Show je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » zo maart 16, 2008 9:44 pm

To do lijstje voor Superzwerfman:
- Deel 1 bewerken
- Deel 2 bewerken
~Tassen Scene verduidelijken
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » zo maart 16, 2008 9:48 pm

Vorige bericht te vroeg verzonden.

To do lijstje voor Superzwerfman:
- Deel 1 bewerken
- Deel 2 bewerken
~Tassen Scene verduidelijken
~Bungalow Scene verduidelijken
~Waarom belt Superzwerfman aan?
- Deel 3 geluid synchroon laten lopen
- Deel 3 bewerken
- Een stukje met bloopers, een making-of en andere extra's
- Een DVD-tje ervan maken

Dan hebben we ongeveer een uur film, dus een korte speelfilm. Daarna kunnen we gaan promoten en verkopen, een paar limited editions als we populair zijn en dan worden we rijk en beroemd en hoeven we nooit meer te werken :D.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » ma maart 17, 2008 2:30 am

Caspar schreef:
Ei schreef:
Caspar schreef:Superzwerfman heeft 2 redenen:
1. Hij kon Judith zien via het openstaande raam.
Dit wordt niet duidelijk gebracht. Superzwerfman had bijvoorbeeld door het raam kunnen kijken.

Misschien zou je een soort van Charles Dickens 'A Christmas Carol'-achtige scène kunnen hebben van Superzwerfman die van buitenaf door het raam ziet hoe fijn de moeder met haar kinderen omgaat. Dat kan dan eventueel herinneren ophalen van hoe aardig - of onaardig - Superzwerfman's eigen moeder is/was.

Ja, dat is een leuk idee!

Misschien zou je terugblik-scènes kunnen maken waarin te zien is hoe Superzwerfman's eigen moeder, Superzwerfman als een Assepoester behandelt. Dat hij de vloer moet schrobben en zo. Bonbon-papiertjes oprapen. En dat als hij iets onder zijn schoenen had, hij er meteen met een deegroller van langs kreeg.
Dat zou onder meer kunnen verklaren waarom Superzwerfman is gaan zwerven.

Welke richting wil je uit? Ei beeldt zich scènes in waarin je met geluids- en beeld-effecten absurde situaties kunt neerzetten. Misschien vanwege het "Super" in Superzwerfman's naam.

Caspar schreef:
Ei schreef:[Commentator tussen de scenes door]

Nee, dat vind ik niet zo'n leuk idee. Het is ook een beetje doorbreken van de 4e wand, waar je het eerder over had, en dat wil ik bij Superzwerfman juist zo min mogelijk (niet) doen.

Als je alles wil tonen in film, zonder commentaar of titelbeelden, zul je het volgens Ei zwaar krijgen.
Het doorbreken van de vierde wand kan helpen om even de aandacht af te leiden van een tekortkoming in de film. Zeker in een goedkope productie die toch al draait om komedie.

Bovendien, waar hebben we het over?
In deel 2.1 is reeds een commentaarstem te horen. Bij 2:08.
http://video.google.nl/videoplay?docid=4650207876437908395
Wat is het verschil met wat Ei voorstelt?

Ook in deel 1 is Superzwerfman aangekondigd als een soort van Superman.
http://media.putfile.com/Super-Zwerfman-1
Wat Ei mist zijn super-elementen. Dat als onhandige Superzwerfman iemand ruw omhelst, dat er dan als het ware krakende botten te horen zijn. Om zodoende Superzwerfman's super-onbeschaafdheid en de daaruit voortvloeiende super-onhandigheid te benadrukken.

Caspar schreef:
Ei schreef:Ei stelt zich voor dat de moeder makkelijk overslaat van argwaan naar vertrouwen. Wat Ei mist is de terugslag daarvan. Een reactie van de moeder achteraf, nadat de boel in het honderd is gelopen. Iets van: "O, wat heb ik gedaan? Kun je dan helemaal niemand meer vertrouwen tegenwoordig?" Waarop de vader misschien kan reageren met een: "Zie je nou wel? Ik had het toch gezegd?" Eventueel eigenbelang dat de vader kan hebben is dat hij voortaan lekker thuis kan blijven tijdens het boodschappen doen. Iemand moet immers op de kinderen passen. De moeder kan dan stellen dat ze het huis nooit meer durft te verlaten, en dat de vader voortaan maar de boodschappen moet doen. Je zou dan een scène kunnen toevoegen van de vader/booteigenaar die tot zijn ergernis even later als een Superzwerfman met boodschappentassen loopt te zeulen. En Superzwerfman kan hem dan tegenkomen en denken dat ze collega's zijn.
Met zulk soort invullingen zou je kunnen proberen de motivaties en karakters wat meer te doen leven. Emoties tegenover emoties bijvoorbeeld. Een goedgelovig persoon tegenover een scepticus, hoe gaat dat samen en hoe kun je ermee spelen?

Da's ook een leuk idee ja.

Er zou in toekomstige films een sub-element kunnen ontstaan waarin Superzwerfman en de booteigenaar elkaar steeds weer ongewenst tegenkomen. En dat de booteigenaar dan steeds de klos is. Hoe onrechtvaardig ook. Dat de booteigenaar automatisch pech krijgt als Superzwerfman op de een of andere manier in de buurt is. Dat als hij maar langs Superzwerfman fietst, hij al een lekke band krijgt.

Je zou Superzwerfman als superheld-element kunnen geven dat hij de burger (de booteigenaar) steeds tot last is en pech bezorgt. Dat de burger zegt: "Wat een fijne dag! Geen Superzwerfman te zien, dus ik kan veilig naar buiten." En dat, ja hoor, Superzwerfman dan toch opduikt.
Een soort van Superswiebertje waar iedereen vanaf wil. Waar, omgekeerd als in Swiebertje, de politie en de burgermeester steeds weer reden vindt om Superzwerfman vrij los te laten lopen. Dat je als burger zowat zelf gearresteerd wordt als je klaagt.

Caspar schreef:
Ei schreef:Wat Ei in de film mist is motivatie. Bijvoorbeeld Superzwerfman die kijkt naar het zusje en dan (hoorbaar) denkt: "Ik zou je het liefste in een tasje willen doen." Eventueel met zweverige muziek eronder. Misschien zou je zelfs scènes tussen kunnen voegen van Superzwerfman die met de zus in de tas, op een zonnige dag wandelt door de stad. (Zoiets kun je suggereren door een tas te vullen met bv. kleren.) Of alletwee de zussen in tassen. Hoe dan ook, een uitbeelding van wat Superzwerfman in gedachten heeft. Zulke scènes kun je misschien monteren met een wat wazig filter er overheen, om duidelijk te maken dat het denkwolkjes zijn.

Wederom een leuk idee. Als je Superzwerfman 2.1 ook hebt 'gereviewd' zal ik alle ideeen eens bij elkaar leggen en met Sophie overleggen wat leuk is om te doen en wat niet.

Wat bedoel je precies? Ei heeft Superzwerfman 2.1 behandeld op 2008-03-05 17:37:38.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=10635#p10635

Wat betreft zo'n wazig "gedachten"-filter, kun je op de computer met effecten werken? Weet je hoe dat gaat?

Caspar schreef:
Ei schreef:Zo zou je bijvoorbeeld wat close-ups kunnen maken van bv. Eline en Superzwerfman, waarin ze motivaties geven. Met zo'n close-up hoef je de scène zelf niet na te doen. Je moet alleen opletten dat zo'n close-up logisch gemonteerd wordt. Zo wordt in film vaak met close-ups gewerkt. En ook met andere tussenbeelden, zoals bijvoorbeeld een shot tussendoor van bv. een kat die opschrikt van de herrie. Tijdens zo'n beeldwisseling kun je ook eventueel stukjes weglaten die je ongeschikt vindt. Bijvoorbeeld door wel het geluid te behouden, maar er een ander beeld overheen te zetten. Of door een beeld een ander geluid te geven. Of bijvoorbeeld door tijdens een tussenbeeld in het geluid te knippen. Als bijvoorbeeld een monoloog te lang is kun je even een beeld van een voorbij vliegende vogel laten zien, en dan in het geluid knippen. Op zo'n manier vermijd je dat een beeld lelijk overspringt als je iets weg wilt knippen. Het gat wordt dan immers overlapt door even een nieuw, los beeld. En voor de kijker lijkt het alsof dit live zo gebeurt. Iemand praat en het beeld schakelt eventjes over op een vogel die voorbij vliegt. Je moet dan als kijker maar weten dat het trucjes kunnen zijn om snijmomenten te verdoezelen.

Dit zal ik ook met Sophie overleggen, want die dingen met close-ups is natuurlijk wel heel handig om niet veel te hoeven doen en toch wat meer duidelijk maken.

Ei bedoelt bijvoorbeeld close-ups zoals te zien in Superzwerfman 1, bij 01:47. Bij 01:52 zou je daar "Ik houd van doosdag." in een montage zelf in kunnen spreken. (Dat gebeurt nu door iemand anders.)

Caspar schreef:
Ei schreef:Neemt niet weg dat Ei hier wat meer actie had verwacht. Zeker van de vader/booteigenaar, die zich toch al ergerde aan Superzwerfman.
Zou je kunnen uitbeelden dat Superzwerfman van grote hoogte van de galerij af gesmeten wordt, door middel van een levensgrote pop die zijn kleren draagt? En dat dan die tassen er achteraan dwarrelen? Zo'n scène zou Ei wel komisch vinden. En leuk om te maken.

:D. Dan zal Ei zeker wel weer gaan klagen hoe het kan dat Superzwerfman in de volgende scene nog helemaal levend op de gallerij loopt te ijsberen.

Superzwerfman is in een struik gevallen. Die heeft zijn val gebroken. :)

En los van zo'n eventuele struik, Superzwerfman heeft toch niet voor niets "Super" in zijn naam? Ei stelt zich voor dat Superzwerfman een onkwetsbaarheid heeft zoals een superheld.
In komische films zoals die van Laurel en Hardy zijn er ook ongelukken die hooguit met wat schrammetjes overleefd worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laurel_en_Hardy
't Lijkt Ei een uitdaging om zoiets na te bootsen. Om bijvoorbeeld uit te denken hoe een absurde valpartij in film neergezet kan worden.

Zo'n valpartij zou een duidelijke afsluiting kunnen betekenen van het tassen-onderdeel. Waarna het onderdeel volgt waarin een ijsberende Superzwerfman (waar dan ook) die makelaar ontmoet.

Caspar schreef:Waarom gaat ie dan weer naar boven?

Waarom is Superzwerfman op die galerij gebléven dan?
Ei zou sowieso suggereren dat het ijsberen op de galerij gebeurt op een later moment, en (als dat in het plot past) op een ándere galerij.

Ei zou voorkeur geven aan een duidelijke afsluiting van elk onderdeel, waarin een duidelijk contrast naar elk volgende onderdeel. 'Superzwerfman 2' lijkt uit een samenstelling van sub-filmpjes te bestaan. Als zijnde onderdelen waaruit de totaalfilm is opgebouwd. Onderdelen die elk een eigen sub-plot bieden. Ei zou dat benadrukken door zoveel mogelijk het onnodig gebruik van eenzelfde achtergrond te vermijden. Misschien had de makelaar elders een huis kunnen aanbieden, in een andere omgeving, waarna de binnenscènes wel op de flat plaatsvinden: alsof ze dan in dat huis elders zijn.
Voor de film hoeft een huis van buiten niet hetzelfde te zijn als dat van binnen. In veel series gebruikt men beelden van de buitenkant van een woning, terwijl de binnenscènes elders plaatsvinden in een studio.

Caspar schreef:
Ei schreef:Ei bedoelt een eindmontage die in een raamwerk gegoten is. Bijvoorbeeld een verhalenverteller (Rolfje?) die bij het haardvuur vertelt over de avonturen van Superzwerfman. Ken je de serie 'The Storyteller' (1988) van Jim Henson, de producent van Sesamstraat en Muppet Show?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Storyteller
Daarin zijn sprookjes verteld in een komisch raamwerk van een verhalenverteller die met zijn hond praat. Zoiets zou je met Superzwerfman ook kunnen doen. Aangevuld met close-ups van de spelers zelf, die af en toe een kort commentaar tussendoor geven. Bijvoorbeeld als reactie op de verhalenverteller.

Hmm, dat vind ik weer minder. Dan krijg je namelijk min of meer een verhaal in een verhaal. Superzwerfman is niet echt een verhaaltje dat iemand vertelt.

Het gebeurt al. Nogmaals, in 'Superzwerfman 2'. Bij 2:08.
http://video.google.nl/videoplay?docid=4650207876437908395
Ken uw eigen films! :P

Ei stelt zich bemoeizuchtig voor dat eventuele voice-overs (mede) gedaan zouden kunnen worden door Fluitketelaars. En ook eventuele beeldmontages.

Caspar schreef:
Ei schreef:Je kunt kiezen of je van Superzwerfman een verhaal-onderdeel maakt, of een terugkerend personage zoals bv. Donald Duck.

Ik vraag me af of meerdere Superzwerfman filmpjes nog boeiend zullen blijven. De 3 filmpjes die er nu zijn zijn 1 op zichzelf staand geheel. Als we nu nog meer films over Super maken krijg je disney-achtige taferelen (The Little Mermaid deel 3, of TV-series van films). Maar als we nog een keer een leuk idee weten met Superzwerfman maken we dat natuurlijk. En Luuk en ik gaan sowieso nog een Superzwerfman-film maken.

Ei heeft zoals je ziet vele aanzetten om een personage uit te bouwen. Ei ziet 'Superzwerfman 2' als een basis voor vele ideeën en variaties. Zoals bijvoorbeeld ook personages als bv. de booteigenaar en Rolfje.

Wat zouden jij en Luuk ervan vinden om alvast met 'Superzwerfman 2' te beginnen als samenwerking? Al was het maar als technische samenwerking?
Luuk heeft ervaring getoond met effecten. Zoals het lichtzwaard en de zwemmende Rolfje.
http://www.dailymotion.com/video/x4ih6w_rolfje-onder-water_animals
(Helaas is het lichtzwaard-filmpje 'Fluitketel Wars Trailer' off-line. "This video has been removed by the user.")

Caspar schreef:
Ei schreef:
Caspar schreef:En zelfs dan maken we nu nog andere filmpjes wat we ook zeker willen blijven doen. We hebben nu juist weer een nieuwe acteur, Abel (bekend als de hacker in Radio RCS), en die wilde heel graag een keer in een filmpje meedoen, dus zodra we het weer minder druk met school hebben...

Misschien zou je met Abel erbij een aantal korte filmpjes kunnen maken. Ongeveer dertig minuten per film, zoals met Superzwerfman deel 2 en 3, is best lang. Misschien zou je kunnen proberen om wat korte, losse situaties neer te zetten. Bijvoorbeeld een kort filmpje over de plotselinge bril van Superzwerfman. Zulke filmpjes kunnen je helpen oefenen voor de langere films. Nadeel van de langere films is dat je nu veel materiaal tegelijkertijd maakt, zonder dat je jezelf tussendoor ontwikkelt. Eigenlijk vindt Ei dat 'Superzwerfman 3', wat ontwikkeling betreft, te snel gemaakt is na 'Superzwerfman 2'. Zeker als Superzwerfman 2 nog onvoltooid is.
Maar nogmaals, doe wat je leuk vindt in je hobby.

We hadden toen inspiratie en zin voor Superzwerfman 3, en waarom zouden we wachten?

Ja zeg, jij hebt het toch over een vrees voor een overvloed aan Superzwerfmans? :)
Al wil je er honderden maken.

Caspar schreef:
Ei schreef:Over het geluid in 'Superzwerfman 3':
Ei neemt aan dat de originele film rechtstreeks op televisie wel goed is, en dat het de computer is waarop het geluid verkeerd loopt. Klopt dat?
(Je filmt toch analoog en in Hi8?)

Ja, dat klopt.

Dan kun je toch gewoon de film opnieuw overzetten, met ditmaal goede instellingen?

Waarom achteraf knoeien met een foute transfer? Probeer een goede, nieuwe te maken.
Of begrijpt Ei de situatie verkeerd?

Caspar schreef:To do lijstje voor Superzwerfman:
- Deel 1 bewerken
- Deel 2 bewerken
~Tassen Scene verduidelijken
~Bungalow Scene verduidelijken
~Waarom belt Superzwerfman aan?
- Deel 3 geluid synchroon laten lopen
- Deel 3 bewerken
- Een stukje met bloopers, een making-of en andere extra's
- Een DVD-tje ervan maken

Dan hebben we ongeveer een uur film, dus een korte speelfilm. Daarna kunnen we gaan promoten en verkopen, een paar limited editions als we populair zijn en dan worden we rijk en beroemd en hoeven we nooit meer te werken :D.

Ei wil zich vooralsnog liever beperken tot 'Superzwerfman 2'. Werken aan drie films tegelijk is voor Ei te verwarrend.

Ei stelt voor dat je van 'Superzwerfman 2' eerst een puntsgewijze opsomming maakt van de hoofd-onderdelen (sub-films/bedrijven) waaruit de totaalfilm bestaat.
Bijvoorbeeld:
- introductie (mooie dag)
- ontmoeting met booteigenaar
- bezetting bungalow
- bezetting trappenhuis

(etc.)

Als je de hoofd-onderdelen hebt opgesomd kun je daarna per onderdeel opsommen wat de inhoud moet zijn.
Op zo'n manier heb je overzicht van wat je wilt gaan maken.

In zo'n opsomming kun je per (sub)onderdeel aanvinken of het gaat om reeds bestaand materiaal of om alleen een opzet. Dan weet je precies wat je eventueel nog te filmen hebt en op welke plek. En ook wat wie dan qua kleding moet dragen.

Je hebt dan een overzicht waarin je het materiaal kunt plaatsen.
Ook handig als spiekbrief bij de eindmontage zelf.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Ei » wo maart 19, 2008 8:11 pm

Bij deze Ei's reacties op Superzwerfman Deel 2.3


- Bij 0:07 loopt Superzwerfman te ijsberen op een galerij. Waarom op een galerij? Zie Ei's voorgaande bericht: Een huis waarvan de buitenkant gebruikt wordt hoeft niet hetzelfde huis te zijn als dat waarvan de binnenkant gebruikt wordt.

Interessant dat Superzwerfman hier iets van zichzelf prijsgeeft. In de open lucht slapen is "gewoon" zijn "eer te na". Hij zegt: "...dat vind ik niet leuk. Ik wil wel een dak boven m'n hoofd of zo, en ik ga echt niet onder een brug slapen. Want eh, je weet maar nooit wat voor uitschot daarheen komt." (0:39)
Uitspraken als deze zeggen iets over Superzwerfman. Blijkbaar is Superzwerfman te trots om echt te zwerven. Wat Ei doet afvragen waarom zijn naam met "Superzwerf" begint. Waar staat het "Super" voor?

Bij 0:55 wordt de ijsberende Superzwerfman aangesproken door wat later een misdadige makelaar blijkt te zijn. Is deze makelaar een man of een vrouw?
Hier, in 'Superzwerfman 2', lijkt het te gaan om een vrouw. Gezien de rok. (Of is het een halfkorte broek?) In de Google-omschrijving van 'Superzwerfman 3' is sprake van de "heer J. Makelaar".
Als de makelaar door een vrouw is gespeeld, waarom dan geen vrouwelijke makelaar?

Waar heb jullie die bril met dollar-tekens vandaan?

De makelaar vraagt wat er aan de hand is. (0:56) En toevallig heeft Superzwerfman een onderdak nodig. Ei mist hier motivatie. Waarom komt die makelaar op Superzwerfman af? Wat heeft Superzwerfman gedaan dat aanleiding geeft?

Superzwerfman zegt geen geld te hebben. Waarop de makelaar zegt: "O, da's niet zo best." Hier stopt de opname even. Niettemin gaat de makelaar daarop verder, over (ver)huren. (01:14) Waarom, als Superzwerfman geen geld heeft?

- Bij 1:34 begint meteen een binnenscène. Het huis waarom het gaat krijgt de kijker dus alleen van binnen te zien.

De makelaar laat Superzwerfman de maandelijkse huur in termijnen betalen. Ei vindt dat grappig. Maar wat is de motivatie? Van een kale kikker kun je geen veren plukken. Wat is het doel van die makelaar om een straatarme zwerver een dure ruimte verhuren?

Bij 2:18 is Superzwerfman onhandig met de pen. Door deze achteloos terug te werpen richting makelaar. Dit benadrukt voor Ei onhandigheid als karakter-eigenschap voor Superzwerfman.

De makelaar zegt: "Ja enne, enne, houd je goed. Of hoe jullie dat ook zeggen, als zwervers." (2:28) Ei vindt dat grappig.
Wat zegt de makelaar erna? (2:34) "Nou ja"... En wat dan? "Ik ben toch nog belastingdienaar"??

Superzwerfman zegt, nadat de makelaar is vertrokken: "Nou, geweldige kamer is dit. Ik krijg zelfs een klerenkast met kleren." (2:44)
Maar volgens de makelaar eerder, bij 1:35, moet degene die net weg is (blijkbaar de vorige huurder) nog wat spulletjes komen ophalen.

Superzwerfman zegt over de kleren: "Leuk. Die kan ik aantrekken." En hij vervolgt: "Enne, nou ja, nou, wel allemaal vrouwenkleren. Nou daar heb ik niets aan." (2:47)
Ei zou het grappig vinden als Superzwerfman zou stellen dat vrouwenkleren beter dan niets is, en ze zou (willen) gaan passen. Volgens Ei laat je hier een kans voor wat extra humor liggen. Wie weet kan Superzwerfman zo eigenzinnig zijn, dat "vrouwenkleren" en "mannenkleren" voor hem beide gewoon kleren zijn.

Wat is het snerpende, hoge geluid dat Ei op de achtergrond hoort? Een vogel in nood?

- Bij 2:55 begint een nieuwe opname in deze kamer. Superzwerfman ligt te lezen op bed. Kan Superzwerfman lezen of kijkt hij plaatjes?
Blijkbaar is het zogenaamd een tijd later, omdat de makelaar de huur komt halen. De makelaar zegt: "Dacht je dat je hier gratis kon wonen?" Vervolgd met: "En wat een troep. Hé hé, je moest wel een baan zoeken." (3:14)
Het zoeken naar een baan komt volgens Ei nu pas voor het eerst ter sprake.
Superzwerfman krijgt een week uitstel. Waar na de makelaar zegt: "En zorg dat het hier wat netter is." (03:32) Waarom bemoeit de makelaar zich, tot tweemaal toe, met het interieur van Superzwerfman? Wat kan het de makelaar schelen dat Superzwerfman binnen spullen laat slingeren?

Vanaf 3:40 loopt Superzwerfman achter de makelaar aan, de kamer uit. Ei zou dat wegknippen.

- Bij 3:44 begint een buitenscène die vanaf binnen is gefilmd. Superzwerfman loopt weer te ijsberen. Hij zegt: "Ik moet een baan zoeken. Nee, ik wil helemaal geen baan. Da's werk."

Op 12 maart 2008 schreef je: "Superzwerfman is zeker niet lui."
Caspar schreef:
Ei schreef:- Houdt Superzwerfman van werken? Gezien zo'n bui om te gaan verbouwen?

Superzwerfman is zeker niet lui.

Volgens 'Superzwerfman 2' wil Superzwerfman geen baan. Hoe dat zo? Waarom wil Superzwerfman niet werken?

Bij 3:51 besluit Superzwerfman te gaan stelen. Op 16 maart 2008 heb je verteld dat Superzwerfman dat niet slecht bedoelt.
Caspar schreef:als hij geld steelt is dat ook niet echt kwaadaardig. Hij beseft eigenlijk niet dat het slecht is om te stelen.

Maar bij 3:51 zegt hij: "Hé! Ik ga stelen! Kijk, het raam staat wagenwijd open. Nu alleen hopen dat ze niet thuis zijn." Waarom hoopt Superzwerfman dat de bewoners weg zijn, als hij eigenlijk niet beseft dat het slecht is om te stelen?
Misschien zou je kunnen stellen dat Superzwerfman eigenlijk niet beseft hóé slecht het is om te stelen?

Bij 4:00 kan Ei niet verstaan wat Superzwerfman zegt. Iets over "rijke familie, met allemaal computers".
Hoe kan Superzwerfman weten dat het gaat om een rijke familie en dat ze computers hebben? Bedoelt Superzwerfman nadrukkelijk het gezin dat hem in deel 2.2 in huis haalde? Het gaat immers om hetzelfde huis en dezelfde mensen, zoals later blijkt.
Dat van die "rijke familie" lijkt een ander licht te schijnen op Superzwerfman's reden om in deel 2.2 aan te bellen voor inwoning. Vond Superzwerfman de vrouw alleen vriendelijk of ging het om rijkdom? Misschien verraadt de "mooie deur" in deel 2.2 rijkdom?

Bij 4:15 ontdekt Superzwerfman een geldkist: "Geldkist. Nee, dat"... En dan wordt het voor Ei onverstaanbaar.
Ei zou als tip willen geven dat men duidelijker praat. Tenzij de bedoeling is dat Superzwerfman woorden inslikt. In dat geval zou je kunnen opletten om elk geval duidelijk uit te spreken, of anderzijds kenbaar te maken, wat belangrijk is voor de kijker.

- Bij 4:47 begint een nieuwe opname en treft de vader/booteigenaar zijn huis aan met een open voordeur.

Bij 5:02 ontdekt de vader een openstaande geldkist. Echter, toen Superzwerfman vertrok was die geldkist dicht en op slot. (4:34)
Is dat verschil bedoeld als grap?

Te zien is dat op tafel, naar het lijkt, een croissant ligt. (5:14) Die waren toch op, in deel 2.2? :)

Bij 05:20 vraagt de vader aan de makelaar: "Weet jij hier wat van?" Maar wat doet die makelaar überhaupt in de huiskamer?

Bij 5:26 besluit de vader de politie gaan bellen. Wie of wat neemt de telefoon op? (5:48) Waar komt dat meldkamer-geluid vandaan?
Volgens Ei gaat het blijkbaar om een opname. Wat Ei bijzonder grappig vindt is dat de vader vergeefs zegt: "Luister nou, man." (6:04) Een grappige manier om uit te beelden dat de politie niet luistert en dat aangifte doen moeilijk is.

- Bij 6:20 begint een opname van de makelaar die weer geld komt halen bij Superzwerfman.

Bij 6:28 vraagt Superzwerfman: "Hoeveel is het?" Waarop de makelaar vraagt: "360 [...], zei je toch?" Waarop Superzwerfman zegt: "Ja, 360 [...]. Oké."
Een opmerkelijke dialoog. :) Zeker als de makelaar bij 6:42 bezwaar maakt over het afgerekende bedrag: "Nee, ik kom honderd euro tekort hoor."
't Kan wat Ei betreft op zich wel grappig zijn om zulke dialogen te hebben. Een makelaar die niet weet hoeveel geld hij eigenlijk komt halen en vervolgens niettemin klaagt dat het ontvangen bedrag te laag is, met daar tegenover Superzwerfman die de makelaar aan het bedrag herinnerde en vervolgens honderd euro tekort komt.

Bij 7:02 stelt Superzwerfman blijkbaar voor dat het maandbedrag afgelost zou worden in driemaandelijkse termijnen. Grappig, vindt Ei.

- Bij 7:33 begint een opname waarin de commentaarstem (van deel 2.1) weer te horen is, mét beeld erbij van de commentator. (Sophie?)
Huh? Als Ei voorstelt om een commentaarstem te gebruiken, dan heeft Caspar het over een vierde wand die hij zo min mogelijk wil doorbreken.
In deze opname kun je zien hoe je het een en ander kunt verduidelijken met een commentaar. Bijvoorbeeld dat de politie nu onderweg is.

- Bij 7:52 begint een opname waarin de makelaar weer geld komt halen bij Superzwerfman. En bij 8:01 een opname van de politie die binnenvalt, met daarachter de vader/booteigenaar. De vader herkent zijn eigen geld. (Wat een Dagobert Duck-achtige prestatie is.)

Bij 8:19 zegt de vader: "Hij heeft dat geld gestolen. Ja. Dat is diezelfde zwerver als die vanmorgen in mijn boot lag! D'r uit met die [...]"
Volgens de film is die boot-ontmoeting inmiddels minstens een aantal dagen geleden.
En waarom zou de vader zeggen dat Superzwerfman "d'r uit" moet? 't Gaat, volgens de film, om andermans woonruimte.

Bij 8:28 ontmaskert rechercheur Sophie de makelaar. Ei vindt het grappig dat de makelaar stelt dat hij kaal is en dat het lange haar een pruik is.

Bij 8:47 krijgt Superzwerfman een financiële beloning van de rechercheur. Waarop Superzwerfman vraagt of hij dan dat kamertje kan kopen. De rechercheur dat dit kan. Vervolgens ontstaat zichtbaar verwarring doordat de rechercheur stelt dat Superzwerfman eerst meteen die man (de vader) moet terugbetalen. waarop Superzwerfman wil wijzen op het geld dat de vader inmiddels zelf heeft teruggepakt. Het geld dat de man herkende als zijnde van hemzelf.
Volgens Ei klopt wat de rechercheur zegt. Het termijnbedrag van deze keer, dat de vader heeft teruggenomen, zal lager zijn dan het totaalbedrag dat gestolen is. Wellicht is Superzwerfman in de war omdat terugbetalen toch al een vaag woord voor hem zal zijn. :)

Waar Ei bijzonder om moest lachen is wat de vader tegensputtert bij 9:13, als hij zogenaamd het ontbrekende geld ter plekke terugkrijgt. De vader zegt: "Oké ja, makker, maar dat was mijn geld. [...]." En vervolgens tegen de rechercheur: "Ik wil dat u hem meeneemt. Want ik vind het niet oké."
Ei vindt dat understatement "ik vind het niet oké" bijzonder grappig. Vooral gezien de situatie dat Superzwerfman beloond wordt na het stelen van het geld. Blijkbaar wil de recherche er gauw vanaf wezen met een eind goed al goed, en dan komt het protesterende slachtoffer ertussen. Het slachtoffer, dat onmiddelijk wordt afwimpeld door de rechercheur: "Het is in orde, meneer. Het is allemaal in orde. U heeft uw geld terug, dus de misdaad is weer opgelost." Die rechercheur heeft blijkbaar meer aandacht voor het zichzelf prijzen: "Want Sophie de rechercheur lost de misdaad op."
En zo komt Superzwerfman er straffeloos vanaf en wordt hij beloond door het kunnen kopen van een woning.

Wat Ei vaag blijft is waarom die makelaar gearresteerd wordt. En hoe die makelaar aan die woning kwam.

- Bij 9:33 begint een opname waarin de arrestatie vervolgt en de makelaar dreigt: "Dit zet ik je betaald." Blijkbaar is dit een voorbode van 'Superzwerfman 3', waarin de makelaar volgens de Google-omschrijving is ontsnapt en het gemunt heeft op Superzwerfman.

- Bij 9:40 begint een opname waarin wederom de commentaarstem is te horen. Deze vertelt dat Superzwerfman het huis heeft gekocht. Ei kan de korte opmerking van Superzwerfman niet verstaan. Wat zegt hij?
Bij 9:47 begint (weer) een opname waarin persoon van de commentaarstem niet alleen te horen is maar ook te zien.

- Bij 9:58 is een afsluitende opname te zien van Superzwerfman die met een Superman-achtige vuist vooruit zegt: "Superzwerfman komt de misdaad bevrijden. O nee, bestrijden! Jeeah!"
Een grappige strijdkreet, vindt Ei.


Tot zover Ei's beschouwing van Superzwerfman deel 2.3.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » do maart 20, 2008 9:21 pm

Ei schreef:
Caspar schreef:
Ei schreef:[Commentator tussen de scenes door]

Nee, dat vind ik niet zo'n leuk idee. Het is ook een beetje doorbreken van de 4e wand, waar je het eerder over had, en dat wil ik bij Superzwerfman juist zo min mogelijk (niet) doen.

Als je alles wil tonen in film, zonder commentaar of titelbeelden, zul je het volgens Ei zwaar krijgen.
Het doorbreken van de vierde wand kan helpen om even de aandacht af te leiden van een tekortkoming in de film. Zeker in een goedkope productie die toch al draait om komedie.

Commentaar zoals in het begin kan in principe wel. Van jouw idee had ik begrepen dat het echt iemand was die een verhaaltje vertelt.

Ei schreef:Ook in deel 1 is Superzwerfman aangekondigd als een soort van Superman.
http://media.putfile.com/Super-Zwerfman-1
Wat Ei mist zijn super-elementen. Dat als onhandige Superzwerfman iemand ruw omhelst, dat er dan als het ware krakende botten te horen zijn. Om zodoende Superzwerfman's super-onbeschaafdheid en de daaruit voortvloeiende super-onhandigheid te benadrukken.

Superzwerfman heeft niet speciale Superkrachten, en is ook niet in alles heel overdreven. Maar misschien is dat juist wel de grap: Je verwacht een superheld, maar de film gaat over een zwerver.

Ei schreef:Er zou in toekomstige films een sub-element kunnen ontstaan waarin Superzwerfman en de booteigenaar elkaar steeds weer ongewenst tegenkomen. En dat de booteigenaar dan steeds de klos is. Hoe onrechtvaardig ook. Dat de booteigenaar automatisch pech krijgt als Superzwerfman op de een of andere manier in de buurt is. Dat als hij maar langs Superzwerfman fietst, hij al een lekke band krijgt.

Da's wel een leuk idee, maar dan zouden we nieuwe scenes moeten toevoegen. Maar ik zal het eens met Sophie overleggen.

Ei schreef:
Caspar schreef:[Als je Superzwerfman 2.1 ook hebt 'gereviewd' zal ik alle ideeen eens bij elkaar leggen en met Sophie overleggen wat leuk is om te doen en wat niet.

Wat bedoel je precies? Ei heeft Superzwerfman 2.1 behandeld op 2008-03-05 17:37:38.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=10635#p10635

Ik bedoelde 2.3, die je inmiddels ook al hebt gedaan.

Ei schreef:En los van zo'n eventuele struik, Superzwerfman heeft toch niet voor niets "Super" in zijn naam? Ei stelt zich voor dat Superzwerfman een onkwetsbaarheid heeft zoals een superheld.
In komische films zoals die van Laurel en Hardy zijn er ook ongelukken die hooguit met wat schrammetjes overleefd worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laurel_en_Hardy
't Lijkt Ei een uitdaging om zoiets na te bootsen. Om bijvoorbeeld uit te denken hoe een absurde valpartij in film neergezet kan worden.

Zoals ik al zei, de Super is eigenlijk ook een grap. Er is niks supers aan Superzwerfman.

Ei schreef:Zo'n valpartij zou een duidelijke afsluiting kunnen betekenen van het tassen-onderdeel. Waarna het onderdeel volgt waarin een ijsberende Superzwerfman (waar dan ook) die makelaar ontmoet.

Absoluut. Ik vind het zeker een heel goed idee, dus als Sophie het leuk vind en we kunnen zo'n pop ergens vandaan halen.

Misschien is het trouwens een nog leuker idee als Andreas zegt: "Ik zal jou eens in een tas stoppen!". Waarna hij Superzwerfman in een tas stopt (hoeft niet in beeld gebracht te worden, maar alleen met geluid, zoals je zelf als tip gaf, en dan iets anders filmen, want ik pas niet in zo'n tas). Dan gooit hij daarna de tas naar buiten.

Ei schreef:
Caspar schreef:
Ei schreef:Over het geluid in 'Superzwerfman 3':
Ei neemt aan dat de originele film rechtstreeks op televisie wel goed is, en dat het de computer is waarop het geluid verkeerd loopt. Klopt dat?
(Je filmt toch analoog en in Hi8?)

Ja, dat klopt.

Dan kun je toch gewoon de film opnieuw overzetten, met ditmaal goede instellingen?

Waarom achteraf knoeien met een foute transfer? Probeer een goede, nieuwe te maken.
Of begrijpt Ei de situatie verkeerd?

Het probleem is dat we niet echt goeie instellingen voor het beeld kunnen vinden in Final Cut Pro. MAar we moeten sowieso nog eens goed ernaar kijken.

Ei schreef:Ei wil zich vooralsnog liever beperken tot 'Superzwerfman 2'. Werken aan drie films tegelijk is voor Ei te verwarrend.

Ik wil het ook niet tegelijk doen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » do maart 20, 2008 9:42 pm

Ei schreef:- Bij 0:07 loopt Superzwerfman te ijsberen op een galerij. Waarom op een galerij? Zie Ei's voorgaande bericht: Een huis waarvan de buitenkant gebruikt wordt hoeft niet hetzelfde huis te zijn als dat waarvan de binnenkant gebruikt wordt.

Daar hebben we in principe niet zoveel over nagedacht. Voor hetzelfde geld hadden we op straat of in de binnentuin (waar de bungalow staat) gefilmd.

Ei schreef:Interessant dat Superzwerfman hier iets van zichzelf prijsgeeft. In de open lucht slapen is "gewoon" zijn "eer te na". Hij zegt: "...dat vind ik niet leuk. Ik wil wel een dak boven m'n hoofd of zo, en ik ga echt niet onder een brug slapen. Want eh, je weet maar nooit wat voor uitschot daarheen komt." (0:39)
Uitspraken als deze zeggen iets over Superzwerfman. Blijkbaar is Superzwerfman te trots om echt te zwerven. Wat Ei doet afvragen waarom zijn naam met "Superzwerf" begint. Waar staat het "Super" voor?

Superzwerfman heeft ook zo zijn trots ja. Zoals ik al zei is de Super ook een soort grap: Superzwerfman is eigenlijk helemaal niet 'super'.

Ei schreef:Bij 0:55 wordt de ijsberende Superzwerfman aangesproken door wat later een misdadige makelaar blijkt te zijn. Is deze makelaar een man of een vrouw?

Een vrouw. Maar als ze zich verkleed als makelaar doet ze zich voor als man. Vandaar de naam 'Heer J. Makelaar.

Ei schreef:Waar heb jullie die bril met dollar-tekens vandaan?

Die heeft mijn moeder een keertje voor mij gekocht. Waarschijnlijk van de feestwinkel of de markt.

Ei schreef:De makelaar vraagt wat er aan de hand is. (0:56) En toevallig heeft Superzwerfman een onderdak nodig. Ei mist hier motivatie. Waarom komt die makelaar op Superzwerfman af? Wat heeft Superzwerfman gedaan dat aanleiding geeft?

De makelaar zegt een paar seconden later: 'Aan jou kan ik wel geld verdienen...'. Ze had Superzwerfman al gezien en zag dat hij best wel wanhopig was dus dacht dat ze wel geld aan hem kon verdienen.

Ei schreef:Superzwerfman zegt geen geld te hebben. Waarop de makelaar zegt: "O, da's niet zo best." Hier stopt de opname even. Niettemin gaat de makelaar daarop verder, over (ver)huren. (01:14) Waarom, als Superzwerfman geen geld heeft?

De grap was min of meer dat de makelaar het huis wel wilde verhuren in termijnen (wat dus helemaal niet kan eigenlijk). En de makelaar weet natuurlijk niet dat Superzwerfman een zwerver is, dus die denkt dat Superzwerfman wel weer aan geld komt. En als Superzwerfman echt geen geld heeft om het te betalen verwacht ze natuurlijk wel dat hij het zegt, dus de makelaar gaat er gewoon vanuit dat Superzwerfman uit z'n huis is gezet ofzo en binnenkort wel weer geld heeft.

Ei schreef:- Bij 1:34 begint meteen een binnenscène. Het huis waarom het gaat krijgt de kijker dus alleen van binnen te zien.

Ja, het is nl. Eline's kamer :). Als Superzwerfman even later geld gaat stelen rent hij nadat hij het geld heeft gestolen naar boven en dan meteen weer naar beneden. Dat was omdat Eline's kamer boven is, dus ik was even vergeten dat ik eerst naar buiten moest.

Ei schreef:De makelaar laat Superzwerfman de maandelijkse huur in termijnen betalen. Ei vindt dat grappig. Maar wat is de motivatie? Van een kale kikker kun je geen veren plukken. Wat is het doel van die makelaar om een straatarme zwerver een dure ruimte verhuren?

De makelaar weet niets over Superzwerfman, dus ook niet dat hij nog nooit heeft gewerkt.

Ei schreef:De makelaar zegt: "Ja enne, enne, houd je goed. Of hoe jullie dat ook zeggen, als zwervers." (2:28) Ei vindt dat grappig.
Wat zegt de makelaar erna? (2:34) "Nou ja"... En wat dan? "Ik ben toch nog belastingdienaar"??

Tja, ik kan het ook niet zo goed verstaan. Misschien zoiets als: "Ik kan toch nog geld verdienen"?

Ei schreef:- Bij 2:55 begint een nieuwe opname in deze kamer. Superzwerfman ligt te lezen op bed. Kan Superzwerfman lezen of kijkt hij plaatjes?
Blijkbaar is het zogenaamd een tijd later, omdat de makelaar de huur komt halen. De makelaar zegt: "Dacht je dat je hier gratis kon wonen?" Vervolgd met: "En wat een troep. Hé hé, je moest wel een baan zoeken." (3:14)
Het zoeken naar een baan komt volgens Ei nu pas voor het eerst ter sprake.

Ze zegt: "Je moet snel een baan zoeken!".

Ei schreef:Op 12 maart 2008 schreef je: "Superzwerfman is zeker niet lui."
Caspar schreef:
Ei schreef:- Houdt Superzwerfman van werken? Gezien zo'n bui om te gaan verbouwen?

Superzwerfman is zeker niet lui.

Volgens 'Superzwerfman 2' wil Superzwerfman geen baan. Hoe dat zo? Waarom wil Superzwerfman niet werken?

Het heeft, net zoals onder een brug slapen, te maken met Super's zwerverstrots.

Ei schreef:Misschien zou je kunnen stellen dat Superzwerfman eigenlijk niet beseft hóé slecht het is om te stelen?

Ja, dat eerder.

Ei schreef:Bij 4:00 kan Ei niet verstaan wat Superzwerfman zegt. Iets over "rijke familie, met allemaal computers".
Hoe kan Superzwerfman weten dat het gaat om een rijke familie en dat ze computers hebben? Bedoelt Superzwerfman nadrukkelijk het gezin dat hem in deel 2.2 in huis haalde? Het gaat immers om hetzelfde huis en dezelfde mensen, zoals later blijkt.
Dat van die "rijke familie" lijkt een ander licht te schijnen op Superzwerfman's reden om in deel 2.2 aan te bellen voor inwoning. Vond Superzwerfman de vrouw alleen vriendelijk of ging het om rijkdom? Misschien verraadt de "mooie deur" in deel 2.2 rijkdom?

Ja, het is dezelfde familie. Maar het ging Superzwerfman in de eerste instantie niet om het geld toen hij in 2.2 aanbelde.

Ei schreef:Bij 4:15 ontdekt Superzwerfman een geldkist: "Geldkist. Nee, dat"... En dan wordt het voor Ei onverstaanbaar.
Ei zou als tip willen geven dat men duidelijker praat. Tenzij de bedoeling is dat Superzwerfman woorden inslikt. In dat geval zou je kunnen opletten om elk geval duidelijk uit te spreken, of anderzijds kenbaar te maken, wat belangrijk is voor de kijker.

Hij zegt: "Nee, dat is het niet". Je hebt gelijk, soms zijn we wat onverstaanbaar, dat hadden we zelf na een tijdje ook door.

Ei schreef:Bij 5:02 ontdekt de vader een openstaande geldkist. Echter, toen Superzwerfman vertrok was die geldkist dicht en op slot. (4:34)
Is dat verschil bedoeld als grap?

Nee, dat is een foutje.

Ei schreef:Te zien is dat op tafel, naar het lijkt, een croissant ligt. (5:14) Die waren toch op, in deel 2.2? :)

Een klein, misschien wel grappig detail.

Ei schreef:Bij 05:20 vraagt de vader aan de makelaar: "Weet jij hier wat van?" Maar wat doet die makelaar überhaupt in de huiskamer?

Dat was een fout van Andreas en moeten we er uit zien te knippen.

Ei schreef:Bij 5:26 besluit de vader de politie gaan bellen. Wie of wat neemt de telefoon op? (5:48) Waar komt dat meldkamer-geluid vandaan?

Volgens mij heeft een vriend van mijn vader het opgenomen van de politie.

Ei schreef:Bij 8:19 zegt de vader: "Hij heeft dat geld gestolen. Ja. Dat is diezelfde zwerver als die vanmorgen in mijn boot lag! D'r uit met die [...]"
Volgens de film is die boot-ontmoeting inmiddels minstens een aantal dagen geleden.

Weer een foutje van Andreas.

Ei schreef:- Bij 9:33 begint een opname waarin de arrestatie vervolgt en de makelaar dreigt: "Dit zet ik je betaald." Blijkbaar is dit een voorbode van 'Superzwerfman 3', waarin de makelaar volgens de Google-omschrijving is ontsnapt en het gemunt heeft op Superzwerfman.

Ja. Eigenlijk was het plan dat ik nadat Eline dat had gezegd zou reageren met: "Nog meer geld?", maar ik had niet helemaal door dat ik dat moest zeggen.

Ei schreef:- Bij 9:40 begint een opname waarin wederom de commentaarstem is te horen. Deze vertelt dat Superzwerfman het huis heeft gekocht. Ei kan de korte opmerking van Superzwerfman niet verstaan. Wat zegt hij?

Chill man!

Ei schreef:Tot zover Ei's beschouwing van Superzwerfman deel 2.3.

Alweer dankjewel. Ik zal binnenkort met Sophie afspreken en dan alvast beginnen met editten en overleggen wat we nou precies willen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » zo maart 30, 2008 12:55 am

Ik heb iets gevonden waarbij de kwaliteit op YouTube heel goed wordt; zet
Code: Selecteer alles
&fmt=18

achter de link.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Henrieke » zo maart 30, 2008 1:41 pm

Hm.. lijkt het nu of het werkt of zit het tussen mijn oren? Je zal vooral verschil zien bij bijvoorbeeld .avi filmpjes, waarvan de kwaliteit behoorlijk achteruit gaat als je ze upload.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Luuk » zo maart 30, 2008 3:36 pm

Het werkt wel, vooral de beeldkwaliteit word bij mij stukken hoger.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor TimJoosten » za apr 05, 2008 9:28 pm

Ik zie niks,

bij mij werkt het niet
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Caspar » za apr 05, 2008 9:46 pm

Ik zie ook geen verschil.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » za apr 12, 2008 3:59 pm

Het werkt zeer zeker wel, kijk en vergelijk:

Afbeelding
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » za apr 12, 2008 4:07 pm

Ja, nu zie ik het wel! Wat voor een extensie heeft jou vfilmpje dan?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » za apr 12, 2008 4:12 pm

Windows Media Video oftewel WMV. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Ei » za apr 12, 2008 5:39 pm

Caspar schreef:Ja, nu zie ik het wel! Wat voor een extensie heeft jou vfilmpje dan?

Protest. En wel om deze redenen:
- Ei ziet twee verschillende plaatjes.
- Een van de twee plaatjes kan wazig gemaakt zijn met een filter.

Ei eist een wetenschappelijk onderbouwde verklaring.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron