Show je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Luuk » di dec 18, 2007 7:10 pm

Ik woon helemaal aan de andere kant van Nederland, tussen Arnhem en Nijmegen. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » di dec 18, 2007 7:49 pm

Caspar schreef:Ik woon in Amsterdam, waar woon jij? We kunnen in principe wel een keer afspreken, als dat van jou ouders zou mogen. Anders is wat jij zegt ook een goed idee ja.

Tssssssssss. Wel heb je ooit. Wat heb ik nu aan mijn baard hangen? Als ik vraag aan Caspar of hij met mij af wil spreken, dan durft hij niet. Ik, een verstandige volwassene van 34 jaar. Maar met leeftijdgenoot Luuk, die tandpasta-tubes leegknijpt en wc-rollen uitrolt door het huis, durft hij wel af te spreken.

Stelletje snotapen! Waaaaaar is de Forumhel? Ik moet even uitrazen. Waaaaaah!
Nimmer ben ik zo brutaal terzijde geschoven! Nimmer voelde ik me zo... OUD.

Wacht maar, jullie tijd komt nog wel! (sprak de oude man)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » di dec 18, 2007 7:53 pm

Daniel73 schreef:
Caspar schreef:Ik woon in Amsterdam, waar woon jij? We kunnen in principe wel een keer afspreken, als dat van jou ouders zou mogen. Anders is wat jij zegt ook een goed idee ja.

Tssssssssss. Wel heb je ooit. Wat heb ik nu aan mijn baard hangen? Als ik vraag aan Caspar of hij met mij af wil spreken, dan durft hij niet. Ik, een verstandige volwassene van 34 jaar. Maar met leeftijdgenoot Luuk, die tandpasta-tubes leegknijpt en wc-rollen uitrolt door het huis, durft hij wel af te spreken.

Nja, Luuk is natuurlijk wel een leeftijdgenoot en da's toch wat anders. En anders dan spreken we toch gewoon met z'n vieren ergens af? Dat lijkt me helemaal cool :D

Maarja, eigenlijk heb je wel een punt. Als ik met Luuk ga afspreken een keer zal ik ook wel vragen of ik een keertje met jou (en Stephan misschien) muziek mag gaan maken. Hoe oud is Stephan eik.? 15 of 16, zoiets?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » di dec 18, 2007 8:11 pm

Caspar schreef:Nja, Luuk is natuurlijk wel een leeftijdgenoot en da's toch wat anders.

Wat dan? Wat dan? Nou, wat dan?

Caspar schreef:En anders dan spreken we toch gewoon met z'n vieren ergens af? Dat lijkt me helemaal cool :D

Met z'n vieren? Ik wil met jou alleen iets afspreken. Evenals ik met Stephan gedaan heb. Die is sindsdien spoorloos verdwenen. Wahahahahaha! Ik zie nog zijn angstige blik voordat hij gekliefd werd met mijn lievelingsbijl. Nu ben jij aan de beurt. Wat denk je van 24:00 uur bij volle maan, ergens in een diep donker bos? Dan neem jij broodjes mee en ik het bestek... (heh-heh-heh!) :D

Caspar schreef:Maarja, eigenlijk heb je wel een punt. Als ik met Luuk ga afspreken een keer zal ik ook wel vragen of ik een keertje met jou (en Stephan misschien) muziek mag gaan maken. Hoe oud is Stephan eik.? 15 of 16, zoiets?

Nee joh, laat je door mij niet weerhouden om met een leeftijdgenoot af te spreken.
Ik probeer grappig te zijn. Om mezelf op te vrolijken. Ik denk met weemoed terug aan de tijd dat ik 12-14 jaar was. Ik vind 30plussers maar saai.

Stephan is 17, als ik het goed heb.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » di dec 18, 2007 9:13 pm

Misschien een idee: forummeeting? :P
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » di dec 18, 2007 9:21 pm

Luuk schreef:Misschien een idee: forummeeting? :P

Lijkt mij wel een leuk idee.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » wo jan 02, 2008 7:27 pm

Caspar schreef:
Luuk schreef:Misschien een idee: forummeeting? :P

Lijkt mij wel een leuk idee.

Zie topic 'Forummeeting?'
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?t=333

En? Hoe staan de zaken inmiddels tussen Caspar en Luuk? Hebben jullie iets afgesproken? Kunnen we binnenkort een co-produktie verwachten? Avonturen van Super Zwerfman en Rolfje, bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd hoe straatarme Super Zwerfman zou reageren als hij steenrijke Luuk weer een pak vla ziet verspillen. ;)

Komen er nog vervolgen op de FluitketelTV Show en Super Zwerfman? Van Super Zwerfman is een tweede aflevering genoemd die nooit is verschenen. Een die eerst verknipt en ingekort zou gaan worden... :O Vanwege upload-problemen. Ik vrees het ergste.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » wo jan 02, 2008 9:10 pm

Ik heb wel een nieuw filmpje, maar geen FluitketelTV Show, iets anders van FluitketelTV.
Namelijk: De NieuwjaarsPersconferentie.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Luuk » vr jan 04, 2008 12:31 pm

Daniel73 schreef:En? Hoe staan de zaken inmiddels tussen Caspar en Luuk? Hebben jullie iets afgesproken? Kunnen we binnenkort een co-produktie verwachten? Avonturen van Super Zwerfman en Rolfje, bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd hoe straatarme Super Zwerfman zou reageren als hij steenrijke Luuk weer een pak vla ziet verspillen. ;)

We moeten nog even kijken wat we doen,
misschien doen we filmpjes die op elkaar inspelen of zo iets, of ik moet naar Amsterdam reizen met Rolfje.:D

Dat kan misschien in de zomervakantie, maar waar Caspar woont ligt voor mij wel helemaal aan de andere kant van Nederland.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 04, 2008 7:23 pm

Luuk schreef:
Daniel73 schreef:En? Hoe staan de zaken inmiddels tussen Caspar en Luuk? Hebben jullie iets afgesproken? Kunnen we binnenkort een co-produktie verwachten? Avonturen van Super Zwerfman en Rolfje, bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd hoe straatarme Super Zwerfman zou reageren als hij steenrijke Luuk weer een pak vla ziet verspillen. ;)

We moeten nog even kijken wat we doen,
misschien doen we filmpjes die op elkaar inspelen of zo iets, of ik moet naar Amsterdam reizen met Rolfje.:D

Dat kan misschien in de zomervakantie, maar waar Caspar woont ligt voor mij wel helemaal aan de andere kant van Nederland.

Je zou ondertussen kunnen samenwerken via de post. Dan kun je DVDs versturen in een hoge kwaliteit die bewerkt kan worden.
Als Caspar en jij elk opnames maken van jezelf, voor een groen/blauw scherm, kunnen jullie vervolgens samengevoegd worden op één achtergrond. Lijkt mij een kick, om zo met techniek om te gaan. Jij kunt dat, heb je bewezen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Luuk » za jan 05, 2008 9:17 am

Daniel73 schreef:Je zou ondertussen kunnen samenwerken via de post. Dan kun je DVDs versturen in een hoge kwaliteit die bewerkt kan worden.
Als Caspar en jij elk opnames maken van jezelf, voor een groen/blauw scherm, kunnen jullie vervolgens samengevoegd worden op één achtergrond. Lijkt mij een kick, om zo met techniek om te gaan. Jij kunt dat, heb je bewezen.

Dat zou in principe kunnen. Maar je moet alles dan precies timen.
Anders praat je door elkaar heen, en anders loop je door elkaar heen. :P Ik heb het ook wel eens geprobeerd met Rolfje en mij, omdat ik Rolfje ook zelf bespeel, maar toen liepen de dialogen niet goed.

En je kunt het ook gewoon met de computer versturen, dan blijft de kwaliteit hoger dan als op een dvd. Maar het is wel een heel leuk idee. :D
Wat vind jij er van Caspar? :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » za jan 05, 2008 8:00 pm

Daniel73 schreef:Van Super Zwerfman is een tweede aflevering genoemd die nooit is verschenen. Een die eerst verknipt en ingekort zou gaan worden... :O Vanwege upload-problemen. Ik vrees het ergste.

Niet vanwege upload problemen. Daar doe ik het niet voor. Ik haal alleen maar de stukjes weg die fout gingen, of scenes die we meerdere keren deden, dan doe ik alleen de beste er in. ;)

Luuk schreef:[samen een film maken]

Omstebeurt stukjes maken en opsturen kan in principe wel, alleen het lijkt me handiger om een keer af te spreken en dan iets te maken. De voordelen zijn dan dat we niet de hele tijd heen en weer hoeven sturen en alles dus veel sneller gaat, en het is gewoon makkelijker en ook leuker.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » za jan 05, 2008 9:48 pm

Luuk schreef:
Daniel73 schreef:Je zou ondertussen kunnen samenwerken via de post. Dan kun je DVDs versturen in een hoge kwaliteit die bewerkt kan worden.
Als Caspar en jij elk opnames maken van jezelf, voor een groen/blauw scherm, kunnen jullie vervolgens samengevoegd worden op één achtergrond. Lijkt mij een kick, om zo met techniek om te gaan. Jij kunt dat, heb je bewezen.

Dat zou in principe kunnen. Maar je moet alles dan precies timen.
Anders praat je door elkaar heen, en anders loop je door elkaar heen. :P Ik heb het ook wel eens geprobeerd met Rolfje en mij, omdat ik Rolfje ook zelf bespeel, maar toen liepen de dialogen niet goed.

Oefening baart kunst. Ik heb begrepen dat bij Disney-tekenfilms het geluid los van het beeld gemaakt wordt. Zoiets kun je doen met een draaiboek. Of je kunt werken met een stand-in, die je later vervangt.

Luuk schreef:En je kunt het ook gewoon met de computer versturen, dan blijft de kwaliteit hoger dan als op een dvd. Maar het is wel een heel leuk idee. :D

Kwaliteit hoger dan op DVD? Per internet? Weet je het zeker?
Twee uur (120 minuten) film is volgens mij al 4.7 gigabyte, in "Standard Play" (SP).
In "High Quality" heb je per 4.7 gigabytes maar één uur (60 minuten) film. (HQ)

Caspar schreef:
Daniel73 schreef:Van Super Zwerfman is een tweede aflevering genoemd die nooit is verschenen. Een die eerst verknipt en ingekort zou gaan worden... :O Vanwege upload-problemen. Ik vrees het ergste.

Niet vanwege upload problemen. Daar doe ik het niet voor. Ik haal alleen maar de stukjes weg die fout gingen, of scenes die we meerdere keren deden, dan doe ik alleen de beste er in. ;)

Het publiek wacht in spanning af. Luuk heeft interessante montages, vind ik. Misschien kan hij assisteren en adviseren?

Caspar schreef:[film maken met Luuk] Omstebeurt stukjes maken en opsturen kan in principe wel, alleen het lijkt me handiger om een keer af te spreken en dan iets te maken. De voordelen zijn dan dat we niet de hele tijd heen en weer hoeven sturen en alles dus veel sneller gaat, en het is gewoon makkelijker en ook leuker.

Je kunt voor beide mogelijkheden kiezen. Mij lijkt het een kick om zo met trucages te werken, dat je elkaar ontmoet in een denkbeeldige gezamelijke ruimte.

Misschien zou je alvast als oefening een dialoog kunnen schrijven. Daarop bel je elkaar live per telefoon, en je voert de dialoog terwijl je elk gefilmd wordt. Als je die twee films later samenvoegt, heb je een telefoongesprek waar beide personen te zien zijn in splitscreen.
Op deze manier kun je elkaar spontaan spreken en toch makkelijk samengevoegd worden. En als jullie allebei een webcam hebben kunnen jullie elk voor een blauw/groen scherm acteren, terwijl je live kunt spieken wat de ander doet. (Zoals een weerman spiekt op een monitor, om de weerkaart te zien.)
Mogelijkheden te over. Weest creatief!

Natuurlijk is afspreken in real life het leukst. Maar zo'n dag vliegt om. En je moet er lang op wachten. Ik zou kiezen voor een combinatie van mogelijkheden, om alvast op gang te komen. Dan ken je elkaar wat beter als je elkaar ontmoet en kun je meteen aan de slag.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za jan 05, 2008 9:52 pm

Tuurlijk. We moeten eerst maar eens wat ideeen verzinnen. Wat jij zei met de telefoon lijkt me bijv. ook heel leuk :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » za jan 05, 2008 10:21 pm

Daniel73 schreef:Over 2: Gaaf bij dat belspel. Bluescreen! Blauwscherm. Dat is het effect waarbij een weerman voor een blauw scherm staat dat bij de regie door beelden wordt vervangen.
zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_key
Grappig die teksten die door het beeld zwerven en die de presentator moet aanwijzen. Hoe heb je dit gedaan? Zijn die teksten achteraf ingevuld of kijk je naar een monitor?
Jammer dat het geluid kraakt. Heeft dat met het blauwscherm te maken?
Hoe heb je dat blauwscherm gemaakt? Of heb je dat gekocht?

dat blauwscherm was een groen laken en dat was toen luuk bij mij was.

het geluid kwam uit een webcam dus was niet zo goed.

ik zit zelf ook in FTV 2 daar probeeert luuk een stofzuiger aan mij te verkopen.
http://fluitketeltv.cocabottle.nl/blog/ ... EEn0JzS-gE
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron