Layout maken

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Caspar » za sep 29, 2007 10:52 am

Ik had weer eens zin om een site te maken, maar nu was het probleem dat de vorige keer dat ik een HTML site gebruikte, ik in elke aparte pagina een hoop tabellen moest maken voor de layout, en als ik dan een nieuwe link in het menu wilde krijgen moest ik elke pagina apart aanpassen. Dat wil ik nu dus niet meer. Na even googlen en de sources van een paar sites bekijken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik om een mooie, nette layout te maken zonder elke pagina vol te proppen tabellen, waarschijnlijk divs en CSS nodig heb. Nou heb ik geen idee hoe ik die moet gebruiken, dus ik vroeg me af of iemand hier toevallig een link naar een goede tutorial had, of misschien zelf het een en ander uit kon leggen. Ik wil zeg maar een layout maken met links een menu (grootte 20 procent) , rechts het inhoudsvlak van 80 procent groot en daarboven een header van 15 procent groot.

Hopelijk kan iemand me helpen.
Groetjes, Caspar
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za sep 29, 2007 10:53 am

O ja, ik wil dus niet met frames werken. ;) :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo


Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron