Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » ma jun 11, 2012 1:37 pm

Een work in progress voor een schoolopdracht:
http://www.swfcabin.com/open/1339409414
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » ma jun 11, 2012 7:47 pm

WOW, dat is echt mooi!! :D
Hoe laat je dat gras, die molen,het water en de lucht bewegen? Just curious! ;)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » ma jun 11, 2012 10:30 pm

Dat heb ik met Adobe Flash CS5.5 gedaan. Erg ingewikkeld om in een paar zinnen uit te leggen.
Hier een verder gevorderd stadium, met de werkkamer die ik hier een tijd terug geplaatst had. Klik op het bruine vakje linksonder om van scene te wisselen.

http://www.swfcabin.com/open/1339441400
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » di jun 12, 2012 8:02 pm

Opdracht van school, voor mijn extra uur tekenen/handvaardigheid dat ik elke week heb. Hier zitten alleen kinderen in waarbij tekenen/ handvaardigheid hun hobby is. En hier maken ,tekenen en schilderen we moeilijkere dingen dan het reguliere uur tekenen /handvaardigheid dat we met de hele klas hebben.
De opdracht was om iets te schilderen dat uit een ei kwam, wat er in het echt niet uit kan komen .
Ik heb noorderlicht ddat uit een ei komt geschilderd, het resultaat vind ik wel goed gelukt! :) Ik krijg er nog een punt voor,dat horen jullie nog wel (als jullie willen tenminste).
Ik kwam trouwens op het idee om dit te schilderen toen ik naar een Disney film keek, welke disney film? (eitje voor jullie ;) )

Afbeelding
Het is trouwens acryl op doek.
(sorry de kwaliteit van de foto is niet heel goed, want ik heb de foto op school met mijn telefoon gemaakt...)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » di jun 12, 2012 8:37 pm

Wauw! Ik denk dat je wel een hoog cijfer krijgt :) Mooie kleuren ook
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » di jun 12, 2012 9:40 pm

Heel erg bedankt! :D
Weet je misschien bij het kijken van welke (disney)film ik het idee kreeg dit te schilderen?
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » wo jun 13, 2012 3:17 am

Dat lijkt me Brother Bear :)
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » wo jun 13, 2012 4:11 am

En weer een update van m'n Flash projectje; http://www.swfcabin.com/open/1339547938

Hij loopt wat soepeler, en het ziet er wat mooier uit :)
Je kunt nu op de ketel klikken om naar de buiten-scene te gaan, en op de toren om weer terug te gaan.
Ook kun je in de buiten-scene nu wisselen tussen dag en nacht door een toets aan te slaan op het keyboard.

Uiteindelijk moet het een interactief spelletje worden. Er komt een tovenaar voor de ketel te staan (greenscreen opname, waar ik een zwart silhouet van maak) die items vanaf de plank kan pakken. Die items gooit hij in de ketel en ze verschijnen op het toneel, en doen dan hun ding. Zo zal er een klok zijn, die tussen dag en nacht wisselt, een ventilator, die de wolken en de molen sneller laat bewegen, en nog een paar dingen, die ik nog moet verzinnen. Allemaal bedoeld om het weer en zo te beïnvloeden. Misschien dat ik nog iets als sneeuw erin verwerk..
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 13, 2012 8:33 am

Echt mooi! (beiden)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » wo jun 13, 2012 4:02 pm

McDuck Menu schreef:Dat lijkt me Brother Bear :)

Goed geraden! ;)
Echt wel vet wat jij maakt! Wat wil je na je opleiding gaan doen?
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » do jun 14, 2012 2:49 am

Het liefst zou ik ergens voor werken waar ze een soort verhaaltjes met plaatjes maken, waarin de tekst in ballonnetjes te lezen is. Als die verhalen dan over eenden zouden kunnen gaan is dat mooi meegenomen. Binnenkort maar eens aankloppen voor een stageplaats in Hoofddorp.. :P

Maar zonder gekheid, zolang het maar een beetje op het voorfront van multimediatechnologie is (en ik genoeg kan tekenen/ontwerpen). Ik vind de ontwikkelingen in dat gebied erg interessant, al vind ik ze niet altijd even prettig. Zoals wanneer je op een verjaardag zit en de helft is met zijn mobieltje bezig. Gezellig is anders. Aan de andere kant typ ik dit nu vanaf mijn mobiel. De theorie achter dat soort zaken is ook erg leuk om te ontdekken en te onderzoeken.

Ik ga op school ook proberen om de strip wat meer onder de aandacht te brengen als communicatiemiddel. Ik denk dat de helderheid van een boodschap en het gemak van communicatie overbrengen via een strip zwaar wordt onderschat, en misschien ga ik daar iets voor opzetten.
Mensen zijn powerpoint presentaties en memo's ook wel eens beu. Die zijn vaak saai, veel te lang, en missen meestal een impact of punch, iets bijzonders dat je bijblijft. Strips bieden dat wel.
Ook in lesmateriaal zou het kunnen helpen. Een grapje in een strip over een historisch feit blijft je waarschijnlijk beter bij dan een stukje tekst over die gebeurtenis. Niet zozeer als vervanging van die tekst, maar meer als geheugensteuntje.
Ik heb bijvoorbeeld een tijdlang 3-en en 4-en gehaald voor geschiedenis op de middelbare school, totdat ik besloot tekeningetjes bij de teksten te maken. Degene die naast mij zat zag die tekeningetjes, en wist zich die tijdens de toets nog te herinneren. Heeft hem geholpen, maar mij dus ook, en ik heb daarna alleen nog maar mooie cijfers behaald voor geschiedenis.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » do jun 14, 2012 3:51 pm

McDuck Menu schreef:Het liefst zou ik ergens voor werken waar ze een soort verhaaltjes met plaatjes maken, waarin de tekst in ballonnetjes te lezen is. Als die verhalen dan over eenden zouden kunnen gaan is dat mooi meegenomen. Binnenkort maar eens aankloppen voor een stageplaats in Hoofddorp.. :P

Mmmm...laat me raden:bij de DONALD DUCK!!! :D

McDuck Menu schreef:Ik heb bijvoorbeeld een tijdlang 3-en en 4-en gehaald voor geschiedenis op de middelbare school, totdat ik besloot tekeningetjes bij de teksten te maken. Degene die naast mij zat zag die tekeningetjes, en wist zich die tijdens de toets nog te herinneren. Heeft hem geholpen, maar mij dus ook, en ik heb daarna alleen nog maar mooie cijfers behaald voor geschiedenis.

Dat tekenen doe ik ook wel eens als ik voor een pw leer van biologie,geschiedenis of aardrijkskunde!! :)
Ik ga altijd de tekst lezen met een A4-tje ernaast en dan teken ik iets dat me te binnen schiet als ik iets lees. Het liefst iets dat grappig is,als ik dat dan getekend heb ,onthoud ik dat erg goed! De poppetjes zijn qua opbouw enzo niet fantastisch goed getekend,maar het gaat bij mij dan even om het idee,en anders zou je er veel te lang over doen om een paar blz. te lezen. :P
Is erg handig!
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr jun 15, 2012 9:57 am

Mooie tekeningen Duck en McDuck Menu!

@Duck, zeer mooi geverft! Vooral de kleuren passen goed bij de tekening en geven de sfeer! Goede keuze! :D

@McDuck Menu, leuk gedaan! Vooral het dag en nacht effect vind ik erg mooi! Ook de molen die achter de boom wiekt! Waarom beweegt het gras niet meer in de laatste scène?
Avatar gebruiker
Hidde
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: za okt 08, 2011 4:04 pm
Woonplaats: Delft

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » vr jun 15, 2012 1:55 pm

Hidde schreef:Waarom beweegt het gras niet meer in de laatste scène?

Oh, geen idee, het zal wel een foutje in de code/het programmeerwerk zijn. Ik ga er meteen achter aan :)
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor McDuck Menu » vr jun 15, 2012 4:42 pm

Gefixed, en naast de dag en nacht scene ook een avond scene.
http://www.swfcabin.com/open/1339766197
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron