ONDERZOEK: Hebben jullie een bril of een snor??

Heb je een bril of een snor?

Berichtdoor McDuck Menu » do maart 06, 2008 5:30 pm

Luuk schreef:
McDuck Menu schreef:t Jammere is dat lenzen in mijn dromen niet schijnen te werken :/

Hoe bedoel je? Zie je dan slecht in je dromen? Of droom je dat lenzen niet werken?

Nee, merk gewoon geen verschil of ik ze nou wel of niet in heb als ik droom, t blijft maar vaag.
McDuck Menu
Member
 
Berichten: 75
Geregistreerd: wo mei 17, 2006 6:09 pm

Berichtdoor Henrieke » do maart 06, 2008 7:38 pm

Daniel73 schreef:Ook vraag ik me af of je ogen kunt trainen. De ooglens werkt toch met spieren? Valt er helemaal niets te doen tenminste een plusje of een minnetje minder te hebben? Ik vraag me af of een bril ogen onnodig lui kan maken, omdat ze zich dan minder hoeven in te spannen.

Jazeker, ik heb een aantal jaren 'experimenteel' op oogtraining gezeten. Dit was echter tegen het loenzen (ik kon niet dichterbij dan 1,5 meter zien omdat mijn ogen uit elkaar staan). Als je ouder wordt en een bril nodig hebt komt dit omdat de elasticiteit uit de lens verdwijnt en niet meer uit zichzelf bol gaat staan. Dan kan je dus je spieren aanspannen wat je wilt (en daarmee de lensbandjes slap laten hangen), de ooglens wordt niet meer bol. Ook andere vormen van onscherp zien hebben denk ik eerder met de lens te maken, omdat het brandpunt op de verkeerde plek zit.
In ieder geval heb ik een oogoperatie voorkomen door een aantal jaar te trainen. Ik heb er geloof ik nog een krantenartikel van liggen, misschien kan ik die eens opzoeken.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Robb_K » vr maart 07, 2008 4:39 am

Ik bruik een bril voor lezen (en tekenen) (vergroter -drie keer normaal). Maar voor alles anders, ik gebruik niets (maar mijn ogen).
Wat? Geen Carl Barks op dit forum? Bah!
Avatar gebruiker
Robb_K
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di apr 18, 2006 3:44 pm
Woonplaats: Los Angeles VSA/Muenchen Duitsland

Berichtdoor TimJoosten » vr maart 07, 2008 6:33 pm

ik heb geen bril en geen snor.
TimJoosten
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 05, 2008 9:09 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr maart 07, 2008 8:19 pm

Henrieke schreef:Ik wilde ook nooit een bril (hum hum, toen was ik vier), maar er zitten veel voordelen aan. Hij werkt ook als windscherm! Zonder bril krijg ik van alles in mijn oog op de fiets, lantaarnpalen en zo.

:lol:
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ei » za maart 15, 2008 4:39 am

Joop schreef:
Caspar schreef:maar op school moet ik nou eenmaal het bord kunnen zien

Ei? Waar ben je?

Schoolbord kunnen zien? Schoolbord!?
Gaat Caspar alwéér stiekem naar school? Weigert Caspar te spijbelen?
Weg met school. Elke seconde die je aan school besteedt gaat ten koste van aandacht voor de beste leraar ter wereld: Ei.

Met Ei als leraar weet je alles. Met Ei heb je geen bril nodig. (En ook geen snor.)
Doe jezelf niet langer tekort. Volg Ei!
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm

Re: ONDERZOEK: Hebben jullie een bril of een snor??

Berichtdoor Duck » za mei 26, 2012 12:09 pm

Ik heb geen bril en een snor zal ik niet krijgen! ;)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: ONDERZOEK: Hebben jullie een bril of een snor??

Berichtdoor Oom Paspasu » di feb 12, 2013 2:00 am

Daniel73 schreef:De wereld kan mooi zijn in soft-focus. Wel lastig dat ik de laatste tijd geen kleine ondertitels kan lezen van de televisie. Zal ik omwille van televisie aan de bril moeten? Wordt mijn zicht daar beter van? (...) Maar ik loop zo vaak in gedachten dat ik toch amper uit mijn ogen kijk. Of is dit omkeerbaar en raak ik in gedachten omdat ik wazig zie?

Je neemt me de woorden uit de mond! Toch heb ik wel een snor en een baard bovendien.
Duck schreef:een snor zal ik niet krijgen!

Moed houden! Ik had ook nog geen snor op jouw leeftijd!
Oom Paspasu
Member
 
Berichten: 24
Geregistreerd: di feb 12, 2013 1:14 am

Re: ONDERZOEK: Hebben jullie een bril of een snor??

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr feb 15, 2013 6:22 pm

Ik heb geen snor, met dank aan het scheerapparaat, maar wel een bril. Maar ik draag vooral lenzen. De bril was vooral op advies van de opticien, als ik geen zin heb om mijn lenzen in te doen of als mijn ogen geïrriteerd zijn. Geïrriteerde ogen is nog maar 1 keer voorgekomen, maar ik heb de bril en lenzen ook pas een maand.
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: ONDERZOEK: Hebben jullie een bril of een snor??

Berichtdoor Jop Duck » ma mei 07, 2018 12:08 pm

Een bril, geen snor.
Jop Duck
Member
 
Berichten: 38
Geregistreerd: do apr 12, 2018 8:50 pm

Vorige

Keer terug naar Vertel over jezelf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron