Show je creativiteit: Muziek en ander geluid

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Luuk » ma nov 12, 2007 7:52 pm

Daniel73 schreef:Misschien is het leuk om bv. via McDrake met meerdere mensen een script te maken?

Ik vind het een leuk idee!
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » do nov 15, 2007 5:27 pm

Caspar schreef:Al mijn files op mediafire blijken verwijderd te zijn. Blijkbaar is het dus niet veel beter dan Putfile. Ik heb overigens wel een nieuwe file geupload, daarnet ingespeeld. De opname is wat vals, maar het resultaat is er. Ik heb nog niks gedaan met zang, dit was iets wat ik al eerder had gespeeld, wel zelf bedacht. Meer volgt :)

http://www.mediafire.com/?a5xzijzuk10

Verder heb ik dit nog gevonden, was voor een zangwedstrijd op een ander forum:
http://media.putfile.com/Avond-46
http://media.putfile.com/Sammy-61
http://media.putfile.com/Eiland-in-de-Verte
http://media.putfile.com/How-to-save-a-Life-78

Is dus door mij gezongen :)

WOrdt er eens wat gepost met ECHTE inhoud, is er niemand in velden of wegen te bekennen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » vr nov 16, 2007 3:48 am

Caspar schreef:WOrdt er eens wat gepost met ECHTE inhoud, is er niemand in velden of wegen te bekennen.

Heeft alleen jouw bericht inhoud? Ik ben een van de weinige personen die hier op McDrake uitvoerige berichten schrijft. (Uitvoerig inhoudelijk, naar ik hoop.) Volgens mij heeft Rockerduck de moed al opgegeven. McDrake is blijkbaar een lurk-board. Wel lezen maar weinig reageren. Totdat er niets meer te lezen valt en dan zijn er ook geen lurkers meer...
Kijk eens naar reacties op mijn berichten. Houdt dat over? Volgens mij sta je niet alleen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » vr nov 16, 2007 8:35 am

Ja, jij schrijft ook veel (goeie) berichten, maar ik bedoelde meer mijn muziekgevalletje dat ik had gepost. Ik had gehoopt dat ik daar nog wat kritiek/reactie op kreeg.

Ik heb gister in de kerk ook wat opgenomen, dat wil zeggen bruto 40 minuten aan orgelmuziek, door mij gespeeld en sommige dingen ook door mij geimproviseerd. Dat zal ik vanmiddag wel uploaden.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za nov 17, 2007 12:01 pm

http://media.putfile.com/Caspar-op-Orge ... -Amsterdam

40 minuten orgelmuziek. Allemaal door mij gespeeld.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » ma nov 19, 2007 3:21 pm

Caspar schreef:Al mijn files op mediafire blijken verwijderd te zijn. Blijkbaar is het dus niet veel beter dan Putfile.

Ook al mijn files op mediafire blijken verwijderd. Mijn hele account is ineens weg.
Mediafire is zo mogelijk nog slechter dan Putfile.

*Stilte* (Tja, wat anders?)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Oplossing » ma nov 19, 2007 3:24 pm

Plaatje bij monteren (Movie Maker) en op Youtube plaatsen.
Oplossing
 

Berichtdoor Stephan » wo nov 21, 2007 12:33 pm

Caspar schreef:WOrdt er eens wat gepost met ECHTE inhoud, is er niemand in velden of wegen te bekennen.

Het grootste probleem is tijdgebrek. Ik heb een tijdje terug gezien dat er nieuwe posts stonden in dit topic, maar meteen daarna moest ik naar school/huiswerk maken/folders vouwen en bezorgen/gitaar oefenen. Het is feitelijk zo dat er volgens school iets mis is als ik op een moment niets heb te doen...
Verder vind ik kritiek geven heel moeilijk, vanwege 1: beperkte kennis en 2: angst om op ander mans tenen te staan. Maar ik weet dat je natuurlijk iets post om er een reactie op te krijgen, dus ik zal proberen er tijd voor te maken.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor leraar van Stephan » wo nov 21, 2007 4:56 pm

Stephan schreef:Het is feitelijk zo dat er volgens school iets mis is als ik op een moment niets heb te doen...

(Heh-heh-heh. Stephans jeugd verpesten is leuk.)

Zozo Stephan, zit je nu alweer op McDrake? Jij hebt zeker tijd over? Voor straf ga je nog meer sommetjes maken.
leraar van Stephan
 

Berichtdoor Caspar » wo nov 21, 2007 5:22 pm

Stephan schreef:Het grootste probleem is tijdgebrek. Ik heb een tijdje terug gezien dat er nieuwe posts stonden in dit topic, maar meteen daarna moest ik naar school/huiswerk maken/folders vouwen en bezorgen/gitaar oefenen. Het is feitelijk zo dat er volgens school iets mis is als ik op een moment niets heb te doen...

Tja, dat heb je met school :P
Stephan schreef:Verder vind ik kritiek geven heel moeilijk, vanwege 1: beperkte kennis en 2: angst om op ander mans tenen te staan. Maar ik weet dat je natuurlijk iets post om er een reactie op te krijgen, dus ik zal proberen er tijd voor te maken.

Ik vind het fijner als je verteld dat je het niet mooi vindt en ook verteld waarom dan als je me complimenteert, dat doen sowieso al genoeg mensen :P
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Rockerduck » zo nov 25, 2007 4:28 am

Daniel73 schreef:Navelstaar
omeda-pmcjvc0003_071023-02mono.mp3
http://www.mediafire.com/download.php?ejcvzsmktvm
Met... Stephan op melodie-gitaar.
Opname van vorige week. Gemaakt in een koude oefenruimte. 22 oktober 2007.

Wat vinden jullie hiervan? Wie had erbij willen zijn? :)

Eindelijk heb ik 'm dan beluisterd! Ik had Daniel per telefoon gezegd de opname te zullen beluisteren --zo'n kleine maande geleden. Het kwam er steeds maar niet van. Tijd ontbrak of ik dacht er domweg niet aan. Maar nu heb ik dan toch geluisterd naar de eerste single van het binnenkort wereldberoemde duo Stephan & Daniel! Jammer dat jullie geen vrienden zijn van Jan S., dat was succes verzekerd geweest!

Ik wil voorop stellen dat ik grote bewondering heb voor mensen die een instrument kunnen bespelen en vooral de gitaar, want wat is er nou cooler dan een gitaar? Het nummer is niet mijn stijl, dat zeg ik maar ronduit. Ik vind het wel knap gemaakt. Daniel heeft wel gelijk dat het op een gegeven moment monotoon wordt, maar niet voordat eerst veel verschillende, voor mij 'vervreemde' effecten zijn gebruikt. Daarmee bedoel ik, dat het nummer begint met een lekker in het gehoor liggend gitaartje, zoals je dat in een mainstream poplied zou verwachten en dat er dan opeens een vervreemdende (is dat een woord?) gitaar 'overheen' komt. Het is een contrast. Het went moeilijk. Als het gewend is, wordt het inderdaad monotoon.

Vanaf 3 minuut nog-wat meen ik iemand te horen 'zingen'. Daniel? Ik kan alleen niet verstaan wat er gezongen/gezegd wordt. Het leukste vind ik de laatste seconden, waar ik Daniel hoor zeggen: "Ging best leuk, toch?" :lol:
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » zo nov 25, 2007 4:42 am

Daniel73 schreef:Heeft alleen jouw bericht inhoud? Ik ben een van de weinige personen die hier op McDrake uitvoerige berichten schrijft. (Uitvoerig inhoudelijk, naar ik hoop.) Volgens mij heeft Rockerduck de moed al opgegeven. McDrake is blijkbaar een lurk-board. Wel lezen maar weinig reageren. Totdat er niets meer te lezen valt en dan zijn er ook geen lurkers meer...
Kijk eens naar reacties op mijn berichten. Houdt dat over? Volgens mij sta je niet alleen.

Rockerduck heeft de moed niet opgegeven, maar Rockerduck is weinig te vinden op Off-topic. Dat komt omdat Rockerduck het al druk genoeg heeft zonder Internet. Maar af en toe komt hij toch even binnenspringen en dan is het board weer als kool gegroeid. Zoveel dat hij het bijna niet meer bij kan houden...

Hè, nou ga ik ook al in de derde persoon schrijven...
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Daniel73 » zo nov 25, 2007 7:41 pm

2007-10-31, Stephan schreef:[demo die indruk maakt dat er iets staat] Dat heb ik niet bij alle demo's. De twaalfminutenlangdurende versie van 'Maak me wakker' bijvoorbeeld, waar ik heel vaak de mist in ga en lelijke of saaie dingen speel, hoewel dat natuurlijk een van de eerste dingen was die we speelden. Maar het is wel interessant om ook deze minder geslaagde opnames terug te horen, al was het maar om te horen wat ik in het vervolg moet vermijden.

2007-11-11, Daniel73 schreef:Ik denk dat een probleem bij de 12 minuten 'Maak me wakker' de relatief snelle opeenvolging van steeds dezelfde akkoorden is, namelijk een halve maat per akkoord. In 'Navelstaar' duurt elk akkoord twee maten.

Bij nadere beluistering vind ik de instrumentale 'Maak me wakker' nog steeds interessant. Zoals vanaf 8:50, met vanaf 9:10 een stukje solo dat me bijblijft.
Wat zijn voor jou voorbeelden van "de mist in gaan" en "lelijke dingen"? Ben ik te mild?
Maak me wakker (instr.)
(12:16) omeda-pmcjvc0001_071023-02mono.mp3
http://www.mediafire.com/download.php?bcy0rkngjzl

Vaak hangt het van mijn bui af wat ik van de opnames vind. Bij nadere beluistering, en/of mijn huidige bui, vind ik bijvoorbeeld ons gitaarwerk in de gezongen 'Sarah' te slordig.
Sarah
(4:02) omeda-pmcjvc0002_071023-02mono.mp3
http://www.mediafire.com/download.php?3odcn4jrczy
Dit was een opname waarin een gevarieerdere akkoordenstructuur is gebruikt dan steeds dezelfde akkoorden. In het instrumentale gedeelte (vanaf 1:50) lijkt het even wat te gaan worden met jouw gitaar, maar het blijft te slordig vind ik (nu).
Mijn hier immer aanwezige hamerende gitaar-akkoorden irriteren me. Misschien het beter geweest om alleen jou gitaar te laten spelen in dit soort "gevarieerde" nummers. Een combinatie waar ik pas achteraf aan dacht. Dat we twee gitaren tot onze beschikking hebben wil niet zeggen dat ze persé allebei te horen moeten zijn.

Van de gezongen opnames, cover niet meegeteld, vind ik 'Let's get out of here' volgens mij het beste. Al is daar de zang slordig en uit de bocht. Zeker vanaf 2:40, al zet ik daar wel een zang-idee neer dat ik interessant vind om uit te werken. Alsof ik daar transponeer. Een goedkoop trucje, maar toch.
Let's get out of here
(3:39) omeda-pmcjvc0002_071023-08left.mp3
http://www.mediafire.com/download.php?1zp22wycnmj

Helaas heeft 'Let's get out of here' vooralsnog een onvoltooide, fonetische onzintekst. Het wordt tijd dat ik eens goed ga zitten voor wat teksten.
Geldt ook een beetje voor 'Sarah' en 'The game'. Al hebben die een schijntekst (ik noem dat "skimtekst") die me qua woord en klank redelijk bevalt. Als ik daar grammaticale fouten uit verwijderd zou hebben, zou ik die teksten zonder (eigen) bezwaren kunnen zingen.

Een andere tekst waaraan ik nog moet sleutelen is die van 'Angstig liedje'. Frank Jonker en Stephan hadden daar terechte kritiek op. Zo rammelt daar het metrum. Anders had ik dat lied-in-wording graag in de oefenruimte gebruikt met Stephan.

Er ligt nog heel veel open. En aangezien ik al zo'n 20 jaar overtuigd ben dat ik nog maar heel kort te leven heb (waar ik natuurlijk vroeg of laat gelijk in krijg), ben ik vaak zo nerveus en bokkig dat ik helemaal niets doe. Hoe leuk het leven ook kan zijn, je kunt eigenlijk helemaal niets plannen. Dus hoe leuker ik het leven vind, hoe harder de duistere keerzijde me treft. Ik vind mijn leven leuk maar kan er geen grip op krijgen, waardoor ik het even waardevol als waardeloos vind. Misschien een idee voor tekst, als ik het haal? :)

2007-11-11, Caspar schreef:Al mijn files op mediafire blijken verwijderd te zijn. Blijkbaar is het dus niet veel beter dan Putfile. Ik heb overigens wel een nieuwe file geupload, daarnet ingespeeld. De opname is wat vals, maar het resultaat is er. Ik heb nog niks gedaan met zang, dit was iets wat ik al eerder had gespeeld, wel zelf bedacht. Meer volgt :)

http://www.mediafire.com/?a5xzijzuk10

Dit bestand heet R09_0018.MP3, oftewel 'Orgelgeval' (in Mediaplayer). Ik vind de inhoud interessant.
Grappig dat er iemand doorheen praat. Is dat bedoeld?
Vanaf bijvoorbeeld 4:10 hoor ik een sirene-achtig geluid. Hoe heb je dat gedaan? Met een overdub?

De muziek duurt mij nu te lang om aandachtig naar te blijven luisteren. De opname klinkt mij als een ideeënbus waaruit veel interessante ideeën zijn te plukken voor een ingekorte versie. Ook zou je arrangementen kunnen toevoegen en wellicht zang en/of gesproken tekst. Nu vind ik de opname interessant doch te onvoltooid. Je kunt er volgens mij meer van maken. Zeker als je kunt overdubben.

Caspar schreef:Verder heb ik dit nog gevonden, was voor een zangwedstrijd op een ander forum:
http://media.putfile.com/Avond-46
http://media.putfile.com/Sammy-61
http://media.putfile.com/Eiland-in-de-Verte
http://media.putfile.com/How-to-save-a-Life-78

Is dus door mij gezongen :)

Je stemgeluid vind ik op zich mooi. Je slist volgens mij, maar dat hoeft voor mij niet persé een probleem te zijn.
Je voordracht vind ik te vlak. Alsof je de tekst opleest, en alsof je meer bezig bent met netjes op veilig zingen dan met het uiten van emotie. Zeker bij 'Sammy' van Ramses Shaffy. Probeer daar op een theatrale opera-achtige manier te zingen, zoals Ramses. Uit volle borst. Hóóg Sammy, kijk omhóóg Sammy.

In 'Avond' van Boudewijn de Groot zing je het refrein "Ik geloof" volgens mij vals. Had je daar overtuigend gezongen alsof je echt gelóóft, dan had je er misschien mee weggekomen. Het is niet "ik geloof" maar "ik gelóóf". Zoals in religie. Je gelooft met hart en ziel, dusdanig dat het voorafgaande nuchtere "je kunt niets zeker weten" teniet gedaan wordt. Je weet dus eigenlijk wel beter, maar toch, je gelóóft. Die overgave mis ik nu bij jou.

Wat ik zelf probeer bij mijn (UCHE-KUCH!) zang is het "zien" en het vóelen van de betekenis van de woorden, op een manier die iets overdreven is. Zingen is toch het opvoeren van een toneelstukje, vind ik. Het moet overkomen op het publiek. Zoals een goede verhalenverteller ook wat over-dre-ven kan vertellen. In een subtiele "over-acting" (overdreven acteren). Als het in een verhaal koud is, dan spreekt een verhalenverteller het woord "koud" uit alsof hij/zij het echt even koud heeft, met een bibber in de stem bij het woord "koud".

Probeer jezelf uit te dagen. Durf rustig voor schut te staan. Durf als het ware met volle overgave in een ravijn te storten. Zingen is voor mij meestal een zaak van leven en dood. Of je bent héél vrolijk, of héél verdrietig. Ik denk dat Ramses Shaffy wat dat betreft een goed voorbeeld is. Wellicht zullen veel mensen zo'n overdreven zang storend vinden, maar toch lijkt het mij een mooi punt om mee te beginnen. Schaamteloos overdrijven. In latere oefeningen kun je je voordracht altijd nog dimmen als het voor de luisteraar te vermoeiend blijkt. Zoals met mijn "Valse Kraai".

Hm. Best idioot eigenlijk, dat ik andere mensen de les lees terwijl ik maar beginneling ben... :/

2007-11-16, Caspar schreef:[uitvoerige berichten] Ja, jij schrijft ook veel (goeie) berichten, maar ik bedoelde meer mijn muziekgevalletje dat ik had gepost. Ik had gehoopt dat ik daar nog wat kritiek/reactie op kreeg.

Ik heb op 11 november 2007 tien kladopnames geplaatst waar tot dusver niemand op gereageerd heeft. Zelfs Stephan niet. Terwijl ze min of meer voor hem bedoeld waren, als kopij voor een volgende oefendatum.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=6252#p6252
Mensen hebben het druk. Eigenlijk heb ik het ook te druk, echt veel te druk, en zit ik hier alleen vanwege mijn internetverslaving. :)
Mijn drukte komt onder meer neer op vooruitgeschoven beloftes. Zoals het op data-DVD zetten van opnames, voor Stephan en voor de keyboardvriend. En het werken aan internetsites, waaronder die van Nijgh. En dat zijn nog maar mijn hobbies. Mijn problemen met instanties zoals UWV en GGZ laat ik hier voor de goede vrede nog maar buiten beschouwing. (Die bureaucratische instanties vreten tijd en energie, terwijl ze die juist zouden moeten léveren.)

Een groot nadeel in dit topic, over eigen muziek en ander geluid, vind ik dat mijn account op Mediafire wegviel voordat iemand de kans had om op het gemak te luisteren naar recentere opnames. En zelfs voordat ik tijd had om een eigen internetpagina op te zetten met linken.

Maar goed. Inmiddels werkt het account verrassenderwijs weer. Dus... kom maar op met je opmerkingen over die tien kladopnames. Tot nu toe heb je alleen gereageerd op een elfde, op 9 november geplaatste kladopname, van "Valse Kraai" die een tekst van... jou zingt.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=6235#p6235
Als je wil dat anderen op je reageren. Zul je zelf ook op anderen moeten reageren, is mijn stelregel. En zelfs dan kan het geven en nemen tegenvallen. De meeste mensen zijn nou eenmaal in de eerste plaats fan van zichzelf. Als je foto's van een feestje toont, kijkt men toch vaak als eerste of men er zelf op staat.

Caspar schreef:Ik heb gister in de kerk ook wat opgenomen, dat wil zeggen bruto 40 minuten aan orgelmuziek, door mij gespeeld en sommige dingen ook door mij geimproviseerd. Dat zal ik vanmiddag wel uploaden.

Dat is http://media.putfile.com/Caspar-op-Orgel-15-november-2007-Amsterdam.
Ik zal er later op reageren als ik alles beluisterd heb. Kun je misschien een speellijst geven van wat je speelt en wanneer wat begint? (Ik hoorde bijvoorbeeld Bach genoemd in een aangekondiging.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » zo nov 25, 2007 10:44 pm

Daniel73 schreef:Grappig dat er iemand doorheen praat. Is dat bedoeld?

Da's mijn zusje, Lisa (5 jaar)
Daniel73 schreef:Vanaf bijvoorbeeld 4:10 hoor ik een sirene-achtig geluid. Hoe heb je dat gedaan? Met een overdub?

Nee, ik speel gewoon live op een elektronisch orgel. Waarschijnlijk is dat een geluidje wat je met zo'n orgel kan maken. Vrij veelzijdig is zo'n ding.

Daniel73 schreef:De muziek duurt mij nu te lang om aandachtig naar te blijven luisteren. De opname klinkt mij als een ideeënbus waaruit veel interessante ideeën zijn te plukken voor een ingekorte versie. Ook zou je arrangementen kunnen toevoegen en wellicht zang en/of gesproken tekst. Nu vind ik de opname interessant doch te onvoltooid. Je kunt er volgens mij meer van maken. Zeker als je kunt overdubben.

Ja, het is zeker niet af. Het begin zit al min of meer helemaal in mijn hoofd, maar later wordt het een improvisatie. Ik ga zeker nog kijken of ik er wat beters (korters) mee kan maken.

Daniel73 schreef:Je stemgeluid vind ik op zich mooi. Je slist volgens mij, maar dat hoeft voor mij niet persé een probleem te zijn.

Ik slis inderdaad, vind ik zelf niet zo'n probleem, ik ga ook niet naar een logopedist.
Daniel73 schreef:Je voordracht vind ik te vlak. Alsof je de tekst opleest, en alsof je meer bezig bent met netjes op veilig zingen dan met het uiten van emotie. Zeker bij 'Sammy' van Ramses Shaffy. Probeer daar op een theatrale opera-achtige manier te zingen, zoals Ramses. Uit volle borst. Hóóg Sammy, kijk omhóóg Sammy.

INderdaad, te vlak, monotoon zei iemand anders, met weinig gevoel. Ik denk dat ik nu al een stuk beter zing, maar het kan zeker nog beter, dus ik zal er aan denken.

Daniel73 schreef:Wat ik zelf probeer bij mijn (UCHE-KUCH!) zang is het "zien" en het vóelen van de betekenis van de woorden, op een manier die iets overdreven is. Zingen is toch het opvoeren van een toneelstukje, vind ik. Het moet overkomen op het publiek. Zoals een goede verhalenverteller ook wat over-dre-ven kan vertellen. In een subtiele "over-acting" (overdreven acteren). Als het in een verhaal koud is, dan spreekt een verhalenverteller het woord "koud" uit alsof hij/zij het echt even koud heeft, met een bibber in de stem bij het woord "koud".

Inderdaad ja. Je vertelt in feite een verhaal met je liedje.

Daniel73 schreef:Probeer jezelf uit te dagen. Durf rustig voor schut te staan. Durf als het ware met volle overgave in een ravijn te storten. Zingen is voor mij meestal een zaak van leven en dood. Of je bent héél vrolijk, of héél verdrietig. Ik denk dat Ramses Shaffy wat dat betreft een goed voorbeeld is. Wellicht zullen veel mensen zo'n overdreven zang storend vinden, maar toch lijkt het mij een mooi punt om mee te beginnen. Schaamteloos overdrijven. In latere oefeningen kun je je voordracht altijd nog dimmen als het voor de luisteraar te vermoeiend blijkt. Zoals met mijn "Valse Kraai".

Voor schut staan vind ik niet zo'n probleem. Ik zal binnenkort maar weer eens wat zingen, is sowieso niet iets wat ik vvaak doe, ik zing alleen wel eens liedjes mee.
Daniel73 schreef:Ik zal er later op reageren als ik alles beluisterd heb. Kun je misschien een speellijst geven van wat je speelt en wanneer wat begint? (Ik hoorde bijvoorbeeld Bach genoemd in een aangekondiging.)

Zal ik doen. Volgens mij zeg ik bij alles wat ik speel wel wat het is, maar een lijstje is wel handig.

Die opnames van jou zal ik ook nog wel luisteren morgen :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » vr nov 30, 2007 7:05 pm

Had nu net een uurtje tijd over en er was niemand thuis, dus heb ik maar wat gezongen. Een eigen tekst dit keer, namelijk Eindtijd:
Caspar schreef:Eindtijd

Mannen die vechten met zwaarden en dolken,
Zeeën van olie die branden en kolken,
Het helse kabaal van brekende wolken,
Een bloedrode haat die de wereld zal bevolken.

Lantaarns die doven en zwak neonlicht,
Ramen zijn gesloten en poorten gaan dicht,
In straten sluipen schimmen zonder een gezicht,
Dagenlang zoekend naar een nieuw evenwicht.

Mensen gaan op hun knieën voor een onbekende macht,
De ene kant wordt zwakker en de andere wint kracht,
Nog levende zielen zijn naar liefde op jacht,
Een noodsituatie die niemand had verwacht.

Nu het heelal sneller dan het licht uitdijt,
En de wereld reist sneller dan het licht naar de eindtijd,
Waarna de mens van elke vorm van pijn is bevrijdt,
Ook al raken we dan het zicht op de wereld kwijt.

Caspar (30-09-’07)

http://media.putfile.com/Eindtijd
http://www.mediafire.com/upload_complet ... zoih9ly3ub

Het is nog niet perfect, maar het resultaat mag er zijn. In het begin en op het eind gaat het even fout met de tekst, maar al met al vind ik het toch wel goed gelukt. De orgelsolo vanaf 1:35 tot 2:30 (ongeveer) is geimproviseerd, de rest van de muziek zat al min of meer in mijn hoofd en had ik al een paar keer gespeeld. Ik ben benieuwd wat jullie vinden :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron