Show je creativiteit! 2.0

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor boer jan » do sep 28, 2006 8:12 pm

yess can joe ientervieuw me too i am good engliesch i study ienglisch at oxford unieversity just like big hero of me caled rockerduck he very smart he studies tv shows, he watch tv whole day and then he give opinion he very smart, because you have be very smart to do that. he's a great guy and i just love hiem.
boer jan
 

Berichtdoor Pluizer » vr sep 29, 2006 5:13 pm

Daniel73 schreef:
Stephan schreef:Nouja, in figuurlijke zin heeft McDuck je aandacht gegijzeld.

Dat komt omdat ik voor mijn geestesoog jou, Rockerduck, Wouter, Sander, Dukka, en alle andere McDuckers, zie snotteren en huilen als ik niet op McDuck ben. Daarom offer ik mezelf op.
Zo heb ik een vleermuis op jullie af gestuurd, om jullie met de nodige vitamine P te voeden. Helaas ging de vleermuis doen alsof hij mij was. Daarom reageer ik nu zelf, onder eigen naam, om duidelijk te maken dat ik een verrekt aardige kerel ben. In tegenstelling tot wat Pluizer deed vermoeden, met zijn verfoeilijke Daniël-imitaties.
Over creativiteit showen gesproken... Heb ik me nu uit de aliascrash gekletst? :D

Prietpraat! Daniel73 heeft mijn wachtwoord gekraakt. En hij heeft mij gechanteerd om voor hem op te komen.
Hij zei dat hij gemene dingen met me zou doen als ik niet zou luisteren. Dingen die ik beter maar niet op kan schrijven, omdat ze nog gemener zijn dan de rottigheid die ik zelf zoal bedenk. (nja!)

Daniel een verrekt aardige kerel...? De schellen zijn van mijn ogen gevallen. Daniel is een gevaar voor de samenleving geworden. Stephan is gewaarschuwd.
Sinds McDuck doet Daniel ineens vreemd. Hij is lid geworden van een schietvereniging en hij wil piloot worden. Hij draait Mieke Telkamp-LPs achterstevoren en kamt zijn haar niet meer.
Pluizer dacht met hinten te waarschuwen door die af-grij-se-lijke Zaterdag-mp3s te laten horen. Maar het mocht niet baten. Het effect bleek averechts. Door een list. De mp3s bevatten geheime geluidssignalen die je brein aantasten. Als je goed luistert hoor je: "Stephan! Stephan! Stop met school! Ga onder een brug wonen! Verziek je toekomst en wordt mijn beste vriend!" En dat monotoon achter elkaar door, zodat een hypnotiserend effect ontstaat.

Daniel zegt dat hij "getriggerd" wordt door wangedrag van sommige McDuckers. Hij zei letterlijk: "McDuck made me do it." Hij plaatst de schuld buiten zichzelf en is zodoende een tikkende tijdbom. Stephan, vlucht!
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr sep 29, 2006 8:58 pm

Pluizer schreef:
Daniel73 schreef:Dat komt omdat ik voor mijn geestesoog jou, Rockerduck, Wouter, Sander, Dukka, en alle andere McDuckers, zie snotteren en huilen als ik niet op McDuck ben. Daarom offer ik mezelf op.
Zo heb ik een vleermuis op jullie af gestuurd, om jullie met de nodige vitamine P te voeden. Helaas ging de vleermuis doen alsof hij mij was. Daarom reageer ik nu zelf, onder eigen naam, om duidelijk te maken dat ik een verrekt aardige kerel ben. In tegenstelling tot wat Pluizer deed vermoeden, met zijn verfoeilijke Daniël-imitaties.
Over creativiteit showen gesproken... Heb ik me nu uit de aliascrash gekletst? :D

Prietpraat! Daniel73 heeft mijn wachtwoord gekraakt. En hij heeft mij gechanteerd om voor hem op te komen.

Jij? Voor mij opkomen? Met een vleermuis als jij heb ik geen vijand nodig. Ik móest wel raden dat je wachtwoord "barks" was, om mijzelf te verdedigen en afstand van jouw hondsdolle gedrag te nemen. Een wanhoopsdaad. Ik wilde McDuck redden! Dan is toch alles geoorloofd?
Helaas was ik al besmet door jouw vampierenbeten, waardoor men het verschil maar moeilijk kon zien.

Pluizer schreef:Hij zei dat hij gemene dingen met me zou doen als ik niet zou luisteren. Dingen die ik beter maar niet op kan schrijven, omdat ze nog gemener zijn dan de rottigheid die ik zelf zoal bedenk. (nja!)

Nog gemener dan jij? Onmogelijk!

Pluizer schreef:Sinds McDuck doet Daniel ineens vreemd. Hij is lid geworden van een schietvereniging en hij wil piloot worden. Hij draait Mieke Telkamp-LPs achterstevoren en kamt zijn haar niet meer.
Pluizer dacht met hinten te waarschuwen door die af-grij-se-lijke Zaterdag-mp3s te laten horen. Maar het mocht niet baten. Het effect bleek averechts. Door een list. De mp3s bevatten geheime geluidssignalen die je brein aantasten. Als je goed luistert hoor je: "Stephan! Stephan! Stop met school! Ga onder een brug wonen! Verziek je toekomst en wordt mijn beste vriend!" En dat monotoon achter elkaar door, zodat een hypnotiserend effect ontstaat.

Pluizer denkt zowaar dat hij alles kan zeggen als hij maar een vleermuis is. Schande! Ik kan alles uitleggen:
- Die schietvereniging is omdat ik mijzelf moet verdedigen na alle laster over mij, onder meer door jouw gedrag.
- Ieder kind wil piloot worden, dus ook het kind in mij! Met een passagiersvliegtuig laag over de stad vliegen, tussen gebouwen door, dat is toch het mooiste wat er is?
- Hoezo draai ik Mieke Telkamp's Russische 'roovraaw neehraaW' achterstevoren?
- Bemoei je met je eigen verfomfaaide vleugels, in plaats van met mijn eh... kapsel. Ik ga geen kam kopen als ze niet in de aanbieding zijn. Weet je wat een kam tegenwoordig kost? Hoeveel kopjes koffie je van dat geld kunt zetten? (Cafeïnevrij uiteraard.)

En verder, dat van die mp3s is gewoon toeval. Het lijkt maar zo, dat je een geheime boodschap hoort, in uitgerekend het tonengebied dat alleen kinderen kunnen horen.
Straks ga je ook nog tegen me gebruiken dat de Zaterdag-tekst toevallig over luieren gaat en werkloos eindigt.

Pluizer schreef:Daniel zegt dat hij "getriggerd" wordt door wangedrag van sommige McDuckers. Hij zei letterlijk: "McDuck made me do it." Hij plaatst de schuld buiten zichzelf en is zodoende een tikkende tijdbom. Stephan, vlucht!

Ik plaats niets buiten mijzelf. Het is gewoon toeval dat bijna iedereen me altijd dwars zit en alles doet om mij het leven onmogelijk te maken. Het is pure pech die mij toevallig treft.

Die "tikkende tijdbom" is gewoon mijn metronoom. Die heb ik in betere tijden van een van mijn vele bewonderaars ontvangen.
Nu je Stephan hebt weggejaagd heb ik helemaal niemand meer. Door jouw schuld.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Pluizer » za sep 30, 2006 12:39 am

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:Prietpraat! Daniel73 heeft mijn wachtwoord gekraakt. En hij heeft mij gechanteerd om voor hem op te komen.

Jij? Voor mij opkomen? Met een vleermuis als jij heb ik geen vijand nodig. Ik móest wel raden dat je wachtwoord "barks" was, om mijzelf te verdedigen en afstand van jouw hondsdolle gedrag te nemen. Een wanhoopsdaad. Ik wilde McDuck redden! Dan is toch alles geoorloofd?

Laat McDuck redden maar aan mij over. Als jij en alle anderen mij gewoon mijn gang hadden laten gaan, was er nooit een probleem geweest. McDuck hield van mij. Totdat jij mij saboteerde door mijn wachtwoord te raden en te doen alsof je mij was.
Gelukkig zag men meteen dat jij de ware Pluizer niet kon zijn. Zodat ik niet hoefde te bekennen dat ik zo'n simpel wachtwoord had. Ik meende dat niemand zou raden dat de grote Pluizer het wachtwoord "barks" zou hebben, omdat dit zo makkelijk te raden is. Een kleine vergissing. Al was mijn theorie op zich goed: niemand raadde het...

Daniel73 schreef:Helaas was ik al besmet door jouw vampierenbeten, waardoor men het verschil maar moeilijk kon zien.

Is dit de dank die ik krijg? Na al het goeds dat ik gedaan heb? Ik moet toch ook leven? Je hebt er veel voor terug gekregen. Heel veel. Een eeuwige drang naar meer en meer informatie en discussie. En hoe meer Pluizers er zijn, hoe meer informatie en discussie je tegenkomt. (nja!)

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:Hij zei dat hij gemene dingen met me zou doen als ik niet zou luisteren. Dingen die ik beter maar niet op kan schrijven, omdat ze nog gemener zijn dan de rottigheid die ik zelf zoal bedenk. (nja!)

Nog gemener dan jij? Onmogelijk!

Nu dwing je me om weer van alles te onthullen, Daniel. Om gerechtigheid op McDuck te brengen.
Je dreigde scheldend dat je me... naar de vivisectie zou brengen als ik je niet zou helpen over te komen als "verrekt aardige kerel". Ga dat nou niet ontkennen. En het allergemeenste: je weet dat ze bij de vivisectie geen Carl Barks Library hebben.
Als er meer mensen slachtoffer zijn geworden van de manier hoe Daniel de Carl Barks Library en valse mp3s als lokaas gebruikt om een "verrekt aardige kerel" gevonden te worden, dan verneem ik dat graag.
De gedachte dat Jack Nicholson straks een gefantaseerde suf typende Pluizer-volgens-Daniel neerzet in een film, dat laat ik niet gebeuren. Er zijn grenzen. Heeft Pluizer daar al die sloten cafeïne-bevattende koffie voor gedronken?

Daniel73 schreef:Pluizer denkt zowaar dat hij alles kan zeggen als hij maar een vleermuis is. Schande!

Ga naar de politie. Ze lachen je uit. Ik ben maar een satirisch typetje op McDuck, dus ik mag alles op de korrel nemen. Als ik zou willen. Dat zou je moeten steunen. Sinds vleermuizen vrijheid van meningsuiting hebben, is hun aantal drastisch afgenomen. Ik ben een van de weinige vleermuizen die z'n bekje nog open durft te doen. (nja!)
Meer over vleermuizen kun je leren in de McDuck Forumschool.

Daniel73 schreef:- Die schietvereniging is omdat ik mijzelf moet verdedigen na alle laster over mij, onder meer door jouw gedrag.

Jezelf verdedigen? Met een bazooka?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bazooka

Daniel73 schreef:- Ieder kind wil piloot worden, dus ook het kind in mij! Met een passagiersvliegtuig laag over de stad vliegen, tussen gebouwen door, dat is toch het mooiste wat er is?

Nou en of! Laag over de stad vliegen, tussen gebouwen door, is het mooiste wat er is. Daar weet ik als fladderende vleermuis alles vanaf. Ik leef om te vliegen. (nja!) Maar waarom heb je daar een passagiersvliegtuig voor nodig?

Daniel73 schreef:- Hoezo draai ik Mieke Telkamp's Russische 'roovraaw neehraaW' achterstevoren?

Sinds de snaar van je platenspeler in een 8-vorm is gelust.

Daniel73 schreef:En verder, dat van die mp3s is gewoon toeval. Het lijkt maar zo, dat je een geheime boodschap hoort, in uitgerekend het tonengebied dat alleen kinderen kunnen horen.
Straks ga je ook nog tegen me gebruiken dat de Zaterdag-tekst toevallig over luieren gaat en werkloos eindigt.

Dek jezelf maar in. De liedtekst staat hierbuiten. Die gaat over iemand die werkt. Het laatste couplet over "van dag tot dag" uitslapen kan een vakantie zijn.

Daniel73 schreef:Ik plaats niets buiten mijzelf. Het is gewoon toeval dat bijna iedereen me altijd dwars zit en alles doet om mij het leven onmogelijk te maken. Het is pure pech die mij toevallig treft.

Bestaat toeval? Is het karma?

Daniel73 schreef:Die "tikkende tijdbom" is gewoon mijn metronoom. Die heb ik in betere tijden van een van mijn vele bewonderaars ontvangen.

Waarom zou iemand jou een metronoom cadeau doen?

Daniel73 schreef:Nu je Stephan hebt weggejaagd heb ik helemaal niemand meer. Door jouw schuld.

Zonder mij had je Stephan nooit ontmoet. Het was mijn idee om op zijn gitaar in te gaan. Ik ben zijn ware ontdekker. Jij verpest zijn talent, en ook dat van Jack Nicholson, door rare geschiedsvervalsende theorieën over mij op te hangen. Ik vlieg meteen naar Jack toe, om hem te waarschuwen.

*EDIT* boardlinking updated naar McDrake
Laatst bijgewerkt door Pluizer op zo feb 11, 2007 2:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Daniel73 » za sep 30, 2006 3:37 am

Pluizer schreef:Laat McDuck redden maar aan mij over. Als jij en alle anderen mij gewoon mijn gang hadden laten gaan, was er nooit een probleem geweest. McDuck hield van mij. Totdat jij mij saboteerde door mijn wachtwoord te raden en te doen alsof je mij was.
Gelukkig zag men meteen dat jij de ware Pluizer niet kon zijn.

Alsof het zo moeilijk is om jou te imiteren, Pluizer. Je zegt gewoon "Prietpraat!" en gebruikt willekeurig "nja!" als stopwoord. Dat is alles.

Pluizer schreef:Zodat ik niet hoefde te bekennen dat ik zo'n simpel wachtwoord had. Ik meende dat niemand zou raden dat de grote Pluizer het wachtwoord "barks" zou hebben, omdat dit zo makkelijk te raden is. Een kleine vergissing. Al was mijn theorie op zich goed: niemand raadde het...

Noem je mij niemand?! Ik, een verrekt aardige kerel die ook nog eens de Carl Barks Library heeft?
Dat neem ik niet. Jij bent de fictieve figuur van ons twee, Pluizer. Mensen spelen het spelletje met je mee omdat ze anders weer pagina's lang off-topic aan moeten horen hoe jij zogenaamd echt rondfladdert over de stad. Alsof dat bijzonder zou zijn om te doen. Ik wil met een passagiersvliegtuig laten zien dat iedereen dat kan.

Pluizer schreef:
Daniel73 schreef:Helaas was ik al besmet door jouw vampierenbeten, waardoor men het verschil maar moeilijk kon zien.

Is dit de dank die ik krijg? Na al het goeds dat ik gedaan heb? Ik moet toch ook leven? Je hebt er veel voor terug gekregen. Heel veel. Een eeuwige drang naar meer en meer informatie en discussie. En hoe meer Pluizers er zijn, hoe meer informatie en discussie je tegenkomt. (nja!)

Vreselijk. Vampier Pluizer heeft mij doen verschrompelen tot een verdroogde mummie. Daar wilde ik voor waarschuwen. Pluizer dreigde McDuck in z'n macht te krijgen. Niemand kon nog eten of slapen.

Pluizer schreef:Je dreigde scheldend dat je me... naar de vivisectie zou brengen als ik je niet zou helpen over te komen als "verrekt aardige kerel". Ga dat nou niet ontkennen. En het allergemeenste: je weet dat ze bij de vivisectie geen Carl Barks Library hebben.

Je wilt toch zo graag de experimentele onderzoeker uithangen? Als vleermuis van de wetenschap?
De vivisectie moet een pretpark voor je zijn. Moet je dan ook nog de CBL erbij hebben?

Pluizer schreef:Als er meer mensen slachtoffer zijn geworden van de manier hoe Daniel de Carl Barks Library en valse mp3s als lokaas gebruikt om een "verrekt aardige kerel" gevonden te worden, dan verneem ik dat graag.

Wat ga je dan doen met die klachten? Nja roepen? Daar zullen de mensen van opknappen. :lol:

Pluizer schreef:De gedachte dat Jack Nicholson straks een gefantaseerde suf typende Pluizer-volgens-Daniel neerzet in een film, dat laat ik niet gebeuren. Er zijn grenzen. Heeft Pluizer daar al die sloten cafeïne-bevattende koffie voor gedronken?

Ik wil dat de film 'Pluizer - The Movie' een cafeïnevrije versie wordt. Met vegetarische vampiervleermuizen.
(Zij eten alle groenten en fruit van de mensen op, en die worden daardoor mummies.)

Pluizer schreef:Ik ben maar een satirisch typetje op McDuck, dus ik mag alles op de korrel nemen. Als ik zou willen. Dat zou je moeten steunen. Sinds vleermuizen vrijheid van meningsuiting hebben, is hun aantal drastisch afgenomen. Ik ben een van de weinige vleermuizen die z'n bekje nog open durft te doen. (nja!)
Meer over vleermuizen kun je leren in de McDuck Forumschool.

De reden waarom er weinig vleermuizen zijn is dat ze zich schamen voor jou, ze zitten allemaal verstopt. Dat jij je bekje open doet, is de reden waarom zij zwijgen.

Pluizer schreef:
Daniel73 schreef:- Die schietvereniging is omdat ik mijzelf moet verdedigen na alle laster over mij, onder meer door jouw gedrag.

Jezelf verdedigen? Met een bazooka?
http://en.wikipedia.org/wiki/Bazooka

Nee, gewoon met water. Moet jij eens zien hoeveel indruk ik maak als ik straks met een waterpistool op stripbeurzen verschijn.

Die bazooka is een muziek-instrument. Dat had je kunnen weten. Zo ontstaan nu misverstanden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bazooka_%28instrument%29

Pluizer schreef:Nou en of! Laag over de stad vliegen, tussen gebouwen door, is het mooiste wat er is. Daar weet ik als fladderende vleermuis alles vanaf. Ik leef om te vliegen. (nja!) Maar waarom heb je daar een passagiersvliegtuig voor nodig?

Om veel mensen met me mee te nemen. Kunnen ze meegenieten van het uitzicht.

Pluizer schreef:
Daniel73 schreef:Straks ga je ook nog tegen me gebruiken dat de Zaterdag-tekst toevallig over luieren gaat en werkloos eindigt.

Dek jezelf maar in. De liedtekst staat hierbuiten. Die gaat over iemand die werkt. Het laatste couplet over "van dag tot dag" uitslapen kan een vakantie zijn.

Er is minstens sprake van een werkconflict, in het tweede couplet. Er moet iets snel af zijn en die ik-persoon vraagt of het later mag, omdat hij met dromen bezig is.

Pluizer schreef:
Daniel73 schreef:Die "tikkende tijdbom" is gewoon mijn metronoom. Die heb ik in betere tijden van een van mijn vele bewonderaars ontvangen.

Waarom zou iemand jou een metronoom cadeau doen?

Omdat ik een verrekte aardige kerel ben, op wat eigenaardigheden na? Het is een handige metronoom. (Dank je wel, geheime bewonderaar!) Nadelen zijn dat ik het getik niet uit kan zetten, en dat het steeds harder wordt.

Pluizer schreef:Zonder mij had je Stephan nooit ontmoet. Het was mijn idee om op zijn gitaar in te gaan. Ik ben zijn ware ontdekker. Jij verpest zijn talent, en ook dat van Jack Nicholson, door rare geschiedsvervalsende theorieën over mij op te hangen. Ik vlieg meteen naar Jack toe, om hem te waarschuwen.

Je doet maar. Alsof Jack erop zit te wachten om waarheidsgetrouw sloten koffie te drinken, en "nja!"-roepend van een balkon naar beneden te lazeren.

*EDIT* boardlinking updated naar McDrake
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op zo feb 11, 2007 2:32 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za sep 30, 2006 3:34 pm

22-09-2006, Stephan schreef:['Good Ol’ Days'] Het nummer dat we samen opnamen is alleen niet echt gelukt. Hoewel ik het begin en een aantal dingen heel interessant vond, heb je als je met z’n tweeën zomaar muziek maakt gauw de neiging melig te worden. Uiteindelijk hadden we bij gebrek aan een goede zinvolle tekst maar wat onzin geschreven en terplekke opgenomen. [tekst]
Ik vind het wel jammer dat het nummer onsamenhangend is, en onserieus. Maar er zitten een aantal leuke dingen tussen, zoals een mechanischachtige loop die mijn broer heeft gemaakt, en die goed samenklinkt met een riff van mij op de akoestische gitaar.

De muziek vind ik op zich wel samenhangend. En muziek mag ook grappig te zijn. Die mechanisch-achtige loop en de riff van de akoestische gitaar vind ik goed. Ook de kitscherige "happy hardcore"-achtige invallende beat op elke tel. (Al vraag ik me af of de beat strak is.)
In principe heb je genoeg voor een heel nummer. Misschien zou je het intro en outro (gezongen door de cowboyachtige zanger) terug kunnen laten komen in het beat-gedeelte, als een refrein.

Ken je 'Rendex Vous' van de Basement Jaxx, uit pakweg 1999? Daarin is een versmelting van acoustische gitaren en electronica te horen. Ik ben benieuwd wat je daarvan vindt.

BASEMENT JAXX - RENDEZ VOUS
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=DfXrPw38k6A

23-09-2006, Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Heb je de zang gescheiden van de muziek opgenomen? Dan kun je een andere tekst op dezelfde muziek opnemen, met dezelfde of een andere zanglijn.

De tekst is apart opgenomen, dus het is een kwestie van een nieuwe tekst bedenken. Maar dat vind ik heel moeilijk.

Ter correctie van mezelf hierboven, de zanglijnen vind ik op zich goed. Kunst is nu om meer coupletten te maken. Zoals Roger Waters van Pink Floyd heeft gezegd, is een enkel couplet gemakkelijk te schrijven. Bij het meerdere coupletten wordt het moeilijk. Omdat je dan terug moet laten komen wat je in dat enkele couplet opgooit.

Persoon 1 (verdrietig iemand):
Ik had een kamer
Een kast en een fiets
Maar toen kwam er een viking langs op de thee
En nu heb ik niets, oh nee

Dit zou ik als een blokje zien. Blokje 1. Een eigen eenheid die je kunt vermenigvuldigen.

Persoon 2 (ruige viking met Duits accent):
Ich bin ein viking, total allein
Und nutteloze dingen houden mai op de been
Zoals trinken und wurst
Hoe dan auch, ich hat durst
Dus ich bin gaan drinken
Nu drink ik thee
Joepie jee
Olé

En dit zou ik als een blokje zien. Blokje 2. Een eigen eenheid die je kunt vermenigvuldigen.

Dus dan heb je nu een totaal van blokje 1 en blokje 2. Daarna kan een refrein komen (de cowboy-achtige zanger met "good ol’ days"), waarna je blokje 1 en blokje 2 herhaalt met een nieuwe tekst op hetzelfde schema/metrum. Daarna weer het refrein. Dan een intermezzo/solo, en dan evt. weer de twee blokjes en daarna het refrein dat dan kan overgaan naar het radio-achtige geluid van het begin.
Je hebt qua basis dus materiaal genoeg, vind ik. Probeer het zo eenvoudig te houden. Geen afwijkende schema's, maar gewoon een nummer dat opgebouwd is uit terugkerende elementen. Tijdsduur pakweg 3 of 4 minuten. Je zit nu al aan de 1:46, dus dat moet lukken.

Je kunt ook twee keer blokje 1 doen, en dan daarna een blokje 2. Het is maar hoe je het indeelt.

Stephan schreef:Let er wel op dat je uitkijkt met het geluid. Om de een of andere reden klinkt de ‘basdrum’ die bij ‘Ich bin ein viking’ erbij komt veel te hard en te scherp in de uiteindelijke opname, veel anders dan dat eigenlijk de bedoeling was.

Die harde basdrum vind ik best kunnen. In het kader van, waarom altijd duur doen? Maar qua luistervriendelijkheid vind ik dat het perspectief beter kan. Er ontstaat nu een ongewenst schrik-effect. Hoewel ik het als punk wel interessant vind.

*EDIT* boardlinking updated naar McDrake
Laatst bijgewerkt door Daniel73 op zo feb 11, 2007 2:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Pluizer » zo okt 01, 2006 10:03 pm

Daniel73 schreef:Alsof het zo moeilijk is om jou te imiteren, Pluizer. Je zegt gewoon "Prietpraat!" en gebruikt willekeurig "nja!" als stopwoord. Dat is alles.

Prietpraat. Tussen deze twee woorden staat altijd veel wijsheid. Dat zie ik jou niet doen.

Pluizer voor beginners:
- Pluizer heeft een mooie avatar
- Pluizer typt aanlokkelijke alliteraties als hij de kans krijgt, met een voorkeur aan de letter P
- vleermuis Pluizer kan vliegen en fladderen
- Pluizer is op inspirerende wijze de parasiet in de pels
- in Pluizer komen duizenden jaren aan wijsheden naar boven
En zo kan Pluizer nog pagina's doorgaan met opsommen hoe uniek hij is. (nja!)

Daniel73 schreef:Jij bent de fictieve figuur van ons twee, Pluizer. Mensen spelen het spelletje met je mee omdat ze anders weer pagina's lang off-topic aan moeten horen hoe jij zogenaamd echt rondfladdert over de stad. Alsof dat bijzonder zou zijn om te doen. Ik wil met een passagiersvliegtuig laten zien dat iedereen dat kan.

Rondfladderen met een passagiersvliegtuig?

Daniel73 schreef:Vreselijk. Vampier Pluizer heeft mij doen verschrompelen tot een verdroogde mummie. Daar wilde ik voor waarschuwen. Pluizer dreigde McDuck in z'n macht te krijgen. Niemand kon nog eten of slapen.

Alleen McDuckers die niet al te snugger zijn hadden last van eet- en slaapproblemen. Anderen begrepen Pluizer wel meteen.

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:Als er meer mensen slachtoffer zijn geworden van de manier hoe Daniel de Carl Barks Library en valse mp3s als lokaas gebruikt om een "verrekt aardige kerel" gevonden te worden, dan verneem ik dat graag.

Wat ga je dan doen met die klachten? Nja roepen? Daar zullen de mensen van opknappen. :lol:

Pluizer gaat jou een lesje leren. Pluizer gaat klagers steunen en adviseren om jou overal op internet en daarbuiten het leven zuur te maken. Jouw beperkte brein kennende moet je persé overal op reageren, en zo zul je ten onder gaan als speelbal van je ijdelheid.

Daniel73 schreef:De reden waarom er weinig vleermuizen zijn is dat ze zich schamen voor jou, ze zitten allemaal verstopt. Dat jij je bekje open doet, is de reden waarom zij zwijgen.

De reden waarom andere vleermuizen zwijgen is dat ze instemmend luisteren naar mijn preken. Als ze zelf ook gaan praten kunnen ze mij niet volgen.

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:Nou en of! Laag over de stad vliegen, tussen gebouwen door, is het mooiste wat er is. Daar weet ik als fladderende vleermuis alles vanaf. Ik leef om te vliegen. (nja!) Maar waarom heb je daar een passagiersvliegtuig voor nodig?

Om veel mensen met me mee te nemen. Kunnen ze meegenieten van het uitzicht.

Vind je het gek dat mijn vleermuisvriendjes zich verstoppen als iemand met een passagiersvliegtuig door de stad raast? Voor je 't weet eindig je in een vliegtuigmotor. (nja!)

Daniel73 schreef:['Zo vaak zaterdag'] Er is minstens sprake van een werkconflict, in het tweede couplet. Er moet iets snel af zijn en die ik-persoon vraagt of het later mag, omdat hij met dromen bezig is.

Prietpraat. De werkverhouding kan wel goed zijn. Die ik-persoon heeft hard gewerkt en krijgt van zijn baas als beloning een aantal dagen vrij, om uit te rusten.

Daniel73 schreef:[handige metronoom] Nadelen zijn dat ik het getik niet uit kan zetten, en dat het steeds harder wordt.

Waar leg je die eh.. metronoom neer als je even van het getik verlost wilt zijn?

Daniel73 schreef:['Pluizer - The Movie'] Alsof Jack erop zit te wachten om waarheidsgetrouw sloten koffie te drinken, en "nja!"-roepend van een balkon naar beneden te lazeren.

Die balkon-sprong was een dramatisch moment. Hoe kun je daar zo plat de spot mee drijven? Afgedankte Pluizer wilde een standpunt maken door van het balkon af naar beneden te springen, een wisse dood tegemoet. Maar hij was vergeten dat hij op de eerste verdieping stond...
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma okt 02, 2006 6:58 pm

Pluizer schreef:- Pluizer typt aanlokkelijke alliteraties als hij de kans krijgt, met een voorkeur aan de letter P

Hier had ik meer van gemaakt. "Pluizer typt aanlokkelijke alliteraties als hij de kans krijgt, met voorliefde voor de letter P." Of zoiets.

Pluizer schreef:- Pluizer is op inspirerende wijze de parasiet in de pels

Ik niet dan?

Pluizer schreef:- in Pluizer komen duizenden jaren aan wijsheden naar boven

Wijsheden uit de oertijd zeker. :lol:

Pluizer schreef:En zo kan Pluizer nog pagina's doorgaan met opsommen hoe uniek hij is. (nja!)

Nee dat kan Pluizer niet. Wedden? Dit is een overbekende truc, zoals de kreet "en vele andere" (e.v.a.) op verzamelCDs. Zodra je zonder voorbeelden zit, zeg je dat je nog wel even door kan gaan. Goedkoop hoor. Makkelijk.

Pluizer schreef:Rondfladderen met een passagiersvliegtuig?

Ja. De passagiers fladderen in het passagiersvliegtuig, terwijl het door de stad vliegt.

Pluizer schreef:Alleen McDuckers die niet al te snugger zijn hadden last van eet- en slaapproblemen. Anderen begrepen Pluizer wel meteen.

Hoe bedoel je?

Pluizer schreef:Pluizer gaat jou een lesje leren. Pluizer gaat klagers steunen en adviseren om jou overal op internet en daarbuiten het leven zuur te maken. Jouw beperkte brein kennende moet je persé overal op reageren, en zo zul je ten onder gaan als speelbal van je ijdelheid.

Aha, zit dat zó. Stom van je dat je dit aan mij verklapt, Pluizer. Nu kan ik mijn maatregelen nemen. Ik ga vanaf nu zo min mogelijk reageren. Dan sta je mooi machteloos met je gemene plannetjes.

Pluizer schreef:Vind je het gek dat mijn vleermuisvriendjes zich verstoppen als iemand met een passagiersvliegtuig door de stad raast? Voor je 't weet eindig je in een vliegtuigmotor. (nja!)

Smoesjes. Die vleermuisvriendjes verstoppen zich omdat hondsdolle Pluizer door de stad raast.

Pluizer schreef:['Zo vaak zaterdag'] Prietpraat. De werkverhouding kan wel goed zijn. Die ik-persoon heeft hard gewerkt en krijgt van zijn baas als beloning een aantal dagen vrij, om uit te rusten.

Ik zie het anders. Dat jij nou zo doorzaagt over liedteksten alsof het de realiteit behelst, moet je lekker zelf weten. Het zijn maar liedjes. Get a life.

Pluizer schreef:Waar leg je die eh.. metronoom neer als je even van het getik verlost wilt zijn?

Ik kan eindeloos naar het getik luisteren. Het doet me denken aan waterdruppels die op een metalen bord vallen. De eerste dagen is het wel even wennen. Daarna krijg je vanzelf de groove te pakken.
Ook de flikkerende rode en oranje lampjes werken aanstekelijk. Eerst waren ze nog groen en soms oranje, maar nu ligt de nadruk op oranje en steeds meer rood.

Als eerbetoon aan mijn geheime bewonderaar bewaar ik deze bijzondere metronoom in mijn 'Stripsbunker'. Dat is de zwaar beveiligde oorlogsbestendige kamer waar ik de Carl Barks Library en de rest van mijn verzameling bewaar.

Pluizer schreef:
Daniel73 schreef:['Pluizer - The Movie'] Alsof Jack erop zit te wachten om waarheidsgetrouw sloten koffie te drinken, en "nja!"-roepend van een balkon naar beneden te lazeren.

Die balkon-sprong was een dramatisch moment. Hoe kun je daar zo plat de spot mee drijven? Afgedankte Pluizer wilde een standpunt maken door van het balkon af naar beneden te springen, een wisse dood tegemoet. Maar hij was vergeten dat hij op de eerste verdieping stond...

Een laffe vleermuis die zichzelf bewust van een balkon werpt? Welk "standpunt" wil je daarmee maken? Het is ten eerste ontzettend ongezond voor je botten, en ten tweede is het koren op de molen van degenen die weten dat je helemaal niet kunt vliegen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Pluizer » di okt 03, 2006 12:19 am

Daniel73 schreef:Hier had ik meer van gemaakt. "Pluizer typt aanlokkelijke alliteraties als hij de kans krijgt, met voorliefde voor de letter P." Of zoiets.

Leuk voor je. (nja!)

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:- Pluizer is op inspirerende wijze de parasiet in de pels

Ik niet dan?

Precies. Jij niet. Alles wat je zegt is vervelend.

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:- in Pluizer komen duizenden jaren aan wijsheden naar boven

Wijsheden uit de oertijd zeker. :lol:

Flauw. Evenals je gezever over gefladder in een vliegtuig. Laat de humor voortaan aan Pluizer over.
Je zou je informatie toch gaan archiveren en organiseren? Je belooft van alles, maar belofte maakt schuld. Beloven is lenen van de toekomst.

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:En zo kan Pluizer nog pagina's doorgaan met opsommen hoe uniek hij is. (nja!)

Nee dat kan Pluizer niet. Wedden? Dit is een overbekende truc, zoals de kreet "en vele andere" (e.v.a.) op verzamelCDs. Zodra je zonder voorbeelden zit, zeg je dat je nog wel even door kan gaan. Goedkoop hoor. Makkelijk.

Moet het leven persé moeilijk zijn? Johannes Pluizer kan honderden pagina's doorgaan over zichzelf. Peulenschil. Iedere vleermuis is uniek en heeft zijn/haar eigen verhaal. (nja!)

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:Alleen McDuckers die niet al te snugger zijn hadden last van eet- en slaapproblemen. Anderen begrepen Pluizer wel meteen.

Hoe bedoel je?

Hap hap. (zzzzz)

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:Jouw beperkte brein kennende moet je persé overal op reageren, en zo zul je ten onder gaan als speelbal van je ijdelheid.

Aha, zit dat zó. Stom van je dat je dit aan mij verklapt, Pluizer. Nu kan ik mijn maatregelen nemen. Ik ga vanaf nu zo min mogelijk reageren. Dan sta je mooi machteloos met je gemene plannetjes.

Dan treedt plan B in werking. Het analyseren van andere bronnen en alles wat je tot dusver op internet hebt geschreven. Je staat machteloos. Eenmaal op internet, altijd op internet. Als voer voor hondsdolle vleermuizen.
Enige redding voor jezelf is dat je levenslange staatsbescherming aanvraagt en onder een nieuwe identiteit verder gaat. De plastische chirurgie kun je als gelukkige bijkomstigheid zien.

Daniel73 schreef:
Pluizer schreef:['Zo vaak zaterdag'] Prietpraat. De werkverhouding kan wel goed zijn. Die ik-persoon heeft hard gewerkt en krijgt van zijn baas als beloning een aantal dagen vrij, om uit te rusten.

Ik zie het anders. Dat jij nou zo doorzaagt over liedteksten alsof het de realiteit behelst, moet je lekker zelf weten. Het zijn maar liedjes. Get a life.

O ja, nu zijn het ineens "maar liedjes". Goedkoop hoor. Makkelijk. Ik zit me de schompes te typen, maar vervolgens word ik als het te moeilijk wordt, afgeschilderd als een vleermuis die een leven moet zoeken. (nja!)

Daniel73 schreef:Als eerbetoon aan mijn geheime bewonderaar bewaar ik deze bijzondere metronoom in mijn 'Stripsbunker'. Dat is de zwaar beveiligde oorlogsbestendige kamer waar ik de Carl Barks Library en de rest van mijn verzameling bewaar.

Bij je verzameling? Het weinige dat voor Pluizer interessant aan jou is? :O
Tijd om door te vragen of hier echt gaat om een metronoom en een "bewonderaar". Met mijn supersonische vleermuis-oortjes hoorde ik een tikkende tijdbom. Als jij het niet bent, wat is het dan wel?

Daniel73 schreef:Een laffe vleermuis die zichzelf bewust van een balkon werpt? Welk "standpunt" wil je daarmee maken? Het is ten eerste ontzettend ongezond voor je botten, en ten tweede is het koren op de molen van degenen die weten dat je helemaal niet kunt vliegen.

Pluizer laf? Kijken hoe jij piept op hoge hoogte, met gevaar voor eigen leven. Pluizer dacht in een zwak moment zijn leven interessant te maken. Na een overdosis koffie wordt hij soms wat overmoedig. Ik dacht: "Wat Herman Brood kan, dat kan ik beter." Dus ik had op natuurkundige wijze berekend hoeveel tijd het zou duren voor ik de grond zou raken, zodat ik de laatste halve seconde alsnog zou gaan vliegen. Ik geef toe dat het een ordinaire publiciteitsstunt was. De menigte zou me smeken te blijven, en extra blij zijn dat ik op het allerlaatste moment alsnog gered was. Zogenaamd omdat ik leef voor mijn fans. (nja!) Alles leek goed te gaan. Maar in mijn enthousiasme vergat ik dat ik in theorie had gerekend op de hoogte van een hoge toren, en niet van een balkon op de eerste verdieping. Dus ik was fijn bezig met vallen, ik riep "Vaarwel wr.." en toen was daar in twee seconden al de grond. Sindsdien ben ik een stukje van een tand kwijt.

Kunnen we dat hele balkon-gedoe niet schrappen? Doe het voor Jack Nicholson!
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Stephan » wo okt 04, 2006 12:13 pm

Daniel73 schreef:[Eigen demo] Ik ben benieuwd wat het wordt.

Ik heb de muziek nu ongeveer af. Misschien wat slordig, maar de basis is er. Ik loop wel tegen de tekst aan, zoals gewoonlijk. En ook de drums kunnen beter. Ik zal anders een instrumentale versie maken, zodat je er een beetje een idee van krijgt.
Ook ben ik bezig met een nieuwe opname van ‘Wake Up, Dead Man’, waarbij ik inplaats van ‘Bono’ dit keer gewoon Jezus weglaat (En ‘Your Father’ verander in ‘Our Father’). De zang wil ik overdoen, en er moeten nog drums bij.

Daniel73 schreef:De mix kan beter. Het radio-achtige geluid op de achtergrond vind ik interessant, maar de muziek op de voorgrond is onvoorspelbaar hard.

We gaan inderdaad alles opnieuw mixen. Het lijkt me ook beter om echte drums te gebruiken, in plaats van die luide hardcore-beat.

Daniel73 schreef:Misschien zou je bij het radio-achtige geluid iets op de voorgrond kunnen zetten. Of de boel opnieuw mixen, als dat kan.

Bedoel je bij die akoestische akkoorden en die vervormde stem, aan het begin? Het is eigenlijk de bedoeling dat het nummer zacht begint, met dat stuk, en dan langzaam opbouwt. Misschien dat de overloop van de intro naar het eerste couplet beter kan.

Daniel73 schreef:Kun je een instrumentale versie van de muziek laten horen? Misschien zou je die als basis kunnen gebruiken voor overdubs, zoals bijvoorbeeld gitaarpartijen.

Ik zal het aan m’n broer vragen. Op dit moment heeft hij het erg druk met school en stage, dus is deze opname vastgelopen.

Daniel73 schreef:Wat is het verschil tussen oncommerciëel en onverkoopbaar? Barrett heeft qua verkoop het voordeel dat hij de voorman was van Pink Floyd in 1967.

Ik heb gisteren een DVD gezien van Pink Floyd, live in London, in de jaren 60 (Voorkant: Een grijze foto van London met in rode letters ‘Pink Floyd’ erop). Ik heb ‘m eerlijk gezegd bij het tweede nummer afgezet, omdat ik het een beetje ongrijpbare muziek vond.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Stephan » wo okt 11, 2006 5:50 pm

Hier zijn een paar nieuwe opnamen:

http://media.putfile.com/Lega-demo
Dit is een demo op basis van een akkoordschema dat ik een paar dagen geleden heb verzonnen. Ik heb geprobeerd om er een tekst op te zingen, maar ik heb alle probeersels weggegooid.
Tijdens het refrein hoor je een tweede akoestische gitaar die de rechtse gitaar zegmaar volgt, en aan het einde volgt de rechtse gitaar de linkse.
De bas is een midi-effect. Opzich vind ik die vaak leeg en mechanisch klinken, maar in combinatie met de akoestische gitaar kan hij wel. En tijdens het tweede couplet hoor je een marimba.

http://media.putfile.com/Geef-me-Regen
Dit nummer heb ik een tijdje geleden geschreven en een paar dagen geleden opgenomen. De gitaar is een halve stap omlaag getuned (omdat ik ‘Wake Up Dead Man’ aan het opnemen was), ik moet hem dus nog eens overnieuw opnemen, in de standaard EADGBE. Hij is nog aardig slordig, niet alles loopt overal even goed, maar het is een demo om een beeld van het nummer te krijgen. Ik heb er een tekst bij geschreven, alleen die haalt het nummer eerder naar beneden dan dat het een versterking is.
Er zijn twee gitaren, de begeleidende achtergrond gitaar en de licht distorted leadgitaar.
Voor het eerst heb ik meer moeite besteed aan een goed klinkende baslijn. Normaal zie ik die meer als een bijzaak, maar sinds ik een paar van m’n eerste opnames heb teruggeluisterd waaraan de baslijn ontbrak zie ik er het belang van in een goede bas neer te zetten als basis.
De drums zijn een mix van akoestische hi-hat en een midi bas en snaredrum.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Ik heb ook nog een distortion-mix, waarin je de verschillende gitaren beter kunt horen:
http://media.putfile.com/Geef-me-Regnmix

http://media.putfile.com/Wake-Up-69
Een nieuwe cover van ‘Wake Up Dead man’. Ik heb veel meer moeite gedaan dan bij de eerste versie om hem op de originele te laten lijken. Maar dan zonder ‘Jezus’. En ik heb ook ‘Will you put a word in for me?’ weggelaten. Ik kreeg het er niet uit, het bleef maar fout klinken.
Links hoor je stukken uit ‘Le Mystare des Voix Bulgares’. In het CD-boekje stond dat nummer als een van de gebruikte audiofragmenten.
Ook hoor ik op ‘Wake Up Dead Man’ een soort pratende mensen, een TV-geluid. Ik weet niet wat dat precies is, dus heb ik gewoon de eerst beste audiofile met pratende mensen gebruikt die ik vond, een of andere Japanse les. Als je goed luistert kun je er dus Japans van opsteken :).
Over de akoestische drums ben ik niet erg tevreden. Op sommige stukken klinkt die vervelend uit de maat. En je hoort aan het einde die parkieten kwetteren, en in de verte een telefoon rinkelen. Die moet ik een keer overdoen.

Ik heb trouwens nog een paar reacties open staan, in het internationale forum over onder andere ‘A Celebration’, in het topic ‘Lievelingsplaten’ over Bono en in dit topic nog een paar, ik zal zo snel mogelijk reageren. Als het niet lukt voor vrijdag duurt het een week voor ik terug ben van vakantie. Ik ga naar landal greenparks, waar ze geen computers hebben.
Ik hoop dat je het zolang uithoud, met Pluizer :|.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma okt 30, 2006 6:12 pm

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:['Good Ol’ Days'] De mix kan beter. Het radio-achtige geluid op de achtergrond vind ik interessant, maar de muziek op de voorgrond is onvoorspelbaar hard.

We gaan inderdaad alles opnieuw mixen. Het lijkt me ook beter om echte drums te gebruiken, in plaats van die luide hardcore-beat.

Die electronische beat zou ik houden. Eventueel met drums eraan toegevoegd.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Misschien zou je bij het radio-achtige geluid iets op de voorgrond kunnen zetten. Of de boel opnieuw mixen, als dat kan.

Bedoel je bij die akoestische akkoorden en die vervormde stem, aan het begin? Het is eigenlijk de bedoeling dat het nummer zacht begint, met dat stuk, en dan langzaam opbouwt. Misschien dat de overloop van de intro naar het eerste couplet beter kan.

Zacht beginnen met een radio en dan opbouwen kun je horen in 'Wish You Were Here' van Pink Floyd, op de CD 'Wish You Were Here' (1975). Het nummer ervoor wordt als een radiozender weggedraaid, op zoek naar een andere zender. Na wat flarden van stations hoor je in AM-kwaliteit iemand gitaar spelen, in de verte. Op de voorgrond, bij de radio als het ware, hoor je iemand kuchen en een acoustische gitaar inzetten die, zijnde op de voorgrond, veel luider klinkt dan de radio. Er ontstaat een gitaar-samenspel met de radio en daarna zet het nummer pas echt in, als vervolg op dat samenspel.
Het lied is een tribuut aan Syd Barrett. Over good old days gesproken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wish_You_Were_Here_%28album%29

Het nummer begint dus zacht en ruisig met plotseling een heldere acoustische gitaar op de voorgrond. Plotseling. Maar subtiel. Mogelijk vanwege het kuchje van de gitarist die gaat inzetten.
Bij jou lijkt het alsof je te zacht hebt uitgemixt en het afspeelvolume hoger gezet moet worden. Als dan ineens snoeihard wordt ingezet, kan dat ontzettend afschrikken. Al was het maar vanwege de speakers.

Mike Oldfield heeft op het begin van zijn CD 'Amarock' bewust harde geluiden neergezet, om een schrikeffect te creëren. Op de CD staat als waarschuwing: "HEALTH WARNING - This record could be hazardous to the health of cloth-eared nincompoops. If you suffer from this condition, consult your Doctor immediately."
http://en.wikipedia.org/wiki/Amarok_%28album%29
Ik vind dat muziek best iets grofs mag hebben. Als ik naar een film kijk hoeft dat ook niet persé een feelgood-movie te zijn.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Kun je een instrumentale versie van de muziek laten horen? Misschien zou je die als basis kunnen gebruiken voor overdubs, zoals bijvoorbeeld gitaarpartijen.

Ik zal het aan m’n broer vragen. Op dit moment heeft hij het erg druk met school en stage, dus is deze opname vastgelopen.

Oke.

Stephan schreef:Ik heb gisteren een DVD gezien van Pink Floyd, live in London, in de jaren 60 (Voorkant: Een grijze foto van London met in rode letters ‘Pink Floyd’ erop). Ik heb ‘m eerlijk gezegd bij het tweede nummer afgezet, omdat ik het een beetje ongrijpbare muziek vond.

DVD 'Pink Floyd, live in London' bevat Syd Barrett. De titel is misleidend omdat het gaat om een studio-opname.

Pink Floyd - London 66-67
http://www.youtube.com/watch?v=QUdKK0LdPP8
De beelden zijn een mengelmoes van die studio-opname en van live-beelden in een underground-club. De voice-over staat los van Pink Floyd. De DVD bevat archief-materiaal van een film-documentaire getiteld 'Tonight Let's All Make Love in London' uit 1967. Die bevatte toen slechts fragmenten.
De DVD 'Pink Floyd - London 66-67' is leuk voor de fans. De beelden zijn een bijeenschraping om een half uur aan muziek te vullen, waaronder nooit eerder vertoonde beelden. Voor een buitenstaander gaat de som ten koste van de delen. (Moet je nu luisteren of moet je kijken?)

De muziek is ongrijpbaar. Al is er altijd wel iets van een ritme dat doorloopt. Ik vergelijk het met een jazz-jamsessie.
Ik zou niet aan moeten denken om daarbij die DVD-beelden te kijken. Doe een doek over je scherm. (Vreemd dat je van TVs wel het geluid uit kan zetten, maar niet het beeld...)
De muziek geeft mij het gevoel van een levendige uitgaansstad bij nacht. Mensen die naar disco's gaan, neon-verlichting, mensen op straat. Korrelig gefilmd door Anton Corbijn of Wim Wenders. Dat zie ik voor me als ik alleen de muziek hoor.

Wat vind je van het gitaarwerk? De twee nummers ('Interstellar Overdrive' en 'Nick's Boogie') laten duidelijk horen wat Barrett zoal met een gitaar deed anno 1967. Dat abscracte geluid was toen baanbrekend. Nu is het relatief normaal om zulke geluiden te maken in muziek. Barrett maakte, mijns inziens, van de gitaar een canvas waarop geschilderd kan worden met diverse gereedschappen. Een plectum als penseel. Een aansteker (slide) als kwast. Op de beelden kun je dat zien. Het lijkt soms meer alsof hij zijn gitaar zit te repareren dan dat hij erop speelt. (Al zijn de beelden zelden synchroon, omdat het blijkbaar moeilijk uitvissen was welk beeld bij welk geluid hoort.)
Ik had eigenlijk verwacht dat je, gezien je geluidcollage's, wel te spreken zou zijn over een aantal ideeën in de muziek.

Hier zijn een aantal "concrete" opnames/beelden van Barrett's Pink Floyd:

Pink Floyd - Astronomy Domine
http://www.youtube.com/watch?v=wfGCX3iqnLo
Live voor de BBC in 1967. Dit begint met een muziekcriticus die Pink Floyd afkraakt voordat ze beginnen te spelen. Na het nummer volgt een interview, waarin de criticus vraagt waarom het geluid zo verschrikkelijk hard moest.
Dit is bij mijn weten de enige opname van Barrett live zingend en spelend. De anderhalve minuut durende gitaarsolo (02:10 - 03:42) vind ik briljant.

Pink Floyd - Scarecrow
http://www.youtube.com/watch?v=eMs1xmbyN9E
Studio-uitvoering op kleurenbeelden van Pathé. Een voorbeeld van een kort Barrett-"kinder"liedje.

Pink Floyd - Jugband Blues
http://www.youtube.com/watch?v=uauvKDZ33Rs
Studio-uitvoering op kleurenbeelden, met playback. Alleen de beelden zijn bewaard gebleven. Het geluid is blijkbaar van vinyl, een zeldzame mix.
Dit is uit het najaar van 1967. Uit de nadagen van Barrett in Pink Floyd. De manier hoe hij verstard voor een scherm met snel wisselende kleuren staat, vind ik adembenemend. Aan het einde wordt de hoempapa ruwweg verstoord door een electrische gitaar die klinkt alsof iemand ruwweg de naald dwars over de plaat duwt. Daarna een kort acoustisch outro, waarin Barrett vraagt wat exact een droom en wat exact een grap is.
Dat gestripte outro lijkt een beetje op wat in 'Good Ol’ Days' gebeurt. De muziek valt weg en er banjert nog iemand eenzaam door.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma okt 30, 2006 9:58 pm

Stephan schreef:http://media.putfile.com/Lega-demo
Dit is een demo op basis van een akkoordschema dat ik een paar dagen geleden heb verzonnen. Ik heb geprobeerd om er een tekst op te zingen, maar ik heb alle probeersels weggegooid.
Tijdens het refrein hoor je een tweede akoestische gitaar die de rechtse gitaar zegmaar volgt, en aan het einde volgt de rechtse gitaar de linkse.
De bas is een midi-effect. Opzich vind ik die vaak leeg en mechanisch klinken, maar in combinatie met de akoestische gitaar kan hij wel. En tijdens het tweede couplet hoor je een marimba.

De tweede akoestische gitaar die als een echo volgt klinkt volgens mij uit de maat.
Verder vind ik de opname goed. Mede als afwisseling tussen de collage-achtige nummers. Concrete patronen. To the point. Zonder opsmuk. Dat kan je dus ook. Dit is wat ik bedoel met bij de basis blijven en het simpel houden.
Leeg en mechanisch kan ook een functie hebben. In contrast met een levend instrument kan het zo'n instrument extra levendig maken. Ik heb weinig met muziek die louter mechanisch is.

Wat ik bezwaarlijk vind is als een levendige partij zomaar platgegooid wordt met quantize. In de zin dat quantize misbruikt wordt als een schoolmeester die timing-foutjes automatisch weghaalt, maar in feite zorgt voor een verwrongen, robot-achtige partij.

Stephan schreef:http://media.putfile.com/Geef-me-Regen
Dit nummer heb ik een tijdje geleden geschreven en een paar dagen geleden opgenomen. De gitaar is een halve stap omlaag getuned (omdat ik ‘Wake Up Dead Man’ aan het opnemen was), ik moet hem dus nog eens overnieuw opnemen, in de standaard EADGBE. Hij is nog aardig slordig, niet alles loopt overal even goed, maar het is een demo om een beeld van het nummer te krijgen. Ik heb er een tekst bij geschreven, alleen die haalt het nummer eerder naar beneden dan dat het een versterking is.
Er zijn twee gitaren, de begeleidende achtergrond gitaar en de licht distorted leadgitaar.
Voor het eerst heb ik meer moeite besteed aan een goed klinkende baslijn. Normaal zie ik die meer als een bijzaak, maar sinds ik een paar van m’n eerste opnames heb teruggeluisterd waaraan de baslijn ontbrak zie ik er het belang van in een goede bas neer te zetten als basis.
De drums zijn een mix van akoestische hi-hat en een midi bas en snaredrum.

Waarom zou je "dus" standaard EADGBE moeten stemmen? Je kunt een gitaar op verschillende manieren stemmen, afhankelijk van hoe blij je snaren ermee zijn. Zoals iemand van de Sonic Youth opmerkte, klink je met een standaardstemming standaard.
Dit nummer, 'Geef me Regen', klinkt instrumentaal al als een volledig nummer. Ken je gitaargroep The Shadows?
Wat me aanspreekt is de combinatie van de lead-gitaar en de begeleidende duh-duh-duh-duh achtergrond gitaar.
Op de achtergrond hoor ik een instrument met lange tonen. Wat is dat? Het lijkt een derde gitaar.
De muziek blijft me bij. Slim gedaan. De som is meer dan de delen.

Stephan schreef:Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Ik heb ook nog een distortion-mix, waarin je de verschillende gitaren beter kunt horen:
http://media.putfile.com/Geef-me-Regnmix

Wat een verschil, deze benadering. De distortion mix komt chaotisch op me over. Ruw. Opdringerig. Een contrast met de uitnodigende, gewone mix. Een totaal ander perspectief.
Als ik moet kiezen ga ik voor de gewone mix. Die blijft bij. De distortion-mix zie ik als een alternate mix die interessant kan zijn om te horen wat de gitaren doen, maar weinig meer dan dat.
Zijn alle instrumenten/partijen van de distortion-mix te horen in de gewone mix, of heb je iets toegevoegd? Hier hoor ik geen lange tonen.
Het hakkepuf-achtige ritme klinkt interessant. Wat is dat? Zit dat ook in de gewone mix?

Stephan schreef:http://media.putfile.com/Wake-Up-69
Een nieuwe cover van ‘Wake Up Dead man’. Ik heb veel meer moeite gedaan dan bij de eerste versie om hem op de originele te laten lijken. Maar dan zonder ‘Jezus’. En ik heb ook ‘Will you put a word in for me?’ weggelaten. Ik kreeg het er niet uit, het bleef maar fout klinken.
Links hoor je stukken uit ‘Le Mystare des Voix Bulgares’. In het CD-boekje stond dat nummer als een van de gebruikte audiofragmenten.
Ook hoor ik op ‘Wake Up Dead Man’ een soort pratende mensen, een TV-geluid. Ik weet niet wat dat precies is, dus heb ik gewoon de eerst beste audiofile met pratende mensen gebruikt die ik vond, een of andere Japanse les. Als je goed luistert kun je er dus Japans van opsteken :).
Over de akoestische drums ben ik niet erg tevreden. Op sommige stukken klinkt die vervelend uit de maat. En je hoort aan het einde die parkieten kwetteren, en in de verte een telefoon rinkelen. Die moet ik een keer overdoen.

Ik vraag me wat de tekst betreft af waarom je zoveel weglaat. Wat spreekt je dan nog aan in de tekst? Wat wil je met restant zeggen?
Ik geef voorkeur aan een Bono-parodie, wat je eerder deed. Bono als de dode van geest. Bono zou in de rol van Job kunnen zijn of zo, met zijn twijfels, en dan zing jij "Wake up dead man" als opbeurende boodschap. (Ik roep maar wat.)
Nu klink je als een MTV-uitzending, met blanco gedeeltes voor fout geachte teksten. Ik mis het punt. Bono roept een reactie op, hetzij bewondering of afkeer. Je zou Bono's lied als het lied 'God' van Lennon kunnen zien, en dan kom jij met een "part 2" aanzetten, wat al een parodie op zich is.
Het gaat om wat je wilt zeggen in een lied. Een liedtekst kan schaamteloos zwart-wit zijn. Je vindt dit of je vindt dat. Je bent blij of je bent boos. Als je een blad voor de mond neemt kun je niet zingen.
Een tekst mag best absurd zijn en grensoverschrijdend. Zolang het maar een tekst is die wat met mensen doet. Bij jou roept Bono's tekst een protest op, dus doe daar wat mee. Nu laat de verknipte tekst me koud. Terwijl ik me bij Bono geroepen voel om te reageren. Zie je het verschil?
De muziek/mix vind ik goed klinken. De sample van ‘Le Mystare des Voix Bulgares’ vind ik treffend. Ik vroeg me al af hoe je dat geflikt had. Het kwetteren van parkieten en een telefoon zie ik als een aangenaam toeval, als je toch naar achtergrondruis op zoek bent.

Stephan schreef:Ik heb trouwens nog een paar reacties open staan, in het internationale forum over onder andere ‘A Celebration’, in het topic ‘Lievelingsplaten’ over Bono en in dit topic nog een paar, ik zal zo snel mogelijk reageren. Als het niet lukt voor vrijdag duurt het een week voor ik terug ben van vakantie. Ik ga naar landal greenparks, waar ze geen computers hebben.

Hoe was de vakantie?
't Is natuurlijk geen verplichting om overal op te antwoorden, of om überhaupt te antwoorden. Je zou de eerste zijn die dat bij mij volhoudt. Vele slachtoffers zijn blij dat ik nu jou heb om lastig te vallen met eindeloze kletspraat.

Stephan schreef:Ik hoop dat je het zolang uithoud, met Pluizer :|.

Zonder jou? Onmogelijk.

Pluizer zit me bang te maken door te suggereren dat mijn metronoom een tikkende tijdbom is. Terwijl er niets aan de hand is. Ik hoorde alleen maar een "FUT!", vlak voordat de batterijen leeg waren.
Wel gek dat de kat sindsdien ontzettend in de rui is. (Frisjes hier, trouwens.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Stephan » do nov 02, 2006 11:45 pm

http://media.putfile.com/Good-Old-Days--fullsong

Het kostte me nogal wat moeite om hem in de juiste versie op internet te krijgen. Ik had alles met een andere Cubase-driver opgenomen, eentje van windows, zodat ik met mijn USB-microfoon de akoestische gitaar en de zang kon opnemen. Maar toen ik die driver van windows naar ‘Creative Asio’ wou overzetten paste Cubase spontaan het ritme en de toonhoogte van het nummer aan. Het is me nog steeds niet gelukt om dat helemaal op te lossen, maar ik heb via een pitch-optie de toonhoogte iets lager gezet en volgens mij is hij nu zoals hij hoort. Ik ben heel benieuwd wat je ervan vind.
Ik heb dit keer er extra opgelet dat ik niet ging knippen en plakken. Ik heb wel verschillende tracks en lagen, maar ik heb foutjes er niet uitgevist, als iets echt fout ging deed ik het overnieuw. Dat klinkt op zich minder professioneel, maar ook echter. Iets anders wat aan de chaos bijdraagt zijn de stemmen van mijn broertjes en iedereen die tijdens het opnemen in de buurt was. Je hoort hier en daar iemand door de opname heen schreeuwen.
Ik heb er een tekst bij geïmproviseerd die eigenlijk weinig zegt, ik heb terplekke van een paar leuke rijmwoorden en tekst gemaakt.
Ik ben vooral benieuwd naar wat je van de indeling van het liedje vindt, of het overkomt als een volledig liedje.

Nog een korte demo naar een riff die ik op vakantie heb geschreven:
http://media.putfile.com/N-EU-demo
‘N-EU’ staat voor Noord - Europa, daar gaat het over. Ik heb nog geen idee wat ik qua tekst of coupletmuziek moet doen.
Die ‘hammer-on/pull-off’ aan het eind van elke riff is geïnspireerd door de gitaar van ‘Under the Bridge’.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma nov 06, 2006 4:17 am

Stephan schreef:http://media.putfile.com/Good-Old-Days--fullsong

Het kostte me nogal wat moeite om hem in de juiste versie op internet te krijgen. Ik had alles met een andere Cubase-driver opgenomen, eentje van windows, zodat ik met mijn USB-microfoon de akoestische gitaar en de zang kon opnemen. Maar toen ik die driver van windows naar ‘Creative Asio’ wou overzetten paste Cubase spontaan het ritme en de toonhoogte van het nummer aan. Het is me nog steeds niet gelukt om dat helemaal op te lossen, maar ik heb via een pitch-optie de toonhoogte iets lager gezet en volgens mij is hij nu zoals hij hoort. Ik ben heel benieuwd wat je ervan vind.
Ik heb dit keer er extra opgelet dat ik niet ging knippen en plakken. Ik heb wel verschillende tracks en lagen, maar ik heb foutjes er niet uitgevist, als iets echt fout ging deed ik het overnieuw. Dat klinkt op zich minder professioneel, maar ook echter. Iets anders wat aan de chaos bijdraagt zijn de stemmen van mijn broertjes en iedereen die tijdens het opnemen in de buurt was. Je hoort hier en daar iemand door de opname heen schreeuwen.
Ik heb er een tekst bij geïmproviseerd die eigenlijk weinig zegt, ik heb terplekke van een paar leuke rijmwoorden en tekst gemaakt.
Ik ben vooral benieuwd naar wat je van de indeling van het liedje vindt, of het overkomt als een volledig liedje.

Over drivers weet ik niets. Ik ben verbaasd over de microfoon-problemen die je omschrijft.
De structuur van het liedje vind ik moeilijk te volgen omdat ik weinig contrast hoor. Het nummer kabbelt op het eerste gehoor voort en blijft overwegend vaag.

Poging tot analyse: Het nummer begint met het refrein (good old days), met daarna een instrumentaal stuk. Tussen 0:40 en 1:22 hoor ik een couplet met daarna het refrein dat aanstekelijk blijft. Dan volgt tussen 1:42 en 2:11 een instrumentaal stuk. En daarna herhaalt het couplet en refrein zich, met na 2:42 een intermezzo met solo. Na 3:30 volgt het refrein, dat zich blijft herhalen. Vanaf 4:08 weer instrumentaal tot en met 4:44. Daarna volgt een slotstuk tot en met 5:26.
Geen idee of ik de termen goed heb, maar dit is hoe de indeling op me overkomt. Corrigeer me als ik ernaast zit.

De twee instrumentale stukken tot aan 2:11 vind ik vaag en lang. Ik mis daar invulling.
Tijdens de refreinherhaling (na 3:30) vind ik het nummer langdradig worden. Ik vind dat daar het refrein wordt uitgemelkt. Je geeft teveel weg. Ik zou het houden bij een of twee keer herhalen. Als de luisteraar meer herhaling wil horen, is dat een reden om het nummer opnieuw te willen horen.
Na de refreinherhaling zou ik af gaan bouwen. Pas bij 4:44 komt iets nieuws, namelijk het slotstuk.
Een totaaltijd van 5:26 is best lang.
Het couplet, het refein en het intermezzo vind ik sterke gedeeltes.

Wat betreft je technische omschrijvingen vrees ik dat je teveel met bijzaken bezig bent. Ik denk dat het lied qua compositie beter uit de verf komt als je eerst een versie maakt met een enkele gitaar en de zanglijn. Een kale versie dus. Ik ben benieuwd hoe dat klinkt.
Het lied is nog in wording. Als je dan meteen al producer/engineer gaat spelen, kan dat ten koste gaan van je basis. Dan ben je meer bezig met hoe software werkt dan hoe het liedje werkt.

Stephan schreef:Nog een korte demo naar een riff die ik op vakantie heb geschreven:
http://media.putfile.com/N-EU-demo
‘N-EU’ staat voor Noord - Europa, daar gaat het over. Ik heb nog geen idee wat ik qua tekst of coupletmuziek moet doen.
Die ‘hammer-on/pull-off’ aan het eind van elke riff is geïnspireerd door de gitaar van ‘Under the Bridge’.

Ja, ik hoor er iets Frusciante-achtigs in. Ik weet niet precies wat hammer-on/pull-off is. Zover ben ik nog lang niet.
De muziek vind ik interessant. Hier zou je zo een zanglijn overheen kunnen zetten, evenals met 'Geef me regen'. Probeer het eens. Helder en duidelijk, up-front, zonder te verstoppen in een mixje.
http://media.putfile.com/Geef-me-Regen

Schrijf een enkel couplet en een refrein. Het couplet herhaal je op plekken waar een couplet moet zijn. Zo weet je zeker dat elk couplet hetzelfde is, qua structuur. Later kun je nieuwe coupletten voor schrijven, op basis van dat ene couplet.
Voordeel is dat je in eerste instantie weinig tekst hoeft te schrijven, terwijl je toch de indruk van een heel lied hebt.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron