Magic: the Gathering

Hobbies, vakanties, toerisme, feestdagen, uitgaan

Berichtdoor Caspar » di jul 10, 2007 4:08 pm

Ik speel al een tijdje een kaartspel genaamd Magic: the Gathering, en ik vroeg me af of iemand van jullie het ook speelde/heeft gespeeld/er weleens van gehoord heeft. Het lijkt een beetje op pokemon alleen dan wat volwassener, voor kinderen/mensen tussen de 15 en 25 ongeveer.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » di jul 10, 2007 4:11 pm

Caspar schreef:Ik speel al een tijdje een kaartspel genaamd Magic: the Gathering, en ik vroeg me af of iemand van jullie het ook speelde/heeft gespeeld/er weleens van gehoord heeft. Het lijkt een beetje op pokemon alleen dan wat volwassener, voor kinderen/mensen tussen de 15 en 25 ongeveer.

'Magic: the Gathering', bestaat dat nog? Dat is toch een duur spel uit midden jaren 90? Pakweg 1994?

Magic: The Gathering (ook wel bekend als Magic of MTG) is een ruilkaartspel (Trading Card Game, of TCG). Hoewel het spel zijn basis vindt in het fantasy genre uit de traditionele role-playing games, hebben ze voor de rest weinig overeenkomsten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Magic:_The_Gathering
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » di jul 10, 2007 4:16 pm

1993 ja. Als je het op professioneel niveau gaat spelen kan dat inderdaad honderden euro's kosten, maar ik speel het gewoon met een paar en dan is mijn zakgeld echt wel genoeg voor een goed deckje. Magic is sinds '93 alleen maar gegroeid waarschijnlijk.

De kaarten die in '93 zijn gemaakt en ietsje later zijn allemaal heel zeldzaam en duur, nu kan je in de winkel een "booster" kopen voor 3,75, dan heb je 15 kaarten die allemaal minstens 25 cent waard zijn, maar als je geluk hebt trek je er een kaart van 5, 10 of zelfs 20 euro uit. En op internet kan je de kaarten die je zoekt bestellen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ei » di jul 10, 2007 4:38 pm

Caspar schreef:De kaarten die in '93 zijn gemaakt en ietsje later zijn allemaal heel zeldzaam en duur, nu kan je in de winkel een "booster" kopen voor 3,75, dan heb je 15 kaarten die allemaal minstens 25 cent waard zijn, maar als je geluk hebt trek je er een kaart van 5, 10 of zelfs 20 euro uit. En op internet kan je de kaarten die je zoekt bestellen.

Aha! Het gaat om geld. Het is een gokspelletje, als Ei het goed begrijpt. Caspar brengt brave burgers ten val. Caspar houdt zich op in duistere café's en steegjes: "Psst! Magic!"

Hoeveel geld heeft Caspar al buitgemaakt? Geld dat van onze kinderen kan zijn?
Ouders, verenigt u!
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor Caspar » di jul 10, 2007 5:56 pm

Geld buitgemaakt? Juist niet!
Ik heb veel geld uitgegeven, en daardoor heb ik goede kaarten. Ja, als ik nu mijn verzameling zou verkopen maakte ik inderdaad winst, maar dat doe ik niet, want dan kan ik niet meer spelen.

Het is ook niet echt gokken. Het spel niet. Kaarten kopen is wel gokken natuurlijk, daaorm kan je ze ook beter via internet kopen, dan weet je wat je hebt,
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor michel » ma okt 15, 2007 2:45 pm

ik speelde dit spel zo`n 10 jaar terug :P kheb denkik zo`n 3000 kaarten uit die tijd
michel
 

Berichtdoor Caspar » ma okt 15, 2007 4:43 pm

Dan kunnen die kaarten van jou best veel geld waard zijn ;)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo


Keer terug naar Vakantie en vrije tijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron