Iets wat tot nadenken stemt...

Politiek, religie, sport, gezondheid

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 12, 2006 1:16 am

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/07 ... 1B3BA.html

12 Juli 2006 00:48
Helft mensheid is onder de 25 jaar

Ongeveer de helft van de 6,5 miljard mensen op aarde is onder de 25 jaar. Het bevolkingsfonds van de VN (Unfpa) meldt op Wereldbevolkingsdag dat er niet eerder zoveel jongeren waren.

VN-secretaris-generaal Kofi Annan vindt dat de jongeren te maken hebben met sombere vooruitzichten, omdat ze worden geconfronteerd met armoede, misdaad en gebrek aan onderwijs en werk.

Ongeveer 500 miljoen mensen moeten rond zien te komen met minder dan 2 dollar per dag. Bijna 100 miljoen vrouwen in ontwikkelingslanden zijn verstoken van onderwijs. Dagelijks worden zesduizend jongeren besmet met hiv.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor anonieme 26-jarige » do jul 13, 2006 1:04 am

Jongeren denken aan zichzelf en aan plezier. Ze doen ouderen verdriet.
Jongeren moeten werken om wereld te verbeteren en de problemen op te lossen. Zo doen ze ouderen plezier.
Zo hebben de jongeren ook plezier als zij ouderen zijn.

Maar jongeren zitten liever achter de computer om te klagen over sombere vooruitzichten die ze zelf in de hand hebben. Want ze zijn op de wereld gezet om de problemen op te lossen. Ze ontlopen hun taken. Foei!
anonieme 26-jarige
 

Berichtdoor Rockerduck » ma jul 17, 2006 1:14 am

Je weet net zo goed als ik, 'anoniempje', dat IK helemaal niet in de positie ben om al die ellende op te lossen. Het aids-probleem in Afrik bijvoorbeeld, kan alleen opgelost worden als de mensen daar beter geschoold en voorgelicht worden. Dat kan alleen als ze leren lezen en naar school kunnen gaan. Dat kan alleen als men uit de armoede komt. Dat kan alleen als de leiders daar zich niet meer bezighouden met het verrijken van zichzelf en het voeren van oorlogen.

Zelfs al zou ik het hoogst haalbare machts-instrument bereiken: het premierschap van Nederland, dan nog ben ik maar een mug vergeleken met bijvoorbeeld de president van de Verenigde Staten. Zó'n man heeft echt invloed. Maar daar zit ook iemand die liever oorlog voert dan mensen bij elkaar brengt.

Dus ik kan twee dingen doen: me druk maken om de nieuwste single van Bintje Spiers, klakkeloos oplepelen wat ik op tv zie en de Break Out lezen... óf ik kan me zo goed als ik mogelijk acht informeren, en erover debatteren met anderen, en hen weer bewust maken, mogelijk via internet-fora.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Theo van gRaden » ma nov 20, 2006 4:40 am

Waar windt deze man zich over op? Ach, Seponeer toch die handel.. Leef elke dag alsof het je laatste is, ooit krijg je een keer gelijk.
Theo van gRaden
 

Berichtdoor Ei » di mei 08, 2007 12:09 pm

Iets wat tot nadenken stemt... Over wat alcohol is.

David Hasselhoff Eats A Burger While Drunk (Full Version)
http://www.youtube.com/watch?v=XFQJPeuU5H8

How The Mighty Have Fallen,David Hasselhoff drunk and on camera in this shocking video shot by his own daughter.A new video of a very drunk David Hasselhoff has made the rounds on the internet and on television, forcing the Baywatch star to admit to a long battle with alcoholism. The 16-year-old daughter of David Hasselhoff, Taylor Ann, recorded the video and can be heard speaking to David on it, three months ago, after a night of heavy drinking by her father in an attempt to show him what he gets like when he drinks and "scare him straight." It's unclear how the tape then made its way to the world of celebrity journalism, but there was a drunk David Hasselhoff on TV on Thursday trying very unsuccessfully to eat a hamburger and failing and slurring his speech.

On the tape, a young female voice can be heard berating David Hasselhoff, urging him not to drink and even warning him that he could lose his gig in the Las Vegas run of The Producers if he doesn't sober up. The former Baywatch star released a statement on Thursday which read, in part, quoted by Reuters, "Despite that I have been going through a painful divorce and I have recently been separated from my children due to my work, I have been successfully dealing with my issue. Unfortunately, one evening I did have a brief relapse, but part of recovery is relapse."

David Hasselhoff admitted that his two daughters from his marriage to Pamela Bach were concerned about his drinking and made the tape one night to show him what he's like when he's drunk. He said in the statement, "I have seen the tape. I have learned from it and I am back on my game."
The statement from David Hasselhoff continued, "The tape was never meant to become public, but got into the hands of individuals who are not worthy of mentioning, who maliciously released the tape for their own self purpose. I hope that someone else will learn from the tape, as I have."
Last year, David Hasselhoff and Pamela Bach filed for divorce, citing irreconcilable differences, after sixteen years of marriage. They had two daughters, Taylor Ann and a fourteen-year-old named Hayley. Today, WENN reports that Pamela Bach claims that David Hasselhoff assaulted her at the height of his alcoholism. Bach claims that David Hasselhoff has been an alcoholic for years and is quoted by the newsservice as saying, "I thought, 'If he just wouldn't drink, everything's gonna be OK. Life is good, we've got two beautiful girls, they're amazing." Back reports that things got bad when David Hasselhoff started abusing her at the heights of his alcoholism. Bach told that to Access Hollywood last night with her lawyer by her side. Bach said, "It's embarrassing and you think, 'What did you do?' You come to the point you didn't do anything." Bach does say that David Hasselhoff is a "wonderful man" when he's sober.
Last July, David Hasselhoff was denied access to a flight at Heathrow Airport in London because he was too drunk, according to witnesses. His representative explained it as an illness."]
Ei
Member
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di feb 06, 2007 12:36 pm


Keer terug naar Maatschappelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron