Show je creativiteit! 2.0

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Stephanofftopic » vr apr 14, 2006 8:25 pm

Rockerduck schreef:'Scribbly' is met afstand de meeste sneue, slecht getekende, niet-grappige, vervelende en half-afgewerkte strip van Nederland.

Ik protesteer!
Het tekenwerk is misschien niet altijd sensationeel, maar zeker niet slecht. Ik vind Scribbly heel goed bedacht, een van de betere stripfiguren zelfs.
Daarnaast is de humor het belangrijkst voor mij.

Afbeelding

Geweldig, die gastoptredens!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker vergezochte onzin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit slaat helemaal nergens op, daarom vind ik het juist zo gaaf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouja, sorry voor het volgooien van dit topic met Scribbly-stripjes, maar deze móeten jullie lezen. Ik heb me rotgelachen -).
Stephanofftopic
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 15, 2006 2:57 am

Terwijl hij daar zo zat te peinzen had hij niet door dat een Affariaans ruimteschip zachtjes naderbij sloop en zijn laserkanons richtte.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Pluizer » za apr 15, 2006 3:15 am

Ridder ter Geit is langsgeweest! Waar vertelt niemand mij wat? Ben ik nou echt zo'n vreselijke zak?
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » za apr 15, 2006 3:22 am

Rockerduck doet ook al lelijk tegen me.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » za apr 15, 2006 3:49 am

Lelijk? Wie? Moi? Ik ben de zachtheid zelve. Zeg nou zelf!

Maarre, ook van een krantenstrip verwacht ik mooi tekenwerk. Sterker nog: dat vind ik een pré. Een strip draait grotendeels om tekeningen, en er is niets mooiers dan een tekenaar die met een paar potloodstreken een paar figuren op indrukwekkende wijze tot leven kan wekken. Kijk eens naar Calvin and Hobbes. Kijk eens hoe geweldig Watterson de verschillende gezichtsuitdrukkingen van de figuren op papier zet. Scribbly heeft twee gezichtsuitdrukkingen. Calvin en Hobbes hebben we wel 100. De figuren in Calvin zijn gedetailleerd uitgewerkt, bewegen vloeiend en zijn 'echt'. Scribbly en kornuiten daarentegen bewegen houterig en zijn vluchtig getekend. Bij Watterson zie ik vakmanschap, iemand die weet hoe een strip in elkaar moet zitten. Bij Jean-Paul Arends zie ik amateurisme. De figuurtjes zijn in hun ontwerp uiterst knullig vergeleken met een Hobbes, of Calvins' ouders bijvoorbeeld. En dan die immer lege achtergronden, wat saai. Verder gaat Scribbly veel te veel op in zijn eigen wereldje, wat het voor lezers vaak onbegrijpelijk maakt waar het over gaat.

Dan vind ik zo'n strip als Eugéne, die vroeger in Metro stond, veel beter. De tekeningen zijn vloeiend, er zit schwung in. De figuren bewegen natuurlijk en losjes. Hun gezichtsuidrukkingen en lichaamstaal is altijd raak. De grappen zijn voor iedereen te begrijpen, en ze staan tenminste niet ieder panel tegen een lege witte achtergrond.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za apr 15, 2006 12:02 pm

Rakelings schoot er ineens een laserstraal langs Asdfs' arme hoofd heen.
"Hee, kijk uit, stomme Affarianen!" riep hij uit, met zijn tentakel gebald.
Ghjkl zuchtte. Die Asdf toch ook altijd...
De overige bemanningsleden waren de domme ondergeschikten Zxcv en Bnm, die het dek moesten schoppen en er hun hele leven al over na dachten hoe ze eigenlijk ooit hun naam uit moesten gaan spreken.
Om een oorlog met de stomme Affarianen, welke de kunst om te spreken niet beheersen vanwege het gebrek aan goede geluidsklepjes onder hun volk en de hersens om deze te bouwen, te voorkomen besloot commandant Qwerty het schip bij het groote ruimte-tank-station Snell te parkeren, nonchalant, alsof hij gewoon moest tanken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Pluizer » za apr 15, 2006 3:44 pm

Ridder ter Geit schreef:Rakelings schoot er ineens een laserstraal langs Asdfs' arme hoofd heen.
"Hee, kijk uit, stomme Affarianen!" riep hij uit, met zijn tentakel gebald. [...]

Ridder, zit je dit nu écht te verzinnen? Ik vind het briljant.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor 1234567890 » zo apr 16, 2006 1:19 am

bliep! Waar zijn mijn Oinks? Qwerty, Uiop, Asdf, Hjkl, Zxcv en Bnm. bliep! Straks komt !"#$% en dan krijg ik op m'n printplaat.
1234567890
 

Berichtdoor Stephanofftopic » zo apr 16, 2006 3:39 pm

@ Rockerduck:

Ik heb toevallig net een stripboek van Kasper en Hobbes geleend van de bieb.
Opzich wel aardig, en zeker heel mooi getekend, maar ik vind de humor van Scribbly toch beter -). Ik ben meer een fan van humor die op het randje van 'flauw' zit, als in de NakedGun-films, etc.
Stephanofftopic
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo apr 16, 2006 5:09 pm

Het Affariaanse ruimteschip, volkomen verbijsterd door deze onverwachte zet, deed hetzelfde.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Pluizer » zo apr 16, 2006 10:05 pm

Earth calling to Ridder ter Geit. Earth calling to Ridder ter Geit. Where are you? Over.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 17, 2006 1:00 am

Calvin and Hobbes moet je eigenlijk ook lezen in het Engels; dat werkt veel beter. Ik vind de strip heel raak in de manier waarop de wereld wordt afgebeeld. Calvin lééft echt, zo'n kind moet ergens bestaan, dat weet ik zeker. Alle handelingen, blikken, maniertjes zijn zo uit het leven gegrepen, erg gedetailleerd. En nog steeds vind ik de tekeningen een pré.

Maar ieder z'n ding natuurlijk. :)
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma apr 17, 2006 8:25 am

Het Oink-ruimteschip tankt gelukkig lood-vrij, want ze zijn heelal-bewust.
Bij het tankstation kopen ze snoepjes en ijs. Helaas is het ijs al weg voordat ze het in handen krijgen, vanwege het vervelende klimaat in de ruimte.
Het Affraanse ruimteschip doet onderwijl hun klep open.
De leider, 1, stapt naar buiten en zegt:
"Jullie stomme Oinkers! Ik zal jullie eens wat zeggen. Whoehoehahaha! Het spijt ons, we waren onze lasers aan het testen. Whoehoehahaha! We gaan trouwens mee naar aarde, als jullie ons getelefaxioneed hadden hadden we kunnen carpoolen, nu krijgen we problemen met de minister van Ruimteverkeer. Whoehoehahaha! Verder hoop ik dat ik op aarde genezen kan worden van de akelige gelach. Whoehoehahaha. Overigens is dat een bijwerking, omdat ik de eerste Affraan ben met spraakklepjes. Whoehoehahaha! Kom, we gaan. Whoehoehahaha (zucht)."
Vervolgens besloot Qwerty schouderophalend om ook maar weer op pad te gaan, de boze tankbediende negerend, welke het liefst ook geld krijgt voor benzine, snoepjes en ijs dat niet kan bestaan.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma apr 17, 2006 8:25 am

Pluizer schreef:Ridder, zit je dit nu écht te verzinnen? Ik vind het briljant.

Wel, dank u.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Drs. P » ma apr 17, 2006 7:43 pm

Opa Stok werd 102
de drukte viel wel mee.
Want Opa Bok werd 103
Drs. P
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron