Show je creativiteit! 2.0

Eigen muziek, tekeningen, teksten

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma jun 05, 2006 7:33 am

Het werd steeds donkerder en kouder. Qwerty, Bnm, Asdf en professor Luigjes bevonden zich nog steeds in de sloot, liggend. Ze beseften ondanks alle kou en ellende vaag dat ze geluk hadden niet gevonden te zijn.
Professor Luigjes trilde.
Bnm durfde nu wel te fluisteren, het was donker en er was al heel lang geen geluid van wie dan ook die in de buurt zou kunnen zijn geweest.
"Mooie actie, Luigjes" fluisterde hij bemoedigend.
"Dank je" fluisterde deze. "Moeten we niet iets met de hoofd-alien doen?"
Professor Luigjes had nog veel moeite met de namen van de aliens.
"Laat mij maar kijken. Ik ben een expert in verwondingen" fluisterde Asdf.
"Dat ben je niet" fluisterde Bnm terug. "Ik zat naast je in de lessen die we hierin kregen. Jij gooide de hele les met papieren vliegende schotels naar de leraar."
"Dat komt omdat ik alles al wist" siste Asdf terug.
Qwerty probeerde zich groot te houden.
"Ik red me.. auw en kreun... wel.." fluisterde hij.
Hij besefte dat als Asdf ging kijken, het er nauwlijks beter op kon worden. Asdf dacht wel overal een expert in te zijn, maar in de praktijk viel dit nogal tegen.
Bnm zuchtte en probeerde zijn zombievrouw voor zich te zien en vroeg zich af hoe ziek het was dat hij zich tot een zombievrouw aangetrokken voelde.
"Wat is er?" fluisterde Asdf.
Bnm besefte dat hij op dit punt weinig te verliezen had en net zo goed zijn zorgen kon delen.
"Asdf.." fluisterde hij. "Ik vraag me iets af. Ik heb gevoelens..."
"O ja?" vroeg Asdf. "Wel, gelukkig ben ik een expert op het gebied van..."
"Jaja," onderbrak Bnm. "Het zal wel. Wat ik mij dus afvroeg... ik het heel erg ziek om me aangetrokken te voelen... tot.. tot.."
"Welnee," zei Asdf, "zolang jij iets voelt, is dat zo en is er niets ziek aan. Het enige zieke is er niet over te durven praten."
"Een zombievrouw?" maakte Asdf af.
"WAT ONTZETTEND ZIEK EN SMERIG!!!!" riep Asdf uit. "BAH! BAH! BLIJF UIT MIJN BUURT!"
Qwerty gaf hem onmiddelijk een klap tegen zijn hoofd.
"Mijn.. maar.. baas... een zombievrouw. Die Bnm, die valt op een zombievrouw, baas, baas, echt waar" sprak Asdf ontsteld.
Qwerty was geërgerd; hij was in zijn diepe overpijnzingen gestoord. Hij had zitten denken of hij erg fout bezig was. Iedereen scheen tegen hem te zijn. Zijn rechtertentakel had hem verraden, hij had geen flauw idee of Ghjkl en Zxcv nog in orde waren, die waren het laatst gezien toen ze de binnenstormende Affranen en zombies tegen kwamen.
Hij had voor een keer zijn eigen weg genomen. Hij was tenslotte zijn leider. Zijn groep had dat al lastig gevonden, maar had zich nog solidair verklaard. Maar zijn rechtertentakel Uiop bleek er toch veel moeite mee gehad te hebben.
Goed, hij had de opdracht waar het allemaal om ging genegeerd. Maar als de zombies weer mensen werden zou het toch ook goed komen? Hij kon ze toch niet doden als er nog zoveel mens in zat?
Hoe dan ook, wat gebeurt was, was gebeurt. Daar veranderd niemand meer wat aan. Hij kan nu alleen nog maar verder.
Hij keek naar professor Luigjes, welke overduidelijk met zichzelf in discussie was.. hij hoorde af en toe deze in zichzelf fluisteren over 'wasvrouw.. wasknijpers' en zat ongetwijfeld te dubben hoe hij deze ooit in deze tijd gewoon kan zien terwijl ze toch vast in de verleden-tijdsvorm staan. Deze mens was zo inefficient en idioot, maar toen het erop aankwam had hij zich solidair en heldhaftig getoont, terwijl een van Qwerty's eigen aliens hem wel had verraden.
Er zit maar 1 ding op; hij moest tegen alles en iedereen in blijven gaan om het tegengif te vinden en alle mensen te redden. Hij had in ieder geval nog 2 trouwe aliens in de buurt en 2 trouwe aliens om te redden. Hij zou proberen uit de handen van de vijanden te blijven (iedereen zo'n beetje) en het tegengif te pakken te krijgen.
Deze duidelijkheid in zijn hoofd deed hem ondanks zijn wond meer goed dan wat dan ook. Juist in moeilijke tijden kon hij zijn leiderschap bewijzen en zachtmoedigheid hield niet in dat hij zwak was; zeker niet!
"Mensen, aliens" fluisterde hij zachtjes. "We moeten deze sloot maar eens uitsluipen, er is toch niemand in de buurt. Dan gaan we voorzichtig op zoek naar een schuilplaats en als de overgebleven aliens zo vriendelijk willen zijn niet meer te schreeuwen of ons te verraden, kunnen we daar zien hoe we professor Luigjes' geheugen zo ver krijgen dat hij erachter komt waar hij zijn tegengif gelaten heeft. Okee?"
"Maar een zombievrouw?" vroeg Asdf Qwerty.
"Beter dan een Meroniaanse" fluisterde Qwerty.
"DAT IS SMERIG!" riepen Asdf en Bnm ontzet uit, waarop Qwerty beiden tegen hun hoofd sloeg met zijn tentakel.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Stephan » ma jun 05, 2006 4:55 pm

Dat gejuig in An Cat Dubh komt van een live-uitvoering van 'Surrender', dat ik op internet tegenkwam. Een beetje melodramatisch...

http://media.putfile.com/Inaliitlewhile
Hier een nieuwere versie van 'In a Little While'. Volgens mij is het nu aardig gelukt met de geluiden, die van links en rechts komen. Ik ben heel benieuwd wat je ervan vind. De drums zijn ietsje veranderd, net als de geïmporteerde out-take, die ik nu deels heb vervangen door de echte bridge, en ook zachter heb gezet.
Ik heb voor het eerst met 'reverse' geëxpirimenteerd, heel apart is dat. De gitaar lijkt wel viool. Ik heb de openingsriff omgedraaid, en ook een deel van de laatste 'ooohhóóóoóhoooohohohooo'.
Ik ben heel benieuwd naar wat je er nu van vind :). Ik moest hem compressen, omdat hij groter was dan het putfile-limiet, net als die eerder gechoten filmpjes. Er zit een rare ruis overheen, maar het gaat om het principe.

En hier ‘Wake Up, Dead Man’, met de veranderde tekst.
http://media.putfile.com/Wake-Up-Bono
Nadat ik jou over het origineel had gehoord kon ik ‘Jezus’ niet over m’n lippen krijgen. Vandaar dat ik het vernaderd heb in Bono. Het heeft verder geen bijbetekenis voor mij, en het is zeker geen vergelijking tussen Jezus en Bono, dat zou nog veel erger zijn dan de eerdere tekst.
Dit is waarschijnlijk de opname die ik het snelst gedaan heb. Vooral de zang, die laag is, en dus makkelijker. Ik hoop dat je hier wel naar kunt luisteren -)?
De drums zijn die van de eerdere ‘Sunday’. Zonde om weg te gooien, vond ik.
Het outro is m’n eerste soundcheck (met behulp van m’n gitaarversterker. Nu ik dit terughoor is dit veel moouer dan wat ik met de piano heb opgenomen), bestaande uit een stukje ‘Dead Leaves on the Dirty Ground’ van The White Stripes.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Bono Vox » ma jun 05, 2006 5:11 pm

Bono Vox
 

Berichtdoor malle babbel » di jun 06, 2006 3:34 am

Bono Vox schreef:http://media.putfile.com/U2---Mofo-1997-MTV-Europe-Awards

Look at this, man! We're great!

Right on! Right on! Bono is Rob de Nijs!
malle babbel
 

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 08, 2006 8:21 pm

De aliens en professor Luigjes slpen stilletjes door de nacht, op zoek naar een goede verstopplaats. Maar waar vind je die?
Bnm dacht met heimwee terug naar zijn eigen, fijne planeet, waar het niet steeds maar zomaar donker werd.
Ze liepen veel huizen langs. Binnen zagen ze zombies zitten. Toen de mensen zombies waren geworden, waren ze gewoon in hun huizen blijven wonen. Aangezien de zombies geen knopjes kunnen vinden, keek er niemand tv, zette er niemand een ventilator of koffiezetapparaat aan, oftewel: het was een hard leven voor hen.
De aliens vonden geen leegstaande hutjes, schuren of gebouwtjes meer. Ze stopten even, omdat er een ruziënde zombie-agent hard iets riep tegen een dronkemanszombie.
"Hee!" riep Agentzombie. "Ik reken je in wegens dronkenschap!"
"Maar... hoe kom je erbij dat ik dronken ben?" vroeg Dronkezombie.
"Jij heet toch Dronkezombie, nietwaar?" zei Agentzombie.
"Ja" zei deze, verbrouwereerd.
"Nou dan" zei Agentzombie en nam hem mee.
"Je mag niet meer dronken zijn volgens de nieuwe Zombiewet" legte Luigjes uit.
De aliens slopen verder. Nu zouden de meeste zombies hen waarschijnlijk niets doen, maar je wist maar nooit. Misschien waren er "Gezocht-posters" opgehangen met hun foto's of zo.
Na lang sluipen werden de aliens moe van het sluipen. Ze wisten het ook niet meer; het scheen al lichter te worden en dadelijk was het erg onveilig voor ze.
"Weet je nu echt niet gewoon waar het tegengif is?" riep Bnm, terwijl hij Luigjes door elkaar schudde.
"Dat g-g-gaat all-ll-ll--eeeen aalls ikk mop me gmak voellll" zei Luigjes, door elkaar geschud wordend en al.
"VOEL JE DAN OP JE GEMAK!!! HET IS TOCH FIJN HIER???" riep Bnm uit.
"Het is hier helemaal niet fijn" uitte Zxcv.
"Jawel!" riep Bnm. "JAWEL!! HET IS HIER ZO FIJN DAT JE HET TEGENGIF MOET VINDEN ZODAT WE HIER ZO GAUW MOGELIJK WEG KUNNEN!!!"
Ineens beseft Bnm dat schreeuwen niet veel zin had en liet dus Luigjes maar los en hield zijn mond verder.
Qwerty was nu paniekerig aan het zoeken waar ze weg konden duiken voordat het te licht werd. Hij liep haastig rond, totdat hij ineens niets meer onder zijn voeten voelde.
Een grote plons en veel stank werd de aliens gewaar.
"Qwerty!" riep Zxcv. "Waar ben je?"
Na lang geluid van gespetter en veel stank riep Qwerty met een gebroken stem: "In het zombieriool, geloof ik."
Bnm lachte erg hard.
"Het zombieriool! Hahahahaha! Sorry, maar.. Hahahaha! Dat is wel de laatste plek waar je wilt belanden. Hahahaha."
Hij besefte zijn gebrek aan tact.
"Sorry" zei hij, met een nog steeds lachende stem, "zal ik je eruit halen?"
"Nee, kom naar beneden" sprak Qwerty. "Het wordt licht en alleen hier kunnen we ons nog schuil houden."
Bnm hield op met lachen.
"Grappig, Qwerty" zei hij desondanks. "Maar serieus..."
"KOM NAAR BENEDEN!" hoorden ze zijn echo-ende stem nu luid.
"Nee, dit is fijn, een zombie-riool, dat zal me echt helpen om mijn geheugen weer terug te krijgen..." mopperde Luigjes.
"NU!!" riep Qwerty met zo'n intonatie dat niemand meer durfde te weigeren. Met veel tegenzin daalden de aliens en Luigjes af in het uiterst stinkende zombieriool.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 3:51 pm

One: http://media.putfile.com/Een
Bij het overzetten heeft de computer de stereobackingtrack niet meegenomen, die ik van internet had gedownload. Dat is jammer, maar voor de rest ben ik best tevreden.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 4:53 pm

En hier 'The Sweetest Thing'. Die piano is nogal goedkoop, maar het is de eerste keer dat ik piano opneem.
Helaas kon ik 'Where the Streets Have no Name' niet uploaden, vanwege de bestandsgrootte.
Ik heb ook nog een 'Beautiful Day'-cover gemaakt, maar die vind ik het vertonen niet bepaald waard. Erg eentonig, en de zang is niet te pruimen.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 5:32 pm

Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 5:54 pm

Pluizer schreef:http://images.amazon.com/images/P/B0000024TT.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V55083563_.jpg

Lijkt als twee druppels water op Al Pacino, vind ik. Ik zal kijken of ik wat van hem kan dowloaden.

Pluizer schreef:Het idee heb ik van een hit van Queen of the Stone Age.

Ik vind 'No One Knows' heel mooi, de znag en de gitaar. Dat is het enigste nummer dat ik ken van de Queens. Ook de clip ervan is wel leuk.

Pluizer schreef:Deze is duidelijker met die gitaar op de voorgrond. Misschien kun je op de achtergrond een The Edge-achtige scheurende gitaar erbij zetten, solerend.

Ik heb er voorlopig een punt achter gezet, ik ga nu bezig met eigen muziek. M'n eerste creatie zal ik hopelijk zo posten. De lyrics zijn waar ik het meest tegenaan loop. Ik ben ofwel inspiratieloos, of ik schrijf iets waar ik later dubbel van lig. Heb jij misschien tips? Jij kent iemand die een cursus gevolgd heeft.

Pluizer schreef:Idem voor die flard (blues?)gitaar van 03:11 t/m 03:17.

Dat is een kort stukje van Elevation (All that you can't Leave Behind).

Pluizer schreef:Begrijp ik goed dat je programmeert in MIDI? Het vervangen van een drumtrack is een prestatie.

Die vorige had ik ook geprogrammeerd met MIDI. Ik had eerst iets gespeeld op de piano en vervolgens alles bewerkt met een drumoptie. Het was wel een lastig werk om al die drumbars afzonderlijk te programmeren, maar het klinkt nu meer als de echte 'Sunday' dan ervoor.

Pluizer schreef:Hoe heb je het er doorheen gezet? Dat bestand is een mp3.

Als je bij cubase via 'import' de adiotrack opent, krijg je een stereotrack met dat geïmporteerde bestand.

Pluizer schreef:Over cymbalen/bekkens heeft Lou Reed gezegd dat ze gitaren opeten.

Lou Reed? Wie is dat precies? Ik heb gelezen dat het nummer 'New York' van U2 over hem ging. Hij schijnt een vriend van Bono te zijn.

Pluizer schreef:U2 is zelf een commerciële maatschappij.

Ik vind de consumptiemaatschappij verschillen van de entertainmentmaatschappij. U2 behoort tot de laatste.

Pluizer schreef:Ik hoop van harte dat het goed met je broer gaat.

Ik ook -).

Pluizer schreef:Ken je 'Paranoid android'? (Stephan? Leon? Rockerduck?)

Die ken ik wel. Opzich een mooi nummer, hoewel ik er na een paar keer luisteren ontzettend depressief van wordt. Radiohead maakt naar mijn mening niet de meest opgewekte muziek. Maar aan de andere kant ken ik niet zo heel veel van ze.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 5:55 pm

Ik vind 'No One Knows' heel mooi, de zang en de gitaar.

Zo bedoelde ik het.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Criticus » di jun 13, 2006 7:01 pm

http://media.putfile.com/Regen-10
Ha, wat een belachelijke tekst! Hahahahahahahahaha!
Criticus
 

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 10:24 pm

http://media.putfile.com/regent-de-pannetjes-worden-nat
Zo, hier mijn eerste eigen demo... kuch. Nog nooit mezelf zo voor schut gezet. Kritiek is welkom, vooral op de lyrics. Daar loop ik mee spaak.
Het idee heb ik gister kort opgeschreven, en vandaag heb ik alles opgenomen. De zang, leadzang en backingvocals, is hier en daar wel gelukt, maar bij het refrein klinkt die nogal vals.
Tijdens het refrein hoor je ook een marimba, die ik met MIDI heb geprogrammeerd. Met MIDI kan je zowaar elk geluid simuleren. Het enigste nadeel is dat het te gemaakt en mechanisch klinkt.
De drums zijn in de beginsfase, ik heb zomaar wat gedaan, om iniedergeval een ritme te hebben. Dat zingt makkelijker.
Er zijn twee gitaren, één met een soort distortion, en de ander met delay. En er is een simpele bas, voor de basis.
Kritiek is heel welkom, ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Spaanse regen

"Ik kreeg veertig graden koorts
Toen ik je zag in de kleuren van de vlag
Zeg me, moet ik blijven moet ik gaan?
Leegte, in de regen zie ik mezelf staan
Spaanse regen is beter dan de zon
Ik kom je tegen voel m'n voeten op de grond
Zeg me, moet ik blijven moet ik gaan?
Leegte, in de regen blijf ik staan
(...)
In welke kleur van de vlag? Dat vraag ik me af
Zeg me, moet ik blijven moet ik gaan?
Kan ik staan?"

'Regen' is nog in de beginfase, er moet veel meer tekst bij. Dat wordt nog lastig.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor montoyaruler3 » di jun 13, 2006 10:32 pm

Stephan schreef:http://media.putfile.com/regent-de-pannetjes-worden-nat
Zo, hier mijn eerste eigen demo... kuch. Nog nooit mezelf zo voor schut gezet. Kritiek is welkom, vooral op de lyrics. Daar loop ik mee spaak.
Het idee heb ik gister kort opgeschreven, en vandaag heb ik alles opgenomen. De zang, leadzang en backingvocals, is hier en daar wel gelukt, maar bij het refrein klinkt die nogal vals.
Tijdens het refrein hoor je ook een marimba, die ik met MIDI heb geprogrammeerd. Met MIDI kan je zowaar elk geluid simuleren. Het enigste nadeel is dat het te gemaakt en mechanisch klinkt.
De drums zijn in de beginsfase, ik heb zomaar wat gedaan, om iniedergeval een ritme te hebben. Dat zingt makkelijker.
Er zijn twee gitaren, één met een soort distortion, en de ander met delay. En er is een simpele bas, voor de basis.
Kritiek is heel welkom, ik ben benieuwd wat je ervan vind.

Spaanse regen

"Ik kreeg veertig graden koorts
Toen ik je zag in de kleuren van de vlag
Zeg me, moet ik blijven moet ik gaan?
Leegte, in de regen zie ik mezelf staan
Spaanse regen is beter dan de zon
Ik kom je tegen voel m'n voeten op de grond
Zeg me, moet ik blijven moet ik gaan?
Leegte, in de regen blijf ik staan
(...)
In welke kleur van de vlag? Dat vraag ik me af
Zeg me, moet ik blijven moet ik gaan?
Kan ik staan?"

'Regen' is nog in de beginfase, er moet veel meer tekst bij. Dat wordt nog lastig.

tekst heeft wel iets bløfs-achtig, wel mooi
montoyaruler3
Member
 
Berichten: 371
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:40 pm

Berichtdoor Stephan » di jun 13, 2006 10:47 pm

Dankjewel -). Ikzelf heb het idee dat wat ik wou zeggen totaal misplaatst is neergezet. Ik vraag me sowiezo af wat ik precies wou zeggen. Ik nodig moet op een schriftelijke cursus lyricswriting.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

Berichtdoor Stephan » wo jun 14, 2006 5:27 pm

http://media.putfile.com/Zaterdag-COVER
Hier een studiodemoversie van 'Zovaak Zaterdag'. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Hij bestaat in principe uit twee gitaartracks, de een hoofdzakelijk akkoorden en de ander meer afzonderlijke noten, hoewel ik die laatste verdeeld heb over twee tracks, een daarvan met echo. De drums zijn alleen voor de basis, als je iets kunt gebruiken kan ik die gitaartrack solo plaatsen.
Stephan
Member
 
Berichten: 297
Geregistreerd: zo apr 16, 2006 4:04 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Eigen creativiteit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron