Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » di okt 02, 2012 4:09 pm

Heel mooi gedaan. Ik snap dat zoiets 7 uur heeft geduurd. ::shock:
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » di okt 02, 2012 8:37 pm

Zwarte Capihoorn schreef:Heel mooi gedaan. Ik snap dat zoiets 7 uur heeft geduurd. ::shock:

Dankje, Zwarte Capihoorn! :)
Die 7 a 8 uur zijn wel verdeelt over een paar lessen (50 minuten) en wat thuis aan de tekening werken.Als je de tekening dan af hebt heb je pas door hoeveel uur dat wel bij elkaar is! :P Want als je het aan het tekenen bent heb je dat echt niet door.
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Daniel73 » vr okt 05, 2012 1:58 pm

Duck schreef:Hier is een tekening (op A4 formaat) die ik heb getekend voor tekenles op school.
Ik heb gekozen om Arthur Pendragon, gespeeld door Bradley James in de super-mega-fantastische serie genaamd "Merlin" :D :D :D (kennen jullie die serie?), te tekenen.
De opdracht was om een portret te tekenen met wit potlood op zwart papier, dus eigenlijk is het precies andersom tekenen dan wat je gewend bent, want normaal teken je zwart op wit. Aan het begin moet je wel even wennen aan deze techniek van tekenen, maar als het eenmaal lukt is het erg leuk! :)
Ik heb aan deze tekening ongeveer meer dan 7 uur gewerkt ( thuis, en in de tekenles op school).
Ik krijg er trouwens een punt voor! :)
(sorry voor de wat minder goede scan,in het echt ziet de tekening er beter uit)
Afbeelding

Mooi getekend! Maar om toch wat te zeuren te hebben: de huid lijkt te bestaan uit lijnen. Alsof je bij het inkleuren (ingrijzen) geen rekening houdt met wat onder de huid zit. De linkerwang (voor ons rechts) bijvoorbeeld. Daaronder zitten spieren, een jukbeen en de bovenkaak. Probeer met het inkleuren (ingrijzen) die onderhuidse vormen te volgen.

Over Wickley Wombat. Leuk dat je een eigen personage hebt. Gebruik je deze alleen in illustraties of maak je er daarnaast ook verhalen over?

Je inkleuring vind ik vaak heel mooi.
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » vr okt 05, 2012 3:11 pm

Daniel73 schreef:
Duck schreef:Hier is een tekening (op A4 formaat) die ik heb getekend voor tekenles op school.
Ik heb gekozen om Arthur Pendragon, gespeeld door Bradley James in de super-mega-fantastische serie genaamd "Merlin" :D :D :D (kennen jullie die serie?), te tekenen.
De opdracht was om een portret te tekenen met wit potlood op zwart papier, dus eigenlijk is het precies andersom tekenen dan wat je gewend bent, want normaal teken je zwart op wit. Aan het begin moet je wel even wennen aan deze techniek van tekenen, maar als het eenmaal lukt is het erg leuk! :)
Ik heb aan deze tekening ongeveer meer dan 7 uur gewerkt ( thuis, en in de tekenles op school).
Ik krijg er trouwens een punt voor! :)
(sorry voor de wat minder goede scan,in het echt ziet de tekening er beter uit)

https://lh5.googleusercontent.com/-Zx4-9Q4BzOE/UGiCJI-M_RI/AAAAAAAABaY/J59oN73A1n8/s800/Arthur%2520Pendragon.jpg
Mooi getekend! Maar om toch wat te zeuren te hebben: de huid lijkt te bestaan uit lijnen. Alsof je bij het inkleuren (ingrijzen) geen rekening houdt met wat onder de huid zit. De linkerwang (voor ons rechts) bijvoorbeeld. Daaronder zitten spieren, een jukbeen en de bovenkaak. Probeer met het inkleuren (ingrijzen) die onderhuidse vormen te volgen.

Over Wickley Wombat. Leuk dat je een eigen personage hebt. Gebruik je deze alleen in illustraties of maak je er daarnaast ook verhalen over?

Je inkleuring vind ik vaak heel mooi.

Dankje! :)
Tot nu toe gebruik ik Wickley alleen in illustraties ,maar ik ga er misschien wel een verhaal over maken! :)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za okt 13, 2012 10:31 am

Laat ik ook maar eens een tekening plaatsen. :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » za okt 13, 2012 3:37 pm

Leuke tekening, Zwarte Capihoorn!
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Robb_K » za okt 13, 2012 6:04 pm

Zeer goed getekend, Zwarte Capihoorn!
Wat? Geen Carl Barks op dit forum? Bah!
Avatar gebruiker
Robb_K
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di apr 18, 2006 3:44 pm
Woonplaats: Los Angeles VSA/Muenchen Duitsland

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » za okt 13, 2012 11:06 pm

Bedankt Duck en Robb_K. :)
Ik ben van plan om hier nog een tekening te plaatsen, van een witte haai, maar dan moet ik er eerst achterkomen waar ik die tekening ook al weer had neergelegd. :P
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » zo okt 14, 2012 11:22 am

Weer 'ns een tekening.
Gemaakt voor tekenen op school. Ik heb er een 8,8 voor gekregen! :D
Afbeelding
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » zo okt 14, 2012 12:41 pm

Heel mooi gedaan, Duck! :)

Hier is de tekening van de witte haai. (Eindelijk weer gevonden)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » zo okt 14, 2012 12:51 pm

Dankje!
Jouw tekening van de witte haai is ook erg mooi! :D
Teken je graag dieren? :)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma okt 15, 2012 2:00 pm

Als ik iets ga bedenken dat ik ga tekenen, eindigt dat altijd in óf Disney óf dieren dus ja, ik teken graag dieren. :)
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Member
 
Berichten: 22
Geregistreerd: wo feb 01, 2012 7:26 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » zo okt 21, 2012 12:29 pm

Hier een snel tekeningetje van een teddy beertje, helemaal op de computer gemaakt met mijn tekentablet:
Afbeelding

En hier een draak die ook helemaal op de computer is getekend. Ik heb er 4 uur over gedaan en het resultaat was een pijnlijke hand.
Afbeelding
(Photobucket maakt de lijn alleen wat onscherp, voor een scherpere versie ,kijk hier: http://skibb-duck.deviantart.com/gallery/#/d5hzunu
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Hidde » vr okt 26, 2012 8:28 pm

@ Zwarte Capihoorn, leuk om weer eens een paar tekeningen van je te zien! :D Ze zien er goed uit!

@ Duck, ook jouw tekeningen zijn erg mooi! De schaduw bij het oog is erg mooi gedaan. Ik vind de inkleuring van het teddy beertje en van de draak erg geslaagd! :)

Duck schreef:(Photobucket maakt de lijn alleen wat onscherp, voor een scherpere versie ,kijk hier: http://skibb-duck.deviantart.com/gallery/#/d5hzunu

Als je naar upload options gaat kun je de grote van de afbeelding instellen. Photobucket staat automatisch zo ingesteld dat de afbeeldingen verkleind worden geupload (1024x768).
Avatar gebruiker
Hidde
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: za okt 08, 2011 4:04 pm
Woonplaats: Delft

Re: Niet-Disney Fanfictie & –tekeningen

Berichtdoor Duck » vr okt 26, 2012 8:36 pm

Hidde schreef:
@ Duck, ook jouw tekeningen zijn erg mooi! De schaduw bij het oog is erg mooi gedaan. Ik vind de inkleuring van het teddy beertje en van de draak erg geslaagd! :)

Dankje! Allemaal gedaan met Painttool Sai en tekentablet.
Hidde schreef:
Duck schreef:(Photobucket maakt de lijn alleen wat onscherp, voor een scherpere versie ,kijk hier: http://skibb-duck.deviantart.com/gallery/#/d5hzunu

Als je naar upload options gaat kun je de grote van de afbeelding instellen. Photobucket staat automatisch zo ingesteld dat de afbeeldingen verkleind worden geupload (1024x768).

Dankjewel voor de tip! :)
Duck
Member
 
Berichten: 47
Geregistreerd: di maart 06, 2012 5:52 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron