Films

Muziek, films, theater, televisie, radio

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 04, 2006 12:00 am

Ridder ter Geit schreef:Overigens nog een ding: jij vind de Amerikaanse media paniek zaaien. Ik vind dat je van Moore edoch hetzelfde kunt zeggen, alleen uit een ander oogpunt.

Ik vind niet dat Moore paniek zaait. Waar dan? Hij komt met andere mogelijke oorzaken, maar jaagt hij daarmee mensen angst aan? Dat aanjagen van angst komt van media als Fox News, die constant vertellen hoe onveilig de wereld wel niet is. Ik zie Moore dat niet doen.

Ridder ter Geit schreef:Zij zaaien paniek en leggen de schuld op bijvoorbeeld Marilyn Manson (zie 'Bowling for Columbine').

Precies, het is zo idioot om de schuld te leggen bij een popster of een film of zoiets dergelijks. Dat doet mij denken aan 'Blame that toon!':
http://www.youtube.com/watch?v=zGy7dQjOTZI

Ridder ter Geit schreef:Hij doet precies hetzelfde met wapens. Waar ligt de schuld? Bij de wapens zelf? Doen die iets? Nee, het zijn de mensen die ze bedienen. Het probleem is dat zij op anderen willen schieten. Alles kan als wapen gebruikt worden, het gaat erom dat er mensen zijn die dit willen doen. De ware schuld ligt dus eerder aan de schutters. De schutters waar de documantaire over handelt zijn kinderen van allenstaande moeders die moeten werken om hen te onderhouden. De schuld ligt eraan dat die moeders hun kinderen niet kunnen zien en opvoeden. Dus de schuld ligt bij de slechte sociale systemen in Amerika (mede dankzij Bush, inderdaad).

Moore legt juist niet de schuld bij de wapens. Moore noemt juist het feit dat er in andere landen, bijv. Canada, naar verhouding net zoveel of zelfs meer wapens in omloop zijn dan in de VS, maar dat daar veel minder moord en doodslag is. Moore probeert een antwoord te vinden op de vraag waarom dat in de VS dan wel gebeurt. Eén van de mogelijke oorzaken die hij noemt is inderdaad die situatie die jij noemt waarin veel mensen in moeilijkheden verkeren en kinderen zonder fatsoenlijke opvoeding opgroeien. Een andere oorzaak zouden de Amerikaanse media kunnen zijn, wiens enige doel het lijkt de mensen angst aan te jagen.

Ridder ter Geit schreef:En figuren als Moore weiden een hele documantaire aan het aanwijzen van schuldigen. Dat vind ik ook iets zwaks. Mensen willen altijd eigen verantwoordelijkheid ontlopen door de schuld op een ander te gooien, namelijk.

Moore probeert antwoorden te vinden op vragen die de media niet of niet adequaat genoeg behandelen. Amerikaanse media zijn er altijd maar wat snel bij om de oorzaak van geweld in de samenleving bij de televisie te leggen, of films of computergames. Moore probeert een andere invalshoek te kiezen. Je moet het eigenlijk zo zien: Moore laat dan misschien maar één standpunt zien, maar de Amerikaanse media hébben de andere standpunten al jarenlang uitentreure behandeld. Alle tijd die Moore daar nog aan had moeten besteden (een herhaling dus, als het ware) zou ten koste zijn gegaan van zijn eigen mogelijke oplossingen. Met andere woorden: de andere kant van het verhaal is al bekend. Het is geen eerlijk gevecht.

Ridder ter Geit schreef:En dan nu over jouw punten, Rockerduck. Okee, je hebt een punt als je zegt dat mensen als Moore discussie mogelijk maken in een land waar alles steeds vanuit een kant werd belicht. Dat is zo. Een beetje jammer dat dat moet gebeuren door het andere uiterste te tonen, maar goed.

Met een president die de handen op elkaar krijgt met one-liners als "either you're with us of you're against us" kun je zoiets verwachten. Helaas. Actualiteitenprogramma's daar zijn ook niet zo als in Nederland bijvoorbeeld. Zo'n Jeroen Pauw bij Nova zie je iederéén het vuur aan de schenen leggen, zowel links (Wouter Bos) als rechts (Mark Rutte). Zelfs journalisten van RTL, commerciël station, blijven zo neutraal mogelijk. Maar een Bill O' Reilly van Fox News kan vrijuit zitten cheerleaden voor Bush en mensen tegelijkertijd laten denken dat hij neutraal is.

Ridder ter Geit schreef:Maar is het desondanks niet goed om eens te kijken wat we van de kritiekpunten op die site kunnen nagaan?Eens zien of de documantaire echt voor zo'n groot deel is gelogen?

Ik kan niet beloven dat ik alles op de site ga lezen, simpelweg omdat het erg veel is, en het eerste artikel al meteen heel on-neutraal en tendentieus begint. Ik zal er wel naar kijken, maar ben geneigd daar nogal sceptisch tegenover te staan, omdat tegenstanders van Moore nogal gauw geneigd zijn om een paar onbeduidende details eruit te pikken en daaruit op te maken dat de hele film daarom niet deugt.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 04, 2006 12:05 am

Ridder ter Geit schreef:Kijk anders eens simpelweg naar dit krantenartikel: http://denver.rockymountainnews.com/sho ... nra3.shtml

Hoe duidelijk wil je het hebben?

In a letter to NRA members Wednesday, President Charlton Heston and the group's executive vice president, Wayne LaPierre, said all seminars, workshops, luncheons, exhibits by gun makers and other vendors, and festivities are canceled.

All that's left is a members' reception with Rep. J.C. Watts, R-Okla., and the annual meeting, set for 10 a.m. May 1 in the Colorado Convention Center.

Under its bylaws and New York state law, the NRA must hold an annual meeting.
-------------
Hier staat duidelijk dat de jaarlijkse ontmoeting wél is doorgegaan.

Maar het is wel duidelijk dat jij en ik allebei onze standpunten al bepaald hebben. Ik wil het dan ook graag verder hebben over andere films, want er zijn er nog meer buiten die van Moore.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » ma sep 04, 2006 7:11 am

Dat is niet helemaal waar, want ik bekijk het inmiddels dankzij jouw reacties al weer wat meer van jouw kant, hoor. Maar inderdaad, dit zou dan in een ander topic thuishoren.

Een film die ik erg leuk vond was 'Wallace and Grommit and the Curse of the Wear-Rabbit'.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Rockerduck » vr sep 08, 2006 2:56 am

Nu we het net hadden over Amerikaanse tv-zenders die paniek en angst zaaien... Onderstaand filmpje zag ik vandaag pas voor het eerst. Ik ben verbijsterd en geschokt dat men dit uitzendt op tv! En niet zomaar de eerste de beste: dit is *CNN* die haar uiterste best doet zoveel mogelijk mensen zo bang mogelijk te maken. Dit zou nooit op de Nederlandse tv uitgezonden kunnen worden. Dit is zo extreem, dat ik me gewoon zorgen maak over wat miljoenen doorsnee Amerikanen op tv te zien krijgen. Geen wonder dat ze zo bang zijn. En dan te bedenken dat CNN nog gematigd is vergeleken bij bijv. Fox News.
http://www.youtube.com/watch?v=LxxAIwU5htU

En dan te bedenken dat alle mogelijkheden om aanslagen te plegen die hier worden opgesomd ook nog echte terroristen op ideeën kunnen brengen.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 08, 2006 6:26 pm

Maandag komt 'Fahrenheit 911' op televisie. Die heb ik nog niet gezien, dus wellicht ga ik hem kijken / opnemen en later kijken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Rockerduck » vr sep 08, 2006 6:49 pm

Pas op, Wouter: 'Fahrenheit 9/11' komt *zondag* op tv.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » za sep 09, 2006 1:01 am

Owh. Ik dacht met 11 september enzo. Goed dat je het zegt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 796
Geregistreerd: ma jan 16, 2006 1:48 am

Berichtdoor Henrieke » do aug 16, 2007 10:57 am

Kort geleden is de hele film 'Cats Don't Dance' op youtube gezet. Ik heb hem zelf nog niet gezien, ga hem nu kijken. Wel heb ik al een hele tijd geleden stukjes uit de film gezien, het het ziet er heel veelbelovend uit.
Ten tijde van de release is de film helemaal overschaduwd door andere films (oa Hercules), mede omdat er totaal geen reclamecampagne is gehouden voor de film. Ik had er zelf tot voor kort ook nog nooit van gehoord.

De film is van Turner Animation (WB), en gaat over de kat Danny die een Hollywoodster wil worden. De animatie is wel wat standaard voor deze tijd, maar het is geweldig gedaan, veel beter nog dan een hele hoop andere films die ik ken. Mensen die van Disney en oude animatie houden vinden dit zeker leuk, mensen die niet zo van Disney houden omdat ze het te Disney-achtig is vinden er waarschijnlijk weinig aan. Maar die zitten toch niet op dit forum ;)

Veel kijkplezier! (ik zou zeggen, sla hem op, want hij is moeilijk op DVD te vinden)

Deel 1: http://nl.youtube.com/watch?v=TNZUYKjORN4
Deel 2: http://nl.youtube.com/watch?v=jj_o2W_UeiY
Deel 3: http://nl.youtube.com/watch?v=0AchGEpWDcM
Deel 4: http://nl.youtube.com/watch?v=25yEwVAnA9U
Deel 5: http://nl.youtube.com/watch?v=R2Kakx5Uzz8
Deel 6: http://nl.youtube.com/watch?v=TzvKlVF1qxw
Deel 7: http://nl.youtube.com/watch?v=IqWZe46EUSE
Deel 8: http://nl.youtube.com/watch?v=LC5ZGMoz2Uw

Alle liedjes staan ook op youtube, die zijn niet zo moeilijk te vinden.
Henrieke
Member
 
Berichten: 153
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 7:12 am

Berichtdoor Caspar » do aug 30, 2007 5:29 pm

EDIT: waarschuwing op verzoek. dit bericht bevat spoilers. admin.

Gisteravond was de film A Beautiful Mind op TV, een film over de schizofrene wiskundige John Nash. Hij denkt dat hij voor de geheime dienst werkt en zoekt allemaal codes in krantenberichten, en de film laat het zo zien dat je nog niet doorhebt dat alles alleen maar in het hoofd van Nash gebeurd. Pas veel later, als Nash in een inrichting wordt opgenomen, blijkt dat hij schizofreen is. Eerst krijgt hij een behandeling en daarna mag ie weer terug naar zijn vrouw en kind, maar hij moet wel pilletjes slikken. Op een gegeven moment stopt hij met de pilletjes slikken en begint hij weer de zelfbedachte leider van de geheime dienst de zien, en ook zijn denkbeeldige ex-kamergenoot en diens nicht die ook niet bestaat. Op het einde probeert hij om de denkbeelden te negeren, wat heel mooi is, omdat je daar denk ik echt een grote wilskracht voor moet hebben. Prachtige film gewoon.
Laatst bijgewerkt door Caspar op za sep 01, 2007 5:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Rockerduck » vr aug 31, 2007 1:28 pm

Ja, alleen jammer datb je nu de clou al hebt weggegeven voor de mensen die hem nog niet hebben gezien. ;)

Ik had hem al twee keer gezien. Ik heb gister maar weer eens Scent of a woman gezien, met een formidabele Al Pacino, de beste acteur van de afgelopen 30 jaar!
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Caspar » vr aug 31, 2007 4:59 pm

oei, da's wel stom van mij ja. Zou Daniel een waarschuwing kunnen zetten dat het bericht spoilers bevat?
Beautiful Freaks - alternative music pirate radio
Trends in alternatieve muziek. Indie muziek, quizzen en meer! Elke maandag alternatieve radio met Abel en Caspar. Een mix van interessante gasten, live-muziek op een Keytar, experimentele belspellen, onzinnige discussies, maar toch vooral veel muziek.
Caspar
Member
 
Berichten: 967
Geregistreerd: ma maart 26, 2007 9:03 am
Woonplaats: Hierzo

Berichtdoor Rockerduck » za sep 01, 2007 2:24 am

Sommige fora hebben een zogenaamde 'spoiler-tag'. Als je dan een tag maakt als [spoiler] aan het begin en [/spoiler] aan het einde, wordt de tekst onzichtbaar behalve als je 'm zelf slecteert. Kan zoiets niet op McDrake?
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Heilsoldaat » wo maart 05, 2008 12:50 pm

'Without a Clue' gezien. Een verassend leuke film met Micheal Caine en Ben Kingsley, uit 1988.
Heilsoldaat
Member
 
Berichten: 38
Geregistreerd: zo jan 20, 2008 8:42 pm

Berichtdoor Rockerduck » za maart 29, 2008 10:42 pm

Morgen op tv: iets voor Daniël?

What about Bob?

Aardige humor over de relatie patiënt/psychiater en wie van de twee er nu eigenlijk het ergst aan toe is. Leo Marvin is een zelfingenomen en succesvolle psychiater. Zijn nieuwe patiënt Bob heeft zo'n beetje last van alle angsten die er bestaan, maar Leo scheept hem af met zijn zelfgeschreven boekje. De zielenknijper wil namelijk op vakantie met zijn vrouw en kinderen. En Bob dan? Die volgt Leo gewoon naar zijn vakantiebestemming.
Rockerduck
Member
 
Berichten: 652
Geregistreerd: di jan 17, 2006 12:36 am

Berichtdoor Daniel73 » zo maart 30, 2008 5:14 pm

Rockerduck schreef:Morgen op tv: iets voor Daniël?

What about Bob?

Vandaag dus. Op welke zender? Hoe laat?
Daniel73
Member
 
Berichten: 917
Geregistreerd: vr jun 02, 2006 5:45 pm
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Beeld en geluid

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron