Show je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » zo feb 17, 2008 5:53 pm

Gaat sneller dan gedacht, inmiddels zijn ze er alle drie:
Superzwerfman Deel 2.1
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8395&hl=nl

Superzwerfman Deel 2.2
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6177&hl=nl

Superzwerfman Deel 2.3
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8644&hl=nl
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Superzwerffan » zo feb 17, 2008 6:06 pm

Caspar schreef:Gaat sneller dan gedacht, inmiddels zijn ze er alle drie:
Superzwerfman Deel 2.1
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8395&hl=nl

Superzwerfman Deel 2.2
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 6177&hl=nl

Superzwerfman Deel 2.3
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8644&hl=nl

Hoera!

Wanneer komt Superzwerfman 3? :D
Superzwerffan
 

Berichtdoor Caspar » zo feb 17, 2008 7:02 pm

Eerst wil ik bewerkte ('gecleande') versies van Superzwerfman 1 en 2 maken, want sommige stukjes kunnen echt weggeknipt worden. Daarna moet ik deel 3 naar de computer zetten en ook bewerken (Superzwerfman 3 heeft het echt nodig) en dan online zetten.

Maar wees niet getreurd, de onbewerkte versies laat ik ook online staan hoor, niks om je zorgen over te maken :). Daarna wil ik een DVD-tje van Superzwerfman 1, 2 en 3 maken en daarna hebben Sophie en ik nog wel iets van 5 filmpjes die nog bewerkt moeten worden. Maar voorlopig moeten jullie het maar doen met Superzwerfman 1 en 2, maar in principe komt Superzwerfman 3 nu sneller van 1 en 2, omdat ik nou weet hoe het moet.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » wo feb 20, 2008 11:34 pm

Ik zit erover te denken om een camera te kopen zoals HIER!. je moet dan wel diep in de buidel tasten maar dan heb je ook wat. Als ik zo'n camera heb zou ik samen met luuk met deze camera filmpjes kunnen maken en ze op een upload site zetten die hd video's acsepteert. kennen jullie misschien zo'n site? Grten Tim
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor TimJoosten » wo feb 20, 2008 11:35 pm

Foutje de url werkt niet.

je moet deze hebben >>>http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-HD7EX&catid=267<<<
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Linke(nde) Leo » zo feb 24, 2008 5:12 pm

TimJoosten schreef:je moet deze hebben >>>http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-HD7EX&catid=267<<<

Aanklikbare link: http://www.jvc.nl/product.php?id=GZ-HD7EX&catid=267
Linke(nde) Leo
 

Berichtdoor Sleutelboer » zo feb 24, 2008 5:31 pm


Laat die booteigenaar echt zijn sleutels in het water vallen? (5:13)
Sleutelboer
 

Berichtdoor Caspar » zo feb 24, 2008 6:53 pm

Da's mijn vader en ja, hij laat zijn sleutels echt vallen (ging ook geheel per ongeluk).
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » wo maart 05, 2008 5:16 pm

Daniel73 schreef:Wat vind je van het instrumentale 'Tennis' van Stephan?
Tennis
http://www.mediafire.com/?5efgejndenn
Dat lijkt mij een geslaagde openingstune voor FluitketelTV. En verder ook als achtergrond voor filmpjes. Als ik zo vrij mag zijn.

Geweldige muziek! Als ik dat zou mogen gebruiken voor mijn filmpjes zou ik het heel leuk vinden. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Ei » wo maart 05, 2008 6:37 pm

Wat zijn de voornamen van de spelers in 'Superzwerfman 2'? Kan Caspar een rolverdeling geven?
Ei kan nu slechts gissen:
Superzwerfman = Caspar
booteigenaar = vader Andreas
vrouw booteigenaar = (moeder?) Judith
bungalow-eigenaresse & vrouw in trappenhuis & makelaar & oudste dochter booteigenaar = jongere, oudste zus van Caspar?
jongste dochter booteigenaar = jongste zus van Caspar?
camera = Sophie?


- De eerste 1:36 minuten tonen "audities" en blijkbaar vooral spontane beelden van mensen die aan 'Superzwerfman 2' meewerken. Ei vindt het zijdelingse gesprek tussen vader Andreas en Caspar interessant, hoe ze op elkaar reageren. Hoe Caspar bijvoorbeeld naast zijn vader staat te kijken naar het mobieltje. Vader vertelt over een tip die hij blijkbaar op dat mobieltje heeft ontvangen. Waarop Caspar zegt: "Ja, nou dat interesseert me dus helemaal niks." Waarna een discussie tussen vader en zoon ontstaat, die stopt op het moment dat Caspar ontdekt dat hij gefilmd wordt. Caspar lacht dat stampvoetend weg en zegt: "Stop maar." Waarop de cameravrouw afkeurend reageert en zegt dat ze (moeder?) Judith nog moet filmen. Wat Ei verder leuk is het lieve kleine meisje (zusje?) dat niettemin de camera een mep geeft, waarop een "Auw!" van de cameravrouw volgt. (Kreeg de cameravrouw de zoeker in haar oog?)
Wat betreft de paar "audities" tussendoor vindt Ei het meisje (oudere kleine zus?) geslaagd, met het stereotype verwijfde "Jij zwerver!" en de meppende bewegingen.

- Bij 1:37 begint een buitenopname, van twee rotte bananenschillen. Hoort dat bij Superzwerfman? Komt Superzwerfman daar op af, bijvoorbeeld?

- Bij de eerste introductie-poging (die naar Superman verwijst) corrigeert de cameravrouw zichzelf door, zodra meerdere bomen in beeld komen, van "boom" naar het meervoud "bomen" te gaan. Waaraan ze toevoegt: "Staan allemaal recht overeind." Die grapjes mist Ei in de tweede poging (die naar Superzwerfman verwijst), vanaf 2:39.

- Bij 3:06 begint het gedeelte met booteigenaar vader Andreas. Volgens Ei ligt Superzwerfman andersom dan bij de ontdekking door vader Andreas. Eerst met de voeten richting de punt van de boot. Daarna met het hoofd. Dat doet Ei denken aan de tekenfilm MacBeth van Herman Finkers, waarin dergelijke grappenmakerij te zien is. (Daar is een handschoen ineens van een hand verdwenen bij handlezen, bijvoorbeeld.)

Hoe komt Superzwerfman ineens aan een bril? Ironischerwijs is Caspar tijdens de "audities" zonder bril te zien. Ei neemt aan dat Caspar meer geld heeft dan Superzwerfman. Was het dan niet logischer geweest om armoedige Superzwerfman zonder bril te houden, en rijke Caspar een bril te laten dragen? Ei vindt dat Superzwerfman door de bril een beschaafdere indruk maakt dan zonder. En hoe komt Superzwerfman ineens aan die bril? Gestolen of zo? Ei mist uitleg. In de eerste 'Superzwerfman' heeft Superzwerfman geen bril en nu ineens wel.

Bij 5:13 vallen de bootsleutels in het water. Het verlies van die sleutels ten spijt vindt Ei dit een van de hoogtepunten van de film. Die plons en dan die "Nee!". Ei vindt dat vader Andreas hier een improvisatie-talent en lef toont. Om na plotseling, onbedoeld verlies van sleutels, doodleuk door te gaan met de stelling dat ín de boot vast wel reserve-sleutels liggen, vindt Ei een treffend voorbeeld van improvisatie. Vooral omdat, als je doordenkt, de verwijzing naar reserve-sleutels een Python-achtige onzin is. Hoe kun je bij je reserve-sleutels komen als je daar je sleutels voor nodig hebt? Of laat vader Andres zijn boot altijd open? Dan kunnen ook anderen bij de reserve-sleutels. Het slaat dus nergens op, en toch loopt het vloeiend. Op deze manier draagt de scène bij aan de meligheid. Voor Ei een typisch geval van: Als je valt, val dan mooi.

De achtervolging van Superzwerfman door vader/booteigenaar Andreas (6:05) vindt Ei heel grappig. Het lijkt er even op dat Superzwerfman er met een vermanend "Ophoepelen!" vanaf was, maar dan komt de booteigenaar hem achterna met een: "Zeg, dat je doe je niet nog es hèh?" Waarop Superzwerfman het na een nerveus lacherige "Nee", op een lopen moet zetten omdat de booteigenaar inmiddels dreigt te gaan schoppen. Wist Caspar dat hij zo achterna gezeten zou worden?

Voordat de achtervolging is afgerond roept de cameravrouw te vroeg "cut!", terwijl het spel nog loopt. Ei zou de hele achtervolging erin laten in een eindmontage. Dan maar met die "cut!" er doorheen. Eigenlijk stopt de opname nu al iets te vroeg, vindt Ei. Misschien hadden Superfzwerfman en vader/booteigenaar Andreas eerst helemaal uit beeld gelopen moeten zijn.

- Op 6:20 begint een scène waarin Superzwerfman wat ronddoolt met zijn boodschappentassen, wandelend over een brug. Dat geeft een indruk van hoe Superzwerfman leeft.
Wat Ei hierbij bijzonder treffend vindt is dat bij 6:39 zijdelings gefilmd is hoe toevallig een boot onder die brug doorvaart. Ei vindt dat een geslaagde afronding van de voorgaande bootscène, waar Superzwerfman van een boot af is gestuurd. Geen idee of het zo bedoeld is, maar voor Ei werkt het. De bootscène is afgerond, en er is een contrast tussen armoede (dolende Superzwerfman) en rijkdom (een varende booteigenaar).

- Bij 06:55 begint een "andere mooie zondagmorgen", "waar de lucht weer blauw helder scheen". Dat is in werkelijkheid natuurlijk diezelfde dag. Zo worden meligheid en tijdtekort mooi uitgebuit, vindt Ei.
Ei neemt overigens aan dat een helder blauw schijnende lucht een abusievelijke vermenging van een schijnende zon en een blauwe lucht. Maar Ei vindt zulke versprekingen grappig in een melige film.

Superzwerfman's verbouwing van de "mini-bungalow" (huisje in speeltuin) vindt Ei wat vaag. Ei vindt de grap van de cameravrouw leuk, dat Superzwerfman behalve die bungalow ook een hamer heeft gevonden. Maar verder kan Ei er weinig van maken. Superzwerfman wordt betrapt door de vrouwelijke eigenaar en weggestuurd.
Maar waarom staat Superzwerfman te timmeren aan een bungalow die hij heeft gevonden? Een bungalow, nota bene. Dat getimmer is vragen om ontdekt te worden. En aan de stem van de eigenaresse te horen, is zij netter dan Superzwerfman.
Waar de scène met de boot goed werkte voor Ei, vindt Ei deze scène zwak. Wat doet Superzwerfman bij zo'n bungalow op zo'n manier? Waarom is Superzwerfman niet gaan slapen, zoals op de boot? Houdt Superzwerfman van werken? Daar lijkt het wel op, met zo'n bui om te gaan verbouwen.

Ei vindt de eigenaresse goed en overtuigend gespeeld. Maar uit haar reactie blijkt dat ook zij niet snapt waar Superzwerfman daar mee bezig is.

Wat Ei wel sterk vindt is hoe Superzwerfman bij het weglopen in frustratie een trap uitdeelt aan een wipkip, die in het speeltuintje staat. (08:05) Jammer dat, evenals met de achtervolging door de booteigenaar, iemand te vroeg stopt met de film. In dit geval Superzwerfman, die na de trap meteen stopt en vragend achterom kijkt naar de camera, die afzwenkt naar de grond. Zo maak je het jezelf moeilijk tijdens de montage, als je zo krap filmt.

- Bij 8:16 begint in scène waarin Superzwerfman uit een trappenhuis gestuurd wordt. Deze scène vindt Ei overtuigender dan de bungalow-scène. Wat voor Ei afbreuk doet is dat de vrouw zegt dat het trappenhuis haar "huis" is. Is de boedeling dat we hier een trappenhuis zien of een huis? Misschien had de vrouw kunnen zeggen: "'t Is mijn flat!"

Ei vindt het leuk dat Superzwerfman en de vrouw schande van elkaar spreken. Voor de vrouw zal het een schande zijn zo arm te zijn, en voor Superzwerfman zal het een schande zijn om zo rijk te zijn. Als Ei zo vrijelijk mag interpreteren.

Ook het gedoe met telkens die tassen vindt Ei geslaagd, zoals ook in voorgaande scènes.

- Bij 9:21 begint een scène waarin Superzwerfman meteen weer in een flat is. Dat vindt Ei een matige overgang. Hier gaat de film zwalken. Superzwerfman gaat een lift in en loopt even later over een galerij. Wat doet hij daar? Hier wordt het Ei te vaag. Had Superzwerfman dan minstens hardop tegen zichzelf laten praten, of had er een voice-over bij gezet. Nu lijkt deze scène een verlengde van de voorgaande flatscène. Ei mist iets dat de twee scènes uit elkaar houdt.

Op de galerij laat Superzwerfman steeds een tas vallen. Bij 09:35 vindt Ei dit onhandige tobben met een teveel aan tassen overtuigend gespeeld. Superzwerfman laat hier een (wit/blauwe) tas vallen op het moment dat hij achter zich ziet dat een andere (oranje) tas is gevallen. Ook de tas die blijft hangen aan zijn voet bij 09:44 is overtuigend.
Er zijn momenten waarin duidelijk te zien is dat Superzwerfman met opzet tassen laat vallen. Vanaf 9:50 vindt Ei dat storend worden. Daar zou Ei de scène afkappen. Daar wordt volgens Ei het spel langdradig, de opzet te opzichtig en gebeurt er niets nieuws meer.


Tot zover Ei's beoordeling van deel 2.1.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » wo maart 05, 2008 7:41 pm

Ei schreef:Wat zijn de voornamen van de spelers in 'Superzwerfman 2'? Kan Caspar een rolverdeling geven?

Superzwerfman = Caspar
booteigenaar = vader Andreas
vrouw booteigenaar = moeder Judith
bungalow-eigenaresse & vrouw in trappenhuis & makelaar & oudste dochter booteigenaar = jongere, oudste zus Eline
jongste dochter booteigenaar = jongste zus Lisa
camera = Sophie

Ei schreef:- De eerste 1:36 minuten tonen "audities" en blijkbaar vooral spontane beelden van mensen die aan 'Superzwerfman 2' meewerken.

Ja, het was niet echt grappig bedoeld, Sophie had gewoon even zin om wat te filmen, maar het is wel erg leuk geworden.

Ei schreef:(Kreeg de cameravrouw de zoeker in haar oog?)

Ja :)

Ei schreef:Wat betreft de paar "audities" tussendoor vindt Ei het meisje (oudere kleine zus?) geslaagd, met het stereotype verwijfde "Jij zwerver!" en de meppende bewegingen.

Ja, Eline was ook de enige die serieus een auditie probeerde te doen.

Ei schreef:- Bij 1:37 begint een buitenopname, van twee rotte bananenschillen. Hoort dat bij Superzwerfman? Komt Superzwerfman daar op af, bijvoorbeeld?

Die zagen we toevallig liggen, en het paste wel goed bij de rest, maar heeft verder niks te maken met de film.

Ei schreef:Hoe komt Superzwerfman ineens aan een bril? Ironischerwijs is Caspar tijdens de "audities" zonder bril te zien. Ei neemt aan dat Caspar meer geld heeft dan Superzwerfman. Was het dan niet logischer geweest om armoedige Superzwerfman zonder bril te houden, en rijke Caspar een bril te laten dragen? Ei vindt dat Superzwerfman door de bril een beschaafdere indruk maakt dan zonder. En hoe komt Superzwerfman ineens aan die bril? Gestolen of zo? Ei mist uitleg. In de eerste 'Superzwerfman' heeft Superzwerfman geen bril en nu ineens wel.

Da's inderdaad niet echt slim van ons. Maar er valt altijd nog wat op te verzinnen, misschien had hij bijvoorbeeld al een bril toen hij uit huis ging, maar heeft hij die niet altijd op.

Ei schreef:Of laat vader Andres zijn boot altijd open? Dan kunnen ook anderen bij de reserve-sleutels.

Ik denk het wel, hoe komt Superzwerfman anders binnen?

Ei schreef:Wist Caspar dat hij zo achterna gezeten zou worden?

Nee, hij zou me achterna lopen, maar ik moest nu echt superhard rennen :D

Ei schreef:Voordat de achtervolging is afgerond roept de cameravrouw te vroeg "cut!", terwijl het spel nog loopt. Ei zou de hele achtervolging erin laten in een eindmontage. Dan maar met die "cut!" er doorheen.

Ja, dat wil ik inderdaad gewoon laten staan.

Ei schreef:Wat Ei hierbij bijzonder treffend vindt is dat bij 6:39 zijdelings gefilmd is hoe toevallig een boot onder die brug doorvaart. Ei vindt dat een geslaagde afronding van de voorgaande bootscène, waar Superzwerfman van een boot af is gestuurd. Geen idee of het zo bedoeld is, maar voor Ei werkt het. De bootscène is afgerond, en er is een contrast tussen armoede (dolende Superzwerfman) en rijkdom (een varende booteigenaar).

Dat was inderdaad zo bedoeld.

Ei schreef:Maar waarom staat Superzwerfman te timmeren aan een bungalow die hij heeft gevonden? Een bungalow, nota bene. Dat getimmer is vragen om ontdekt te worden. En aan de stem van de eigenaresse te horen, is zij netter dan Superzwerfman.

Die eigenaresse is cameravrouw Sophie. Mijn zusje Eline filmt deze scene.
Ei schreef:Waar de scène met de boot goed werkte voor Ei, vindt Ei deze scène zwak. Wat doet Superzwerfman bij zo'n bungalow op zo'n manier? Waarom is Superzwerfman niet gaan slapen, zoals op de boot? Houdt Superzwerfman van werken? Daar lijkt het wel op, met zo'n bui om te gaan verbouwen.

Tja, het is niet echt een normaal iets, maar wel Superzwerfman-achtig. Hij doet soms gewoon dingen die nergens op slaan.

Ei schreef:Ei vindt de eigenaresse goed en overtuigend gespeeld. Maar uit haar reactie blijkt dat ook zij niet snapt waar Superzwerfman daar mee bezig is.

Vind je het gek, als er een zwerver op jou mini-bungalow zou timmeren zou je het ook niet snappen :P

Ei schreef:Wat voor Ei afbreuk doet is dat de vrouw zegt dat het trappenhuis haar "huis" is. Is de boedeling dat we hier een trappenhuis zien of een huis? Misschien had de vrouw kunnen zeggen: "'t Is mijn flat!"

Ja, maar da's een klein detail. Natuurlijk zijn die ook belangrijk, maar in dit geval wel minder, want huis kan je ook opvatten als iets waar je woont, en ze woont toch wel in die flat :)

Ei schreef:- Bij 9:21 begint een scène waarin Superzwerfman meteen weer in een flat is. Dat vindt Ei een matige overgang. Hier gaat de film zwalken. Superzwerfman gaat een lift in en loopt even later over een galerij. Wat doet hij daar? Hier wordt het Ei te vaag. Had Superzwerfman dan minstens hardop tegen zichzelf laten praten, of had er een voice-over bij gezet. Nu lijkt deze scène een verlengde van de voorgaande flatscène. Ei mist iets dat de twee scènes uit elkaar houdt.

Dat stukje met die lift klopt sowieso niet en kan er wel uitgeknipt worden. Dan is het inderdaad vreemd dat Superzwerfman in een flat is, maar hij kan naar een andere flat zijn gegaan om het daar te proberen. Maar het is inderdaad onduidelijk.

Ei schreef:Er zijn momenten waarin duidelijk te zien is dat Superzwerfman met opzet tassen laat vallen. Vanaf 9:50 vindt Ei dat storend worden. Daar zou Ei de scène afkappen. Daar wordt volgens Ei het spel langdradig, de opzet te opzichtig en gebeurt er niets nieuws meer.

Inderdaad, daar werd het een beetje saai en duidelijk opzettelijk, daar wilde wij het inderdaad afknippen :)

Tot zover Ei's beoordeling van deel 2.1.

Hartelijk bedankt. Volgens mij zijn we het in grote lijnen wel met elkaar eens en je wijst me soms op dingen die voor de volgende keer heel handig kunnen zijn.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » wo maart 05, 2008 8:51 pm

Hier mijn mening over 2.1:
Het begin was grappig met die audities, Superzwerfman die helemaal blij is omdat hij de rol van Superzwerfman gekregen heeft. :lol:
De bootscéne was geweldig, hebben jullie die sleutels nog terug gevonden? Ook heel erg grappig is die trap van de booteigenaar bij 06:09.
Ook het stuk met de bungalow is mooi gefilmd met die zonnestralen, dat geeft een erg realistisch beeld. Ook het geklungel met die tassen is leuk bedacht. Straks zal ik 2.2 beoordelen. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » wo maart 05, 2008 9:07 pm

Leuke beoordeling Luuk! De sleutels liggen nog steeds onderwater helaas.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 09, 2008 4:13 pm

Luuk schreef:
Daniel73 schreef:Wat vind je van het instrumentale 'Tennis' van Stephan?
Tennis
http://www.mediafire.com/?5efgejndenn
Dat lijkt mij een geslaagde openingstune voor FluitketelTV. En verder ook als achtergrond voor filmpjes. Als ik zo vrij mag zijn.

Geweldige muziek! Als ik dat zou mogen gebruiken voor mijn filmpjes zou ik het heel leuk vinden. :)

Voor echte absolute zekerheid moet je bij maker Stephan zijn. Mijn inschatting is dat het in principe wel goed zit. Maar ja, dat is mijn inschatting. :) Helaas is Stephan momenteel druk. Misschien kun je 'm e-mailen.

Wat vind je van Stephan's instrumentale 'Rain 71-83'? Ook die lijkt me geschikt als een tune voor filmpjes.

Rain
http://media.putfile.com/Rain-71-83
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma maart 10, 2008 8:44 pm

Superzwerfman 2 is pas net uit, maar inmiddels staat ook Superzwerfman deel 3 op Google Video (haast je niet hoor Ei! :)).

Superzwerfman 3.1
http://video.google.nl/videoplay?docid=479804382198078282&hl=nl

Superzwerfman 3.2
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5636196114370444962&hl=nl

Superzwerfman 3.3
http://video.google.nl/videoplay?docid=6802343580560576520&hl=nl

Superzwerfman 3.4
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3248253274179293779


In Superzwerfman 3 neemt de Heer J. Makelaar (gespeeld door Eline) wraak op Superzwerfman (Caspar). Rechercheur Sophie (Sophie) beschermt Superzwerfman.

Het eerste stukje, waarin Eline uitbreekt, is erg onderbelicht en chaotisch gefilmd. Voor deze scene vind ik het wel mooi, maar er mag wel wat uitgeknipt worden, nu duurt het te lang en wordt het snel saai. Daarna zie je een paar pogingen van Eline die Superzwerfman probeert te vermoorden. Aan het einde van 3.1 en het begin van 3.2 wordt het chronologisch een beetje onduidelijk, omdat we dezelfde scenes (de binnenkomst van Superzwerfmans hulpje/Rechercheur Sophie) een paar keer hebben overgedaan op verschillende manieren. Vanaf dat Sophie en Superzwerfman een wandeling gaan maken draait het vooral om het gevecht tussen Eline en Sophie. Er zitten een paar mooie momenten in vind ik, maar over het algemeen duurt het veel te lang, dus ook hier mag een flink stuk weg worden geknipt. Misschien is het ook een idee om er muziek onder te zetten. (Rain 71-83 van Stephan? Ik vind hem ERG leuk!)
Het geluid loopt tegen het einde aan niet meer synchroon, dat komt omdat het geluid is opgenomen in 12 bit per seconde, en het beeld bij overzetting naar de computer automatisch wordt geconverteerd naar 16 bits per seconde, waardoor het geluid nu 4 seconden vertraging oploopt.
Over het algemeen vind ik dus dat er een paar erg mooie scenes inzitten, maar dat het geheel lang en langdradig is.
De volgende stap is de filmpjes editten en dan een mooi DVD-tje maken. Daarna gaan Sophie en ik weer bezig met nieuwe filmpjes maken en online zetten.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron