Dierentuinfoto's

Hobbies, vakanties, toerisme, feestdagen, uitgaan

Berichtdoor Henrieke » wo feb 20, 2008 12:14 am

Ik heb nog een hoop nieuwe foto's liggen, hopelijk heb ik binnenkort de tijd om er wat te plaatsen. Hier zijn er twee uit Antwerpen van een week terug:

Afbeelding
Oostelijk laagland gorilla!

Afbeelding
Buiten de zoo ook nog een hoop foto's gemaakt, ik heb geprobeerd een beetje van de kou gebruik te maken.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » wo feb 20, 2008 12:27 am

Hier is er nog een uit Antwerpen:

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor H@gar » wo feb 20, 2008 11:09 am

Gave foto's!
Leuke hobbie, en helemaal leuk mocht je er ooit (deels) je werk van kunnen maken!
H@gar
New member
 
Berichten: 3
Geregistreerd: di feb 19, 2008 9:50 am

Berichtdoor Robb_K » wo feb 20, 2008 11:54 am

Leuke foto's! Jij hebt een fantastisch karriere in je toekomst als tekenaar of fotograaf!
Wat? Geen Carl Barks op dit forum? Bah!
Avatar gebruiker
Robb_K
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di apr 18, 2006 3:44 pm
Woonplaats: Los Angeles VSA/Muenchen Duitsland

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 08, 2008 12:08 am

Zo ey, mooie foto's! Vooral de expressie van een dier breng je goed naar voren,

Vooral leuk om zoveel dieren te zien die ik niet eens kende, zoals dit beestje:

Afbeelding

Volgens mij heb ik die of een dier dat er op lijkt in een aquarium gezien in een soort museum in Limburg, n soort vissen maar dan met ledematen, maar weet niet meer hoe ze heten.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Henrieke » za maart 08, 2008 12:36 am

McDuck Menu schreef:Volgens mij heb ik die of een dier dat er op lijkt in een aquarium gezien in een soort museum in Limburg, n soort vissen maar dan met ledematen, maar weet niet meer hoe ze heten.

Vinpotigen? Kwastvinnigen? Was het een levende vis die je gezien hebt?

Dit is een (albino) Mexicaanse axolotl, een salamander die in tegenstelling tot andere amfibiën geen transformatie ondergaat, en dus zijn uitwendige kieuwen houdt en geen longen krijgt, maar zich wel gewoon voort kan planten. Alleen als je hem hormonen toedient, transformeert ie wel. (dan is het gewoon een maffe grote salamander)
Ze zijn voor salamanders behoorlijk groot, zo'n 20 centimeter schat ik. Da's nog niks bij de Chinese reuzensalamanders in Rotterdam van een meter lang... Het is jammer dat de meeste mensen langs de verblijven van dit soort dieren lopen, omdat ze niet altijd even makkelijk te zien zijn. Het fossiel van een reuzensalamander is vroeger zelfs eens verward met het bekken van een oermens! Hier is een oude foto die ik gemaakt heb in Artis: http://img252.imageshack.us/img252/8623 ... derjj2.jpg

Over een paar minuten zet ik wat winterfoto's online :)
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » za maart 08, 2008 7:39 pm

Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor McDuck Menu » za maart 08, 2008 7:55 pm

Henrieke schreef:
McDuck Menu schreef:Volgens mij heb ik die of een dier dat er op lijkt in een aquarium gezien in een soort museum in Limburg, n soort vissen maar dan met ledematen, maar weet niet meer hoe ze heten.

Vinpotigen? Kwastvinnigen? Was het een levende vis die je gezien hebt?

Ik denk vinpotigen, ze waren niet veel groter dan de gemiddelde goudvis, meerdere in een aquarium, en ze zwommen en liepen een beetje rond.
Ik weet jammergenoeg niet al te veel van dieren, dus kan niet goed zeggen wat het waren.

Het was in een of ander museum/zoo in een mergelgrot waar allerlei aquaria in gemaakt waren als ik me het goed herinner, het is namelijk al zo'n tien jaar geleden denk ik. Ik meen dat het in Valkenburg was.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Henrieke » di maart 11, 2008 12:07 am

Hier nog wat foto's van Kerkrade, van een tijdje terug. Meer volgt later! Deze week zag ik dat er in de DD aandacht werd besteed de tentoonstelling in het industrion, ik vroeg me al af waarom ik daar niets over in het weekblad had gezien. Het museum ligt aan het station dus je kan er niet omheen.

Afbeelding

Afbeelding
Bongo

Afbeelding
Veelvraat

Afbeelding
Europese nerts


In het park begaf de batterijklep het, waardoor mijn hele camera niet meer werkte. De camera is van vrij goedkoop plastic gemaakt, en van binnen was er iets afgebroken. Daarom is de camera nu uitgerust met een zeer modebewuste beugel:
http://img299.imageshack.us/img299/1566/pict1289yd8.jpg
http://img112.imageshack.us/img112/9710/pict1287jz4.jpg
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Henrieke » zo maart 23, 2008 11:53 pm

Twijgslang, Delft

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Caspar » ma maart 24, 2008 8:11 am

Zo, da's een mooie foto. Het is allemaal groen, maar toch springt de slang er echt tussenuit. Het lijkt gewoon net alsof je een 3D-bril op hebt. Die slang komt UIT de foto!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Henrieke » di apr 29, 2008 9:11 pm

Hier wat foto's van dit weekend uit Burgers' (andere parken volgen!):
http://picasaweb.google.com/Henriekeg/
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Luuk » vr jun 20, 2008 6:52 pm

Je bent echt een supergoede dieren-fotograaf! Hoe krijg je die dieren zo mooi in beeld?
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Henrieke » za jun 21, 2008 4:14 pm

Luuk schreef:Je bent echt een supergoede dieren-fotograaf! Hoe krijg je die dieren zo mooi in beeld?

Hm... tja, wachten tot ze het beeld in lopen, zegmaar. Verder weet ik het eerlijk gezegd ook niet, ik druk gewoon op het knopje als het er goed uitziet.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Daniel73 » za jun 21, 2008 5:39 pm

Henrieke schreef:
Luuk schreef:Je bent echt een supergoede dieren-fotograaf! Hoe krijg je die dieren zo mooi in beeld?

Hm... tja, wachten tot ze het beeld in lopen, zegmaar. Verder weet ik het eerlijk gezegd ook niet, ik druk gewoon op het knopje als het er goed uitziet.

Als ik jouw talent had was ik fotograaf geworden.

Lukt het je ook met mensen, zo te fotograferen? Kinderen bijvoorbeeld?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Vakantie en vrije tijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron