Show je creativiteit: Filmpjes en Foto's

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Luuk » zo jan 06, 2008 2:02 pm

Daniel73 schreef:
Luuk schreef:En je kunt het ook gewoon met de computer versturen, dan blijft de kwaliteit hoger dan als op een dvd. Maar het is wel een heel leuk idee. :D

Kwaliteit hoger dan op DVD? Per internet? Weet je het zeker?
Twee uur (120 minuten) film is volgens mij al 4.7 gigabyte, in "Standard Play" (SP).
In "High Quality" heb je per 4.7 gigabytes maar één uur (60 minuten) film. (HQ)

Ja, en dan bedoel ik niet via YouTube enzo,
maar gewoon het originele bestand via MSN (of de mail) versturen, dan blijft de kwaliteit hetzelfde.
Met een dvd, maakt niet uit wat voor een, gaat de kwaliteit omlaag omdat je het dan ook weer op de PC moet rippen.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » zo jan 27, 2008 1:14 pm

Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Henrieke » zo jan 27, 2008 3:13 pm

Verjaardagsslingers? :)
Zulke foto's zijn altijd erg leuk om te maken, soms kan er iets heel moois uitkomen. Heb je de sluitertijd e.d. ingesteld of had je de camera op automaat staan en gewoon uitgeprobeerd?
Ik maak af en toe zulk soort foto's, gewoon voor de lol. Ik bewaar ze alleen meestal niet want ik doe er toch niets mee.

(nu ben ik het vergeten, had ik dat dierentuinfilmpje hier al ergens geplaatst?)
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » zo jan 27, 2008 3:27 pm

Ik kan hem niet vinden, dus bij deze:
http://www.youtube.com/watch?v=5cBEru-IINw

Niet echt iets bijzonders, heel af en toe maak ik wat filmpjes met mijn fototoestel, als het bijvoorbeeld te donker is om foto's te maken.
In de goede volgorde:
Ezelspinguins, koningspinguins (en mij) in Antwerpen (gefilmd door mijn moeder)
Ezelspinguins, Frankfurt
Humboldtpinguins, Emmen
Lepelsteuren, diamantsteur, Emmen
Nijlpaard, Hannover
Rendier, Arnhem
Gevlekte hyena, Rotterdam
Roestkatten, Rotterdam
Stokstaartjes, Dortmund
(ontsnapte) Ringstaartmaki's, Veldhoven
Witgezichtsaki, Krefeld
Reuzenmiereneters, Dortmund
Zwart-witte vari's, Best
Witgezichtmaki, Best
Fossa's, Duisburg
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Caspar » zo jan 27, 2008 4:03 pm

Henrieke schreef:Verjaardagsslingers? :)
Zulke foto's zijn altijd erg leuk om te maken, soms kan er iets heel moois uitkomen. Heb je de sluitertijd e.d. ingesteld of had je de camera op automaat staan en gewoon uitgeprobeerd?
Ik maak af en toe zulk soort foto's, gewoon voor de lol. Ik bewaar ze alleen meestal niet want ik doe er toch niets mee.

(nu ben ik het vergeten, had ik dat dierentuinfilmpje hier al ergens geplaatst?)

IK had niks echt ingesteld, toevallig stond het al zo. Ik heb geen idee hoe ik zoiets in moet stellen, het is het fototoestel van mijn vader en ik heb geen idee hoe het werkt. 't Zijn inderdaad verjaardagsslingers, ik ben nl. vorige week 13 geworden, vandaar. Het is heel leuk om die foto's te maken, je moet alleen wel proberen origineel te blijven, nieuwe dingen en standen zoeken enzo, anders wordt het snel saai. Ik denk dat ik nog wel vaker foto's ga maken, het is heel leuk om te doen!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 27, 2008 6:36 pm


De laatste foto ("dsc3393mp0.jpg") staat dubbel vermeld. Had een ervan een andere foto moeten zijn?

Complimenten voor je kunstzinnigheid.
De foto's doen mij denken aan lomografie. Ooit van gehoord?
Lomografie

Lomografie is een redelijk nieuw fenomeen in de analoge fotografie. De naam komt van een eenvoudig cameraatje, de Lomo dat werd gemaakt in Sint-Petersburg, Rusland. Deze camera is in 2005 uit productie genomen. Lomografie heeft een nonchalante, terloopse manier van fotograferen: zonder te kijken, vanuit de heup en zonder na te denken. Het doet er niet toe of de foto nu scherp of bewogen is. Iemand die de lomografie bedrijft, noemt men een lomograaf.

De tien gouden regels van de lomografie:

1. Neem je camera overal mee naartoe;
2. Gebruik 'm altijd, dag en nacht;
3. Lomografie is een deel van je leven;
4. Oefen met opnames uit de losse hand;
5. Ga zo dicht mogelijk bij het onderwerp staan;
6. Denk niet na;
7. Wees snel;
8. Je hoeft niet van tevoren te weten wat er op de foto staat;
9. Achteraf trouwens ook niet;
10. Maak je niet druk over deze regels.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lomografie

De Lomo zou als het ware de Trabant onder de foto-toestellen zijn, werd ooit op televisie verteld.
zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lomo
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » zo jan 27, 2008 6:43 pm

Die laatste die dubbel staat is per ongeluk, maar er hoorde geen andere te staan.

Dat lomografie klinkt wel geinig, die regels (m.n. 3) zijn volgens mij niet echt serieus, gezien regel 10. Ik fotografeer wel ietsje anders (kijk wel door de lens, en ik denk ook na).
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 27, 2008 6:45 pm

Luuk schreef:Ik heb wel een nieuw filmpje, maar geen FluitketelTV Show, iets anders van FluitketelTV.
Namelijk: De NieuwjaarsPersconferentie.

Wanneer komt er weer wat van FluitketelTV?

Zou FluitketelTV misschien een remix/hermontage kunnen maken van Caspar's 'Super Zwerfman 1'?
http://media.putfile.com/Super-Zwerfman-1
Bijvoorbeeld in de vorm van Rolfje die een verhaaltje voorleest bij de beelden?
Wat vindt Caspar daarvan? En Tim?

Wat betreft handpop Rolfje heb ik als tip dat hij een medespeler in de vorm van (ook) een pop zou kunnen krijgen. Dan heeft Rolfje zelf ook een soortgenoot om mee te spelen en te praten. Nu komt Rolfje een beetje eenzaam over, vind ik.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 27, 2008 6:48 pm

Caspar schreef:Dat lomografie klinkt wel geinig, die regels (m.n. 3) zijn volgens mij niet echt serieus, gezien regel 10.

Volgens mij is regel 10 serieus. ("Maak je niet druk over deze regels.")
Vaak leer je in theorie regels te volgen die je in praktijk deels moet loslaten omdat het resultaat anders te gemaakt wordt.

Caspar schreef:Ik fotografeer wel ietsje anders (kijk wel door de lens, en ik denk ook na).

Daar gaat regel 10 volgens mij over. Dat je zelf je eigen invulling kunt hebben en toch binnen de lomografie kunt vallen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » zo jan 27, 2008 7:12 pm

Ja, dat bedoel ik, regel 10 zegt dat je je eigenlijk niks van die andere regels aan moet trekken en gewoon doen wat je wil, dat dat juist lomografie is.

Een FluitketelTV Remix van Superzwerfman lijkt me leuk om te zien. Ik moet nog steeds de andere delen online zien te krijgen, probleem is dat de bestanden nu heel groot (Superzwerfman 2 is volgens mij 6 gigabyte, en die duurt 20 minuten) zijn. Ik moet ze dus zien te verkleinen, en dan online zetten. Mijn vader weet wel hoe dat moet, dus ik trek hem wel eens aan z'n jasje.

Jij gaf Luuk de tip om Rolfje een medespeler te geven, ik had Sophie gisteren aan de lijn en we hadden het idee om Superzwerfman een soort maatje te geven, een andere zwerver die hij dan ontmoet. Toeval?

We waren ook van plan om met koninginnedag DVD's van Superzwerfman te verkopen, worden we meteen een beetje bekend in de buurt :P
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » zo jan 27, 2008 8:21 pm

Daniel73 schreef:Wat betreft handpop Rolfje heb ik als tip dat hij een medespeler in de vorm van (ook) een pop zou kunnen krijgen. Dan heeft Rolfje zelf ook een soortgenoot om mee te spelen en te praten. Nu komt Rolfje een beetje eenzaam over, vind ik.

Iemand zei een keer tegen me dat ik een vriendinnetje voor Rolfje moest maken, maar dat vind ik te cliché. Een nieuwe pop zou in principe wel grappig zijn.

Ik heb nu nieuwe technieken bedacht voor Rolfje, en een soort stuntpop van Rolfje gemaakt. Die kan bijvoorbeeld fietsen op een driewieler enzo.
Oja, op de site van FluitketelTV staat nu de "Rolfje Live Show" trouwens.

Misschien dat ik in de zomervakantie samen met Tim (en Rolfje:P) een keer naar Amsterdam kom? Lijkt me wel leuk. Maar als we dat dan zouden doen moeten we van te voren wel een scenario bedenken.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » zo jan 27, 2008 8:35 pm

De zomervakantie? Waarom niet de voorjaars- of de meivakantie?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » zo jan 27, 2008 8:46 pm

Luuk schreef:
Daniel73 schreef:Wat betreft handpop Rolfje heb ik als tip dat hij een medespeler in de vorm van (ook) een pop zou kunnen krijgen. Dan heeft Rolfje zelf ook een soortgenoot om mee te spelen en te praten. Nu komt Rolfje een beetje eenzaam over, vind ik.

Iemand zei een keer tegen me dat ik een vriendinnetje voor Rolfje moest maken, maar dat vind ik te cliché. Een nieuwe pop zou in principe wel grappig zijn.

Da's inderdaad wel cliche. Misschien een broer of een vader, of een oom of zoiets. Een soort parodie op Dagobert Duck.

Ik heb nu nieuwe technieken bedacht voor Rolfje, en een soort stuntpop van Rolfje gemaakt. Die kan bijvoorbeeld fietsen op een driewieler enzo.

Da's een leuk idee. Misschien kan hij verongelukken, waarna zijn vader huilend bij zijn ziekenhiusbed staat.
Rolfje: "Vader... Vader..."
Vader: "Je was zo'n fijne zoon, Rolfje. Ik zal je missen..."
Rolfje: "Vader..."
Vader: "Rolfje, je had nog zo lang moeten leven. Niet huilen Rolfje!"
Rolfje: "Maar vader..."
Vader: "Het komt wel goed, Rolf!"
Rolfje: "Vader, doe niet zo dramatisch, ik ben maar een pop hoor!"
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » zo jan 27, 2008 8:55 pm

Luuk schreef:Oja, op de site van FluitketelTV staat nu de "Rolfje Live Show" trouwens.

Waar en hoe kan ik deze filmpjes downloaden?
Bij Putfile weet ik in de bron een directe link te vinden. Kan dat hier ook?

Deel 1 Rolfje Live Show
http://www.dailymotion.com/FluitketelTV/video/x42hun_rolfje-live-show-1-af_shortfilms
Deel 2 Rolfje Live Show
http://www.dailymotion.com/FluitketelTV/video/x42hkq_rolfje-live-show-2_shortfilms
Een filmpje ter introductie van Rolfje - FluitketelTV
http://www.dailymotion.com/related/6834911/video/x2xi68_een-filmpje-ter-introductie-van-rol_fun
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Fluitketelverzamelaar » zo jan 27, 2008 9:34 pm

Fluitketelverzamelaar
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron