McDuck

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Daniel73 » di feb 03, 2009 4:55 pm

Sander schreef:Het hosting-pakket voor mcduck.nl verloopt op 7 april 2009, en het domein op 25 juli 2009. In totaal neemt de site 130,8 MB in beslag, maar waarschijnlijk is niet alles even interessant voor McDrake. Het domein voortzetten kost € 11,90 per jaar, en overdragen van het beheer ervan kost eenmalig € 11,90. Het lijkt mij het geld niet waard; volgens mij is het aantal bezoekers op een hand te tellen.

Ik wil het domein tenminste een termijn voortzetten. Ik stel me voor dat het domein gekoppeld kan worden aan de ruimte die McDrake heeft. Dat men dus zowel McDuck als McDrake kan intypen.
De ruimte van McDrake (200Mb) hoop ik te kunnen opwaarderen, als dfe provider daar een redelijke prijs voor rekent.

Sander schreef:Ik kreeg vandaag een melding van de provider dat ik te veel ruimte gebruik. Ik heb tijdelijk de volgende dingen van de server gehaald:

- DCML-archieven
- Bibliotheek (archiefversie bibliotheek.mcduck.nl)
- Informatie (archiefversie informatie.mcduck.nl)
- Sanders Donald Duck site

Er zijn gratis sites waar men data-bestanden kan opslaan. Sites zoals Mediafire: http://www.mediafire.com/. Ik heb op mijn account van Mediafire behalve mp3s ook een zip-bestand online gezet. Dat bestand staat er sinds september 2007, zonder noemenswaardig te zijn gedownload.
Ik neem aan dat zo'n site als Mediafire redelijk stabiel en betrouwbaar is. Ik wil mijn Mediafire-account binnenkort uit mezelf opschonen, omdat ik er inmiddels meer dan 1 gigabyte aan bestanden heb staan. Waarvan ik vele amper tot niet gebruik.

Wat betreft plaatjes wil ik gebruik maken van een site zoals Imageshack: http://www.imageshack.us/. Bij voorkeur een site waar ik meerdere plaatjes tegelijk kan uploaden. (Ik weet niet of de "multiploader" bij ImageShack inmiddels gratis is, of dat daarvoor betaald moet worden.)

Kern is dat ik gebruik wil maken van de gratis mogelijkheden die internet biedt, alvorens onnodig ruimte te gaan huren.
Misschien kan het meeste van wat jij aanbiedt zodoende gratis aangeboden worden, met McDuck/McDrake als portal er naartoe. Wat vind je daarvan?

Ik heb sowieso interesse in wat je aanbiedt. Is het niet via internet dan wel via een data-DVD. Misschien kan zo'n DVD een extra mogelijkheid zijn. Wie interesse heeft kan een kopie van die DVD dan voor kostprijs krijgen. Dat wil ik dan eventueel wel aanbieden, zodat jij daar verder geen zorg over hebt. Het lijkt mij leuk om een McDuck-schijf te hebben, die lokaal gedraaid kan worden. Dan is dat een afgesloten, afgerond produkt.

Wat vind je van deze voorstellingen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » di feb 03, 2009 8:06 pm

Daniel73 schreef:Ik wil het domein tenminste een termijn voortzetten. Ik stel me voor dat het domein gekoppeld kan worden aan de ruimte die McDrake heeft. Dat men dus zowel McDuck als McDrake kan intypen.
De ruimte van McDrake (200Mb) hoop ik te kunnen opwaarderen, als dfe provider daar een redelijke prijs voor rekent.

Verlengen gaat per jaar, dus dan zou je het domein tot in juli 2010 houden. Ik vind het prima, maar het kost dus wel € 23.80 bij de provider.

Een gratis alternatief is dat ik vanaf deze maand mcduck.nl laat doorverwijzen naar bijvoorbeeld http://arch.mcdrake.nl/mcduck/, waarop (links) naar archiefpagina's van McDuck komen. Dat geeft de paar bezoekers van McDuck 5,5 maanden de tijd om aan het nieuwe adres te wennen. Sowieso zijn de adressen op mcduck.nl afgelopen halfjaar al een keer veranderd bij het archiveren.

Twee domeinen aan een pakket koppelen kan, maar ik weet niet zeker of je kunt zorgen dat ze verschillende pagina's aanbieden. Ik heb bijvoorbeeld momple.nl aan mcduck.nl gekoppeld, maar die laten nu precies hetzelfde zien. Ik zal eens proberen of het anders kan.

Toen ik de provider een paar jaar geleden mailde/belde dat ik mijn hostingpakket wilde opwaarderen, werd dat binnen een dag geregeld en werd het maandbedrag vanaf die maand aangepast. De pakketten staan op http://www.oxilion.nl/webhosting (JR Online/Freerider heet nu Oxilion).

Daniel73 schreef:Er zijn gratis sites waar men data-bestanden kan opslaan. Sites zoals Mediafire: http://www.mediafire.com/. Ik heb op mijn account van Mediafire behalve mp3s ook een zip-bestand online gezet. Dat bestand staat er sinds september 2007, zonder noemenswaardig te zijn gedownload.
[...]

Mediafire ziet er goed uit. Ik zal proberen de McDuck-archieven er te uploaden. In ZIP-formaat, zodat ze lokaal te bekijken zijn.

Daniel73 schreef:Kern is dat ik gebruik wil maken van de gratis mogelijkheden die internet biedt, alvorens onnodig ruimte te gaan huren.
Misschien kan het meeste van wat jij aanbiedt zodoende gratis aangeboden worden, met McDuck/McDrake als portal er naartoe. Wat vind je daarvan?

Lijkt me een goed idee. In principe weten bedrijven als ImageShack en Mediafire meer van databeheer en -behoud dan wij, en het scheelt werk. Ik zou wel zorgen voor lokale backups, mocht de online dienst er om wat voor reden dan ook mee stoppen. (Gratis serverruimte aanbieden levert ze weinig geld op.)

Daniel73 schreef:Ik heb sowieso interesse in wat je aanbiedt. Is het niet via internet dan wel via een data-DVD. Misschien kan zo'n DVD een extra mogelijkheid zijn. Wie interesse heeft kan een kopie van die DVD dan voor kostprijs krijgen. Dat wil ik dan eventueel wel aanbieden, zodat jij daar verder geen zorg over hebt. Het lijkt mij leuk om een McDuck-schijf te hebben, die lokaal gedraaid kan worden. Dan is dat een afgesloten, afgerond produkt.

Goed idee. Technisch is het een eitje: de mappen moeten erop worden gezet en de ZIP-bestanden eventueel uitgepakt. Het past op een (goedkopere) cd-rom, en je kunt er ook een archief van McDrake op zetten.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » wo feb 04, 2009 6:22 pm

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Ik wil het domein tenminste een termijn voortzetten. Ik stel me voor dat het domein gekoppeld kan worden aan de ruimte die McDrake heeft. Dat men dus zowel McDuck als McDrake kan intypen.
De ruimte van McDrake (200Mb) hoop ik te kunnen opwaarderen, als dfe provider daar een redelijke prijs voor rekent.

Verlengen gaat per jaar, dus dan zou je het domein tot in juli 2010 houden. Ik vind het prima, maar het kost dus wel € 23.80 bij de provider.

Aan wie kan ik dit bedrag het beste overmaken? Aan jou of aan de provider?

Sander schreef:Een gratis alternatief is dat ik vanaf deze maand mcduck.nl laat doorverwijzen naar bijvoorbeeld http://arch.mcdrake.nl/mcduck/, waarop (links) naar archiefpagina's van McDuck komen. Dat geeft de paar bezoekers van McDuck 5,5 maanden de tijd om aan het nieuwe adres te wennen. Sowieso zijn de adressen op mcduck.nl afgelopen halfjaar al een keer veranderd bij het archiveren.

Waarom kiezen? Het lijkt mij handig als er ook een "http://arch.mcdrake.nl/mcduck" komt.
Ik stel me voor dat ik McDrake als basis-adres hanteer, en dat McDuck puur een doorverwijsadres wordt. Of McDuck dan later (na 2010) helemaal komt te vervallen, kan altijd nog besloten worden.

Sander schreef:Twee domeinen aan een pakket koppelen kan, maar ik weet niet zeker of je kunt zorgen dat ze verschillende pagina's aanbieden. Ik heb bijvoorbeeld momple.nl aan mcduck.nl gekoppeld, maar die laten nu precies hetzelfde zien. Ik zal eens proberen of het anders kan.

Ik ben benieuwd.

Sander schreef:Toen ik de provider een paar jaar geleden mailde/belde dat ik mijn hostingpakket wilde opwaarderen, werd dat binnen een dag geregeld en werd het maandbedrag vanaf die maand aangepast. De pakketten staan op http://www.oxilion.nl/webhosting (JR Online/Freerider heet nu Oxilion).

Voorlopig heb ik een kleine 100Mb vrij. Hoeveel meer heb ik nodig, als gebruikt gemaakt wordt van ImageShack en Mediafire?
Het liefste zou ik een pakket hebben waarmee ik meerdere FTP-accounts kan aanbieden. Zodat mensen tekstbestanden kunnen aanbieden. Is dat mogelijk en betaalbaar? En hoe zit het met beveiliging? Zorgt de provider daarvoor, of moet ik daar zelf voor gestudeerd hebben? Ik zie op de site zo gauw niets staan over FTP-accounts.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Er zijn gratis sites waar men data-bestanden kan opslaan. Sites zoals Mediafire: http://www.mediafire.com/. Ik heb op mijn account van Mediafire behalve mp3s ook een zip-bestand online gezet. Dat bestand staat er sinds september 2007, zonder noemenswaardig te zijn gedownload.
[...]

Mediafire ziet er goed uit. Ik zal proberen de McDuck-archieven er te uploaden. In ZIP-formaat, zodat ze lokaal te bekijken zijn.

!!Belangrijk!!:
Maak er a.u.b. éérst een account aan. Anders heb je er geen enkele controle meer over wat je er neerzet. Met een account krijg je mappen, kun je hernoemen en eventueel deleten.
Eventueel kan ik dat account dan overnemen, indien gewenst.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Kern is dat ik gebruik wil maken van de gratis mogelijkheden die internet biedt, alvorens onnodig ruimte te gaan huren.
Misschien kan het meeste van wat jij aanbiedt zodoende gratis aangeboden worden, met McDuck/McDrake als portal er naartoe. Wat vind je daarvan?

Lijkt me een goed idee. In principe weten bedrijven als ImageShack en Mediafire meer van databeheer en -behoud dan wij, en het scheelt werk. Ik zou wel zorgen voor lokale backups, mocht de online dienst er om wat voor reden dan ook mee stoppen. (Gratis serverruimte aanbieden levert ze weinig geld op.)

Ja, ik zorg dan voor lokale backups. En in ruil voor de gratis serverruimte wil ik duidelijk neerzetten dat zij de service leveren.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Ik heb sowieso interesse in wat je aanbiedt. Is het niet via internet dan wel via een data-DVD. Misschien kan zo'n DVD een extra mogelijkheid zijn. Wie interesse heeft kan een kopie van die DVD dan voor kostprijs krijgen. Dat wil ik dan eventueel wel aanbieden, zodat jij daar verder geen zorg over hebt. Het lijkt mij leuk om een McDuck-schijf te hebben, die lokaal gedraaid kan worden. Dan is dat een afgesloten, afgerond produkt.

Goed idee. Technisch is het een eitje: de mappen moeten erop worden gezet en de ZIP-bestanden eventueel uitgepakt. Het past op een (goedkopere) cd-rom, en je kunt er ook een archief van McDrake op zetten.

Misschien kan als hoesje de Rosa-tekening gebruikt worden waarin een kwade Donald een vuist door een computerbeeldscherm ramt? :P
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » vr feb 06, 2009 2:04 am

(Grom, ik kijk nu net als de Donald die je beschreef - mijn browser is net mijn halve bericht vergeten. Bij deze een herstelpoging.)

Ik heb archieven geupload naar: http://www.mediafire.com/mcduck
Downloaden is handig als backup, maar uitpakken en gebruik zijn op eigen risico. De bestanden zijn virusvrij en werken hier in Linux, maar ik heb ze nog niet in Windows getest.

Wat mij betreft wordt deze verzameling archieven definitief. Ik hoor graag binnenkort of er dingen missen of grote fouten in zitten. Daarna wil ik inderdaad graag dat je het account / de bestanden overneemt, want bij langer dan twee maanden niet inloggen kunnen ze gewist worden volgens de FAQ van MediaFire.

Als je de bestanden in de goede directory-structuur uitpakt (bijvoorbeeld voor op de cd-rom), zouden er weinig interne dode links moeten ontstaan. Hiervoor maak ik nog een overzicht.

Dit zijn de md5sum-codes, die je kunt gebruiken of een bepaald archiefbestand precies hetzelfde is als wat ik heb geupload (zie Wikipedia):
Code: Selecteer alles
0b5f01ce5562f4439cd61f488940da4d  dcml_1995-2000.zip
afa5077c81dd8ddbd8e2132938d02a21  discussion.mcduck.nl.20061208.tar.bz2
19dcdc0c3ca8ab5a7de1092d6a36a421  discussion.mcduck.nl.20070131.tar.bz2
b4432b018ce178c28d367cb4c7561a20  donald-duck-piratenspel.zip
549f1952942420a4cea464af7535784d  fanfiction-mcduck.zip
0435a944b1f78a5d034348f2780aa879  forum.mcduck.nl.20061208.tar.bz2
c998cdb2d8750b7ba6f0a5faefb93394  forum.mcduck.nl.20070131.tar.bz2
8f2a4845bd446deb401a79f9179950cb  mcduck-brainstorm.zip
7691d6ccaab641d6480f778a7b34f673  mcduck-forum.zip
bc5463e520da0ea00701b07e8e14abd2  mcduck-img.zip
7ed4ab70850d3f5a8b68f039cb8761e3  mcduck.nl.zip
47c21b23de373c333e354bf0f059ec08  off-topic.mcduck.nl.20061208.tar.bz2
024e7f15b5c50584c0ca032d4095abfe  off-topic.mcduck.nl.20070131.tar.bz2
6bb68178e8868605df94528074e8031c  off-topic.mypunbb.com.zip
28a8927ce6f8a019a35ef933773ed955  sanders-donald-duck-site.zip

Daniel73 schreef:
Sander schreef:[...]
Verlengen gaat per jaar, dus dan zou je het domein tot in juli 2010 houden. Ik vind het prima, maar het kost dus wel € 23.80 bij de provider.

Aan wie kan ik dit bedrag het beste overmaken? Aan jou of aan de provider?

Dat zou aan de provider zijn; na overname heb ik met het domein niets meer te maken.

Als je het te veel vindt kosten, kunnen we het ook via mij verlengen. Dan zit ik nog een jaar aan het domein vast, maar hoef je maar de helft (€ 11.90) naar mij over te maken omdat er nog geen overnamekosten zijn. Maar het liefst ben ik zelf zo snel mogelijk helemaal klaar met McDuck.

Ik heb de doorverwijstest opgezet, maar het duurt nog een paar uur voordat ik weet of het werkt. Als het niet werkt vraag ik de provider om een oplossing. Die moet er natuurlijk zijn voordat het domein verlengen zinvol is.

Daniel73 schreef:[...]
Voorlopig heb ik een kleine 100Mb vrij. Hoeveel meer heb ik nodig, als gebruikt gemaakt wordt van ImageShack en Mediafire?

Voorlopig hoef je dan niets bij te bestellen, lijkt me.

Daniel73 schreef:Het liefste zou ik een pakket hebben waarmee ik meerdere FTP-accounts kan aanbieden. Zodat mensen tekstbestanden kunnen aanbieden. Is dat mogelijk en betaalbaar? En hoe zit het met beveiliging? Zorgt de provider daarvoor, of moet ik daar zelf voor gestudeerd hebben? Ik zie op de site zo gauw niets staan over FTP-accounts.

Heb je de handleiding FTP Accounts geprobeerd? Als er op het hoofdscherm geen knop 'FTP Menu' staat, heeft de provider de functie misschien uitgezet. Je zou ze er dan over kunnen bellen of mailen.

Sander schreef:[McDuck-cd-rom]
Misschien kan als hoesje de Rosa-tekening gebruikt worden waarin een kwade Donald een vuist door een computerbeeldscherm ramt? :P

Als er op de achterkant maar een nostalgische Rosa-Dagobert komt, met van die overdreven sentimentele ogen.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Sander » do apr 02, 2009 8:57 pm

Opeens is het alweer april! Op 7 april verloopt het hostingpakket dat ik voor mcduck.nl gebruik. Het domein is dan even buiten gebruik, totdat we het kunnen koppelen aan het hostingpakket van mcdrake.nl.

Ik heb de hierboven genoemde archieven die op MediaFire staan getest in Windows XP (met Service Pack 3). Ik heb:
- de ZIP-bestanden uitgepakt met Windows' 'Compressed Folders'-functie,
- de BZ2-bestanden uitgepakt met 7-Zip versie 4.65,
- een aantal uitgepakte bestanden geopend,
- de uitgepakte bestanden verwijderd, sommige via de prullenbak en sommige direct (shift-delete),
- alle bestanden op virussen gescand met 'avast! 4 Home Edition' en de laatste virusdefinities.
Hierbij zag ik geen problemen, dus ik denk dat de archiefbestanden veilig te gebruiken zijn. De testcomputer komt uit 2005 of 2006, heeft 1.81 GHz en 1 GB RAM-geheugen; misschien dat het op oudere systemen langzamer werkt.

Daniël, zou jij het MediaFire-account willen overnemen? Dan mail ik je het wachtwoord.

De bestanden die je op McDrake wilt hebben kun je gewoon via FTP uploaden en/of op cd-rom zetten. Het zijn allemaal 'statische' pagina's (net als bijvoorbeeld het index.html-bestand van McDrake), dus het zou weinig moeite moeten kosten. De directorystructuur die voor de minste 'dode links' zorgt:
Code: Selecteer alles
- /mcduck.nl/
  (Pak mcduck.nl-20090205.zip uit en hernoem de map 'site' naar 'mcduck.nl'.)
  |
  +- archief/
  |  |
  |  +- dcml/
  |  |  |
  |  |  +- dcml_1995-2000.zip
  |  |
  |  +- forum/
  |  |  |
  |  |  +- discussion.mcduck.nl.20061208.tar.bz2
  |  |  +- discussion.mcduck.nl.20070131.tar.bz2
  |  |  +- forum.mcduck.nl.20061208.tar.bz2
  |  |  +- forum.mcduck.nl.20070131.tar.bz2
  |  |  +- off-topic.mcduck.nl.20061208.tar.bz2
  |  |  +- off-topic.mcduck.nl.20060131.tar.bz2
  |  |
  |  +- off-topic.mypunbb.com/
  |  |  (Deze map zit in off-topic.mypunbb.com.zip.)
  |  |
  |  +- piratenspel/
  |  |  |
  |  |  +- Piratenspel.zip
  |  |     (Dit is donald-duck-piratenspel.zip; hernoem het bestand.)
  |  |
  |  +- sdds/
  |     (Deze map zit in sanders-donald-duck-site.zip.)
  |
  +- brainstorm/
  |  (Deze map zit in mcduck-brainstorm.zip.)
  |
  +- fanfiction/
  |  (Deze map zit in fanfiction-mcduck.zip.)
  |
  +- forum/
  |  (Deze map zit in mcduck-forum.zip.)
  |
  +- img/
     (Deze map zit in mcduck-img.zip.)

Het is een beetje gepuzzel, maar moet te doen zijn. Van mij hoef je trouwens natuurlijk niet alles bij elkaar online te hebben; ik ben al blij dat de archieven op MediaFire staan.

Het bleek niet heel makkelijk om mcduck.nl naar een subdomein als mcduck.mcdrake.nl te laten verwijzen. Ik ga binnenkort kijken of het toch lukt, en anders kan de provider misschien helpen.

Heb je al besloten of je de registratie van mcduck.nl wilt verlengen, en zo ja, via mij of (bij voorkeur) via de provider? Op 25 juli verloopt het contract en de opzegtermijn is een maand, dus ik wil dit voor 15 juni weten.

Voor die tijd zou ik ook graag de backup van de McDrake-forums maken, als je nog interesse hebt. Noem maar een dag tussen vandaag en 1 juni, dan download ik op die dag de database en upload ik ongeveer een week later een archief. Ik weet niet 100% zeker of ik nog steeds tekstarchieven kan maken, maar een HTML-archief als op http://mcduck.nl/forum/ moet in ieder geval lukken.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » vr apr 03, 2009 6:08 pm

Dank voor al je moeite!

Sander schreef:Daniël, zou jij het MediaFire-account willen overnemen? Dan mail ik je het wachtwoord.

Ja, ik wil.

Sander schreef:Heb je al besloten of je de registratie van mcduck.nl wilt verlengen, en zo ja, via mij of (bij voorkeur) via de provider? Op 25 juli verloopt het contract en de opzegtermijn is een maand, dus ik wil dit voor 15 juni weten.

Ja, ik wil.
Wat is verschil tussen via jou en via provider? Wat moet ik precies doen? Ik neem aan dat je een handtekening en financiële transactie nodig hebt.

Sander schreef:Voor die tijd zou ik ook graag de backup van de McDrake-forums maken, als je nog interesse hebt. Noem maar een dag tussen vandaag en 1 juni, dan download ik op die dag de database en upload ik ongeveer een week later een archief. Ik weet niet 100% zeker of ik nog steeds tekstarchieven kan maken, maar een HTML-archief als op http://mcduck.nl/forum/ moet in ieder geval lukken.

Ja, ik wil.
Dus hoog tijd voor McDrake om een alternatief voor PunBB te vinden. :|
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ei » vr apr 03, 2009 6:12 pm

Vervolg. Nog iets: McDrake heeft inmiddels vier extra FTP-accounts, in een totaal van vijf.
Heb jij daar evt. ideeën voor? M.b.t. voortgang McDrake (en McDuck)?
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr apr 03, 2009 6:14 pm

Nog een vervolg...
Ei schreef:Vervolg.

Verkeerd account. Dit schreef ik!
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » zo apr 05, 2009 2:14 pm

Het MediaFire-wachtwoord is onderweg.

Daniel73 schreef:Wat is verschil tussen via jou en via provider? Wat moet ik precies doen? Ik neem aan dat je een handtekening en financiële transactie nodig hebt.

Als je het via mij verlengt, blijf ik nog een jaar eigenaar van het domein. Je maakt dan € 11,90 naar mij over, en ik maak dat aan de provider over. Voor juli 2010 moet je dan beslissen of je het domein alsnog officieel overneemt, of ik het moet opzeggen. (Ik wil daarna in ieder geval geen eigenaar meer zijn.)

De andere optie is dat je voor juli 2009 officieel het domein van me overneemt. Daarna heb ik niets meer met het domein te maken. Dan moeten we waarschijnlijk allebei een formulier invullen en ondertekenen (hoe dat precies gaat zal ik dan uitzoeken). Voor de overname maak je € 11,90 (€ 10 exclusief BTW) over naar de provider, en voor de registratie van juli 2009 tot en met juli 2010 nog eens € 11,90. Wat je daarna doet moet je zelf beslissen en regelen, zonder toestemming of handtekening van mij.

Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de tweede optie omdat ik dan echt van alles af ben. Maar het is wat goedkoper voor jou en een kleine moeite voor mij als we voor de eerste optie gaan. Zeg jij het dus maar.

Daniel73 schreef:Vervolg. Nog iets: McDrake heeft inmiddels vier extra FTP-accounts, in een totaal van vijf.
Heb jij daar evt. ideeën voor? M.b.t. voortgang McDrake (en McDuck)?

Het lijkt me het prettigst als je alle 'medewerkers' een eigen account kunt geven. Dan zie je precies wie wat heeft geplaatst of bewerkt. Maar ik heb daar geen ervaring mee, en weet niet of je zo bijvoorbeeld meerdere mensen in dezelfde map kunt laten werken...
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » ma apr 06, 2009 1:00 pm

Sander schreef:Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de tweede optie omdat ik dan echt van alles af ben. Maar het is wat goedkoper voor jou en een kleine moeite voor mij als we voor de eerste optie gaan. Zeg jij het dus maar.

Laten we meteen alles regelen. De tweede optie, dus. Ik wil ook het geld (2x €11,90 = €23,80) aan jou overmaken, als dat makkelijker is.

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Vervolg. Nog iets: McDrake heeft inmiddels vier extra FTP-accounts, in een totaal van vijf.
Heb jij daar evt. ideeën voor? M.b.t. voortgang McDrake (en McDuck)?

Het lijkt me het prettigst als je alle 'medewerkers' een eigen account kunt geven. Dan zie je precies wie wat heeft geplaatst of bewerkt. Maar ik heb daar geen ervaring mee, en weet niet of je zo bijvoorbeeld meerdere mensen in dezelfde map kunt laten werken...

Misschien weet Caspar er meer over?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma apr 06, 2009 2:20 pm

Nog een vraag:
Staat het info-/bibliotheekgedeelte van McDuck ook onder Mediafire? Ik bedoel het gedeelte met pagina's zoals: http://www.mcduck.nl/actueel/nieuws/53.html
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » ma apr 06, 2009 7:27 pm

Daniel73 schreef:Laten we meteen alles regelen. De tweede optie, dus. Ik wil ook het geld (2x €11,90 = €23,80) aan jou overmaken, als dat makkelijker is.

Prima! Ik zal deze week de provider bellen om het te regelen. Het lijkt me dat je het geld daarna moet overmaken naar de provider.

Daniel73 schreef:Nog een vraag:
Staat het info-/bibliotheekgedeelte van McDuck ook onder Mediafire? Ik bedoel het gedeelte met pagina's zoals: http://www.mcduck.nl/actueel/nieuws/53.html

Ja, deze pagina's staan allemaal in mcduck.nl-20090205.zip. In de directory-structuur die ik hierboven gaf staan niet alle mappen; mappen als actueel/ en bibliotheek/ staan in dit zip-bestand.

Zou je op mcdrake.nl een subdomein willen aanmaken waarop je (een deel van) het McDuck-archief wilt zetten? Technisch is het waarschijnlijk het makkelijkst om iets als mcduck.mcdrake.nl te gebruiken. Dan laat ik mcduck.nl daarnaar verwijzen zonder dat je dit aan de URLs ziet. Als je liever iets als arch.mcdrake.nl/mcduck gebruikt, moet dat ook te regelen zijn maar dat komt dan later wel. Voor het subdomein kun je een index.html-pagina maken die verwijst naar de MediaFire-pagina, of eventueel meteen al bestanden uit deze archieven uploaden. in het PunBB-topic staat hoe je een subdomein aanmaakt.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Daniel73 » di apr 07, 2009 4:02 pm

Sander schreef:
Daniel73 schreef:Laten we meteen alles regelen. De tweede optie, dus. Ik wil ook het geld (2x €11,90 = €23,80) aan jou overmaken, als dat makkelijker is.

Prima! Ik zal deze week de provider bellen om het te regelen. Het lijkt me dat je het geld daarna moet overmaken naar de provider.

Oké. Ik wacht af totdat ik weet hoe en naar welk rekeningnummer ik het geld moet overmaken.

Sander schreef:Zou je op mcdrake.nl een subdomein willen aanmaken waarop je (een deel van) het McDuck-archief wilt zetten? Technisch is het waarschijnlijk het makkelijkst om iets als mcduck.mcdrake.nl te gebruiken. Dan laat ik mcduck.nl daarnaar verwijzen zonder dat je dit aan de URLs ziet.

Je had toch moeite met het aanmaken van dat subdomein? (Op 02-04-2009 schreef je: "Het bleek niet heel makkelijk om mcduck.nl naar een subdomein als mcduck.mcdrake.nl te laten verwijzen. Ik ga binnenkort kijken of het toch lukt, en anders kan de provider misschien helpen.")
Je mag het subdomein ook zelf aanmaken. Je hebt toegang op McDrake. Misschien is dat voor jou makkelijker. Dan weet je zeker hoe de instellingen zijn. Zo niet, dan doe ik het wel. Zeg maar.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Sander » wo apr 08, 2009 12:09 am

Daniel73 schreef:Je had toch moeite met het aanmaken van dat subdomein? (Op 02-04-2009 schreef je: "Het bleek niet heel makkelijk om mcduck.nl naar een subdomein als mcduck.mcdrake.nl te laten verwijzen. Ik ga binnenkort kijken of het toch lukt, en anders kan de provider misschien helpen.")
Je mag het subdomein ook zelf aanmaken. Je hebt toegang op McDrake. Misschien is dat voor jou makkelijker. Dan weet je zeker hoe de instellingen zijn. Zo niet, dan doe ik het wel. Zeg maar.

Ik hoop dat het makkelijker is via mcdrake.nl dan bij mijn vorige tests. Ik heb nu mcduck.mcdrake.nl aangemaakt, en mcduck.nl ingesteld om ernaar te laten verwijzen. Het duurt een paar uur voordat deze wijziging werkt, dus woensdag moeten we dat kunnen zien. De inhoud van de pagina kun je op de gebruikelijke manier veranderen, via FTP of via de online File Manager.

Ik zag trouwens een (vernieuwde?) functie Installatron staan onderaan de domeinadministratiepagina. Daarmee schijn je makkelijk pakketten als MediaWiki (gebruikt voor Wikipedia) en phpBB te kunnen installeren, upgraden en backuppen. Maar het biedt nog steeds geen publieke backups... Hoe het verder werkt weet ik trouwens ook niet, maar er is vast een help-functie.
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

Berichtdoor Sander » do apr 09, 2009 4:33 pm

De provider heeft mcduck.nl vandaag aan mcdrake.nl gekoppeld, en ik heb gezorgd dat alle adressen op http://mcduck.nl/ worden doorverwezen naar het nieuwe adres http://arch.mcdrake.nl/mcduck/. Als je deze methode en URL goed vindt, kun je via het administratiepaneel of FTP het bestand index.html veranderen en archieven uploaden. Als je mcduck-forum.zip uitpakt naar de juiste map, wordt bijvoorbeeld http://mcduck.nl/forum/topic-1463.html doorverwezen naar de juiste pagina op http://arch.mcdrake.nl/mcduck/forum/topic-1463.html.

Het lijkt me handig om op de 'voorpagina' een korte uitleg te hebben met link naar de MediaFire-pagina. Hiervoor kun je index.html uit mcduck.nl-20090205.zip bewerken, of een andere index-pagina maken.

Heb je mijn e-mails met het MediaFire-wachtwoord en het domeinovenameformulier gekregen?
Sander
Member
 
Berichten: 69
Geregistreerd: za jan 14, 2006 12:12 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron