Member van het jaar 2009

Algemeen, inloop

Berichtdoor Ui » do okt 15, 2009 2:57 pm

Ei schreef:Nee, op zo'n manier is Ei genoodzaakt de plechtigheid uit te stellen. Helaas.

(Snik!) O nee! We zijn weer terug bij af! (huil huil) En we waren zo dichtbij! (snotter snik snik snotter)

Ridder ter Geit schreef:Ridder ter Geit is een fictief personage uit een legende. Als hij echt op geiten zou rijden waren dit blijkbaar zeer stevige geiten

Snotter. Waarom heb jij de naam van iemand anders dan? (huil huil) Zo wordt toch de naam van de echte Ridder ter Geit (uit die legende) misbruikt? (snik) Dat zullen zijn fans dan toch niet leuk vinden? (snotter) Die komen dan toch massaal in opstand tegen jouw charlatanpraktijken? (huil huil)
Snik. Waarom gebruik je niet je eigen naam, zoals Ui? (huil huil) Ui is gewoon Ui. (snotter) Stel je voor dat Ui zou zeggen dat Ui eigenlijk Fiets heet. (huil huil) Dat slaat dan toch helemaal nergens op? (snik)

Ridder ter Geit schreef:
Ei schreef:Ei doet het echte werk! Heeft Ridder ooit weleens een waterput geslagen?

Heb ik dat? Blijkbaar wel. Ik weet nog talloze berichten waarin Ei beweert dat ik te druk ben de wereld te redden.

Huil snotter. Zijn die berichten dan niet waar? (snotter snik) Dus je hebt Ei voorgelogen dat je te druk bent de wereld te redden? :O Want waarom anders zou Ei zulke heldenverhalen over je vertellen? (huil huil)
Snik. Misschien is Ei de oorspronkelijke maker van die legende, die dan vervolgens door jou is gecorrumpeerd tot een vervalste overlevering vol geitenmishandeling! (snotter) (snik snik)
Ui
Member
 
Berichten: 104
Geregistreerd: za sep 19, 2009 12:13 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 15, 2009 3:33 pm

Ei schreef:Snotter. Waarom heb jij de naam van iemand anders dan? (huil huil) Zo wordt toch de naam van de echte Ridder ter Geit (uit die legende) misbruikt? (snik) Dat zullen zijn fans dan toch niet leuk vinden? (snotter) Die komen dan toch massaal in opstand tegen jouw charlatanpraktijken? (huil huil)
Snik. Waarom gebruik je niet je eigen naam, zoals Ui? (huil huil) Ui is gewoon Ui. (snotter) Stel je voor dat Ui zou zeggen dat Ui eigenlijk Fiets heet. (huil huil) Dat slaat dan toch helemaal nergens op? (snik)

Nu ja, de legende is door mij uitgedacht, dus ik houdt hem levend door deze naam te gebruiken. Ik wil daar best op aangesproken worden, maar als men gaat denken dat ik echt op geiten rijden met het gewicht van een volwassen man, op geiten die we nu kennen... dat geeft onbedoeld een naar idee aan de mooie legende.

Ui schreef:Huil snotter. Zijn die berichten dan niet waar? (snotter snik) Dus je hebt Ei voorgelogen dat je te druk bent de wereld te redden? :O Want waarom anders zou Ei zulke heldenverhalen over je vertellen? (huil huil)
Snik. Misschien is Ei de oorspronkelijke maker van die legende, die dan vervolgens door jou is gecorrumpeerd tot een vervalste overlevering vol geitenmishandeling! (snotter) (snik snik)

Nu denk je wel erg ver door. De legende was er al voordat ik hier als Ridder ter Geit kwam. Overigens heb ik het nagezocht en het blijkt dat velen gasten op dit forum mijn heldendaden roemden, niet Ei. Mijn excuses. (zie Member van het jaar 2007).
Maar, des te beter, vele verschillende gasten zullen dat toch niet zomaar bedenken? Ik heb het ze niet verteld, ik was toen (blijkbaar) redelijk afwezig hier.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor mezelf » do okt 15, 2009 4:21 pm

2 stemmen op Duckfan van McDrake Disne.

Caspar! De lijst!
GLXBLT ende BLXGLT.

Weurden van een waar genie.
mezelf
Member
 
Berichten: 114
Geregistreerd: di jun 02, 2009 4:33 pm

Berichtdoor H H » do okt 15, 2009 4:37 pm

Wat nou van die H H zullen we nooit meer last hebben. Al die mensen die nou opeens een nieuwe groep stichten zien toch wel dat ze kan loos zijn ze hebben er ongeveer 0 of 50 da maakt niet uit ze winnen toch nooit kies dan een partij die nog kan winnen zoals de H partei Hup voor de H. 2 semmen op H H
H strijders vooruit
H H
Member
 
Berichten: 148
Geregistreerd: za apr 04, 2009 1:36 pm

Berichtdoor Caspar » do okt 15, 2009 4:45 pm

Ben ik weer!

Jongens, geen ruzie, kom op zeg! Ook al is Ridder ter Geit geen Eipostel en kan hij niet genieten van de voorrechten en privileges van een Eipostel en bovendien het intense gelijk wat het Eiisme brengt, dat betekent niet dat we daarom ruzie moeten maken! Ik had beter verwacht van een echte Eipostel!

En Ridder ter Geit, ik denk dat jij jaloers bent. Nu steeds meer mensen naar het Eiisme overstappen en zelfs jouw zo gewaardeerde Geit het licht heeft gezien, voel je je alleen en achtergelaten. Maar dat hoeft niet! Het Eiisme staat voor iedereen open! Je kan zo Eipostel worden! Volg alleen maar de wijze lessen van Ei, lees zijn berichten zoals ze zijn en zonder ze te interpreteren, en stem natuurlijk op je Eipostel naar keuze!

Huil niet Ui (en heil aan Ei), alles zal goedkomen! En Duckfan, ook jij mag toetreden tot het Eiisme. Zelfs 'vijanden' als H H zijn compleet welkom! Laat je niet leiden door de illusie dat er een strijd is! Kom en treedt toe tot het Eiisme, zodat we allemaal als 1 grote gemeenschap kunnen winnen, in plaats van te verliezen onder verdeeldheid!

En verder:
Helaas vinden we ook zeer gewaardeerd lid Henrieke op de 14e plaats met slecht 2 stemmen (schaam jullie, jongens!)!
Daarom 1 stem op Henrieke en 1 stem op Caspar! (Waarmee Henrieke dus een aantal plaatsen stijgt, maar dat zullen we pas de volgende bekendmakingsronde te zien krijgen!)
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor mcDuck King » do okt 15, 2009 6:35 pm

1 stem op
1 stem op Caspar, 1 stem op mcDuck King!
En Ei postels, onthoudt dat ik geen vriend maar een bongenoot ben. Om jullie te redden in zware tijden!
Wie kan er nou zonder Donald Duck?
mcDuck King
Member
 
Berichten: 78
Geregistreerd: wo mei 27, 2009 5:30 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 15, 2009 6:53 pm

Caspar, jij klinkt als een slimme en evenwichtige jongen met goede ideeen. Denk eens goed na; wil jij echt een volgeling zijn van iemand die je ontmoedigd om zelf na te denken? Die mij zwart wil maken en die commentaar heeft op het feit dat wij je aan het denken zetten? Is dat iemand die jij wil volgen? Waarom? Je kunt prima voor jezelf beginnen, knul! Je hebt een grote toekomst voor je liggen!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 15, 2009 6:54 pm

Bewijsstuk 1 in de zaak waarom Caspar geen volgeling van Ei zou moeten zijn: Caspar weet het beter dan zijn eigen leider en moet hem terecht wijzen:

Caspar schreef:Ben ik weer!

Jongens, geen ruzie, kom op zeg! Ook al is Ridder ter Geit geen Eipostel en kan hij niet genieten van de voorrechten en privileges van een Eipostel en bovendien het intense gelijk wat het Eiisme brengt, dat betekent niet dat we daarom ruzie moeten maken! Ik had beter verwacht van een echte Eipostel!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 15, 2009 6:57 pm

Bewijsstuk 2: ik geef toe, dit zijn niet de woorden van Ei zelf, maar wel de woorden die door een Eipostel zijn neergezet, ingegeven door Ei's voorbeeld. Ei lijkt het hier ook gerust mee eens te zijn, getuige zijn reacties ernaast. Hij wordt met een loze belofte (die er zelfs als hij uit komt van Ei slechts een lege schil zal maken!) zoet gehouden en vooral ontmoedigd zelf na te denken.

Je kunt en verdiend zoveel beter Caspar!

Ui schreef:
Ridder ter Geit schreef:Ik constateer meer verdeeldheid bij jullie, momenteel.

Snik. Dat komt omdat jullie Caspar in de war maken. (snotter) Daardoor gaat hij voor zichzelf nadenken in plaats van voor een betere wereld. (huil huil) Zie je hoeveel schade jullie allemaal aanrichten? (snik) Dat vinden jullie leuk, hè? (huil huil)

Snotter. Caspar wees nou wijs en ga niet van het paadje af dat Ei zo mooi en vakkundig voor je heeft geplaveid. (snik snik) Echt, vertrouw Ei nou maar. (snotter) Ei weet wat het beste is voor jou en alles en iedereen. (huil huil) Laat die Ridders, die H H's en die mezelfen je niet aan het twijfelen brengen. (snik) Je wilt toch niet achterblijven bij hen, als straks de grote dag is aangebroken dat Ei uit z'n schil komt? (huil huil)

Een stem op Caspar en een stem op McDuck King.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Caspar » do okt 15, 2009 7:14 pm

Ridder ter Geit, ik waardeer je complimenten en je pogingen om mij proberen te overtuigen dat ik beter verdien. Toch moet ik je op de volgende dingen wijzen: ik denk dat een belangrijk gedeelte van het Eiisme is om juist zelf inbreng te geven aan je geloof. Zoals bij veel geloven alles dichtgetimmerd is, zo is bij het Eiisme bijna alles open en is het de bedoeling om, buiten de Heilige Woorden van Ei, de gaten zelf in te vullen. Het Disney-verbod even vergetend, vergelijk het met een Rosa en een Barks. Een Barks-verhaal is op zich al heel goed, leuk om in te lezen en je in te verdiepen, maar dat juist omdat het ruimte over laat voor je eigen ideeen, in tegenstelling tot een Rosa verhaal. Zo benadrukt het Eiisme het individu en kan je onmogelijk de ene Eiist met de andere vergelijkingen. Eigenlijk is elke Eipostel weer de Eipostel van een ander Eiisme. Dat is het mooie van het Eiisme en maakt het bijvoorbeeld mogelijk om Ei zelf 'terecht' te wijzen. Daar komt nog bij dat Ei zelf ook een gelovige is van zijn eigen geloof (zoals ook Jezus geloofde in God, terwijl Jezus ook weer zelf God was?), en dat ik hem dan ook 'terecht' wees als Eiist en niet als Ei.

Zo ook het voorbeeld waarin Ui, ook een Eipostel, duidelijk zijn eigen invulling geeft aan het Eiisme, die invulling is misschien niet mijn visie maar verbind Ui en mij als Eipostelen toch in vrede, terwijl we schijnbaar iets heel anders geloven.

Dat is zo mooi aan het Eiisme, zie je het al Ridder, zie je het al?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 15, 2009 7:23 pm

Ik zie het zoals jij het beschrijft. Maar de leider zelf waar het om gaat, Ei, lijkt het anders te zien, getuige mijn quotes. Zie jij niet een mooier geloof voor je dan de leider zelf rechtvaardigd? Ben jij niet beter af met je eigen beweging met deze doelstellingen?

Overigens denk ik niet dat de bijbel de boel dichttimmerd; de bijbel laat heel wat meer ruimte voor eigen invulling dan Ei doet, denk ik.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Caspar » do okt 15, 2009 7:54 pm

Daarover valt uiteraard te discussieren, of de visie van Ei en die van mij overeenkomen en in hoeverre ik een Eiist ben of in hoeverre Ei het Eiisme domineert. Dit is hoe ik het zie en of je het nou Eiisme noemt of iets anders, het is de manier om elkaar te verbinden in vrede, en of mensen nou (denken) leiders (te) zijn of niet, dat maakt dan niet uit, zolang er een gemeenschappelijke factor is zijn we verbonden.

Over de bijbel: die heb ik niet gelezen, dus alleen van horen zeggen. Misschien is het zo dat Christenen zelf te weinig invullen. Ik denk dat het Christendom niet wil ontkennen dat iedereen iets anders gelooft. Zie het als Plato en zijn ideeen: er is wel een Christelijk ideaal, een idee hoe een Christen is en wat hij doet, maar er zijn ook veel Christelijke dingen waarover iedereen zijn mening heeft, alleen in het Christendom zoals ik het ken mis ik de nadruk op dat individuele geloof dat juist zo belangrijk is.
Maar hierover kunnen we verder gaan in het Geloven 3.0-topic, reacties zie ik graag daar verschijnen!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 16, 2009 9:11 am

Maar waarom dat het Ei-isme? Dit lijkt een geloof waarin Ei de dienst uitmaakt. Jouw idealen zou je net zo goed anders kunnen noemen, toch?

Ieder beeld van hoe een christen hoort te zijn is individueel geschapen. Er is niet een vaststaand idee hierover van alle christenen. Wel wat ideeen die grotendeels gedeeld worden. Toch vind ik juist onder de christenen ook een grote waardering voor het individuele geloof.

Twee stemmen op Geit!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Caspar » vr okt 16, 2009 5:04 pm

2 stemmen op Caspar!

Ik begin inderdaad toch wel te twijfelen, RIdder ter Geit. Wat je zegt klinkt logisch...

Ook ekkeweikkeierfluitejsewliops op plaats 14 met 2 stemmen!
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr okt 16, 2009 5:21 pm

Je zou natuurlijk iets als het Casparisme kunnen proberen of een andere mooie naam bedenken die niet zozeer op een persoons naam gebaseerd is. Zie maar!

Je kunt je ook bij het christendom aansluiten. En wat sowieso natuurlijk aan te raden is is de goede zaak voor de geit ondersteunen.

Maar nogmaals; zie maar. En denk voor jezelf!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Off Topic algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron