De Benjaan die Toolan een hand wilde schudden

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 07, 2008 8:01 pm

Natuurlijk! Als ze nu gewoon met wat grote staven ijzer dat gat afsloten konden ze gewoon verder. Maar zou iemand al zo vroeg in het spel zijn beurt op willen geven aan zo’n handeling die niet de ander om zeep hielp?
Bert ging eerst maar eens op zoek naar zijn held Toolan. Hij klom over de uitsteeksels heen. Wel lastig, zo zonder touw. Waarom had hij al die worms-assesoires niet?
Na enige tijd bereikte hij Toolan. Tenminste, hij kwam op een uitsteeksel vlak bij de zee. Toolan zat hieronder op een klein randje.
”Toolan! Wat doe je daar!”
“Ik wacht hier veilig tot mijn kansen keren!”
Heel strategisch verantwoord met zo’n beginpositie, uiteraard.
“Er is een gat in het spel! De nullen en enen komen eruit! Die zullen ons allemaal tot cijfertjes converteren, schat ik zo, als het bij ons komt! Je moet iets doen!”
“Ehm... een luchtaanval?” vroeg Toolan.
”Ik denk dat het daar GROTER van wordt!”
“Zeer goed mogelijk, zeer goed mogelijk...” overwoog Toolan.
“Iemand moet het met balken ijzer afdekken!”
“Goed idee!” zei Toolan. “Ga je gang!”
”Ik heb ze niet.”
”Hoezo, ik heb ze niet? Je zit toch in het spel?”
Bert keek om zich heen. Zou hij zelf ergens zo’n balkje opzij hebben met allemaal spullen erin die hij eruit kon pakken? Hij zag het niet.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do mei 08, 2008 5:44 pm

Bert concentreerde zich.
“IK – WIL – IJZEREN – BALKEN” dacht hij hard. Ineens had hij het. Hij kon het spel misschien wel even in een kleiner schermpje door laten sudderen en onderwijl naar een ander scherm huppen. Maar hoe kwam hij bovenin bij dat knopje om het scherm te verkleinen? Misschien moest hij zichzelf de lucht in laten blazen? Klonk ook niet zo aantrekkelijk.
“Hoe kom ik helemaal bovenin?” vroeg hij aan Toolan.
“Och, met een dynamietstaaf.”
“Daar was ik al bang voor. Hier gebeurt trouwens niet zoveel, of wel?”
”Och,” zei Toolan, “hier ben ik veilig, voor nu. Aan het eind, tenzij die Wouteropiaanse W zichzelf reeds kansloos uitroeien, komt het neer op een een tegen een strijd. Beiden graven zich in en verschansen zich en proberen elkaar van afstand te bestoken.”
“Waar is het toch eigenlijk allemaal voor bedoeld...” vroeg Bert.
“De eeuwige concurrentiestrijd tussen Benjanie en Wouteropia. Het maakt niet eens zoveel uit wie er steeds wint, de strijd kan niet staken. Iedereen wil nu eenmaal de ander verslaan, beter zijn, zijn eigenwaarde tonen. Zich tonen aan de ander; zo van: kijk uit, hier ben ik! Misschien wel het beste uit de ander halen.”
“Nu ja... in dit spel?”
“Of soms het meest komische, okee” gaf Toolan toe.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di okt 14, 2008 4:50 pm

Bommen suisden ineens om hen heen. Bert zocht dekking en zag iets rozes de lucht in vliegen.
“Toolan!” riep hij. Toolan ging de lucht in en iets verder het water in. De Wouteropianen juichten. Bert begon het allemaal knap misselijk te vinden.
“Dit is zo’n zinloze oorlog. Als ze nu samenwerkten, konden ze samen met al hun balken dat gat afdekken en het spel redden van dit… dit rare computervirus! Ze vernietigen elkaar terwijl ze samen hun wereld zouden moeten redden! Dit begint wel verdraaid veel op mijn échte wereld te lijken…”
Bert wilde niet toestaan dat het ze zou vergaan als de mensen in de echte wereld. Maar hoe kon hij de aandacht van al die wormen tegelijk trekken? Door campagne te voeren?
En waarom was hij eigenlijk de enige mens hier? Was er geen reclame gemaakt ofzo?
Nu ja, als allereerste moest hij campagne voeren. Dan maar worm voor worm. Hij klom naar de dichtstbijzijnde andere worm.
“Hee, Aart Appel, is het geen tijd om vrede te sluiten met de andere wormen?”
Hij keek nogal aangeslagen op.
“WAT? DAT NOOIT!’
“Om… samen het spel te redden?”
“NOOIT!”
“Hoe doen andere politici dat toch?” dacht Bert. “O ja, ik heb een aardig klinkende slogan nodig en het liefst nog een muziekje.”
Ineens stond er iemand anders naast hem.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di okt 14, 2008 4:50 pm

“Hallo” zei een klein, vreemd uitziend mannetje met een bolhoed op een een zwart snorretje.
“Ik ben Theo. Ben ik hier bij de Strijd der Titanen?”
“Via een vuilnisbak?” vroeg Bert.
“Inderdaad. Bent u ook toeschouwer?”
“Ik probeer hier de boel te redden. Misschien kunt u me helpen? Ik zoek iemand met een aardig klinkende slogan een een muziekje.”
“Muziek zit in iedereen. Ik kan vast wel wat neurieen.”
“Geweldig! Met Theo het Neuriënde Mannetje aan mijn zijde kan ik niet verliezen!”
Bert en Theo liepen nu samen naar Aart Appel toe.
“Theo…” zei Bert.
Theo begon te neurieen.
“Hallo” zei Bert op wijs. “Redt deze wereld… redt deze wereld!”
Nu keek Aart wel verbaasd op.
“Niet helemaal Al Gore die met een powerpointpresentatie, filmpjes en grafieken overtuigd, maar toch wel aardig. Misschien moet ik echt meer voor deze wereld gaan doen…”
Ze hoorden een suizend geluid.
“Duiken!” riep Bert. Een handgranaat sloeg naast hen neer.
“Ik zal met behulp van staal deze planeet redden!” riep Aart, die weer opkrabbelde. Ineens begon hij stalen balken boven gaten te plaatsen. Onderwijl neuriede hij “Redt deze wereld”.
“Nu de rest van de wormen nog” dacht Bert. En hij ging weer verder.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 17, 2008 12:48 am

Ze hadden een missie. Dat geeft altijd enthousiasme en energie. Bij Bert tenminste. Bij Theo viel niet veel te merken. Hij liep kalmpjes rond met zijn bolhoed alsof hij elke dag virituele wormen overtuigde hun wereld te redden met het neurien van een wijsje.
“Zeg Theo, wat doe jij eigenlijk voor een werk.”
Hij haalde zijn schouders op.
“Gewoon. Algeheel Voorzitter van de Veiligheidsdiensten met betrekking tot Groengekleurde Hekjes op het Schoolterrein.”
Hij liep kalmpjes door.
“Juist” zei Bert. “Juist. Dacht ik al.”
Ze klauterden met moeite over het lastige landschap. Af en toe moesten ze met moeite slootjes oversteken. Best gevaarlijk, maar ook dat stimuleerde het om lekker door te zetten.
Zoveel dagen had Bert vrij doelloos thuis gezeten. Alle vrije tijd en mogelijkheden voor ogen, maar er was een onmogelijk ogende zware taak voor nodig om hem echt uit de verf doen komen. Misschien was deze zware taak met rare ongedefineerde Theo-personen was hij eigenlijk nodig had. Een handdruk van een idool; wat haalt dat op de lange termijn nu uit? Nu ja, het is wel een heel erg cool idool, maar toch…
Zo gingen ze worm na worm langs en zongen hun nummer. Ze voelden zich net artiesten op toernee. Hun mooie boodschap sloeg aan. Ze zagen wormen de ernst van de situatie inzien en zich ineens inzetten voor iets anders dan destructie.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 17, 2008 10:44 pm

Ze zagen worm na worm samen werken om samen het gat te dichten. Al gauw zat er allemaal ijzer op het gat.
Bert en Theo gaven elkaar tevreden een hand.
“Ik voel me raar…” zei de worm McGyver. “Ik heb de aandracht vredige liedjes te zingen!”
“Ik ook!” zei Jonathan. “Ik ook!”
“Laten we in vrede samen leven!” riep een ander.
Ineens kwam er in beeld: “Abort Game?” Ze gaven een gigantisch wit pijltje naar “Yes” gaan. Ze kwamen ineens in een desktop terecht, op wat icoontjes. Alles begon ineens te draaien en ze belandden buiten in de steeg.
Het mannetje bij de vuilnisbak keek hen raar aan.
“Wat hebben jullie nou gedaan?”
Theo stond op. “Ik ga” zei hij en hij hipte er vandoor.
Bert keek hem verbaasd na.
“Jullie hebben de hele strijd vernield!”
“Ik denk dat er een virus in jullie systeem zit. Ik ken wel iemand die daar wat vanaf weet. Een langharig type. Ik zal hem eens contacteren.”
Bert liep tevreden weg. Het was goed om een wormenvrede te veroorzaken. Het was goed om eens iets goeds uit te halen.
Hij keek eens wat hij nu zou gaan doen. Misschien een reis naar Engeland ondernemen, waar de laatste afleveringen van ‘A Touch of Frost’ worden opgenomen?

Einde.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Vorige

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron