Half-Life

Hardware, software, internetsites

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 24, 2009 1:42 pm

Wie kent er deze toffe game? Het spel is erg leuk. Tenminste 1, 2 is wat minder.
Hier wat screenshots.
Half-Life:
Afbeelding
Half-Life Opposing Force (hopelijk schrikken kleinere kinderen niet van deze foto):
Afbeelding
Half-Life Blue Shift:
Afbeelding
Half-Life Decay:
Afbeelding
Half-Life 2:
Afbeelding
Half-Life 2 Episode 1:
Afbeelding
Half-Life 2 Episode 2:
Afbeelding

Het heeft ook een erg leuke gameplay, en erg goed verhaal(vooral bij de originele Half-Life.)
Kent iemand misschien dit spel, ik speel het namelijk naast dat ik de Donald Duck erg vaak lees, speel ik dit spel ook dagelijks. Ik geef dit spel een 9,5.
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor mezelf » wo jun 24, 2009 4:56 pm

Doet me denken aan wat m'n neef van 16 vroeger graag speelde.
GLXBLT ende BLXGLT.

Weurden van een waar genie.
mezelf
Member
 
Berichten: 114
Geregistreerd: di jun 02, 2009 4:33 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 24, 2009 7:18 pm

Het verhaal:
Half-Life: In een laboratorium (Black Mesa) gaat er een experiment mis in een lab (dat komt omdat er een vals personage G-Man een stroomstoring heeft gemaakt) en dat er contact komt met een alien planeet, waardoor ze zomaar onze wereld kunnen binnenlopen. Maar de regering stuurt een leger omdat niet van de buitenwereld hier iets van mag weten, dus die soldaten moeten de aliens... en werknemers doden. Maar de speler (gordon Freeman) moet proberen in de alien planeet te komen (dat ook lukt) en de eindbaas te vernietigen, waardooor er geen contact meer is met de mensenwereld (maar helaas zijn er al vele aliens versprijd)
Half-Life Opposing Force: Soldaat die word opgeroepen om de aliens en werknemers te doden, maar word onderweg aangevallen door aliens en word gered door werknemers waardoor hij aan de kant staat van de werknemers, hij probeert te vluchten uit Black Mesa.
Half-Life Blue Shift: Een beveiliging werknemer die bezig resonantiecascade en vast komt te zitten in een lift door een probleem met de test in de gewone Half-Life, hij probeert met wetenschappers uit het lab te ontsnappen.
Half-Life Decay: 2 Wetenschapperessen werken mee in het lab (het lab bij de gewone half-Life, maar dan in een lager niveau) maar komt er die storing uit de gewone Half-Life en moeten de 2 Wetenschapperessen ontsnappen.
Al deze spellen krijgen hebben in het begin allemaal te lijden aan de storing.
Half-Life 2: De planeet aarde heeft problemen met een buitenaards ras die de Aarde hebben ontdekt door de open poort in deel 1. Je moet proberen het ras (de Combine) te verslappen door de citadel dat de basis is van de Combine te vernietigen.
Half-Life 2 Episode 1: De stad waar de toren stond zit aan het exploderen, je moet proberen levend uit de stad te komen.
Half-Life 2 Episode 2: Je bent ontsnpt uit de ontploffende stad, en moet naar een basis in White Forest gaan waar je een raket kan lanceren om de poort van de Combine te sluiten. na het sluiten van de poort moet je een schip vernietigen maaar eindigt het spel. (Er komt nog een Half-Life 2 Episode 3.)

Je hebt voor de gewone Half Life ook nog een speciale demo, namelijk Half-Life Uplink
Half-Life Uplink: Je moet in Half-Life Uplink moet je uit Black Mesa komen maar kom je nog te lijden aan een Gargantua, hieronder een screenshot uit Half-Life Uplink:
Afbeelding

Half-Life Lost Coast: Hierin moet je een kust redden van Combines, je komt helaas als je kijkt vanaf deze screenshot alleen rechts van de kust.
Afbeelding
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 27, 2009 11:39 am

Wei kent er dit spel, niemand? Het heeft wel 50 game of the year awards gekregen!
En dan kent niemand het spel? Voor als iemand meer info wilt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Half-Life
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor Ei » za jun 27, 2009 9:16 pm

mcDuck King schreef:Wei kent er dit spel, niemand? Het heeft wel 50 game of the year awards gekregen!

Ei kent het spel nu. Dankzij jouw uitleg. ;)

Grof dat ook de werknemers van het laboratorium moeten worden vermoord door de soldaten. Dat vindt Ei wat minder. Die hebben toch sowieso geheimhoudingsplicht?

Ei snapt niet het verschil tussen bijvoorbeeld 'Half-Life', 'Half-Life Blue Shift', 'Half-Life 2', 'Half-Life 2 Episode 1'. Zijn dat allemaal aparte spellen. Of gaat het om uitbreidingspakketten?

Leuk om te lezen dat je zoveel plezier van het spel hebt!
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 28, 2009 9:21 am

Ei schreef:
mcDuck King schreef:Wei kent er dit spel, niemand? Het heeft wel 50 game of the year awards gekregen!

Ei kent het spel nu. Dankzij jouw uitleg. ;)

Mooi dat het duidelijk is, misschien kan ik proberen een demo ofzo te vinden.
Ei schreef:Grof dat ook de werknemers van het laboratorium moeten worden vermoord door de soldaten. Dat vindt Ei wat minder. Die hebben toch sowieso geheimhoudingsplicht?

Ze zouden vertellen op het nieuws al het lukt dat ze aliens kunnen zien, enz. Maar alles ging mis, en dan proberen mensen te ontsnappen en dan vertellen ze het tegen het leger, enz. en daarom mogen de werknemers niet naar buiten ze verlinken het misschien. Ei, ze hebben inderdaad geheimhoudsplicht, maar er zit altijd wel eentje bij die het perongeluk verklapt.
Ei schreef:Ei snapt niet het verschil tussen bijvoorbeeld 'Half-Life', 'Half-Life Blue Shift', 'Half-Life 2', 'Half-Life 2 Episode 1'. Zijn dat allemaal aparte spellen. Of gaat het om uitbreidingspakketten?

Half-Life 1 en 2 zijn gewone delen. Half-Life 2 Episodes zijn uitbreidingen maar ze sluiten bij het verhaal aan, het vervolgt het 2e spel en er komt nog een deel 3, en die sluit aan bij de laatste episode, dus eigenlijk geen uitbreiding. Half-Life Blue Shift, enz. is inderdaad een uitbreiding.
Ei schreef:Leuk om te lezen dat je zoveel plezier van het spel hebt!

Bedankt, maar ik speel het heel vaak. Maar een stukje van het spel het vaakst, dat stuk is erg leuk. Ik heb het heel vaak uitgespeeld. Iedereen op dit forum zou het moeten hebben.
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor mcDuck King » ma jun 29, 2009 5:40 pm

En Ei, ik ben blij dat je interesse hebt. Als je wilt kan ik je misschien enkele filmpjes laten zien. ;)
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor Ei » wo jul 01, 2009 7:40 pm

mcDuck King schreef:
Ei schreef:Grof dat ook de werknemers van het laboratorium moeten worden vermoord door de soldaten. Dat vindt Ei wat minder. Die hebben toch sowieso geheimhoudingsplicht?

Ze zouden vertellen op het nieuws al het lukt dat ze aliens kunnen zien, enz. Maar alles ging mis, en dan proberen mensen te ontsnappen en dan vertellen ze het tegen het leger, enz. en daarom mogen de werknemers niet naar buiten ze verlinken het misschien. Ei, ze hebben inderdaad geheimhoudsplicht, maar er zit altijd wel eentje bij die het perongeluk verklapt.

Oké, dan maar preventief afschieten die hap. 't Zijn toch maar mensenlevens. We mogen geen risico's nemen! :P

mcDuck King schreef:Half-Life 1 en 2 zijn gewone delen. Half-Life 2 Episodes zijn uitbreidingen maar ze sluiten bij het verhaal aan, het vervolgt het 2e spel en er komt nog een deel 3, en die sluit aan bij de laatste episode, dus eigenlijk geen uitbreiding. Half-Life Blue Shift, enz. is inderdaad een uitbreiding.

Dank voor je uitleg.

mcDuck King schreef:
Ei schreef:Leuk om te lezen dat je zoveel plezier van het spel hebt!

Bedankt, maar ik speel het heel vaak. Maar een stukje van het spel het vaakst, dat stuk is erg leuk. Ik heb het heel vaak uitgespeeld. Iedereen op dit forum zou het moeten hebben.

Is er een officiële internetsite over Half-Life? En kun je daar een demo downloaden?

mcDuck King schreef:En Ei, ik ben blij dat je interesse hebt. Als je wilt kan ik je misschien enkele filmpjes laten zien. ;)

Als het geen moeite is, zou Ei wel wat filmpjes willen zien.
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jul 02, 2009 5:48 pm

Ei schreef:
mcDuck King schreef:
Ei schreef:Grof dat ook de werknemers van het laboratorium moeten worden vermoord door de soldaten. Dat vindt Ei wat minder. Die hebben toch sowieso geheimhoudingsplicht?

Ze zouden vertellen op het nieuws al het lukt dat ze aliens kunnen zien, enz. Maar alles ging mis, en dan proberen mensen te ontsnappen en dan vertellen ze het tegen het leger, enz. en daarom mogen de werknemers niet naar buiten ze verlinken het misschien. Ei, ze hebben inderdaad geheimhoudsplicht, maar er zit altijd wel eentje bij die het perongeluk verklapt.

Oké, dan maar preventief afschieten die hap. 't Zijn toch maar mensenlevens. We mogen geen risico's nemen! :P

Ja, jammer dat dat gebeurd, maar ik help ze in het spel wanneer ik kan. ;)
Ei schreef:
mcDuck King schreef:Half-Life 1 en 2 zijn gewone delen. Half-Life 2 Episodes zijn uitbreidingen maar ze sluiten bij het verhaal aan, het vervolgt het 2e spel en er komt nog een deel 3, en die sluit aan bij de laatste episode, dus eigenlijk geen uitbreiding. Half-Life Blue Shift, enz. is inderdaad een uitbreiding.

Dank voor je uitleg.

Graag gedaan, En als je nog meer extra uitleg wil, klik dan op de link.
Ei schreef:
mcDuck King schreef:
Ei schreef:Leuk om te lezen dat je zoveel plezier van het spel hebt!

Bedankt, maar ik speel het heel vaak. Maar een stukje van het spel het vaakst, dat stuk is erg leuk. Ik heb het heel vaak uitgespeeld. Iedereen op dit forum zou het moeten hebben.

Is er een officiële internetsite over Half-Life? En kun je daar een demo downloaden?

Tot nu toe heb ik er geen gevonden, maar ik zal wel kijken.
Ei schreef:
mcDuck King schreef:En Ei, ik ben blij dat je interesse hebt. Als je wilt kan ik je misschien enkele filmpjes laten zien. ;)

Als het geen moeite is, zou Ei wel wat filmpjes willen zien.

Hier zijn er dan een aantal:
Half-Life: http://www.youtube.com/watch?v=hbY1lSPj4KU
Half-Life opposing Force: http://www.youtube.com/watch?v=ZmwRukWZbT0
Half-Life Blue Shift: http://www.youtube.com/watch?v=EKPxMJg9AA4
Half-Life Decay: http://www.youtube.com/watch?v=iFEVki2M ... playnext=1
Half-Life 2: http://www.youtube.com/watch?v=lB5BDkok2XM&feature=fvst
Half-Life 2 Episode 1: http://www.youtube.com/watch?v=2AUPHVUZ ... re=related
Half-Life 2 Episode 2: http://www.youtube.com/watch?v=BYVAUN_b ... playnext=1

En ik vind het ook leuk dat je zo veel interresse hebt, Ei. ;)
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm


Keer terug naar Computers en internet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron