Nederlandse muziek 2.0

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Pluizer » za jan 21, 2006 10:13 pm

Bij deze een nieuwe topic over Nederlandse muziek. De voorafgaande topic staat op het volgende adres:
http://off-topic.mypunbb.com/viewtopic.php?id=36 (11-05-2005 t/m 31-12-2005)

*EDIT*
De link is inmiddels verouderd. McDuck biedt een bladerbare archief-versie:
http://mcduck.nl/archief/off-topic.mypunbb.com/topic-69485.html
Laatst bijgewerkt door Pluizer op zo mei 13, 2007 7:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » za jan 21, 2006 10:15 pm

Nieuws:

Voorverkoop STRIPS IN STEREO (Paradiso, 11 maart 2006) gestart! Artiesten die ZEKER komen: Boudewijn de Groot, Bennie Jolink (Normaal), Henny Vrienten (Doe Maar), Guido Belcanto, Peter Koelewijn, Spinvis, Mondo Leone, Def P van Osdorp Posse.

Strips in Stereo is een unieke avond in Paradiso voorafgaand aan de boekenweek 2006 (thema Muziek). Met live optredens van (o.a.) Boudewijn de Groot, Spinvis, Hennie Vrienten, Mondo Leone, Def P en Peter Koelewijn. Nieuws over andere optredende artiesten volgt. Na de optredens kun je nagenieten tijdens Paradiso's Stripnacht (tot ca. 05.00 uur 's ochtends).

Strips in Stereo is een project waarin 14 striptekenaars een Nederlandstalig lied hebben gekozen om een strip van te maken. Tijdens "Strips in Stereo" wordt het boek (inclusief CD) gepresenteerd.

In dit unieke boek/CD (verschijnend in het kader van de boekenweek 2006, thema muziek) komen alle soorten Nederlandse pop aan bod. De stripmakers hebben zelf hun favoriete song uitgekozen. Tijdens Strip in Stereo in Paradiso zullen alle liedjes live ten gehoren worden gebracht. Met unieke bijdragen van de originele vertolkers.

01. Maaike Hartjes - "Kinderballade", Boudewijn de Groot
02. Gerrit de Jager - "Kom van dat dak af!", Peter Koelewijn
03. Hanco Kolk - "Voor Ik Vergeet", Spinvis
04. Hein de Kort - "Je bent zo lekker lelijk", Jeroen Zijlstra
05. Erik Kriek - "Malle Babbe", Boudewijn de Groot
06. Dick Matena - "Ketelbinkie" Frans van Schaik / Anton Beuving / Jan Vogel
07. Peter Pontiac - "Meisjes", Raymond van 't Groenewoud
08. Mark Retera'- "De Verpleegster", Guido Belcanto
09. Barbara Stok - "Is dit Alles? Doe Maar
10. Joost Swarte - "Naakt en Kaal", Leon Giesen
11.The Tjong-Khing - "En haar sneeuwwitte boezem was nauwelijks bedekt", Johnny Hoes
12. Jean-Marc van Tol - "Ding-adong", Teach In
13. Typex, 'Moordenaar' van Osdorp Posse
14. Henk Kuijpers - Normaal "D'n Poot op 't Gas"

Strips in Stereo
BOEK + CD
Uitgeverij De Harmonie / Excelsior Recordings
formaat 33 x 33 cm
ca. 96 pagina's. ca. 20 euro
verschijnt 11 maart 2006


Strips in Stereo / STRIPNACHT PARADISO
Paradiso, Amsterdam
11 maart 2006
aanvang: 21.00 uur
zaal open: 20.30 uur

Prijs is inclusief voorreserveringskosten en portokosten. Kaarten bij de bekende voorverkoopadressen kosten vanaf 15 euro (exclusief reserveringskosten). De kaarten zijn exclusief de verplichte lidmaatschap van Paradiso (2,50).

- - - - - - -
bron: http://www.foksuk.nl/leesnieuws.phtml?id=151
- - - - - - -
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 17, 2006 1:08 am

Die CD moet ik eens op zien te snorren, want zoiets kan ik niet laten schieten!

'Kinderballade' vind ik absoluut één van de beste liedjes van Boudewijn de Groot. Alleen ben ik bang wat Maaike Hartjes daar met haar harkenpoppetjes-stijl van gaat maken. Zo'n ontroerend verhaal zou beter in de handen van een echte artiest worden gegeven. Ik zie Jippes of Matena daar wel een mooie story van maken.

'Malle Babbe' had er natuurlijk in de uitvoering van Rob de Nijs op moeten staan. Boudewijn doet het ook wel aardig, maar ik vind het niet kunnen tippen aan Rob's versie. Wel weer zeer geschikt voor verstripping, vind ik.

Wat ontbreekt is natuurlijk 'Meester Prikkebeen', dat ik me altijd al voorgesteld heb als een Middeleeuws sprookje, dat getekend zou moeten worden in de stijl van de oude Disney Silly Symphonies uit de jaren '30.

7 mei ga ik naar de try-out van Boudewijn's tournee met het Limburgs Symphonie Orkest, in Sittard. Heeft Pluizer ook plannen een voorstelling in deze tournee te bezoeken? Of iemand anders?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor MegaChriz » vr apr 28, 2006 8:49 am

Vanavond wordt er in Haarlem een monument onthuld voor Lennaert Nijgh.
Een dag niet gelachen...
...is in ieder geval een dag zonder Chris de Koala!
MegaChriz
Member
 
Berichten: 52
Geregistreerd: za maart 04, 2006 8:47 pm
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Pluizer » vr apr 28, 2006 5:27 pm

MegaChriz schreef:Vanavond wordt er in Haarlem een monument onthuld voor Lennaert Nijgh.

- - - - - - - - - -

Afbeelding

Lennaert van A tot Z
Gepubliceerd op 27 april 2006, 17:13

HAARLEM - Stel dat het Lennaert Nijgh deze week zomaar was gelukt weer eens een avondje door zijn geliefde Haarlem te dolen. Dan was hij vast en zeker op de Oude Groenmarkt es gaan kijken wat er te zien is achter die oranje omheining voor de Gouverneur. Van die staande A had hij nog wel soep kunnen koken, die moest iets met Loutje te maken hebben. Maar bij die Z had hij gemompeld dat hij er geen touw aan vast kon knopen.

Hij was dus te Kees gegaan om te horen wat dit nou weer mocht betekenen. In D’Oude Florijn was hem duidelijk gemaakt dat de A en de Z samen een monument zijn voor hemzelf. Zijn reactie had dan zeker luid en duidelijk geklonken: ’Nu ik dood ben, zijn ze hier dus echt helemaal gek geworden.’

Lennaert was deze week natuurlijk niet in de stad, hij is in 2002 overleden. Maar het monument roept bij zijn oude vrienden en bekenden gemengde gevoelens op. De reacties variëren van ’veel te steriel voor zo’n kleurrijke man’ tot ’dit heeft helemaal niks met Lennaert te maken’. Ook op de plek is kritiek.

Morgenavond wordt het monument officieel onthuld door burgemeester Pop. Tijdens een feestelijke bijeenkomst aansluitend - eerst op de Oude Groenmarkt en later in de Philharmonie - volgen optredens van shantykoor ’De Rietpollers’, theatergroep Plug-In (onder regie van Astrid Nijgh) en het Ampzinggenootschap, dat een speciaal door Bies van Ede geschreven lied over Lennaert Nijgh ten gehore zal brengen. Een muzikaal monument met als eerste couplet: Van heimwee en restanten kroegverhalen/ heeft de dichter met zijn pen een stad gebouwd/ waar hij dromend langs de huizen kan verdwalen/ elke straathoek is hem vreemd vertrouwd.’ Dat is Lennaert Nijgh van A tot Z.

Renee de Borst

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article502309.ece
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » vr apr 28, 2006 5:35 pm

Haarlems Dagblad schreef:Hij was dus te Kees gegaan om te horen wat dit nou weer mocht betekenen. In D’Oude Florijn was hem duidelijk gemaakt dat de A en de Z samen een monument zijn voor hemzelf. Zijn reactie had dan zeker luid en duidelijk geklonken: ’Nu ik dood ben, zijn ze hier dus echt helemaal gek geworden.’

Helaas kan ik er vanavond niet naartoe. Maar voor het beeld zelf zou ik het sowieso laten.

Haarlems Dagblad schreef:Maar het monument roept bij zijn oude vrienden en bekenden gemengde gevoelens op. De reacties variëren van ’veel te steriel voor zo’n kleurrijke man’ tot ’dit heeft helemaal niks met Lennaert te maken’.

Hier sluit ik me bij aan. Ik had zelf gehoopt op een Prikkebeen bij de poort van de stad of zo. Een beeld met elementen uit zijn liedjes erbij: bijv. uilen, poezen, kinderen.

Ik kan dus smakelijk lachen om dat Nijghiaanse verslag van de dode Lennaert die ontdekt dat hij geëerd wordt met iets dat hij afstotelijk vindt. Typisch zijn pech. Hoeveel Nijghiaanser kan het worden? :)
Laatst bijgewerkt door Pluizer op vr apr 28, 2006 5:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Pluizer » vr apr 28, 2006 5:42 pm

Er is al eens een beeld van Lennaert geweest, toen hij nog leefde. Hieronder staat een grappige column erover, van Lennaert zelf.

- - - - - - -

Beeld

Alledrie de openbaringsgodsdiensten kennen hetzelfde gebod: 'Gij zult u geen gesneden beeld maken...enz.' In een tijdperk van louter plaatjes en poppetjes zegt dat de huidige mens niets meer. Maar in één geval geldt dat nog steeds, vind ik: standbeelden van in leven zijnde personen, die deugen niet. Dat zijn uitingen van persoonsverheerlijking, zoiets is hoogstens in Noord-Korea te vinden. Ons Haarlemmers zit dat, oer-Hollands als we zijn, helemaal in het bloed: wij houden er alleen standbeelden van fantasiekarakters als Laurens Jansz. Coster op na. Zelfs dode, maar wel degelijk geleefd hebbende mensen als Godfried Bomans moeten het stellen met een nauwelijks opvallend miniatuur beeldje ter grootte van een tuinkabouter. Vandaar dat ik bij de opening van de Kunstlijn van verleden jaar, mij geen raad wist met het meer dan levensgrote beeld van mijzelf dat de Haarlemse kunstenares Jolanda Prinsen vervaardig bleek te hebben. Ik voelde mij er geenszins behaaglijk bij en ik kreeg dan ook van verschillende zijden enorm op mijn donder. Niet van Jolanda, die stond er droomachtig bij te glimlachen.

Achteraf vind ik wel dat ik de waarheid kan vertellen: Jolanda en ik hebben een jaar of acht of zo geleden iets moois en kortstondigs met elkaar gehad. Ik herinner me de ochtend dat ik wakker werd in Jolanda's bed, na een donkere post-relationele periode vol zelfbeklag. Met een luid spinnende poes op mijn hoofd, in de onafzienbaar grote, chaotische ruimte die destijds haar atelier aan de Zijlweg was - die oude stempelfabriek naast de spoorlijn.

Buiten ontwaakte de nieuwe dag in winters blauw en de kunstenares zelve stond voor de grote glazen ramen, bevallig wuivend naar een klein rangeerlocomotiefje van de NS, dat toevallig passeerde. Gekleed in hare albasten naaktheid.

Het locomotiefje, een zogenaamde 'Sik', kwam vijf minuten later weer langs het atelier rijden, ditmaal met dubbele bemanning. En daarna nog een paar maal, met nog meer mensen. Er is nog nooit zoveel gerangeerd als die ochtend.

Goed, dat was dus acht jaar geleden. Jolanda en ik gingen daarna ons weegs, door veel dalen en over veel bergen, zoals het in een mensenleven betaamt. Maar ik ben haar nooit vergeten en zij mij niet. Getuige dat beeld van mij, dat verleden jaar ineens in de Vleeshal stond.

'Hoe nu verder?' dacht ik vertwijfeld - Jolanda pleegt zich zulke dingen bij het scheppen van hare kunstwerken in het geheel niet af te vragen.

Wat moest zij nu met mijn meer dan driehonderd kilo zware gestalte in klei aanvangen? Vooral nu ze inmiddels verhuisd is naar Venetië en de oude stempelfabriek heeft verlaten. Met achterlating van het standbeeld - het was te zwaar om te verplaatsen.

Mijn beeld en gelijkenis heeft daar dus een tijdlang geheeld doelloos gestaan, totdat Jolanda mij verleden week het volgende vertelde: zij had wederom een affaire aan de hand gehad met een meneer. Hetgeen natuurlijk kan gebeuren. Eén en ander was, zoals gebruikelijk, nogal tumultueus afgelopen. Ook dat is niet ongewoon. Maar deze ex-partner was zodanig jegens haar ontstoken dat hij gemeend had zich te moeten wreken en daartoe binnengedrongen was in het voormalige atelier aan de Zijlstraat. Waar hij zich vervolgens op ruwe wijze had vergrepen aan mijn effigie. Zoiets doe je natuurlijk niet, je mag de schepping van een ander niet beschadigen - maar ik moest bij het horen van het verhaal toch enorm lachen. Eindelijk was ik bevrijd van de aanwezigheid van mijn veel te grote stoffelijk alter ego. Ik zoende Jolanda op beide wangen en op haar mooie mond. En ik dacht: 'Serenissima, voor mij nog lang geen standbeeld. Maar misschien komt er eens een tijd dat wij samen, inmiddels oud geworden en toch waardig gebleven, arm in arm zullen wandelen over de Piazza San Marco. Twee kunstlijnen, uiteindelijk met elkaar verstrengeld. Dat lijkt me werkelijk een mooi beeld!

Lennaert Nijgh, 17 oktober 2000

(c) 2000 Haarlems Dagblad
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr mei 05, 2006 10:00 pm

Vandaag heb ik dan ook een exemplaar van Strips in stereo gekocht in de stripzaak in Eindhoven. Het is een mooi uigevoerd album, in de vorm van een lp, die -heel authentiek- een afdruk heeft alsof hij vol vlekken en vouwen heeft. Op de achterkant staat heel mooi per nummer aangegeven wie het gezongen heeft en wie het 'verstript' heeft.

----------------------------------
Gerrit de Jager weet als geen ander 'Kom van dat dak af' van Peter Koelewijn te vangen. Vooral de eerste pagina is treffend. Jammer dat hij een coupletje overslaat, maar dat voegde sowieso niet veel toe aan het liedje.

Ik schrok een beetje van 'Moordenaar' van Osdorp Posse, verstript door Typex. Het is heel óke getekend, inclusief sfeervolle 'hoes', maar die tekst... Dit is pure propaganda voor moord en doodslag! Vlug uit m'n geheugen bannen en door met...

'Malle Babbe', geschreven door Lennaert Nijgh, in de (live-)uitvoering van Boudewijn de Groot. Op de laatste pagina's van het boek zie je een hoop singeltjes en hoesjes afgebeeld, van alle nummers die verstript zijn. Voor 'Malle Babbe' is daar het hoesje van Rob de Nijs bij gebruikt, bij gebrek aan een Boudewijn-hoesje. Wat mij betreft hadden ze ook de Rob-versie mogen nemen op de cd. Boudewijn improviseert een couplet, waardoor de tekst in het lied niet meer overeenkomst met de tekst in een plaatje van de strip. Erik Kriek tekende het verhaal, helemaal zoals ik het me had voorgesteld, hoewel Malle Babbe in zijn visie ook echt de lelijke vrouw is naar wie de titel verwijst, en niet het mooie zigeunertje, zoals Lennaert per ongeluk dacht. Mooie Middeleeuwse setting en sfeervolle tekeningen.

'Meisjes' van Raymond van 't Groenewoud kent een gewaagde tekst, dus daar hoorde gewaagde tekeningen bij. Peter Pontiac laat er geen gras over groeien in zijn humoristisch getekende, soms pikante, maar heel vaak absurde tekeningen.

'D'n poot op het gas' van Normaal is een vreselijk nummer met vreselijke muziek, een vreselijke tekst en vreselijke zang. Gelukkig weet Henk Kuijpers het op het krikken met zijn Hergé-achtige klare lijn-stijl.

'Naakt en kaal' van Mondo Leone is nummer 6, en de eerste artiest in het rijtje waarvan ik nog nooit had gehoord. Semi-depressieve, semi-humoristische tekst en tekenaar Joost Swarte is net zo treffend in zijn tekeningen als Gerrit de Jager.

'De sneeuwwitte boezem' is een onvervalste smartlap van Rio-Jim (Johhny Hoes). Stripschrift prijsde 'meester' Tjé Tjong-Khing, maar ik vind zijn tekeningen maar zo-zo. Hij is ook bepaald lui geweest, door gewoon een compleet couplet -het laatste- over te slaan.

Mark Retera neemt er de tijd voor om 'De verpleegster' van Guido Belcanto te vertellen. Een zin per plaatje is geen uitzondering, maar juist die timing is essentieel voor het effect.

Ik was huiverig voor de verstripping van Maaike Hartjes van 'Kinderballade' van Boudewijn de Groot (op tekst van Gerrit Komrij). Hartjes is bekend van haar 'Maaike's dagboekje', waarin ze vertelt door middel van harken-poppetjes. Ik zag bij voorbaat al één van de -zo niet, hét beste- liedjes van Boudewijn de vernieling in geholpen worden. Niets is minder waar! Niets dan lof en hulde voor Hartjes' perfecte weergave van het oh zo mooie sprookje, in sfeervolle kleuren en mooi uitgewerkte personages. Genieten.

Hein de Kort maakt zich er weer eens ontzettend makkelijk van af met zijn verstripping van 'Je bent zo lekker lelijk' van Jeroen Zijlstra. In tegenstelling tot al zijn andere collega's neemt hij niet de tekst van het liedje op in zijn strip, maar komt hij met een lullig drie-pagina-'grapje' dat slechts héél losjes verband houdt met het lied. Het is dat de titel erboven staat, anders had ik het verband niet gezien. Een schandvlek op dit mooie boek.

'Ketelbinkie' van Frans van Schaik, verstript door Dick Matena, werd in Stripschrift volledig gekraakt. Het blad vond het ongepast dat Matena de treurigheid van deze smartlap helemaal onderuit haalde door in ieder plaatje er met sarcastisch of droogkomisch commentaar van de hoofdrolspelers mee te spotten. Ik vond juist deze relativering een lichtpunt.

'Voor ik vergeet' van Spinvis is een raar nummer. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken, behalve dan dat ik me afvraag waarom Spinvis zo populair is. De stem van de zanger is gruwelijk irritant. De tekst is vaag, maar ook wel weer mooi. Hanco Kolk heeft voor een wel heel speciale lay-out gekozen die goed aanslaat, en tekent verder in zijn bekende 'S1ngle'-stijl met soms maar één of twee lijnen wonderlijke personages over echte foto's.

Barbara Stok heeft een gruwelijke tekenstijl zonder enig perspectief- alles is plat. Maar tegenwoordig hoef je ook niet meer te kunnen tekenen om striptekenaar te zijn. Helaas. Ze weet met 'Is dit alles?' van Doe Maar geen verhaal neer te zetten. Het begint goed, met een man die zich afvraagt of dit leven nu alles is wat er is, maar dan verzandt het in een aaneenschakeling van bizarre fragmenten.

'Dinge-dong' van Teach-In, een songfestival liedje, wordt door Jean-Marc van Tol van al z'n vrolijkheid ontdaan in een wel heel dramatisch einde.
---------------------------------------

Het album met cd kost €29,95 en is zeker de moeite waard. Tip: betaal een paar cent extra voor de plastic hoes. Lekker stevig; beschermt je boek!
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Pluizer » vr mei 05, 2006 10:33 pm

Rockerduck schreef:Ik schrok een beetje van 'Moordenaar' van Osdorp Posse, verstript door Typex. Het is heel óke getekend, inclusief sfeervolle 'hoes', maar die tekst... Dit is pure propaganda voor moord en doodslag! Vlug uit m'n geheugen bannen en door met...

Neem jij alles letterlijk? Op mij komt 'Moordenaar' over als een parodie op de ghetto-rap. Schitterend.
Ze hebben ook een nummer over een vliegtuigkaping, maar die vond ik minder.

Rockerduck schreef:'De sneeuwwitte boezem' is een onvervalste smartlap van Rio-Jim (Johhny Hoes). Stripschrift prijsde 'meester' Tjé Tjong-Khing, maar ik vind zijn tekeningen maar zo-zo.

Tjé Tjong-Khing is een goede tekenaar. Een van de betere, vind ik.

Rockerduck schreef:'Voor ik vergeet' van Spinvis is een raar nummer. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken, behalve dan dat ik me afvraag waarom Spinvis zo populair is. De stem van de zanger is gruwelijk irritant. De tekst is vaag, maar ook wel weer mooi.

Ik vind 'Voor ik vergeet' een van de betere Spinvis-nummers. De stem vind ik ook irritant. Dat gaat de hele CD zo door. Ik snap best dat de kerel op zolder zat, maar moet je dan alles fluisteren? Komt op mij over als een gimmick.

Rockerduck schreef:Hanco Kolk heeft voor een wel heel speciale lay-out gekozen die goed aanslaat, en tekent verder in zijn bekende 'S1ngle'-stijl met soms maar één of twee lijnen wonderlijke personages over echte foto's.

'S1ngle' rules. De beste dagstrip van Nederland.

Rockerduck schreef:Barbara Stok heeft een gruwelijke tekenstijl zonder enig perspectief- alles is plat. Maar tegenwoordig hoef je ook niet meer te kunnen tekenen om striptekenaar te zijn. Helaas.

Hoezo helaas? Met Rosa heb je geen enkel probleem.

Rockerduck schreef:Het album met cd kost €29,95 en is zeker de moeite waard. Tip: betaal een paar cent extra voor de plastic hoes. Lekker stevig; beschermt je boek!

Is dat een tweede druk. Het boek was uitverkocht. Zelf heb ik het niet.

Grappig dat je niet vermeldt dat Lennaert Nijgh een rol speelt in de strip bij 'Malle Babbe'. Ook Rob de Nijs is te zien, en mogelijk ook Boudewijn.

Boudewijn zingt een gecensureerde versie. Die tekst staat op de achterkant van de single van Rob de Nijs. Wat weinigen lijken te weten is dat de overbekende 'Malle Babbe' ("lijf nat van z'n kwijl"), de albumversie is van de LP 'In de uren van de middag'. De single-versie ("stuk verdriet") is een totaal andere opname. Persoonlijk vind ik die single een vreselijke versie.
Laatst bijgewerkt door Pluizer op vr mei 05, 2006 10:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr mei 05, 2006 11:10 pm

Gecensureerde versie? Waarom en van wie moest de tekst dan gecensureerd worden?

En ik wist niet eens dat Lennart te zien is in de strip. Is dat de verteller?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor montoyaruler3 » za mei 06, 2006 9:09 am

Niet Nederlandstalig, maar wel van een Nederlandse zanger: Herman met I'm a dancer, joehoew :D
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Pluizer » za mei 06, 2006 3:04 pm

Rockerduck schreef:Gecensureerde versie? Waarom en van wie moest de tekst dan gecensureerd worden?

Onder andere de NCRV wilde de ongecensureerde versie niet draaien. We hebben het over 1975. Het woord "geil" op de radio was toen nog ongepast.

Rockerduck schreef:En ik wist niet eens dat Lennart te zien is in de strip. Is dat de verteller?

Als ik het me goed herinner, is Lennaert er de man die met Malle Babbe trouwt.
Pluizer
Member
 
Berichten: 511
Geregistreerd: zo jan 15, 2006 7:52 pm

Berichtdoor Rockerduck » za mei 06, 2006 7:50 pm

Pluizer schreef:['Moordenaar' van Osdor Posse]Neem jij alles letterlijk? Op mij komt 'Moordenaar' over als een parodie op de ghetto-rap. Schitterend.

Natuurlijk zie ik dat het een parodie is, maar hebben jeugidge relschoppers dat ook door? We zien nu al dat zootjes ongeregeld onder verschillende variaties op de naam 'pimp' meisjes lastigvallen in de stad, tot aan gorepsverkrachtingen toe (een tijdje geleden waren de "Kaapverdische Pimps" in het nieuws). Gekleed als 50 Cent liepen ze met hun homies uit tha hood rotzooi uit te vreten. Als ze dat al halen uit 'echte' gangstarap, wie zegt dan dat ze vatten dat Osdorp's nummer een parodie is? Ik vind het gevaarlijk, zo'n nummer.

Pluizer schreef:Is dat een tweede druk. Het boek was uitverkocht. Zelf heb ik het niet.

Maar je hebt dus wel de strip van 'Malle Babbe' gezien, omdat je daar commentaar op hebt? Heb je ook 'Kinderballade' gezien, van Maaike Hartjes?

Over Boudewijn de Groot gesproken: morgen ga ik naar een concert van hem in Sittard! Het is de try-out voor zijn aanstaande tour door Nederland met het Limburgs Symphonie Orkest.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 08, 2006 11:30 pm

Het concert van Boudewijn met het Limburgs Symphonie Orkest was geweldig! We hadden heel goede plaatsen; rij 3 op het balkon met een prachtig uitzicht. Het duurde even voordat hij opkwam, terwijl het orkest maar doorspeelde, maar toen hij eenmaal op het podium stond, was het genieten! :D

Hij speelde geen hits, afgezien van 'Avond'. Het meest speelde hij liedjes van Het eiland in de verte en Picknick, wat mij wel verraste. Maar aangezien dat mijn favoriete plaat is, kon ik niet klagen. Wel jammer dat bij het spelen van 'Cinderella' er niemand de stem van Cinderella deed. Daardoor gaat toch een beetje de essentie van het lied verloren. En jammer dat de zaal weinig enthousiast was. Als laatste lied speelde hij 'Mensen om me heen' en vroeg hij het publiek het koor te vormen om "mensen om me heen" te zingen. Vrijwel niemand deed mee. Omdat het een try-out is, is het mogelijk dat hij daarom het lied eruit haalt. Dat zou jammer zijn.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor montoyaruler3 » di mei 09, 2006 10:26 pm

Rockerduck schreef:Het concert van Boudewijn met het Limburgs Symphonie Orkest was geweldig! We hadden heel goede plaatsen; rij 3 op het balkon met een prachtig uitzicht. Het duurde even voordat hij opkwam, terwijl het orkest maar doorspeelde, maar toen hij eenmaal op het podium stond, was het genieten! :D

Hij speelde geen hits, afgezien van 'Avond'. Het meest speelde hij liedjes van Het eiland in de verte en Picknick, wat mij wel verraste. Maar aangezien dat mijn favoriete plaat is, kon ik niet klagen. Wel jammer dat bij het spelen van 'Cinderella' er niemand de stem van Cinderella deed. Daardoor gaat toch een beetje de essentie van het lied verloren. En jammer dat de zaal weinig enthousiast was. Als laatste lied speelde hij 'Mensen om me heen' en vroeg hij het publiek het koor te vormen om "mensen om me heen" te zingen. Vrijwel niemand deed mee. Omdat het een try-out is, is het mogelijk dat hij daarom het lied eruit haalt. Dat zou jammer zijn.

limburgs symphonie orkest zuigt wel, ben één keer naar een concert geweest, en nooit meer, en boudewijn erbij, ik heb medelijde met je rockerduck! geef mij maar de 24e juni robbie in de arena :D
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Volgende

Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron