TvTropes

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di feb 09, 2010 5:14 pm

Ahh, TvTropes! De site over alles wat er in Anime/Strips/Literatuur/Live Action TV/Echte Leven/ Proffesioneel Worstelen/Muziek/Web Origineel/Web Strips/Westerse Animatie kan gebeuren.
Een link: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... easAndFerb
De Phineas and Ferb pagina.
Kijk uit: op TvTropes zit goed verstopt, maar toch ook veel: Nightmare Fuel. En dat is zeer letterlijk en zacht uitgedrukt. Niet voor watjes. Dus bij dezen: gij zijt gewaarschuwd.
Gelukkig staan er alleen plaatjes bovenaan de pagina, zodat je niet verderop voor een enge verassing komt te staan.
De site is in het Engels, maar dat is voor de meeste McDrakers geen probleem. Vor die andere: hier kun je je Engels leren!
Home Page: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HomePage
Op de site staat veel commentaar op SpongeBob en Family Guy.
Ook is de site bekend voor de humor. Stukje over de "New Tens" (jaren 2010):
"Veel staat er nog niet op deze pagina, want er is ook nog niet veel in gebeurd."
Dus bij deze: Welkom op TvTropes!

REGEL: POST ALSJEBLIEFT GEEN PLAATJES VAN TVTROPES. HET IS SOMS BEHOORLIJK ENG.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Michiel P » di feb 09, 2010 8:37 pm

Op TvTropes kun je vooral een hoop leren over de vele cliché's die in verschillende media gebruikt worden. En hoe je deze bewust kunt toepassen, vermijden óf een originele draai kunt geven. Het is ook een handige plek om wat te weten te komen over boeken, series en films die je nog niet kent, net als op Wikipedia.

Duckfan van McDrake Disney schreef:Kijk uit: op TvTropes zit goed verstopt, maar toch ook veel: Nightmare Fuel. En dat is zeer letterlijk en zacht uitgedrukt. Niet voor watjes. Dus bij dezen: gij zijt gewaarschuwd.

"Nightmare Fuel" zijn beelden die onbedoeld een traumatische uitwerking op de tere kinderziel kunnen hebben. Als je bijvoorbeeld eng gaat dromen van de Oempa Loempa's uit "Willy Wonka and the Chocolate Factory" (1971), dan zijn die Oempa Loempa's voor jou "Nightmare Fuel", terwijl ze niet zo bedoeld zijn.

Duckfan van McDrake Disney schreef:POST ALSJEBLIEFT GEEN PLAATJES VAN TVTROPES. HET IS SOMS BEHOORLIJK ENG.

Nu word ik toch wel nieuwsgierig, hoor! Welke plaatjes vind jij dan zo eng? Ik ben geen griezelige plaatjes tegengekomen. Maar wij vinden natuurlijk niet dezelfde dingen eng.
Michiel P
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: vr aug 17, 2007 7:39 pm

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di feb 09, 2010 9:43 pm

Jij bent dan ook verschillende jaren ouder dan ik. Maar okee, eng vind ik (jongens, hier ga ik me voor schamen):
-veel te gedetailleerde SpongeBob tekeningen
-tekstbordjes die aangeven hoeveel jaar later het is
-enge gezichten (verschillende)
-Mystery Science Theater 3000 (dankzij TvTropes)
-andere dingen
Maar niet, zoals je van TvTropes zou verwachten, de Uncanny Valley!

Ik heb dat daar eigenlijk neergezet voor een onverwachte bezoeker die hier zomaar komt, en voor een niet al te plezierige verassing komt te staan.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Michiel P » di feb 09, 2010 10:40 pm

Duckfan van McDrake Disney schreef:-veel te gedetailleerde SpongeBob tekeningen

Kan ik me iets bij voorstellen. Als je maar weet dat Ren & Stimpy dat al veel eerder deden!

Zie: http://pumml.blogspot.com/2009/09/ren-s ... -john.html <-- Betreden op eigen risico! Je bent gewaarschuwd!

Duckfan van McDrake Disney schreef:-tekstbordjes die aangeven hoeveel jaar later het is

Eh, huh? Snap ik niet. Leg eens uit? Heb je een voorbeeld?
Michiel P
Member
 
Berichten: 17
Geregistreerd: vr aug 17, 2007 7:39 pm

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo feb 10, 2010 6:17 pm

Nee, dat is gewoon een traumatishce jeugdervaring.

Maar je vergeet wel High Octane Nightmare Fuel, dat er wel voor bedoeld is om mensen uit hun stoel te jagen.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)


Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron