chrisdekoala.tk website

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor MegaChriz » wo mei 17, 2006 2:04 pm

Oja, nog een reden om een kat te nemen als slechterik: ik ben allergisch voor katten. Uiteraard kunnen de katten zelf niet helpen dat ik allergisch voor ze ben, maar doordat ik allergisch op ze reageer ben ik niet bepaald dol op ze.
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Pluizer » zo mei 21, 2006 5:09 am

MegaChriz schreef:[Gele Kat] Vroeger was Snellende Muis de held. En wat voor slechterik past daar dan beter tegenover dan een kat?

Een uil?

MegaChriz schreef:Alleen in 1994 of 1995 kreeg mijn zusje (toen nog 1 jaar) Snellende Muis te pakken en haalde hem min of meer uit elkaar. Snellende Muis was toen echt meer in staat om de held te spelen en er moest toen een nieuwe held komen. Dit klinkt misschien bot naar Snellende Muis, maar het is niet echt fijn spelen met een muis die half uit elkaar ligt.

Je kunt hem restaureren.

MegaChriz schreef:De nieuwe held werd eerst Filmpje Beer Wit, de jongste broer van Snellende Muis. FBW beleefde samen met zijn andere broer FBB (Filmpje Beer Bruim) vele avonturen met Gele Kat en Doctor als hun vijanden. Op één van hun avonturen kwamen ze Chris de Koala tegen, en deze maakte zoveel indruk op hen (uitdagen van slechteriken, de eerste die Gele Kat aankon) dat hij de nieuwe held werd. En dat is hij dus nog steeds.

Prietpraat. Kun jij Gele Kat aan?

MegaChriz schreef:Oja, nog een reden om een kat te nemen als slechterik: ik ben allergisch voor katten. Uiteraard kunnen de katten zelf niet helpen dat ik allergisch voor ze ben, maar doordat ik allergisch op ze reageer ben ik niet bepaald dol op ze.

Zie, Gele Kat is sterker dan jou. Je bent jaloers. Gele Kat is de ware held. Wij kattenliefhebbers willen eerherstel! In naam van alle katten!
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor MegaChriz » wo mei 24, 2006 2:07 pm

Pluizer schreef:
MegaChriz schreef:[Gele Kat] Vroeger was Snellende Muis de held. En wat voor slechterik past daar dan beter tegenover dan een kat?

Een uil?

Een uil ontbreekt vooralsnog in mijn collectie.

Pluizer schreef:
MegaChriz schreef:Alleen in 1994 of 1995 kreeg mijn zusje (toen nog 1 jaar) Snellende Muis te pakken en haalde hem min of meer uit elkaar. Snellende Muis was toen echt meer in staat om de held te spelen en er moest toen een nieuwe held komen. Dit klinkt misschien bot naar Snellende Muis, maar het is niet echt fijn spelen met een muis die half uit elkaar ligt.

Je kunt hem restaureren.

Volgens mij heeft mijn moeder destijds geprobeerd hem te restaureren. Ik weet niet meer precies waarom dat niet helemaal gelukt is. Snellende Muis is maar een klein knijpbeestje, hij bestaat voor de helft uit plastic. Misschien was het een te priegelig werkje om hem te repareren?

Pluizer schreef:
MegaChriz schreef:De nieuwe held werd eerst Filmpje Beer Wit, de jongste broer van Snellende Muis. FBW beleefde samen met zijn andere broer FBB (Filmpje Beer Bruim) vele avonturen met Gele Kat en Doctor als hun vijanden. Op één van hun avonturen kwamen ze Chris de Koala tegen, en deze maakte zoveel indruk op hen (uitdagen van slechteriken, de eerste die Gele Kat aankon) dat hij de nieuwe held werd. En dat is hij dus nog steeds.

Prietpraat. Kun jij Gele Kat aan?

Nee, ik zou Gele Kat niet aankunnen. Gelukkig zit ik een rang hoger dan zij. :)

Pluizer schreef:
MegaChriz schreef:Oja, nog een reden om een kat te nemen als slechterik: ik ben allergisch voor katten. Uiteraard kunnen de katten zelf niet helpen dat ik allergisch voor ze ben, maar doordat ik allergisch op ze reageer ben ik niet bepaald dol op ze.

Zie, Gele Kat is sterker dan jou. Je bent jaloers. Gele Kat is de ware held. Wij kattenliefhebbers willen eerherstel! In naam van alle katten!

Eerherstel is onderweg! In het verhaal Het kleine avonturiertje zal ze uiteindelijk een zeer belangrijke rol gaan spelen. In dat verhaal zijn ChrisBurg en DoctorBurg overmeesterd door een bende griezels. Slechts 4 inwoners hebben op tijd weten te ontsnappen. Aan het begin van het verhaal leert de lezer al 2 van die inwoners kennen: Chris en Politie-Agent-Aapje. Tegen het eind van het verhaal wordt duidelijk dat Gele Kat een bijzondere bijdrage kan leveren om het probleem op te lossen. Zo gaan Chris en Politie-Agent-Aapje op zoek naar haar (ze krijgen aanwijzingen in de vorm van bliksemschichten). De aartsvijand van Gele Kat die Gele Kat om hulp komt vragen!

Voor de DoctorBurgers is Gele Kat al een held. Het was namelijk Gele Kat die de slechterikenbasis oprichtte en het is nog steeds Gele Kat die over DoctorBurg heerst.

Grappig trouwens dat je om eerherstel vraagt. In een interview met Doctor in de ChrisDoctorse Krant (uit 2004), vindt Doctor ook al dat hij ondergewaardeerd wordt. In dat interview spreekt Doctor zijn wroegingen uit over Chris de Koala en schreeuwt hij om respect. Maar ja, ondertussen laat hij nog wel steeds onschuldige ChrisBurgers ontvoeren om zijn vechters te trainen. Chris de Koala weet ze dan meestal weer te bevrijden en mede daarom is hij de held van ChrisBurg.
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Pluizer » do jun 01, 2006 12:52 am

MegaChriz schreef:Nee, ik zou Gele Kat niet aankunnen. Gelukkig zit ik een rang hoger dan zij. :)

Hoe bedoel je? Rang hoger en Gele Kat niet aankunnen? Hoe hoger de rang, hoe wijzer en slapper?

MegaChriz schreef:In het verhaal Het kleine avonturiertje zal ze uiteindelijk een zeer belangrijke rol gaan spelen. In dat verhaal zijn ChrisBurg en DoctorBurg overmeesterd door een bende griezels. Slechts 4 inwoners hebben op tijd weten te ontsnappen. Aan het begin van het verhaal leert de lezer al 2 van die inwoners kennen: Chris en Politie-Agent-Aapje.

Ze zijn gevlucht uit ChrisBurg, staat er. Gevlúcht. Vanwege een invalletje van een bende griezels, die zichzelf de Skepels noemen. Pff. Als dat alles is. Knuffelvleermuis Pluizer zou nóóit vluchten. Pluizer vecht voor zijn stad!

MegaChriz schreef:Tegen het eind van het verhaal wordt duidelijk dat Gele Kat een bijzondere bijdrage kan leveren om het probleem op te lossen. Zo gaan Chris en Politie-Agent-Aapje op zoek naar haar (ze krijgen aanwijzingen in de vorm van bliksemschichten). De aartsvijand van Gele Kat die Gele Kat om hulp komt vragen!

Zie je nou dat je katten nodig hebt? Kun je een manier verzinnen dat je onkwetsbaar wordt voor Gele Kat?

MegaChriz schreef:Voor de DoctorBurgers is Gele Kat al een held. Het was namelijk Gele Kat die de slechterikenbasis oprichtte en het is nog steeds Gele Kat die over DoctorBurg heerst.

Pluizer krijgt argwaan. Waarom is Gele Kat slecht? Hoe kan ik Chris de Koala vertrouwen? Wie weet is de situatie omgekeerd en word ik nu gehersenspoeld om een hekel aan een lieve Gele Kat te krijgen, zodat Chris de Koala de stad DoctorBurg kan veroveren.

MegaChriz schreef:Grappig trouwens dat je om eerherstel vraagt. In een interview met Doctor in de ChrisDoctorse Krant (uit 2004), vindt Doctor ook al dat hij ondergewaardeerd wordt.

Staat dit interview op je site?

MegaChriz schreef:In dat interview spreekt Doctor zijn wroegingen uit over Chris de Koala en schreeuwt hij om respect. Maar ja, ondertussen laat hij nog wel steeds onschuldige ChrisBurgers ontvoeren om zijn vechters te trainen. Chris de Koala weet ze dan meestal weer te bevrijden en mede daarom is hij de held van ChrisBurg.

Wat heb je aan vechttrainingen door onschuldige Chrisburgers?
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor MegaChriz » vr jun 09, 2006 10:18 am

"Pluizer" schreef:Hoe bedoel je? Rang hoger en Gele Kat niet aankunnen? Hoe hoger de rang, hoe wijzer en slapper?

Als ik tegen iemand zou moeten vechten die over dezelfde eigenschappen en krachten zou beschikken als Gele Kat, zou ik dit gevecht vrijwel zeker verliezen.
Waarom ik een rang hoger zit dan Gele Kat? Simpel, ik heb het personage Gele Kat bedacht en ontwikkeld. Ik kan bepalen of ik Gele Kat al dan niet in een verhaal laat voorkomen. Het voortbestaan van Gele Kat (zoals ze nu is) ligt in mijn handen.

"Pluizer" schreef:Ze zijn gevlucht uit ChrisBurg, staat er. Gevlúcht. Vanwege een invalletje van een bende griezels, die zichzelf de Skepels noemen. Pff. Als dat alles is. Knuffelvleermuis Pluizer zou nóóit vluchten. Pluizer vecht voor zijn stad!

Inderdaad. Chris en Politie-Agent-Aapje zijn gevlucht. Ze zijn gevlucht met de bedoeling hulp te halen. Chris wílde wel vechten voor zijn stad, maar Politie-Agent-Aapje merkte dat de overmacht te groot was en schatte in dat ze vrijwel kansloos waren tegen de Skepels zonder hulp van buitenaf.

"Pluizer" schreef:Zie je nou dat je katten nodig hebt? Kun je een manier verzinnen dat je onkwetsbaar wordt voor Gele Kat?

Er is een personage dat nooit bewusteloos kan raken (dus ook niet door de bliksemschichten van Gele Kat). Goldy is haar naam. Zij kan anderen ook weer bij bewustzijn brengen, door deze slechts aan te raken (Goldy heeft hier geen controle over, als je haar aanraakt ben je gelijk weer bij bewustzijn). Een nadeel is echter dat ze maar een maximale snelheid kan bereiken van zo'n 80 meter per uur. Ze vormt dus een gemakkelijke prooi voor de DoctorBurgers. Daarom wordt ze beschermd door een volk die zichzelf de Bumpers noemen. Dit volk kenmerkt zich doordat ze niets te maken willen hebben met ChrisBurgers en DoctorBurgers en doordat ze vrijwel alleen maar Engels spreken.

"Pluizer" schreef:Waarom is Gele Kat slecht?

In ChrisBurg, DoctorBurg en omstreken gelden een paar ongeschreven regels, waaronder:
- Het ontvoeren van onschuldige burgers behoort tot een bezigheid die bij een slechterik hoort.
- Het aanvallen van iemand die de ander niets misdaan heeft, wordt in de meeste gevallen gezien als een bezigheid die bij een slechterik hoort (in de andere gevallen rekent men het tot een misverstand).
- Respectvol met elkaar omgaan en de ander behandelen als een gelijke wordt als een bezigheid gezien die bij een goeierik hoort.

Gele Kat wordt dus als slechterik gezien omdat ze zich bezighoudt met het ontvoeren van ChrisBurgers. Ook valt Gele Kat soms ChrisBurgers aan die haar nog nooit wat misdaan hebben.

In ChrisBurg geldt: "Iedereen is gelijk. Er is niemand echt de baas. Problemen worden gezamenlijk opgelost."
In DoctorBurg geldt: "De één is meer waard dan de ander. Ben je een slappeling en kun je geen ChrisBurger overmeesteren? Dan behoor je tot de laagste rang en moet je de vuile klusjes opknappen. Wanneer je beter presteert, zal Gele Kat er over denken je een rang hoger te zetten. Je hebt te luisteren naar iedereen die een rang hoger zit dan jij."
Het eerste systeem wordt dus gerekend tot van de goeieriken. Het tweede systeem wordt daardoor gerekend tot van de slechteriken.

"Pluizer" schreef:Hoe kan ik Chris de Koala vertrouwen? Wie weet is de situatie omgekeerd en word ik nu gehersenspoeld om een hekel aan een lieve Gele Kat te krijgen, zodat Chris de Koala de stad DoctorBurg kan veroveren.

Sssst. Niet zo hard. Straks breng je Chris nog op ideeën.

"Pluizer" schreef:[Interview met Doctor] Staat dit interview op je site?

Nee, ik heb dit interview alleen nog maar in mijn zelfgemaakte krant gepubliceerd. Misschien zet ik het nog wel een keer op mijn site. Het is alleen een hele lap tekst. Als je wil, wil ik je dit interview wel per e-mail sturen (stuur in dit geval een mail naar MegaChriz@hotmail.com, dan hoef je je mailadres niet op dit forum achter te laten).

"Pluizer" schreef:Wat heb je aan vechttrainingen door onschuldige Chrisburgers?

Een ChrisBurger kan om meerdere redenen worden ontvoerd, twee van de redenen kunnen zijn:
- Om vechters te trainen. In DoctorBurg wordt een ChrisBurger samen met een DoctorBurger in een kooi gezet. De DoctorBurger moet de ChrisBurger knock-out zien te krijgen, de ChrisBurger moet zichzelf verdedigen.
- Om ChrisBurgers te lokken die vaardiger zijn in het vechten (deze zijn daarom ook moeilijker te ontvoeren). In DoctorBurg zijn deze ChrisBurgers makkelijker te overmeesteren en dan krijgen DoctorBurgers een zwaardere tegenstander in de 'vechtkooi'.
Het doel van de vechttrainingen is om meerdere DoctorBurgers vaardiger te krijgen in het vechten. Zo kunnen ze in de toekomst meer betekenen voor DoctorBurg.

"Pluizer" schreef:[Populariteitslijst] Jaja. Een top 20 zeker. Waar kan ik die lijst vinden?

Deze lijst kun je vinden in mijn kamer, in mijn stellingkast, in de ChrisDoctorse Krant van september/oktober 2004 :) (in deze krant staat ook het interview met Doctor). Deze lijst rangschikt 150 inwoners naar populariteit. Dit najaar wordt een nieuwe populariteitslijst verwacht. Sinds de laatste lijst is de populatie namelijk gegroeid met 18 inwoners.

"Pluizer" schreef:
"MegaChriz" schreef:Of heb ik jou nu ergens verkeerd begrepen, Pluizer?

Iedereen begrijpt mij verkeerd. Ik ben zo intelligent dat de menselijke hersenresolutie tekort schiet. (nja!)

Niet iedereen wordt intelligent geboren. En omdat jij (zeer waarschijnlijk) een bovengemiddelde intelligentie hebt, is het dus nog moeilijker jouw intelligentie te evenaren.
Wat ik hier eigenlijk wilde vragen was waaruit je had opgemaakt dat ik een hekel aan Gele Kat zou hebben. Ik gebruikte een totaal verkeerde vraagstelling, een beetje vage 'tussenin-vraag'. :S
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor MegaChriz Fanclub » zo aug 20, 2006 1:48 am

MegaChriz schreef:Nee, ik heb dit interview alleen nog maar in mijn zelfgemaakte krant gepubliceerd. Misschien zet ik het nog wel een keer op mijn site. Het is alleen een hele lap tekst. Als je wil, wil ik je dit interview wel per e-mail sturen (stuur in dit geval een mail naar MegaChriz@hotmail.com, dan hoef je je mailadres niet op dit forum achter te laten).

Wij willen ook meelezen! Zet het interview hier in dit topic neer!
MegaChriz Fanclub
 

Vorige

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron