Show je Creativiteit: Gedichten en Verhalen

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » do nov 01, 2007 8:18 am

Cool. Zou je die op muziek kunnen zetten? Lijkt me heel mooi!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Stephan » vr nov 02, 2007 5:28 pm

Ik kan het proberen :), ik heb het alleen wel een beetje druk.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Caspar » vr nov 02, 2007 8:28 pm

Hoeft ook niet meteen hoor. Doe maar rustig aan.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » do nov 08, 2007 8:25 am

Winter

Veilig zit de vorst in zijn onneembare slot,
Maar de sleutel is gebroken en kapot,
En de winter is koud en streng dit jaar,
En de vorst gaat niet naar buiten, buiten dreigt gevaar.

En 2 handen die touwtjes vasthebben,
Of 2 handen die zich stevig vastklemmen,
Tussen de wolken door kijkt een gezicht naar wat er gebeurd
Maar ze is niet wie is, en haar ziel is grauw en dof gekleurd.

Verkeer rijdt tussen de straten,
Maar ze wil met niemand praten,
Want ze is veilig in zichzelf gekeerd,
Ze zit in haar sleutelloze slot en blijft ongedeerd.

Van de wereld beroofd,
Door schrik en angst verdoofd,
Haar naam ontstolen en haar gevoelens kwijt,
Weet ze niet aan wat voor een pijn ze lijdt.

Caspar (07-11-'07)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » zo nov 11, 2007 10:31 pm

Ik ben op het moment bezig met een verhaal dat grotendeels gebaseerd is op het gedicht 'Megaton' van Lennaert Nijgh. Het verhaal gaat over de aarde in de toekomst die dus helemaal vervuild is, en dan is er een grote conferentie in Geneve waarbij het plan wordt voorgelegd om de aarde te vernietigen en uit zijn lijden te verlossen. De hoofdpersoon is daar tegen en de rest van het verhaal draait er dan een beetje om om dat plan tegen te houden. Op het einde wordt de zon toch neergeschoten en de aarde vernietigd, en hoe het precies eindigt weet ik nog niet. Ik heb nu pas 1 bladzijde maar als het wat meer is zal ik wel wat laten lezen :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo nov 11, 2007 11:36 pm

Tussen de wolken door kijkt een gezicht naar wat er gebeurd

Het woord "gebeurd" moet met een "t". ("gebeurt")

Caspar schreef:Ik ben op het moment bezig met een verhaal dat grotendeels gebaseerd is op het gedicht 'Megaton' van Lennaert Nijgh. Het verhaal gaat over de aarde in de toekomst die dus helemaal vervuild is, en dan is er een grote conferentie in Geneve waarbij het plan wordt voorgelegd om de aarde te vernietigen en uit zijn lijden te verlossen. De hoofdpersoon is daar tegen en de rest van het verhaal draait er dan een beetje om om dat plan tegen te houden. Op het einde wordt de zon toch neergeschoten en de aarde vernietigd, en hoe het precies eindigt weet ik nog niet. Ik heb nu pas 1 bladzijde maar als het wat meer is zal ik wel wat laten lezen :)

Kun je ook "klein" schrijven? Hoewel ik je gedichten/teksten interessant vind, heb ik moeite om de inhoud te vatten. Is het poëzie die mij te boven gaat of is het "mooischrijverij"?
Nijgh kon verheven schrijven met relatief simpel, vlot taalgebruik. Ik heb de indruk dat jij meer de Bløf- en Van Dik Hout-kant op neigt te gaan.

Nijgh heeft gezegd over zijn eigen vagere werk: "Psychedelische teksten werden toen [eind jaren 60] geslikt omdat alles wat wazig overkwam in de mode was. Zonder Boudewijn werkte ik die richting nog veel verder uit, maar langzamerhand haakte het publiek af. Liedjes horen in de orale traditie thuis. Niemand kan teruglezen. Zodra de mensen denken 'Waar heeft ie het nou over' ben je ze kwijt". ('Tekst en uitleg', 1991)
Dat kwijtraken ik niet helemaal met hem eens, maar toch.

Overigens gaat dit over liedteksten. Van Jan Wolkers heb ik een gedicht gezien dat ongetwijfeld mooi is, maar waar ik geen chocola van kon maken. Dus ook bij professionele schrijvers kan ik moeite met poëzie hebben.

Onderstaand gedicht vind ik wel heel helder.
Caspar schreef:De Dood: een gesprek tussen 2 vrienden op 2 fietsen

‘Ik wil dood!’ sprak de een, Peter geheten,
‘Ik wil niet dood, ik ga niet dood, het kan niet!’
Waarop de tweede jongen zei: ‘Waarom dan niet?’
‘Omdat... omdat… Ik zou het niet weten’

‘Denk je niet, dat de dood misschien iets moois is?’
‘Nee, dat geloof ik niet, dan zijn de mensen er toch niet zo bang voor?’
‘Maar misschien hebben de mensen de schoonheid van de dood nog niet door,
De mens is enkel bang voor datgene wat onbekend is.’

Toen was Peter met stomheid geslagen,
En zei na lang na te denken:
‘Maar dan is de dood misschien het mooiste wat het leven ons zal schenken!’
‘Misschien, misschien,’ reageerde de ander, ‘misschien kunnen we het iemand vragen!’

Maar toen hij dat had gezegd, sprong het stoplicht op rood,
Peter, diep in verdachten verzonken, zag dat niet,
Het einde van dit droevige verhaal vertel ik niet,
Maar op het einde, was Peter dood.

Caspar (25-10-‘07)

Dit gedicht geeft mij een herkenbaar, inleefbaar beeld. Als er dan soms wat vaags tussendoor komt, blijft het geheel toch te volgen.

Van Nijgh vind ik een van zijn laatste teksten 'Nergens heen' een goed voorbeeld wat dit betreft. Daarin haalt hij herkenbare jeugdherinneringen op, afgewisseld met "'s Zomers dan haalde een man op een fiets drie kwartjes voor de ijsbaan." Waarna Nijgh een link legt met de winter. "En 's winter blies de polderwind..."
Ik heb even na moeten denken over die man op de fiets. Het gaat volgens mij om contributie die reeds in de zomer gevraagd wordt, zoals meer ijsbanen dat doen.
Interessant aan 'Nergens heen' vind ik verder dat het een uitwerking lijkt te zijn van Nijgh's abstracte 'Waar lopen de straten' (1989), dat niet op muziek gezet is. Dat gaat alleen over gepersonificeerde wegen. In 'Nergens heen' zijn mensen toegevoegd, waardoor de inhoud van de tekst letterlijk en figuurlijk gaat "leven".

Maar dit alles kan een kwestie van smaak zijn, natuurlijk. Wat vindt Stephan? Om hem er maar bij te sleuren? :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma nov 12, 2007 8:35 am

Daniel73 schreef:Kun je ook "klein" schrijven? Hoewel ik je gedichten/teksten interessant vind, heb ik moeite om de inhoud te vatten.

Wat is 'klein' schrijven?

Danial73 schreef:Is het poëzie die mij te boven gaat of is het "mooischrijverij"?'

Beiden.

Daniel73 schreef:Ik heb de indruk dat jij meer de Bløf- en Van Dik Hout-kant op neigt te gaan.

Ik heb geen idee wie Blof en Van Dikhout zijn.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » ma nov 12, 2007 11:44 am

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Kun je ook "klein" schrijven? Hoewel ik je gedichten/teksten interessant vind, heb ik moeite om de inhoud te vatten.

Wat is 'klein' schrijven?

Volgens mij betekent "klein schrijven" dat een schrijver weinig bombast (gezwollen taal) en weinig opsmuk gebruikt.

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Is het poëzie die mij te boven gaat of is het "mooischrijverij"?'

Beiden.

Volgens mij is "mooischrijverij" een negatieve term die inhoudt dat de schrijver lijkt te denken: "Kijk eens hoe mooi ik kan schrijven, ben ik nu niet GEWELDIG interessant?"

Uit een discussie over mooischrijverij, geplukt van internet:
Gepost door: Pollodiablo op maandag 19 april 2004 - 13:00
Ik heb wel eens een "kijk eens hoe mooi ik kan schrijven, ben ik nu niet GEWELDIG interessant" boek opengeslagen in de boekhandel. Ik lees wel eens flapteksten. Ik kijk wel eens televisie. Ik lees wel eens op andere fora een boekreview.

Zo krijg ik voldoende mee om zeker te weten dat ik NOOIT een boek van Connie Palmen/Jan Wolkers/Harry Mulisch/W.F. Hermans/Ronald Giphart of noem ze maar op hoef te lezen.

Het gaat me er niet om dat een boek "te moeilijk" voor me zou zijn, in het Engels lees ik wel literatuur. Het gaat er om dat de "air" die Nederlandse auteurs uitstralen me niet aanstaat. Als ik een bladzij lees, een boekenweekgeschenk, een quote in een tijdschrift, merk ik gewoon dat ze het schrijven om maar interessant gevonden te worden. Wie maakt de ingewikkeldste zin met de meeste leitmotieven en de creatiefste constructies. Niet omdat ze het leuk vinden om te schrijven of omdat ze de lezer willen vermaken, maar omdat ze zichzelf zo enorm goed vinden en dat ook gevonden willen worden door de heren(dames) recensenten.

url: http://www.blauwefeniks.nl/forum/messages/261/5436.html

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Ik heb de indruk dat jij meer de Bløf- en Van Dik Hout-kant op neigt te gaan.

Ik heb geen idee wie Blof en Van Dikhout zijn.

Dat zijn twee Nederlandse popgroepen. Ik vind hun teksten gezwollen en vaag om het vage.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bl%C3%B8f
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_Dik_Hout

Overigens vind ik dat Boudewijn de Groot ook de neiging heeft om omslachtig en overdreven te schrijven. Ik heb de CD 'Lage Landen' een keer voorbij horen komen en vond de beelden nogal hoogdravend. Nooit geweten dat Boudewijn zoveel heeft meegemaakt. Geldt ook voor 'Op weg naar mijn lief' van de vorige CD 'Het eiland in de verte'. De inhoud zweeft over mij heen.
Mij staat vagelijk bij dat Boudewijn zelf, in een recentelijk interview, min of meer gezegd heeft dat hij pompeus is in vergelijking met bijvoorbeeld Nijgh. En heeft Boudewijn dat niet zelf gezegd, dan zeg ik het wel. :)

Mijn tip zou zijn dat je probeert te doseren. Met teksten zoals bijvoorbeeld 'Alles komt ooit weer terug' en 'Hemeldans' krijg ik het gevoel van een overdosis mooiheid en mis ik tegelijkertijd iets dat me raakt. Ik vraag me dan af wat je probeert te zeggen.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5147#p5147
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5284#p5284

Een tekst als 'Ik heb je daar zien lopen' vind ik wel raak. Misschien is dat een voorbeeld van klein schrijven?
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5255#p5255

'Verdwaald' vind ik randje. Een grensgeval. Enerzijds vind ik dat je er klein schrijft. Anderzijds heb ik geen idee waar je heen wilt.
Ik vraag me af of een regel als "Wit schijnsel doorboort een pijnlijke gedachte" wat minder omslachtig kan.
Als iets "doorboort" wordt, kan ik me al voorstellen dat dit pijnlijk kan zijn. Dus dat "pijnlijke" is misschien overbodig om toe te voegen. En verder vind ik tweemaal een ij-klank in zo'n moeilijke regel wat lelijk klinken. Een "ij" is een tweetonige klinker (zoals "ui" en "au") en dat kan zeurderig overkomen.
Misschien is "Wit schijnsel doorboort een gedachte" genoeg? Daar zou ik voor kiezen.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5148#p5148
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » ma nov 12, 2007 11:51 am

Daniel73 schreef:Ik vraag me af of een regel als "Wit schijnsel doorboort een pijnlijke gedachte" wat minder omslachtig kan.
Als iets "doorboort" wordt, kan ik me al voorstellen dat dit pijnlijk kan zijn. Dus dat "pijnlijke" is misschien overbodig om toe te voegen.

Oei. Dom dom dom. Ik lees verkeerd. Dat "pijnlijke" staat voor de gedachte en niet voor het doorboren.
Niettemin blijf ik bij mijn mening dat het woord "pijnlijke" overbodig is in die regel.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma nov 12, 2007 5:11 pm

Daniel73 schreef:Volgens mij betekent "klein schrijven" dat een schrijver weinig bombast (gezwollen taal) en weinig opsmuk gebruikt.

Geen idee of ik dat kan, waarschijnlijk niet zomaar, maar misschien wel als ik het expres doe.

Daniel73 schreef:Volgens mij is "mooischrijverij" een negatieve term die inhoudt dat de schrijver lijkt te denken: "Kijk eens hoe mooi ik kan schrijven, ben ik nu niet GEWELDIG interessant?"

Ik dacht dat mooischrijverij gewoon was dat je mooie dingen schrijft :P. Ik schrijf gewoon om te schrijven, dus in dat geval doe ik niet aan mooischrijverij.

Daniel73 schreef:Mijn tip zou zijn dat je probeert te doseren..

Ik zal het proberen :)

Daniel73 schreef:Een tekst als 'Ik heb je daar zien lopen' vind ik wel raak. Misschien is dat een voorbeeld van klein schrijven?
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5255#p5255

Ik heb je daar zien lopen had ik in opdracht geschreven, iemand had een gedicht nodig met die titel. Het is iets heel anders dan mijn 'normale' gedichten, maar ik vind het allebei wel mooi.

'Verdwaald' vind ik randje. Een grensgeval. Enerzijds vind ik dat je er klein schrijft. Anderzijds heb ik geen idee waar je heen wilt.

Verdwaald was min of meer een ophoping van gevoelens. Het is niet vanuit 1 bepaalde gedachte of gevoel geschreven, en daarom heeft het niet echt een punt, ik wil er niet echt iets mee zeggen.
Danial73 schreef:Ik vraag me af of een regel als "Wit schijnsel doorboort een pijnlijke gedachte" wat minder omslachtig kan. Als iets "doorboort" wordt, kan ik me al voorstellen dat dit pijnlijk kan zijn. Dus dat "pijnlijke" is misschien overbodig om toe te voegen. En verder vind ik tweemaal een ij-klank in zo'n moeilijke regel wat lelijk klinken. Een "ij" is een tweetonige klinker (zoals "ui" en "au") en dat kan zeurderig overkomen.

Dat zou inderdaad best beter kunnen zijn. Als ik een gedicht schrijf dan schrijf ik in een keer, maar dan kijk ik het daarna niet nog een keer na, dan komt denk ik het gevoel of de gedachte die ik er bij had beter over.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » di nov 13, 2007 3:24 am

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Volgens mij betekent "klein schrijven" dat een schrijver weinig bombast (gezwollen taal) en weinig opsmuk gebruikt.

Geen idee of ik dat kan, waarschijnlijk niet zomaar, maar misschien wel als ik het expres doe.

Schrijven is schrappen, zegt men. Je zou na het schrijven kunnen kijken welke woorden nodig zijn en welke gemist kunnen worden.

Caspar schreef:
'Verdwaald' vind ik randje. Een grensgeval. Enerzijds vind ik dat je er klein schrijft. Anderzijds heb ik geen idee waar je heen wilt.

Verdwaald was min of meer een ophoping van gevoelens. Het is niet vanuit 1 bepaalde gedachte of gevoel geschreven, en daarom heeft het niet echt een punt, ik wil er niet echt iets mee zeggen.

Oke. Dat kan natuurlijk. In een paar teksten lijkt me dat geen probleem. Als je het altijd doet, dan vind ik het vervreemdend. Echter, Spinvis verkoopt goed. Dus wie ben ik?

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Ik vraag me af of een regel als "Wit schijnsel doorboort een pijnlijke gedachte" wat minder omslachtig kan. Als iets "doorboort" wordt, kan ik me al voorstellen dat dit pijnlijk kan zijn. [Nee. Dat staat er niet. Zie mijn correctie in mijn vorige bericht. Dve] Dus dat "pijnlijke" is misschien overbodig om toe te voegen. En verder vind ik tweemaal een ij-klank in zo'n moeilijke regel wat lelijk klinken. Een "ij" is een tweetonige klinker (zoals "ui" en "au") en dat kan zeurderig overkomen.

Dat zou inderdaad best beter kunnen zijn. Als ik een gedicht schrijf dan schrijf ik in een keer, maar dan kijk ik het daarna niet nog een keer na, dan komt denk ik het gevoel of de gedachte die ik er bij had beter over.

Dat vind ik vaak kolder. Alsof het eerste meteen het beste is. Een bewerking achteraf kan een tekst sterker maken. Als je goed bewerkt, tenminste.

Voorbeeld:
Hoe vaak moet hij nog zo zitten?
Met de handen in het haar,
Op de grond liggen kersenpitten,
Hij denkt alleen maar aan haar.

Ik vind tweemaal "haar" hier lelijk als rijm. Zeker als het woord eerst over een haarkapsel lijkt te gaan en het tweede over een meisje. Of bedoel je dat hij aan zijn haarkapsel denkt?

In 'Het land van Maas en Waal' rijmt Lennaert Nijgh "hand" met "hand". Maar wel op zo'n manier dat het amper opvalt.
Dergelijke rijm heet "rijk rijm" (rime riche = gelijk rijm = identiek rijm) en is ondanks de sterkere klankovereenkomst minder bevredigend voor het oor dan volrijm.

In Nijgh's 'Vertrek' vind ik "aan de beurt is" rijmend op "gebeurd is", heel lelijk. Ik vind dat Boudewijn er op de plaat ('Van een afstand') hoorbaar over struikelt. Alsof hij zichzelf forceert om toch een verschil van klank aan te brengen.

Ik heb een boekje van Jaap Bakker dat 'Rijmwijzer' heet, uit 1990. (Uitgeverij Bert Bakker.) Zo'n boekje kan ik je van harte aanbevelen als je serieus met gedichten bezig bent. Misschien kan een bibliotheek je aan zo'n boekje helpen, om het eerst eens in te kijken.
Overigens moet ik 'Rijmwijzer' zelf nog doorlezen. Ik ben te druk met anderen de les te lezen. :)

Lennaert was in juni 2000, in stamcafé d'Oude Florijn te Haarlem, heel streng tegen mij toen ik met een eigen tekst aan kwam zetten. Het maaksel kon korter en hij vond het "niet te zingen". Als ik zou dansen zou ik steeds bij mijn partner op de voeten staan, zei hij. Ik moest er (nog) harder aan werken. Hij zei, zoals ik me herinner: "Het ei is vierkant en het gat is rond. Auw." Waarmee hij volgens mij schaafwerk bedoelde.
Je had Lennaert toen moeten zien, en mij ook. Ik moest meteen aan Rosa uit 1993 denken. Waarom doet mijn idool zo lastig tegen mij? Snapt mijn idool het zelf nog wel? Ik wilde hem eer bewijzen! Kort achteraf besefte ik me dat Nijgh gelijk had. Met zoete broodjes was ik niets opgeschoten. Lennaert was ontzettend streng in zijn oordeel, maar wel hulpvaardig. Hij gaf als een spraakwaterval zoveel literaire verwijzingen dat ik ze amper kon onthouden. Als water dat door een rooster viel. Ongrijpbaar. Hij droeg onder meer luidkeels een bekend gedicht voor met oe-klanken. Van een omstreden schrijver of zo.
Hij zei verder dat hij mij niet kon leren lopen. Toen ik vroeg om meer tips zei hij: "Daar zijn boeken over."

Later vroeg iemand aan mij hoe ik het lef had om een van de beste tekstschrijvers van Nederland te benaderen met een eigen maaksel. Toen pas drong een beetje tot me door dat ik met dé Lennaert Nijgh gesproken had.

Misschien probeer ik hem nu, voor zover mogelijk, een klein beetje na te doen tegenover jou. :)
Harder werken jij! ;)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di nov 13, 2007 3:32 am

Daniel73 schreef:Lennaert was in juni 2000, in stamcafé d'Oude Florijn te Haarlem, heel streng tegen mij toen ik met een eigen tekst aan kwam zetten.

Dat was een als liedtekst bedoelde tekst. (Een vroege versie van 'Zeeruis'.) Maar ik neem ik aan dat een gedicht ook, zoals een liedtekst, soepel voor te dragen moet zijn.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di nov 13, 2007 8:11 am

Daniel73 schreef:Harder werken jij! ;)

Ja baas :P
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » di nov 13, 2007 3:55 pm

Vandaag geschreven (tijdens Frans, want ik was al klaar met werken):
De drukte van een lege ruimte Alleen

Ik ben alleen,
Eindelijk Geen mensen om me heen,
Ik ben in meer een tijd Geen drukte, geen gezeur,
En Geen gesla meer met de deur.

Alleen in een lege leeg kamer, ruimte vertrek,
In m'n eentje in een op een stille plek,
Geen mensen die tegen me praten,
Geen mensen die niet MET me praten.

Ik ben alleen met mezelf,
Misschien al een jaar of elf,
En tegen jou praat ik niet meer,
Want ik ben alleen, een lange tijd alweer.


De schuingedrukte stukken heb ik later geschrapt, de dikgedrukte dingen zijn juist later bijgevoegd.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Geiten-wollen-sok » wo nov 14, 2007 12:07 am

Caspar schreef:Geen drukte, geen gezeur,
Geen gesla meer met de deur.

Deze zinnen zou ik omdraaien. Het mooiste rijmwoord kun je dat voor het laatst bewaren.
Geiten-wollen-sok
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron