiste is: Mijn teleurstelling en onmacht is zo groot, dat velen me graag zouden zien vertrekken. In het kader van "eigen schuld dikke bult". Ik had er in de eerste plaats nooit moeten wezen. Ik had in het gesticht moeten blijven. Kijken wie er dán nog geïnteresseerd in me is. Komt Sander dan op bezoek? Ik snap niet meer wat ik hier doe. Daar kon ik tenminste urenlang iets leuks doen, omdat er daar niets beters te doen was.

Sorry, ik heb die twee woorden "geen zin" iets te vaak vernomen, van te veel mensen. Je moest eens weten hoezeer ik geen zin meer heb. Als jij en Rockerduck of wie dan ook, toch niet bestaan, wat doe ik hier dan op internet? Hoe stom kon ik zijn, dat ik dacht dat ik het voor jullie deed? Er is gewoon "geen zin". En blijkbaar terecht, zo nutteloos als het leven is. Waar is de zgn. "McDuck dag"? Zelfs een forummeeting zit er niet in. En we wonen vrijwel allemaal in het kleine landje Nederland.

Waarom heb ik mijn alternatieve plan niet gevolgd? Stephan uitnodigen op een muziekforum en de rest vrolijk de zenuwen laten krijgen? Want men laat mij toch ook de zenuwen krijgen? Dat is toch de norm? Laten we allemaal onafhankelijk zijn en geen zin hebben. En de beloftes die ik doe op McDrake? Val mij er niet mee lastig. Wat kan mij het schelen? Ik beloof wel vaker wat. Als een ander langs mij heen wil werken en eerder klaar is, dan is dat toch ook prima?

Ach... nu is iedereen weer van me weggehold. Men heeft het toch maar weer moeilijk met mijn eh.. visie, of wat er voor door moet gaan. Ik neem alle schuld op mij. Alles is mijn fout. Ik ga Rosa's 'The Duck Who Never Was' lezen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di jan 30, 2007 2:58 pm

Nog over die backup: Wat ik zou willen hebben en waar ik herhaaldelijk om gevraagd heb is een filter waarmee ik het SQL kan ontdoen van privé-gegevens zoals email-adressen. Dan kan ik die SQL op internet zetten en dan kan heeft echt iedereen zijn eigen backup-mogelijkheden.
Waarom krijg ik die SQL-bestanden niet, tot dusver? Dan kan ik echt gaan zoeken naar mogelijkheden, of tenminste aanbieden wat ik heb. Ik wil geen voorgebakken txt-bestanden en HTML-bestanden. Ik wil serieus kunnen werken met bronbestanden.
Had ik mijn smoel nou maar gehouden over die IP-adressen en privacy. Sander doet daar pas moeilijk over sinds ik er moeilijk over deed, en hij sluit mij buiten. Als je dan toch moderators hebt die wel IPs deelden en die van alles mochten, waarom ben ik dan zo fout dat ik behandeld wordt als een vijand? Waarom doet Sander zo?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor PsychoPater » di jan 30, 2007 7:16 pm

McDrake in gevaar. Overspannen beheerder Daniel73 gedetecteerd. Een wit busje met duiveluitdrijvers is onderweg. Een schot met een verdovingsgeweer zal hem leren.
Scrollt u rustig verder. Wij zullen alles doen om herhaling te vermijden.

Voorgestelde behandeling:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lobotomie
PsychoPater
 

Berichtdoor Stephan » wo jan 31, 2007 11:04 am

PsychoPater schreef:Voorgestelde behandeling:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lobotomie

Grappemaker. Eerst stel je een behandeling voor, en vervolgens geef je een link naar wikipedia waar die behandeling sterk wordt afgeraden.

PsychoPater schreef:McDrake in gevaar. Overspannen beheerder Daniel73 gedetecteerd. Een wit busje met duiveluitdrijvers is onderweg. Een schot met een verdovingsgeweer zal hem leren.
Scrollt u rustig verder. Wij zullen alles doen om herhaling te vermijden.

Ik zie het gevaarlijke probleem niet. Daniel73 heeft geen zin om alles voor niets te doen. Is dat misdadig?
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 31, 2007 2:37 pm

Stephan schreef:[Lobotomie] Grappemaker. Eerst stel je een behandeling voor, en vervolgens geef je een link naar wikipedia waar die behandeling sterk wordt afgeraden.

The Velvet Underground heeft er een lied over. 'Lady Godiva's Operation'. Die titel is later de naam van een groep geworden.

Stephan schreef:Ik zie het gevaarlijke probleem niet. Daniel73 heeft geen zin om alles voor niets te doen. Is dat misdadig?

Mijn fout is dat ik in het verkeerde topic zit. Ik klaag dat Sander zich ijskoud opstelt, om zaken waarin ik nota bene een inspirator ben geweest. Het backuppen was mijn paradepaardje, waar veel ruzie over geweest is.
Ik raak in de war van de manier hoe Sander mijn vraag beantwoordt, met termen als "geen zin" en "onafhankelijk van McDrake". Het zal mijn fout en mijn minderwaardigheidscomplex wel zijn dat ik me voor joker voel zitten. Sander is ijskoud. Grapjes mijnerzijds worden genegeerd, ideeën worden overgenomen zonder dat ik er bevestiging voor krijg, en als ik (uit enthousiasme) aandring kan ik de zenuwen krijgen. Ik ben een ongelofelijke zak in het schelden, maar ik vrees dat ik opzichtig doe wat een ander subtiel doet. Ik interpreteer Sander's reacties als een "rot op". Waar ik bij Harry wel een produktief gesprek kan voeren, laat Sander het bij toezeggingen die eindigen in "geen zin".

Alsof ik zo stom ben dat ik niet weet dat ik beter naar PunBB kan gaan. Mijn probleem is praktisch gezien, dat Sander nu heden ten dage nog steeds McDuck-data achterhoudt waarmee ik onafhankelijk kan werken aan een oplossing. Als ik de McDuck-data heb, kan ik Sander op dat vlak mijden als de pest.

Als ik streng ben en realistisch probeer te wezen is Sander gewoon ongeschikt om leuk mee samen te werken. En zijn kennis zit zo vol met gaten dat ik bij het eerste de beste eigenwijze gedrag al uit mijn dak ga. Zo begrijp ik nu uit Sander's woorden dat zijn veelbelovende 'Punbbarchiver' is afgekeurd, en dat hij nu software wil gaan bouwen die allang bestaat.
In principe moet het prima mogelijk zijn om met een programma als 'Teleport Pro' de boards McDuck, Montoyaruler2 en McDrake op te slaan. Zo'n programma heet volgens mij een spider. Daar had ik het al over met Sander in voorjaar 2005. Maar dat wilde hij niet omdat het dan teveel dataverkeer zou kunnen betekenen, volgens Sander. Het is omwille van Sander geweest dat ik daar vanaf heb gezien.

Ik wil gewoon dat Sander ophoudt met het wispelturige trutje uit te hangen. Hij heeft mij veel energie gekost, omdat hij domweg te eigenwijs is om te luisteren naar een ander. Als Sander nu, na heel het McDuck-project, alwéér domweg een project uit handen geeft waarover ik met hem bezig was ('Punbbarchiver'), valt er gewoon geen land met hem te bezeilen. Sander doet sociaal, maar hij laat je kletsen wanneer het hem uitkomt. Ik doe a-sociaal, maar ik geef tenminste wel een reactie en doe zelfs tijdens ziekte wanhopig mijn best om aan iets te bouwen, zoals "mijn" DVEGEN. Sander laat zijn veelbelovende hoofdje al hangen als iemand zijn stem verheft, of iets te graag gebruik wil maken van zijn beloften.

Sander's verlangen om met anderen samen te werken vind ik vreemd, gezien de manieren hoe hij de boot afhoudt. Ik heb geprobeerd om hem, met medeweten van hemzelf, aan Harry te koppelen. Maar op het moment dat Harry toehapte, had Sander weer een rotsmoesje om het toch maar zelf te doen.
Verreweg het meeste van mijn "ruzies" met Sander gaan over dit soort irritaties. Nu wil Sander weer samenwerken met mensen. Terwijl McDuck liet zien hoe dat dan gaat. En zeker niet alleen bij mij, maar ook met McDuckmedewerkers die wél met naam en toenaam werden vermeld. Smeken, smeken, smeken, en uiteindelijk doet Sander toch zijn eigen "geen zin". De ene organisatorische slordigheid na de andere heeft hij op zijn naam staan. En maar beloven. Als het misgaat dondert hij zijn data online en gaat hij vrolijk verder met weer een nieuw project, wat hij dan ook weer uit handen geeft als het hem weer te moeilijk wordt.

Laat mij maar van alle kanten kritiek krijgen dat ik mensen de grond in boor als ik kwaad ben. Mensen boren mij dagelijks met een glímlach de grond in, waardoor het begrip beleefdheid vals wordt uitgehold. Ik laat rechtstreeks weten wat mij dwars zit, en dat alleen al maakt mij de grote verliezer.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 31, 2007 3:22 pm

Daniel73 schreef:Alsof ik zo stom ben dat ik niet weet dat ik beter naar PunBB kan gaan.

Redenen waarom ik vaak bij Sander blijf hangen zijn o.m. dat ik hem AARDIG vind, en omdat ik hem hoop te motiveren in zijn ideeën en kennis. De jeugd heeft de toekomst, nietwaar?
Maar met mijn autisme/schizofrenie kan ik beter eens mezelf in bescherming nemen, en alleen mensen aardig vinden als ze dat verdienen. Nu vind ik al te vaak iemand meteen al aardig en fantastisch, waarna de teleurstellingen als mokerslagen om mijn oren slaan.
Ik denk nog steeds dat Sander aardig is, maar misschien ben ik nu zoals Stamboomjager. Ik zit te kletsen tegen iemand's zelfportret boven mijn bed. Sander wijst me af zoveel hij kan, en ik maar hopen op betere tijden. Een typische onbereikbare liefde. Cognitieve dissonantie.

Laat Sander maar eens tonen (aan zichzelf) dat hij geen praatjesmaker is, met zijn beloften en uitbestedingen. Hij heeft twee jaar de tijd gehad voor dat backuppen, en nog steeds zijn we geen stap verder. En ik mag mijn geduld niet verliezen. Het backup-programma waar hij, zo hield hij McDuck voor, aan wilde werken is inmiddels in de aanbieding gegooid en ik krijg koudweg tips om mijn heil vooral maar elders te gaan zoeken. En ik maar denken dat Sander mij mag. Als er iemand bot heeft gevangen bij Sander, dan ben ik het wel. De hulp die ik nu krijg is hulp die mij (nog meer) van Sander moet doen verwijderen. Het komt neer op: "Ga maar dáárheen." Oftewel: "Ga maar weg."
Alles wat Sander nu nog doet is mij hulpvaardig de weg naar de deur wijzen. En daarom reageer ik zo giftig. Wetende dat ik ook deze keer mijzelf weer voor paal zet, en dat ik Sander redenen geef om mij (nog meer) af te keuren. Hoeveel meer kan ik mezelf nog vernederen? Waar doe ik het voor? Het lijkt verdorie wel een parodie op 'De Tamme Boerenzoon' van André Van Duin.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 31, 2007 5:00 pm

Bij deze een link naar een webpagina waar uitleg staat over hoe met PunBB boards als die McDrake opgezet kunnen worden. Geschreven door Sander.
http://sander.dijkhuis.googlepages.com:80/hulpvoormcdrake.nl

Vraag is nu hoe gezorgd kan worden dat een adres als <http://mcdrake.nl/bb/> doorverwijst naar <http://bb.mcdrake.nl/>, zodat mensen de forums op de goede manier bereiken. Met PunBB kan zo'n extra adres problemen opleveren. Sander heeft tot dusver maar een deel van de doorverwijzing ingesteld.
Zorgen dat mcdrake.nl/bb/ en www.bb.mcdrake.nl/ doorverwijzen naar bb.mcdrake.nl/
Maak of bewerk het bestand .htaccess in de map /domains/mcdrake.nl/public_html/bb/. Zorg dat er de volgende regels staan:
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^mcdrake.nl$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://bb.mcdrake.nl/$1 [R=301,L]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.bb.mcdrake.nl$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://bb.mcdrake.nl/$1 [R=301,L]

Nu werkt alleen www.mcdrake.nl/bb/ nog niet, maar misschien is dat ook nog te verhelpen.

Kortom, ik heb het probleem nog steeds, dat er ongewenst dubbele adressen ontstaan en dat de boards op een verkeerde manier zijn te bereiken...
Wat kan ik met een uitleg als "misschien is dat ook nog te verhelpen"?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Stephan » wo jan 31, 2007 5:20 pm

Daniel73 schreef:The Velvet Underground heeft er een lied over. 'Lady Godiva's Operation'. Die titel is later de naam van een groep geworden.

Een liedje waar ik aan moest denken is ‘Teenage Lobotomy’, van The Ramones. Ik had eigenlijk geen flauw idee waar het liedje over ging. (ik dacht dat ‘Lobotomy’ iets als Wc betekende).

Daniel73 schreef:Ik laat rechtstreeks weten wat mij dwars zit, en dat alleen al maakt mij de grote verliezer.

Eerlijk zijn wordt inderdaad niet altijd even op prijs worden gesteld (Zoals in ‘Liar Liar’), maar dat betekent niet dat het uiteindelijk slecht is. Mensen die iets te verbergen hebben, die een toneelstukje opvoeren, lijken me geen winnaars.
Ikzelf zeg trouwens ook niet altijd wat ik denk, al probeer ik daar iets aan te veranderen. Ik ben soms bang dat ik anderen kwets als ik eerlijk ben. Maar in feite is dat egoïstisch, omdat ik omwille van mijn eigen reputatie dan anderen voor de gek hou. Dat is nooit bevordelijk voor vriendschap of communicatie.
Rechtstreeks zijn is naar mijn mening goed. Hoe iemand anders dat opvat is verder zijn probleem.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Sander » do feb 01, 2007 12:44 am

Een paar reacties op technische dingen. Ik wil niet op alle persoonlijke opmerkingen in gaan. Als Daniël echt opeens weer allemaal persoonlijke problemen met mij heeft, wil ik die best bespreken, maar niet via een webforum. Als dit hier zo doorgaat, houd ik helemaal op met reageren in dit topic.

Daniel73 schreef:[backup-programma]
Kan ik het ook op mijn eigen pc draaien?

Misschien, maar ik heb hier geen ervaring mee in Windows. Je hebt in ieder geval een MySQL-database en PHP nodig. Ik weet dat XAMPP een goede manier kan zijn om dat in Windows te installeren, maar ik kan je daar verder niet bij helpen.

Daniel73 schreef:Als je zelf al "geen zin" hebt om ermee te stoeien kun je kwalijk verwachten dat anderen dat wel hebben. Ik vraag je niets over afhankelijkheid.

Het gaat waarschijnlijk veel tijd kosten om zoiets aan de praat te krijgen. En dan moet iemand het ook nog kunnen repareren als er iets mis is. Ik ben er op McDuck.nl maanden mee bezig geweest om er uiteindelijk achter te komen dat het daar nooit naar behoren zou werken, en wil er niet weer zoveel tijd in steken.

Wat afhankelijkheid betreft: als ik PunBBArchiver op McDrake zou installeren, zou je in ieder geval een tijd lang afhankelijk van mij blijven voor het onderhoud. We hadden afgesproken dat we zo'n situatie niet meer wilden. Ik hoop dat je iemand anders, of misschien meerdere mensen, kunt vinden die wel willen meehelpen aan het onderhouden van een PunBBArchiver-installatie op McDrake. Die zou ik dan misschien wel kunnen adviseren.

Daniel73 schreef:Ik vroeg naar mogelijkheden en je antwoordt dat je onafhankelijk wil zijn etc. etc. Had dat iets met de vraag te maken?

Mag ik dan alleen je vragen beantwoorden? Ik waarschuwde je dat ik niet de persoon zal zijn die een backup-programma op McDrake installeert. Je wekte aan mij met je 'vraag aan Sander' de indruk te hopen dat ik dat ging doen. Ik wil niet dat daar misverstanden over ontstaan.

Daniel73 schreef:Je stelt dat iemand anders met jouw broncode verder zou kunnen gaan en het programma eerder af krijgt dan jij. Maar dat betekent dat mensen langs elkaar heen gaan werken. Probleem dat ik met jou nooit weet of je weet waarover je praat, of dat ik onwetend ben. Organisatorisch is je voorstel onzin, tenzij jij een methode hebt om al die diverse broncodes weer samen tot één broncode te krijgen. Overzicht houden in versies is nota bene één der basisprincipes in de informatica.

PunBBArchiver is open source en op Google Code draait een programma waarmee mensen samen kunnen werken aan dezelfde broncode. Er zijn dus drie mogelijkheden als anderen mee willen schrijven:

1. Een andere programmeur stuurt mij verbeteringen en ik zet ze in de code.
2. Een andere programmeur wordt 'project member' (of vervangt mij als 'project owner') van PunBBArchiver en kan zelf de broncode aanpassen. Die aanpassingen krijg ik dan in mijn mailbox en ik kan daarmee weer verder programmeren. Er is versiecontrole, dus je kunt precies zien wie wat heeft toegevoegd.
3. Een andere programmeur wil niet met mij samenwerken of heeft een ander plan, kopieert de broncode van PunBBArchiver en zet het project onder een andere naam voort.

Alle drie de mogelijkheden lijken mij geen probleem. Het zou wel helpen als ik mijn broncode documenteer, zodat anderen er eventueel mee verder kunnen, maar zelfs dat zou een ander kunnen doen.

In ieder geval is het niet de bedoeling dat dit project van mijn interesse en zin afhangt. Ik kan niet beloven dat ik het ooit af krijg en weet in ieder geval zeker dat dat de komende tijd niet lukt. Een voordeel aan open source is dat iemand anders het project op elk moment zou kunnen overnemen.

Daniel73 schreef:Zelfs nu McDuck al vier weken gesloten is heb je er geen volledige backup beschikbaar, maar eentje die half december ophoudt. Wat weerhoudt jou om even te FTPen naar je eigen server, omwille van je eigen service en je eigen programma? Dat is kopiëren van de ene directory naar de andere.

Het is iets meer werk dan dat, anders had ik het wel vaker gedaan. Ik heb nu net de backups vernieuwd; ze zijn te downloaden op McDuck.nl forumarchieven. De datum die erbij staat is vandaag, maar er is aan de inhoud sinds 1 januari niets veranderd.

Daniel73 schreef:
Sander schreef:Je kunt algemene vragen trouwens beter op de PunBB.org Forums vragen. Als je dat liever in het Nederlands doet, kan daar misschien een Nederlands subforum komen onder 'International discussions'.

Ja, maar is dat omwille van effectiviteit of omdat je "geen zin" hebt in contact?

Ik heb niet "geen zin" in contact, maar ik ben wel van plan (nog) minder tijd te besteden aan McDrake. Er zitten op de PunBB.org Forums tientallen mensen die het veel leuker vinden om antwoorden te geven over PunBB dan ik.

Daniel73 schreef:Waarom krijg ik die SQL-bestanden niet, tot dusver? Dan kan ik echt gaan zoeken naar mogelijkheden, of tenminste aanbieden wat ik heb. Ik wil geen voorgebakken txt-bestanden en HTML-bestanden. Ik wil serieus kunnen werken met bronbestanden.

Hoe je SQL-bestanden van McDrake kunt downloaden, staat in de handleiding die ik voor je geschreven heb onder 'Een database-backup maken'.

Daniel73 schreef:Mijn probleem is praktisch gezien, dat Sander nu heden ten dage nog steeds McDuck-data achterhoudt waarmee ik onafhankelijk kan werken aan een oplossing. Als ik de McDuck-data heb, kan ik Sander op dat vlak mijden als de pest.

Heb je het nu over de forum-backups van McDuck.nl die sinds vanavond te downloaden zijn? Als je het over andere data hebt, welke bedoel je dan en waar heb je die voor nodig?

Daniel73 schreef:In principe moet het prima mogelijk zijn om met een programma als 'Teleport Pro' de boards McDuck, Montoyaruler2 en McDrake op te slaan. Zo'n programma heet volgens mij een spider. Daar had ik het al over met Sander in voorjaar 2005. Maar dat wilde hij niet omdat het dan teveel dataverkeer zou kunnen betekenen, volgens Sander.

Het nadeel van zulke spiders is dat ze niet weten hoe PunBB in elkaar zit. PunBB geeft deze pagina een eigen adres (http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewto ... id=186&p=2), maar geeft ook de bijdrage op deze pagina waarin je me een wispelturig trutje noemt een eigen adres (http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewto ... 4284#p4284). Dat betekent dat elke topic-pagina soms 26 keer wordt gedownload (1x + 25x voor elk bericht apart). Op die manier kostte het downloaden van een klein deel van off-topic.mypunbb.com al tientallen megabytes, en dan heb je alsnog een nauwelijks bruikbaar archief. Het programma waar ik aan werk houdt hier rekening mee en downloadt elke topic-pagina maar één keer.

Mijn programma kan nu in ieder geval een forum downloaden in HTML-vorm, maar de navigatie is nog niet af. Die ga ik wel af kunnen maken, en ik verwacht dat ik off-topic.mypunbb.com binnenkort in HTML-vorm kan kopiëren naar mcduck.nl.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron