Show je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Luuk » za apr 12, 2008 6:08 pm

Of Ei probeert het zelf even uit. ;)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Rolfje » zo mei 18, 2008 7:48 pm

Hier een pose uit mjn photoshoot van vandaag: :P
Afbeelding
Rolfje
 

Berichtdoor Henrieke » ma feb 16, 2009 5:38 pm

Sorry voor een nogal grote post, maar hier zijn twintig foto's die ik de afgelopen maand in de Disneyparken gemaakt heb. Als jullie interesse hebben, kan ik binnenkort meer foto's laten zien, ook van buiten de parken. (Parijs/VS)
Mijn reisgenoot heeft een blog bijgehouden, daarop valt te lezen wat hij (en grotendeels ik dus ook) gedaan heeft, met een aantal foto's erbij. http://www.ohnitsch.net/


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Caspar » zo nov 29, 2009 10:39 pm

Goed nieuws voor alle fans van Superzwerfman! Sophie en ik hebben de afgelopen jaren niet stilgezeten en veel gefilmd maar na enkele zeer saaie filmpjes hebben we dit keer een mooi eindproduct neergezet, met een zorgvuldige uitwerking, voor het eerst een script geschreven, gefilmd en ook zeer intensief gemonteerd. Voor volgende keer gaan we meer aandacht besteden aan kostuums en belichting. Want we zijn van plan om elke maand/2 maanden een nieuw filmpje uit te brengen!

In elk geval, dit eerste filmpje is af en wordt op dit moment geupload naar Youtube. Dat kan een paar uur duren dus morgen zal ik de link posten. Ik hoop in elk geval dat ik weer uitgebreide reactie krijg van criticus Ei of collega Luuk!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » ma nov 30, 2009 8:36 am

Voila, daar is ie! Veel plezier met kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=R_N6fzMDS8U

Dit is een ingekorte versie vanwege de limitlengte en bestandsgrootte van YouTube, ik ga kijken of ik binnenkort ergens de volledige versie kan uploaden of anders ooit een eigen website opzetten voor onze filmpjes.

En reacties graag! Op YouTube en hier! En stemmen op YouTube!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » ma nov 30, 2009 5:04 pm

Caspar schreef:In elk geval, dit eerste filmpje is af en wordt op dit moment geupload naar Youtube. Dat kan een paar uur duren dus morgen zal ik de link posten. Ik hoop in elk geval dat ik weer uitgebreide reactie krijg van criticus Ei of collega Luuk!

Ei dacht juist dat iedereen was weggevlucht vanwege Ei's commentaren. :)

Caspar schreef:Dit is een ingekorte versie vanwege de limitlengte en bestandsgrootte van YouTube, ik ga kijken of ik binnenkort ergens de volledige versie kan uploaden

Hoe lang is de volledige versie?
Is ruim 8 minuten niet genoeg voor een filmpje? Dat leert je selectief te zijn. Kun je later altijd nog langere films maken.

BTW. Het lukt Ei niet om deze YouTube-film te downloaden. Ei krijgt wel een flv-bestand binnen, maar deze heeft geen beeld en geen geluid.

Caspar schreef:of anders ooit een eigen website opzetten voor onze filmpjes.

Heb je zoveel geld? :)
Bij http://www.mediafire.com kun je grote bestanden plaatsen. Ter downloading.

Caspar schreef:En reacties graag! Op YouTube en hier! En stemmen op YouTube!

Leuk gedaan. De montage doet Ei een tikje denken aan Monty Python's Flying Circus.
De montage houdt de vaart erin. Weinige dode momenten.
Tip: FluitketelTV gebruikte effecten zoals titels en muziek. Dat onderscheidt een film wat meer van een gewone home video.

Met je neus in de boter vallen. (1:57) Kan dat wel of niet? Ei kan het niet verstaan.
Het is trouwens "kan" en niet "ken". :P

Leuk effect, die beelden die op de monitor verschijnen. (3:04) Een stap verder is dat je met die beelden gaat praten als in een live-verbinding. Dat je bijvoorbeeld Caspar met een verklede Caspar laat praten, en Sophie met een verklede Sophie.

Bij de TV-kok heeft Ei wat moeite met het verspillen van voedsel. (3:06) Wel grappig dat iemand (Sophie) steeds de opdracht krijgt om schoon te maken. Misschien kun je daar meer mee doen? Een onhandige TV-kok met een overwerkte schoonmaakploeg om zich heen?

Van 6:00 vindt Ei het de film een beetje vaag worden. Leuk idee dat beroemdheid Caspar door een enkele fan wordt achtervolgd alsof het een massa fans betreft. Maar het duurt wat lang, dat rondjes rennen. Waar gaat het heen? Première waarvan?
Misschien zou je een vluchtende Caspar overal die fan kunnen laten tegen komen, alsof ze overal tegelijk is. Achter een boom, om de hoek van de straat, in een kast, etc.

Hoe dan ook, leuk gedaan!
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » ma nov 30, 2009 8:11 pm

Ei schreef:Hoe lang is de volledige versie?
Is ruim 8 minuten niet genoeg voor een filmpje? Dat leert je selectief te zijn. Kun je later altijd nog langere films maken.

De volledige versie is denk ik rond de 13 minuten. Ik vind inderdaad 10 minuten een maximum voor zo'n soort filmpje en ik denk dat de ingekorte versie beter is dan de volledige versie. Probleem is alleen dat sommige overgangen niet helemaal goed verlopen door het knippen nu. De twee filmpjes die ik er heb uitgeknipt waren de langste 2 en ook de saaiste 2 denk ik. Korte beschrijvingen:

'Sophies Telefoonbedrijf'
Sophie zit voor een ouderwetse telefoon aan een bureau. Als ze na een halve minuut eindelijk gebeld wordt reageert ze helemaal hysterisch waardoor haar klant direct ophangt. Als ze een paar seconden later weer gebeld wordt doet ze haar best om rustig te doen en zegt ze dat ze klant door zal verbinden. Ze legt de hoorn neer en gaat het nummer draaien (echt draaien dus), maar dat lukt niet echt goed. Hierna gaat het verhaal met het nieuws weer verder en nog wat later (na Sophie in de speeltuin) gaat het weer verder dat Sophie nog steeds de klant probeert door te verbinden. Als dit eindelijk is gelukt heeft die al opgehangen. De film eindigt als de telefoon voor de 3e keer gaat en Sophie zichzelf moed inspreekt, filmpje stopt op het moment dat ze de telefoon opneemt.

'Voorlezen'
Sophie gaat in een sesamstraat-achtige opstelling (supergezellig!) kinderen voorlezen, maar dan uit het worden boek. Helaas duurt dit hele voorlezen een paar minuten en zelf na knippen en mooie overgangen plaatsen duurt het nog altijd te lang. Ik had bedacht om tijdens dit filmpje dat op het einde komt meteen ook de aftiteling te doen, dat leek me wel handig.

Ei schreef:[Caspars eigen website]Heb je zoveel geld? :)
Bij http://www.mediafire.com kun je grote bestanden plaatsen. Ter downloading.

Da's tegenwoordig niet zo duur meer. Mijn favoriete host (goede kwaliteit en helpdeks!) is slechts 30 euro per jaar.
Hoe groot is groot? 3 gigabyte?

Ei schreef:Leuk gedaan. De montage doet Ei een tikje denken aan Monty Python's Flying Circus.
De montage houdt de vaart erin. Weinige dode momenten.

Ik ben inderaad vooral ook heel trots op de montage. Met bijvoorbeeld het TV-scherm, de verschillende beelden tijdens Bach's Menuet in G, Caspar in de keuken (praktisch alles wegknippen waarin niet gesproken wordt), die dingetjes.

Ei schreef:Tip: FluitketelTV gebruikte effecten zoals titels en muziek. Dat onderscheidt een film wat meer van een gewone home video.

Geluidjes en muziek wilden we inderdaad ook gebruiken voor de volgende keer. En titels was ik laatst al mee bezig alleen na een hele dag monteren had ik geen zin meer om ook nog titels erin te verwerken.
Voor de volgende keer wil ik alles wat meer uitwerken. Dat hebben we nu al meer gedaan dan voorgaande keren, maar het kan altijd beter. Zo denk ik bijvoorbeeld aan verschillende kostuums voor verschillende rollen, grappige accentjes (is Sophie vooral heel goed in!) en vaste zinnetjes. Ook nog wat meer aandacht besteden aan decor en variatie daar in en bijvoorbeeld aan waar de camera staat en de belichting daarvan (Zonde bij Caspar in de Keuken nu, dat irritante tegenlicht in sommige shots!). En bij het journaal bijvoorbeeld ook echt een tune in intiteling toevoegen en inderdaad communicatie tussen het scherm enzo.

Ei schreef:Met je neus in de boter vallen. (1:57) Kan dat wel of niet? Ei kan het niet verstaan.

Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik denk het wel.

Ei schreef:Bij de TV-kok heeft Ei wat moeite met het verspillen van voedsel. (3:06) Wel grappig dat iemand (Sophie) steeds de opdracht krijgt om schoon te maken. Misschien kun je daar meer mee doen? Een onhandige TV-kok met een overwerkte schoonmaakploeg om zich heen?

Voor de volgende Caspar in de Keuken wilde ik bij de montage idd wat meer een echt TV-gevoel meegeven. Met (irritante) advertenties en teksten tussendoor enzo.

Dankje in elk geval voor de reactie. We gaan nu elke 2 weken filmen en dan op vrijdag ideeen verzinnen, op zaterdag filmen en op zondag monteren. Dan willen we ongeveer elke 2 keer (dus elke 4 weken) een filmpje af hebben, hoewel we pas stoppen als het af is natuurlijk. We werken niet met deadlines.

Volgende keer wil ik ook echt de tussenfilmpjes inpassen in het geheel (het 3-over-half-9-journaal), dit keer hadden we het journaal pas na de filmpjes bedacht en het monteren met het scherm pas na het filmen van het scherm, dus daarom kloppen dingen soms niet helemaal of had er meer uitgehaald kunnen worden. Het probleem is vooral dat ik bang ben dat hoe meer we de ideeen gaan opschrijven en uitwerken, hoe minder er van onze kenmerkende spontaniteit overblijft die juist de filmpjes zo leuk maken! Dat is ook bijvoorbeeld waarom we scenes niet na het monteren nog overdoen of uitbreiden, dan zou het niet kloppen. Tijdens een opname is er een 'feel' en die kan je niet zomaar reconstrueren. Zodra er een totaalbeeld in je hoofd zit ga je alleen nog maar proberen om het precies zo te krijgen. Onze uitdaging is nog altijd die verhouding tussen spontaan en uitgedacht goed te zetten en zo te behouden.

Paar ideetjes voor volgende keer:
- We gaan een band oprichten. En dan gaan we het opnemen in een garage (en zeggen dat we 'garagepunk') spelen. Met een plastic gitaartje en speelgoedtrommeltje kunnen we dan playbacken en later met een programmaatje geluiden aan toevoegen en liedjes ervan maken. Maar ook hoe de band probeert een sound te vinden en inspiratie zoekt is leuk om te filmen. Kan je zoveel mee doen en kan ook best een terugkerende show worden.
- Een nieuwe aflevering van Caspar in de Keuken, die allerlei vreemde boterhammen gaat maken. En het dan wat meer de 'feel' van een televisieprogramma geven, maar met nog altijd het chaotische en drukke van Caspar die eigenlijk totaal geen kok is!
- Iets met een misdaad. Ik heb met Sophie al een paar andere 'misdaadfilms' gemaakt en die waren leuk. Een bank beroven bijvoorbeeld. Past ook goed in het raamwerk van het 3-over-half-9-journaal.
- Een return van Superzwerfman. We hadden het idee van een heel opdringerige journaliste (Sophie) die een docu gaat maken over Supers leven. En dan bijvoorbeeld scenes waarin Super op te grond ligt te sterven van de honger en Sophie vraagt: 'Hoe voelt u zich nu?'. Ook hier kunnen meerdere delen over gemaakt worden, die elk iets uitlichten over een apart gedeelte van zijn leven (eten, onderdak, kou). Met absurde Superzwerfman maniertjes en humor en zijn eigenlijke naiviteit.
- Misschien mensen op straat interviewen met gekke vragen en die inmonteren in het scherm, en dan mij en Sophie als nieuwslezers de vragen laten stellen.

Zoals je ziet, ideeen genoeg. Dus de volgende aflevering wordt volgens mij nog beter dan deel 1!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » ma nov 30, 2009 8:27 pm

Caspar schreef:Met een plastic gitaartje en speelgoedtrommeltje kunnen we dan playbacken en later met een programmaatje geluiden aan toevoegen en liedjes ervan maken.

Waarom eigenlijk? Eline speelt gitaar, Lisa speelt viool, ik en Sophie zijn allebei toetsenist, dus dan maken we gewoon zelf muziek!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » do dec 10, 2009 9:01 pm

Goed nieuws voor alle Superzwerfmanfans en -critici! Sophie en ik gaan vrijdag aan de slag met een filmpje over het leven van Superzwerfman, een soort proloog op de andere Superfilms. We gaan in de docu in op de achtergrondvragen in Supers leven, zoals hoe hij eigenlijk leeft maar ook achtergrondvragen, hoe komt hij bijvoorbeeld aan zijn de naam Superzwerfman, en waarom draagt hij eigenlijk een bril?

Superzwerfman wordt hierin geinterviewd door interviewster Sophie die ongenadig is en Superzwerfman diep beledigt in zijn zwerverseer ('Maar waarom heet je dan eigenlijk Superzwerfman? Zo Super ben je toch helemaal niet?). En een leuk montage idee met denkwolkjes waarin beelden te zien zijn! Ik verheug me erop.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » zo jan 31, 2010 6:39 pm

Wouter + Lege dozen
http://www.youtube.com/watch?v=h5b4PHFDUTY
Wouter springt in lege dozen.

SPREADMUSIC.nl
FLUITKETELTV.nl

Is dit "onze" Wouter? Doet hij zulke levensgevaarlijke stunts? :P
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma feb 01, 2010 9:24 am

Ik ontken iedere betrokkenheid bij de tot stand koming van dit filmpje.

Dit ben ik, trouwens:
http://www.youtube.com/watch?v=93yGYc2Ree0

Dit ben ik, op zoek naar Ben:
http://www.youtube.com/watch?v=-XB8GBdftX0

Dit is de tuinkabouter van mijn ouders:
http://www.youtube.com/watch?v=R3oL9lMWzg0

Dit is het intro van mijn eerste lange film, take 1:
http://www.youtube.com/watch?v=aNuA4mxfL74

Take 2:
http://www.youtube.com/watch?v=iht8Vd7-dx4

Take 3:
http://www.youtube.com/watch?v=wytuiyqpdKo

Dan hebben we tenslotte nog een verslag van de Benjaanse alliterie, een verslag van ons buurland Benjanie:
http://www.youtube.com/watch?v=8Y00rqDsibc
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Caspar » zo maart 07, 2010 1:56 pm

Alle trouwe fans die nog altijd geduldig wachten op de tweede uitzending van het-3-over-half-9-journaal kan ik alvast tevreden stellen met een klein voorproefje, het vervolg op onze hit 'Koken met Caspar'. Ik presenteer met trots: 'Koken met Sophie'!

http://www.youtube.com/watch?v=hN-5KzbP8nY

Binnenkort (dat kan bij ons lang duren ja) weer een volledige aflevering van ons journaal, waarin we onder andere weer klassieke muziek ondersteunen met beeldjes, Sophie de eenden gaat voeren en Caspar een sigarettenverslaafde speelt.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Henrieke » wo jul 14, 2010 2:48 pm

Ik heb hier ook al erg lang niets meer geposts. Maar voor die paar die het misschien interesseert; ik heb een flickr-account gemaakt en daar wat foto's uit Apenheul opgezet. Ik hoop er in de loop van de tijd meer op te plaatsen, voornamelijk uit dierentuinen.

http://www.flickr.com/photos/henriekeg/ ... 338011177/
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Caspar » za aug 28, 2010 2:41 pm

Voor alle cynici die dachten dat Cas&Soof Filmproducties er mee was opgehouden is hier het onomstotelijke bewijs van het tegendeel. De korte documentaire 'Roken Is Dodelijk' gaat over een tragisch geval van sigarettenverslaving.

http://www.youtube.com/watch?v=3aFKrdOzrDw

En na het monteren van dit filmmateriaal, dat al enkele maanden geleden werd geschoten, is het weliswaar lachwekkende maar niettemin serieuze duo weer begonnen met vernieuwde spirit. Verwacht dan ook snel een nieuwe aflevering van de bekend veronderstelde serie 'Het 3-over-half-9-journaal'.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor jan Baksteen » zo okt 03, 2010 6:55 pm

Hey Casper, wanneer krijgen we weer een filmpje van je te zien?
Ze zijn wel leuk om te zien. Leuk gemaakt!
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 61
Geregistreerd: za mei 13, 2006 6:27 pm

Vorige

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron