Daniel73 schreef:['Het Huis met de Beelden'] Pas sinds 19 april 2011 heb ik, als midi-bestand en op bladmuziek, een akkoordenschema en zanglijn waar ik tevreden mee ben. (Voor zover ik er ooit tevreden mee zal zijn.)
Inmiddels gaat het om een versie van 31 mei 2011.
Ik heb overbodige akkoorden-overgangen onder de tekst weggehaald. (De overgangen van een halve maat.) Ik zat veel te moeilijk te doen. De basis van het couplet is nu weer G en C, met een Am als variatie op de C.
Het tempo is versneld van 90 naar 96 bpm. (Ook 99 bpm geprobeerd, 10% sneller, maar dat is misschien te overdreven.)
Deze versie moet ik nog netjes opnemen. Maar volgens mij wordt dit mijn eerste echte muziekcompositie. Dat mag ook wel, na jaren klooien.
Bruno schreef:Bruno schreef:Nee, ik doe geen muziekopleiding en ik zal het waarschijnlijk nooit doen.
Daar kom ik nog even op terug: ik sluit het inmiddels niet uit dat ik het ooit zal doen, want ik hoorde er opeens hele positieve verhalen over van andere muzikanten die daar op zitten.
Kun je noten lezen? Als je dat kan, ben je al een eindje op weg.
Bizar dat veel muzikanten amper met elkaar kunnen communiceren, omdat ze geen theorie kennen. Dan krijg je van die praatjes als: "Dat dingetje dat je net deed, doe dat nog eens." Waarop de ander vraagt: "Welk dingetje bedoel je?" De eerste: "Nou, dat da-di-do-do-dum." De ander: "Dit?" (Speelt wat.) De eerste: "Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat andere." Dodelijk vermoeiend is dat.
Mijn muzieklerares zei dat theorie belangrijk is, omdat je ook niet, alleen op gevoel een huis gaat bouwen.
En ik wil daaraan toevoegen, dat een schrijver ook het alfabet en wat grammatica-regels moet kennen.