de F O R U M S C H O O L

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Henrieke » ma jun 23, 2008 8:44 pm

Toe maar! Handvaardigheid, wat houdt dat eigenlijk in? Dat vak heb ik nooit gehad.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Luuk » ma jun 23, 2008 8:46 pm

Bij ons is dat knutselen enzo.. :P Maar als ik het zo zie heb je een héél goed rapport, Caspar! :D
Eens een Luuuuk, Altijd een Luuuuk!
Luuk
Member
 
Berichten: 445
Geregistreerd: zo nov 26, 2006 4:09 pm
Woonplaats: Ergens in de melkweg.

Berichtdoor Henrieke » ma jun 23, 2008 9:00 pm

Luuk schreef:Bij ons is dat knutselen enzo.. :P

Aha! Klinkt leuk. Ik heb in de eerste twee klassen wel techniek gehad, maar dat was dan zo'n beetje stoeltjes figuurzagen en het verschil leren tussen een digitale en een analoge klok, en meer van die onzin. En dan nog niet eens hoe zo'n klok dan eigenlijk werkt.
Mijn beste vakken op school waren... ach ja. Tekenen en biologie. Tekenen bestond bij ons trouwens voor het grootste deel uit kunstgeschiedenis. ANW heb ik ook één jaar gehad, dat was ook één de makkelijkste vakken. Da's zeg maar algemene kennis van natuurkunde, scheikunde en biologie. Voor dat vak heb ik nooit ook maar één bladzijde uit ons boek hoeven lezen, maar zodra we de vakken apart kregen met allerlei rekensommetjes ging het natuurlijk helemaal mis. Mijn favoriete vak was trouwens geschiedenis, vooral van de leraar die ons films van Astérix en Mel Brooks liet kijken!
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Caspar » di jun 24, 2008 8:32 am

Techniek is bij ons ook niet echt een echt vak, soms dingen maken en anders leren we onzinnige dingen uit een boek. Gelukkig hebben we dat volgend jaar niet meer.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Caspar » di jun 24, 2008 8:34 am

Henrieke schreef:Toe maar! Handvaardigheid, wat houdt dat eigenlijk in? Dat vak heb ik nooit gehad.

Dat hebben we alleen het eerste halfjaar van de 1e klas, eerst gingen we dingen kleien, we hebben nog wat gedaan met figuurzagen en wat Luuk al zei: gewoon een beetje knutselen.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo apr 22, 2009 3:55 pm

Bij ons is het zo: ik geloof de eerste drie jaar handvaardigheid (knutselen).
En de eerste drie jaar techniek (dingen knutselen die iets kunnen met een boek uit 1998).
Techniek, natuurkunde en handvaardigheid worden in schooljaar 2010/2011 vervangen door 1 vak.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Re:

Berichtdoor Jop Duck » ma jul 09, 2018 4:10 pm

pabo-student schreef:Waarom een forumschool, nu Rockerduck vertrokken is? Ik zeg maar zo: Het is mosterd na de maaltijd. Als het kalf verdronken is dempt men de put. Beter één vleermuis in de hand dan tien Rockerducks in de lucht. Oost west, Pluizer best.

Speel jij Truus of Sjaan in de eindmusical Betoeterd?
Jop Duck
Member
 
Berichten: 38
Geregistreerd: do apr 12, 2018 8:50 pm

Vorige

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron