Dierentuinfoto's

Hobbies, vakanties, toerisme, feestdagen, uitgaan

Berichtdoor Henrieke » wo aug 29, 2007 9:20 am

Afgelopen week ben ik naar 6 dierentuinen geweest. Ik probeer altijd zo veel mogelijk zeldzame dieren op de foto te zetten, en als ze er gewoon mooi bijzitten maak ik ook een plaatje. Ik heb geen geweldige camera maar kan er na drie jaar aardig mee overweg...
Deze keer heb ik weer een aantal nieuwe diersoorten gezien; de Siberische tijgerkat, de doek, de fluitreiger, de egeltenrec, het zes- en negenbandig gordeldier, de Andescaracara, de angolagiraffe, en een aantal kikker- en insectensoorten.
http://henriekeg.livejournal.com/16693.html (laden van de pagina kan even duren)
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 29, 2007 3:08 pm

Duizendmaal complimenten voor je foto's. Tienduizendmaal!

Als fotograaf vind ik je zelfs nog beter dan als tekenaar. Hoe jij dieren vast weet te leggen vind ik magisch. Alsof ik er als kijker zelf persoonlijk getuige van ben. Ook valt me op dat je dieren zo weet vast te leggen, dat ze in de foto een emotie lijken te hebben. Alsof je niet alleen hun uiterlijk maar ook hun innerlijk vast weet te leggen. Als je dat al kan met moeilijke, beweeglijke objecten zoals dieren, wie weet wat je nog meer kan.
De manier hoe je werkt met diepte, kleuren, layout... En dat in een fractie van een seconde. Ik kom woorden tekort. Veel van jouw foto's kan ik voelen. Een overweldigende ervaring.

Wat zou je ervan vinden om professioneel fotograaf te worden? Eventueel naast werk als tekenaar?

Heb je eens geprobeerd om een van zulke foto's na te tekenen en te proberen de kleuren, expressie, etc. in de tekening te behouden?

Volgens mij heb jij veel meer talent dan het alleen tekenen van strips. Doe er wat mee.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Stephan » wo aug 29, 2007 4:08 pm

Inderdaad heel gaaf. Weet je overigens wat voor dier dit is?
http://aycu19.webshots.com/image/23658/ ... 421_rs.jpg.
Die ziet er leuk uit. Ook je foto's van andere behaarde viervoeters (wolven, Siberische tijgers) vind ik geweldig.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Caspar » wo aug 29, 2007 4:32 pm

Wauw, prachtig! Geweldig!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Henrieke » wo aug 29, 2007 5:51 pm

Bedankt!!

Daniel73 schreef:Wat zou je ervan vinden om professioneel fotograaf te worden? Eventueel naast werk als tekenaar?

Ik heb hier wel eens over nagedacht ja, vooral een paar jaar geleden, toen ik bijna niet tekende. Ik heb met o.a. Rob Dolaard, hij is dierentuinfotograaf 'op bestelling'. Zo'n methode zou voor mij niet werken. Alle foto's die ik tot nu toe heb gemaakt kunnen niet gebruikt worden omdat de resolutie te laag is, hoewel er wel af en toe een foto van mij staat in het blad van Safari Beekse Bergen.
Zodra ik een degelijke camera kan betalen kan ik wel eens een foto verkopen, aangezien ik vaak zeldzame dieren op de foto zet. Naar dierentuinen ga ik toch wel, dat is immers mijn grote hobbie. Ik heb nog geluk dat ik bijna overal gratis naar binnen kan.

Dat dier op de foto is trouwens een fennek, een kleine vossensoort.

Dit zijn nog een paar foto's van vorige maand. Een groot deel van de foto's is jammer genoeg verloren gegaan, omdat de SD-kaart gecrashd is.

Afbeelding
Binturong (Olmen)

Afbeelding
Caracal (Olmen)

Afbeelding
Lori van de Blauwe Bergen (Epe)

Afbeelding
Moeraskat (Epe)

Afbeelding
Gewone impala (Hilvarenbeek)

Afbeelding
4 uur oude Grant zebra (Hilvarenbeek)

Afbeelding
Reeves' muntjak (Veldhoven)

Afbeelding
Chimpansee (Münster)

Afbeelding
Gouden leeuwaap (Apeldoorn)

Afbeelding
Aziatische olifant (Münster)

Afbeelding
Berberaap (Mierlo)

Afbeelding
Münsterse cavia (Münster)

Afbeelding
Witgezichtmaki (Best)

Afbeelding
Ringstaartmaki (Münster)

Afbeelding
Kauwen (Münster, of jouw achtertuin)

Afbeelding
Boliviaanse doodshoofdaap (Apeldoorn)

Afbeelding
Sekretarisvogel (Münster)

Afbeelding
Borneo Orang Oetan (Münster)

Afbeelding
Rothschild giraffe (Hilvarenbeek)

Afbeelding
Witte neushoorn + Kauwen (Münster)

Afbeelding
Gewone zeehond (Mierlo)

Afbeelding
Vosmangoesten (Apeldoorn)

Ik zal binnenkort meer foto's van afgelopen maand plaatsen, als jullie dat waarderen.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Stephan » do aug 30, 2007 10:54 am

Een Fennek, bedankt. De nieuwe foto's zijn ook leuk, vooral de tweede en de laatste.

Henrieke schreef:Ik zal binnenkort meer foto's van afgelopen maand plaatsen, als jullie dat waarderen.

Uiteraard :).
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Luuk » do aug 30, 2007 6:01 pm

Leuk! Dierentuinfoto's!
Ik ga zondag ook naar de dierentuin met mijn familie. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Henrieke » do aug 30, 2007 9:57 pm

Luuk schreef:Leuk! Dierentuinfoto's!
Ik ga zondag ook naar de dierentuin met mijn familie. :)

Welke?
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Luuk » vr aug 31, 2007 12:25 pm

Burgers Zoo in Arnhem.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Henrieke » wo okt 03, 2007 12:22 pm

Voortaan post ik mijn dierentuinfoto's ook hier:

http://henrieke-fotos.livejournal.com/
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » do okt 18, 2007 11:46 pm

Ik heb weer een nieuwe reeks dierentuinfoto's online gezet, van Safari Beekse Bergen waar ik veel te vaak kom, twee nieuwe tuinen; Gelsenkirchen en Frankfurt, en mijn favoriete dierentuin, de Apenheul.

Ik 'verzamel' als het ware zeldzame dieren, ik wil zoveel mogelijk soorten gezien hebben. Inmiddels heb ik de meeste dierentuinsoorten wel gezien, maar in Duitsland zit nog een hoop leuks. (zeldzaam is leuk? dat noemt zich een dierenvriend) Als je nog iets speciaals wil zien moet je naar Duisburg gaan, daar zit de enige roze rivierdolfijn die nog in leven is. (in gevangenschap) De oeakari die ik in Keulen heb gezien is inmiddels uitgestorven in dierentuinen.

De nieuwe soorten die ik heb gezien:
- Anubisbaviaan (Papio anubis)
- Blauwneusmeerkat (Cercopithecus cephus)
- Pipapad (Pipa pipa)
- Australische zoetwaterkrokodil (Crocodylus johnstoni)
- Dwergijsvogel (Ispidina picta)
- Roodkeel papegaaivink (Erythrura psittacea)
- Schoenbekooievaar (Balaeniceps rex)
- Bonte reiger (Ardea picata)
- Tokoeka (Apteryx australis)
- Kaapse grondeekhoorn (Xerus inauris)
- Vliegende dwergbuidelmuis (Burramys parvus)
- Grijpstaartstekelvarken (latijnse naam?)
- Slanke lori (Loris tardigradus)
- Kowari (Dasyuroides byrnei)
- Kinkajou (Potos flavus)
- Vetstaartdwergmaki (Cheirogaleus medius)
- Votsotsa (Hypogeomys antimena)
- Aye-Aye (Daubentonia madagascariensis)

Waar ik speciaal voor naar Gelsenkirchen ben gegaan, naast het spectaculaire Alaskagebied, is Antonia de lilliputter-ijsbeer. Ze is 17 jaar oud en 70 centimeter hoog! Veel beter dan Knut waarmee je overal wordt doodgegooid.

Tussen de foto's staan ook de oudste levende gorillaman, en de allerjongste gorilla. De kerel uit Frankfurt is al de 50 gepasseerd en staat nog steeds zijn mannetje... het kleintje uit Apenheul hebben jullie misschien op TV of in de krant gezien. Ik zat naast de persfotograaf dus mijn foto lijkt precies op de krantenfoto, al kan ik niet tegen die telescopen op. We waren de eerste bezoekers in het park en kregen beschuit met muisjes, en zijn tot lang na sluitingstijd in het park gebleven. En nog van een privélezing over Madagaskar genoten.

Voor de rest kan ik over ieder dier op de foto wel een zwamverhaal gaan houden maar dan wordt het erg lang, dus als je van een foto wil weten wat het voorstelt, vraag maar raak.

De foto's staan hier:
http://henrieke-fotos.livejournal.com/2674.html
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » vr dec 21, 2007 1:01 am

Ik heb het op het moment erg druk maar op 24 november hebben mijn moeder en ik een dag pauze genomen, en zijn we met de trein naar de andere kant van het land gereisd.
Het is heerlijk om op een koude dag door de dierentuin te lopen; je bent in je eentje en de dieren zijn vaak heel actief. (behalve de koukleumen)

Het is een klein, mooi park, waar je de tijd voor ieder dier kan nemen. Veel dieren die normaal schuw zijn kwamen nu juist een kijkje nemen.
De foto's zijn niet fantastisch maar ik heb geprobeerd de sfeer van die dag een beetje op de plaat te zetten. Ik ben benieuwd naar kritieken!

http://henrieke-fotos.livejournal.com/3158.html
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Daniel73 » vr dec 21, 2007 5:53 pm

Er zitten letterlijk en figuurlijk weer plaatjes tussen. Wauw.

Afbeelding

Volgens mij zou je een goede, professionele fotografe zijn. Wellicht nóg beter dan als tekenares.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Henrieke » vr dec 21, 2007 8:18 pm

Daniel73 schreef:Volgens mij zou je een goede, professionele fotografe zijn. Wellicht nóg beter dan als tekenares.

Dank je!
Hopelijk kan ik als ik nog wat tekeningen voor bedrijven maak, binnen een paar maanden/jaren een 'echte' camera kopen. Misschien kan ik dan ook wat met die foto's doen.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Daniel73 » vr jan 04, 2008 8:29 pm

Henrieke schreef:Hopelijk kan ik als ik nog wat tekeningen voor bedrijven maak, binnen een paar maanden/jaren een 'echte' camera kopen. Misschien kan ik dan ook wat met die foto's doen.

Je hebt toch al een camera? Zouden de dierentuinen de foto's waarderen? Of zouden ze moeilijk kunnen gaan doen? Als ze de foto's op prijs stellen en ook de aandacht die zij er via jou mee kunnen krijgen, misschien willen ze dan meewerken? Kijk dan wel uit dat je geen afspraken aangaat die ten koste van jouw rechten kunnen gaan. Dat je zelf auteursrechtelijke eigenaar blijft van je foto's.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Vakantie en vrije tijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron