En dan nu mijn werk. Het schrijven van Sinterklaas-recensies.
Sinterklaas schreef:Aart, het gaat hier wel om een van 's werelds grootste logistieke ondernemingen in kort tijdsbestek. We doen ons best. Klachten graag schriftelijk richten aan de Hoofdpiet.
Sinterklaas, dat korte tijdsbestek legt u uzelf op. Als dat te hoog gegrepen is, zou u minstens kunnen kiezen voor Eerste Sinterklaasdag en Tweede Sinterklaasdag. Zoals de Kerstman ook minimaal twee dagen heeft. Eerste Kerstdag, Tweede Kerstdag én een voorafgaande Kerstavond.
U kiest zelf voor levering in het najaar, als de weersomstandigheden vaak slecht zijn. Ook dat is vragen om logistieke problemen. De koningin viert haar verjaardag (31 januari) op 30 april. Misschien een idee voor u? Voortaan Sinterklaas in het voorjaar?
Het indienen van schriftelijke klachten doet een verregaande bureaucratie vermoeden. Immers, Zwarte Pieten zien en horen altijd alles. Zij geven informatie door die u in uw Grote Boek schrijft. Waarom zouden klachten van uw cliënten dan overgeslagen worden in uw rapportage? Waarom moeten die klachten gaan via een omslachtig, ander kanaal?
Overigens complimenten dat de roe is afgeschaft. Anders had ik dit niet geschreven.