Radio RCS

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » za feb 09, 2008 9:55 am

Radio Caspar met een beetje Sophie: Een radiozender voor melige zuurpruimen en serieuze lolbroeken! Met grappen, grollen en gasten in de studio, en ook nog een stelletje stellingen!

Dat is de beschrijving van Radio RCS, de radiozender van Sophie en mij, waar we af en toe uitzendingen mee maken. De website is: http://rcs.nl.tp. Alle uitzendingen en extra dingen (reclame's, muziek) zijn te vinden op: http://info.mcdrake.nl/mc_oradcas.html (met dank aan Daniel), en ook op onze eigen site.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za feb 09, 2008 10:00 am

Volgende uitzending:
De volgende uitzending is a.s. vrijdag 15 februari om 16:15 uur! Met natuurlijk de gebruikelijke grappen, rubrieken en gasten maar ook heel wat nieuwe dingen!

Luisteren kan op: http://nictoglobe-radiotv.xs4all.nl:8100/listen.m3u
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » vr feb 15, 2008 11:26 pm

Uitzending 5 (15-02-2008)
Een uitzending over het buitenland, met Sophie en Caspar en verscheidene gasten (o.a. Abel van Hoek, een Chinees, een Franse ober...).

Hij is niet zeer geslaagd. We hadden niet echt van te voren iets verzonnen dus de helft is geimproviseerd. Ik heb hem nog niet nageluisterd dus misschien valt het wel mee, meningen en tips zijn in elk geval altijd welkom.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za maart 08, 2008 11:38 am

We zijn nu ook bereikbaar via http://radiorcs.nl.tt :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » zo maart 30, 2008 5:56 pm

Radio RCS sneeuwt zo te zien een beetje onder. We willen binnenkort weer uitzenden, dus heeft iemand misschien nog wat tips?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » zo apr 06, 2008 1:34 pm

Vanaf nu is er een aparte site voor onze filmpjes, CSfilm (Caspar&Sophie Film). De site is http://CSfilm.nl.tt
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » zo apr 06, 2008 11:24 pm

hey caspar ik heb op mijn website ook een link naar jouw!!

leuk he?
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Caspar » ma apr 07, 2008 7:11 am

Ja, ik heb het gezien, inderdaad erg leuk! Misschien kan je, net zoals Luuk, ook nog linken naar http://CSfilm.nl.tt. Dan zal ik ook even linkjes naar jou plaatsen :)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » ma apr 07, 2008 9:25 pm

is goed die komt er ook bij
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Caspar » ma apr 21, 2008 5:43 pm

Volgende Uitzending: 25-04-2008
21-04-2008

We hebben weer een nieuwe uitzending gepland, dus iedereen vrijdag 25 april om 16:15 allemaal luisteren!!!

De volgende uitzending is op de laatste schooldag voor de meivakantie, en de uitzending zal dan ook in het teken staan van de lente en de aankomende vakantie, met natuurlijk vele gasten en interviews, de uitslagen van de stelling en onze meningen hierover, quizjes en ook een speciale ijsjes top 10 samengesteld door een echte expert. Kortom, reden genoeg om er weer een geweldig leuke uitzending van te maken!!!

http://radiorcs.nl.tt
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » vr apr 25, 2008 6:31 pm

Vandaag de uitzending gedaan, wat mij betreft absoluut een van onze betere. Ik zal hem zo snel mogelijk online zetten, zodat jullie hem kunnen naluisteren (ik heb nog steeds het idee dat iedereen Radio RCS een beetje vergeet doordat Superzwerfman zo populair is, maar hier mogen best wat reacties komen hoor!)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » za apr 26, 2008 2:42 pm

Caspar schreef:Vandaag de uitzending gedaan, wat mij betreft absoluut een van onze betere. Ik zal hem zo snel mogelijk online zetten, zodat jullie hem kunnen naluisteren (ik heb nog steeds het idee dat iedereen Radio RCS een beetje vergeet doordat Superzwerfman zo populair is, maar hier mogen best wat reacties komen hoor!)

Ei vindt dat Caspar zelf weinig aandacht geeft aan Radio RCS. Bij FluitketelTV lijkt men meer contact te zoeken met het publiek.
Wat Ei verder mist zijn vaste rubrieken. Gerard Ekdom heeft bijvoorbeeld een "inhoudsopgave", zoals hij dat zelf noemt.
Zeker bij de uitzendingen in je archief zou je achteraf kunnen opsommen wat er zoal in te vinden is. Eventueel met tijden erbij.

Ei vindt dat Caspar de drempel om een uur lang naar een programma te luisteren, wat hoog houdt. Hoor bijvoorbeeld op de radio (en zie op televisie) hoe men met spotjes probeert een programma te promoten.
FluitketelTV en Superzwerfman bevatten beelden en hebben bij sites als Google een preview-plaatje dat een indruk geeft. Radio RCS mist dat. FluitketelTV heeft een logo. Radio RCS mist dat. FluitketelTV en Superzwerfman hebben een mascotte-achtig personage, respectievelijk Superzwerfman en Rolfje. Radio RCS mist dat.
Radio RCS is voor Ei nog teveel een muur waarvan onduidelijk is wat erachter gebeurt. Ei mist verleiding om naar Radio RCS gelokt te worden, hoe goed de inhoud ook mag zijn. Ei mist promotie van de makers.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » za apr 26, 2008 7:02 pm

Zowat alle punten die je aanhaalt hebben Abel en ik gisteren in een telefoongesprek besproken. Vaste rubrieken en contact zoeken met het publiek zijn we mee bezig (als je nu op de site kijkt zie je al een lijstje met rubrieken en verder stellingen en invulformulieren). Het programma duurt trouwens niet meer een heel uur. Promoten is natuurlijk vrij moeilijk. Ik probeer sowieso reclame te maken op forums, maar als jij dan zegt dat je alleen maar luistert als ik nog meer promoot heeft het niet zoveel zin. Nieuwe luisteraars zijn een aanmoediging om nog beter ons best te doen, en zo gaat dat de hele tijd door natuurlijk. Begin met een paar luisteraars, doe je best om er meer te krijgen, krijg die en raak daardoor gemotiveerd om je programma nog leuker te maken. Bij Radio kan je natuurlijk geen beelden hebben dus dat lijkt me niet relevant. Wel meer plaatjes en foto's op de site, dat kan natuurlijk wel. Een logo hebben we nu min of meer, ik ben er in elk geval mee bezig. Een mascotte-achtig personage, tja, vraag me af of zoiets leuk is voor Radio RCS.

Dat komt allemaal omdat we nu pas echt op gang komen. De eerste 3 uitzendingen, van ruim een jaar geleden, waren vrij ruw en meer een 'schets' als basis voor hoe het later zou worden. We zijn toen gestopt omdat we het niet vol konden houden om elke week een uitzending te doen en niet echt leuke dingen meer wisten.
Begin van dit jaar heb ik Sophie gevraagd om samen opnieuw te beginnen met radiomaken. We hebben toen al wat ideeen verzonnen en hebben later Abel toegevoegd aan het personeel, wat resulteerde in een uitzending over school. Deze vond ik erg leuk en je zag al wat vaste rubrieken en meer duidelijkheid. Ook de site werd toen opgericht en de stelling kwam er. De daaropvolgende uitzending, over het buitenland, was eigenlijk in alle opzichten minder, vooral door gebrek aan voorbereiding en inspiratie. Ik denk dat we met de uitzending van gisteren weer een stapje verder zijn, we hebben nu namelijk een paar (op het moment 6 maar worden er meer) vaste rubrieken, waarvan 3 interactief met het publiek zijn. Qua contact met het publiek denk ik dat we nu verder zijn dan Superzwerfman (waarvan het enige publiek familie is en verder een paar mensen hier op dit forum).
Maar ik denk dat in sommige opzichten Superzwerfman en Radio RCS niet te vergelijken zijn. Zo is het sowieso verschil tussen beeld en geluid en alleen geluid. Maar een ander verschil is dat bij filmpjes elke film of filmserie een afgerond geheel wordt. Radio RCS is en blijft bij elke uitzending hetzelfde ding, met dezelfde personen (gasten uitgezonderd) en kenmerken. Eigenlijk probeer je elke uitzending de vorige uitzending opnieuw te doen alleen dan beter (en natuurlijk met een ander thema, 't is natuurlijk niet echt 'dezelfde' uitzending).

Van de dingen die je zei gaat het eigenlijk vooral over contact maken met het publiek en zorgen dat zij weten wie wij zijn en wat we doen en eraan mee kunnen doen in zekere zin. Punt is natuurlijk dat je dat moet opbouwen. We hebben nu vrijwel geen publiek (alleen familie eik.) en dan kunnen we ook minder dingen doen zoals stellingen en guizjes e.d. We zijn nu al van plan om een advertentie in de schoolkrant te plaatsen.

Lijstje nog te doen:
- Logo maken
- Advertentie in de schoolkrant e.a. promoties
- (vaste) rubrieken meer uitwerken
- Meer contact met het publiek
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za apr 26, 2008 7:03 pm

Tja, heb ik weer een hele lap tekst geschreven. Alsof ik nooit aandacht besteed aan m'n publiek :D.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » za apr 26, 2008 7:09 pm

Op McDrake zijn plaatjes in onderschriften uitgeschakeld. Terwijl dat toch een stuk leuker is dan een stukje of lapje tekst. Ik heb op andere forums dit plaatje als onderschrift:
Afbeelding

Dat trekt (dat heb ik gezien aan de bezoekersaantallen) veel meer publiek dan een regeltje tekst met een linkje. In het tekstje staat een semi-grappig stukje over de radio wat vooral moet duidelijk maken dat we voor iedereen wel wat hebben.

P.S. Sorry voor de dubbele posts ;)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Volgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron