Around the World in 30 Days

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jul 07, 2010 10:31 am

Dit loopt al een stuk beter! De humor werkt wel, in ieder geval voor de geest die open staat voor dit soort humor, maar dat zijn toch degenen die verder lezen. De stukjes tekst met extra uitleg, zoals aan het eind Carl over zijn moeder, zijn goed geschreven en verduidelijken genoeg.
Dat het misschien nog wat vluchtig is is een keuze.
In ieder geval begon ik nu vanaf het begin mee te leven met Carl. Ik weet wel dat niet het hele verhaal vanuit zijn perspectief blijft, maar voor mij is dit een essentieel punt voor een verhaal waarin ik geboeid lees; dat ik mee kan leven met de hoofdpersoon, zodat ik het verhaal 'in' kan gaan.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo jul 07, 2010 5:47 pm

Ridder ter Geit schreef:De humor werkt wel, in ieder geval voor de geest die open staat voor dit soort humor, maar dat zijn toch degenen die verder lezen.

Dit soort humor. Ik had het moeten weten. Bijna niemand die ik ken vindt dat leuk. Dat was ook de reden dat het ene verhaal dat ik naar de redactie had opgestuurd, terug kwam.
Ridder ter Geit schreef:De stukjes tekst met extra uitleg, zoals aan het eind Carl over zijn moeder, zijn goed geschreven en verduidelijken genoeg.

Ja. Ik kwam erachter dat verschillende stukken nog niet goed uitgelegd waren, zoals het contract.
Ridder ter Geit schreef:Dat het misschien nog wat vluchtig is is een keuze.

Kreun... Nog steeds? :(
Ridder ter Geit schreef:In ieder geval begon ik nu vanaf het begin mee te leven met Carl. Ik weet wel dat niet het hele verhaal vanuit zijn perspectief blijft, maar voor mij is dit een essentieel punt voor een verhaal waarin ik geboeid lees; dat ik mee kan leven met de hoofdpersoon, zodat ik het verhaal 'in' kan gaan.

Tja. "De" hoofdpersoon. Het idee was eigenlijk om vier "main characters" zou hebben, met allevier evenveel aandacht. Toch heb ik Carl Carlsten, het personage dat ik op mezelf heb gebaseerd*, iets meer geevolueerd. Ik zal alvast een spoiler weggeven: hij wint. Maar niet op de manier die je zou verwachten...

*Ik kom altijd als eccentriek in de echte wereld voor, en ik dacht eens: als mijn leven een TV-show was zou het wel best leuk zijn. Ik heb wel een interseesant karakter. Toen ik minder met actiefiguren (gewoon kleine Disney poppen en Playmobil) had ik een nieuwe manier nodig om in Duckstad te kunnen. He, daar kunnen best originele verhalen mee gemaakt worden. En zo werd Barl Carks (tegenwoordig Carl Banks) geboren. Ik creeer verhalen omdat ik het zelf wil, maar nooit kan. Dus vervang ik mezelf met iemand anders, die heel erg op mij lijkt. Het werkt! :D
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jul 07, 2010 10:25 pm

Die humor is niet volkomen onbekend of ongeliefd. Het doet me bijvoorbeeld denken aan bepaalde verhalen van mij. Absurde humor kan enorm scoren, zoals bij Terry Pratchett en Douglas Adams

Dat vluchtige wordt al minder. Je hebt zelf wel aangegeven dat je wilde dat het wat snel ging zodat het niet saai werd. Als beginnende schrijver is het ook al gauw wat vluchtig; bij mij ongetwijfeld ook. Je ontwikkeld vanzelf verder als schrijver. Dat je stukken herschrijft vind ik al heel sterk. Dat heb ik al nooit gedaan.

Misschien dat je met één hoofdpersoon de aandacht beter vast kunt houden? Maar je had ook een interessante keuze voor meerdere perspectieven, dus... laat je eigen creativiteit spreken.

Ik ben er ook zo mee begonnen, ja. Eerst speelde ik avonturen met Lego enzo. Op een bepaalde leeftijd stokte dit en moest ik wat anders. Toen ben ik Lego-avonturen op gaan schrijven. Eerlijk gezegd schrijf ik nog weinig op het moment, maar ik heb heel wat geschreven dat bij tenminste een paar vrienden wel gewaardeerd werd. Ik schrijf nu nog weleens teksten voor het krantje van de kerk. Ik heb wel ooit 'ns een verhalenwedstrijd gestaan, in een christelijk krantje gestaan. En een detectiveverhaal van mij is door vrienden als boekje gedrukt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 1:07 pm

Ridder ter Geit schreef:Die humor is niet volkomen onbekend of ongeliefd. Het doet me bijvoorbeeld denken aan bepaalde verhalen van mij. Absurde humor kan enorm scoren, zoals bij Terry Pratchett en Douglas Adams.

Ik ben daar wel fan van. Zoals bij de Pythons, of de Muppets. Zou zoiets ook werken bij eenden?
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 1:33 pm

Tussendoor iets: het volgende hoofstuk heeft grote veranderingen. Ik heb een verwijzing naar mijn klas geschrapt voor een betere verhaallijn: Berlijn. Ook komt er een leuke sketch met een conducteur of zoiets.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 1:40 pm

Mijn beste hoofdstuk tot nu toe!

HOOFDSTUK VIJF – VIER, DRIE, TWEE, EEN, START!

Vier! Drie! Twee! Een! Toen was alles ineens in een roes. Hij rende en rende, en duwde iedereen opzij. Hij had de trein van 12.12 uur nodig, naar Amsterdam. Hij, Carl Carlsten, had alles gepland.

Hij rende naar het station. Aan alle kanten stonden voorbijgangers te juichen. Rijckaards had het groot nieuws gemaakt. Het stond in alle kranten, op TV, de radio, er was zelfs iedere dag op het journaal 5 minuten voor hun tijd gemaakt op te kijken waar ze waren die dag! Het zou wereldwijd, via BVN, verzonden worden. Maar ook in het buitenland was het groot nieuws. De BBC, CNN, ABC, WDR, overal werd het uitgezonden. Hij had cultstatus bereikt in een dag.

“Waarheen?” Aan het station moest nog veel vernieuwd worden. Achter een loket zat een oude man met een grijs pak en een nog grijzere snor.
“Schiphol, alstublieft.” Hij keek op zijn computer.
“Okee. Dat wordt dan de trein van 12.42.”
“Waarom niet die van 12.12 uur?” vroeg ik. “Het is pas 12.06 uur.”
“Wat een haast heeft die jeugd van tegenwoordig. Dan doen we die van 12.12…”
Kadeng – kadeng – kadeng – kadeng.
“Schiet op, man! Hij vertrekt zo!”
“Ja ja… Dat is dan 21 euro en 70 cent.”
“Hier.” Hij legde een briefje van twintig en een van vijf neer. Hij had nu geld uit alle landen.
“21 euro 70… 23 euro 70… 24 euro 70… en nog 20 en 10. Dat is 25 euro.” mompelde de man.
“Bedankt!” Hij haastte zich naar het perron.
“Ga naar perron 2! En op Utrecht Centraal moet je overstappen! Je hebt dan van 13.22 tot 13.28 om de trein naar Schiphol te halen! Wat een haast tegenwoordig. Huh? Oh, hallo meneer. Waarheen?”

De treinreis verliep best normaal, toen iedereen zijn grote rugzak gewend was. Hij at wat broodjes die zijn ouders vanmorgen voor hem gesmeerd hadden. “Bewank, ham en hab!”
De trein arriveerde om 13.25 uur op Utrecht Centraal. Gauw keek hij waarheen. Van spoor 8, naar spoor 4a. Dat moest wel te doen zijn.
Als laatste glipte hij ertussendoor.

Om precies 2 uur kwam hij op Schiphol station aan. Hij ontmoette zijn oom, die die dag op vakantie ging naar Berlijn. Vier uur van te voren checkten ze in, en om 20.35 uur vertrok het vliegtuig, mooi op tijd. Tijd om zijn MP3 speler uit zijn tas te halen.

Über den Wolken
muss die Freiheit wohl grenzenlos sein.
Alle Ängste, alle Sorgen,
sagt man,blieben darunter verborgen.
Und dann würde,
was uns Groß und wichtig erscheint,
plötzlich nichtig und klein.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Caspar » do jul 08, 2010 3:07 pm

Wat een leuk verhaal, Duckfan! De nieuwe versies van je hoofdstukken zijn een stuk beter dan de eerste. Het verhaal heeft inderdaad nog steeds een hoog tempo, maar dat is nu een pluspunt geworden. Ik ben waarlijk benieuwd naar hoe het verder zal gaan,
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 5:22 pm

Niemand anders? Daniel73? Rubberduck? Dubbelduck?
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Caspar » do jul 08, 2010 5:27 pm

Duckfan van McDrake Disne schreef:Niemand anders? Daniel73? Rubberduck? Dubbelduck?

Nou ja! Is mijn reactie weer niet goed genoeg?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 5:44 pm

Het nieuwe hoofdstuk heeft nog veel van z'n oude tekst. En een hoofdstuk langer dan dit gaan jullie niet krijgen, want dit is precies 1 A4 op Word.
Ook heb ik de oplossing gevonden waarom mijn eerste tekst het niet "deed". Het is altijd een filmscript geweest, en als je dat zomaar naar bokvorm gaat vertalen, is dat een hele overstap. Maar ik ben er een beetje in aan het komen. Meer absurde humor!

HOOFDSTUK VIJF – VIVA ITALIA!

Zij, Bella Boedival, had het toch maar goed geregeld. Ze kende iemand die helikopterpiloot was, en hij was zo aardig geweest om haar helemaal tot Rome te vliegen. Rome, in Italië. Ze wist zeker dat de rest niet zo'n geluk had. Ze zou als eerste aankomen en dan miljonair worden. En dan de rest uitlachen. Want ze was met dit reisschema binnen tien dagen thuis. De rest, die waren op weg naar Duitsland, de A2, en zijn opa. Dat was het bewijs: zij was het slimste en kwam het verste! En er stond genoeg op het programma in Rome. Niet luieren, maar een bootje kopen en gaan varen. Anders kwam je in die gebieden nergens.
“Bella, we kunnen opstijgen! De helikopter staat aan!”
Viva Italia, zoals ze zeggen. Arriverderci, Nederland!

Be bop bom, be bop bop bop bopbop bop bom! Be bop bom! Hij ging nou rond de wereld. En hoe kom je het snelste rond de wereld? Via de snelweg. Dus liep hij nu richting de A2. Onderweg, op de Bassin, kwam hij iemand tegen. Een best normaal uitziende man.
"Pst! Psst! Ik heb op je gewed! Ik ben een van de weinigen, aangezien je blijkbaar niet zo'n licht bent. Maar daarom ben ik hier. Ik ben namelijk piloot, en je mag met me mee vliegen naar Rome. Italië, weet je wel? Kom maar mee."
Dat ging dus goed. Hij was op weg naar Italië, zonder ook nog maar iets uitgepland te hebben. Carl Carlsten had voor de zoveelste keer ongelijk. Hij ging naar Italië, zonder ook maar iets uitgepland te hebben. Viva Italia! Arie verder-tsjing!

Stiekem had Calvin wel een idee gehad, maar hij was niet zo stom geweest als Carl om het tegen iedereen rond lopen te schreeuwen. Zijn opa, dat was de schakel. Hij zou hem wel ergens heen rijden. Zijn opa woonde iets buiten de stad, en om half een was hij daar. Opa kennende, was hij een route aan het uitstippelen rond de hele wereld.
En… dat had hij dus niet gedaan. De altijd aardige, lieve oude man wilde hem nergens heenrijden. Flauw hè?
Gelukkig kwam hij een man tegen en die zei:
“Pst! Psst! Ik heb op je gewed! Ik zag dat je opa je nergens heen wilde rijden, en daarom ben ik hier. Ik ben namelijk piloot, en je mag met me mee vliegen naar Rome. Italië, weet je wel? Kom maar mee.”
Italië dus! Viva Italia, zoals ze zeggen. Hij zal wel de enige zijn geweest met zoveel geluk. Die anderen? Die zullen vannacht wel ergens vastzitten in het Zwarte Woud. Zeker niet verder.

Hij ging naar Schiphol met de trein van 12.42 uur, en om half drie was hij op Schiphol. Hij geloofde zijn ogen niet: Carl!
“Carl, gast, wat doe jij hier?” vroeg hij.
“Calvin? Wat doe jij hier?”
“Ik ga met het vliegtuig naar Rome.” antwoordde hij.
“Ah, wat leuk. Ik ga naar Berlijn.”
“Nou, ‘k zie je aan de andere kant van de wereld. Tot dan!” En hij ging.
“Tot dan!”
Toen ging hij het vliegtuig in. Toen ze bij de Alpen kwamen, moest hij plassen. Hij wam terug, en wat zag hij: Stan. Stan, de enige echte Stan, zat ook in het vliegtuig naar Rome. Had hij dat maar wat eerder opgemerkt. Blijkbaar had de piloot aan hun allebei hetzelfde verhaaltje verteld. En net toen ze dat zaten te bespreken, kwam de piloot.
“Kom eens mee. De co-piloot heeft het stuur overgenomen, dus ik heb mijn handen even vrij. Hier, neem een parachute. Ik ben de slechtste nog niet.”
Toen opende hij een luik en duwde hij hun eruit.
“Prettige val nog! HAHAHAHA!!!! DU DU DU DUM!!”
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 6:21 pm

HOOFDSTUK ZES – DE MAN, DE FIETS EN DE BOOM

Het was niet zo erg als ze gedacht hadden. De parachutes werkten en bleven vastzitten in een boom. Ze sprongen eruit en bekeken de omgeving. Het was behoorlijk bergachtig, met bergen, bomen (inclusief degene waar ze nu inzaten) en nog meer bergen, berggeiten, koeien, een Zwitser, bergen, en…
Een Zwitser?
“Guten Tag Herren.”
“Guten Tag.” Help! Ze hadden nog geen Duits gehad! Wat nu?
“Laat mij dit maar oplossen”, zei Calvin. Okee. Hij zat er niet mee.
“Ja, guten tag. Ich habe eine kleine frage: wo sind wir?” Calvin kende goed Duits!
“Wir sin dam Walensee. Der Walensee ist da.” Hij wijste op een groot meer, een beetje verderop.
Je kon er ook fietsen huren.
“Danke sehr. Wissen Sie auch wie wir in Österreich kommen?”
“Österreich? Das weiß ich nicht. Aber wenn sie folgen diesem Weg, sind sie in ca. 40 km in Lichtenstein.”
“Ein sehr schöne Tag noch. Und bedankt!”
“Gleichfalls.”
“Kom op Calvin, daar achter kunnen we fietsen huren!”
Ze huurden dus een fiets, en waren rond etenstijd in Lichtenstein. Het lot van die fiets, daar maakte hij zich geen zorgen over. Helaas voor die verhuurders.
Ze hadden honger, en Calvin had euro’s. “Een ding, Stan: dit is de laatste keer dat ik trakteer.” Tuurlijk, Calvin. ’s Nachts waren ze alweer aan het fietsen. Zijn fiets was kapot, en daarom moest hij voor, in de mand van Calvin’s fiets zitten. Waarom die een mand had, dat wist hij niet. Was best handig. Dus daar fietsen ze, over een berg, precies erover heen. Het volle maanlicht links, vooruit een… een…
“Afgrond!! Ga aan de kant, Stan! Aan de kant! Neeeeeeee!”

Ze zijn er levend vanaf gekomen. Allebei half, dus dat is bij elkaar 1. Ze fietsten om de beurt, maar toch vond hij het flauw om niks te doen. Hij moedigde Calvin aan.
“Fietsen! Fietsen! Harder! Kom op! Doorgaan! Hup! Fietsen!”
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jul 08, 2010 6:21 pm

Iets mis gegaan met de telling. Vijf is zes, zes is zeven.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jul 09, 2010 9:21 pm

Een raadsel uit hoofdstuk 8: naar welke 2 dingen wordt hier verwezen?
De bus vertrekt om 10:04 uur. Dat duurt nog 1 uur en 13 minuten.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jul 09, 2010 9:48 pm

HOOFDSTUK ACHT – BERLIJN, BERLIJN, ’T IS (NIET) ZO FIJN IN BERLIJN

Carl Carlsten had afscheid genomen van zijn oom Harm en bevond zich na een korte treinreis nu midden in Berlijn, op het Alexanderplatz. Het was 21.00 uur. Hij vond een klein hotelletje, en een plaats om te overnachten voor 1 nacht. Hij wandelde nog wat rond in Berlin by night maar ging algauw naar bed. Hij had er een zware dag op zitten, en morgen zou er weer een zware komen.

Het plan was simpel: hij had de hele morgen in Berlijn tot om 10:04 uur een toeristenbus zou komen die naar Moskou zou gaan. Dat was de laatste halte. Hij zou ter plekke betalen en gaan. Maar eerst…
TUUTERDETUUT! TUUTERDETUUT! TUUTERDETUUT!
…zijn irritante reiswekkertje. Hij werd er in ieder geval wakker van. Hij zette het uit, waste zich, kleedde zich aan, at de laatste broodjes nog op en ging. Het was nu 8:51 uur. Hij had nog 1 uur en 13 minuten.

Algauw haastte hij zich naar de tram, of U-baan zoals in het Duits, met bestemming iets heel dicht bij de Grünenstraße. Daar lag een stripwinkel. Het was 9:10 uur. Hij ging naar binnen. Een hele winkel vol met strips, zelfs de Disneyhoek was te groot om uit te pluizen.
Nadat hij klaar was met strips uitzoeken en een paar oude Gold Keys had gekocht, ging hij weer. Terug met de U-baan… Terug naar het Alexanderplatz… en er was geen bus. Hij zocht in zijn tas naar een horloge, maar alles wat hij kon vinden waren een stapel schone T-shirts, een stapel strips, een DVD (wat deed die daar?), en verder nog wat toeters en kerstballen. En toen uiteindelijk vond hij het horloge. Du du du dum… het was nu half elf. Hij was te laat. Wat een vernedering!

Hij zat op een bankje, een nieuw geniaal plan te bedenken. Maar er kwam niks. Een man zei: “Het zal toch niet waar zijn. Carl Carlsten geeft het op, terwijl hij was net in Berlijn zit?” Hij keek op.
Voor hem stond een man in de twintig. “Hoi, ik ben Jozef.” zei hij. “Wat is dat nou? Wat is het probleem?”
“Nou ja,” vertelde ik, “ik heb een soort van de bus gemist. Zo kom ik nooit in Moskou.”
“Moskou, hè? Blijf zitten, ik heb een idee.” Hij was weg.

Jozef kwam terug. Het was ondertussen al vroeg in de middag. Hij had tijd gehad om na te denken. Vandaag was het donderdag 11 juni, hij ging het bijhouden.
“Hier ben ik weer!” Hij was teruggekeerd, en had een man met een hoge hoed bij zich.
“Dit is een vriend van me. Hij is circusdirecteur bij een reizend circus. Hun volgende halte is Moskou.”
“Serieus? Wanneer?”
“Zaterdag. Is dat goed of is dat goed?”
“Dat is hartstikke perfect! Wat kan ik voor je doen?”
“Win die race nou maar, dat is goed genoeg voor mij.” Hij knipoogde.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jul 09, 2010 10:11 pm

Het nieuwe hoofdstuk is korter dan normaal. Daarom heb ik er maar een liedje aan toegevoegd.

HOOFDSTUK NEGEN – MAAR ÉÉN WEG LEIDT UITEINDELIJK NAAR ROME

“Nog bedankt!” Bella Boedival sprong uit de net gelande helikopter, voor ze het wist, stond ze met beide voeten op Italiaanse grond. “Ah, viva Italia. Maar geen tijd te verliezen!” Ze pakte de trein, en la gauw was ze op weg naar Bari, een stad aan de andere kust van Italië. Leuk en wel, dat Rome, maar nu niet. Ze moest heel sterk zijn, maar het vooruitzicht om 1 miljoen te verliezen was dringender dan haar koopdrang.

Ze was net in Bari aangekomen. Het was al avond, en besloot te gaan eten. Een pizzaatje. Met Italiaanse ijs erachteraan. Er zat alleen maar geld in haar tasje, en geld was het enige wat ze nodig had. Ze kocht alles wel onderweg. De pizza was lekker, de ijs ook, maar het was tijd om te gaan. Dus kocht ze een bootje en was (alweer) goed onderweg. Wat ging het toch hard! Italië in en uit, in een dag. Toen begaf de motor het, zo’n 100 kilometer van de kant. Het had geen zin om terug te gaan. Ze pakte een peddel om maar te gaan roeien, en erop stond geschreven:

Peccato, idiota! Tu vai per bambini! Molti (dis)fortuna, Paperino di Pippo

"Pech gehad, sukkel!" Sukkel?
"Ga maar peddelen!" Goed idee. Was ze zelf nog niet op gekomen…
"Veel (on)geluk, Paperino di Pippo" Paperino di Pippo, als ze die naam nog een keer zou horen, dan, dan…
Knak! Nou ja, dan heeft ze nog 2 peddels. Peddelt handiger.

Row, row, row ya’ boat
Gently down tha’ stream
Merrily, merrily, ah’ just wish
This were all a dream.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron