Around the World in 30 Days

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jun 11, 2010 8:34 pm

Degenen die mij al een beetje gevolgd hebben, weten dat ik dit idee al een tijdje heb. Al 5 jaar, trouwens! Maar toen ik begon was het een 10-delige animatieserie, 1 voor elke dag. Later heb ik verschillende filmscripts een beetje proberen te maken, maar het blijkt dat de dialoog en details (die mijn film juist leuk maken) pas heel laat komen, en bovendien is het veel typwerk. En jullie weten dat ik daar niet van houd, daarom schrijf ik altijd van die korte berichten. Een soort samenvattingen. Dus heb ik bedacht om er een soort kortverhaal van te maken voor op McDrake. Helaas, zonder soundtrack en special effects dus. De datum was een paar jaar geleden gekozen: juni en juli 2009, als Donald Duck 75 zou worden. Die datum zijn we inmiddels gepasseerd met een dik jaar, en dus heb ik er maar gewoon een zomer van gemaakt. Een zomer, in het begin van de 21e eeuw. In 2006 bijvoorbeeld.
Voor hun die het idee al een beetje kunnen raden: het wordt toch echt anders, hoor!
Voor hun die geen idee hebben wat er gaat gebeuren: kijk maar mee.
Ik zou zeggen: veel leesplezier en ik zit te wachten op jullie review.

PROLOOG

Hij wist niet hoe hard hij moest wegrennen. Helaas moest hij dit net nu, terwijl hij tijdens het rennen en met gym altijd zo ging nadenken en dan was hij weer eens helemaal afgesloten van de echte wereld. Net nu, nu hij zoveel had om over na te denken. Hoe had het ooit zover kunnen komen? Dat was geen moeilijke vraag. Toch zou hij alles graag weer eens op een rijtje zetten. Het begon allemaal, een maand geleden.

HOOFDSTUK EEN - DE MAN ACHTER DE LIMONADEKRAAM (9 juni)

Het was 9 juni. Vandaag was Donald Duck jarig. Dat wist hij goed, want hij was een grote Donald Duck verzamelaar. Vandaag, een x-aantal jaar geleden, op 9 juni 1934, trad Donald Duck voor het eerst op in het filmpje "The Wise Little Hen". Hij had het op DVD, een van de Walt Disney Treasures collectie. Oh, hij had niet alleen die DVD, hij had ook honderden, meer dan anderhalf duizend Donald Duck weekbladen. Maar dat terzijde. Dat wilde toch niemand weten.
Hoe dan ook, vandaag was woensdag 9 juni en de proefwerkweek was afgelopen. Ja, op een woensdag! Het was nu zomervakantie en algauw zou hij naar de tweede klas gaan, samen met al zijn vrienden. Wat was het otch vroeg zomervakantie! Maar ja, de school was altijd al een buitenbeentje geweest qua vakanties. Zo kregen ze afgelopen jaar pas kerstvakantie na kerst.
Hij ging, samen met vier vrienden, naar buiten. Wat een mooie, zonnige dag. Toen werd hij abrupt uit zijn dagdromen gehaald door een stem - een stem die hij niet kende, maar een stem die hij komende maand behoorlijk ging haten.
"Win hier een miljoen euro! Een makkelijke manier om geld te verdienen!"
Hij zag bij de fietsenstalling een man in de zestig staan, achter een ouderwets limonadekraampje. Er stond op: WIN EEN MILJOEN. Dat was nu wel duidelijk. Wat ook duidelijk was, was dat niemand naar hem luisterde. Iedereen had het te druk met zomervakantie vieren, of te godveren omdat een enorme file van fietsen stond bij de uitgang. Dat gebeurde wel vaker. Toen zei Stan een zin die hij nooit had mogen zeggen: "Een miljoen euro! Da's wel een hoop geld!"
Stan was altijd wel een raar type geweest. Maar dat vond niemand erg. Wat erger was, was dat hijzelf blijkbaar een raar type was. Dat vond hij niet. Dat zijn grappen nooit helemaal er goed uitkwamen (vaak wel), dat zijn ouders vastzaten in 1995 (zelf had hij liever 1955 gewild, maar ja), en dat hij een overgrote stripverzameling had, had hij nooit echt zo erg gevonden. Maar ja. Zo erg was het nou ook weer niet.

Stan stond ondertussen al bij het kraampje. De man was allerlei dingen aan het uitleggen, maar het enige wat hem bijbleef, was iets in de trant van:
"Ga rond de wereld binnen een maand en je wint een miljoen!"
Hij had nooit begrepen wat voor een laag IQ Stan had, want algauw pakte hij een pen die daar lag, en tekende een briefje. Hij had getekend.
Nu zat er tussen hun vier ook een meisje, waarvan hij de naam niet durfde uit te spreken. Hij was namelijk verliefd op haar, maar heeft het hele jaar door niks durven zeggen. Hier wilde hij niet te veel aan denken, voor 't geval dat iemand gedachten kon lezen. Ze tekende ook. Ze kon Stan niet alleen laten gaan. Ze had een punt, Stan zou ergens in Azië blijven steken, en de rest van zijn leven als Mongoolse yak-herder werken. Niet dat dat veel van zijn huidige leven zou verschillen, hij was namelijk de dorpsgek van Het Leukste Gat van Nederland in de leeftijdscatergorie 10-15 jaar. Niet echt natuurlijk, dit was een grapje. Weer zo'n grapje dat niemand zou begrijpen.
Maar ja, met z'n tweeën kom je ook nergens als pre-pubers en algauw had de andere vriend, zijn beste, zich aangemeld. Deze had namelijk alrijd wel wat te zeggen. Soms was het wel grappig, soms gewoon veel te laat. Hierdoor is ook het zogenoemde Nemo is ook een clownvis-syndroom ontdekt. Alweer, geen echt syndroom, maar gewoon een hele flauwe grap. Hoewel, dit gebeurde nogal vaak. Maar op het Nemo is ook een clownvis-syndroom wilde hij niet te ver in gaan denken. Dat was toch al veel te vaak gebeurd.

Nou is hij, kort door de bocht gezegd, een reisgek. Ook heeft hij aanvallen dat hij iets stoms doet, en daarna niet weet waarom hij het eigenlijk heeft gedaan. En algauw was het onheil geschied - hij had ook getekend.


Volgende keer deel 2! Ik hoop dat jullie het al leuk vinden, ondanks al het onnodig geblah ertussendoor, en ik wil graag jullie reacties horen! De uiteindelijke lengte wordt ongeveer 15 delen. Maar ik kan niks beloven!
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » zo jun 13, 2010 7:41 pm

Niemand? Ik wilde eerst op commentaar wachten, maar dat duurt me te lang, dus daarom begin ik nu maar met deel 2.

HOOFDSTUK TWEE - HET CONTRACT (9 juni)

Ik wist echt niet wat ik gedaan had, dus vroeg ik om een korte beschrijving van het contract. Blijkbaar had ik getekend om rond de werled te reizen, een maand lang. Als ik niet voor 10 juli om 12 uur 's middags bij de kerk midden in de stad terug was, dan had ik een probleem. Dat had ik sowieso al, ik had namelijk geen idee hoe ik dit aan mijn ouders uit moest leggen. Ik zag het al helemaal voor me.
"Ja, ik moet rond de wereld anders verliezen we een hoop geld."
"WAAAT??!" En dan ontploft er iets.
Gelukkig verzekerde de man ons dat hij dat wel zou regelen. We zouden osn geen zorgen hoeven te maken. Even voor de duidelijkheid: we moeten op eigen houtje rond de wereld reizen anders verliezen we een miljoen, en we hoeven ons geen zorgen te maken? Verder legde hij nog een schema uit: je wint 1 miljoen, als je binnen een maand rond de wereld weet te reizen en als eerste weet aan te komen. Doe je het eerste wel, maar het tweede niet, win je niks. Maar, als je het eerste en het tweede allebei niet doet, moet je hem 1 miljoen euro betalen. What the - ? Toen begon hij het nog erger te maken:
"Jullie denken misschien, rond de wereld in een maand, dat is makkelijk. Maar dan vergeten jullie iets: jullie zijn minderjarig en mogen niet internationaal vliegen."
Daar had hij een punt.
"Ik span een rechtzaak tegen u aan," zei iemand nog. Maar ja, probeer dat maar eens binnen een maand af te handelen. Bovendien kosten die dingen ook een aardig zakcentje. Dus er zat niets anders op: we moesten Rond de Wereld in 30 Dagen!

HOOFDSTUK DRIE - TWEE, EEN, START! (10 juni)

Wat doe ik? Ik ren. Ik ren met drie kinderen uit mijn klas, twee rare vogels en een meisje, weg voor een over de rooie bejaarde. Waarom? We hebben zijn geld verpest. Het zat namelijk zo: we moesten met zijn vieren rond de wereld, of we konden hem 1 miljoen betalen. Lang verhaal. Hoe dan ook, nou vraag ik je! Welke gek verzint er nou zoiets? Blijkbaar kon iedereen in de wereld bij hem op ons wedden, wie er ging winnen enzo. Dus, als ze iemand anders hebben gewed, kunnen ze nogal behoorlijk tegenzitten. Dat heb ik geweten.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » zo jun 13, 2010 7:55 pm

Hm, iets ging mis in het vorige bericht. Het was ineens verzonden zonder dat ik het wilde. Nog een keer hoofdstuk 3, helemaal van voren af aan.
Als je het nog niet doorhad: alle 4 de hoofdpersonen komen aan de praat, en hoofdstuk 3 is was IEMAND ANDERS zich herinnerde.

HOOFDSTUK DRIE - HOE JE JE NIET KLAAR MOET MAKEN VOOR EEN WERELDREIS (10 juni)

Wat doe ik? Ik ren. Ik ren met drie kinderen uit mijn klas, twee rare vogels en een meisje, weg voor een over de rooie bejaarde. Waarom? We hebben zijn geld verpest. Het zat namelijk zo: we moesten met zijn vieren rond de wereld, of we konden hem 1 miljoen betalen. Lang verhaal. Hoe dan ook, nou vraag ik je! Welke gek verzint er nou zoiets? Blijkbaar kon iedereen in de wereld bij hem op ons wedden, wie er ging winnen enzo. Dus, als ze iemand anders hebben gewed, kunnen ze nogal behoorlijk tegenzitten. Dat heb ik geweten.
Maar laat ik beginnen bij het begin. Het was die donderdag, 10 juni, dat we startten. Ik had gewoon het nodige meegebracht: veel snuik, drinken en een trolleykoffertje om alles in te doen. Nou kwam me daar een zo'n vogel, nou ja vogel, het leek meer op een giga-mier, met een gigantische rugzak aanlopen. Zijn commentaar:
"Hierin zit alles wat ik nodig heb, niet meer en niet minder! Ik heb gisteren de hele reis al uitgepland, en mijn fiets verzonden als postpakket naar het postkantoor van Vladiwotstok." Precies. Het postkantoor van een of andere verwegklinkende plaats. Borat zal daar wel wonen ofzo.
Toen kwam Stan. Het was al kwart voor twaalf, en de tijd begon te dringen. Hij had tenminste een fatosenlijk aantal dingen bij zich.
En als laatste kwam dat ene meisje aanlopen, dinges, wat is haar naam. Ondertussen was het al 5 voor 12, en de tijd begon te dringen, maar was had zij bij haar: een handtasje en een portemonnee! Meer niet! Nog geen schone onderbroeken! Of die zouden in het handtasje moeten zitten, maar ik verwacht nou niet dat dat schone onderbroeken het ENIGE is, wat je meeneemt op reis.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » zo jun 13, 2010 8:42 pm

Alweer iets gezien dat niet goed ging in de vorige twee berichten: ze staan in de eerste persoon, terwijl hoofdstuk 1 in de derde persoon staat. Dus begin ik in dit bericht met een schone lei, en in de derde persoon. Toch beginnen we weer met de eerste persoon. Die vertelt.

HOOFDSTUK VIER - DRIE, TWEE, EEN, START! (10 juni)

Drie, twee, een, start. Dat werd er toen gezegd. De opkomst was niet zo groot, maar dat hoefde ook niet, dat kwam nog wel. Iedereen rende, hij ook. Veel anders kon hij nog niet. Hoewel rennen, met zo'n grote rugzak, dat ging niet goed. Wat wel goed ging, was de reisplanning. Hij ging nu richting het station rennen, dat was gewoon de straat uit, nog zo'n 150 meter. Daar haalde hij de trein van 12 uur 12, naar Schiphol. Zijn oom ging namelijk vanavond vliegen. Hij ging toevallig naar Polen, en hij mocht mee. Nu wel, normaal ging dat niet. Altijd fijn. Zijn oom gaat vaker naar Polen op vakantie.

Algauw zat hij in de trein. Drie minuten vertraging, maar dat maakt niet zoveel uit. Nog niet. Om 1 minuut voor twee zou hij op Schiphol station aankomen, en je moet 4 uur van te voren inchecken voor internationale vluchten. Zijn oom zou er al zijn. Ze zouden om kwart over 6 de lucht gaan. Rond 8 uur zouden ze in Polen aankomen.

Alles ging volgens plan. Het was nu kwart voor 9 's avonds. Hij was uitgechecked, en stond nu in de bus richting centraal Warschau. Alles ging goed tot nu toe, toch was er 1 ding waar hij zich zorgen over maakte: waar zouden de anderen zijn?

HOOFDSTUK VIJF - VIVA ITALIA! (10 juni)

Ze had het toch maar goed geregeld. Ze kende iemand die helikopterpiloot was, en hij was zo aardig geweest om haar helemaal tot Rome te vliegen. Rome, Italië. Ze wist zeker dat de rest niet zo'n geluk had. Behalve die ene, hij had haar en de rest zijn hele reisplan zitten te vertellen. Hij zou nu op weg zijn naar Polen. En zij naar Italië. Hij zou een Kaatser Donald gaan kopen of zoiets. De rare. Wie koopt er nou een Poolse Donald Duck? Hij kan niet eens Pools. Zij zou blijkbaar een Topolino tegenkomen. Ze dacht dat dat zo'n klein Italiaans autootje was. Maar blijkbaar was het de Italiaanse versie van de Donald Duck. Wat een type, een Donald Duck verzamelaar terwijl hij zelf zegt dat de Donald Duck niet leuk is.
Wie denkt nu zoiets?

Okee, hij ging dus rond de wereld. Hij had niet echt een idee wat het grote probleem zou zijn. Hij ging wel liften. Dus liep hij maar naar de A2. Eens kijken waar hij heen zou gaan. Hij liep zomaar, toen hij iemand zag:
"Pst! Psst! Ik heb op je gewed! Ik ben de enige, aangezien je blijkbaar niet zo'n licht bent. Maar daarom ben ik hier. Ik ben namelijk piloot, en je mag met me mee vliegen naar Rome. Italië, weet je wel? Kom maar mee."
Dat ging dus goed. Hij was op weg naar Italië, zonder ook nog maar iets uitgepland te hebben. Viva Italia!

Hij had wel iets in gedachten, maar hij was niet zo stom geweest om het tegen iedereen rond lopen te schreeuwen. Zijn opa zou hem wel ergens heen rijden. Dus liep hij naar zijn opa, die net iets buiten de stad woonde. Opa was bezig een route uit te stippelen.

Dat had opa dus niet gedaan. De altijd aardige, lieve oude man wilde hem nergens heenrijden. Gelukkig kwam hij een man tegen en die zei:
"Pst! Psst! Ik heb op je gewed! Ik zag dat je opa je nergens heen wilde rijden, en daarom ben ik hier. Ik ben namelijk piloot, en je mag met me mee vliegen naar Rome. Italië, weet je wel? Kom maar mee."
Italië dus! Viva Italia, zoals ze zeggen. Hij zal wel de enige zijn geweest, zo'n geluk had hij. Die anderen? Die zullen vannacht wel ergens vastzitten in het Zwarte Woud.

Hij wist niet wat hij zag. Eigenlijk wel, maar hij kon zijn ogen niet geloven: Stan. Stan zat ook in het vliegtuig naar Rome. Had hij dat maar wat eerder opgemerkt. Blijkbaar had de piloot aan hun allebei hetzelfde verhaaltje verteld. En net toen ze dat zaten te bespreken, kwam de piloot.
"Kom eens mee. De co-piloot heeft het stuur overgenomen, en ik wil jullie wat laten zien. Hier, een parachute. Ik ben de slechtste nog niet."
Toen opende hij een luik en duwde hij hun eruit.
"Prettige val nog! HAHAHAHA!!!!"
Ze zijn gelukkig goed terecht gekomen, al was het in een boom. En daar, in die boom, overdacht hij hun eerste tegenslag. Er zouden er nog een aantal volgen.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » ma jun 14, 2010 8:04 pm

Vandaag gaan we, ik zal alvast een tipje van de sluier oplichten, door de Alpen en Rome richting de Balkan. Ook gaan gaan we via Polen richting Moskou. En ik heb gezien dat er al een topic hierover bestaat. Hoe dom. Toch is het niet precies hetzelfde, aangezien het vorige idee nog een flim was.

HOOFDSTUK ZES - OVER DE BERGEN EN DOOR HET DAL (10 juni - 11 juni)

Hij wist wat ze nu moesten doen. Eerlijk gezegd was hij behoorlijk hopeloos. Samen met een vriend zat hij nu ergens in de Alpen, in een parachute, in een boom. Eerst maar eens uit die boom dan maar. Na een korte val waren ze op de grond, en na een korte wandeling stond er een bordje langs het pad: Käsealm 3 km. Kaasalm, 3 kilometer. Dat klonk goed.
Bij de Kaasalm bleken ze maar een vervoersmiddel te hebben: een damesfiets. Die kochten we dan maar. Dus zo fietsen ze met de damesfiets over de bergen, met achter hun een grote volle maan. Hij fietste, en Stan zat voorin de mand. Het zag echt erg E.T.-achtig uit. Toch verstoorde iets het E.T.-gevoel:
"Overdebergenendoorhetdalfietsenwijnaaromatoe! Doediedoediedoediedoediedoe!"
"Stan, hou je kop!"
"Overdebergenendoorhetdal..."
"Stan..."
Pas vroeg de volgende morgen bleek hij helemaal naar Innsbruck gefietst te zijn. Ze vielen als een blok in slaap. Toen ze wakker werden was de fiets weg, er lag een krant over hun heen die stonk naar gesnoten ossels en er lagen een paar euro's naast hun. Daar hebben ze toen maar een apfelstrudel van gedeeld, en vervolgens gingen ze weer uit elkaar.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jun 14, 2010 9:35 pm

Op zich wel leuk, vanwege de absurde humor. Er gebeurt ook veel en het is niet saai. De plaatsen die genoemd worden geven de nodige referenties aan de echte wereld, net als de andere verwijzingen.
Voor een echt goed verhaal misschien wel af en toe wat te vluchtig. Het komt ook door mezelf, omdat ik vluchtig lees, maar iets meer rust en samenhang kan denk ik geen kwaad.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jun 15, 2010 5:29 pm

Ridder ter Geit schreef:Op zich wel leuk, vanwege de absurde humor.

Absurde humor? Bedoel je de personages? Die zijn gebaseerd op de werkelijkheid, en som een beetje uitgerekt. Heel veel feiten zijn waar, maar helaas, niet allemaal. Niet bijvoorbeeld een oom die Ben heet en die vaak naar Polen op vakantie gaat. Mijn oom heet Harm, en gaat vaak naar Aruba. Maar ja, dat is de verkeerde kant uit. Ben is de naam van een jongen uit mijn klas die als bijnaam "De Pool" heeft. Ook "Nemo is ook een clownvis" komt uit onze klas en een rare jongen naast Stan zong vroeger wel eens "Over de bergen en door het dal..."

Ridder ter Geit schreef:Er gebeurt ook veel en het is niet saai.

Nu nog niet, nee. De meeste dingen gebeuren in Europa en Amerika, en ik zal dan ook waarschijnlijk als een gek over Azie heenvliegen.

Ridder ter Geit schreef:De plaatsen die genoemd worden geven de nodige referenties aan de echte wereld, net als de andere verwijzingen.

Dit verhaal zou in de echte wereld moeten kunnen plaatsvinden. Dus rare dingen komen niet tussendoor. Dat internationaal vliegen is ook uit de echte wereld, en houdt ze genoeg op om een maand vol avonturen te beleven. In een verwijderd stukje in Polen praatte een Pool ook echt Pools (met vertaling erbij). Dus net zoals in die oude films, en niet zoals in de tekenfilms, waar iedereen Nederlands praat, waar je ook bent. Ik kom dan ook vaak genoeg terug op het Engels, of dat iemand iemand anders niet verstaat.

Ridder ter Geit schreef:Voor een echt goed verhaal misschien wel af en toe wat te vluchtig. Het komt ook door mezelf, omdat ik vluchtig lees, maar iets meer rust en samenhang kan denk ik geen kwaad.

Teveel rust is ook niet goed. Dan wordt het verhaal saai. Ik heb de balans nog niet kunnen vinden, maar dat komt nog wel, nu alles uitgelegd is en de personages goed en wel op weg zijn.

Toch heb ik nog een paar problemen:
Namen.
Hoe kom ik in een paar dagen van Warschau naar Moskou? Daar heb ik nog niks op gevonden.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jun 15, 2010 6:10 pm

Toch maar iets proberen. Ik had al iets met een circus in gedachten.

HOOFDSTUK ZEVEN - CIRCUS ANDRIEU (10 juni)

Het was al laat, en hij besloot te overnachten in een klein hotelletje. Morgen zou een mooie dag worden, want...
Hij had het grootste geluk van zijn leven op die 11e juni, vroeg in de morgen, toen hij een circus vond. Circus Andrieu. Dit Russische circus draaide z'n laatste dag voor het weer terug keerde naar Moskou. En ze spraken nog Engels ook, goewel mit een khlain accent. Maar ze hadden nog 1 show in Minsk, Wit-Rusland, en daar zou hij dan wel moeten optreden.
Helaas hij het te druk met strips lezen, Kaczor Donalds natuurlijk, om een act te bedenken.

Dus dit gebeurde er in de morgen van de twaalfde:
"Hey, djude, fjorty-five minutes to churtain! I think it's time to sjet up your-act!"
"Huh! My act! Yes-yes, of course!"
Hij trok een clownspak aan en maakte zich klaar voor de volgende act.
Toen gebeurde het: een acrobaat bleef met een voet vastzitten in het doek van de tent.
En toen, wat er toen gebeurde is het best samen te vatten met het commentaar van de circusdirecteur:
"I really thot, oh moy god, thies ies gjonna iend in-a disaster! Bot wot thin hjappend, all of us wjill rumumber for-a vjerry vjerry long thime! The khid cim on-stage, potting eeverythieng on each-sjother. Evintholly, he grabbed a pir-o-sizzors, went up the ghihuge pile-of random stoff, and when he fijnally wos at the top, he simply chut the canvas! I really most say, it wos the best and most real entertchainment I-jaave seen for a vjerry long thime!"
Ach, 't was niks. Ook al kon hij niet zeggen dat hij het al vaker had gedaan. Ach, LMAO, zoals ze zeggen.

En uiteindelijk, op 13 juni, 's avonds laat was er iets waar hij zo lang al naar verlangde naast de weg: een bordje met MOCKBA. Over mokken gesproken, hoe zou het de anderen vergaan?
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo jun 16, 2010 5:13 pm

Vertlaing voor degenen die geen Engels kunnen:
Duckfan van McDrake Disne schreef:"Hey, djude, fjorty-five minutes to churtain! I think it's time to sjet up your-act!"
"Huh! My act! Yes-yes, of course!"

"Hey, ghast, je ghaat op over vjijf 'n vjeertig minoetn! Ik djink dat het tchaaid isj om je act op te sjetten!"
"Huh! Mijn act! Ja-ja, natuurlijk!"
Duckfan van McDrake Disne schreef:"I really thot, oh moy god, thies ies gjonna iend in-a disaster! Bot wot thin hjappend, all of us wjill rumumber for-a vjerry vjerry long thime! The khid cim on-stage, potting eeverythieng on each-sjother. Evintholly, he grabbed a pir-o-sizzors, went up the ghihuge pile-of random stoff, and when he fijnally wos at the top, he simply chut the canvas! I really most say, it wos the best and most real entertchainment I-jaave seen for a vjerry long thime!"

"Ik dacht echt, oh njet, diet eijnidgt in een ramp! Maar wot ton geburde, sjal ons nog gheel, gheel lang baaiblaaiben! De joongen kwom in de piste, in stapelde aalles op ilkaar. Oitindelijk pakte hai een schar, klom op de inorme berg willekurrige spchullen, in ton hai hilemal bovenop sjtond, knipte hai ghewoon het chanvas! Icht wor, dat was het biste intertchainment dat ik in een jeeele lange taid heb gezien!"
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo jun 16, 2010 5:46 pm

Hoofdstuk 8 alweer! Wat gaat dat toch hard.

HOOFDSTUK ACHT - ÉÉN WEG LEIDT UITEINDELIJK NAAR ROME (10 juni)

Ze was net in Rome aangekomen, veilig en wel. Voor zover zij wist was ze de enige met dat idee, en leek haar een goed idee om de reis rond deze breedtegraad voort te zetten. Maar ze was nog geen 5 stappen in Rome (niet te verwisselen met het boek Rome in Vijf Stappen, door R. Goldberg) of er stond een enorme menigte om haar heen. Iedereen maakte foto's en vroeg allerlei Italiaanse vragen. Daar had ze even geen zin in, en ze zei precies waar het op stond:
"KOPPEN DICHT EN WEGWEZEN, ITALIAANSE FREAKS! GEEF EEN KLEIN MEISJE OOK EEN HAAR RUST! IK HEB NET 3 UUR IN EEN KLEINE HELIKOPTER GEVLOGEN, EN IK BEN MOE! ALSJEBLIEFT!"
Toen was iedereen ook meteen weg. Gelukkig dat ze eens naar haar luisterden. Die middag nog was ze alweer weg uit Rome, ze zat op een jacht richting de volgende stad: Athene. Ze had kunnen meevaren. Altijd fijn als mensen op je wedden.

Extra, extra! Krantenkoppen van Italiaanse kranten van 11 juni:
SCOMMESSA OLANDESE SI ESTENDE IN TUTTO IL MONDO
HELINAFERNO A ROMA

En de vertalingen:
NEDERLANDSE WEDDENSCHAP STREKT ZICH UIT OVER DE HELE WERELD
HELL-ENA IN ROME
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo jun 16, 2010 8:39 pm

En hoofdstuk 9!

HOOFDSTUK NEGEN - JOECHAI, DUBAI! (10 juni - 11 juni)

De rest van de dag verliep rustig. Het tripje op zee duurde uiteindelijk 1 volle dag, en zo stond ze in de morgen van 11 juni in het mooie Athene. Maar ze had geen tijd: er lag geld op haar te wachten en ze moest verder! Toen verscheen er iemand:
"Pst! Psst! Ik heb op je gewed! Ik ben de enige, aangezien je, nou ja, een meisje bent. Maar daarom ben ik hier. Ik ben namelijk piloot, en je mag met me mee vliegen naar Dubai. De VAE, weet je wel? Kom maar mee."
Alles ging van een leien dakje, totdat ze even mee naar achteren moest komen. Ze vlogen al boven de Arabische woestijn.
"Kom eens mee. De co-piloot heeft het stuur overgenomen, en ik wil jullie wat laten zien. Hier, een parachute. Ik ben de slechtste nog niet."
Toen opende hij een luik en duwde hij haar eruit.
"Prettige val nog! HAHAHAHA!!!!"
Ze landde in het zand. Hard was nog niet het ergste probleem, ze had een parachute, maar DAT WAS HEET! Ja, ze stond daar wel nog even te vloeken.

HOOFDSTUK TIEN - VERWARRING (10 juni)

Hij had toch iets misrekend, toen hij dacht even de fiets te jatten en weg te fietsen. Hongarije lag toch bij Oostenrijk? Niet dus. Hij had de hele dag gefietst en bijna 37 ongelukken gehad, en nog was hij nergens. Wat hij wel was, was bekaf. Het was laat in de avond en hij had honger. En dan bedoelde hij geen broodjes gezond met boerenkaas, dan bedoelde hij fatsoenlijk eten. Wat aten ze eigenlijk in het Verre Oosten? Het zal wel iets zijn dat eindigde op -stan, wat dat deed zijn voornaam ook. Stan. Of aten ze hier nou wienerschnitzel? Maar wat is een wiener dan? Hij wist het niet. Dat deed hij zo vaak niet, hij was er aan gewend.
Nou ja, dan toch maar een broodje boerenkaas. Hij stopte bij het volgende plaatsnaambordje: WIEN. Hier zullen ze wel wijn verbouwen. Was hij dan in Frankrijk? Hij wist het niet meer. Hier ging hij wel overnachten.

HOOFDSTUK ELF - HONGER-GARIJE (10 juni - 11 juni)

En nou zat hij zonder fiets. Stan had hem gejat. Gelukkig kwam hij een Hongaars gezin uit Boedapest tegen, die in Oostenrijk op vakantie waren. Ze gingen terug naar huis, en hij mocht mee. Dat was niet erg, behalve dat de kinderen (het waren er twee) hem steeds vroegen:
"Mi a tiéd?" "Mi a tiéd?"
Hij verstond alleen maar: "Mia tejeet?" Maar hij kon niks terug zeggen, want hij kon geen Hongaars en hij wist niet hoe ze heetten.
Bij de mensen thuis kreeg hij goulash. Fijn, want hij had honger. Later zei hij viszlát (zijn eerste woord Hongaars) en ging hij.
Hij besloot de bus te pakken. Hij zag wel waar hij uitkwam.

Dat zag hij de volgende morgen. Hij had zichzelf een beetje overschat, en toen hij bij het volgende busstation aankwam ging hij naar buiten, ging hij op een bankje zitten en viel meteen in slaap. Net zoals gisteren.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jun 17, 2010 6:05 pm

Ik hab al een naam bedacht voor een toekomstig hoofdstuk, helaas kom ik aan dat hoofdstuk deze maand nog niet toe! Hoe dan ook, de titel van het hoofdstuk is WIN ANOTHER DAY, een parodie op de 007 film.

HOOFDSTUK TWAALF - РУССКИЙ ПРИКЛЮЧЕНИЯ... (13 juni - 23 juni)

Moskou. De stad van de onbegrensde mogelijkheden. Hij pakte de trein. Met wat steun van mensen die aan zijn kant stond (inclusief een zekere piloot) had hij genoeg geld om een kaartje te kopen met de Transsiberische express. Alles verliep volgens plan.
13 juni, 14 juni, 15 juni. Het kon niet op.
16 juni, 17 juni, 18 juni. Alles verliep volgens plan.
19 juni, 20 juni, 21 juni. Alles ging nog steeds goed.
22 juni, 23 juni. Na een beetje vertraging was de trein veilig en wel in Vladivostok aangekomen.
Hij rende zo snel als hij kon naar het postkantoor.
"Hello sir. I have come here to get my bike."
"Что? Эй, кто-нибудь понимает по-английски?"
"Right. That's what I mean."
"Этот парень будет забрать свой велосипед, Гар."
"Ах, я вижу. Будет ли кто-нибудь получить свой велосипед?"
"Здесь вы идете."
"Riiight... Hey, that my bike! Wacht, ik heb hier ergens een woordenboek in mijn tas.
Hij pakte zijn enorme tas uit.
Doing! Pwang! Kukelekuu! Rututututuut! Rututututuut! BOF.
"Hier is het! Спасибо ... Вам ... на ... мама ... велосипедов. Bedankt!"
"Вот некоторые извращенец!"
"Same to you! Want een aardige mensen."
En weg fietste hij!
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jun 17, 2010 6:20 pm

Achtergrondinformatie.
Uit hoofdstuk 10:
Duckfan van McDrake Disne schreef:Hij stopte bij het volgende plaatsnaambordje: WIEN.

Dit is antuurlijk Wenen.

Uit hoofdstuk 11:
Duckfan van McDrake Disne schreef:"Mi a tiéd?" "Mi a tiéd?"

"Hoe heet jij? Hoe heet jij?"

Duckfan van McDrake Disne schreef:Later zei hij viszlát (zijn eerste woord Hongaars) en ging hij.

Later zei hij doei en ging hij.

Uit hoofdstuk 12:
Duckfan van McDrake Disne schreef:HOOFDSTUK TWAALF - РУССКИЙ ПРИКЛЮЧЕНИЯ... (13 juni - 23 juni)

Een van de foutjes in mijn verhaal. De eigenlijke titel: РУССКИЙ ПРИКЛЮЧЕНИЯ... НЕКТО... Betekent: DE RUSSISCHE AVONTUREN VAN... IEMAND...

Duckfan van McDrake Disne schreef:Hello sir. I have come here to get my bike."
"Что? Эй, кто-нибудь понимает по-английски?"
"Right. That's what I mean."
"Этот парень будет забрать свой велосипед, Гар."
"Ах, я вижу. Будет ли кто-нибудь получить свой велосипед?"
"Здесь вы идете."
"Riiight... Hey, that my bike! Wacht, ik heb hier ergens een woordenboek in mijn tas.
Hij pakte zijn enorme tas uit.
Doing! Pwang! Kukelekuu! Rututututuut! Rututututuut! BOF.
"Hier is het! Спасибо ... Вам ... на ... мама ... велосипедов. Bedankt!"
"Вот некоторые извращенец!"
"Same to you! Want een aardige mensen."

"Hallo meneer. Ik kom mijn fiets ophalen."
"He? Is er iemand die Engels verstaat?"
"Precies. Dat bedoel ik." (hij verstaat geen Russisch, en denkt dat ze nu over zijn fiets praten)
"Deze jongen komt zijn fiets ophalen, Gar."
"Aha, ik snap het. Wil iemand hier zijn fiets pakken?"
"Hierzo."
"Okee... He, dat is mijn fiets! Wacht, ik heb hier ergens een woordenboek in mijn tas."
Hij pakte zijn enorme tas uit.
Doing! Pwang! Kukelekuu! Rututututuut! Rututututuut! BOF.
"Hier is het! Bedankt... je... tegen... maan... fiets. Bedankt!" (Bedankt voor mijn fiets.)
"Wat een rare." (dus niet doei!)
"Van hetzelfde! Wat een aardige mensen."
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 18, 2010 12:07 am

Duckfan van McDrake Disne schreef:Absurde humor? Bedoel je de personages? Die zijn gebaseerd op de werkelijkheid, en som een beetje uitgerekt. Heel veel feiten zijn waar, maar helaas, niet allemaal. Niet bijvoorbeeld een oom die Ben heet en die vaak naar Polen op vakantie gaat. Mijn oom heet Harm, en gaat vaak naar Aruba. Maar ja, dat is de verkeerde kant uit. Ben is de naam van een jongen uit mijn klas die als bijnaam "De Pool" heeft. Ook "Nemo is ook een clownvis" komt uit onze klas en een rare jongen naast Stan zong vroeger wel eens "Over de bergen en door het dal..."

Niet alleen de personages, maar ook wat ze zeggen inderdaad. Ik dacht al dat het naar je echte klas zou refereren.

Duckfan van McDrake Disne schreef:Nu nog niet, nee. De meeste dingen gebeuren in Europa en Amerika, en ik zal dan ook waarschijnlijk als een gek over Azie heenvliegen.

Is dat om tijd te besparen? Want zo'n heel ander soort continent kan ook juist interessant zijn.

Duckfan van McDrake Disne schreef:Dit verhaal zou in de echte wereld moeten kunnen plaatsvinden. Dus rare dingen komen niet tussendoor. Dat internationaal vliegen is ook uit de echte wereld, en houdt ze genoeg op om een maand vol avonturen te beleven. In een verwijderd stukje in Polen praatte een Pool ook echt Pools (met vertaling erbij). Dus net zoals in die oude films, en niet zoals in de tekenfilms, waar iedereen Nederlands praat, waar je ook bent. Ik kom dan ook vaak genoeg terug op het Engels, of dat iemand iemand anders niet verstaat.

In de verdere delen heb ik dat nu gezien ja. Ik vind het erg leuk dat die vreemde talen er gewoon in voorkomen.

Duckfan van McDrake Disne schreef:Teveel rust is ook niet goed. Dan wordt het verhaal saai. Ik heb de balans nog niet kunnen vinden, maar dat komt nog wel, nu alles uitgelegd is en de personages goed en wel op weg zijn.

Je bent goed bezig! Ga zo door en je zult je schrijfstijl steeds verder ontwikkelen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jun 18, 2010 6:03 pm

Ridder ter Geit schreef:
Duckfan van McDrake Disne schreef:Nu nog niet, nee. De meeste dingen gebeuren in Europa en Amerika, en ik zal dan ook waarschijnlijk als een gek over Azie heenvliegen.

Is dat om tijd te besparen? Want zo'n heel ander soort continent kan ook juist interessant zijn.

Als mijn ideen opwaaien is dat meestal in een omgeving die ik goed ken. De Westerse wereld dus. Azie is iets moeilijker, maar ik verwacht toch wel in Azie te stoppen aangezien ik nu toch al zoveel hoofdstukken heb. En helaas liggen Afrika en Australie gewoon niet op de route. Maar ik heb het verhaal al zolang in mijn hoofd, dat ik ook al aan een vervolg heb gedacht. Dit vervolg kan wel in Australie en Afrika komen.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Volgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron