Around the World in 30 Days

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Ridder ter Geit » za jun 19, 2010 8:18 am

Ik ken dat wel een beetje, dat van ideeen uit werelddelen die bekend bij je zijn. Maar misschien kan het daarom een uitdaging zijn om je wat in Azie te verdiepen en daar wat mee te doen. Voor het 'exotische' element of zo.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » zo jun 20, 2010 5:19 pm

Geen zorgen, India en Indonesie komen nog aan de beurt! Helaas zijn we Egypte en Duitsland al voorbij. Daar had ik best wat mee willen doen. En we gaan nog naar Mexico. En Australie en Zuid-Amerika liggen helaas ook niet op de route. Wat er nog allemaal aan staat te komen (per persoon):
India, Indonesie, Hawaii, Mexico, VS, Engeland.
Landen die eindigen op -stan, Mongolie, Canada, VS, Engeland.
Landen die eindigen op -stan, Himalaya, Japan, VS, Engeland.
Alaska, Canada, VS, Engeland.

Trouwens Ridder ter Geit, kun jij misshcien wat namen bedenken? Dat is zo'n beetje waar ik het allerslechtst mee ben. Ik heb wel iets nieuws bedacht: meneer Rijckaards. Dat is die ouwe gek die hun op de trip stuurt.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo jun 20, 2010 7:56 pm

Ik bleef daar express stil over, omdat ik ook niet blij wordt van namen bedenken.
Helden van mij heetten vaak heel gewoon Tim, Henk, Piet, Klaas, Theo, Theodoor, Maarten.
Dan heb je nog de iets fantasierijkere namen: Aart Appel, Wil Wel, Soldaat McThompson, Oenka Boenka (uit een vreemd land), Peter Selie.
Niet voor niets heb ik somige figuren nooit bij de naam genoemd, maar slechts bijvoorbeeld 'de sheriff'. Ik had ook nog eens een agent die inspecteur Smeres heette.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jun 22, 2010 10:16 pm

Ik heb namen! Die zullen in het volgende hoofdstuk komen. In dit hoofdstuk krijgen we een nieuw personage te zien. Hij zorgt voor de rust in het verhaal. Ironisch genoeg is degene waar hij op gebaseerd is alles behalve rustig.

Hoofdstuk 12 1/2: Tom's grote vakantie deel 1 (9 juni - 12 juni)

La meeeer!
Les a bercéeees!
Le long des golfes claaairs!
Et d'une chanson d'amour,
La mee-ee-eer
A bercé mon coeur.
Pour la vie - eeeee!!!
Ja, beste luisteraars, dat was La Mer van Charles Trenet voor alle vakantiegangers richting de Riviera! Het weer rond de Middellandse Zee ziet er goed uit; 25 graden en hoger! Dus goed nieuws voor jullie! En nog meer goed nieuws voor jullie: er zijn mooie prijzen te winnen! Maar nu eerst voor de luisteraars naar Duitsland, In München steht ein hofbrauhaus!
Het maakte Tom niks uit. Hij was op zijn PSP aan het spelen, een tegelijkertijd een plannetje aan het bedenken. Hij ging namelijk een miljoen euro winnen. Een miljoen! Met een weddenschap. Het begon allemaal zo, afgelopen woensdag:

Hij kwam uit school en zag zijn vrienden een papiertje tekenen. Blijkbaar gingen ze rond de wereld. Jep. Hij stond er inmiddels bij. De andere 4 waren weg.
"He, meneer. Kan ik ook mee doen?"
"Nee. Ik heb er nu 4. Vijf is te veel. Kijk zelf maar."
Er stond in kriebelig boers handschrift: Stan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Gelukkig maar. Stan's moeder heette Maria Taumatawhakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukakapiki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­kitanatahu. Ze kwam uit Nieuw-Zeeland.
Er stond ook in een krullerig meisjeshandschrift: Hélena t' Erreure.
Toen stond er in een schoolhandschrift: Calvin Lutter.
En als laatste, in blokletters: Carl Carlsten.
En toen stond er in zijn handschrift: Tom van de Maas.
Zo was het begonnen.

Nu zat hij in de auto, in de file. Vanavond zou hij in Cannes aankomen, en dinsdag zou hij naar Cairo vertrekken, met het vliegtuig. Daarna, op de zondag daarna, zouden ze nog naar Bombay gaan. Vanaf hier zou hij "verdwalen", zijn eigen weg gaan, en hij zou binnen de kortste keren in Amerika zijn! Vanaf daar was het een eitje naar Nederland.

Maar nu lag hij lekker op het strand, op een mooie zaterdagavond. Viva LAAA MEEER! Woohoo!
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jun 23, 2010 11:40 am

Leuke afwisseling, met een personage dat er heel relaxed over doet. Werkt heel verfrissend, dit soort variatie.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » wo jun 23, 2010 5:49 pm

Nu is het nog relaxed... Wacht maar, tot straks in Bombay. Dan krijg je hoofdstukken 20 (?): HELENA MEETS TOM en 20 1/2: TOM MEETS HELENA. Misschien leuk om hetzelfde uit verschillende oogpunten te zien? Wat trouwens wel verschilend is, is dat waar de 4 hoofdpersonages herinnering ophalen op 10 juli, Tom een soort van dagboek in zijn hoofd heeft. Het wordt om de zoveel tijd bijgewerkt.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 24, 2010 10:54 am

Hetzelfde uit verschillende oogpunten is een weer een origineel en verfrissend idee.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » do jun 24, 2010 7:42 pm

Nou ja, origineel... Zoals ik het doe wel.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr jun 25, 2010 10:03 am

Nu ja, voor een jong iemand die zelf verhalen op een forum begint te typen, zoals ook ik vaak heb gedaan, blijft het vaak bij recht-toe-recht-aan wat avonturen intypen, zoals ze gebeuren. Van verschillende kanten hetzelfde bekijken is dan al heel origineel.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jun 29, 2010 5:59 pm

Speciaal voor de Tropers: ik vond een Trope die ik gebruik! Het is Simultaneous Arcs.
Ik denk dat ik het verhaal wat verander en nog een tussenhoofdstuk doe: In de trein.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jun 29, 2010 6:09 pm

Een nieuwe indeling voor hoofdstuk 12: hoofdstukken "Moedertje en Rusland", "Iets heel awesommigs" en "In Vladivostok". Stukken worden ook uitgebreid.
Nog een Trope: Four Lines All Waiting.

HOOFDSTUK 12 - MOEDERTJE EN RUSLAND (Carl Carlsen, 13 juni)

Moskou. Een stad met veel mogelijkheden. Hij pakte de trein. Het was nu 8.15 uur. De trein vertrok om 10.00 uur. Aan de andere kant van de stad. Hm.

Wordt zo snel mogelijk vervolgd.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » vr jul 02, 2010 10:48 pm

Er komt nog een tussenhoofdstuk bij, dat noem ik gewoon hoofdstuk B. Ik begin de tel en de verhaallijn kwijt te raken. Ik heb zoveel te vertellen nog, en maar zo weinig tijd. Plus ik vertel alles door elkaar. Er moet nog verteld worden over de drukke straten van Bombay, het uitgestrekte landschap van Mongolie, de Hoela op Hawaii, 4 Juli met de president, de zware bootreizen, het Engelse kasteel, en de trein! Het komende hoofstuk, daar heb ik heel lang op gezeten. Ik wil zo weinig mogelijk namen van mijn klas gebruiken, anders gaan ze daarover klagen. Maar ja, soms kom je er niet omheen, en soms zijn de bijnamen wel erg vergezocht...

HOOFDSTUK B - WAT DE REST DOET (door Carl Carlsten)

Daar zat hij dan, goed en wel in de trein, op weg naar Vladivostok. Hij zat hier en de rest, dat mocht alleen Joost weten. Zelfs Heer Bommel niet. Dan had je nog de rest van de klas - 24 min 4 leerlingen van klas B1D - dat zijn er nog 20.

Je had Tom, die was op vakantie richting Frankrijk en nog wat andere plaatsen. Frankrijk daar hebben ze de Journal van Mickey en de Picsou.
Dan waren er Ben en Pim, op vakantie naar Kroatie. Niet samen, hoewel ze elkaar best zouden kunnen tegenkomen.
Dan was er nog, euhm, o ja! Dan was er nog Bjorn! Bjorn ging naar Zweden. Daar hebben ze de Kalle Anka.
En dan had je Ron, die ging naar België, en Jelle, die bleef thuis. Hij zou s' zomers uitstapjes maken door heel Nederland.
Dan waren er nog Alexander, of gewoon Alex, die ging... Dat wist hj niet.
En dan was er nog Mike, die ging naar Italië, dacht hij. He! Topolino!
Dan de meiden. Je had Suus, die ging ver weg. Naar Japan.
En dan was er Laura, die ging zuidwaarts. Richting Egypte.
Dan was er Lindsay. Die ging... dat wist hij ook niet. Hmpf.
Dan had je nog Anne, die ging naar Denemarken, en Rhea, die ging naar Ierland. Of Oyrland, zoals ze daar zeggen. Ze hadden een leraar uit Ierland.
Dan was er nog Nadine, die ging naar Finland ofzo? Hij wist het niet. Wat hij wel wist was Aku Ankka.
En dan waren er nog Lot en May, allebei richting Frankrijk. Alleen ging de een naar Bretagne, en de ander naar Parijs.
Dan had je nog Lientje en Leintje, de een ging naar Frankrijk, de ander naar Griekenland. Wat een slechte bijnamen trouwens! Als ik ze had verzonnen, dan, dan... was het waarschijnlijk bij de originele namen gebleven... Dat waren overigens Eline en Madeleine.
En dan was er nog Demi. Waar die heen ging, dat wist hij ook niet.

Dat was dan de hele klas. Ja, dan had je nog de mentor, mevrouw Bruins. Maar die was pas op huwelijksreis geweest. Een vakantie zat er daar niet in.


Help! Aan deze namen moet nog een hoop gesleuteld worden! De nog steeds echte namen: Stan, Calvin, Tom (maar die vindt het goed), Ben, Pim, Jelle, Alex, Laura, Rhea, Eline, Madeleine en Demi. Iemand originele ideeen?
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jul 06, 2010 2:04 pm

Ik heb de eerste twee hoofstukken herschreven, een paar stukken laten zitten, en hoofstuk 2 in 2 delen opgedeeld. Ik denk dat het nu beter is geschreven. Ook heb ik de naam Helena T'Erreure (een Hortensia McDuck-achtig type) herschreven naar Bella Boedival (iemand die snel geirriteerd is). Als ik straks bij Rusland ben, verzin ik wel weer wat. Hier zijn de herschreven eerste hoofdstukken!

PROLOOG

Hij wist niet hoe hard hij moest rennen. Hij wist niet dat hij zoveel conditie had. Hij wist dat dit fout zou gaan, vanaf het begin al. Want hij, Carl Carlsten had de grootste fout in zijn leven gemaakt door mee te doen aan deze race. Hij, en drie anderen uit zijn klas waren aan het rennen. Dat was dan het resultaat. Maar het had veel erger kunnen uitlopen, gelukkig. Jep, dat was typisch Carl Carlsten. Altijd optimistisch. Bijna altijd, dan. Op dit moment wist hij niet veel te verzinnen. Op 4 juli was het beter geweest. Meestal was hij optimistisch. En ach, in fictie vind je altijd erger. Zelfs met optimisme: kijk maar naar Pollyanna. Hoewel, dat was al in geen 50 jaar meer op TV geweest. Niemand kende het meer. Ah, 50 jaar geleden, toen was het leven veel beter. Rustig, om mee te beginnen. Ten tweede waren de stripboekjes die nu een paar tientjes waard zijn, kon je toen voor een dubbeltje in de winkel kopen. Aan de andere kant, wat had hij te zoeken in die tijd? Hij kon beter een verhaal gaan schrijven over een vriend die een tijdmachine had gebouwd. En dan zou hij vast komen te zitten in het jaar 1950. En dan het mooie leven leiden. Maar nu was hij weer eens gek aan het doen. En gek doen, dat mocht niet. Dan kijken mensen je tegenwoordig raar aan. Ach, zijn kinderen zouden hem ook raar aankijken als hij hen over de afgelopen maand zou vertellen. En misschien zou het hem wel goed doen, om de afgelopen maand eens samen te vatten. Als hem dat maar lukte, een maand samenvatten en rennen tegelijk. Dat ging wel. Hij had wel eens raardere dingen gedaan. Zoals die keer in Warschau. Maar dat komt nog wel. Hij begon bij het begin, precies 31 dagen geleden, op die noodlottige dag, 9 juni…



HOOFDSTUK EEN – ZOMERVAKANTIE, EEN MAN EN EEN LIMONADEKRAAM

Het was 9 juni. Vandaag was Donald Duck jarig. Het goede aan 9 juni. Toen was 9 juni nog een en al goed. Dat zou snel veranderen. Maar nu eerst Donald Ducks verjaardag. Dat wist hij goed, want hij was een grote Donald Duck verzamelaar. Vandaag, een x-aantal jaar geleden, op 9 juni 1934, trad Donald Duck voor het eerst op in het filmpje "The Wise Little Hen". Hij had het op DVD, een van de Walt Disney Treasures collectie. Oh, hij had niet alleen die DVD, hij had ook honderden, meer dan anderhalf duizend Donald Duck weekbladen. Maar dat terzijde. Dat wilde toch niemand weten.
Hoe dan ook, vandaag was woensdag 9 juni en de proefwerkweek was afgelopen. Op een woensdag. Het was meer een proefwerkweek-plus-weekend. Maar ja, dat lag nou achter hem. Het was nu zomervakantie en binnenkort zou hij naar de tweede klas gaan, samen met al zijn vrienden. Wat was het toch vroeg zomervakantie! Maar ja, zijn school was altijd al een buitenbeentje geweest qua vakanties. Zo kregen ze afgelopen jaar pas kerstvakantie na kerst. Het heet kerstvakantie! Dat hoort rond kerst te zijn! Vakantie vanwege kerst!

Maar nu hadden ze vakantie vanwege de zomer. En daarom gingen ze vandaag voor de laatste keer in anderhalve maand de school uit, met een lege schooltas. Zo naar de fiets en dan naar huis. Een dikke anderhalve maand rust, dat had hij wel verdiend. Maar die rust werd verstoord door een stem van een man. Die man kende hij toen nog niet, maar algauw zou hij hem kennen als Dirk Rijckaard, de gepensioneerde bankier.
"Win hier een miljoen euro! Een makkelijke manier om geld te verdienen!"
Hij zag bij de fietsenstalling een man in de zestig staan, achter een ouderwets limonadekraampje. Er stond op: WIN EEN MILJOEN. Dat was nu wel duidelijk. Wat ook duidelijk was, was dat niemand naar hem luisterde. Iedereen had het te druk met zomervakantie vieren, of te godveren omdat een enorme file van fietsen stond bij de uitgang, omdat het hek nog niet open was. Het was wel open, maar iedereen moest er een voor een door.

De volgende reactie kwam van Stan. Stan met de onuitspreekbare achternaam. Maar hij, Carl Carlsten wist hem te onthouden. Het ging zo: Llanfair…pwllgwyn…gyllgogerych…wyrndrobwllllantysilio…gogogoch. Dat sprak je uit als Ghanbarpushkingeskogerghwirandroboghantasiliogogogoch. Zeg dat wel.

Stan zei een zin die hij nooit had mogen zeggen: "Een miljoen euro! Da's wel een hoop geld!"
Stan was altijd wel een raar type geweest. Maar dat vond niemand erg. Wat erger was, was dat hijzelf blijkbaar een raar type was. Dat vond hij niet. Dat zijn grappen nooit helemaal er goed uitkwamen (vaak wel) en dat hij een overgrote stripverzameling had, had hij nooit echt zo erg gevonden. Maar ja. Zo erg was het nou ook weer niet. Dus hij liet het maar gaan.



HOOFDSTUK TWEE – VIER NAMEN OP EEN BLAADJE

Stan stond ondertussen al bij het kraampje. De man was allerlei dingen aan het uitleggen, maar het enige wat hem bijbleef, was iets in de trant van:
"Ga rond de wereld binnen een maand en je wint een miljoen!"
Hij had nooit begrepen wat voor een laag IQ Stan had, want algauw pakte hij een pen die daar lag, en tekende een briefje. Hij had getekend.

Nu zat er tussen hun vier ook een meisje, waarvan hij de naam niet durfde uit te spreken. Hij te bang om dan te gaan blozen. Gelukkig voor hem hielp het universum hem een handje. Hij bloosde bijna nooit van de buitenkant. Hij durfde wel aan haar te denken. Bella Boedival.
Hij was namelijk verliefd op haar, maar heeft het hele jaar door niks durven zeggen. Zij tekende nu ook. Dat zijn twee namen. Ze kon Stan namelijk niet alleen laten gaan vanwege zijn extreem lage intelligentie. Ze had een punt, Stan zou ergens in Azië blijven steken, en de rest van zijn leven als Mongoolse yakherder werken. Niet dat dat veel van zijn huidige leven zou verschillen, hij was namelijk boer in ruraal Brabant. Niks tegen Brabant.

Maar ja, met z'n tweeën kom je ook nergens als prepubers en algauw had de andere vriend, de heer Calvin Lutter, zich aangemeld. Deze had namelijk altijd wel wat te zeggen. Soms was het wel grappig, soms gewoon veel te laat. Hierdoor is ook het zogenoemde Nemo is ook een clownvis-syndroom ontdekt. Alweer, geen echt syndroom, maar gewoon een hele flauwe grap. Hoewel, dit gebeurde nogal vaak. Maar op het Nemo is ook een clownvis-syndroom wilde hij niet te ver in gaan denken. Dat verklaarde hij wel een andere keer.

Nou is hijzelf, kort door de bocht gezegd, een reisgek. Ook heeft hij aanvallen dat hij iets stoms doet, en daarna niet weet waarom hij het eigenlijk heeft gedaan. Gewoon geen controle over zichzelf. En algauw was het onheil geschied: hij had ook dat blaadje getekend. Het leek niks, maar het was heel wat. Vier namen op een blaadje.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jul 06, 2010 2:05 pm

HOOFDSTUK DRIE – NIEMAND IS ZO GEK

ER stonden nu vier namen op dat blaadje, met nog een waslijst tekst erboven. Hij had even geen zin gehad om dat te lezen en vroeg en Rijckaards voor een samenvatting.
“Nou,” begon hij, “jullie moeten rond de wereld reizen om mee te beginnen. Morgen beginnen jullie, bij de plaatselijke kerk aan de markt. Jullie beginnen precies om 12 uur ’s middags , en kunnen het vergeten op 10 juli om 12 uur.”
“Hoezo, we kunnen het vergeten? Wat is het probleem, man?” vroeg Calvin.
“Nou, jullie weten het al: reis rond de wereld en win een miljoen. Zie de kleine lettertjes: mits je voor een maand na de start terug bent, en eerste bent.”
“De rest krijgt…?” vroeg hij.
“Niks. En dan heb je nog geluk. Ben je niet voor 12 uur op 10 juli terug, dan worden de rollen omgedraaid. Dan krijg ik een miljoen per degene die te laat is. Dat is bij elkaar vier miljoen, plus dat van mijzelf, 5 mil.”
“Wat precies is jouw definitie van ‘rond de wereld’?” vroeg ik.
“Je moet alle breedtegraden gehad hebben.”
“Dus je kunt gewoon naar de Noordpool gaan, en er omheen wandelen? En dan weer terugkomen?”
“Precies, wijsneusje. Maar zie jij maar eens binnen een maand naar de Noordpool te komen, en terug. Tot Groenland of Lapland moet nog wel te doen zijn, maar daarna…”
“Ja, daarna…” slikte Bella.
“Nog twee vragen,” zei ik. “Hoe kom je aan dat miljoen?”
“Aha. Nou zie je, ik heb iedere maand wat opzij gezet, mijn hele leven lang. Gisterenmiddag ging ik met pensioen, op mijn tweeënzestigste verjaardag. Ik heb dit al zo lang gepland. Nu komt het eindelijk uit.” Hij maakte een geniepig lachje. “Hihihi. Hihihi.”
“Volgende vraag: Hoe verwacht je dat onze ouders en de kinderbescherming zullen reageren?”
“Oh, dat. Dat regel ik wel. Maar jullie kunnen er niet onderuit. Jullie hebben een bindend contract geregeld.” Dat was waar.
“Ja, ik heb er nog een,” vroeg Bella. “Wat schiet jij hier precies mee op?”
“Nou kijk. Iedereen in de wereld die er oud genoeg voor is, mag op jullie wedden. Op jou, jou, jou en jou. Daar verdien ik bakken met geld mee. Dan is dat miljoentje maar kippenvoer. Dus pas goed op: mensen kunnen je goed tegen gaan zitten.”
“En daarom verwacht je dat we het binnen een maand zullen halen?” vroeg Calvin. “Daarom?”
“Hoe oud zijn jullie?”
“Dertien.”
“Dertien.”
“Twaalf.”
“Huh?”
“Precies. Jullie zijn minderjarig. Jullie mogen nog niet alleen internationaal vliegen. Maar als jullie iemand vinden die een maand lang met jullie mee rond de wereld zou willen reizen, vind ik dat goed. Maar dat is het juist. Niemand is zo gek.
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

Berichtdoor Duckfan van McDrake Disne » di jul 06, 2010 2:30 pm

HOOFDSTUK VIER – BAGAGEBESLISSINGEN

Hij, Calvin Lutter, had zich in zware problemen gewerkt. Hij had een bindend contract getekend en ging vorige maand met drie anderen uit zijn klas rond de wereld. Daar had hij nu spijt van. Hij rende zo hard als hij kon. Achter hem rende een kwaaie ouwe man. En snuiven dat die deed, man! De meeste leraren waren er niks bij! Toch, het begon allemaal zo simpel. Maar de problemen begonnen al toen de race begon. Het was de morgen van 10 juni, de eerste vakantiedag.

De dag erop was de start. Het was die donderdag, 10 juni, dat ze startten. Hij had gewoon het nodige meegebracht: veel snuik, drinken en een trolleykoffertje om alles in te doen. En toen kwam daar toen toch iemand aanlopen! Bepakt en bezakt, tot een meter boven zijn hoofd, was daar Carl Carlsten! Alleen bij Manneke Pis had hij zoiets eerder gezien. Wat een lachertje! Zijn verklaring:
“In dit ding zit alles wat ik komende maand nodig heb, niet meer en niet minder! Ik heb gisteren al de hele reis uitgepland, in ieder geval tot aan Alaska! Daar ergens heb ik ook dit nodig.” Hij haalde een fietsensleuteltje uit een van de drie dozijn zakken die in de rugzak zaten.
“Op naar het postkantoor van Vladivostok,” zoals hij zei.

Toen kwam Stan. Het was al euh… kwart voor twaalf! Nog maar een kwartier! Stan had, euh… niks bij zich. Dat kan ook. Maar ja, als je rond de wereld moet, met niks, dat is wel heel erg zielig. Nou ja, die blijft toch wel ergens in Mongolië vastzitten over drie weken. Hij niet, hij ging ervoor.

En als laatste kwam dat Bella aanlopen. Vijf voor twaalf, met een handtasje.
“Ik ben toch niet te laat, huh? Nee. Oh jee, ik ben wel erg laat.”
Wat een type. Die komt niet verder dan Italië. Nee, nooit.

En hijzelf? Hij had een rugzak en trolleykoffertje met alleen de benodigde spullen. Zijn moeder had hem goed geholpen, nadat ze drie kwartier kwaad was geweest. Hij mocht geen Simpsons kijken. Bah. De rest van de avond heeft hij alles ingepakt, en is gaan slapen. Dat herinnerde hem aan iets.
“He! Hoelang hebben jullie vannacht geslapen? Ik van 1 tot 10!”
“Van 11 tot 11. Hoezo?” was het antwoord van Stan.
“Van 12 tot 8. Te lang?” was het antwoord van Bella. Nee, dat was niet te lang. Dat was eerder te kort.
“En jij, Carl? Hoelang heb jij geslapen?”
“Wuh… Wat? Van 2 tot 6 ofzo. Ohh, wat ben ik moe…”
En toen gingen we bijna beginnen. Nog tien, negen…
“Acht! Zeven! zes!”
Duckfan van McDrake Disne
Member
 
Berichten: 241
Geregistreerd: ma okt 20, 2008 7:57 pm
Woonplaats: Hier (Frans voor gisteren)

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron