Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor McDuck Menu » wo feb 27, 2008 11:49 pm

Ben even op de Alfred J. Kwak tour, zoals jullie al gezien hadden ;)

Mijn allereerste schilderij :D (die enigszins wilde lukken):

Afbeelding

De horizon lijkt scheef te lopen en het contrast is iets mis mee, maar dat komt omdat de foto met mijn mobieltje is gemaakt.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Henrieke » do feb 28, 2008 1:04 am

Erg leuk!! Vooral die laatste met balpen is mooi gedaan. Welk materiaal heb je voor het schilderij gebruikt? Als je er meer hebt, wil ik ze graag zien!
Ik ben sinds kort ook 'fan' van Alfred... alleen bij mij valt het niet zo op omdat ik van acht dingen tegelijkertijd fan ben ;) Vroeger snapte ik de verhalen nooit, maar het is ook al wel erg lang geleden dat ik de afleveringen voor het laatst op TV heb gezien.
Deze heb ik vorige week gebakken: http://aycu32.webshots.com/image/44031/ ... 901_rs.jpg Nou ja, eigenlijk had ze alleen maar gekocht om het plaatje wat op de doos stond op mijn prikbord te hangen ;)
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Smulpaap » do feb 28, 2008 1:15 am

Henrieke schreef:Deze heb ik vorige week gebakken: http://aycu32.webshots.com/image/44031/2004007957204595901_rs.jpg

Mjam! Dit zijn de lekkerste taartjes die ik ooit heb gezien.
Henrieke, wil je met me trouwen? :)
Smulpaap
 

Berichtdoor TimJoosten » do feb 28, 2008 11:39 am

McDuck Menu schreef:Ben even op de Alfred J. Kwak tour, zoals jullie al gezien hadden ;)

Mijn allereerste schilderij :D (die enigszins wilde lukken):


De horizon lijkt scheef te lopen en het contrast is iets mis mee, maar dat komt omdat de foto met mijn mobieltje is gemaakt.

Echt wel mooi
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do feb 28, 2008 2:53 pm

Misschien een betere versie:

Afbeelding
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor TimJoosten » do feb 28, 2008 2:59 pm

Hoe doe je dat zo mooi??

Laat maar eens wat meer zien.
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do feb 28, 2008 4:56 pm

Haha, meer is er voorlopig nog niet, dit is de eerste keer dat ik iets zo schilderde,
maar er komt vast nog wel meer ;).
Ik heb ook gekeken naar de achtergronden van Hans Bacher, die deze voor de serie Alfred maakte,
Deze komt geloof ik uit het introfilmpje van de tv serie.
Ben zelf wat ontevreden over de molen, precies schilderen is nog knap lastig.

Volgens mij heb ik gewoon wat amateurspulletjes, ik gebruik waterverf/aquarel (staat op de doos tenminste),
wat goedkope kwasten (ondingen zijn t), en een canvas of doek van de etos.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo maart 02, 2008 3:11 am

@McDuck Menu: ik vind dat je Alfred veel beter in de vingers hebt dan Donald Duck. Niet dat ik die slecht vond, want ze zijn nog altijd honderd keer beter dan die van mij, maar je tekeningen van Alfred J. Kwak benaderen veel beter het 'origineel' dan je tekeningen van Donald Duck. Bij de eerste plaat die je plaatste zie ik dat je nog zoekende bent naar de juiste vorm, klopt dat? Daarna vind je heel snel de juiste touch. Hoewel de laatste plaat toch een beetje off-model is. De vierde en vijfde plaat kunnen wat mij betreft doorgaan voor een echte Harald Sieperman, mijn complimenten.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » ma maart 03, 2008 6:43 pm

Nog meer, niet allemaal even goed maar ja:

Afbeelding

Afbeelding

Getekend met potlood en daarna balpen:

Afbeelding

Ingekleurd met computer:

Afbeelding
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 05, 2008 12:48 am

Schilderen gaat al een stukkie beter, foto's nemen duidelijk nog niet, nu is Alfred te geel en de achtergrond te licht :P:

Zal morgen eens kijken of ik een betere foto ervan kan nemen.

Afbeelding

Heb gisteravond ook nog wat schetsjes gemaakt van wat fantasiefiguurtjes om te proberen wat minder stijfheid in de figuurtjes te krijgen,
misschien dat ik die morgen ook nog even inscan.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Henrieke » wo maart 05, 2008 11:28 am

Jaja, wordt al mooi! De achtergrond te licht? Gezien de vlekken op de zon, zal het dan een nachtlandschap zijn?
Schilder je op zo'n canvasframe? (dat kruitvat/etos spul) Welk formaat? Het laatste wat ik echt geschilderd heb was dat ding van jonge Dagobert, nog wel gebaseerd op het Don Rosa verhaal. Tsk tsk. Olieverf heb ik één keer geprobeerd, maar het duurt een eeuwigheid voordat het droog is en je aan een nieuwe laag kan beginnen, daar heb ik het geduld niet voor. En een enorme knoeiboel met die olie. Acryl is beter, in een paar minuten droog.

Hier is nog een paaskleurplaat voor de dierentuin, jammer genoeg is ie niet zo geworden als ik had gewild.
Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor McDuck Menu » wo maart 05, 2008 6:31 pm

Henrieke schreef:Jaja, wordt al mooi! De achtergrond te licht? Gezien de vlekken op de zon, zal het dan een nachtlandschap zijn?
Schilder je op zo'n canvasframe? (dat kruitvat/etos spul) Welk formaat?

Haha ja dat bedoelde ik dus, dat is de maan, ook een stuk geler (die is op het doek zelf ook al iets te geel denk ik).
De achtergrond is wat donkerder blauw op het canvas zelf, zodat het meer op een nachtlandschap lijkt.

Het canvas komt van de etos of kruidvat dacht ik, formaat is 40x50cm.

Wat had je anders willen hebben aan de kleurplaat dan? Ik vind hem namelijk wel grappig en goed getekend.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor McDuck Menu » do maart 06, 2008 5:23 pm

McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Henrieke » di maart 11, 2008 12:23 am

De eerste aankondigingen voor de 'Gaia kidsclub' staan op de site van Gaiapark, met daarbij het plaatje wat ik voor de achterkant van de abonnementspas heb getekend.
(http://www.gaiapark.de/downloads/parkstadactie.pdf op de tweede pagina)
Het park heeft besloten de figuurtjes vaker te gebruiken, met als belangrijkste figuurtje het stokstaartje. Deze heeft inmiddels een vast ontwerp, wat ik hier binnenkort wel laat zien. De beestjes hebben allemaal een naam en een karakter gekregen, dus binnenkort heb ik weer genoeg te tekenen. Ik ga ze nog wel wat aanpassen, want deze waren oorspronkelijk voor een eenmalig plaatje bedoeld.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » di maart 11, 2008 7:39 pm

Ik had al wat zebra's zonder strepen geplaatst, hier zijn strepen zonder zebra's:

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron