Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo mei 05, 2013 5:26 pm

Ook deze vind ik er al goed uitzien. Ik ben benieuwd naar de inkleuring! :)
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Ui » zo mei 05, 2013 6:13 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Hé, dat is toevallig. De velociraptor is ook mijn favoriete dinosaurus! :D

Ja, wat een schattige, lieve velociraptor. Zo ook die schattige witte haai, van Zwarte Capihoorn op 14 oktober 2012. En die dot van een vuurspuwende draak, van Duck op 21 oktober 2012. Dierenliefhebber Ui zou ze allemaal wel willen knuffeltjes doen. Helaas zijn de velociraptor en de vuurspuwende draak uitgestorven. En met de haai gaat het ook niet best. (snik)
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=14589#p14589
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=14592#p14592

Complimenten voor de tekeningen. Knap, hoe Duck en Hidde een glans in de ogen tekenen. En knap, hoe Zwarte Capihoorn volstaat met een zwarte stip. Hoe je met twee totaal verschillende benaderingen, toch levende ogen kunt tekenen!

We zouden de McDrake Studios moeten oprichten. Ui regelt de financiën, zodat jullie ongestoord verder kunnen tekenen. Haha! (snif)
Ui
Member
 
Berichten: 104
Geregistreerd: za sep 19, 2009 12:13 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Hidde » wo mei 08, 2013 9:02 pm

Dit is een voorbeeld van een Komodovaraan (Varanus komodoensis), dit dier heeft ook een huid dat verstevigd is met schubben. Je kunt bij dit dier wel zien dat er deuken in zijn schedel zitten, maar minder goed als op mijn eerste tekening. Dit dier heeft een bijzonder dikke schubbenlaag, dus het zal waarschijnlijk nog minder goed zichtbaar zijn dan bij dinosaurussen.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Hidde
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: za okt 08, 2011 4:04 pm
Woonplaats: Delft

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » do mei 09, 2013 1:00 am

Ik zie niet wat het verschil is tussen een strakke huid met schubben of een strakke huid met veertjes. Die eend heeft echt geen dik verenpakket op haar kop.
Wanneer we naar de komodovaraan kijken, zie ik een deuk achter het oog, waar hij inderdaad een groot gat in zijn schedel heeft, maar daarna loopt de huid weer van de schedel weg. Ik zie een deuk voor het oog, waar dino's en vogels hun fenestra antorbitalis hebben, maar de komodovaraan heeft daar wel bot. De huid zit daar dus dicht tegen het bot aan (vergelijk onze jukbeenderen). Als laatste zie ik een deuk tussen de neusbuisjes. Ook daar zit de huid dicht op het bot (het neusbotje). De neusgaten zitten in de schedel ver achter de neusgaten in de huid. In de ruimte tussen de gaten in de schedel en in de huid zit er een indeuking in de schedel en de huid staat daar omhoog om ruimte voor de neusbuisjes te geven.
Dinosauriërs hadden gigantische gaten in hun schedels. Het is goed mogelijk dat je die van buiten kon zien zitten, maar op jouw tekening duikt de huid er diep in, terwijl ik denk dat er toch wel iets in die gaten zat.

Je tweede tekening is ook mooi. Wat hangt er tussen zijn poten? Ik ben benieuwd naar de inkleuring!
Oom Paspasu
Member
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di feb 12, 2013 1:14 am

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr mei 10, 2013 2:18 pm

Oom Paspasu schreef:Dinosauriërs hadden gigantische gaten in hun schedels. Het is goed mogelijk dat je die van buiten kon zien zitten, maar op jouw tekening duikt de huid er diep in, terwijl ik denk dat er toch wel iets in die gaten zat.

Ik heb dit al toegegeven. Bedankt voor de tip! Ik heb ook veel gekeken naar hoe andere de velociraptor hebben getekend. Bijvoorbeeld deze: http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2010/ ... 31r706.jpg Bij deze tekening (die ik verschrikkelijk mooi vind) zijn de gaten goed te zien.

Ik heb het inderdaad veel te goed zichtbaar gemaakt, dit was niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling was om het er net zo te laten uitzien als op de tekening hierboven.

Oom Paspasu schreef:Je tweede tekening is ook mooi. Wat hangt er tussen zijn poten?

Ik heb eigenlijk geen idee. Zoals je op het skelet ziet is hier een bot dat uitsteekt. Ik heb geen idee wat hier het nut van was. Als je op Google Afbeeldingen zoekt naar 'Velociraptor' vind je veel tekeningen die ook zo'n uitsteeksel hebben.

Dit skelet heb ik als voorbeeld gebruikt, zodat de verhoudingen precies kloppen:
(http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2013/ ... 5xl8sl.jpg, door Scott Hartman)

Zwarte Capihoorn schreef:Ik ben benieuwd naar de inkleuring! :)

Oom Paspasu schreef:Ik ben benieuwd naar de inkleuring!


Hier is de gekleurde versie. :) Zoals je kunt zien heb ik de gaten minder overdreven. ;)

Afbeelding

Foto: http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... g~original
Avatar gebruiker
Hidde
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: za okt 08, 2011 4:04 pm
Woonplaats: Delft

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo mei 12, 2013 12:35 am

Ook deze vind ik er weer goed uitzien. Ook mooi hoe de veren op de rug zijn gekleurd.
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Hidde » zo mei 12, 2013 12:56 pm

Bedankt! Ik heb alleen één grote fout gemaakt. De sikkelklauwen zijn aan de verkeerde kant van de voeten getekend. Deze horen aan de binnenkant te zitten i.p.v. aan de buitenkant. Ik heb het verbeterd:

Afbeelding

http://i1239.photobucket.com/albums/ff5 ... g~original
Avatar gebruiker
Hidde
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: za okt 08, 2011 4:04 pm
Woonplaats: Delft

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » zo mei 12, 2013 6:17 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Ook mooi hoe de veren op de rug zijn gekleurd.

Jazeker! Dit ziet er echt uit als een verenkleed, terwijl de tekening van het hoofd mij toch meer aan haren doet denken.

De tekening en haar inkleuring zijn erg mooi, maar ik heb wel een aantal anatomische opmerkingen. Natuurlijk weten we niet hoe deze beesten eruit zagen en wat we erover kunnen zeggen is allemaal theorie-gebonden. Een tekening zoals deze is in eerste plaats een artist's impression en moet levendig zijn en tot de verbeelding spreken. Daar ben je goed in geslaagd.

Veel dieren, gevederd of behaard hebben een lichtere buik dan rug. De buitenkant van de poten of de bovenkant van de vleugels (in ieder geval langs het bot) komt meestal toch wel overeen met de rugkleur. Doordat jij hem drie kleuren geeft, wordt het gecompliceerder. Ik weet het niet, maar ik vind dit er toch vreemd uitzien.

Het ding tussen zijn benen is zijn schaambeen (pubis). Ik vraag me af of de afbeelding waarop je je tekening hebt gebaseerd klopt, want de Velociraptor behoort tot de Saurischia, waarvan het kenmerk is dat hun schaambeen naar voren wijst.
Afbeelding
Weet iemand wat de vijftien dingetjes tussen zijn schaam- en borstbeen zijn? http://fc08.deviantart.net/fs70/i/2013/ ... 5xl8sl.jpg

Volgens mij klopt zijn manier van lopen ook niet. Een mens draait bij het optillen van zijn been zijn heupgewricht en zijn kniegewricht. Bij een vogel staan de benen anders ten opzicht van de heup, alsof ze altijd opgetrokken zijn, en draait bij het lopen zijn knie (die tegen zijn lichaam aan zit) en zijn enkel. Wat bij ons de voet is, is bij een vogel de tarsometatarsus en fungeert als onderbeen. De enkel is daarmee tot omgekeerde knie geworden en de knie tot heup, terwijl de tenen de voet vormen. Velociraptors hebben op de plek waar vogels een tarsometatarsus hebben nog meerdere botten, zoals wij in onze voet, wat niet op de reconstructie van Scott Hartman is te zien. Toch denk ik dat de loopbeweging niet anders dan bij vogels is. Mocht de Velociraptor toch zijn heupgewricht draaien, dan krijg je inderdaad de naar mijn mening vreemde pose die de jouwe inneemt.

Deze opmerking is gebaseerd op de evolutionaire volgorde mens (voet) - velociraptor (tussenfase) - vogel (tarsometatarsus).
Oom Paspasu
Member
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di feb 12, 2013 1:14 am

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Oom Paspasu » zo mei 12, 2013 9:31 pm

Oom Paspasu schreef:Het ding tussen zijn benen is zijn schaambeen (pubis). Ik vraag me af of de afbeelding waarop je je tekening hebt gebaseerd klopt, want de Velociraptor behoort tot de Saurischia, waarvan het kenmerk is dat hun schaambeen naar voren wijst.

Het klopt wel: De Velicoraptor behoort tot de Maniraptora, waarvan de meeste, hoewel ze tot de Saurischia behoren, wel hun schaambeen naar achteren hebben staan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maniraptora
http://en.wikipedia.org/wiki/Dromaeosauridae
Wikipedia schreef:The dromaeosaurid hip structure featured a characteristically large pubic boot projecting beneath the base of the tail.
Oom Paspasu
Member
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di feb 12, 2013 1:14 am

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Ui » za mei 25, 2013 7:56 pm

Hidde schreef:
Oom Paspasu schreef:Dinosauriërs hadden gigantische gaten in hun schedels. Het is goed mogelijk dat je die van buiten kon zien zitten, maar op jouw tekening duikt de huid er diep in, terwijl ik denk dat er toch wel iets in die gaten zat.

Ik heb dit al toegegeven. Bedankt voor de tip! Ik heb ook veel gekeken naar hoe andere de velociraptor hebben getekend. Bijvoorbeeld deze: http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2010/302/a/5/velociraptor_mongoliensis_by_cheungchungtat-d31r706.jpg Bij deze tekening (die ik verschrikkelijk mooi vind) zijn de gaten goed te zien.

Ook op die tekening ogen de gaten als schedelgaten.

Hidde schreef:Hier is de gekleurde versie. :) Zoals je kunt zien heb ik de gaten minder overdreven. ;)

De gaten moeten weg. Helemaal weg. Als je het Ui vraagt. (snif)
Ui
Member
 
Berichten: 104
Geregistreerd: za sep 19, 2009 12:13 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Robb_K » ma jun 17, 2013 6:21 am

Hier is een Panda ik heb getekend:
Afbeelding
Wat? Geen Carl Barks op dit forum? Bah!
Avatar gebruiker
Robb_K
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di apr 18, 2006 3:44 pm
Woonplaats: Los Angeles VSA/Muenchen Duitsland

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » ma jul 08, 2013 11:58 am

Wat tekeningen van mij:

Excalibur (uit de Britse tv-serie "Merlin" :D :D ):

Afbeelding

Een zelfbedachte draak:

Afbeelding


Sinds kort maak ik voor een supportersmagazine (oplage van ongeveer 1.000 stuks) van de voetbalclub in mijn stad (speelt in de Jupilear League) de hele kinderpagina, inclusief een stripje! :) Het magazine komt 3x per jaar uit. De eerste uitgave komt eind juli uit. Eergisteren heb ik de pagina afgemaakt, en gisteren heb ik de pagina opgestuurd!
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Hidde » ma jul 08, 2013 3:52 pm

Mooie tekeningen Robb_K en Duck!

@Duck, knap hoe je dat gedaan hebt met dat zwaard op zwart papier. Het ziet er zeer realistisch uit. Ook knap die schubben en de schaduwwerking op het hoofd van de draak!

Duck schreef:Sinds kort maak ik voor een supportersmagazine (oplage van ongeveer 1.000 stuks) van de voetbalclub in mijn stad (speelt in de Jupilear League) de hele kinderpagina, inclusief een stripje! :) Het magazine komt 3x per jaar uit. De eerste uitgave komt eind juli uit. Eergisteren heb ik de pagina afgemaakt, en gisteren heb ik de pagina opgestuurd!

Klinkt leuk! Krijgen wij daar ook wat van te zien? Ik zou graag willen zien hoe dat stripje eruit ziet en dan kan men hier misschien ook nog tips geven. :)
Avatar gebruiker
Hidde
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: za okt 08, 2011 4:04 pm
Woonplaats: Delft

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » ma jul 08, 2013 5:20 pm

Hidde schreef:
Klinkt leuk! Krijgen wij daar ook wat van te zien? Ik zou graag willen zien hoe dat stripje eruit ziet en dan kan men hier misschien ook nog tips geven. :)

Ik zal het stripje wel hier plaatsen als het gepubliceerd is! :)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Robb_K » di jul 16, 2013 8:23 am

Hier is een nieuwe tekening van mij van Asterix:
Afbeelding
Wat? Geen Carl Barks op dit forum? Bah!
Avatar gebruiker
Robb_K
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di apr 18, 2006 3:44 pm
Woonplaats: Los Angeles VSA/Muenchen Duitsland

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron