Het verzamelen van nieuws-feeds

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Sander » za mei 12, 2007 5:15 pm

Reactie op #50 in Disney Nieuws op Nederland Disney:

Daniel73 schreef:
Sander schreef:Het lijkt me niet verstandig een forum automatisch toe te laten voegen. Zodra er 'troep' op een feed verschijnt zullen veel lezers hun abonnement opzeggen. Wat je wel zou kunnen doen, is een kleine blog opzetten voor McDrake waarin je nieuws en interessante topics meldt.

Waar is dit een reactie op? Bedoel je dat 'Waar zijn de trolletjes??' een automatische toevoeging was?

Ja, het was een reactie op het probleem dat ontstaat als 'troep-topics' automatisch worden toegevoegd, zoals nu het geval was.

Daniel73 schreef:Helpt het om PunBB te updaten, in dit geval? Of leveren ook de nieuwste PunBB-updates een te oud feed-formaat?

Versie 1.2.15 levert hetzelfde feed-formaat. In versie 1.3 wordt als het goed is een nieuwer formaat gebruikt.

Daniel73 schreef:Kan zo'n kwaadaardige HTML-code kwaad voor de server zelf, of alleen voor gebruikers?

Alleen voor de gebruikers. Maar als iemand via kwaadaardige HTML jouw McDrake-accounts kan overnemen, kan de hele server er last van hebben.

Daniel73 schreef:Wat zijn jouw ervaringen met hackers? Toen McDuck deels gehackt was, liep toen je reeds aanwezige data op server gevaar?

Sites van mij zijn zo'n drie keer gekraakt, door beveilligingsfouten aan mijn of Freerider's kant en/of in PHP-software zoals MediaWiki en PunBB. De hackers konden dan bestanden uploaden en bewerken, waardoor ze in principe toegang tot alle pagina's en de hele database hadden. 'Gelukkig' voor mij hadden ze daar geen belang bij; een deed het om Freerider een beveiligingslek te tonen, een ander om een berichtje van een hackerclub achter te laten en een ander om mijn site te misbruiken voor phishing.

Daniel73 schreef:Ik bedoel dat '"Disney-nieuws" via Sander' inhoud laat zien van de nieuwsfeeds.
Bij 'Ducks en Muizen' staan alleen titels en herkomst-informatie opgesomd, zonder tekst van het nieuws. Dus ik wil weten of 'Ducks en Muizen' ook teksten erbij kan plaatsen.

'Ducks en Muizen' biedt even veel informatie als de Google Reader-pagina. De schrijvers van Roddelflop en Disney Nieuws bepalen hoeveel tekst er in de feed komt. Zie je een bericht waar Google Reader meer tekst geeft dan 'Ducks en Muizen'?

Daniel73 schreef:[verhaal over discussie op een planet-site]
Interessant. Maar waar is dit een reactie op?

Op de vraag wat er gebeurt als meerdere blogs het over hetzelfde nieuws hebben. Ik wilde aangeven dat het dan kan gebeuren dat ze met elkaar in discussie gaan over het onderwerp.

Daniel73 schreef:Misschien is er een overzicht beschikbaar van wat wel/niet op McDrake kan? Dat zou overleg voor eindbeheerders zoals ik een stuk eenvoudiger maken.

Zie het Lite hosting-overzicht. McDrake gebruikt een Lite-pakket.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Sander » za mei 19, 2007 4:08 pm

Op een min of meer andere manier heb ik nu Disneyuws gemaakt. De pagina wordt automatisch bijgewerkt, en werkt met HTML en JavaScript in plaats van PHP of Python. Het lijkt niet in Internet Explorer 7 te werken, maar ik kan het daar niet goed in testen bij gebrek aan Windows. In Firefox werkt het wel. Als iemand dingen wil veranderen, is het handiger om de pagina op een eigen server te zetten dan om wijzigingen naar mij te sturen.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Sander » za mei 19, 2007 4:19 pm

Ik weet trouwens niet in hoeverre Disneyuws beveiligingsproblemen kan opleveren als je het op McDrake zou zetten, dus dat is op eigen risico of vertrouwen in de makers van Disney Nieuws / Donald Duck Web / Roddelflop.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Disney Nieuws » ma mei 21, 2007 6:59 pm

Ik heb er een layout in gemaakt. Het is nog niet helemaal klaar met het layout, maar het werkt al wel (je kunt linken naar http://usr.klumpke.mine.nu/donaldducknet/nieuws). Tips hoor ik graag. Zijn dit alle feeds die gaan over Disney?
Disney Nieuws
 

Berichtdoor Daniel73 » ma mei 28, 2007 3:09 am

Sander schreef:Op een min of meer andere manier heb ik nu Disneyuws gemaakt. De pagina wordt automatisch bijgewerkt, en werkt met HTML en JavaScript in plaats van PHP of Python. Het lijkt niet in Internet Explorer 7 te werken, maar ik kan het daar niet goed in testen bij gebrek aan Windows. In Firefox werkt het wel. Als iemand dingen wil veranderen, is het handiger om de pagina op een eigen server te zetten dan om wijzigingen naar mij te sturen.

Wat lijkt niet in Internet Explorer 7 te werken?
Kan nieuws van McDrake ook verschijnen, zoals met 'Ducks en Muizen'?
http://www.sq89.net/planet-disney.html

Sander schreef:Ik weet trouwens niet in hoeverre Disneyuws beveiligingsproblemen kan opleveren als je het op McDrake zou zetten, dus dat is op eigen risico of vertrouwen in de makers van Disney Nieuws / Donald Duck Web / Roddelflop.

Kun je technische details geven, die ik aan Freerider kan overleggen? Als concreet voorbeeld van hoe ik McDrake zou willen hebben, met meerdere server-gebruikers?
Kan ik bijvoorbeeld een aparte (sub)directory maken, die geen toegang geeft tot andere directories?

Disney Nieuws schreef:Ik heb er een layout in gemaakt. Het is nog niet helemaal klaar met het layout, maar het werkt al wel (je kunt linken naar http://usr.klumpke.mine.nu/donaldducknet/nieuws). Tips hoor ik graag. Zijn dit alle feeds die gaan over Disney?

Ik vind het mooi gedaan. Wat ik vind ontbreken is een duidelijke bronvermelding bij elk nieuws-item. Ook in Sander's voorbeelden ontbreekt dat.
Zie bijvoorbeeld The Disney Comics Blog @ DCW voor een voorbeeld van bronvermelding.
http://www.wolfstad.com/dcw/blog/2007/04/long-running-series-of-dutch-barks-albums-coming-to-an-end/
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor mcprul » ma mei 28, 2007 7:56 pm

Volgens mij kan het echt geen kwaad. Het voordeel van feeds is dat je er alleen tekst en plaatjes mee kunt ontvangen.
mcprul
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: wo mei 16, 2007 3:02 pm


Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron