Een filmidee, maar nu van Duckfan: "Around the World in 30 D

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jan 29, 2010 7:09 pm

Ik heb hier lang genoeg over na gedacht om het op McDrake te zetten. En nu Caspar zijn idee hierop heeft gezet, ga ik het echt doen.
Ik heb dit jaren geleden bedacht, dus daarom ga ik van 2009 (de originele tijd) naar 2014.
Het is zomer. 8 juni, om precies te zijn. Morgen is Donald Duck 80 jaar. Vier gewone brugklassers lopen de school uit, en pakken hun fiets. Er staat een man bij een kraampje. "Reis rond de wereld in een maand, en win 1 miljoen!" "Oe! Ik schrijf me in!" "Doe dat nou niet, het is vast een val!" "Ik schrijf mij ook in: wedden dat ik het beter kan dan Stan?" "Stelletje raren, als je maar niet denkt dat ik mee doe!" "Hoe heet je, klein meisje? Wacht, schrijf het maar op." "Hier staat het." "Euh... je hebt jezelf net ingeschreven." "Nog maar 1 persoon, dan ben ik hier weg!" "Ach, waarom ook niet." Zo hebben ze zich ingeschreven. De regels zijn simpel.
-degene die het eerst rond de wereld reist, wint 1 miljoen (het miljoen dat de man bij elkaar heeft geschrapen in zijn leven)
-als je er langer dan 30 dagen over doet, moet je de man zelf 1 mijoen betalen
-de race start morgen, op 9 juni
-cameraploegen achtervolgen jullie
-iedereen mag op jullie wedden, en jullie voor of tegen zitten
-je doet het met je eigen budget
De race start. Barl (jawel, daar komt Barl Carks vandaan! ik had een eendentekening van mezelf nodig, maar zonder bril) neemt de Trans-Siberische Express, gaat via Japan en Los Angeles achterop een camper, de camper parkeert, en hij is te laat, hij is gestrand naast Route 66, pakt de reis weer op, komt op 3 juli (wat eigenlijk 4 juli is) in New York, gaat de oceaan over en is te laat.

Volgende keer vetel ik meer.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Caspar » vr jan 29, 2010 8:41 pm

Leuk idee. Moet het een soort Mockumentary worden? Dat is een fictieve documentaire, dus alles wordt gefimd alsof het een docu is. Of een soort mockusoap, dus een docusoap mockumentary, die in afleveringen (30? Vanwege het aantal dagen. Hoewel het dan wel een erg groot project wordt. Misschien beter 4 (1 voor een week)).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mockumentary

En ga je het zelf filmen (wil je het uberhaupt echt realiseren, of is het gewoon een idee zonder intenties om het uit te voeren)? Kan/mag/wil je dat ik meehelp? Heb je al een cast? Komt het op TV? Waar is mijn roddelflop???

Maar het is wel een idee waar echt veel mee gedaan kan worden, dus daarom is het een goed idee. Qua uitvoering natuurlijk wel een paar mankementen, waarvan het grootste is: hoe ga je overal op locatie filmen? Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk om te doen zonder budget.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » za jan 30, 2010 12:46 pm

Kijk, wij weten allebei dat we nu er niks mee aan kunnen, met onze ideeen. Ik heb dit ook bedacht toen ik 8 jaar oud was, en oorspronkelijk was het een TV-serie met 10 afleveringen. Daarom wacht ik, en wacht ik, en wacht ik... Tot het moment daar is, ik volwassen ben, en mensen van een (teken)filmstudio mij serieus nemen. Misschien heb ik dan wel eens een script uitgewerkt.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Caspar » za jan 30, 2010 12:59 pm

Da's altijd mooi natuurlijk. Maar je kan ook proberen verder te gaan met ideeen die je wel kan realiseren. Zoals bijvoorbeeld mijn 'Don Quichotte' idee, dat kan best hier in Amsterdam gefilmd worden. Als ik een idee verzin hou ik meestal direct rekening met de mogelijkheden en beperkingen, en ik denk dat dat nu juist een van mijn sterkste punten is, leuke ideeen verzinnen zonder dat er een groot budget ofzo nodig is.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » zo jan 31, 2010 6:38 pm

Caspar schreef:Qua uitvoering natuurlijk wel een paar mankementen, waarvan het grootste is: hoe ga je overal op locatie filmen? Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk om te doen zonder budget.

Dit is op te lossen met een groen/blauw scherm en wat humor.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Green_screen

Luuk van FluitketelTV heeft ervaring met zo'n scherm. Hij heeft Rolfje zogenaamd onder water laten zwemmen. Maar Ei kan dat filmpje niet meer vinden op internet.
Je zorgt voor een blauwe of groene achtergrond. Daarna kun je die achtergrond met de computer vervangen door een ander beeld. (Zoals een weerman die voor een satelietfoto staat, terwijl hij in feite voor een kaal scherm staat.)

Als je in je film in de woestijn belandt, kun je een achtergrond kiezen met beelden van de Sahara. Als je dan een theedoek om je hoofd doet en je voorhoofd nat maakt, kun je doen alsof je in de woestijn bent. Met wat humor zou je soms met opzet fouten kunnen maken. Bijvoorbeeld een ouder die met een wasmand door het beeld loopt, of zoiets. "Mag ik er even langs?" :)
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » ma feb 01, 2010 6:50 pm

Nee! Mijn film moet serieus blijven. Een actiefilm met veel humor. Een soort Jackie Chan-film, maar zonder alle ninja's. Bijvoorbeeld: aan het einde van de film komt er een iemand aan met een luchtballon, bindt het aan de kerktoren vast, en rent naar beneden. Het einde is namelijk op een stadsplein. Of iemand anders dan. Die komt Noord-Belgie door... op een driewieler. Het is vroeg in de laatste morgen. De driewieler wordt ingeruild. Dan zie je een "en profile" scene, met degene die de Nederlandse grens overkomt... op een skippybal. Eenmaal in Maastricht aangekomen, verkoopt hij zijn rugzak (die de hele maand steeds leger werd, en nu leeg is) en van zijn laaatste geld koopt hij een treinkaartje. Hij gaat met de trein, maar heeft al dagen niet geslapen. Zzz... Station Utrecht. Hij wordt wakker en rent eruit. Hij pakt een stoomtrein die daar in de buurt staat (voor het Spoowegmuseum) en gaat daarmee weer naar het zuiden. Het wordt al langzaam half twaalf. Om 5 voor twaalf komt hij aan. Hij rent weg, pakt zijn fietssleuteltje die hij een maand van te voren in zijn jas had gedaan, pakt zijn fiets (die daar al een maand staat, hij kwam van school, weet je nog?) en fietst de stad in. Hij fietst als eerste door de finsihlijn, maar...
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » ma feb 08, 2010 9:38 pm

Nog een leuk stukje, uit Wales.
"Ahh, Llanfair! De plaats met de langste plaatsnaam in Europa!"
"Whaddaya sayin', lad?"
"I said: Ahh, Llanfair! The place with the longest name in Europe!"
"Llanfair? Boy, you pronounce it as Chanbarpushcwingeskogerchwirandrobochantasiliogogogoch."
"Huh?"
"Chanbarpushcwingeskogerchwirandrobochantasiliogogogoch."
"Could you dsay it slow-ly, please?"
"You're in Chan-bar-push-cwin-ges-ko-gerch-wir-and-robo-chanta-silio-go-go-goch."
"Chanbar...?"
"Pushcwingeskogerchwirandrobochantasiliogogogoch."
"Yeah... Right... I gotts go now. I'm in a hurry!"
"No, you'll stay! You will not go before you know how to pronunce properly Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch."
"B-b-but why?"
"Because I'm teaching you a lesson about respect! Respect for a name!"
"All right, allright. I'll stay..."
"Excellent! And after you know how to pronunce it, we're going to spell it."
"WHAT?!"
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)


Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron