chrisdekoala.tk website

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor montoyaruler3 » wo mei 03, 2006 7:48 pm

Pluizer schreef:
montoyaruler3 schreef:Precies, is toch mooi, dat is ook het leuke aan een forum, je leert elkaar zo wel een beetje kennen.. en dat is níet leuk met van die wannabee-gast-accounts!

Je leert elkaar niet kennen. Daar is internet te afstandelijk voor.

Vandaar dat ik deze week met de trein naar Limboland ga om je persoonlijk te ontmoeten, en hand in hand met je naar de speeltuin te gaan. Dan kun je fijn schommelen terwijl ik je steeds hoger duw. Net zolang tot je klokje rond gaat. Wat een pret hebben wij tweetjes dan. Montoyaruler3 en Pluizer, voor altijd onafscheidelijk.

(Hoe laat gaat de trein?)

Zaterdag zit ik ook in de trein naar Maastricht, en kom ik dinsdag naar jou toe, moet toch naar mijn vrienden in Hilversum!
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Pluizer » wo mei 03, 2006 8:08 pm

montoyaruler3 schreef:Zaterdag zit ik ook in de trein naar Maastricht, en kom ik dinsdag naar jou toe, moet toch naar mijn vrienden in Hilversum!

Mijn hartewens is vervuld. Dan kan ik met je mee gaan naar je vrienden in Hilversum. Hoe heten ze? Laat me raden. Montoyaruler4, Montoyaruler5, Montoyaruler6, Montoyaruler7? Allemaal Montoyarulertjes voor mij om te verzamelen. Een pakhuis vol lieve kleine Montoyarulertjes. Dan kan ik erin gaan zwemmen, nadat ik eerst een aantal bommetjes heb gemaakt.
O, ik ben zo gelukkig nu. Ik dacht dat ik eenzaam zou sterven. En nu heb ik plotseling een heleboel Montoyarulertjes als vriendjes in het vooruitzicht. Ik kan niet wachten. Was het maar dinsdag.

Zal ik mijn nieuwe jurkje aantrekken? Of wordt het een strakke spijkerbroek? Montoyaruler3 mag het zeggen. Ik wil er wel een beetje mooi uitzien voor mijn oetepetoete Montoyarulertje.

Rozen verwelken, schepen vergaan,
maar Montoyaruler3 is niet van me weg te slaan.

(Mooi hè? Zelf bedacht.)
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » do mei 04, 2006 10:08 am

Pluizer schreef:
montoyaruler3 schreef:Zaterdag zit ik ook in de trein naar Maastricht, en kom ik dinsdag naar jou toe, moet toch naar mijn vrienden in Hilversum!

Mijn hartewens is vervuld. Dan kan ik met je mee gaan naar je vrienden in Hilversum. Hoe heten ze? Laat me raden. Montoyaruler4, Montoyaruler5, Montoyaruler6, Montoyaruler7? Allemaal Montoyarulertjes voor mij om te verzamelen. Een pakhuis vol lieve kleine Montoyarulertjes. Dan kan ik erin gaan zwemmen, nadat ik eerst een aantal bommetjes heb gemaakt.
O, ik ben zo gelukkig nu. Ik dacht dat ik eenzaam zou sterven. En nu heb ik plotseling een heleboel Montoyarulertjes als vriendjes in het vooruitzicht. Ik kan niet wachten. Was het maar dinsdag.

Zal ik mijn nieuwe jurkje aantrekken? Of wordt het een strakke spijkerbroek? Montoyaruler3 mag het zeggen. Ik wil er wel een beetje mooi uitzien voor mijn oetepetoete Montoyarulertje.

Rozen verwelken, schepen vergaan,
maar Montoyaruler3 is niet van me weg te slaan.

(Mooi hè? Zelf bedacht.)

Nee, mijn vrienden heten Ruud, Edwin, Jelte, Jeroen, Tamara, Barry en Duncan... En Jeroen komt morgen naar hier :P helaas wel 5 euri entree ;)
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor montoyaruler2 » do mei 04, 2006 11:02 am

Zegggg, waarom ben ik niet uitgenodigt?
montoyaruler2
 

Berichtdoor montoyaruler3 » do mei 04, 2006 11:58 am

montoyaruler2 schreef:Zegggg, waarom ben ik niet uitgenodigt?

Jij ligt op je sterfbed, deaud te gaan, live te volgen via www.off-topicforum.tk!
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do mei 04, 2006 12:08 pm

Nou, die montoyaruler is wel onverstoorbaar, dat moet ik hem nageven.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor MegaChriz » do mei 04, 2006 1:30 pm

Ik heb de nieuwe versie van de website er op gezet (voor zover deze af is). De test 'Wat voor type ben jij' staat nu in de rubriek 'Fun'.

chrisdekoala.tk

Als je mijn website al eerder bezocht hebt, kan het zijn dat je de pagina even moet vernieuwen.

Kan iemand mij nog helpen om deze website er ook in Explorer goed uit te laten zien? Hij werkt alleen nog in Firefox.
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Pluizer » do mei 04, 2006 4:08 pm

MegaChriz schreef:Ik heb de nieuwe versie van de website er op gezet (voor zover deze af is). De test 'Wat voor type ben jij' staat nu in de rubriek 'Fun'.

Ik vond de vorige versie mooi, met dat speelse kleurgebruik. Zie bijvoorbeeld je test, waar ze nog te zien zijn.
http://www.glu.nl/podium1/test/chris_de_koala/

MegaChriz schreef:Kan iemand mij nog helpen om deze website er ook in Explorer goed uit te laten zien? Hij werkt alleen nog in Firefox.

Mijn browser is Internet Explorer. Ik vind je site er goed uitzien. Mijn kritiek is dat je site nu wel erg standaard en algemeen is. Bij de eerste aanblik vind ik het dertien in een dozijn geworden. Karakterloos. Jammer.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor MegaChriz » do mei 04, 2006 4:37 pm

In Firefox zie je de website in het midden, net als bij McDuck. Ik heb ook dankbaar gebruik gemaakt van de stylesheets die ik op McDuck vond (deze heb ik wel een beetje aangepast, anders krijg je precies dezelfde opmaak). In Explorer zie je de pagina niet in het midden. Daardoor zie je de andere achtergrond niet.

Maar wat bedoel je met dertien in een dozijn? Kun je in een schermafdruk of iets dergelijks aangeven wat je bedoeld? Ik wil graag de layout van mijn website verbeteren, want ik denk zelf ook dat het nog wel beter kan.
Laatst bijgewerkt door MegaChriz op do mei 04, 2006 4:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor montoyaruler3 » do mei 04, 2006 5:53 pm

Zelf ben ik fan van Freewebs: Ies Gratiesj en ies makkeliek en lui. Nee, ff niet zo flauw, maar je site ziet er best mooi uit, alleen de achtergrond maakt je site weer amateuristisch, terwijl het best sjiek is hoor. En alles beter dan Gayocities!
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor MegaChriz » vr mei 05, 2006 3:20 pm

"montoyaruler3" schreef:Zelf ben ik fan van Freewebs: Ies Gratiesj en ies makkeliek en lui.

Mijn website is op moment gratis gehost (nog wel, tenminste). Hij staat namelijk onder de website van de school waar ik studeer.
Een paar maanden geleden moesten we als schoolopdracht een (eenvoudige) website maken waarin je iets vertelde over jezelf, je hobbies en je opleiding. Toen heb ik ook maar gelijk mijn website over Chris de Koala onder de site van mijn school gedumpt.

"montoyaruler3" schreef:En alles beter dan Gayocities!

Vind ik ook! Ik heb er nooit mee gewerkt, maar ik heb gehoord dat het vergelijkbaar is met come2me.nl, waar ik eerder geprobeerd heb een website te maken. Maar uiteindelijk vond ik het niks, te veel beperkingen: geen frames, geen javascripts. En geen javascripts betekent geen roll-overknoppen. Zelfs de tag <hr> werd niet geaccepteerd!
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor montoyaruler3 » vr mei 05, 2006 4:55 pm

MegaChriz schreef:
"montoyaruler3" schreef:Zelf ben ik fan van Freewebs: Ies Gratiesj en ies makkeliek en lui.

Mijn website is op moment gratis gehost (nog wel, tenminste). Hij staat namelijk onder de website van de school waar ik studeer.
Een paar maanden geleden moesten we als schoolopdracht een (eenvoudige) website maken waarin je iets vertelde over jezelf, je hobbies en je opleiding. Toen heb ik ook maar gelijk mijn website over Chris de Koala onder de site van mijn school gedumpt.

"montoyaruler3" schreef:En alles beter dan Gayocities!

Vind ik ook! Ik heb er nooit mee gewerkt, maar ik heb gehoord dat het vergelijkbaar is met come2me.nl, waar ik eerder geprobeerd heb een website te maken. Maar uiteindelijk vond ik het niks, te veel beperkingen: geen frames, geen javascripts. En geen javascripts betekent geen roll-overknoppen. Zelfs de tag <hr> werd niet geaccepteerd!

Of die websitemaker van Kennisnet :P
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Pluizer » vr mei 05, 2006 5:52 pm

MegaChriz schreef:Maar wat bedoel je met dertien in een dozijn? Kun je in een schermafdruk of iets dergelijks aangeven wat je bedoeld? Ik wil graag de layout van mijn website verbeteren, want ik denk zelf ook dat het nog wel beter kan.

Wat ik mis zijn de speelse kleuren. Met dat grijs, blauw en lichtblauw wordt de site erg afstandelijk en zakelijk. En erg blauw.

Met de speelse kleuren bedoel ik bijv. die van de vragenlijst van de "Wat voor type ben jij"-test
http://www.glu.nl/podium1/test/chris_de_koala/html/fun/typetest.html
Die kleuren gaven je site iets unieks en het sloot leuk aan bij de knuffels.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » vr mei 05, 2006 5:57 pm

Zie ook als voorbeeld de pagina van de Gele Kat. In het menu erboven heeft elke knuffel een eigen kleur. De gele kleur van de tekst over Gele Kat, laat zijn kleur mooi naar voren komen.
http://www.glu.nl/podium1/test/chris_de_koala/html/personages/gk.html

Overigens ben ik erg van streek over de manier hoe Gele Kat gedemoniseerd wordt. Wat heeft Gele Kat jou misdaan? Ben je ooit door een bliksem getroffen? Nou?
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor MegaChriz » wo mei 17, 2006 12:20 pm

"Pluizer" schreef:[website] Wat ik mis zijn de speelse kleuren. Met dat grijs, blauw en lichtblauw wordt de site erg afstandelijk en zakelijk. En erg blauw.

Ik heb gekozen voor de kleur blauw om verschillende redenen: ten eerste vind ik blauw een mooie kleur (dat is natuurlijk persoonlijk), ten tweede draagt Chris de Koala altijd een blauw lintje en ten derde dacht ik dat als ik de kleur blauw zou gebruiken, dit de website er rustig uit zou laten zien. En een rustig ogende website is prettiger leesbaar. Ik was bang dat als ik allemaal drukke kleuren zou gebruiken (bijv. rood en geel) dit veel te overheersend en te druk zou overkomen.

Maar ik zal denken over een manier om het uiterlijk van de website ietsje vrolijker te maken, zonder dat dit overheerst. Ik heb al een nieuw concept in mijn hoofd, maar het zal waarschijnlijk maanden duren om dat helemaal mooi uit te werken. Ik heb ook nog maar anderhalf jaar ervaring met websites maken in HTML. Ik leer nu net een beetje PHP en stylesheets.

"Pluizer" schreef:Overigens ben ik erg van streek over de manier hoe Gele Kat gedemoniseerd wordt. Wat heeft Gele Kat jou misdaan? Ben je ooit door een bliksem getroffen? Nou?

Vroeger was Snellende Muis de held. En wat voor slechterik past daar dan beter tegenover dan een kat?
Alleen in 1994 of 1995 kreeg mijn zusje (toen nog 1 jaar) Snellende Muis te pakken en haalde hem min of meer uit elkaar. Snellende Muis was toen echt meer in staat om de held te spelen en er moest toen een nieuwe held komen. Dit klinkt misschien bot naar Snellende Muis, maar het is niet echt fijn spelen met een muis die half uit elkaar ligt.
De nieuwe held werd eerst Filmpje Beer Wit, de jongste broer van Snellende Muis. FBW beleefde samen met zijn andere broer FBB (Filmpje Beer Bruim) vele avonturen met Gele Kat en Doctor als hun vijanden. Op één van hun avonturen kwamen ze Chris de Koala tegen, en deze maakte zoveel indruk op hen (uitdagen van slechteriken, de eerste die Gele Kat aankon) dat hij de nieuwe held werd. En dat is hij dus nog steeds.
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron