Show je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » vr feb 15, 2008 10:06 pm

Ik zal het nog wel eens met Google Video en Daily Motion proberen. De kwaliteit is nu minder omdat ik het bestand heb moeten verkleinen om goed te kunnen oploaden, en da's natuurlijk hartstikke jammer. Het originele bestand is 6 GB met een toppie beeldkwaliteit, maar geen enkele host wil dat uploaden, of ik moet de film in 60 delen op Youtube plaatsen. Ik ga er van het weekend nog wel een beetje mee proberen enzo, misschien kan ik het nog wel omhoog halen of doet Google Video het nu wel goed. In elk geval, want vind je van wat je nu al gezien hebt? Het verhaal, de dialogen?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » vr feb 15, 2008 10:35 pm

Daniel73 schreef:
Caspar schreef:In 3 stukken gehakt en op Youtube geplaatst, de beeldkwaliteit en audio zijn nog best redelijk, dus geniet er maar van: [...]

Ik vind de beeldkwaliteit vreselijk lelijk bij YouTube.
Kun je Putfile proberen, waar de eerste Superzwerfman staat? Als je Superzwerfman 2 toch in stukken hebt geknipt, dan zou die toch ook bij Putfile moeten passen? Of anders bij Dailymotion? Ik vind Putfile en Dailymotion een mooie kwaliteit leveren.

Het ligt denk ik niet aan Youtube, maar aan het feit dat ik het bestand heb moeten verkleinen. In elk geval wil Daily Motion wel een groter bestand (150 MB tegen Youtube met 100 MB) uploaden, dus dan kan de kwaliteit ook weer omhoog.

en ook Google vele, vele malen beter dan YouTube.

YOutube is gekocht door Google :D
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » vr feb 15, 2008 10:38 pm

Putfile bied het meeste ruimte aan: 200 MB per file. Dan kan de hele film als ik die in 3 stukken knip 600 MB zijn. Da's dus 2 keer zoveel als de 300 MB nu, dus ook een dubbel zo goede kwaliteit (Klopt dat?). Probleem is dat ik niet helemaal snap hoe ik de kwaliteit van het bestand hoger kan maken. Ik heb een bitrate en een framerate, maar ik zal het morgen aan m'n vader vragen.

Verder kan ik er niet veel aan werken dit weekend en deze week omdat ik proefwerkweek heb (zou Ei zo vriendelijk willen zijn niet te reageren op dit feit, ik weet namelijk zijn mening betreffende school :)) en dus moet leren, maar als ik wat heb zijn jullie de eersten die het weten.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » za feb 16, 2008 2:37 am

Caspar schreef:Ik zal het nog wel eens met Google Video en Daily Motion proberen. De kwaliteit is nu minder omdat ik het bestand heb moeten verkleinen om goed te kunnen oploaden, en da's natuurlijk hartstikke jammer. Het originele bestand is 6 GB met een toppie beeldkwaliteit, maar geen enkele host wil dat uploaden, of ik moet de film in 60 delen op Youtube plaatsen. Ik ga er van het weekend nog wel een beetje mee proberen enzo, misschien kan ik het nog wel omhoog halen of doet Google Video het nu wel goed.

Luuk heeft films van 10 minuten die wel aardig zuiver van kwaliteit zijn. Evenals jouw poging bij Google Video.
De drie delen van Superzwerfman 2 zijn elk bijna 10 minuten. Dus qua film-lengte zou je, volgens mij, minstens een kwaliteit moeten kunnen hebben die overeenkomt met die van Luuk.

Caspar schreef:In elk geval, want vind je van wat je nu al gezien hebt? Het verhaal, de dialogen?

Misschien moet je daarvoor bij Ei zijn. :) Ik heb het nu te druk met de technische ontvangst van Superzwerfman 2. :P

Caspar schreef:Putfile bied het meeste ruimte aan: 200 MB per file. Dan kan de hele film als ik die in 3 stukken knip 600 MB zijn. Da's dus 2 keer zoveel als de 300 MB nu, dus ook een dubbel zo goede kwaliteit (Klopt dat?). Probleem is dat ik niet helemaal snap hoe ik de kwaliteit van het bestand hoger kan maken. Ik heb een bitrate en een framerate, maar ik zal het morgen aan m'n vader vragen.

De kwaliteit van Superzwerfman 1, die iets meer dan 6 minuten duurt, is wel aardig zuiver van kwaliteit.
http://media.putfile.com/Super-Zwerfman-1

Ik heb zelf weinig ervaring met films op computers. Ik constateer alleen dat het de ene keer wel is gelukt en de andere keer niet. Superzwerfman 2 bestaat gewoon uit drie losse filmpjes binnen een limiet van 10 minuten, zoals bijvoorbeeld de FluitketelTV-liveshows van Luuk en Tim. Dus daar is volgens mij niets bijzonders aan dat zou moeten verklaren waarom Superzwerfman 2 dan in zestig delen zou moeten verschijnen i.p.v. drie.
Een reden die ik me puur gissend bedenk waarom het bij Google misschien mislukte, is dat 30 minuten in een keer te lang is. De 10 minuten per film, zoals je nu hebt, zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Dus kortom, ik snap er niets van. :|

Hoe vertaalt en verzendt Luuk zijn films naar internet? Kan hij een opsomming geven van stappen die je moet volgen? Hoe zet je gigabytes met "een toppie beeldkwaliteit" om in een aardig "toppie" gecomprimeerd internetbestand, zoals bv. FluitketelTV en de wel geslaagde Superzwerfman 1?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 9:41 am

Google Video heeft het filmpje nu geupload maar is hem aan het verwerken. Vorige keer deed hij dat niet, maar volgens Google zelf zou het verwerken een paar uur moeten duren, dus misschien dat het nu wel gaat lukken!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 11:23 am

opnieuw geupload op Google Video:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0233&hl=nl

Tot 1:40 gaat alles goed, maar daarna zie ik alleen maar ruis. Hebben jullie daar ook last van?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » za feb 16, 2008 4:18 pm

Caspar schreef:opnieuw geupload op Google Video:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 0233&hl=nl

Tot 1:40 gaat alles goed, maar daarna zie ik alleen maar ruis. Hebben jullie daar ook last van?

Ja. Vanaf 01:40 heb ik ruis. Verder is de kwaliteit goed.
Waarom doe je 'm weer als één deel i.p.v. drie?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 4:21 pm

Het was een test. Ik upload nu het eerste deel van de 3 aparte delen, en ondertussen heb ik ook al verschillende manieren van converteren geprobeerd, die nog niet helemaal de gewenste resultaten opleveren.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 4:26 pm

Ik had overigens nog wel dit op Wikipedia gelezen:
"De website staat bekend om betere videokwaliteit in vergelijking met andere Flash-gebaseerde websites waar ook video's geupload kunnen worden[bron?] . De maximale grootte van video's op Dailymotion is 150 MB (in vergelijking met 100 MB bij YouTube) en de duur van video's is gelimiteerd tot 20 minuten (in vergelijking met 10 minuten bij YouTube). Geüploade video's worden geconverteerd naar de VP6 codec met een resolutie van 640 bij 480. YouTube maakt gebruik van de oudere Sorenson Spark H.263 codec met een resolutie van 320 bij 240. Geluid in de video's op Dailymotion is geëncodeerd als MP3 met 96 kbit/s in stereo (in vergelijking met de 64 kbit/s mono voor video's op YouTube)."

Dus ik denk dat het ook nog wel de moeite waard kan zijn om het met dailymotion te proberen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » za feb 16, 2008 4:31 pm

Kan Luuk misschien helpen?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 4:33 pm

Wat voor een soort bestanden load jij up, Luuk? Ik heb het nu geprobeerd met .mov en .mp4 en ben nu bezig met .avi. Converteer jij je bestanden of zijn ze meteen goed? Kortom, hoe doe jij het?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » za feb 16, 2008 5:09 pm

Ik doe het met avi, meestal zijn de bestanden meteen goed.
Maar vaak word het uploaden onderbroken door mijn internetverbinding, dat is wel irritant.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 5:11 pm

Hoe groot zijn je bestanden dan meestal? Welke AVI instellen doe je? Ik heb nu als compressietechniek DV - PAL en als beeldkwaliteit medium, maar dan komt er dus een bestand van 6 GB uit en da's teveel.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » za feb 16, 2008 5:13 pm

Luuk schreef:Ik doe het met avi, meestal zijn de bestanden meteen goed.
Maar vaak word het uploaden onderbroken door mijn internetverbinding, dat is wel irritant.

Wat zijn je instellingen bij avi?
Moet je van tevoren converteren naar een Flash-formaat? Of wordt de conversie gedaan door zo'n site tijdens het uploaden?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » za feb 16, 2008 5:22 pm

McDrake lag er daarnet uit, maar dit zei Luuk tegen mij op MSN:
Luuk op MSN schreef:@Caspar:
Als ik het videobestand af heb importeer ik hem altijd in Windows Movie Maker dan sla ik hem daarmee op en dan word hij veel minder groot.
Ze worden dan rond de 80 mb. voor ongeveer 7 minuten.
@Daniel:
De site converteert het zelf naar flash-formaat. Bij avi gebruik ik meestal de hoogste kwaliteit en Intel-Video.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron