Rolfje meets Superzwerfman

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Caspar » ma feb 04, 2008 8:30 pm

Luuk en ik hadden al het idee om samen een film te maken, maar nu hebben we ook een klein idee. Het komt er op neer dat Rolfje op de een of andere manier bij het vuilnis terecht komt, en dat Superzwerfman hem dan vindt. Wat er dan gebeurt weten we nog niet, maar dat komt nog wel.

In dit topic gaan we verder werken aan het scenario, maar anderen mogen natuurlijk ook meehelpen met ideeen.

Groetjes, Caspar en Luuk
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » ma feb 04, 2008 8:34 pm

Nu een ietsje beter idee:

Luuk gaat verhuizen naar Amsterdam, hij heeft alles al in dozen ingepakt maar per ongeluk denkt hij dat een van de dozen vuilnis is. Hij gooit de doos dus weg, en die wordt naar de vuilnisbelt in Amsterdam gebracht. Nu zat heel toevallig onze arme Rolfje in deze doos. OP de vuilnisbelt wordt hij gevonden door Superzwerfman. Die gaat hem helpen om terug te komen bij Luuk. Dit gaat natuurlijk helemaal mis, maar uiteindelijk komt het allemaal goed en zie je Rolfje naar huis fietsen... Eind goed al goed.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » ma feb 04, 2008 8:39 pm

Ja, Luuk gooit een doos weg waar Rolfje in ligt te slapen weg. Rolfje word wakker in de container als hij word opgehaald door de vuilniswagen. Luuk gaat Rolfje overal zoeken en schakelt de hulp van Tim in. Rolfje is al beland in Amsterdam waar hij word gevonden door Super Zwerfman.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » ma feb 04, 2008 8:45 pm

Ja, en dan zoeken Luuk en Tim de hele tijd naar Rolfje, maar die lopen ze de hele tijd mis door domme acties van Superzwerfman.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » ma feb 04, 2008 9:14 pm

Ik kan dan ook wat ertussen door van het nieuws monteren, dat ik daar als nieuwlezer zit met een bril en een snor:
"Sinds een dag word de hond Rolfje vermist, dit zijn recente beelden van Rolfje".
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » ma feb 04, 2008 9:17 pm

Ja, leuk idee.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » ma feb 04, 2008 9:28 pm

het gesprek wat Caspar en ik hier over hadden op MSN:
Luukie!! Hoera! zegt:
Heb jij al ideeen voor de film die we miss gaan maken.?
Caspar zegt:
Nee
Caspar zegt:
Nou
Caspar zegt:
Jawel
Caspar zegt:
Dat Super... Rolfje bij het vuilnis vind toch?
Luukie!! Hoera! zegt:
Ja
Luukie!! Hoera! zegt:
Ik had ook een begin bedacht
Luukie!! Hoera! zegt:
Dat rolfje tussen het pak hondenbrokken een wedstrijdsformulier heeft gevonden voor een meet&greet met superzwerfman
Caspar zegt:
Vond ik mijn idee eik. leuker.
Caspar zegt:
Dat post beter
Caspar zegt:
Dan begint het dat Loek rolfje niet meer leuk vind
Caspar zegt:
Luuk*
Caspar zegt:
En dan gooi je hem weg
Caspar zegt:
En dan even later vind ik hem
Luukie!! Hoera! zegt:
dat begin van jou vind ik niet zo leuk, het kan beter komen door een ongelukje van luuk ofzo
Caspar zegt:
Kan ook
Caspar zegt:
Iig, Superzwerfman vind Rolfje
Luukie!! Hoera! zegt:
want luuk gooit echt geen dieren weg
Caspar zegt:
Nou ja
Caspar zegt:
Da;s waar
Luukie!! Hoera! zegt:
Dan zal ik ook ff stukjes filmen van de vuilniswagen die mijn container weghaalt
Caspar zegt:
Ja
Caspar zegt:
Maar wanneer gaan we dan afspreken (of de film maken)
Luukie!! Hoera! zegt:
Dat weet ik niet
Luukie!! Hoera! zegt:
ik heb nu al vakantie
Caspar zegt:
Ik heb nog 3 weken school
Caspar zegt:
Anders een keer in het weekend
Luukie!! Hoera! zegt:
Ja, kan ook maar dan lijkt het ov me drukker
Caspar zegt:
Nah
Caspar zegt:
Valt denk ik wel mee
Caspar zegt:
Waar woon jij?
Luukie!! Hoera! zegt:
oke
Luukie!! Hoera! zegt:
Gendt, tussen Arnhem en Nijmegen
Caspar zegt:
Oei
Caspar zegt:
Da's ver weg
Luukie!! Hoera! zegt:
indd
Caspar zegt:
Waar denk jij dat we het beste kunnen filmen?
Caspar zegt:
Amsterdam of Gendt
Luukie!! Hoera! zegt:
Amsterdam denk ik of niet?
Caspar zegt:
Ja
Caspar zegt:
Denk het ook
Luukie!! Hoera! zegt:
Rolfje moet immers bij superzwerfman belanden
Caspar zegt:
Uhu
Caspar zegt:
En Amsterdam is meer Super's leefomgeving
Luukie!! Hoera! zegt:
ja
Luukie!! Hoera! zegt:
maar eerst moeten we locaties, scenario en hoelang het gaat duren bepalen
Caspar zegt:
Uhu
Caspar zegt:
Tuurlijk
Caspar zegt:
Sophie en ik doen meestal iets van 5 uur over een film van halfuur tot 4 kwartier
Caspar zegt:
maar da's dan zonder editten enzo

En nou ben ik moe van de BBcodes zetten. :)
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Rockerduck » ma feb 04, 2008 10:16 pm

Doen jullie 5 uur over een filmpje van een halfuur tot 4 kwartier (beter bekend als een uur)? Ik deed met het videoproject voor mijn opleiding twee dagen van 9 tot 5 over een filmpje van 10 minuten. ;)
(Maar dan hadden we ook alles bij elkaar 2,5 uur gedraaid.)
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Caspar » di feb 05, 2008 8:11 am

3 kwartier bedoelde ik.

Ja, maar wij maken ook niet echt decors en ook niet echt een heel uitgebreid script, kostuums hebben we ook niet echt, dus dat schiet best wel op.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » di feb 05, 2008 5:04 pm

Caspar schreef:Ja, en dan zoeken Luuk en Tim de hele tijd naar Rolfje, maar die lopen ze de hele tijd mis door domme acties van Superzwerfman.

Daar kunnen we dan een snel liedje onder monteren zoals: "Danse du sabre".
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » di feb 05, 2008 7:20 pm

Sabre Danse bedoel je? Die is wel leuk ja.

Ik had in gedachten dat je als proloog ziet dat Rolfje weggegooid wordt en de vuilnisophaalwagen net wegrijdt, en dan komt het nieuws met dat bericht dat Rolfje vermist is, en dan begint de echte film met dat Superzwerfman Rolfje vindt.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » di feb 05, 2008 7:48 pm

Caspar schreef:Sabre Danse bedoel je?

Nee, ik bedoel het muziekstuk "Danse du sabre" in het Nederlands bekend als "Sabeldans".

Maar wat je zegt, over dat die scene met Rolfje die word weggegooid als proloog, vind ik wel een goed idee.

Maar moet voor dat nieuws-item dan niet komen dat ik(Luuk) Rolfje ga zoeken in mijn huis en Tim opbel en ondertussen is Rolfje al in Amsterdam. Dan komt in het nieuws dat Rolfje gespot is in Amsterdam met een psychisch gestoorde, dakloze man. Ondertussen zie je dan ook scenes van Rolfje die bij het vuilnis ligt, en Superzwerfman die hem vindt.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » di feb 05, 2008 8:15 pm

Ja, dat is Sabre Danse.

Anders zeggen we in het nieuwsitem dat Luuk en Tim Rolfje gaan zoeken. Het lijkt me niet echt nodig of grappig als daarna nog een keer Rolfje in het nieuws komt dat hij is gespot met Super. Dus beter eerst de proloog, dan het nieuws en dan begint gewoon de film, waarin Super Rolfje vindt en Tim en Luuk op zoek gaan naar Rolfje maar hem de hele tijd mislopen door domme acties van Super.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Luuk » di feb 05, 2008 8:19 pm

Het lijkt me ook wel leuk om "Bassie en Adriaan"-achtige achtervolging scénes in de film te doen. :P
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Doorgeefluik » do feb 14, 2008 7:30 pm

Uit een discussie van vandaag onder 'Member van het jaar 2008!!!!':
Ei schreef:Snik. Niemand denkt nog aan Ei. De jeugd van tegenwoordig denkt alleen nog maar aan school. Ei had alle hoop gevestigd op Caspar, Luuk en Tim. Maar vermoedelijk zitten ze allen op school of aan hun huiswerk. En dat is toch niet gezond? Straks worden ook zij ernstige meneren die enkel nog dromen van hypotheken, stropdassen en kunststof kozijnen.
Ei heeft alles gedaan om ze te redden van een wisse volwassenheid. Maar zeker sinds begin 2008, na de verkiezingen van 2007, zijn ze niet gek te krijgen. Was is dat toch? Waarom blijven ze niet jong, onbezonnen en ondeugend? Nu heeft eeuwig jeugdige Ei niemand meer om mee klieren. Snik.

Peter Pan waar ben je??? Peter Pan!

Twee stemmen op de eerste de beste die wel zweert om altijd 12 te blijven.
Iemand?

Rolfje schreef:Ja, ik wil dat! Ik wil voor altijd jong blijven! :D
Stem op mij! En dan maak ik een speciale McDrake Show!

Ei schreef:
Rolfje schreef:Ja, ik wil dat! Ik wil voor altijd jong blijven! :D
Stem op mij! En dan maak ik een speciale McDrake Show!

Laat die Caspar, Luuk en Tim het grijs maar krijgen.
Ei stemt voortaan op Rolfje en Superzwerfman! Zij begrijpen Ei.

Rolfje, ga toch weg bij die Luuk. Wedden dat Luuk je binnenkort bij het vuilnis gooit omdat hij zich te groot voor je voelt? En denk dan niet dat die Tim of die Sjoerd je zullen redden, want ook zij voelen zich dan te groot. Zo gaat het altijd met knuffeldieren. Die gaan bij het vuilnis.

Een stem op Rolfje en een stem op Superzwerfman.

Rolfje schreef:Hier ben ik weer!
Nee, Ei, dat zie je verkeerd, Luuk zal mij nooit weg doen! Luuk en Rolfje zijn onafscheidelijk!
Maar als ik bij deze verkiezing 10 stemmen heb behaald, zal ik een Rolfje Live Show gaan maken over McDrake!
Zo nou stop ik met dit briefje hoor, want met mijn pootjes typen is moeilijk!

Ei schreef:
Rolfje schreef:Nee, Ei, dat zie je verkeerd, Luuk zal mij nooit weg doen! Luuk en Rolfje zijn onafscheidelijk!

Arme Rolfje. Hij weet als trouwe hond niet hoe wreed mensen zijn. Luuk is en blijft een mens. Je kunt beter gaan zwerven. Zoek Superzwerfman! Hij kan wel gezelschap gebruiken.
Je hoeft geen afscheid te nemen van Luuk. Hij zal je waarschijnlijk de eerste tijd niet eens missen.

Vriendschap is een illusie. Zoek Superzwerfman.

Steven Speelberg schreef:
Ei schreef:Rolfje, ga toch weg bij die Luuk. Wedden dat Luuk je binnenkort bij het vuilnis gooit omdat hij zich te groot voor je voelt? En denk dan niet dat die Tim of die Sjoerd je zullen redden, want ook zij voelen zich dan te groot. Zo gaat het altijd met knuffeldieren. Die gaan bij het vuilnis.

Snif. Snotter. Dit lijkt wel idee voor een film. (hint hint) Luuk die thuiskomt van school en ontdekt dat Rolfje is vertrokken. Rolfje, die na veel omzwervingen wordt gevonden door Superzwerfman.

Dit wordt een absolute kaskraker: 'FluitketelTV presents... "Rolfje vermist", featuring Superzwerfman'

Caspar schreef:Dan zou Rolfje out of character zijn. Rolfje en Luuk zijn onafscheidelijk. Rolfje zou nooit vrijwillig weg gaan van Luuk. Nee, dan is het idee van mij en Luuk beter.

1 stem op Luuk en 1 op Caspar!

Steven Speelberg schreef:
Caspar schreef:Dan zou Rolfje out of character zijn. Rolfje en Luuk zijn onafscheidelijk. Rolfje zou nooit vrijwillig weg gaan van Luuk. Nee, dan is het idee van mij en Luuk beter.

En dat idee is?

Dat zoetsappige gezever over onafscheidelijke Rolfje en Luuk, gaat dat een spannende film opleveren? Of gaat het jullie om een zwijmelfilm?
Wat ik, de grote Steven Speelberg, mis is actie en verrassing. Rolfje kan door een misverstand denken dat hij ongewenst is. Dan ben je gewoon in-character.
En er zijn ook verhalen waarin Dagobert Duck ineens gul is. Dat vinden jullie zeker ook niets?

Zucht... Ik ben omgeven door amateurs.

bron: http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=10273#p10273
Doorgeefluik
 

Volgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron