Show je creativiteit: Muziek en ander geluid

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 30, 2008 4:11 am

Bij deze wat nieuwe opnames mijnerzijds.

- - - -

Opnames o.b.v. ideeën Stephan:

- - - -

Vuurwerk proef
omeda-pmcjvc0038_080324-03mono.mp3
http://www.mediafire.com/?gdaxy2ojz3k
24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.
Tekst van 'Maak me wakker'. Over akkoorden van 'Sweet girl / Unimpressed'.

Wat mij betreft past de tekst verrassend goed. De zanglijn is o.b.v. van wat ik me van Stephan's melodie herinnerde. Deze kon ik vrij vloeiend volgen, zonder me te hoeven forceren. Mij klinkt het alsof de optelsom groter dan de delen is. Dat de delen elkaar treffend versterken.
Ik ben benieuwd wat o.a. Stephan van deze verhuizing vindt. Is het top of flop?

Gebruikte akkoorden-notitie:
D – Em – D – Em

Refrein:

Em – C – G – D
D – Em – C - G

She talks to me
omeda-pmcjvc0038_080324-04rightplus.mp3
http://www.mediafire.com/?kpm32vwy50w
24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.
Uit geheugen wat flarden tekst van 'Sweet girl / Unimpressed', aangevuld met spontaan gewauwel mijnerzijds. Over akkoorden van 'We dronken thee'.

Wat mij betreft interessant als spontaan probeersel. Het zanglijn-probeersel is wat ik me vagelijk van Stephan herinnerde, aangevuld met wat me ter plekke aan klanken en woorden te binnen schoot.
Ik vind de combinatie tenminste interessant genoeg om er verder mee aan de slag te gaan.

Gebruikte akkoorden-notitie:
De akkoorden zijn voor het over grootste deel: G – D – Em – C
Behalve tijdens de bridge: D – Em – D - Em

Ik heb dit tijdens het spelen aangevuld met ergens wat Am-akkoorden tussendoor. Volgens mij ergens bij gedeelte D en Em.



- - - -

Opnames o.b.v. akkoordenschema's van vriend die keyboard speelt:

- - - -

Vervloekt proef (24-03-2008)
omeda-pmcjvc0038_080324-01mono.mp3
http://www.mediafire.com/?nm51jq3ny99
24-03-2008. Oefenruimte. Met instrumentale versie over bassige speakers van een componenten-set.

Zie voor de instrumentale versie mijn bericht van 2007-11-11 21:06:37.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=6252#p6252

Akkoorden: Em, afgewisseld met een progressie van GM naar Am (die teruggaat naar Em).

De notitie die ik heb is:
4x Em (intro)
8x Em (loopje: g, f#, e)
1x Gm
1x Am

Het loopje over Em doe ik uiterst losjes na met "ta-ta tam".

Er bestaat/bestond op de computer van die vriend een korte, instrumentale synthesizer-aanzet, van 9 juli 2004. Daar heb ik helaas geen opname van. Hopelijk is deze versie nog op te duiken.

Zie voor de tekst mijn bericht van 2007-06-01 18:54:14, onder 'Show je creativiteit! 2.0'. Daarvan heb ik vooralsnog alleen het refrein gebruikt.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5338#p5338
Datums daar heb ik verkeerd overgetypt. Het moeten 9 en 11 juli 2004 zijn. (Bij 9 juli staan, hoe dom, maand en dag andersom.) Het idee onstond volgens mij op 8 juli 2004. (Hoe waarlijk interesant is dit alles...)

BTW. Zulke typefouten doet me afvragen hoe zinvol het is om met datums te strooien, als ze toch fout kunnen zijn.
Bij elke letter en cijfer kan in plaats van informatie een nieuw onuitroeibaar misverstand ontstaan. Een nieuwe voortzetting van de babylonische spraakverwarring. Misschien zou ik daar wat mee kunnen doen, als een idee voor een tekst. Iets met woorden versus klanken, of zoiets. Waarin klanken staan voor een universele taal.

- - - -

Daniel73 schreef:Zeeruis jam #26
omeda-fosmix0177_080319_edit080320-2.mp3
http://www.mediafire.com/?010zxz1xdfm
2008. Fostex.
Zoveelste poging om de tekst over de muziek in te delen.
De coupletten zijn nogal opzeggerig. Het gaat me hier in eerste instantie om de indeling. In plaats van 16 maten tekst achter elkaar en dan 16 maten vrijwel instrumentaal, heb ik nu gekozen voor 8 maten tekst (couplet) en dan 8 maten vrijwel instrumentaal. Wat ik een keer herhaal. Zodoende worden het eerste en tweede couplet, die beide rap-/ratel-achtig gebracht zijn, elk gevolgd door 8 maten (relatieve) kalmte.

Zeeruis proef (24-03-2008)
omeda-pmcjvc0037_080324-05mono.mp3
http://www.mediafire.com/?jnjvkzwaxcc
24-03-2008. Oefenruimte. Met instrumentale versie over bassige speakers van een componenten-set.
Deze opname volgt de indeling van 'Zeeruis jam #26'. Grootste verschil is dat de "Verzonken in een Zee van Ruis"-gedeeltes wat sneller gezongen worden. (1:27 en 2:26)

Een mogelijkheid is dat bij de herhaling van "Dolend door de tegenwind" (1:57) een driestemmige canon komt. Waarvan ik er de eerste en laatste stem zing. Uitgezonderd de regel "Ik voel me oud en onbemind", die wel enkelstemmig blijft.

Hoewel ik de zang lomp breng, ben ik op zich tevreden over deze opname. 'Zeeruis' is voor mij een lastig idee om te voltooien. Het heeft, tot vervelens toe, vele veranderingen gekend. Met deze, huidige versie van 'Zeeruis' denk ik (hoop ik) dat ik eindelijk de beste ideeën heb gecombineerd tot een vruchtbare basis. Eventueel zouden in de huidige indeling de opgefokte, "gerapte" coupletten wat vertraagd worden van 8 maten naar een kleine 12 maten. (Bij de 13e begint "Zonder koers", over F-akkoord.)
Overige ideeën, zoals geschrapte zanglijnen, kunnen elders gebruikt worden, in andere titels.

Zie voor de instrumentale versie mijn bericht van 2007-09-28 03:40:38, onder 'Show je creativiteit! 2.0'.
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?p=5995#p5995
(omeda-zeeruispnd_instr_010309.mp3)

Ik denk (hoop) dat ik wat betreft zanglijn nu redelijk klaar ben.
Verdere invulling zal denk ik uit muziek moeten gaan komen. Bijvoorbeeld door ten eerste een betere mix van de instrumentale versie. Waarin de synthesizers wel goed te horen zullen zijn.

- - - -

Daniel73 schreef:Ouwe kletskoek #3
omeda-fosmix0179_080319_edit_norm80.mp3
http://www.mediafire.com/?wyveyzx9xcy
Fostex. Meerstemmig, met gesproken tekst als preek. Opname van oefenruimte als basis.
Een ruwe uitwerking van het idee dat ik in gedachten had.

Ouwe kletskoek (24-03-2008)
omeda-pmcjvc0037_080324-01mono.mp3
http://www.mediafire.com/?dv12z9zxmgf
24-03-2008. Oefenruimte. Met instrumentale versie over bassige speakers van een componenten-set.

Tekst is wat uitgebreider. Er is in ruwe opzet een extra couplet, en de preek is verlengd.
In de preek citeer ik vrijwel letterlijk het Evangelie van Thomas. Het gaat om Thomas 84 (hier een regel ingekort), Thomas 80, Thomas 81, en Thomas 59 (halve regel ingekort).

Zang is lomp en uitgelaten. Dat uitgelaten past overigens bij de tekst. :)
Tijdens het gesproken gedeelte maak ik een spreekfout. Bij Thomas 59 had ik moeten zeggen:
"Zie op naar de levende zolang jullie leven,
opdat jullie niet sterven,
en dan zoeken
en niet in staat zult zijn om te zien."
(In de opname maak ik een fout in de "zoeken"-regel. Ik verwarde die met "en niet" van de volgende regel.)

Zie voor de instrumentale versie mijn vorige bericht.

- - - -

Daniel73 schreef:Vergeten liedje
omeda-pmcjvc0026_080225-01.mp3
http://www.mediafire.com/?ibkntz4ioxg
25-02-2008. Thuis. Over de synth-remake.
Over de tekst tot dusver, over verslagenheid en een verloren strijd, ben ik redelijk tevreden.
De akkoorden bestaan, zoals eerder gemeld, uit alleen Cm en Bb. Een maat per akkoord, om en om. Ik doe in deze oefening mijn best om te suggereren alsof het meer akkoorden zijn.

Vergeten liedje (27-03-2008)
omeda-pmcjvc0041_080327-01mono.mp3
http://www.mediafire.com/?yud3v1mb1zg
27-03-2008. Thuis. Met een instrumentale versie bassig door speaker die tesamen met recorder in klein open houten kastje geplaatst is, van buitenaf toegezongen. Ik vind dit een interessant geluid opleveren.
In deze opname heb ik geprobeerd om de zang nadrukkelijk klaaglijk te brengen. Op een zeurderige, wanhopige, klaaglijke manier zoals in fado-achtige muziek. Daarmee bedoel ik, grofweg gesteld, muziek van landen in omgeving van de Middellandse Zee. Landen als Portugal, Spanje, Griekenland, Turkije, Marokko en Israël. Met laatstgenoemde bedoel ik gezang bij de klaagmuur in Jeruzalem, te Israël. Ik wil uitproberen hoe 'Vergeten liedje' klinkt als een klaaglied. Met overigens ook een vleugje Jordaan te Amsterdam. Smartlappen met een snik.

Probleem met dit soort klaagzang is dat het bij een amateur al gauw als belachelijk en/of irritant over kan komen.
Ik stel mezelf als uitdaging om in 'Vergeten liedje' te gaan oefenen aan een zang die daadwerkelijk een brok in de keel oproept, een heuse snik. En tot die tijd blijft het bij benaderend gekweel. :) En wellicht een "gewone" zangversie voor degenen die dat wensen.

Tekst is inhoudelijk uitgebreid. Wat mij betreft is de tekst nu inhoudelijk gezien voltooid. Ik irriteer me alleen aan een paar metrum-botsingen, te weten "
Ik heb een gedeelte toegevoegd over een ezel die niet verder komt. Dat beeld komt uit het Evangelie volgens Filippus 43.
Wat mij betreft is de tekst nu inhoudelijk redelijk klaar. Die ezel was wat ik miste om de rest, van mijzelf, te doen kloppen.
Het beeld van gestorven mensen is geïnspireerd op een interpretatie van oude geschriften zoals Thomas en Filippus. De dood staat dan voor een toestand waarin de geest bv. door hebzucht is afgestompt van het ware, goede leven. In die zin kan men dus uit die doodse toestand opstaan. Maar dat laatste laat ik erbuiten. Bij mij is sprake van hopeloze, troosteloze verslagenheid. Een onversneden angstige visie dat het nooit goed komt. Dat alles een verloren strijd is. Wat je ook doet.

Ik ben wat betreft deze opname met name tevreden over de indeling van de zang over de muziek. Bijvoorbeeld de manier hoe de tekst zich combineerd met het synthesizer-loopje. Precies bij het "zwoegend en zwoegend" van de ezel zet het loopje in. Achteraf gezien vind ik dat loopje een uitbeelding van die zwoegende ezel. De knarsende gitaren zouden misschien het raderwerk en de molensteen kunnen uitbeelden. En doordat de akkoorden steeds een om-en-om herhaling zijn, blijft alles (waaronder dus de ezel) op steeds maar dezelfde plaats.

Instrumentale versies:

Silence "synth-remake" (instr. 23-11-2007)
omeda-071123_silence.mp3
http://www.mediafire.com/?llm11wmq05m
Remake van 'Silence surrounds me'. (zie vorige bericht.)
Om vage redenen maakte CuBase een totaal andere mix dan was bedoeld. Het basloopje is daardoor snoeihard. Wat vaag op de achtergrond blijft is een partij die accenten op de even achsten legt.

Silence #7 (instr.)
omeda-fosmix0182_080327.mp3
http://www.mediafire.com/?dpmajtwocum
Fostex. Submix voor latere instrumentale invulling.
De Silence "synth-remake" als basis.
Dubbele, distorted power chords. Een daarvan met hevige wah-wah.
Enkele distorted wah wah gitaar die de volle akkoorden (Cm en Bb) neerzet.

Probleem kan zijn dat volle akkoorden bij hevige distortion vals kunnen klinken. Ik meen volgens Wikipedia.
Geen idee of dat hier het geval is. Ik heb om die reden gekozen voor met name powerchords, en in deze mix staan de volle akkoorden op de achtergrond.

Mijn plan is om op basis van deze mix te gaan oefenen met losse noten. Nu speelt alleen de synthesizer losse noten.
Plan is o.m. om het (nu onhoorbare) ritme op de even achtsten, nieuw toe te voegen.

- - - -

Uit het licht (afgekapt)
omeda-pmcjvc0036_080324-01mono.mp3
http://www.mediafire.com/?brbzswyinf1
16-03-2008. Thuis. Met een instrumentale versie over speakers.
Vluchtige, door tape-gebrek afgekapte poging om tekst 'Zo vaak zaterdag' van Frank Jonker over (weer) een ander schema te zingen.

Akkoorden, met CAPO III:
| Am | F | Dm | Em |
| Am | Em | G | Dm/Em |
| C | G | F | C |
| C | G | F | Em |

Geen idee wat bedoeld wordt met "Dm/Em". Ik heb het uitgelegd als een rondje eindigend op Dm, en daarna een rondje eindigend op Em.

- - - -


Ben benieuwd welke rampzalige typefouten ik ditmaal heb gemaakt. Ik heb ooit van een striphandelaar begrepen dat in een catalogus gemiddeld 100 fouten staan...
En zo tob ik instrumentaal en tekstueel voort. Fout op fout. Nooit kom ik verder. Alles versláágenheid... :)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 30, 2008 4:39 am

En ja hoor, eerste fout reeds gevonden.
Daniel73 schreef:[Vergeten liedje (27-03-2008)] Tekst is inhoudelijk uitgebreid. Wat mij betreft is de tekst nu inhoudelijk gezien voltooid. Ik irriteer me alleen aan een paar metrum-botsingen, te weten "

Te weten de regels "ik de meeste onzin ken" en "toen hij werd losgemaakt".
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 30, 2008 10:06 pm

Nog een opname. Het gaat om een nieuwe versie van een titel die ik eerder gepost heb.

Tantalus jam #1
omeda-fosmix0068_060311_mix.mp3
http://www.mediafire.com/download.php?cnwdlzwjtyy

Oneindig liedje (Tantalus jam #2)
omeda-fosmix0081_060317_mix.mp3
http://www.mediafire.com/download.php?3judtxzyjry

Oneindig liedje (17-12-2007)
omeda-pmcjvc0012_071217-04mono_norm.mp3
http://www.mediafire.com/?dtt7h1symww
17-12-2007. Oefenruimte.
Deze versie van 'Oneindige liedje' vind ik een verbetering van de eerdere Nederlandstalige versie. In die eerdere kladversie vind ik bijvoorbeeld de woorden "wel" en "wil" ontzettend storen bij elkaar.

Eigenlijk is alleen de tekst veranderd. Een minpunt vind ik dat in het refrein de regel "je bent zo rijp voor een kliniek" nu ontbreekt. Die regel is vervangen door "je zoekt je heil in retoriek", terwijl het mogelijk is om bij een refrein-herhaling de ene regel als variatie van de andere te gebruiken.
Het beeld van doen wat je haat en niet doen wat je liefhebt komt uit Evangelie volgens Filippus 96. Het beeld dat je ziek wordt als je houdt van wat je misleidt komt uit Evangelie volgens Maria.

Het akkoordenschema, uit pakweg 1995, komt van een vriend die ik in het openbaar maar "hardrockvriend" noem.
De zanglijn is wat ik me van hem herinner.
'Tantalus jam #1' (de Engelstalige versie) is een reconstructie van het originele idee. De onvoltooide tekst ervan was grotendeels van mij, aangevuld met wat suggesties van hem (zoals "every dull and fearless day"). Het originele idee is nooit opgenomen. (Alles wat ik heb zijn tekst en akkoordennotities.)

Ik heb het akkoordenschema als volgt gereconstrueerd.
couplet:
| 1/2C 1/2G | 1/2F 1/2C | 1/2C 1/2G | Am |
| 1/2C 1/2G | 1/2F 1/2C | 1/2C 1/2G | Am |
refrein:
| F | 1/2Am 1/2G | F | 1/2Am 1/2G |
| F | 1/2Am 1/2G | Am | 1/4Am 1/4G 1/2C |
intermezzo:
| 1/2C 1/2D | 1/2D 1/2Em | 1/2Em 1/2C | C |
| C | C |

De laatste C van het intermezzo is door mij ingevuld. (Notitie hield op bij Em.)

Voor mij een leerzaam akkoordenschema. Wat mij aanspreekt zijn de verschillende tijdsduren van de akkoorden, en de manier hoe ze over de maatgrenzen heenlopen.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » wo apr 02, 2008 1:29 am

Nóg een bericht met geluidsbestanden. Om het af te leren. :)
Bij deze nog wat opnames o.b.v. creaties van Stephan.

Maak me wakker (instr.)
omeda-pmcjvc0001_071023-02mono.mp3
http://www.mediafire.com/
22-10-2007. Oefenruimte. Jam met Stephan op lead-gitaar.

Sneeuw (LN) & Maak me wakker (fade out)
omeda-pmcjvc0037_080324-04mono_part1_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?cy4zxyumdwm
24-03-2008. Oefenruimte. Met instrumentale versie over bassige speakers van een componenten-set.
(6:13) Ruw experiment. Begin (in herhaling) en einde van Nijgh's tekst 'Sneeuw' over akkoorden van Stephan's 'Maak me wakker'.

Bij het inzetten van de tekst van 'Maak me wakker' (5:51) laat ik met een fade out de opname eindigen. Met deze tekst ging ik qua timing zo gruwelijk de mist in dat het alleen maar afbreuk doet. Mocht er iemand zijn die me ongenadig op m'n smoel wil horen gaan, dan zal ik dat gedeelte als een losse "part2" posten. Altijd leuk voor op de bootlegs. :)

Ook mijn invulling 'Sneeuw' bevat een aantal gruwelijke uitglijders. Tijdens het opnemen van dit experiment had ik moeite om het ritme van de muziek te blijven horen door Stephan's gitaar heen, en tegelijkertijd zelf een zangmelodie te blijven vasthouden door zijn lead heen. Niettemin vind ik deze vluchtige schets interessant genoeg om op dit idee voort te borduren. Zou de hele tekst van 'Sneeuw' erop passen, bijvoorbeeld?
Wat mij aanspreekt is de eindeloze stroom van steeds dezelfde twee maten, met daarover een poetische, beeldende tekst die zelf ook eindeloos lijkt door te gaan. Evenals 'Huis met de beelden' gaat het hier om een tekst waarvoor geen muziek is uitgebracht.

Ik heb het akkoordenschema van de opname als volgt begrepen:
| 1/2Em 1/2C | 1/2Am 1/2C | (etc.)

Het meeste van wat mij wel lukte met dit 'Sneeuw'-experiment is volgens mij duidelijk te danken aan het vakmanschap van Nijgh. De tekst bevat zoveel houvast dat bij uitglijders als het ware een redding wordt geboden. Wéér een mooie zin. Wéér een nieuwe kans.

Ik zie 'Sneeuw' als een soort van column op muziek. Vergelijkbaar met 'The Gift' van The Velvet Underground, dat ook een eindeloos lijkende stroom van steeds dezelfde maten bevat. Als je deze opname hoort is meteen duidelijk waar ik m'n inspiratie vandaan heb. Alsmaar dezelfde maat. (Onder 'Sneeuw' twee.) Met daarover een lead-gitaar en een verhaal.

The Velvet Underground - The Gift (stereo)
http://www.youtube.com/watch?v=mI-YiaWDgB4
(8:21) Oerpunk. Van LP 'White Light White Heat' (1968)

Wat je zegt
Wat je zegt.mp3
http://www.mediafire.com/?dfg111mllun
Opname van Stephan.

Niets vertellen
omeda-pmcjvc0024_080223-02.mp3
http://www.mediafire.com/?baqgtjkjzjk
23-02-2008. Thuis. Eerste poging. Op de bank met ongeplugde electrische gitaar.

Niets vertellen (karaoke)
omeda-pmcjvc0025_080223-01.mp3
http://www.mediafire.com/?mggj4m12sj0
23-02-2008. Thuis. Tweede poging. Bij opname 'Wat je zegt' over bureau-speakers.

Niets vertellen (03-03-2008)
[url]omeda-pmcjvc0031_080303-11.mp3[/url]
03-03-2008. Oefenruimte.
Dit vind ik qua invulling mijn beste poging van de nu drie van mij. De zang valt me tegen, in vergelijking.



Tot dusver heb ik voor Stephan in totaal de volgende aanzetten liggen die ik op zijn muziek heb gebaseerd:
1. Niets vertellen (03-03-2008)
[url]omeda-pmcjvc0031_080303-11.mp3[/url]
(2:05) 03-03-2008. Oefenruimte.

2. Sneeuw (LN) & Maak me wakker (fade out)
omeda-pmcjvc0037_080324-04mono_part1_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?cy4zxyumdwm
(6:13) 24-03-2008. Oefenruimte. Bij instrumentale versie van 22-10-2007.

3. Vuurwerk proef
omeda-pmcjvc0038_080324-03mono.mp3
http://www.mediafire.com/?gdaxy2ojz3k
(1:53) 24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.

4. She talks to me
omeda-pmcjvc0038_080324-04rightplus.mp3
http://www.mediafire.com/?kpm32vwy50w
(2:36) 24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.

Vier titels, waarvan één titel een soort van cover is van een officiële tekst van een professionial. Is dit wenselijk?

In afwachting van wat Stephan vindt laat ik het voorlopig even bij deze vier aanzetten, die ik ga oefenen en verder uitwerken. Als ze worden afgekeurd vind ik ze interessant genoeg als een oefening op zich. Dus dat maakt niet uit.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Stephan » ma apr 07, 2008 10:09 pm

Ik vind je opname van Maak me wakker heel goed.
De opname heeft een nieuw eigen karakter, het akkoordenschema van ‘Unimpressed’ sluit er perfect bij aan.
Met name het stukje ‘Maak me wakker om…’ vind ik tof.
Ook de uitvoering, gitaar en zang vind ik erg goed (met in de zang wel schoonheidsfoutjes, bij ‘t’is te moooi’).
Ik vind deze beter dan ’t origineel.

Aan ‘She talks to me’ moest ik even wennen, maar ik vind de melodie aanstekelijk (de zang gaat hier en daar in de mist, maar dat past ook weer bij de sfeer van het liedje). Anderzijds moet ik wel zeggen dat het onderwerp bijna heilig voor me is :). Het is ietwat raar om iemand anders over mijn diepste liefdesleed te horen zingen. Hoewel jij er natuurlijk jouw versie van maakt.
Ik ben nu op elk moment waarop ik tijd, zin en inspiratie heb bezig om dit liefdesleed te verwerken. Ik weet nog niet helemaal hoe. Ik schommel tussen eerlijkheid/romantiseren, eenvoudig/uitvoerig.

Ik vind de zang op ‘Sneeuw’ in principe een verrijking, hoewel hij hier en daar in de mist gaat.

Daniel73 schreef:Niets vertellen (03-03-2008)
omeda-pmcjvc0031_080303-11.mp3
03-03-2008. Oefenruimte.
Dit vind ik qua invulling mijn beste poging van de nu drie van mij. De zang valt me tegen, in vergelijking.

Deze link doet het niet.

Ik vind de opname ‘Oude kletskoek’ erg leuk klinken. Een krachtige interessante zang. En goede gitaarbegeleiding.
Ook ‘Sloddervos’ vind ik goed. Onderhoudend en prettig om naar te luisteren. Die trombone (?) is een leuke invulling.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Daniel73 » di apr 08, 2008 1:27 am

Wat je zegt
Wat je zegt.mp3
http://www.mediafire.com/?dfg111mllun
Opname van Stephan.

Niets vertellen
omeda-pmcjvc0024_080223-02.mp3
http://www.mediafire.com/?baqgtjkjzjk
23-02-2008. Thuis. Eerste poging. Op de bank met ongeplugde electrische gitaar.

Niets vertellen (karaoke)
omeda-pmcjvc0025_080223-01.mp3
http://www.mediafire.com/?mggj4m12sj0
23-02-2008. Thuis. Tweede poging. Bij opname 'Wat je zegt' over bureau-speakers.

Niets vertellen (03-03-2008)
omeda-pmcjvc0031_080303-11.mp3
http://www.mediafire.com/?xcayzjmloml
Dit vind ik qua invulling mijn beste poging van de nu drie van mij. De zang valt me tegen, in vergelijking.

Stephan schreef:
Daniel73 schreef:Niets vertellen (03-03-2008)
omeda-pmcjvc0031_080303-11.mp3
03-03-2008. Oefenruimte.
Dit vind ik qua invulling mijn beste poging van de nu drie van mij. De zang valt me tegen, in vergelijking.

Deze link doet het niet.

Zie boven en hieronder voor de link die bij deze 'Niets vertellen' had moeten staan.

1. Niets vertellen (03-03-2008)
omeda-pmcjvc0031_080303-11.mp3
http://www.mediafire.com/?xcayzjmloml
(2:05) 03-03-2008. Oefenruimte.

2. Sneeuw (LN) & Maak me wakker (fade out)
omeda-pmcjvc0037_080324-04mono_part1_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?cy4zxyumdwm
(6:13) 24-03-2008. Oefenruimte. Bij instrumentale versie van 22-10-2007.

3. Vuurwerk proef
omeda-pmcjvc0038_080324-03mono.mp3
http://www.mediafire.com/?gdaxy2ojz3k
(1:53) 24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.

4. She talks to me
omeda-pmcjvc0038_080324-04rightplus.mp3
http://www.mediafire.com/?kpm32vwy50w
(2:36) 24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.

Nogmaals, ik vind de zang van mijn in deze lijst gekozen 'Niets vertellen' ondermaats. Zelfs voor mij. :) Ik heb deze versie gekozen vanwege de akkoorden-indeling, die beduidend afwijkt van mijn voorgaande versies. Bijvoorbeeld het zingen van coupletregels "Ze kunnen niets vertellen" over het "Wat je zegt"-refreinschema.
Belangrijk verschil met jouw schema in jouw opname 'Wat je zegt' (zie lijst bovenaan bericht) is het telkens aanhouden van het C-akkoord aan het einde van een coupletschema. In jouw opname heb jij daar volgens mij een C – Dm, die overgaat naar de Am van het refrein. Bij de tweede keer stopt jouw opname aan het eind van het coupletschema. Daar kan dus eventueel wel een C-akkoord aangehouden worden, als variatie op het eerste couplet. Als je het idee überhaupt wenselijk vindt. Wat ik beoog is dat de zanglijn suggereert dat het akkoord wisselt, terwijl deze stiekem hetzelfde blijft en een spanning oproept naar het verlossende Am-akkoord van het refrein.
De tekst van het couplet is overigens zomaar een schetsje dat geen beoogd verband heeft met jouw tekst. Het gaat om zomaar iets te zwatelen te hebben voor een zangmelodie-idee dat later inhoudelijk ingevuld kan worden met een uiteindelijke tekst. (Misschien had of heb jij wat in gedachten?)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Frank » wo apr 23, 2008 6:49 pm

Ben ik de enige die gelijkenissen hoort tussen het nieuwe nummer van Marco Borsato 'Wit Licht' en 'Witte Stenen Beelden' van Nijgh en Daniel?

Al vind ik de tekst van Marco Borsato/John Ewbank een stuk slechter en clichématiger.
Frank
 

Berichtdoor Luuk » wo apr 23, 2008 7:21 pm

Ik heb 'Wit Licht' nog niet gehoord.
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Luuk » ma mei 19, 2008 8:08 pm

Daniel73 schreef:Heb je wat voorbeelden van wat je maakt, Luuk?

Inmiddels, is het alweer een tijdje verder. Ik heb veel plannen maar moet nog een microfoon kopen voor in de computer.
Hoe nemen jullie het op? In een studio of thuis? Wat voor soort microfoon raden jullie mij aan? Het budget is ongeveer €75,-.
En met welk programma maken jullie muziek? En hoeveel instrumenten gebruiken jullie? Zijn met de computer-gemaakte muziek mooier of instrumenten? En hoe maak je van een deuntje dat in je hoofd zit muziek?

Ik weet het: veel vragen, maar ik moet nog veel leren. :P
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Caspar » ma mei 19, 2008 10:14 pm

IK speel zelf, denk dat dat toch mooier en leuker is dan met de computer gemaakt. Met het deuntje moet je een beetje spelen maar ook dat gaat makkelijker op een echt instrument.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Daniel73 » wo jul 23, 2008 4:33 am

2008-04-07 22:09:06, Stephan schreef:Ik vind je opname van Maak me wakker heel goed.
De opname heeft een nieuw eigen karakter, het akkoordenschema van ‘Unimpressed’ sluit er perfect bij aan.
Met name het stukje ‘Maak me wakker om…’ vind ik tof.
Ook de uitvoering, gitaar en zang vind ik erg goed (met in de zang wel schoonheidsfoutjes, bij ‘t’is te moooi’).
Ik vind deze beter dan ’t origineel.

3. Vuurwerk proef
omeda-pmcjvc0038_080324-03mono.mp3
http://www.mediafire.com/?gdaxy2ojz3k
(1:53) 24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.

Dan is deze titel wat mij betreft goedgekeurd. Waarmee ik wil zeggen: ik heb zin om eraan te werken.
Ik ben benieuwd hoe een versie van jou zou klinken.

Techno-talk: Ik moet nog uitvissen wat de stemming is van deze transfer en die van andere uit de oefenruimte. Ze zijn opgenomen met een draagbare cassette-recorder en zijn afgespeeld op een cassette-deck, waardoor een snelheidsverschil (verschil van pitch) en dus stemmingsverschil is ontstaan. Dat is in dit geval op te lossen door met de bron-recorder een referentie-toon op te nemen, waarbij ik na een transfer met een stem-appararaat kan meten hoeveel de toon is gezakt of gestegen.

Stephan schreef:Aan ‘She talks to me’ moest ik even wennen, maar ik vind de melodie aanstekelijk (de zang gaat hier en daar in de mist, maar dat past ook weer bij de sfeer van het liedje). Anderzijds moet ik wel zeggen dat het onderwerp bijna heilig voor me is :). Het is ietwat raar om iemand anders over mijn diepste liefdesleed te horen zingen. Hoewel jij er natuurlijk jouw versie van maakt.
Ik ben nu op elk moment waarop ik tijd, zin en inspiratie heb bezig om dit liefdesleed te verwerken. Ik weet nog niet helemaal hoe. Ik schommel tussen eerlijkheid/romantiseren, eenvoudig/uitvoerig.

4. She talks to me
omeda-pmcjvc0038_080324-04rightplus.mp3
http://www.mediafire.com/?kpm32vwy50w
(2:36) 24-03-2008. Oefenruimte. Spontaan probeersel.

Ik ben benieuwd hoe een versie van jou zou klinken.

Wat betreft inhoud mompel ik (zelf) maar wat gebrabbel, afgewisseld met wat regels die ik me van jouw tekst op McDrake herinnerde. Ik heb weinig willen zeggen omdat ik mogelijkheden open wilde laten voor jou. 't Gaat me hier puur om zangmelodie in combinatie met akkoorden.

Wat betreft je twijfels over een uitwerking:
Ik denk dat romantiseren onvermijdelijk is. En ik zou de tekst eenvoudig en open houden. Je kunt altijd later alsnog een lied maken met een andere aanpak.

Stephan schreef:Ik vind de zang op ‘Sneeuw’ in principe een verrijking, hoewel hij hier en daar in de mist gaat.

2. Sneeuw (LN) & Maak me wakker (fade out)
omeda-pmcjvc0037_080324-04mono_part1_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?cy4zxyumdwm
(6:13) 24-03-2008. Oefenruimte. Bij instrumentale versie van 22-10-2007.

Maak me wakker (instr.)
omeda-pmcjvc0001_071023-02mono.mp3
http://www.mediafire.com/?bcy0rkngjzl
22-10-2007. Oefenruimte. Jam met Stephan op lead-gitaar.

Ik wil deze titel ooit verder gaan uitwerken, om te zien hoever ik kom. Maar ik geef vooralsnog voorrang aan 'Het huis met de beelden' (ook van Nijgh).

Stephan schreef:Ik vind de opname ‘Oude kletskoek’ erg leuk klinken. Een krachtige interessante zang. En goede gitaarbegeleiding.
Ook ‘Sloddervos’ vind ik goed. Onderhoudend en prettig om naar te luisteren. Die trombone (?) is een leuke invulling.

Ouwe kletskoek #3
omeda-fosmix0179_080319_edit_norm80.mp3
http://www.mediafire.com/?wyveyzx9xcy
Fostex. Meerstemmig, met gesproken tekst als preek. Opname van oefenruimte als basis.
Een ruwe uitwerking van het idee dat ik in gedachten had.

[Sloddervos] Lang en afgekapt #4
omeda-fosmix0073_060312_edit071014_2.mp3
http://www.mediafire.com/?jizdqoyyjz1
2006. Fostex. Meerstemmig over een brij van overdubs. De slordigheid van de instrumentatie was reden om een idee over een sloddervos uit te proberen als tekst-onderwerp.

'Sloddervos' (Lang en afgekapt #4) lijkt me leuk om verder uit te werken, in de zin dat ik daar veel mogelijkheden zie.

'Ouwe kletskoek #3' vind ik bij nader inzien een probleemtitel, met die "verftinten in waaaater". Mijn doel was om uiteindelijk een oude synthesizer-backing te gebruiken, van de vriend die keyboard speelt. Ik heb daarvan een eerste poging geplaatst, waarover ik aanvankelijk enthousiast was:
Ouwe kletskoek (24-03-2008)
omeda-pmcjvc0037_080324-01mono.mp3
http://www.mediafire.com/?dv12z9zxmgf
24-03-2008. Oefenruimte. Met instrumentale versie over bassige speakers van een componenten-set.

Hier valt de zanglijn door de mand, realiseer ik me nu. Te horen is hoe slaafs en doods mijn zanglijn met name het paadje van een synthesizer-loopje volgt. Dat is een oude valkuil waar ik nu, maanden later, inmiddels eindelijk van geleerd hoop te hebben.
Ik heb daarom besloten om het tekstprobeersel van 'Ouwe kletskoek' ('Alles wordt wit') opzij te leggen voor een ander akkoordenschema.

Bij deze een nieuwe uitwerking van de muziek, nu met een geheel andere zanglijn en andere tekst:

Talcopitch #4
omeda-fosmix0230_080718_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?tkfle4grm20
Zanglijn-probeersel o.b.v. herinnering aan een ooit aangeboden zanglijn-idee, dat op een heel ander akkoordenschema staat. Dat zanglijn-idee komt uit 1994, van de persoon die ik hier vaak maar als "hardrockvriend" identificeer. De tekst is van mij en komt ook uit die tijd.
Backing: Talcopitch #3 (instr.)

Instrumentaal:
Talcopitch #3 (instr.)
omeda-fosmix0229_080717_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?hm1gjmyjx1b
Drie gitaren. (power chords; wah wah vol; clean vol)
backing: 'Talcoholic Wife' (instr.) (gestemd van 434Hz naar 440Hz)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Stephan » wo jul 30, 2008 5:41 pm

Is Talcopitch een nieuwe uitwerking van Oude Kletskoek? Ik vind het heel anders klinken dan wat je tot nu toe heb gemaakt.
Talcopitch klinkt veel dynamischer. Heb je dit keer andere drums gebruikt? Er zit denk ik meer variatie in dan normaal.
Ik vind de instrumentalisatie erg goed. Gaaf dat je de wahwah erin verwerkt hebt.

Wel klinkt het geheel soms rommelig. Misschien komt dit doordat het een mono mix is. Kun je de gitaarpartijen ook qua plaatsing verdelen?
De zanglijn zelf spreekt me niet heel erg aan. Misschien is hij soms te repetief. Je zou er iets meer mee kunnen spelen?
Al met al een interessante opname. Het klinkt best wel rock 'n roll :P.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Daniel73 » do feb 05, 2009 3:12 am

Bij deze een update van 'Het huis met de beelden'.
Ditmaal een zakelijke opname met als basis een ritmebox. Gefreak heb ik vermeden.

Het huis met de beelden #25
omeda-fosmix0336_090130_edit.mp3
http://www.mediafire.com/?nnqciy4mdl4
demonstratie van tekst-indeling, met ritmebox
tekst: L. Nijgh

Opmerkingen:
- Met name couplet 2 ("Onder de grijze hemel") is aangepast. Ik hoop de tekst nu zo vloeiend mogelijk ingedeeld te hebben. Ik vind dat deze indeling mijn voorgaande pogingen doet vervallen. Daar leek het alsof "zelfs de zachte zuidenwinden" ook bij "onkruid grauw van angst" hoorde. Daar plaatste ik pas een rust na "zuidenwinden". Door nu na "grauw van angst" een rust te plaatsen, en na de "zuidenwinden" direct door te gaan naar de bijbehorende volgende regel "kunnen de laatste adem", is volgens mij de indeling nu logischer en - voor zover mogelijk met deze tekst - meteen te begrijpen voor de luisteraar.
- Ik ben van plan om na de tweede "zelfs" (van de zuidenwinden) een korte rust te houden. Heel kort. Dan wordt het een beetje: "en zelfs... de zachte". Met daarna "zuidenwinden" op dezelfde plek als nu. In de huidige opname denderen deze drie z-woorden in gelijke afstand achter elkaar door. Daardoor klinken ze nu goedkoop. Maar dat is een detail. Ik denk dit bij inkleuring hoort, wat tussen de akkoorden-overgangen kan gebeuren. Want de akkoorden-plaatsing (op "zelfs" en "winden") blijft hetzelfde.
- De "kringspiraal" in couplet 3 probeer ik te zingen als "kringsperaal". Het is sowieso een vaag woord, dat ik niet heb kunnen vinden in een drie-delige Van Dale. Dus ik heb liever dat de luisteraar zich afvraagt wat een "speraal" is, dan dat men over een kringspier begint.

Er zijn plannen om 'Het huis met de beelden' met echte muzikanten uit te voeren. Een rockband heeft interesse getoond om dit lied te oefenen en eventueel op te nemen. Ik ben benieuwd wat het wordt.

- - - -

Het huis met de beelden #25 - akkoorden met tekst:

{title:Het huis met de beelden #25 (20090130)}

[G]Aan mijn vaders hand
zag ik het [C]witte stenen huis
met de [G]eeuwig starende [C]beelden.
Zo lang ge[D]leden, maar de schrik
van 't kind van [G]toen
slaat nu nog door me [C]heen [G]
uit de ogen van de [C]dode stenen [G]beelden. [(G)]

{start_of_chorus}
Pom[(G)]peji Herculaneum
het [C]doodgetrapte [Cadd9]leven
dat [G]hier voorgoed blijft kleven
als een [C]vlieg tegen de [Cadd9]muur
Pom[G]peji Herculaneum. [C Cadd9]
{end_of_chorus}

[(Cadd9)]Onder de grijze hemel
ziet [(Cadd9)]zelfs het onkruid grauw van angst [G]
en [Cadd9]zelfs de zachte zuiden[D]winden
kunnen de laatste [G]adem niet
verdrijven die hier [Cadd9]hangt op deze plaats [G]
in de ogen van de [C]witte stenen [G]beelden. [(G)]

intermezzo:
D G D C
D G C G

Mis[(G)]schien dat eens de tijd
zijn eigen [C]kringspiraal doorkruist
en ik [G]ben zo bang
dat het weer zal ge[C]beuren
ik ben zo [D]bang
dat het kind in mij
ver[G]geefs zal tasten
naar zijn [C]vaders hand [G]
voor de ogen
van de [C]eeuwig starende [G]beelden. [(G)]

{start_of_chorus}
Pom[(G)]peji Herculaneum,
het [C]doodgeslagen [Cadd9]leven
dat [G]hier voorgoed blijft kleven
als een [C]vlieg tegen de [Cadd9]muur,
Pom[G]peji Herculaneum. [Cadd9]
{end_of_chorus}

outro:
| C | G | C | G |
| C | G | C | 1/2C 1/2G |
| G | C | C | G |
| C | G | C | G |


{C:tekst L. Nijgh, muziekpoging DvE}

- - - -

Het huis met de beelden #25 - akkoordenschema:

4/4, tempo 120?

couplet 1: Aan mijn vaders hand
| G | C | G | C |
| D | G | C | G |
| C | G |

| G |

refrein 1: doodgetrapte leven
| G | C | G | 1/2C 1/2Cadd9 |
| G | 1/2C 1/2Cadd9 |

couplet 2: Onder de grijze hemel
| Cadd9* | Cadd9 | G | Cadd9 |
| D | G | Cadd9 | G |
| C | G |

| G |

intermezzo:
| D | G | D | C |
| D | G | C | G |

couplet 3: Misschien dat eens de tijd
| G | C | G | C |
| D | G | C | G |
| C | G |

| G |

refrein 2: doodgeslagen leven
| G | C | G | 1/2C 1/2Cadd9 |
| G | Cadd9 |

outro:
| C | G | C | G |
| C | G | C | 1/2C 1/2G |
| G | C | C | G |
| C | G | C | G |

verlenging, zonder fade out:
| C | G | C | G |
| C | G | C | G |
| C | G | C | G |
| G |
(gaandeweg vullen met d-noot, als terugverwijzing naar couplet 2)


* deze Cadd9 eventueel vermommen als G,
zodat ook couplet 2 in basis hetzelfde schema volgt als couplet 1 en 3.
(Cadd9 met G in bas? of hoge g-noot?)

- - - -


Bonus-opmerking: :)
Aangezien het bestaande "Huis met de beelden", in Haarlem, een geschiedenis kent die te maken heeft met een aantal moorden in de Tweede Wereldoorlog (1940-45), en de tekst herhaaldelijk verwijst naar "stenen", heb ik geprobeerd het akkoordenschema zakelijk en minimalistisch te houden.
De koude ritmebox doet me (achteraf) denken aan marcheren en aan robot-achtige electronische Duitse muziek zoals van 'Kraftwerk'. Zover ik weet was er ten tijde van de Tweede Wereldoorlog een zakelijke kunsstijl, waarbij fantasie ("leven"?) werd uitgebannen. Geen idee wat Nijgh bedoeld heeft, maar ik vind de mijns inziens zigzaggende tekst ("spiraal"?) over het minimalistische, "dode" akkoordenschema wel wat hebben. Dat koude en strakke. Zelfs al kan er ook een levendig schema onder dezelfde zanglijn.
Wat betreft minimalisme meen ik dat Ferdinand Bordewijk in de jaren '30 een schrijver was die een zakelijke, grauwe stijl had. Zoals in de boeken 'Bint' (1934) en 'Karakter' (1938). Laatste boek gaat overigens over een vader en zoon. Nogmaals, geen idee wat Nijgh bedoeld heeft. Maar ik vind de grauwe sfeer, zoals ik me die herinner, wel bij de tekst passen. Een andere invloed voor mij is rockgroep The Velvet Underground. Die hebben eind jaren '60 een aantal minimalistische, morbide, mistroostige nummers gemaakt. (Waaronder 'The Gift', 'Lady Godiva's Operation' en 'The Murder Mystery'.) En uiteraard is er rockgroep Nirvana, van begin jaren '90.
Ik ben benieuwd hoe rock zich met Kraftwerk-achtige electronica kan combineren, met daarbij als folk-achtig element een akoestische gitaar. Tenminste, zo beeld ik me nu een uiteindelijke opname in, als een combinatie van contrasten. Leven tegenover dood. Leven omgeven door dood. In de tekst worden immers zowel "leven" als "dood" genoemd.

(Informatie over het bestaande "Huis met de beelden": http://virtueletochten.noord-hollandsarchief.nl:80/?pp_id=118.)
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Daniel73 » di feb 10, 2009 2:14 am

Daniel73 schreef:Pom[(G)]peji Herculaneum

Dit is fout genoteerd en moet zijn:
Pompe[(G)]ji Herculaneum


Vorige week donderdagmiddag en -avond heb ik geoefend met een rockband. Maar de muzikanten raakten de weg kwijt in het akkoordenschema en ik ook. Men vindt het akkoordenschema vreemd. Bijvoorbeeld de overgang naar D in de coupletschema's.

Deze ervaring rijker ben ik inmiddels bezig om de muziek opnieuw uit te werken. Ditmaal door, als studie, simpelweg op elke 1e tel een Em te zetten en op elke 3e tel een Am. Het akkoordenschema wordt dan domweg:
| 1/2Em 1/2Am | (etc.)

Zodoende gaat het begin dan als volgt:
[Em]Aan mijn vaders [Am]hand
zag ik het [Em]witte stenen [Am]huis
met de [Em]eeuwig [Am]starende [Em]beelden. [Am]

(Of ik doe voor elke Em een G, en voor elke Am een C.)

Met deze indeling is duidelijk waar volgens mij de accenten liggen: "AAN mijn vaders HAND".

De zanglijn kan in principe hetzelfde blijven, qua indeling. (Woordlengte, woordafstand, etc.) Volgens mij heb ik met de zanglijn de tekst redelijk vloeiend. Wat ik vooral mis zijn rusten. Ik zing in 'Het huis met de beelden #25' (en eerdere versies) bijna alles non-stop achter elkaar door. Ik wil nu de zanglijn proberen op te knippen in blokjes. Bijvoorbeeld door na de eerste "starende beelden" 1 of 2 maten in te voegen voordat het blokje "zo lang geleden" komt. Doordat ik nu elke maat hetzelfde akkoordenfiguur (1/2Em en 1/2Am) speel, kan ik makkelijk schuiven en makkelijk oefenen met timing.
Mijn plan is om de zanglijn uit te schrijven als partituur. In eerste instantie alleen de nootlengtes. (Hele noten, halve noten, kwartnoten, achtste noten.) Zo zijn bijvoorbeeld de lettergrepen van "aan mijn va-ders" in de zanglijn elk een achtste noot, wat tesamen de halve maat Em vormt.

In een later stadium wil ik met muzikanten een goed, interessant akkoordenschema uitwerken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Caspar » ma dec 28, 2009 4:59 pm

Kerstcadeautje voor McDrake:

http://www.mediafire.com/?iz2tz3hmjmi
Kerstimprovisatie met Lisa op viool en ik achter de piano. De lach tijdens Lisa haar vioolsolo is onmiskenbaar die van Andreas.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron