FluitketelTV

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » zo maart 02, 2008 9:00 am

Rolfje Live Show 4:

Beter dan de anderen. Ik vind het leuk dat Rolfje nu Sjoerd interviewd, en ook de reclames enzo vind ik erg leuk. Er gebeurt ook veel meer in het beeld, bij de vorige ging ik soms ondertussen wat anders doen, want dan kon ik ook gewoon alleen luisteren, maar hierbij niet. Kunnen natuurlijk wel nog een paar dingen beter, maar dat heeft Ei denk ik allemaal al gezegd.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Kritische vergelijker » zo maart 02, 2008 6:17 pm

Caspar schreef:Ik bekijk nu Rolfje Live Show 1, er zitten heel veel eh-momenten in. In principe hoef je niet perse teksten gaan te verzinnen van tevoren, maar als je je goed inleeft in je rol gebeurt zo'n eh-moment niet. Sophie en ik hebben ook nooit van tevoren teksten, maar als ik Superzwerfman speel dan spreek en handel ik ook gewoon als hem, dan hoef ik zegmaar neit na te denken van eh.. wat zou Superzwerfman nu zeggen?

Hier maak je, vind ik, een verkeerde vergelijking omdat Superzwerfman geen vragen moet beantwoorden/stellen.
Vragen en antwoorden improviseren is veel moeilijker omdat je nog moet bedenken wat je karakter zal antwoorden of vragen.
Kritische vergelijker
 

Berichtdoor Caspar » zo maart 02, 2008 9:58 pm

Dat is natuurlijk wel waar, maar bij Rolfje maar ook vooral bij Tim of Sjoerd mis ik juist karakter.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » ma maart 03, 2008 3:01 pm

Caspar schreef:
Ei schreef:Ei heeft alle Rolfje Live Shows inmiddels helemaal bekeken. Ei zal proberen om een detailleerder oordeel te geven. Als jullie daarop zitten te wachten, tenminste. (Geldt ook voor Superzwerfman.)

Tuurlijk, zolang het een beetje aardig blijft.

Ei is toch altijd aardig? Ei vindt het moeilijk om te oordelen over andermans werk en tegelijkertijd aardig over te komen. Het ene sluit het andere een beetje uit, is de ervaring van Ei. Als Ei z'n eigen oordelen over de Live Shows nu terugleest, komt het een en ander best pedant over. Al was het maar omdat Ei er zichtbaar veel aandacht heeft besteed aan iets waar Ei in feite buiten staat. Is Ei geïnteresseerd of vooral bemoeizuchtig? Zijn Ei's oordelen enthousiasmerend of afstompend?
In Ei's oordelen is FluitketelTV nogal aangepakt alsof het om een professioneel station gaat. Daar moet je als hobbyist maar zin in hebben.

Wat in Ei's oordelen wegvalt is dat je in de eerste plaats plezier moet hebben in een hobby. Want anders is het geen hobby meer.

Kritische vergelijker schreef:
Caspar schreef:Ik bekijk nu Rolfje Live Show 1, er zitten heel veel eh-momenten in. In principe hoef je niet perse teksten gaan te verzinnen van tevoren, maar als je je goed inleeft in je rol gebeurt zo'n eh-moment niet. Sophie en ik hebben ook nooit van tevoren teksten, maar als ik Superzwerfman speel dan spreek en handel ik ook gewoon als hem, dan hoef ik zegmaar neit na te denken van eh.. wat zou Superzwerfman nu zeggen?

Hier maak je, vind ik, een verkeerde vergelijking omdat Superzwerfman geen vragen moet beantwoorden/stellen.
Vragen en antwoorden improviseren is veel moeilijker omdat je nog moet bedenken wat je karakter zal antwoorden of vragen.

Als je jezelf goed inleeft in een rol wordt het improviseren minder moeilijk. Als je vragen en antwoorden moet improviseren, lukt dat volgens Ei beter als je één met je rol bent.

Speel je bijvoorbeeld een bakker, dan ben je als het ware door zelfhypnose een bakker. Misschien een slechte bakker die geen verstand van bakken heeft, maar je bént een bakker.
Zou je steeds denken dat je een bakker spéélt, dan zul je steeds aan zo'n bakker denken alsof het iemand anders is. Dan moet je voor twee personen denken: voor jezelf en voor degene die je speelt. Op zo'n manier val je makkelijk uit je rol.

Kritische vergelijker schreef:Hier maak je, vind ik, een verkeerde vergelijking omdat Superzwerfman geen vragen moet beantwoorden/stellen.
Vragen en antwoorden improviseren is veel moeilijker omdat je nog moet bedenken wat je karakter zal antwoorden of vragen.

Caspar schreef:Dat is natuurlijk wel waar, maar bij Rolfje maar ook vooral bij Tim of Sjoerd mis ik juist karakter.

Ei vindt dat Tim en Sjoerd wel karakter hebben. Het gaat Ei om wat ze ermee doen.
Ei vermoedt dat Tim en Sjoerd meestal zichzelf zijn in de filmpjes. Dus dan is het wat moeilijk om te spreken van het missen van karakter. Ei vindt dat Tim en Sjoerd interessante verschillen hebben in karakter.

Een verschil met Superzwerfman is dat Superzwerfman meer een typetje is. Superzwerfman is voor Ei te vergelijken met Rolfje: als kijker kom je weinig over hun karakter te weten.
Bij Superzwerfman zijn meer situaties en meer medespelers. Als je Superzwerfman geïsoleerd beschouwd, blijft er ook van hem weinig over. Waarom zwerft Superzwerfman, bijvoorbeeld? Wat is zijn motief? Komt dat ergens echt naar voren? Wat dat betreft wordt Superzwerfman voor Ei overschaduwd door booteigenaar (vader) Andreas, waar Ei wel duidelijke karaktertrekken ziet. 't Is vooral bij vader Andreas dat Ei moeite heeft om te zien of hij zichzelf is of dat hij een rol speelt.

Rolfje en Superzwerfman zijn aan elkaar gewaagd. Beiden zijn vooralsnog typetjes. Vindt Ei.

Als het gaat om een overtuigend méns neerzetten, dan vindt Ei dat Tim en Sjoerd goede prestaties leveren. Want ze zijn overduidelijk echte, normale mensen in de meeste filmpjes. En dat kan saai worden als je er weinig mee doet.
Misschien zijn Tim en Sjoerd juist tevéél mens en zouden ze in een rol wat meer een type-achtige eigenschappen kunnen hebben. Maar dan zijn ze dus in een rol en zijn ze niet meer zichzelf. Het gaat dan om een andere Tim en een andere Sjoerd dan wie ze werkelijk zijn. Idem voor correspondent Luuk van den Dam. Is dat echt Luuk, of is Luuk gespeeld door Luuk?

Zouden jullie voor de FluitketelTV-kijker een korte, biografische, karakteriserende omschrijving kunnen maken van hond "Rolfje" en mensen "Luuk", "Tim", "Sjoerd"? Een omschrijving waarin duidelijk is of de mensen echte personen zijn of ook personages?

Tot dusver kan Ei alleen bij Sjoerd een duidelijke invulling zien, als hij zich druk maakt over die agent en dat stoplicht. Die invulling vindt Ei vergelijkbaar met booteigenaar Andreas. Ook die laat zich kritisch uit over overheidszaken. (De politie wil niet luisteren. Hun afhandeling is "niet oké".) Dan zie je dat er bij het personage onderhuids iets meer speelt, en dat geeft een personage karakter.

Snapt iemand wat orakelend, geklutst Ei bedoelt?
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » ma maart 03, 2008 5:48 pm

Ei schreef:Is Ei geïnteresseerd of vooral bemoeizuchtig? Zijn Ei's oordelen enthousiasmerend of afstompend?

Op mij komt het heel geinteresseerd over en helemaal niet afstompend. Ik vind (en Luuk volgens mij ook) dat je een paar zeer goede tips hebt gegeven.

Ei schreef:Als je jezelf goed inleeft in een rol wordt het improviseren minder moeilijk. Als je vragen en antwoorden moet improviseren, lukt dat volgens Ei beter als je één met je rol bent.

Zou je steeds denken dat je een bakker spéélt, dan zul je steeds aan zo'n bakker denken alsof het iemand anders is. Dan moet je voor twee personen denken: voor jezelf en voor degene die je speelt. Op zo'n manier val je makkelijk uit je rol.

DAT bedoelde ik :)

Ei schreef:Ei vindt dat Tim en Sjoerd wel karakter hebben. Het gaat Ei om wat ze ermee doen.
Ei vermoedt dat Tim en Sjoerd meestal zichzelf zijn in de filmpjes. Dus dan is het wat moeilijk om te spreken van het missen van karakter. Ei vindt dat Tim en Sjoerd interessante verschillen hebben in karakter.

Tim en Sjoerd stellen de vragen wat mij betreft redelijk ongeinteresseerd. Dat is niet erg, ze kunnen bijvoorbeeld ook spelen dat ze heel ongeinteresseerd zijn (bijvoorbeeld omdat ze Rolfje saai vinden of hun baan saai vinden) maar hierbij vind ik het zelf saai worden.

Ei schreef:Een verschil met Superzwerfman is dat Superzwerfman meer een typetje is. Superzwerfman is voor Ei te vergelijken met Rolfje: als kijker kom je weinig over hun karakter te weten.

Een typetje heeft 1 karaktertrek die heel duidelijk aanwezig is. Dat heeft Superzwerfman volgens mij niet. Hij is wat mij betreft lomp en onhandig, maar wel heel vriendelijk en behulpzaam, vrij naief, niet echt zelfstandig. Zoiets komt bijvoorbeeld terug in de scene dat hij in een boot gaat slapen die niet van hem is. Hij staat er als hij dat doet geen moment bij stil dat de eigenaar dat niet leuk vindt. Ook dat hij zomaar de hulp van de makelaar aanneemt vind ik naief (als iemand zegt dat hij aan mij geld kan verdienen dan vertrouw ik het meteen al niet). Vriendelijk en onhandig is als hij bijvoorbeeld Lisa (het kleine dochtertje) in de tas stopt. Hij denkt dat hij heel vriendelijk is, hij wil namelijk goed op haar passen en alles wat hij tot nu toe dierbaar vond stopte hij altijd in zijn tassen, maar tegelijkertijd is hij ook heel lomp en bijvoorbeeld onhandig als hij Lisa laat vallen.

Ei schreef:Waarom zwerft Superzwerfman, bijvoorbeeld? Wat is zijn motief? Komt dat ergens echt naar voren?

Dat gaat niet over Superzwerfmans karakter maar over zijn levensverhaal (overigens waren Luuk en ik al van plan om iets van Superzwerfmans achtergrond in onze film naar voren te brengen). Over Dagobert Duck is bijvoorbeeld ook weinig bekend, maar ook hem vind ik geen typetje (ondanks de gierigheid, hij kan namelijk ook sentimenteel zijn en meestal heeft hij toch een goed hart).
Ei schreef:Wat dat betreft wordt Superzwerfman voor Ei overschaduwd door booteigenaar (vader) Andreas, waar Ei wel duidelijke karaktertrekken ziet. 't Is vooral bij vader Andreas dat Ei moeite heeft om te zien of hij zichzelf is of dat hij een rol speelt.

Mijn vader heeft van zichzelf een sterk karakter :) (ik denk best dat hij een zwerver zonder medelijden uit z'n boot zou gooien, misschien niet ook nog naschoppen maarja).

Ei schreef:Want ze zijn overduidelijk echte, normale mensen in de meeste filmpjes. En dat kan saai worden als je er weinig mee doet. Misschien zijn Tim en Sjoerd juist tevéél mens en zouden ze in een rol wat meer een type-achtige eigenschappen kunnen hebben.

Tim en Sjoerd vind ik vooralsnog te saai. Belangrijk bij een karakter lijkt me ook dat je er delen van jezelf in kan herkennen, maar ik zie Tim of Sjoerd eigenlijk nooit bijvoorbeeld boos of verdrietig of blij worden. Dat zijn min of meer basis-emoties.
Ei schreef:Maar dan zijn ze dus in een rol en zijn ze niet meer zichzelf. Het gaat dan om een andere Tim en een andere Sjoerd dan wie ze werkelijk zijn. Idem voor correspondent Luuk van den Dam. Is dat echt Luuk, of is Luuk gespeeld door Luuk?

Het lijkt me geen probleem om jezelf te spelen (in Radio RCS spelen zowel ik als Abel als Sophie ook onszelf). Je kan je karakter misschien wat aandikken, maar ik zie gewoon niks waarvan ik denk: "He, dat zou je nou alleen bij Tim zien!".

Ei schreef:Tot dusver kan Ei alleen bij Sjoerd een duidelijke invulling zien, als hij zich druk maakt over die agent en dat stoplicht. Die invulling vindt Ei vergelijkbaar met booteigenaar Andreas. Ook die laat zich kritisch uit over overheidszaken. (De politie wil niet luisteren. Hun afhandeling is "niet oké".) Dan zie je dat er bij het personage onderhuids iets meer speelt, en dat geeft een personage karakter.

Volgens mij komt dat omdat je jezelf ook graag druk maakt over vanalles en nog wat. Daardoor herken je jezelf in Andreas en Sjoerd, terwijl Superzwerfman het allemaal wel gelooft en de meeste dingen over zich heen laat komen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor TimJoosten » ma maart 03, 2008 8:31 pm

Ik houd van jullie kritiek.
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Tim-critici » di maart 04, 2008 3:20 pm

TimJoosten schreef:Ik houd van jullie kritiek.

En wij houden van Tim!

Tim moet een eigen talkshow krijgen. Talkshow Tim.
Tim-critici
 

Berichtdoor Luuk » wo maart 05, 2008 9:01 pm

Caspar schreef:Tim en Sjoerd stellen de vragen wat mij betreft redelijk ongeinteresseerd. Dat is niet erg, ze kunnen bijvoorbeeld ook spelen dat ze heel ongeinteresseerd zijn (bijvoorbeeld omdat ze Rolfje saai vinden of hun baan saai vinden) maar hierbij vind ik het zelf saai worden.

Sjoerd heeft nog geen vragen gesteld, dus je vergist je. Maar ik vind ze zelf soms ook wel ongeintresseerd overkomen, maar daar komt nu verandering in. Kwam de Rolfje Live Show 4 ook ongeintresseerd over? In dat format gaan we namelijk verder.

Caspar schreef:Tim en Sjoerd vind ik vooralsnog te saai. Belangrijk bij een karakter lijkt me ook dat je er delen van jezelf in kan herkennen, maar ik zie Tim of Sjoerd eigenlijk nooit bijvoorbeeld boos of verdrietig of blij worden. Dat zijn min of meer basis-emoties.

Tim die speelt zich zelf meestal in de filmpjes, maar ik vind dat Sjoerd wel degelijk met een karakter speelt. Hij kan zich bijvoorbeeld heel erg druk maken om de politie of om de telefoonverkopers.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor albert doorlinker » za maart 08, 2008 2:53 pm

Reacties op Rolfje Live Show 4 op www.fluitketeltv.nl schreef:1. iemand Says:
February 19th, 2008 at 5:58 pm

dit is echt de beste ooit

2. jo Says:
February 19th, 2008 at 5:59 pm

haha die verdwijntruc is grappig

3. Elvis Says:
February 19th, 2008 at 6:59 pm

Super Rolfje! Ben trots op jullie
Een dikke 10:D
en een klein kusje dan

4. Ann Says:
February 19th, 2008 at 9:02 pm

haa luitjes van fluitketeltv…

deze rolfje live show is echt lol!!!:p
de beste van fluitketeltv!!!:D
Ga zo door Luuk, Rolfje en Sjoerd

X

5. Sam Says:
February 20th, 2008 at 4:55 pm

leuke show. ga zo door met de shows!

6. Bram Says:
February 20th, 2008 at 6:30 pm

Hij is weer leuk :D

7. Martijn Says:
February 20th, 2008 at 7:20 pm

Tof!

8. florie!!! Says:
February 20th, 2008 at 7:40 pm

deze was veel beter dan de andere shows ook omdat er dit keer reclames tussendoor waren en die waren leuk

9. Joran van der S. Says:
February 23rd, 2008 at 6:01 pm

He Konjo´s. Deze show is iets beter dan de vorige! De medepresentator was deze keer een iets mindere graftak dan de vorige! Keep up the good work!

Mazzel!!!!!!!

10. Rolfje fanclub Says:
February 24th, 2008 at 5:12 pm

Leuke show! Je kunt zien dat dit iets beter voorbereid is dan de vorige.
albert doorlinker
 

Berichtdoor TimJoosten » zo maart 16, 2008 11:32 am

Leuk al die kritische reacties. :-)
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Caspar » zo maart 16, 2008 11:32 am

Als ik de FluitketelTV site (http://fluitketeltv.nl) bezoek krijg ik deze melding:
"Deze website is afgesloten om administratieve redenen."

Hoe komt dat? Hebben jullie bewust de site afgelsoten (voor onderhoud?) of hebben jullie je geld niet op tijd betaald (of iets anders kan ook natuurlijk)?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » zo maart 16, 2008 11:48 am

Ja, ik had de site bij iemand gehost, maar die heeft zijn geld (nog) niet betaald. :P
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Luuk » vr maart 21, 2008 12:20 pm

De site is weer online! Ik heb hem helemaal verandert, en als je bij de crewpage kijkt kun je Wies zien met de eerste Rolfje! :D

www.fluitketeltv.nl
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » vr maart 21, 2008 1:42 pm

Oeh, cool. Mooi hoor!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Tim-fan » vr maart 21, 2008 4:23 pm

Luuk schreef:De site is weer online! Ik heb hem helemaal verandert, en als je bij de crewpage kijkt kun je Wies zien met de eerste Rolfje! :D

www.fluitketeltv.nl

Waarom op de voorpagina twee foto's van Sjoerd en maar één van Tim?
Tim-fan
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron