Project "DveGen" - database generator

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Snelbinder » ma nov 19, 2007 5:44 pm

Daniel73 schreef:We zouden open source gaan werken, is mijn herinnering van wat we hebben afgesproken.
Copyright en open source staan los van elkaar. Op mijn bestanden rust nog steeds copyright en toch zijn ze vrij te downloaden.

Dan begrijp je niet helemaal wat open source is. Dat is niet hetzelfde als source openbaar maken.
Ik wil mijn sourcecode best openbaar maken (maar zoals ik schreef was het daar nog niet van gekomen).

Open Source is een manier om sourcecode te beheren. Dat betekent dan dat niemand (of iedereen) eigenaar is. Je hebt dan per definitie geen copyright meer en je mag het programma nooit verkopen (want je bent niet de eigenaar). Bovendien moet je een community opzetten zodat iedereen de source kan editen. En je moet het programma documenteren zodat een andere programmeur kan snappen hoe het werkt.

Daniel73 schreef:
Snelbinder schreef:2. laat die iemand beschrijven in welk formaat hij jouw gegevens wil hebben;
Zodra 2. ook geregeld is, kan ik beginnen om 3. voor elkaar te krijgen.

Dit gaat moeilijk worden als ik geen bronbestanden en geen executable heb. Ik hoopte andere programmeurs te laten kijken naar ons werk

Ik dacht eerder dat iemand een formaatbeschrijving zou maken waarna ik een stukje Dvegen zou programmeren.
Maar als je een programmeur kunt vinden die aan Dvegen wil werken is dat natuurlijk veel beter!
Ik heb de sourcecode nu op de website gezet:
http://bolderbast.inducks.org/dvegen/dvegen.zip (source)
http://bolderbast.inducks.org/dvegen/dvegenexe.zip (executable voor windows)
zodat een eventuele programmeur er naar kan kijken.
Maar zodra hij of zij iets wil aanpassen heb ik liever eerst contact. Dan kan ik "mondeling" (bijvoorbeeld per e-mail) nog wat programma-dingen uitleggen.
Bovendien kan ik een nieuwere versie hebben, want ik weet niet of ik ga vergeten bij iedere versie deze website-bestanden aan te passen...

Daniel73 schreef:Ik ben ontzettend verward.

Lijkt me nergens voor nodig.
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Daniel73 » do nov 29, 2007 5:47 am

2007-09-19, Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:http://bolderbast.inducks.org/dvegen/treefilenormaal.html
Op die pagina staat overigens "normale webpagina-definitie". Normale. Dus dat #longtitle gaat om een bijzonder veld zou ik daar niet uit begrijpen.

Ik gebruik daar de term "normaal" als tegenstelling tot "groeps-webpagina-definitie." Zie de menu-linkjes aan de linkerkant.
Dus de definitie is "normaal", wat niet wil zeggen dat alle #-opdrachten "normaal" zijn...

Oke.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Nu blijven (volgens mij) alleen nog foutmeldingen over die echt foutmeldingen zijn:
1403:Inducks record <AA1994-40> not found [looking for inducks reference of bbdk_cm_aac199440]


Deze en andere meldingen zijn volgens mij Deense en Nederlande issuecodes. Terwijl je alleen USA-issuecodes doorkrijgt.
Als je echt ook naar Deense e.a. issuecodes wil linken, zullen we daar iets op moeten verzinnen.
Je zult dan bij ALLE issuecodes een landcode moeten toevoegen. Dus us/WDC 123, dk/AA1994-40, nl/DD1974-47.
De *storycodes* blijven wel zoals ze waren, dus storycode "W WDC 123-01", issuecode "us/WDC 123".

Lijkt me een goed plan, die landcodes toevoegen. Heb ik dan de codes exact als in Inducks?

Snelbinder schreef:En uiteraard moeten we een nieuwe interfacefile uit Inducks halen. Die wordt dan flink groter dan-ie nu is...

Wat moet dat moet. Is er een mogelijkheid om dat interface-bestand automatisch ververst aan te bieden via internet, zodat ik altijd de recentste tot mijn beschikking heb?

Snelbinder schreef:[Carl Barks Collection] De hele CBC wordt in het Engels samengesteld en pas daarna vertaald in Deens, Zweeds, Noors, Fins.
Zodat er altijd makkelijk een Engelse versie uitgegeven kan worden. En misschien zelfs een Nederlandse versie.

Dank voor de informatie.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Is het mogelijk om een %break toe te voegen als opdracht? Om een regel wel af te breken? Ook zonder HTML?
Of heeft dat nadelen?

Nadeel is dat er weer een opdracht bijkomt. En het zijn er al zoveel.

Oke. Dan niet.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:
"ik" schreef:- in lijstjes komen nu nooit dubbele records voor. Zie (bijvoorbeeld) Willem Nijholt in "lnnm_nn.html#lnnm00nijholt_w".

Wat was de oorzaak van de dubbele records? Een mogelijk verkeerde definitie die nu wordt opgevangen, of de DveGen-software?

Ik heb niet uitgezocht waar het aan lag, want dat werd hopeloos ingewikkeld (kostte me op dat moment te veel tijd).
Ik heb alleen geredeneerd dat je nooit twee keer hetzelfde item in een lijst zult willen hebben. Dus heb ik DveGen veranderd zodat het altijd een item maar één keer in een lijst zet.

Probleem is volgens mij dan wel dat als ik in de input een fout maak, dit nergens gemeld wordt en de fout blijft bestaan.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Inmiddels is de recenste datum: Generated by DVEGEN 4.7 on 2007-09-18.

Ik zou zelfs zeggen: recentste. Of meest recente. :)

:)

2007-11-19, Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:We zouden open source gaan werken, is mijn herinnering van wat we hebben afgesproken.
Copyright en open source staan los van elkaar. Op mijn bestanden rust nog steeds copyright en toch zijn ze vrij te downloaden.

Dan begrijp je niet helemaal wat open source is. Dat is niet hetzelfde als source openbaar maken.
Ik wil mijn sourcecode best openbaar maken (maar zoals ik schreef was het daar nog niet van gekomen).

Oke. Ik bedoelde openbaar maken met behoud van copyright. Het copyright kan handig zijn om tenminste iets van een bescherming te hebben.

Snelbinder schreef:Open Source is een manier om sourcecode te beheren. Dat betekent dan dat niemand (of iedereen) eigenaar is. Je hebt dan per definitie geen copyright meer en je mag het programma nooit verkopen (want je bent niet de eigenaar). Bovendien moet je een community opzetten zodat iedereen de source kan editen. En je moet het programma documenteren zodat een andere programmeur kan snappen hoe het werkt.

Mijn voorkeur gaat uit naar een tussenvorm. Dus dat andere programmeurs kunnen snappen hoe het programma werkt, maar dat het programma beschermd blijft onder een soort van licentie.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:
Snelbinder schreef:2. laat die iemand beschrijven in welk formaat hij jouw gegevens wil hebben;
Zodra 2. ook geregeld is, kan ik beginnen om 3. voor elkaar te krijgen.

Dit gaat moeilijk worden als ik geen bronbestanden en geen executable heb. Ik hoopte andere programmeurs te laten kijken naar ons werk

Ik dacht eerder dat iemand een formaatbeschrijving zou maken waarna ik een stukje Dvegen zou programmeren.
Maar als je een programmeur kunt vinden die aan Dvegen wil werken is dat natuurlijk veel beter!
Ik heb de sourcecode nu op de website gezet:
http://bolderbast.inducks.org/dvegen/dvegen.zip (source)
http://bolderbast.inducks.org/dvegen/dvegenexe.zip (executable voor windows)
zodat een eventuele programmeur er naar kan kijken.
Maar zodra hij of zij iets wil aanpassen heb ik liever eerst contact. Dan kan ik "mondeling" (bijvoorbeeld per e-mail) nog wat programma-dingen uitleggen.
Bovendien kan ik een nieuwere versie hebben, want ik weet niet of ik ga vergeten bij iedere versie deze website-bestanden aan te passen...

Dit kan in een licentie vermeld worden, denk ik.

Mijn streven naar openbaar werken is bovenal een wens om een nalatenschap te hebben als ik zelf niet meer verder kan, hetzij door ziekte of dood. Mijn bedoeling is om alles wat mij dient te overleven, beschikbaar te stellen. Daar ga ik nog een zware klus aan hebben. Ik heb teveel gehamsterd.
Een andere reden voor openbaarheid is dat ik afwil van het vastzitten aan een lokale computer. Mocht ik in een ziekenhuis belanden, dan heb ik daar niets aan een computer thuis.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Ik ben ontzettend verward.

Lijkt me nergens voor nodig.

Verward ben ik toch wel. Maar daar kan ik beter in een apart topic over jammeren, om de DveGen-discussie overzichtelijk te houden.

Ik vind het wel nodig dat ik mijn toestand vermeld, want deze heeft verregaande gevolgen voor mijn projecten en (gebrek aan) functioneren.
Zo ben ik deze week bijvoorbeeld uitgenodigd om het NPS-televisieprogramma De Kunst bij te wonen, dat a.s. zondag in het teken staat van Nijgh. Ik zal antwoorden dat ik vanwege ziekte verhinderd ben. Ik kan niet met mensen omgaan, en mensen niet met mij.

Wat ik wil doen is me storten op de techniek van DveGen en McDrake. Ik ben blij dat Nijgh nu een biograaf heeft die, zeker in vergelijking met mij, wel op een voor mensen plezierige manier aanspreekbaar is. Daarmee valt een zware last van mij af.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Snelbinder » do dec 06, 2007 4:46 pm

Daniel73 schreef:
Snelbinder schreef:Je zult dan bij ALLE issuecodes een landcode moeten toevoegen. Dus us/WDC 123, dk/AA1994-40, nl/DD1974-47.
De *storycodes* blijven wel zoals ze waren, dus storycode "W WDC 123-01", issuecode "us/WDC 123".

Lijkt me een goed plan, die landcodes toevoegen. Heb ik dan de codes exact als in Inducks?

Ja, op de spaties na.

Daniel73 schreef:
Snelbinder schreef:En uiteraard moeten we een nieuwe interfacefile uit Inducks halen. Die wordt dan flink groter dan-ie nu is...

Wat moet dat moet. Is er een mogelijkheid om dat interface-bestand automatisch ververst aan te bieden via internet, zodat ik altijd de recentste tot mijn beschikking heb?

Ik ben van plan een COA-pagina te maken waarvandaan je de bestanden kunt genereren en downloaden.
Zo'n pagina is dan voor algemene "interfaces met Inducks". Een CB-interface is daar dan een voorbeeld van.

Daniel73 schreef:Probleem is volgens mij dan wel dat als ik in de input een fout maak, dit nergens gemeld wordt en de fout blijft bestaan.

De foutmeldingen in DveGen zijn een blijvende bron van zorg. Ik probeer ze beter en duidelijker te maken. Ikzelf loop bij mijn eigen websites ook tegenaan. Misschien is de oorzaak wel dat er veel te veel mogelijk is met DveGen...
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Daniel73 » zo dec 09, 2007 6:31 pm

Momenteel ben ik, o wonder, bezig met het updaten van de Nijgh-bestanden.

Probleem: Twee items met elk exact dezelfde code geven geen foutmelding. Voorheen gebeurde dat wel.

Dus onderstaande situatie wordt nu door DveGen goedgekeurd.
#code lnmzpl00_nalp2007_00
#code lnmzpl00_nalp2007_00
En dat levert foute output op.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo dec 09, 2007 7:27 pm

Nog een probleem. Onderstaande situatie geeft geen foutmelding:
#-subrecord s_uitvoering
#-x_sessie
#-x_nummer
! liedlink is:
#-x_uitvoeringopmerking alleen stereo-mix

Het subveld "x_sessie" moet ingevuld zijn. Maar DveGen klaagt nergens over.

Een DveGen dat niet klaagt is de naam "Dve" niet waardig. :D
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Snelbinder » ma dec 10, 2007 11:18 am

"Dve" staat voor "Database values evaluator". Of zoiets.
Ik ben momenteel het programma helemaal aan het doornemen en gedeeltelijk aan het herschrijven. Daarbij let ik ook op de duidelijkheid van de foutmeldingen. Ik ben van plan om DveGen weer wat strenger te maken. Dus dat-ie meer klaagt.

Als je DveGen trouwens echt op DvE wil laten lijken, zet dan "parameter, verbose, yes" in de dvegen.txt-file. Dan krijg je logfiles van tig megabytes...
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Snelbinder » do dec 13, 2007 4:47 pm

Er is een nieuwe versie van DveGen: 4.8. (Executable staat op de bolderbast-site.)

Belangrijkste wijzigingen:

- de logging is veel uitgebreider. Een foutmelding beslaat nu meerdere regels. Ik probeer daarbij zo veel mogelijk informatie te zetten.
Bijvoorbeeld:
Code: Selecteer alles
2103:%Error: bibiliografie-lijst in output werkt niet goed, Zilver mag er niet zomaar bij staan
  [webpage lnpr_1971.html(treenijgh.txt:777)]
  [##default#description(dm_nglied.def:876); lnpr00_19711108(dm_ngperskop.txt:5797)]

Hier zie je dus 3 regels. De 1e regel is de foutmelding (met nummer 2103).
De 2 andere regels geven aan waar het programma was toen de fout optrad.
Hij was bezig met de webfile lnpr_1971.html. Hem was verteld dat te doen in de file treenijgh.txt op regel 777.
Hij was daarbij bezig met layout ##default, onderdeel #description (dat staat in file dm_nglied.def op regel 876) voor het afdrukken van record lnpr00_19711108 (die staat gedefinieerd in file dm_ngperskop.txt op regel 5797).

De regelnummers geven soms aan waar een record begint (dus niet exact op welke regel de fout echt zat), maar het zit denk ik dicht genoeg in de buurt om je een eind op weg te helpen bij het zoeken van de fout.


- je kunt in de dvegen.txt-file opgeven: parameter, logunused, no. Daarmee worden ongebruikte records niet meer in de logfile gemeld.

- je kunt in de dvegen.txt-file opgeven: parameter, onlylogging, yes. Hiermee maakt DveGen ALLEEN maar een logfile. Alle andere output wordt onderdrukt. De bedoeling is dat dit iets sneller werkt. Je kunt dan zoeken naar fouten zonder iedere keer alle files weg te schrijven.

- je kunt in de dvegen.txt-file opgeven: parameter, removecomments, no. Regels die beginnen met een ! worden dan gewoon meegenomen in het veld. Dit kun je gebruiken bij het maken van een kopie van een input-file.

- je kunt in een velddefinitie (def-file) de opdracht %nop gebruiken. Deze opdracht niet helemaal niets. Het nut hiervan is dat je kan zorgen dat een # of ! in de input niet aan het begin van een regel staat, maar in de output wel. Dit kun je gebruiken bij het maken van een kopie van een input-file.

- je kunt in een velddefinitie (def-file) de opdracht %rawval gebruiken. Hierbij worden %-opdrachten in het veld genegeerd. Dit kun je gebruiken bij het maken van een kopie van een input-file.


Ik stuur je per e-mail een klein voorbeeld van files om een kopie van een inputfile te maken. Het gaat om de volgende files:
- raw-dvegen-doen.bat: een batchfile die DveGen aanroept met de file raw-dvegen.txt.
- raw-dvegen.txt: definieert een paar parameters. Alleen de file dbstories.txt wordt als database ingelezen.
- raw-barkstree.txt: definieert één outputfile, met daarin alle records die hij kan vinden (dus alle records uit dbstories.txt).
- raw-barkstree.def: definieert een (bijna) lege header en footer. Nog leger dan Lockman dus.
- raw-dbstories.def: definieert de layout. Hierin geef je de gewenste volgorde van de velden en subrecords aan.
Ieder veld wordt daarbij zo gedefinieerd:
Code: Selecteer alles
#mystoriestitle
%nop#mystoriestitle %rawval

De %nop zorgt dat het # niet aan het begin van een regel staat. De %rawval zorgt dat alle procentjes gewoon blijven staan.
In het voorbeeld dat ik opstuur zet ik alle waarden direct achter de #veldnaam. Bij sommige velden kunnen ze beter op een nieuwe regel beginnen, dus zo:
Code: Selecteer alles
#mystoriestitle
%nop#mystoriestitle
%rawval

Verder heb ik een hoop velden gewoon x genoemd, omdat ik geen zin had om al die veldnamen over te typen. :)

Als je een veld vergeet, krijg je dit keurig in de logfile te zien. De kans dat er gegevens ongemerkt verloren gaan is daarom vrij klein.


Ik zou zeggen: bekijk het eens, en probeer het eens.


Als je laat weten waar je nijgh- en guidebook-input staat (of het me opstuurt), kan ik het gaan testen met deze nieuwe DveGen.
Dan kijk ik even naar de fouten die je hierboven genoemd hebt.
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Daniel73 » za dec 15, 2007 8:50 pm

Snelbinder schreef:[DveGen 4.8] Ik zou zeggen: bekijk het eens, en probeer het eens.

Zal ik doen. Momenteel ben ik bezig met een voorlopige update, met nieuwe secties. Die update wil ik eerst afgerond hebben. Hopelijk lukt me dat een dezer dagen.

Snelbinder schreef:Als je laat weten waar je nijgh- en guidebook-input staat (of het me opstuurt), kan ik het gaan testen met deze nieuwe DveGen.
Dan kijk ik even naar de fouten die je hierboven genoemd hebt.

Op internet staan input-bestanden tot en met 18 september 2007:
http://pool.mcdrake.nl/genbin/archive/
Barks/Guidebook is volgens mij ongewijzigd.
Nijgh/Tobia is verouderd. Daar wil ik een dezer dagen een nieuw bestand van plaatsen.

Ter geheugensteun. Een probleem dat ik nu heb, met DveGen 4.7:
In output van de namensectie gaan "lnnm00koning_jos_" en "lnnm00koning_jose" in de war.
Bij "lnnm00koning_ja" en "lnnm00koning_jos_" staan radio/tv-programma's die bij "lnnm00koning_jose" horen.
Bij "lnnm00koning_jose" staan deze radio/tv-programma's dubbel vermeld, en de discografie staat dubbel vermeld.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma dec 17, 2007 3:01 pm

Daniel73 schreef:
Snelbinder schreef:Als je laat weten waar je nijgh- en guidebook-input staat (of het me opstuurt), kan ik het gaan testen met deze nieuwe DveGen.
Dan kijk ik even naar de fouten die je hierboven genoemd hebt.

Op internet staan input-bestanden tot en met 18 september 2007:
http://pool.mcdrake.nl/genbin/archive/
Barks/Guidebook is volgens mij ongewijzigd.
Nijgh/Tobia is verouderd. Daar wil ik een dezer dagen een nieuw bestand van plaatsen.

Nieuw zip-bestand Nijgh/Tobia:
071217_nijgh.zip
http://pool.mcdrake.nl/genbin/archive/

Dit bestand is momenteel het meest recent. Mocht je tijdens het testen wijzigingen willen maken, laat mij dat dan weten.
Zonder tegenbericht verwacht ik er zelf vanavond mee verder te gaan.

Deze update is, in vergelijking met "070911_nijgh.zip", vooral een poging om recentere informatie over Nijgh te verwerken. Een kwelling, want ik richt me liever eerst op het data-ontwerp. 't Is alsof ik spullen in een kast zet die nog geschuurd en geverfd moet worden.
Op de Nijgh-site is nog niets te merken van deze updates. (De laatste output is gegenereerd door "DVEGEN 3.2 op 2004-10-09".)
http://www.lennaertnijgh.nl/archief/

Voornaamste verschillen in de proef-output van nu:
- Uitvoeringen/opnames worden nu behandeld als aparte "stories" op zich. (zgn. sessies)
- Foto's en andere illustraties worden nu apart opgesomd, als "stories". (vergelijkbaar met Guidebook)
- Index van binaire bestanden. Als poging om ze vindbaar te maken voor DveGen.
- Externe linken worden nu apart opgesomd, als "stories". (vergelijkbaar met Guidebook)

Mijn bedoeling is dat de inputs van Barks/Guidebook en Nijgh/Tobia volgens hetzelfde data-model gaan werken. Er zijn zoveel overlappingen, data-technisch gezien, dat ik ze beschouw als gelijk. Dus wat bereikt is onder de een, zal ook worden verwerkt onder de andere.

In de proef-output van nu kom ik wat problemen tegen. Zoals het in mijn vorige bericht genoemde probleem bij de Konings.
Ik werk momenteel nog met DveGen 4.7.

Vragen:
- Kan ik DveGen 4.8 draaien zonder aanpassingen in de input te moeten maken?
- Is het mogelijk om in een "tree"-item rechtstreeks een externe link op te nemen? Zoals het nu mogelijk is om direct naar een bestand te verwijzen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Snelbinder » ma dec 17, 2007 6:35 pm

Daniel73 schreef:Nieuw zip-bestand Nijgh/Tobia: 071217_nijgh.zip

Foutmeldingen volgend DveGen 4.8:
Code: Selecteer alles
2305:Selection <(code~lnur00_ln)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_ln.html(treenijgh.txt:2732)]
2305:Selection <(code~lnur00_ln)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_ln.html(treenijgh.txt:2732)]
2305:Selection <(code~lnur00_bi)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_bi.html(treenijgh.txt:2742)]
2305:Selection <(code~lnur00_bi)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_bi.html(treenijgh.txt:2742)]
2305:Selection <(code~lnur00_kr)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_kr.html(treenijgh.txt:2752)]
2305:Selection <(code~lnur00_kr)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_kr.html(treenijgh.txt:2752)]
2305:Selection <(code~lnur00_al)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_al.html(treenijgh.txt:2762)]
2305:Selection <(code~lnur00_al)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_al.html(treenijgh.txt:2762)]

Ik heb %errors uit bovenstaand lijstje weggelaten. En ook een paar meldingen die het gevolg zijn van bovenstaande.

Met de onlylogging-optie duurt DveGen op mijn PC trouwens 1,3 minuut.

Daniel73 schreef:- Kan ik DveGen 4.8 draaien zonder aanpassingen in de input te moeten maken?

Ja.

Daniel73 schreef:- Is het mogelijk om in een "tree"-item rechtstreeks een externe link op te nemen? Zoals het nu mogelijk is om direct naar een bestand te verwijzen?

Nee. Het bestand moet op de schijf van je PC staan.
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Daniel73 » di dec 18, 2007 7:21 pm

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Nieuw zip-bestand Nijgh/Tobia: 071217_nijgh.zip

Foutmeldingen volgend DveGen 4.8:
Code: Selecteer alles
2305:Selection <(code~lnur00_ln)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_ln.html(treenijgh.txt:2732)]
2305:Selection <(code~lnur00_ln)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_ln.html(treenijgh.txt:2732)]
2305:Selection <(code~lnur00_bi)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_bi.html(treenijgh.txt:2742)]
2305:Selection <(code~lnur00_bi)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_bi.html(treenijgh.txt:2742)]
2305:Selection <(code~lnur00_kr)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_kr.html(treenijgh.txt:2752)]
2305:Selection <(code~lnur00_kr)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_kr.html(treenijgh.txt:2752)]
2305:Selection <(code~lnur00_al)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_al.html(treenijgh.txt:2762)]
2305:Selection <(code~lnur00_al)> is empty!
  [determining items for webpage lnur_al.html(treenijgh.txt:2762)]

Ik heb %errors uit bovenstaand lijstje weggelaten. En ook een paar meldingen die het gevolg zijn van bovenstaande.

Hoe komt dat? Ik heb DveGen 4.8 gedraaid en krijg geen foutmelding 2305.
Alleen 2103 (%error) en 1504 (fieldlayout).

Snelbinder schreef:Met de onlylogging-optie duurt DveGen op mijn PC trouwens 1,3 minuut.

Ik heb, zonder onlylogging:
DVEGEN 4.8 (c) Harry Fluks 2001-2007
Elapsed time: 131.8 seconds (=2.2 minutes)

Volgens mij is DveGen nu wat trager geworden. Bij DveGen schommelde het rond 1 of 1,5 minuut.

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:- Is het mogelijk om in een "tree"-item rechtstreeks een externe link op te nemen? Zoals het nu mogelijk is om direct naar een bestand te verwijzen?

Nee. Het bestand moet op de schijf van je PC staan.

Is het mogelijk om in tree.txt als een soort van "longtitle"-veld een link in te voeren als waarde? Bijvoorbeeld in HTML? Of is wat ik vraag principieel onmogelijk?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Snelbinder » di dec 18, 2007 7:39 pm

Daniel73 schreef:Hoe komt dat? Ik heb DveGen 4.8 gedraaid en krijg geen foutmelding 2305.
Alleen 2103 (%error) en 1504 (fieldlayout).

Ik gebruikte een eigen versie van ln_dvegen.txt. Die was niet helemaal hetzelfde.
Nu ik het gedraaid heb met een goeie versie krijg ik alleen 3 %error-meldingen. Geen 1504.

Daniel73 schreef:Volgens mij is DveGen nu wat trager geworden.

Dat kan best zijn. Het doet nu iets meer, of sommige dingen iets beter.
Ik meende dat het bij jou een half uur duurde of zo, maar kennelijk heb je inmiddels een snellere PC.

Daniel73 schreef:Is het mogelijk om in tree.txt als een soort van "longtitle"-veld een link in te voeren als waarde? Bijvoorbeeld in HTML? Of is wat ik vraag principieel onmogelijk?

Ik begrijp niet wat je precies wil. Wil je een externe webpagina opnemen in je menustructuur? (De vraag is dan: moet je dat wel willen?)
In ieder geval heeft DveGen op dit moment voor ieder item in de menustructuur (de tree) een eigen HTML-file nodig.
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Daniel73 » di dec 18, 2007 7:57 pm

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Hoe komt dat? Ik heb DveGen 4.8 gedraaid en krijg geen foutmelding 2305.
Alleen 2103 (%error) en 1504 (fieldlayout).

Ik gebruikte een eigen versie van ln_dvegen.txt. Die was niet helemaal hetzelfde.
Nu ik het gedraaid heb met een goeie versie krijg ik alleen 3 %error-meldingen. Geen 1504.

Dat je geen 1504-meldingen (fieldlayout) krijgt komt zeker omdat je een optie uit hebt staan?

Snelbinder schreef:
Daniel73 schreef:Is het mogelijk om in tree.txt als een soort van "longtitle"-veld een link in te voeren als waarde? Bijvoorbeeld in HTML? Of is wat ik vraag principieel onmogelijk?

Ik begrijp niet wat je precies wil. Wil je een externe webpagina opnemen in je menustructuur? (De vraag is dan: moet je dat wel willen?)
In ieder geval heeft DveGen op dit moment voor ieder item in de menustructuur (de tree) een eigen HTML-file nodig.

Ik bedoel dat een menu-item een externe link kan worden naar buiten. Dus ik wil alleen een URL kunnen opnemen.
Bijvoorbeeld, ik verzin maar wat: "<A HREF="http://www.google.nl/" target="_blank">ZOEK</A>"
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Snelbinder » di dec 18, 2007 8:12 pm

Ach ja, ik heb parameter, logunused, no en dus geen 1504.

Externe link als menu-item kan nu niet, denk ik.

En zoals ik zei: moet je dat wel willen? De bezoeker gaat bij het volgen van die link onverwacht je site af. Of, als target=blank, krijgt onverwacht een extra window.
Zelf heb ik dat soort bijzondere linkjes op een bijzondere plaats op de pagina staan (bovenaan terwijl mijn menustructuur links staat).
--Harry Snelbinder.
Snelbinder
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di apr 10, 2007 1:59 pm

Berichtdoor Daniel73 » di dec 18, 2007 8:22 pm

Snelbinder schreef:Externe link als menu-item kan nu niet, denk ik.

En zoals ik zei: moet je dat wel willen? De bezoeker gaat bij het volgen van die link onverwacht je site af. Of, als target=blank, krijgt onverwacht een extra window.

Dat target=blank wil ik met alle externe linken doen. Ten teken dat men naar een externe site gaat.

Snelbinder schreef:Zelf heb ik dat soort bijzondere linkjes op een bijzondere plaats op de pagina staan (bovenaan terwijl mijn menustructuur links staat).

Waar ik aan denk zijn linken zoals "forum", of bijvoorbeeld een als toegewijd ingestelde zoekmachine (daar is volgens mij een code voor, zoeken binnen een specifiek domein).

Maar misschien is het een en ander in te stellen met het DEF-bestand van de tree?

Concreet probleem dat ik nu heb is dat ik vanaf "http://www.lennaertnijgh.nl/archief/" (het DveGen-deel) niet naar het technisch onafhankelijke portaal op "http://www.lennaertnijgh.nl/" kan gaan. Ik kan nu geen "HOME" kwijt in de tree. Een link om naar de top van het domein te gaan.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron