Show je creativiteit! 2.0

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Stephan » di apr 17, 2007 10:56 am

Daniel73 schreef:[‘Hyperactief’] Wat ik mis is wat je bereikt hebt in "Koffie-is-niets-meer-waard-70", dat als titel "VETTE BAS" heeft. Waar is het bassige geluid gebleven? Ook mis ik de herhalende gitaartoon en de akoestische gitaar. Misschien Kun je het een en ander combineren met de nieuwe versie?
Gaat het om overdubs over dezelfde basis, of heb je de basis aangepast?

Ik heb geprobeerd om een zo natuurlijk mogelijke versie neer te zetten. De gitaar met een baseffect heb ik vervangen door een echte basgitaar. Dat vind ik alleen al om het idee prettiger.
Wat betreft de gitaren heb ik geprobeerd om alles overzichtelijk te maken, en soort schoonmaak. Ik had eerst twee ritmegitaartracks, die ik nu naar één heb gereduceerd. Verder heb ik de akoestische gitaar weggehaald, omdat ik bang was dat de opname er te chaotisch van zou worden. ‘Hyperactief’ is de zo schoon mogelijke versie van ‘Koffie is niets meer waard’. Ik ben niet helemaal zeker van de piano op de achtergrond. Voegt die iets toe aan de opname of niet?
De opname bestaat inderdaad uit overdubs op dezelfde basis als ‘Koffie is niets meer waard’, dus ik kan in principe het een en ander mixen.
De ‘VETTE BAS’ is overigens niet door mij erbij gezet. Volgens mij heb ik deze opname op mijn vaders directory uitgemixt, waardoor bij alle mp3’s zijn informatie erbij staat. (Zijn naam als artiest, met daaronder ‘home made’ :/).
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Caspar » di apr 17, 2007 8:04 pm

Daniel73 schreef:Wil je ze alleen laten lezen, of wil je commentaar? In mijn geval is dat al gauw uitgebreid commentaar, zoals bij Stephan, dus ik vraag maar. :)

Commentaar is okay hoor, als je me maar niet genadeloos afslacht en alles opbouwend blijft :)
Daniel73 schreef:Ik heb de theaters al geboekt!

Wanneer begint de kaartverkoop? :P
Daniel73 schreef:
Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Er is een McDrake-board in aanbouw over Nijgh.

Bedoel je deze? http://bb.mcdrake.nl/tobia/

Ja. Het gaat om een test. Eerst de rest van McDrake op orde brengen.

Als ie af is word ik zeker lid!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » do apr 19, 2007 10:00 pm

Verdwaald

Ook al zijn mijn ogen helderblauw,
Mijn oogleden zijn zwaar als lood,
Liefste ik blijf je eeuwig trouw,
Morgen heb ik een afspraak met de dood.

Ik weet niet hoe ik nu moet leven,
Hoe kan ik ooit nog verdergaan?
Was ik maar naar de hemel gedreven,
In de richting van de maan.

Geluiden uit het duister,
Verdwijnen in het licht,
En mysterieus gefluister,
Ontneemt mij mijn zicht.

Wit schijnsel doorboort een pijnlijke gedachte,
Een jongen schrikt op van zijn stoel,
Voelt zich bekeken door hogere machten,
Hij probeert zich te laten leiden door gevoel.

Hoe vaak moet hij nog zo zitten?
Met de handen in het haar,
Op de grond liggen kersenpitten,
Hij denkt alleen maar aan haar.

Zijn tekens gaan verloren,
Zijn woorden verstommen bij de aanblik van een ster,
Niemand zal kunnen horen,
Hoe hij is gekomen van ver.

Dat hij zocht naar het meisje van zijn dromen,
Maar die droom heeft nooit echt bestaan,
Daar had hij veel eerder achter kunnen komen,
Maar nu is het begonnen en zal het eeuwig verdergaan.

Caspar (19-04-’07)

Net geschreven, hoewel een paar zinnen gisteren al door m'n hoofd spookten. Ik vind hem in elk geval goed gelukt :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » vr mei 04, 2007 11:26 pm

2007-02-25 23:00:05, Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Voordeel van liedjes is dat daarin vrijuit van alles gevraagd kan worden. Bijvoorbeeld "What exactly is a dream? What exactly is a joke?" Op die manier kan uiting gegeven worden aan levensvragen. Maar de vraag blijft of het nut heeft... Als er al zoveel mensen tevergeefs nagedacht hebben over de zin van het leven, waarom zou het mij dan wel lukken?

Het is er dan in ieder geval uit, dat is al heel wat. Muziek is voor mij een belangrijke vorm van expressie, met name van dingen die ik niet zomaar zou kunnen zeggen. In een liedje kun je inderdaad van alles vragen of zeggen.

Probleem dat ik heb is dat ik in een liedje een goed metrum en rijmschema wil. Dus ik heb nog veel te oefenen om echt van alles te kunnen vragen of zeggen, in een lied. :)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Je kunt tekenen en muziek combineren. Door illustraties bij je liedjes te maken. Zoals met CD-boekjes en LP-hoezen.

Daar heb ik het een en ander mee geprobeerd, maar vooralsnog met weinig verbluffend resultaat. Het probleem is dat ik veels te perfectionistisch ben. Dan moeten de tekeningen meteen geweldig zijn, terwijl ik mijn creativiteit over twee verschillende mediums moet verdelen. Maar het zou op zich een manier kunnen zijn om van mij perfectionisme af te komen. Ik ben nu bezig met kindertekeningen, geïnspireerd door een albumcover van ‘The Cure’. Tot dusver niks om over naar huis te schrijven, laat staan om op internet te zetten :).

Ik ben toch wel benieuwd. Welke albumcover van 'The Cure'?

Ik heb een aantal van je levensbeschouwelijke citaten die ik nog niet beantwoord heb, in een bericht geplaatst onder 'Levensbeschouwing'.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5091#p5091
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za mei 05, 2007 2:38 am

2007-02-27 09:51:34, Stephan schreef:Het is inderdaad goed om te variëren. Er zijn ook momenten dat ik nauwelijks inspiratie of zin heb om muziek te maken, en dan is het weer leuk om een film te kijken, of om naar een Cd van iemand anders te luisteren. En ik vind het ook leuk om aan het einde van de week met kennissen te voetballen. Dan voel ik me of ik fysiek nog enigszins gezond bezig ben.

Ik vind fitnessen wel interessant. Maar daar ben ik lang niet geweest.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Met een gitaar voel ik me het best. Zo goed dat ik ervan schrik en excuses bedenk om mezelf in te dammen. Zou het eigenlijk wel mógen, zo eindeloos blij met een puur eigen hobby zijn? Is een vorm van het beruchte Calvinisme?

Zolang je het in het juiste perspectief ziet zou ik niet weten waarom het verkeerd zou zijn. Natuurlijk moet je er niet fysiek onder lijden (zoals sommige gamers in bijv. Korea die letterlijk sterven omdat ze vergeten te eten en te drinken).
Ik vind de boodschap van het Calvinisme overigens nogal destructief. Dé oorzaak dat Nederlanders vaak van die bekrompen onhandige ingehouden

Ja? En toen? :)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Ik denk dat ik aan gitaar spelen het meeste heb, omdat ik dan eventueel samen muziek kan maken. Er zijn weinig mensen die tegelijkertijd samen tekenen.

Met tekenen sluit je jezelf inderdaad vaak af in een afgelegen torenkamertje, terwijl je met muziek mensen ontmoet en jezelf kan uitdrukken. Wat ik ook een voordeel vind is dat het bij muziek vaak om de emotie gaat, waardoor iedereen bij de muziek zelf iets in kan invullen. Een tekening is zó en niet anders.
Je kunt overigens met meerdere personen tekenen, als je bedoeling is om iets avant-gardistisch te maken. Of, wat ik wel eens met mijn broers doe terwijl we in de auto op weg naar vakantie of het strand zijn: een blad over drie vouwen verdelen en omstebeurt een hoofd, buik en benen tekenen, zonder dat de een weet wat de ander heeft getekend (alleen de uiteinden van de lijnen worden naar het volgende tekenvlak doorgetrokken). Zo krijg je de meest idiote figuren :).

Daar had ik niet aan gedacht. Maar met het voorbeeld zeg je: "zonder dat de een weet wat de ander heeft getekend". Dus dan ben je toch geïsoleerd. :)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:[broer] Is hij verstoten, om het maar platweg te zeggen? Of is er nog contact met hem of met eventuele behandelaars?

Hij is niet vrijwillig uit huis gegaan, maar de reden was dat het niet goed ging als hij in huis was. Hij is niet echt verstoten. Mijn ouders hebben hem o.a. Financieel gesteund. Daar heeft hij volgens mij zelf om gevraagd, tot nu toe is er weinig van dat geld teruggezien. Op zich begrijpelijk, omdat ik niet denk dat hij het zo ruim heeft, maar het is aannemelijk dat een groot deel aan drugs opging. Al weet ik niet hoe het op dit moment precies is. Hij schijnt nu in de gevangenis te zitten.

Om radeloos van te worden. Zijn er inmiddels veranderingen?

2007-03-18 17:05:50, Stephan schreef:
Daniel73 schreef:]Ik voel zelf geen behoefte tot crimineel gedrag, omdat ik daar toch te angstig voor ben. Dat is voor mij een reden om medicatie te mijden, omdat dan de kans bestaat dat ik arrogant word. Wie weet zou bij mij een averechts effect kunnen ontstaan, zodat pillen iets crimineels in me boven brengen dat nu door mijn warrigheid wordt verhinderd.

Dat is op zich dan al een groot verschil met mijn broer. Die heeft sinds ik me kan herinneren een obsessie voor wapens en geweld gehad met de meeste vreemde situaties die daardoor ontstonden.
Ik heb zeker ook geen behoefte tot crimineel gedrag in de realiteit, waarschijnlijk om dezelfde reden als jouw. Ik sta niet graag stil bij de negatieve gevolgen van crimineel gedrag.

Wat ik me afvraag is in hoeverre crimineel gedrag aangestuurd zou kunnen worden door bv. een foute stofwisseling in de hersenen. Of ligt het andersom en is crimineel zijn de basisnorm voor een roofdier als de mens? Zo kunnen zelfs de aardigste mensen inhalig worden en voordringen, om het grootste stuk taart op een schaal te pakken. Zo heb ik werleens in een supermarkt meegemaakt dat omgeroepen werd dat het brood half geld was, terwijl ik de broodafdeling passeerde, en ik kwam zodoende op een zowat stripverhaal-achtige manier tussen graaiende mensen terecht. Alsof het hongerwinter was.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Zelf vermeed ik liever clubs en liep ik ontzettend achter individuele personen aan, in een overdreven aanbidding.

Daar herken ik mezelf best wel in, maar misschien ligt dat aan mijn leeftijd. Ik kan heel erg opkijken naar personen. Op zich is het best zo dat anderen goede eigenschappen hebben waar ik van kan leren, maar in de praktijk stel ik mezelf wel teleur, omdat vroeg of laat blijkt dat de persoon waar ik naar opkijk ook slechte kanten heeft.

Ik vind personen interessant die behalve hun goede kanten, ook hun slechte kanten laten zien. Een Nederlands voorbeeld daarvan vind ik Lennaert Nijgh, die veel zelfkritiek en zelfspot had. Dan vind ik dat iemand meer kan zeggen dan wanneer alleen kritiek op anderen gegeven wordt. Een lijn die ik tussen Lennaert Nijgh en Kurt Cobain zie is dat in hun werk zichzelf de schuld kunnen geven van ellende in en om hem heen. Al was het alleen maar als artistieke uiting.

Wat me tegenviel aan Kurt Cobain was dat hij met geweren ging pronken. Op de camera gericht. Op zichzelf gericht. Dat ging nergens meer over. Wat zou dat zeggen over criminele aanleg? En dan is het nog wel een beroemd persoon, die dat doet voor het oog van de wereld. Britney Spears is er niets bij.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Ik bedenk me dan dat ik weleens zomaar bewusteloos zou kunnen raken en dat ik dan een trein over me heen krijg.

Het wrange voordeel van zo’n situatie is dat je er dan niets van merkt. Ik denk dat iedereen tot in zekere mate paranoïde is. Ikzelf heb soms op de autoweg de angst dat automobilisten plotseling de macht over het stuur kunnen verliezen en een ongeluk veroorzaken.

Ik ook. Het gevaar is dat je dan na gaat denken over wat zoal kan gebeuren. Zo kun je de vreselijkse angsten krijgen die op waarheid berusten en tegelijkertijd absurd zijn.
Zo kan er nu, terwijl ik veilig thuis zit, een vliegtuig naar beneden storten. En gezien de hoeveelheid vliegtuigen in de lucht, is dat heus zo'n absurde gedachte niet. Of wel?

Waar ik voor vrees is een overstroming van Nederland, in een New Orleans-achtige situatie. Zou ik als Noach uitgelachen worden, als ik gekleed met een zwemvest over straat ga lopen?

Misschien is dit interessant als topic: Zaken om je bang over te maken. :)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Dus zelfs met "professionele hulp" kan er een lange weg te gaan zijn.

Inderdaad kan er flink wat worden aangerommeld, en lopen er een heleboel figuren in de hulpsector rond die daar blijkbaar niets te zoeken hebben. Qua fysieke hulp heb ik een aversie van ziekenhuizen in Den Bosch. Daar hoor ik de meest nare verhalen over. Mijn vertrouwen is in die ziekenhuizen min of meer totaal verdwenen. Ik ga liever een eindje verder naar het AMC in Amsterdam, waar ik me nauwelijks slechte ervaringen mee kan herinneren.

Van de geestelijke gezondheidzorg heb ik niet heel veel verstand, maar zo’n beetje alles wat ik erover heb gehoord geeft me er erg negatief beeld van. Ook de verhalen over mijn broer. Hij was een keer een dag lang door psychologen onderzocht met als uiteindelijk concluderend advies dat mijn ouders hem eens een goede actiefilm moesten laten zien. Dan twijfel ik aan het gezonde verstand van die psychologen. Hoe komen ze erop?

Dan waan je je toch in het Barksverhaal over Weekhart Flapperbol? (WDC 92, Beste Verhalen nr. 3) Wat mij opviel is hoezeer striptekenaars gelijk blijken te hebben in de mafheid van de zogenaamde zielknijpers. Een ander Barks-voorbeeld is de door de neefjes geraadpleegde zielknijper (brain expert) die na onderzoek concludeert dat een gek geworden, raketbouwende Donald toch geen kwaad kan op de maan. (WDC 44, Beste Verhalen nr. 9) Zo blijken bizarre grappen voor mij een diepere betekenis te krijgen. Dan slaat mijn lachbui om in een paniekerig: "Barks maakte geen grapje! Dit is harde realiteit!"

Er zal vast wel een gedachte achter die tip zitten, om een "goede actiefilm" te laten zien, maar wat dan? Wordt iemand gezond van een film? Of van een sportvereniging? Zo ja, waarom zouden er dan psychologen zijn? Dat kan een huisarts ook nog wel bedenken.
Wat ik mis is diepgang. Zo is mij gezegd dat ik voor filosofische gedachten op de verkeerde plek ben. Toen ik vroeg wat dan wel een geschikte plek was, werd mij een kerk geadviseerd.
Is dit wat de reguliere geneeskunde te bieden heeft? Laat de "Vereniging Tegen Kwakzalverij" zich daar eens druk om maken.

Misschien kan deze discussie iets worden voor een algemeen topic over gezondheid en geneeskunde?

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Nu gaat het om een motorclub, waarvan de religie-achtige naam me opvalt ("Hell" en "Angle"),

Ik heb laatst iets over motorbendes gelezen. In Engeland schijnen de ‘Satans Slaves’ te bestaan. Dat klinkt nog een graadje zorgwekkender.

Van het (atheïstische) "moderne satanisme" heb ik, in een interview op YouTube, begrepen dat duivelse namen of beelden gebruikt worden om gelovigen die daar gevoelig voor zijn, terug te plagen. Ze zouden niets met een satan te maken hebben, omdat ze dat ook onzin vinden.
Zorgwekkend wordt het volgens mij pas als men echt een duivel (of een engel) in gedachten heeft, die men als slaaf meent te moeten volgen. Dan kan als het ware een "hoger doel" ontstaan, waar offers voor gepleegd moeten worden. Maar daar hoef je geen satan voor te noemen. Ik zou 'Jesus Slaves' of 'Mohammed Slaves' dan evenzeer zorgwekkend vinden, om maar wat namen te bedenken.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:In hoeverre is je broer in staat tot zelfrelativering? Al die vijanden die op hem opkomen, en zo. Wordt hij daar niet enigszins sceptisch van, dat zoveel mensen (volgens hemzelf) een probleem met hem hebben, en dat hij over paranormale krachten zou beschikken? Waar is de zelfrelativering?

Dat weet ik niet. Het lijkt me heel moeilijk om zoiets te relativeren als je er midden in zit, en nog erger als je drugs gebruikt. Ik hoop zeker dat hij de situatie uiteindelijk kan relativeren, maar op dit moment denk ik van niet.

Zouden religie en drugs een negatief versterkend effect op elkaar kunnen hebben? Daar denk ik vaak aan.
(Religie bedoel ik hier in ruime zin. Waaronder geloven in geesten.)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:[The Wall] Het gaat over een pop-artiest die uiteindelijuk zo doordraait dat hij een Nazi-achtige show opzet.

Wat bedoel je precies met een Nazi-achtige show?

De ik-figuur draait zo door dat hij zijn fans publiekelijk gaat keuren. Zo moeten "zwakke" minderheden uit het publiek verwijderd worden, en "tegen de muur" geplaatst.
Je zou de film moeten zien om dit te kunnen volgen. Ik begrijp het zelf amper. De film bevat een sterk fragment waarin hij als een soort van Hitler-figuur met megafoon oproept "to cut out the deadwood". Een bekende scene hieruit zijn de animaties van getekende, marcherende hamers. Huiveringwekkend cynisch.

Pink Floyd The Wall - 3 Songs
http://www.youtube.com/watch?v=9Y8eFz76imw
In the Flesh II, Run Like Hell & Waiting for the Worms

'In the Flesh' laat de Nazi-achtige show zien, 'Run Like Hell' razzia-achtige toestanden, en 'Waiting for the Worms' de optocht met de megafoon.
Er is in 'In the Flesh' zelfs een vrouw die haar kind omhoog houdt naar de "surrogaat"-Pink.

Dit behandelen zou wat mij betreeft een toegewijd topic waard zijn.
Zo valt de regel "You cannot reach me now" me op, in 'Waiting For the Worms'. Ik vind dat defilm een interessant inzicht geeft in hoe iemand kan vervreemden en doordraaien, op een manier die - zoals ook in de realiteit - moeilijk te verwoorden is.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Ik denk dat mijn probleem is dat ik niets hoor. Als ik echt stemmen zou hóren, terwijl er niemand is, dan wist ik meteen al hoe laat het was. Een onhoorbare stem lijkt mij sluwer. Als ik door een duivel bezeten ben, zoals ik het symbolisch zie, dan heeft die duivel het lang bij mij uitgehouden voordat iemand iets merkte.

Wat ik me ervan voorstel is dat wanneer je stemmen hoort terwijl er niemand is, je altijd wel iets invult waardoor je jezelf toch voor de gek houdt. Wanneer je geen stemmen hoort klinkt zoiets als raar en vreemd, maar wanneer ze wel hoort zijn ze dat waarschijnlijk voor jouw niet.

Zo kan men bijvoorbeeld denken dat het een geest is. Voor wie in geesten gelooft is dat dan relatief normaal, in contact te staan met een geest.
Bedoel je zoiets?

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Is je broer creatief? Heb je raakvlakken? Heeft hij interesses waar hij veel om geeft? Misschien zou dat een startpunt kunnen zijn.

We zijn allebei veel met muziek bezig, al verschilt de smaak waarschijnlijk wel. Hij stond de laatste keer dat ik hem zag in de muziekwinkel met Papa Roach in zijn handen. Verder luisterde hij voor zover ik weet naar Nirvana, Metallica, Limp Bizkit, The Offspring, etc.
Ik vind het trouwens wel moeilijk om met hem te praten. Ik weet echt niet wat hij precies denkt.

Bespeelt hij zelf ook een muziekinstrument?

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Ik denk (hoop!) dat jij sterk en intelligent genoeg bent om bepaalde gedachten te blokkeren. Hoewel ik vind dat je best wel veel afvraagt, zoals het wel/niet over het hoofd zien van "belangrijke zaken". Maar misschien ben jij een gewone piekeraar?

Ik heb er een tijdje geleden een goed gesprek gehad met iemand die mijn grootste twijfels weg nam.
Het schijnt volgens mij ook een leeftijdskwestie te zijn; ik hoor veel over tienerdepressiviteit en identiteitscrisissen rond die leeftijd.
Wat me dan nog dwarszit is dat er ook iets bestaat als een midlifecrisis, terwijl ik het liefst geen twee keer een identiteitscrisis wil meemaken.

Ik heb zelfs gehoord over een quarter-life crisis. Zelf vind ik het vreemd om over de 30 te zijn. Ik verkondig vaak dat dertig "over te hill" is. Maar ik voelde me vroeger al bejaard.
Maar hoe oud ben jij? Tussen de 10 en de 19. Tienerjaren zijn volgens mij tegelijkertijd het moeilijkst en tevens het leukst. Helaas is dat voor mij voorbij. Vrienden uit die tijd zijn nu ook oud, en de jongeren van nu zien me aankomen. Zo ben ik tussen wal en schip beland. Ik ben in de generatiekloof gevallen. (Misschien moet ik hier een smartlap aan wijden.)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Misschien kan ik beter een apart topic maken voor zaken als gezondheid. Eigenlijk is dit topic sowieso meer een correspondentie tussen jou en mij, dan persé over eigen creativiteit.

Ik heb er geen problemen mee. Ik vind het sowieso fijner als de ‘discussie’ wat breder kan zijn, zodat je niet hoeft op te letten of je binnen het onderwerp blijft.

Het maakt discussies moeilijk te volgen. Mijn ervaring is dat tijdens het schrijven elk zijspoor interessant is, maar dat ik daarna amper kan volgen wat ik zelf geschreven heb. Een nadeel vind ik nu dat de creativiteit wordt ondergesneeuwd, door de gezelligheid. Zo vallen de songteksten en inmiddels jouw liedjes amper meer op tussen alle zijsporen. Dan kan het beter meteen een zijspoor-topic worden.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Hoe dan ook, sorry dat ik nu weer een chaotisch bericht aan mijn naam toevoeg.

Sorry dat het zo lang duurt om te reageren. Ik heb het echt heel druk gehad met van alles en nog wat, en dan bezuinig ik meestal het eerst op de computer. Vooral met school begint het nu erg druk te worden, en moet ik bijna kiezen tussen wat ik wel of niet ga maken en inleveren, omdat ik nog zat andere dingen te doen heb. Zelf muziek maken staat nu op een laag pitje, omdat ik niet echt rustig met een gitaar achter de computer kan zitten met de stressende gedachte dat ik binnenkort in de knoei raak met schoolwerk.
In ieder geval lukt het me steeds beter om te plannen en krijg ik iets meer vat op mijn huiswerk. Ik ben de afgelopen paar dagen ziek geweest, dus had ik de kans om wat bij te werken. In principe heb ik nog een stapel leerwerk en maakwerk voor de komende week liggen, maar ik kan dit gesprek moeilijk nog langer uitstellen.

Succes. Goed dat je computerhobbies een lage prioriteit kunt geven. (Zei de oude man.)

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Mensen onderschatten vaak hoe zwaar het is om met een psychische klacht te leven.

Het lijkt mij een van de ergste dingen die een mens kan overkomen, omdat het effect heeft op je hele leven en welzijn. Bij kramp in je pink kun je nog goed doorgaan, maar geestelijke ziekten hebben op je hele leven een negatief effect.

Nadeel van een psychische ziekte is dat het rechtstreeks inwerkt op je zijn. En een psychische ziekte laat zich moeilijk definiëren? Heb ik nou last van een psychische ziekte of ben ik een gewoon een lastig persoon? Of is het beide? En wat is dan welk? Waar ligt de grens?
Misschien is het onmogelijk voor een mens zichzelf te doorgronden, omdat een mens niet langs zichzelf heen kan kijken. Zodoende is er altijd een vervorming van wat werkelijkheid zou moeten zijn, en zit je er per definitie altijd naast.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » za mei 05, 2007 10:41 pm

Garbel garbel...
Een lijn die ik tussen Lennaert Nijgh en Kurt Cobain zie is dat in hun werk zichzelf de schuld kunnen geven van ellende in en om hem heen.

Ik bedoel: "Een lijn die ik tussen Lennaert Nijgh en Kurt Cobain zie is dat ze in hun werk zichzelf de schuld kunnen geven van ellende in en om hen heen."
En een psychische ziekte laat zich moeilijk definiëren?

Ik bedoel: "En een psychische ziekte laat zich moeilijk definiëren." (Zonder vraagteken.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo mei 06, 2007 5:49 pm

2007-04-17 10:56:50, Stephan schreef:
Daniel73 schreef:[‘Hyperactief’] Wat ik mis is wat je bereikt hebt in "Koffie-is-niets-meer-waard-70", dat als titel "VETTE BAS" heeft. Waar is het bassige geluid gebleven? Ook mis ik de herhalende gitaartoon en de akoestische gitaar. Misschien Kun je het een en ander combineren met de nieuwe versie?
Gaat het om overdubs over dezelfde basis, of heb je de basis aangepast?

Ik heb geprobeerd om een zo natuurlijk mogelijke versie neer te zetten. De gitaar met een baseffect heb ik vervangen door een echte basgitaar. Dat vind ik alleen al om het idee prettiger.
Wat betreft de gitaren heb ik geprobeerd om alles overzichtelijk te maken, en soort schoonmaak. Ik had eerst twee ritmegitaartracks, die ik nu naar één heb gereduceerd. Verder heb ik de akoestische gitaar weggehaald, omdat ik bang was dat de opname er te chaotisch van zou worden. ‘Hyperactief’ is de zo schoon mogelijke versie van ‘Koffie is niets meer waard’. Ik ben niet helemaal zeker van de piano op de achtergrond. Voegt die iets toe aan de opname of niet?
De opname bestaat inderdaad uit overdubs op dezelfde basis als ‘Koffie is niets meer waard’, dus ik kan in principe het een en ander mixen.

Welke piano op de achtergrond? Waar?

Wat ik mis is het bassige geluid in 'Koffie-is-niets-meer-waard-70'.
In 'Koffie-is-niets-meer-waard-70' vind ik bij 01:55 de akoestische gitaar interessant. Maar het probleem met mixen is dat als je voor het ene geluid kiest, dat het dan invloed kan hebben op een ander geluid. Aardbeien zijn lekker, maar kersen ook. Dan vind ik het moeilijk om knopen door te hakken.

Regels waaronder "Koffie is niets meer waard. Ik probeerde perfect te zijn, maar dat past niet bij mijn aard." vind ik sterk. Evenals "Ik voel me leeg sinds jij vetrok", "Er is geen betekenis", en "Alles is waardeloos".
Wat is de hele tekst?

Overzicht:
2006-12-15: http://media.putfile.com/Koffie-is-niets-meer-waard
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=3912#p3912
2007-01-29: http://media.putfile.com/Koffie-is-niets-meer-waard-70
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=4268#p4268
2007-02-25: http://media.putfile.com/Hyperactief
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=4359#p4359

Stephan schreef:De ‘VETTE BAS’ is overigens niet door mij erbij gezet. Volgens mij heb ik deze opname op mijn vaders directory uitgemixt, waardoor bij alle mp3’s zijn informatie erbij staat. (Zijn naam als artiest, met daaronder ‘home made’ :/).

Jouw mp3's heten vaak 'Title', waardoor ik in Windows Media Speler moet raden welk nummer welk nummer is. Windows Media Speler laat geen bestandsnamen zien als er een "Title" is.

2007-04-17 20:04:52, Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Wil je ze alleen laten lezen, of wil je commentaar? In mijn geval is dat al gauw uitgebreid commentaar, zoals bij Stephan, dus ik vraag maar. :)

Commentaar is okay hoor, als je me maar niet genadeloos afslacht en alles opbouwend blijft :)

Bij voorkeur zou ik teksten en gedichten apart willen behandelen. Ik vind 'Show je creativiteit!' teveel een allegaartje.

Het liefst zou ik tekeningen, teksten en liedjes overzichtelijk willen opsommen in een McDrake bibliotheek, als een soort 'Galerij der Kleinen'. Maar over een bibliotheek kan ik helaas nog niets beloven.

Wat betreft oordelen over teksten valt er voor mij weinig af te slachten, omdat ik er zelf te weinig kaas van heb gegeten. Lennaert heeft een keer de vloer aangeveegd met m'n rijmelarij, in 2000. Eerst voelde ik me als op m'n tenen getrapt, maar hij had gelijk.

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Ik heb de theaters al geboekt!

Wanneer begint de kaartverkoop? :P

Nadat ik met overheid overlegd heb. Men vreest een stormloop op de kassa's. Straten moeten worden afgezet. Ambulances moeten paraat staan voor onder de voet gelopen fans. Je kent het wel. :)

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:
Caspar schreef:Bedoel je deze? http://bb.mcdrake.nl/tobia/

Ja. Het gaat om een test. Eerst de rest van McDrake op orde brengen.

Als ie af is word ik zeker lid!

Alleen als ie af is? Lekker makkelijk. Moet ik ondertussen zeker al het vuile werk doen. De jeugd van tegenwoordig is maar lui. In mijn tijd (vanaf 1973) was dat wel anders! :P
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » zo mei 06, 2007 7:30 pm

Ach ja, je hebt wel gelijk. Als ik nu lid wordt kunnen we het forum ook een beetje inwerken voor groter publiek.
Overigens, hier is een apart topic voor Gedichten en Verhalen:
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewto ... 5124#p5124
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » do mei 10, 2007 5:22 pm

Daniel73 schreef:Alleen als ie af is? Lekker makkelijk. Moet ik ondertussen zeker al het vuile werk doen. De jeugd van tegenwoordig is maar lui. In mijn tijd (vanaf 1973) was dat wel anders! :P

Ik heb inmiddels een paar berichtjes gepost op dat forum daar ;)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo mei 20, 2007 3:28 am

Na de laatste computer-"reparatie", weken geleden, kan zelfs m'n geluidskaart niet meer opnemen.

En wat betreft mijn Fostex multitracker creativiteit (geploeter) tot dusver blijk ik een vals stem-apparaat te hebben gebruikt. Mijn Cort E205 auto chromatic tuner blijkt op ongeveer 443Hz te staan, in plaats van 440Hz. En dat verschil is precies genoeg om irritant te zijn.
Dus mijn opnames tot dusver zijn consequent vals gestemd. Wat merkbaar moet zijn bij opnames met keyboard erbij. Tenzij die ook vals is. :|
Genante is dat ik niets heb gemerkt. Ik ging er vanuit dat als ik braaf stemde, ik daadwerkelijk gestemd was. Het verschil kwam pas aan het licht toen ik mijn stem-apparaat met gitaarles meenam, om te vergelijken.
Het was me opgevallen dat ik bij gitaarles met een Korg langer bezig was met stemmen. De Cort heeft alleen lampjes, voor halve nootafstanden. De Korg heeft een display met een wijzer, met lampjes voor fijnstemming. Dus zodoende werd pijnlijk nauwkeurig duidelijk hoezeer de Cort ernaast zit.
Een vals stem-apparaat. Dat heb ik dan weer.

Afgelopen woensdag heb ik een nieuw stem-apparaat gekocht. Een Korg chromatic tuner CA-30. Met deze kan het aantal Hz ingesteld worden. Dus ik kan 'm stemmen zoals de foute Cort.
Stemmen van gitaar duurt nu wel langer. De Korg is merkbaar preciezer. En dankzij de display kan ik zien hóe precies. Hoewel ik me nu meer dan ooit afvraag wat nou werkelijkheid is.
In de muziekwinkel gebruikte men een stemvork. Maar wat is daar dan weer het ijkpunt van?

Ik heb verder een Boss Compression Sustainer CS-3 pedaal gekocht. Pakweg 70 euro. Met dat pedaal kan het gitaargeluid samengebald worden, zodat een gelijker en voller geluid ontstaat.
zie bijv.: http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_effects#Compressor

Zonder compressor klinken bassnaren gauw te hard, en is een groot verschil in hardheid van een enkele snaar en meerdere snaren.

Met een compressor kunnen deze verschillen in hardheid worden samengeperst tot een gelijker signaal. Dit is het kastje dat echt een stevige, electrische gitaar neerzet.
Ik heb van de verkoper begrepen dat dit kastje normalitair als eerste na de gitaar volgt, waarna andere kastjes kunnen volgen. In mijn geval een Dunlop Crybaby Q95 die nu, met de compressie vooraf, echt als een scheurend wah-wah pedaal klinkt. (De "Overdrive" distortion haal ik uit mijn versterker. Daar heb ik nog geen kastje voor.)
Extra voordeel van een compressor is dat ik mijn gitaarversterker nu harder kan zetten, omdat het signaal nu controleerbaar is. Geen onverwachte uitschieters meer in het geluid. Want ik kan een plafond instellen.

De sustain zorgt het doorklinken van een signaal. Bij het aanslaan van een snaar kan de sustain een wegstervend geluid harder maken. In combinatie met compressie kun je zo dus de typische lange noten neerzetten, omdat de sustain de wegstervende snaartrilling als het ware volgt en erop in zoomt.
Zodoende kan ik zelfs radio-signalen ontvangen via gitaar. En ergens bij mijn buren is iets dat bliept als een digitaal klokje. :/ Dit soort radiogolven-vervuiling is te verwachten met electrische gitaar. Zeker met overdrive, compressie en sustain. Mijn gitaarleraar heeft er zelf ook last van, in een oefenruimte nog wel.

Ik ben nu dankzij dat kastje veel enthousiaster over electrische gitaar. Omdat ik nu een duidelijker verschil heb met natuurlijk, akoestisch geluid.
Electrisch hoef ik nu, afhankelijk van wat ik instel, als het ware maar te wijzen naar een snaar en ik heb al een blok massief geluid uit mijn versterker.
Nu kan ik de takkenherrie maken die ik met een electrische gitaar hoopte te maken.

Jammer dat ik nu niets van dat effect-pedaal kan laten horen, vanwege de computerproblemen. Of misschien is het juist wel beter zo. :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 5:48 pm

Hieronder een bijgewerkte 'Zeeruis', van 7 maart 2007. Met "hier de" i.p.v. "meer de".
De vorige versie heb ik verstuurd op 23-01-2007.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=4215#p4215

Mijn plan is om voltooide teksten uiteindelijk onder topic 'Show je Creativiteit: Gedichten en Verhalen' te plaatsen.
Hoewel ik nu vrij zeker ben over deze 'Zeeruis', houd ik de tekst nog even onder voorbehoud. Reden is dat ik eerst nog wat wil oefenen met het zingen van de tekst. Vooral omdat ik twijfel met Stephan's suggestie om het woord "bewust" weg te laten, in de refreinen.

- - - - - - - - - -

ZEERUIS (sea of madness)

Dolend door de tegenwind,
zonder doel sinds jij verdween,
de koude gaat door merg en been.
Ik voel me oud en onbemind,
verbannen, oeverloos alleen,
nergens zie ik hier de kust.
Ik ben doorweekt en uitgeblust,
de golven dansen om me heen.

Verlangens - diep en half vergaan -
naar iets als leven vóór de dood,
de lichten springen in het rood.
Ik kan mezelf niet meer verstaan
en nergens is een reddingboot
en nergens zie ik hier de kust.
Het maakt me hevig ongerust,
de golven worden veel te groot.

Zonder koers
zal ik blijven verdwalen,
zelfs jij negeert bewust m'n noodsignalen.

(man overboord, man overboord)

Dolend door de tegenwind,
zonder doel - sinds jij verdween -
de koude gaat door merg en been.
Ik voel me oud en onbemind.

Verzonken in een Zee van Ruis,
ik hoor alleen maar hoon en haat,
laverend door de storm op straat.
Ik loop verkeerd, ben steeds abuis.

Zonder kompas
zal ik blijven verdwalen,
zelfs jij negeert bewust m'n noodsignalen.

Een haven is voor mij te laat,
een ligplaats louter voor wat rust.
Hoe kom ik dichterbij de kust?
De golven geven mij geen raad.

Zonder jou
zal ik blijven verdwalen.

. . . - - - . . .



woorden: Daniel
muziek: F.

(13-01-2001; 09-03-2001; 31-05-2002 18:08; 07-03-2007)
(getypt: 01-06-2007)

overgebleven suggesties:
- geschrapte regel "het zoeklicht kleurt m'n ogen rood" behouden (i.p.v. lichten in rood)
- "zelfs jij negeert m'n noodsignalen" (dus geen "bewust")

- - - - - - - - - -
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 6:16 pm

Hieronder 'Morgen wordt een mooie dag (vandaag)'. Ik twijfel nog of deze versie goed is als definitieve tekst. Enerzijds vind ik de tekst te leeg en te makkelijk. Anderzijds horen leegheid en gemakzucht bij de luie inhoud van de tekst.

In een eerder bericht, van 2001-2007, heb ik link naar een (langdradige) klad-opname van mezelf geplaatst.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=4167#p4167
Dat is een klad-opname op basis van een eerdere versie van de tekst. Couplet 2 heeft nu iets meer variatie ten opzichte van het eerste couplet. Doordat een overeenkomende regel veranderd is. ("Alles wat me leuk lijkt" i.p.v. herhaling van "Alles wat ik aanpak".)
http://media.putfile.com/fosmix0011-040716-eq-pun


- - - - - - - - - -

MORGEN WORDT EEN MOOIE DAG (VANDAAG)

Vandaag wil niets me lukken.
M'n kat is in een crisis
en de mensen hebben nukken.
Alles wat ik aanpak
valt meteen uiteen in stukken.
Ik heb de allermooiste plannen,
maar vandaag wil niets me lukken.

Mórgen daarentegen
ga ik eindelijk bewegen,
mórgen ga ik zeker aan de slag.
Op mórgen rust een zegen.
Morgen wordt een mooie dag.

Vandaag kan niets me boeien.
De kracht is uit de cola
en de distels blijven groeien.
Alles wat me leuk lijkt
ga ik toch alsnog verknoeien.
Ik maak de allermooiste plannen,
maar vandaag wil niets me boeien.

Mórgen daarentegen
ga ik eindelijk bewegen,
mórgen ga ik zeker aan de slag.
Op mórgen rust een zegen.
Morgen wordt een mooie dag.

Vandaag wil niets me lukken.
Vandaag wil niets me boeien.

Maar mórgen...
mórgen ga ik...
Mórgen...



woorden: Daniël
muziek: F.

(14-06-2004 23:36, 29-06-2005 03:55)
(getypt: 01-06-2007)

- - - - - - - - - -
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 01, 2007 6:54 pm

Hieronder 'Vervloekt!', ook wel 'Vervloekt liedje' genoemd. Ik wilde een tekst maken als parodie op zogenaamd "gothische" muziek, zoals die van groepen Rammstein en Within Temptation. Zware beukende gitaren, zware hese mannelijke death metal zang en een gillende dame in een stoeipakje.

'Vervloekt!' ging aanvankelijk over "de oude man". Voor mij is dat het grote cliché in hardrock: "the old man"... Altijd is er in hardrock wel een oude man, lijkt het. Op een berg, of in een grot, of waar dan ook.
Maar ik heb de tekst vrouwelijk gemaakt, door te verwijzen naar "de valse vrouw". Onder meer omdat ik reeds een doodsverwante oude man in gedachten heb. Namelijk in de vorm van 'Mr. Graveyard'. (Engelstalig geschrijf uit mijn schooltijd. Uit pakweg 1990 of 1991. Dat wil ik gaan vertalen naar het Nederlands.)

'Vervloekt!' is bedoeld als een kolderieke wegwerp-tekst. Om iets te klooien te hebben. Het beeld is een soort van verketterde figuur die dreigende taal uitslaat, zonder persé zelf een dreigement te zijn. Want die vrouw zegt immers niet of zij zelf voor die dood zorgt, of dat ze slechts haar visie verkondigt.
Met het refrein hoop ik veel lol te gaan beleven. Als het niet teveel m'n stem gaat kosten.


- - - - - - - - - -

VERVLOEKT! (GOTISCHE GRAP)

In zware oude dalen
waar de malle molens malen,
zwerven mythische verhalen
over de vrouw, de valse vrouw
die ooit mistig op kwam dagen
met alleen maar rare vragen
en een oude kromme staf,
verder zwijgend als het graf.

De mensen gingen schelden,
want zij had hen niets te melden,
totdat ze zelfs de veldheer belden
over de vrouw, de valse vrouw
die niet hield van dat soort streken
en hen fel begon te steken
met haar oude kromme staf,
en een vloek ten beste gaf:

Dood! Dood! Iedereen gaat dóód!
Dood! Dood! Schijndood! Morsdood! Hartstikke dóód!
Doooooood! Dooooooo - aaargh - oooooood!
Doooooood! Dooooooo - AAARGH! AAARGH! AAARGH!
Doooooood! Voor altijd dóóóóóóód!
De dood heeft het laatste wóórd!!!

koor:
O, leven we dan écht niet vooooooort?

De mensen gingen zweten,
want dit wilden ze vergeten
en ze praatten heel verbeten
over de vrouw, de valse vrouw
die al spoedig was verdwenen
ondanks haar oude kromme benen
en haar idem dito staf.
Maar, als ze terugkomt, klinkt het straf:

Dood! Dood! Iedereen gaat dóód!
Dood! Dood! Schijndood! Morsdood! Hartstikke dóód!
Doooooood! Dooooooo - aaargh - oooooood!
Doooooood! Dooooooo - AAARGH! AAARGH! AAARGH!
Doooooood! Voor altijd dóóóóóóód!
De dood heeft het laatste wóórd!!!

koor:
O, leven we dan écht niet vooooooort?



woorden: Daniël
muziek: F. (onvoltooid 07-09-2004)

(07-09-2004 14:00; 11-07-2004 19:48)
(getypt: 01-06-2007)

- - - - - - - - - -



De akkoorden zijn vooralsnog, in onvoltooide vorm:

Em | Gm Am

4 x Em (intro)
8 x Em (loopje: G, F#, E)
1 x Gm
1 x Am
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Stephan » za jun 09, 2007 5:39 pm

Over 'Vervloekt! (Gotisch grapje)':

Ik ben benieuwd. Ik heb zelf een tijdje naar heavy metal geluisterd, maar sinds ik merkte dat ik er zwaar depressief van wordt ben ik teruggestapt naar onder andere U2.
Voor zover ik weet loopt de tekst goed. Ga je ook de zware beukende gitaren gebruiken, powerchords met een heleboel distortion?
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Daniel73 » ma jun 11, 2007 8:38 am

Hieronder een lijst van mijn geluidsbestanden op Putfile tot dusver. Het moeten in totaal 88 bestanden zijn.
Hoe is het mogelijk dat Putfile zoveel ruimte biedt?

Een aantal opnames zijn door anderen of met anderen. Zullen ze vast trots op zijn, tussen het vele klad van mij.
Een asterisk staat over opnames die ik op McDuck/McDrake heb genoemd.

Veel opnames heb ik ter eigen referentie geplaatst, op Putfile. Als een aanzet tot inventarisatie wat ik zoal heb.
Binnenkort hoop ik bij een aantal opnames uitleg te geven. Al was het maar voor mezelf. :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Omeda kladopnames, 88 media, Putfile.com. v2007-06-11
http://www.putfile.com/omeda

* Alexandra 2, part 1 (fade out)
http://media.putfile.com/fosmix0005-040524-mix-part1

* Morgen wordt een mooie dag #3 (eq-pun)
http://media.putfile.com/fosmix0011-040716-eq-pun

- Akelig liedje #2 (mix040913)
http://media.putfile.com/fosmix0013-040913-mix

- Kiezel #3 / Pixel of a face #2
http://media.putfile.com/fosmix0035-050101-mix

* Kruikrover (Angstig liedje #0)
http://media.putfile.com/fosmix0064-060228-mix

* Zaterdag jam (instr.)
http://media.putfile.com/fosmix0065-060228-instr [eerder op kbf]

* Zaterdag jam
http://media.putfile.com/fosmix0065-060228-mix [eerder op kbf]

* Zaterdag jam #2
http://media.putfile.com/fosmix0067-060301 [eerder op kbf]

- Tantalus jam #1
http://media.putfile.com/fosmix0068-060311-mix

- Kleurenregen jam (ZVZ #7)
http://media.putfile.com/fosmix0069-060311-mix

- Toekomst jam #1
http://media.putfile.com/fosmix0074-060312-mix

* Angstig liedje #4
http://media.putfile.com/fosmix0075-060317-mix

- Oneindig liedje (Tantalus jam #2)
http://media.putfile.com/fosmix0081-060317-mix

* Zeeruis jam #5
http://media.putfile.com/fosmix0082-060317

- Ouwe herfst #2
http://media.putfile.com/fosmix0098-060403-mix

* Inktzwam
http://media.putfile.com/fosmix0102-060404-mix

- Nachtpit #2
http://media.putfile.com/fosmix0106-060404-mix

* Navelstaar (instr)
http://media.putfile.com/fosmix0107-060404

* Zo vaak zaterdag #12 (instr.)
http://media.putfile.com/fosmix0112-060513-instr [eerder op kbf]

- Zo vaak zaterdag #12 (edit)
http://media.putfile.com/fosmix0112-060513-mix-edit [eerder op kbf]

* Zo vaak zaterdag #13
http://media.putfile.com/fosmix0113-060515 [eerder op kbf]

- Zeeruis jam #23 (instr.)
http://media.putfile.com/fosmix0120-070125

- Out to save me #7 (instr.)
http://media.putfile.com/fosmix0127-070220

- Magere jaren #1
http://media.putfile.com/fosmix0129-070220

- Magere jaren #2 (instr.)
http://media.putfile.com/fosmix0130-070220

- Tinfolie #2
http://media.putfile.com/fosmix0131-070520

* Zeeruis mix060319 instr
http://media.putfile.com/zeeruisbacking060319-instrc

* Zeeruispand ruwe zang 010113
http://media.putfile.com/zeeruispand-ruwezang-010113

* Zeeruispand ruwe instr 010113
http://media.putfile.com/zeeruispand-ddzr01-010113

* Zeeruispand instr 010309
http://media.putfile.com/zeeruispand-instr-010309

* Zeeruispand instr 010425
http://media.putfile.com/010425-zeeruis-instr

* Zeeruis gitaar acoustisch 2001 (instr)
http://media.putfile.com/omeda-zr79m01-mix1

* Zeeruis ruwe instr 010113 + gitaar acoustisch
http://media.putfile.com/omeda-zr79m02-mix1

- Herfstbladerenjam (ln-snippers)
http://media.putfile.com/omeda-990619-herfstbladeren-mix-1 ["cover"]

- Roverjam (ln-snippers)
http://media.putfile.com/omeda-rt0133-fs0006a-s02 ["cover"]

- Roverjam instr ("Demo song #3")
http://media.putfile.com/omeda-rt0133-03m02-mix1-1

- Sarah Jane (met zanglijn, instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0009a-s02

- Sarah Jane (remake 1, instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0004b02-s01

- Gone with the wind (Fostex, instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0007a01-s01

- The game (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0004b01-s01

- The game jam 01m01
http://media.putfile.com/omeda-the-game-01m01

- The game jam 02m01
http://media.putfile.com/omeda-the-game-02m01

- The game jam 02m03 (ln-snippers)
http://media.putfile.com/omeda-the-game-02m03

- Sea of madness (kort, fade out, instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0005a-s06

- Sea of madness (lang, instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0009a-s03


- All alone in Fate Valley part. 2 (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0002a-s01

- Silence surrounds me (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0002a-s04

- Weird sunbeam (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0005a-s02

- Sunbeam ritme (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0005a-s05

- A yourney into p. (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0003a-s01

- F's theme (Stralend) (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0004a-s01

- Try this (Ik zal er altijd voor je zijn)
http://media.putfile.com/omeda-fs0007b-s01

- Demo song #2 (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0006a-s01

- Strings & bells thema (alleen strings) (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-fs0009a-s08


- Voices from the other side (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0001a-s02

- Mr. Graveyard (met drumcomputer) (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0001a-s04

- You'd leave (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0003a01-s05

- The first day of spring 1993 (Fostex, instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0003b01-s02

- Dreamer vroege versie (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0004b01-s02

- Voices from the other side jam (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-de0008a01-s01


- Untitled new1 (Morgen mooie dag) (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-040112-untitled-new1

- Morgen mooie dag (proef)
http://media.putfile.com/omeda-041015-mooie-dag

- Morgen mooie dag (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-041025-mooiedag

- Morgen mooie dag (alt. proef)
http://media.putfile.com/omeda-051227-mooie-dag-001-crop

- Morgen mooie dag (alt. instr.)
http://media.putfile.com/omeda-051227-mooie-dag-02-crop

- Zaterdag (proef)
http://media.putfile.com/omeda-051229-zaterdag

- Zaterdag (proef + koormix)
http://media.putfile.com/omeda-051230-zaterdag-mixdown1

- Zo vaak zaterdag F
http://media.putfile.com/omeda-060521-zaterdag-mix

- Game (Cubjam) (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-070316game

- Moog (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-070316moog

- Zeeruis zangproef 020105m02
http://media.putfile.com/omeda-zeeruis020105m02-mixdown1


- Mooi weer vandaag 8-spoor #1
http://media.putfile.com/omeda-2001mwv01

- Mooi weer vandaag 8-spoor #2
http://media.putfile.com/omeda-2001mwv03

- Mooi weer vandaag 8-spoor #2 (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-2001mwv04

- Mooi weer vandaag 000612-v06 (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-mwv000612-v06

- Mooi weer vandaag 0200_000718-v02-2 (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-mwv0200-000718-v02-2

- Mooi weer vandaag 0400_000821_v01 (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-mwv0400-000821-v01norm

- Mooi weer vandaag 01m02
http://media.putfile.com/omeda-mwv01m02

- Mooi weer vandaag 02m01
http://media.putfile.com/omeda-mwv02m01

- Mooi weer vandaag 02m10 (edit)
http://media.putfile.com/omeda-wiu0211-mwv02m10e

- Mooi weer vandaag 02m11 (edit)
http://media.putfile.com/omeda-wiu0212-mwv02m11e

- Mooi weer vandaag 03m03
http://media.putfile.com/omeda-mwv03m03

- Mooi weer vandaag 08m05_2
http://media.putfile.com/omeda-mwv08m05-mixdown1-2

- Mooi weer vandaag 08m05_2 (DJ Klamboe edit)
http://media.putfile.com/omeda-wiu0511-mwv08m05-mixdown1-2-klamboe-edit

- Mooi weer vandaag 11m01
http://media.putfile.com/omeda-mwv11m01-mixdown1

- Mooi weer vandaag 11m02-edit (instr.)
http://media.putfile.com/omeda-mwv11m02-mixdown1-edit

- Mooi weer vandaag 11m06-remake
http://media.putfile.com/omeda-mwv11m06-remake-mixdown1

- Mooi weer vandaag 15m06
http://media.putfile.com/omeda-mwv15m06-mixdown1


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron