De slechtste president in de geschiedenis?

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 8:38 pm

Noel schreef:Wie is Rockerduck om te zeuren en krampachtig te doen over Leon's mening?

Je moet het omdraaien: wie is Leon om te bepalen hoe anderen (homo's) moeten leven? Leon laat hen helemaal niet vrij. Als het aan hem lag, moesten homo's maar stiekem homosexueel zijn, lekker in de kast blijven, er niet over praten en het al helemaal niet vertellen aan anderen, bij anderen uit de buurt blijven zelfs.

Want volgens Leon is het provocerend jegens anderen, en moeten homo's zich aanpassen aan religieus extremisten. We zijn als de dood voor de Islam, zo lijkt het tegenwoordig, maar de onwaarheden uit de Bijbel mag je gerust gebruiken om homo's in een hoekje te douwen. 'De weg van de Moslim' riep op om homo's met hun hoofd naar beneden van een flatgebouw te gooien. Een reuze rel. De Bijbel zegt dat homo's gedood dienen te worden, en daar hoor je niemand over.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 8:58 pm

Pluizer schreef:Lieve Rockerduck, op deze manier ben jij geen haar beter dan hetgeen wat je over anderen zegt, dus inclusief Bush. Je tettert je mening en duldt geen tegenspraak.

Er is wel degelijk veel verschil tussen mij en degenen die ik opponeer, waaronder Bush. Namelijk dat ik geen mensen discrimineer of achterstel op basis van hun levenswijze. Daar waar Bush homo's allerlei verboden op wil leggen, en Leon daar gretig mee instemt, leg ik deze groep geen beperkingen op. Van mij mag ieder doen en laten wat hij wil. Ik ben niet onverdraagzaam en zj wel, en daarin, Pluizer, ligt het verschil.

Pluizer schreef:
Rockerduck schreef:Had ik van jou niet verwacht, Stephan.

Het is Leon.

Stephan heeft zelf al in het andere topic 'Show je creativiteit' toegegeven dat hij ook Leon is, dus dat blijft hetzelfde. Leon is Stephan. Simpel.

Pluizer schreef:Ik had ook een heleboel niet van Rockerduck verwacht. Zo kunnen we bezig blijven.

Ja, jij had zeker niet verwacht dat Rockerduck een weerwoord zou hebben, zo gauw je hem af zou beginnen te kraken, hè? Jij had zeker verwacht dat Rockerduck gewoon over zich heen liet walsen? Pech gehad dan.

Pluizer schreef:Fijn om te zien dat Rockerduck wat betreft het verraden van aliassen en dus het overtreden van regels, in ieder geval niet discrimineert.

Stephan heeft zélf aangegeven dat hij Leon is. Van verraden is dus geen sprake.

Pluizer schreef:Rockerduck is de wet. Daar kan Bush een puntje aan zuigen.

Zie vorige regel. Deze uitspraak van Pluizer stoelt dus nergens op (behalve dan op zijn persoonlijke wrok jegens mij?).

Pluizer schreef:Mensen met een geloofsovertuiging daarentegen, mag je van Rockerduck wel terzijde schuiven.

Dat heb ik ook nooit of te nimmer beweerd. Dat is één van de vele verdraaiingen en overdrijvingen van Pluizer, waarbij hij alles uit zijn context rukt. Hou je bij wat er staat, zonder anderman's gedachten in te vullen, dan heb je het al druk genoeg.

Pluizer schreef:Zij baseren zich op een stoffig oud boek.

Dat kan niet tegengesproken worden.

Pluizer schreef:Dus alles wat stoffig en oud is, kan de brandstapel op.

Weer iets wat ik nooit of te nimmer beweerd heb. Pluizer trekt zijn eigen conclusies. Pluizer vult in wat anderen denken. Pluizer legt anderen woorden in de mond.

Pluizer schreef:Waar leggen we de grens dan?

Ik zou zeggen, bij de forumberichten van Pluizer. Die kunnen vernietigd worden. Nja!

Pluizer schreef:Er komen ook veel góede wetten uit dat stoffige boek. Gij zult niet doden. Heb u naaste lief gelijk uzelf. Keer de andere wang toe.

Mijn persoonlijke favoriet is die waarin je een verkrachting kunt afkopen door met het meisje te trouwen en de familie een geldsom te betalen. :rolleyes:

Pluizer schreef:Rockerduck wil discussie, maar zodra het te moeilijk wordt verzint hij smoesjes om er vanaf te wezen. Zal Rockerduck ooit verstandig en weerbaar worden? Wie A zegt moet ook B zeggen. Doorzetten.
Citeren van nieuwtjes kan iedereen. Jij wilde discussie. Bij deze.

Pluizer wil geen discussie, Pluizer wil gewoon ruzie zoeken met Rockerduck. Zoals altijd.

Ik, Rockerduck, wás in een discussie. Ik heb alle punten van Leon één voor één weerlegd. Ik heb Leon gevraagd om rationele argumenten tegen het homohuwelijk, en hij heeft die niet gegeven. Hij heeft alleen maar een boek geciteerd waarin veel mensen allang niet meer geloven, wat wetenschappelijk gezien grote fouten en onwaarheden bevat en die ik derhalve niet betrouwbaar acht. Bovendien heb ik hem gewezen op de scheiding tussen kerk en staat en de Grondwet die zegt dat er niet gediscrimineerd mag worden. Ik heb zijn argument, dat homo's kiezen voor hun leefwijze, keurig weerlegd: het is aangeboren.

Zoals je ziet, ben ik, Rockerduck, bezig met een discussie, en Pluizer is bezig met stoken en ruzie uitlokken, maar ik kies ervoor daar deze keer niet op in te gaan. Zwets maar raak!
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Noel » ma jun 05, 2006 9:00 pm

Rockerduck schreef:Als het aan hem lag, moesten homo's maar stiekem homosexueel zijn, lekker in de kast blijven, er niet over praten en het al helemaal niet vertellen aan anderen, bij anderen uit de buurt blijven zelfs.

Je leest Oost-Indisch, Rockerduck. Leon zegt dat hij best met een homo door dezelfde deur kan. Hij zegt dat hij het niet met homo's eens is. Trek het je niet zo aan. Maak van een mug geen olifant. Laat Leon in zijn waarde.
Als het aan Leon lag zouden homo's doen wat ze willen.
Noel
 

Berichtdoor Hee! (what's wrong with y » ma jun 05, 2006 9:03 pm

Rockerduck schreef:Daar waar Bush homo's allerlei verboden op wil leggen, en Leon daar gretig mee instemt,

Schuif Leon geen woorden in de mond, Rockerknuckje. Je overdrijft de situatie enorm. Niet doen.
Hee! (what's wrong with y
 

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 9:12 pm

Leon schreef:Vertel op, wijsneus. Wat klopt er allemaal niet aan? Geef me één argument dat niet op emotie is gebasseerd? Kom op dan, kom op dan.

Simpel: de Bijbel beweerd dat de aarde slechts enkele miljoenen jaren oud is. De wetenschap heeft aangetoond dat de aarde vele miljarden jaren oud is. De Bijbel beweerd dat de aarde in 6 dagen gemaakt is. De wetenschap heeft aangetoond dat daar veel langer overheen is gegaan. De Bijbel rept met geen woord over de dinosauriërs die jaren over de aarde heeft gezworven, lang voordat de mens er was. De Bijbel zegt dat Adam en Eva de eerste mensen waren, maar de wetenschap heeft aangetoond dat de mens geëvolueerd is uit eerdere levensvormen. De Bijbel is wetenschappelijk incorrect en rammelt aan alle kanten.

Leon schreef:Stephan? Ik ben Stephan niet. Ik ben Stephan's muzikale vriend en schaduw.

Zodra de discussie te moeilijk wordt, vluchten we weg achter schuilnamen en aliassen. "Nee, dat heb ik niet gezegd, dat was mijn paarse parkiet." Een spelletje dat je hebt overgenomen van Pluizer. Niet erg creatief, wel, Bono?

Leon schreef:Jij hebt wel aangetoond wat een driftige zeurkous je bent.

Goh, als de grond te heet wordt onder je voeten, en je krijgt wat tegenwind, ga je maar zitten schelden. Dan ligt het opeens aan een ander. Lekker makkelijk.

Leon schreef:Ik geef mijn mening, en meteen wordt die helemaal de grond ingeboord.

Als je daar niet tegen kunt, moet je niet aan discussies deelnemen. Ik heb jouw 'mening' aan de hand van rationele argumenten onderuit gehaald. Ik kan mijn mening onderbouwen, jij bent daar nog niet in geslaagd. Dan moet je nou niet gaan huilen, als je een discussie niet kan 'winnen'.

Leon schreef:Ik ben het niet eens met homo's.

Je hebt niks 'eens te zijn' met homo's. Het is niet zo, alsof zij jouw goedkeuring vragen ofzo, of dat hun way of life afhangt van wat jij ervan vindt.

Leon schreef:Ik vind het onnatuurlijk.

Ja, maar het is dus wél natuurlijk, aangezien homosexualiteit aangeboren is. Waarom wil dat er bij jou maar niet in? Het heeft dus helemaal niks met 'vinden' te maken.

Leon schreef:Betekent niet dat ik niet met homo's door dezelfde deur kan, dat maak jij ervan.

Jij zegt dat homo's uit de buurt moeten blijven van bepaalde groepen mensen. Homo's zouden zich wat jou betreft aan moeten passen aan religieuzen mensen, zonder trouwens enig argument te hebben waarom.

Leon schreef:Jij schildert me af als een tweede Hitler. Niet leuk.

Hoho, dat heb ik nooit gedaan. Die opmerking over de gaskamers kwam niét van mij!

Leon schreef:Jij hebt zelf vast ook een mening die andere mensen niet hebben.

Oh, absoluut, maar die is dan ongetwijfeld op feiten gebaseerd.

Leon schreef:Zo vind jij Carol Voges' tekenswerk 'butt-ugly'. Pluizer niet. En toch heb jij die mening, ook al vinden Voges en Pluizer dat niet leuk.

Wat heeft Voges in Hemelsnaam met homo's te maken? Kunst is een twistpunt van smaak, ja, dat zal altijd zo blijven. Een mening over kunst is altijd op emotie gebouwd, want kunst gaat over smaak. Wat ik mooi vind, hoeft iemand anders niet mooi te vinden, en vice versa. Maar als ik een schilderij of een beeldhouwwerk niet mooi vind, doe ik daar niemand kwaad mee. Ik wil slechte kunstenaars helemaal niet verbieden te trouwen, of zeggen dat zij uit de buurt moeten blijven van anderen.

Snap je niet dat je met een vergelijking tussen kunst en mensen de plank helemaal mis slaat?

Leon schreef:Jij vind gelovigen zo te horen maar een stelletje achterlijken.

Helemaal niet. Ik vind gelovigen die zelf niet nadenken, maar iets doen omdát het in een bepaald boek staat, achterlijk. Maar dat vind ik van álle mensen die niet nadenken en zomaar nadoen wat iemand anders roept.

Leon schreef:Dat vind ik discriminerend. Je beledigt zo waarschijnlijk een grotere groep mensen dan alle homo's bijelkaar.

Maar daar is dus geen sprake van.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 9:13 pm

slechtziende waarzegster schreef:Voorspelling:
Vanaf hier volgen een aantal pagina's zelfbeklag van Rockerduck.
(Of is hij inmiddels wijzer?)

Ik voorspel nog heel veel "gasten" die een varaitie op de naam 'Rockerduck' doen, met belachelijke statements, die mij zogenaamd in een slecht licht moeten zetten. Allemaal afkomstig van Pluizer, omdat hij nog zo kinderachtig is dat hij vol met wrokgevoelens zit, die hij bij iedere gelegenheid moet uiten.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Dichter uit het oosten » ma jun 05, 2006 9:14 pm

er was is een wereld hier ver vandaan.
waar homo's konden bestaan
de muzikant uit hamelen was het hier niet mee eens
dus zong hij een lied in het deens.

oeska oeska homo wiedie wa
oeska oeska homo wiedie na

de machtige eenden dictator uit het westen was woest
waarom dat nou weer in zijn land moest?

oeska oeska wiediewodu
oeski oeski wiedewalda nalda
Dichter uit het oosten
 

Berichtdoor Xing Long Hi de 2e » ma jun 05, 2006 9:19 pm

Als het zonlicht schijnt, in de wilde nacht. Dan is het de muzikant die naar je lacht.
Xing Long Hi de 2e
 

Berichtdoor Borat » ma jun 05, 2006 9:20 pm

Ik zit hier in de verkeerde topic!!!!! Kan iemand me de weg naar Show creativiteit wijzen?
Borat
 

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 9:24 pm

Aan: Sander Dijkhuis
Verzonden: 05-06-2006, 21:24

Hoi Sander,

Zeg, ik heb het heel lang getolereerd hoor, maar zou je nu misschien op kunnen treden tegen de samenzwering tegen mijn persoon op Off-topic?

Iedere keer als ik in een serieuze discussie ben, en ik ben bezig mijn standpunten uitéén te zetten, komen er "opeens" uit alle hoeken en gaten honderden "gasten", allemaal met variaties op de naam 'Rockerduck' om mij af te kraken.

Ik weet zeker dat Pluizer hier weer achter zit. Iedere keer als er een gelegenheid is, hoe klein ook, grijpt hij die aan. Misschien doet Stephan ook wel mee, nu hij heeft toegegeven ook aan het aliassen-spelletje mee te doen.

Hier zie je wat voor misselijke streken zij uithalen:
http://off-topic.mcduck.nl/viewtopic.php?pid=2855#p2855

Ik hoop dat deze spam snel verwijderd kan worden, en dat er opgetreden kan worden. Anders zie ik mij genoodzaakt te stoppen met het forum en werkzaamheden aan stukken over auteurs voor de site. Dan zit jij strakt met een forum waar mensen van weggepest worden. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Groeten,
Mark
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Strand Zee Zon » ma jun 05, 2006 9:26 pm

Rockerduck schreef:Jij had zeker verwacht dat Rockerduck gewoon over zich heen liet walsen? Pech gehad dan.

Stoere vent.

Rockerduck schreef:Stephan heeft zélf aangegeven dat hij Leon is. Van verraden is dus geen sprake.

Volgens mij hebben we het al eens over alliassen gehad. Het is onder de gordel om iemand met zijn echte naam aan te spreken. Maar daar deinst Rockerduck niet voor terug.
Hoe dan ook, Stephan kan zich ook moeilijk inleven in homo's. Maar dat zegt niet dat hij een tweede Hitler is. Hij kent verschillende personen die homo's zijn geweest, en daar gaat hij gewoon mee om. Hij is alleen niet met ze eens, op dat gebied. Waarom zit je daarover te schreeuwen?

Rockerduck schreef:Weer iets wat ik nooit of te nimmer beweerd heb. Pluizer trekt zijn eigen conclusies. Pluizer vult in wat anderen denken. Pluizer legt anderen woorden in de mond.

Je suggereert, Rubberduck. 'Stoffig, oud boek' klinkt neerbuigend, net als de rest die je over gelovigen schrijft. Als het aan Rockerduck lag zouden gelovigen zich maar stiekem in de kast verbergen, en zeker niet meetellen in de maatschappij.

Rockdeduck schreef:Dat is één van de vele verdraaiingen en overdrijvingen van Pluizer, waarbij hij alles uit zijn context rukt.

Fout, jíj bent hier degene die overdrijft. Je schildert Leon onterecht af als een homohater. Daarbij ruck je alles uit zijn context. Ga toch bier drinken.

Rockerdunk schreef:Ik zou zeggen, bij de forumberichten van Pluizer. Die kunnen vernietigd worden. Nja!

Discriminatie! Weg met Rockerduck. (Nja!)

Rockerduck schreef:Mijn persoonlijke favoriet is die waarin je een verkrachting kunt afkopen door met het meisje te trouwen en de familie een geldsom te betalen.

Citeer maar. Ik herinner me een tekstwaarin staat dat een verkrachter ter dood moet worden gebracht, en het meisje ook, als ze niet heeft geschreeuwd.

Rockerduck schreef:Ik, Rockerduck, wás in een discussie.

De grote Rockerduck was in een discussie...

Rockerduck schreef:, wat wetenschappelijk gezien grote fouten en onwaarheden bevat en die ik derhalve niet betrouwbaar acht.

Kom op met die onwaarheden. Spring in de boksring.

Rockerduck schreef:Ik heb zijn argument, dat homo's kiezen voor hun leefwijze, keurig weerlegd: het is aangeboren.

Volgens mij zijn Rockerduck's eigendunk en driftigheid ook aangeboren. Niets aan te doen.
Moordenaars zijn ook dikke mik, want, hun gedrag is aangeboren? Mensen hebben een verantwoordelijkheid voor hun eigen daden.

Rockerduck schreef:en Pluizer is bezig met stoken en ruzie uitlokken, maar ik kies ervoor daar deze keer niet op in te gaan. Zwets maar raak!

Ik had over het algemeen respect voor je. Tot je zo tekeer ging, omdat Leon's mening afwijkt van die van jou.
Zwets maar raak.
Strand Zee Zon
 

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 9:26 pm

Noel schreef:Je leest Oost-Indisch, Rockerduck. Leon zegt dat hij best met een homo door dezelfde deur kan. Hij zegt dat hij het niet met homo's eens is. Trek het je niet zo aan. Maak van een mug geen olifant. Laat Leon in zijn waarde.
Als het aan Leon lag zouden homo's doen wat ze willen.

Ik lees juist heel goed. Van Leon mogen homo's niet alles doen wat ze willen:

Leon schreef:Homo's kunnen wél wat aan hun levensstijl doen. Ze kunnen er iniedergeval voor zorgen dat mensen die het niet met hun levensstijl eens zijn(vanwege bijvoorbeeld geloofsovertuiging, zoals ik.) er niet teveel mee in aanraking komen. Dan moeten ze zeker gaan trouwen, maar niet heus.

Daar is geen woord Spaans bij, toch?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 9:28 pm

Hee! (what's wrong with y schreef:Schuif Leon geen woorden in de mond, Rockerknuckje. Je overdrijft de situatie enorm. Niet doen.

Ik overdrijf helemaal niks. Leon is het eens met Bush, dat staat gewoon zwart op wit, hoor:

Leon schreef:Trouwen is zoals Bush zegt een verbintenis tussen man en vrouw.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Bono Vox » ma jun 05, 2006 9:33 pm

Rockderuck schreef:Zodra de discussie te moeilijk wordt, vluchten we weg achter schuilnamen en aliassen. "Nee, dat heb ik niet gezegd, dat was mijn paarse parkiet." Een spelletje dat je hebt overgenomen van Pluizer. Niet erg creatief, wel, Bono?

Leave me out of this, please.
Bono Vox
 

Berichtdoor Rockerduck » ma jun 05, 2006 9:42 pm

Strand Zee Zon schreef:Volgens mij hebben we het al eens over alliassen gehad. Het is onder de gordel om iemand met zijn echte naam aan te spreken. Maar daar deinst Rockerduck niet voor terug.

Misschien is Stephan wel niet zijn echte naam. Hij gebruikt het in ieder geval als zijn alias op McDuck. Als Pluizer hem Stephan noemt, is dat toch ook niet het noemen van zijn echte naam? Nee dus. Kortom: ik zat niet fout. Fijn, weten we dat ook weer.

StrandZeeZon schreef:Hoe dan ook, Stephan kan zich ook moeilijk inleven in homo's. Maar dat zegt niet dat hij een tweede Hitler is.

Dat heb ik ook niet gezegd. De enige die over gaskamers begon, was Noel. En dat ben ik niét.

StrandZeeZon schreef:Hij kent verschillende personen die homo's zijn geweest, en daar gaat hij gewoon mee om. Hij is alleen niet met ze eens, op dat gebied. Waarom zit je daarover te schreeuwen?

Ten eerste schreeuw ik niet, dat maak jij ervan. Wat zegt dat jouw interpretatie van mijn berichten de juiste is?
Ten tweede, nogmaals, heb je daar niks 'mee eens' te zijn, omdat het geen levensstijl is waarvoor zij kiezen.

StrandZeeZon schreef:Je suggereert, Rubberduck.

Begin eerst maar eens met gewoon mij naam juist te gebruiken, in plaats van die grapjes die in groep 8 al niet meer leuk waren.

StrandZeeZon schreef:'Stoffig, oud boek' klinkt neerbuigend, net als de rest die je over gelovigen schrijft. Als het aan Rockerduck lag zouden gelovigen zich maar stiekem in de kast verbergen, en zeker niet meetellen in de maatschappij.

Weer een suggestie die ik zelf nooit heb gedaan. Ga gerust door met mij dingen in de mond te leggen, hoor. Iedereen die eventjes terugscrollt kan zien dat ík dat nooit gezegd heb.

StrandZeeZon schreef:
Rockdeduck schreef:Dat is één van de vele verdraaiingen en overdrijvingen van Pluizer, waarbij hij alles uit zijn context rukt.

Fout, jíj bent hier degene die overdrijft.

Begin eerst maar eens met gewoon mij naam juist te gebruiken, in plaats van die grapjes die in groep 8 al niet meer leuk waren.

StrandZeeZon schreef:Je schildert Leon onterecht af als een homohater. Daarbij ruck je alles uit zijn context.

Al mijn uitspraken over Leon zijn gebaseerd op zijn berichten, en die zijn niet fris te noemen. Daar kan ik niks aan doen.

Pluizer schreef:Ga toch bier drinken.

Flauwe insinuatie. Ga toch janken bij je computer over ingebeelde ziektes en aanstelleritus.

Pluizer schreef:Citeer maar. Ik herinner me een tekstwaarin staat dat een verkrachter ter dood moet worden gebracht, en het meisje ook, als ze niet heeft geschreeuwd.

In de Bijbel, je kent het boek wel.

Bovendien kan een verkrachting ook plaatsvinden als het meisje niet schreeuwt. Het meisje kan verstijfd en verstild raken van schrik. Dan mag het zeker wel? :rolleyes:

Pluizer schreef:De grote Rockerduck was in een discussie...

Ben daar maar zeker van, ja.

Pluizer schreef:Kom op met die onwaarheden. Spring in de boksring.

Ik heb ze al opgesomd.

Normaal ben je zelf één van de grootste criticasters van de Bijbel en het geloof, maar als het erop aankomt, ga je liever Rockerduck bashen. Dat zegt een hoop over jezelf, hypocriet.

Pluizer schreef:Volgens mij zijn Rockerduck's eigendunk en driftigheid ook aangeboren. Niets aan te doen.

Dat is niet zo, dat is een imago dat jij mij oplegt.

Pluizer schreef:Moordenaars zijn ook dikke mik, want, hun gedrag is aangeboren? Mensen hebben een verantwoordelijkheid voor hun eigen daden.

Moorddadig gedrag is in veel gevallen niet aangeboren.

Pluizer schreef:Ik had over het algemeen respect voor je. Tot je zo tekeer ging, omdat Leon's mening afwijkt van die van jou.
Zwets maar raak.

Je had nooit respect voor mij, je had alleen maar een afkeer van mij, en ik van jou.

Hoe vaak ben jij 'tekeer gegaan' tegen gelovigen? Of andere mensen? Jij hebt iedereen de oren gewassen. Vooral gelovigen op McDuck. Als een razende ben je tekeer gegaan, vooral tegen 'donald duck'. Maar Pluizer mag dat, maar zogauw Rockerduck een kalme discussie heeft, moet hij weer gestenigd worden... :rolleyes:
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron